Het systeem werkt die spreiding van toppers in de hand en ik vermoed dat het in de toekomst alleen nog maar erger gaat worden, waardoor het probleem ook alleen maar groter wordt.quote:Op woensdag 3 november 2010 13:57 schreef Chielus het volgende:
De TdF zit dit jaar gewoon met een lastige situatie dat de nrs. 3 & 4 van het klassement bij ploegen rijden die buiten de top 15 van de UCI vallen. Tel daarbij het zakke presteren van de Franse ploegen en er zal idd een ploeg buiten de boot vallen.
nee, maar een licentie voor vacansoleil zou wel slecht zijn voor het wielrennen, maar van die andere ploegen is het ok voor het wielrennen?quote:Op woensdag 3 november 2010 12:06 schreef DutchSL het volgende:
Ik beweer nergens dat er ploegen zijn die wel in alle wedstrijden iets toevoegen.
Dat hangt van de stemming van Zomegnan af. De voorkeur gaat meestal uit naar Italiaanse ploegen om de rangen op te vullen. Uitzondering was de uitnodiging van Xacobeo in 2009. Kijkend naar het 2011 seizoen dan zijn er ook weer een hoop Italiaanse ploegen die voor een wildcard zullen meedingen. Androni-Giocattoli is al zeker van deelname.quote:Op woensdag 3 november 2010 09:43 schreef Wombcat het volgende:
Met Ricco is Vacansoleil toch ook wel redelijk zeker van een wildcard voor de Giro, neem ik aan?
Zucht, weer worden me woorden toegeschreven die ik nooit geuit heb. Bijzonder vervelend.quote:Op woensdag 3 november 2010 15:33 schreef Beregd het volgende:
[..]
nee, maar een licentie voor vacansoleil zou wel slecht zijn voor het wielrennen, maar van die andere ploegen is het ok voor het wielrennen?
quote:Volgens Biciciclismo zijn de eerste 15 ploegen van de UCI-sportief-ranglijst geplaatst voor de komende Tour. Voor de overige zeven plaatsen - ervan uitgaande dat ASO opnieuw 22 ploegen startrecht geeft - zouden nog acht ploegen in aanmerking komen. Daarbij lijken de Franse ploegen Ag2r, FDJ, Cofidis en Europcar, die de voorbije jaren ook steeds op de afspraak waren, bijna helemaal zeker van een deelname. Ook het kleinere Saur-Sojasun lijkt een erg grote kanshebber.
Mochten al deze Franse équipes ook echt van start mogen gaan, zijn de resterende plaatjes schaars. Voor twee (of maximum drie) overige plaatsen komen dan nog het Eusktaltel-Euskadi van Samuel Sanchez, het op Denis Menchov en Carlos Sastre rekenende Geox-TMC en het Quick-Step van Tom Boonen en Sylvain Chavanel in aanmerking. Voor andere gegadigden lijkt Tourdeelname bijna uitgesloten.
quote:Op woensdag 3 november 2010 09:07 schreef DutchSL het volgende:
(de meeste kregen ze dit jaar al een wildcard voor).
Er is geen doping aangetroffen in zijn b-staal toch, wel is het gewoon zo dat hij dat dopingmaskeringsmiddel (hydroxyethyl) in zijn bloed had. Oftewel hij heeft waarschijnlijk wel bloeddoping gebruikt. Ik vind ook dat hij eigenlijk niet meer rond mag rijden, maarja zonder 100% zekerheid mag je niet schorsen. In sommige gevallen zonde.quote:Op donderdag 4 november 2010 15:03 schreef Chielus het volgende:
Jammer dat je de discussie afkapt, want het laat goed zien dat het huidige (nieuwe) systeem ook verre van een ideaal scenario is.
Ander nieuws dan; Mosquera zn B staal is negatief dus die gaat voor Vacansoleil gewoon rijden volgend jaar al is het management daar niet zo heel gelukkig mee volgens mij (gezien de eerdere reactie op de A staal).
[..]
Nope, Mosquera is niet meegeteld bij Vacansoleil. Is op eigen verzoek gedaan.quote:Op donderdag 4 november 2010 18:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zijn de punten van Mosquera (die hij mogelijk verliest) uit de Vuelta 2010 meegeteld bij die 12e plaats van Vacansoleil?
Contador wel bij Saxo.quote:Op donderdag 4 november 2010 18:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
En Contador bij Saxo? Als die een hoop punten verliest, dan staat Saxo waarschijnlijk niet eens meer in de top 20 (als ze nu wel werden meegeteld), want voor de rest stelt de ploeg niet zoveel meer voor.
Ik weet niet op welke uitspraken je precies doelt maar ik kan me voorstellen dat ploegleiding niks met een betrapte renner te maken wil hebben, ook is dat alleen maar voor de buitenwereld en t.o.v. sponsors.quote:Op donderdag 4 november 2010 15:03 schreef Chielus het volgende:
Ander nieuws dan; Mosquera zn B staal is negatief dus die gaat voor Vacansoleil gewoon rijden volgend jaar al is het management daar niet zo heel gelukkig mee volgens mij (gezien de eerdere reactie op de A staal).
[..]
Is dat zeker?quote:Op donderdag 4 november 2010 15:03 schreef Chielus het volgende:
Ander nieuws dan; Mosquera zn B staal is negatief dus die gaat voor Vacansoleil gewoon rijden volgend jaar
Nee, kwam idd vanuit Marca, dus 100% betrouwbaar is het niet echt.quote:Op vrijdag 5 november 2010 13:25 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Is dat zeker?
Mosquera zegt dat hij nog niks gehoord heeft. En het WADA zegt dat bericht(en) in Spaanse media misleidend zijn:
http://www.velonation.com(...)quera-of-doping.aspx
Wat een kutpersoonlijkheid heeft die gast.quote:Schleck brothers sign four-year deal with the Luxembourg Pro Cycling Project
Andy Schleck has said that he hopes Alberto Contador can prove his innocence in the wake of his positive test for Clenbuterol at the Tour de France. The Luxembourg rider also stated that he is firmly opposed to the night-time doping controls proposed by the World Anti-Doping Agency's (WADA) independent report on drug testing at the 2010 Tour de France.
"I hope that Alberto is innocent and can prove it," Schleck told Deia. "I don't think he's done anything but it's not for me to decide. There are doctor and assessors who are handling all the information to decide on this case. The only thing I can say is that I hope he is innocent and that I believe in him. Nothing more."
Schleck finished second behind Contador at July's Tour de France and stands to be named winner of the race should the Spaniard be sanctioned for a doping infraction. However, Schleck is adamant that he would not like to win the Tour in such a manner.
"I didn't win the Tour on the bike, I didn't arrive in Paris in yellow," he said. "I don't know what they're going to decide, but for me, I'm still second in the Tour."
Schleck led the Tour until the infamous stage to Port de Bales, when he slipped his chain and Contador jumped clear to move into yellow. While the outcome of Contador's adverse analytical finding for Clenbuterol may ultimately diminish the relevance of the debate over the rights and wrongs of the affair, Schleck said that it is a moment that he will always remember.
"I forgave Alberto, but I can never forget what happened," Schleck said. "This is one of those situations that you don't forget. If you come to me and apologise to me for something you've done, I'll tell you ‘OK, that's alright, I accept the apology.' But forgetting is another matter.
"When you're a champion you don't act in this way. Alberto made a mistake. I'm fine with that, but I'm not forgetting it. Apologizing doesn't change what happened."![]()
Mijne ook inderdaad. Maar vanuit Schleck gezien zijn die logische meningen. Hij voelde zich genaaid toen Contador demarreerde, het is moeilijk om daarin je ongelijk toe te geven. En bij het betrappen van Contador heeft hij weinig geen baat; in zijn denkwereld gaat hij hem volgend jaar verslaan en een Tourzege in een Tour waarin Contador meedoet is van veel grotere waarde..quote:Op zondag 7 november 2010 15:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Mijn mening staat eigenlijk lijnrecht tegenover die van Schleck. Ik denk dat Contador wel schuldig is, maar dat die ook gewoon gelijk had om te demarreren bij dat schakelgesukkel van Schleck.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |