Als er één renner is van wie je dat wel kan verwachten, is het hij wel.quote:Op donderdag 25 november 2010 14:36 schreef SuikerVuist het volgende:
Wil o.a. aanvalllen plaatsen in het Centraal Massief. Tja, waarom niet.
Daarnaast zijn renners als (Alessandro) Bertolini, Ginanni, Ochoa, Rodriguez en Serpa gebleven.quote:Outside of his two new leaders, Savio is enthusiastic about another the new arrivals, former world junior champion Crescenzo DAmore.
The Neopolitans story is a remarkable one. After sprinting to the rainbow jersey in San Sebastian in 1997, DAmore signed with Mapei in 2000 but failed to make a significant impact in the professional ranks, moving between lower-key Italian teams. A difficult season with OTC Doors saw him retire in 2007, disillusioned with the sport. After three years away, he was being tempted back by Savio in October.
Crescenzo DAmore is the craziest gamble, but also the most beautiful, the most romantic, Savio said. He turned professional very young and maybe that early debut stunned him a little. After that he had personal problems, injuries and losses in motivation. But when I heard from a close friend that he wanted to try again, I gave him a chance.
Hes already lost 4kg in two months and Ive seen him showing great determination, which is the trademark of the Androni team.
Ik kan amper wachten tot de resultaten van de eerste dopingtests van die ploeg in de Giro bekend gemaakt worden ...quote:Op donderdag 25 november 2010 14:58 schreef Bismarck het volgende:
Al met al kan ik amper wachten totdat de Ronde van Italië 2011 begint.
Ik meet niet met twee maten hoor. Het dopinggebruik bij ploegen wordt meestal gestimuleerd vanuit de ploegen zelf, vaak krijgen renners daar al van jongs af aan mee te maken en het zijn in verreweg de meeste gevallen alleen de renners die kunnen worden aangepakt. Vind ik vrij irritant daarom heb ik er gewoon een pesthekel aan als ik weer eens een ploeg zie die onder leiding staat van iemand waarvan je weet dat de kans groot is dat er in zijn ploeg doping wordt gebruikt. Ik vind Riis als ploegeleider dus ook helemaal niets, net als Gianni Savio.quote:Op donderdag 25 november 2010 14:58 schreef Bismarck het volgende:
Je raaskalt. Er is geen causaal verband tussen jouw bewering dat de halve ploeg aan de dope zat en dat dit gestimuleerd werd door de ploegleiding. Bovendien geldt dat, als ik jouw bewering doortrek, mannen zoals Bjarne Riis en Andy Rihs/Jim Ochowitz ook uit de wielersport zouden moeten stappen.
Het gaat me niet om het verdedigen van Gianetti en/of Saunier-Duval. Het gaat er om dat sommige mensen op dit forum meten met twee maten en zich bedienen van gelegenheidsargumentatie.
Nee. Sneak preview via de twitter van Tjallingii:quote:Op woensdag 1 december 2010 14:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gaat de wegploeg nou ook in dat overwegend blauwe shirt rijden komend jaar of niet?
Wat een ontzettende dombo'squote:UCI admit that Roux's points would have given Madiot's men higher status
The Française des Jeux team failed to secure ProTeam status for 2011 because the team did not submit contracts for three of its riders before the UCIs application deadline.
UCI press officer Enrico Carpani has told Cyclingnews that contracts for Anthony Roux, Dominique Rollin and the neo-professional Geoffrey Soupe were sent to the UCI five days after the deadline of the 20th October.
It's sad to say but it's the truth. Française des Jeux would have got their ProTour licence if their application was perfect and if they had sent all the contracts to the UCI on time, Carpani said.
According to the UCI sporting hierarchy used to evaluate the quality of the ProTeams for 2011, Française des Jeux was 21st, just outside the top twenty teams and so was considered not to have fulfilled the sporting criterion necessary for a ProTeam.
However if Anthony Roux's points had been included in calculations, it appears that Française des Jeux would have been 20th in the rankings, ahead of Ag2r-La Mondiale, the only French squad to attain ProTeam status. Cofidis, ranked 19th, will ride as in Pro Continental like they did in 2010, alongside Saur-Sojasun and Europcar which didn't ask a ProTeam licence. Roux scored points for a stage victory in the Vuelta and at the Circuit Sarthe in 2009 and for a stage victory at the Circuit de Lorraine in 2010.
The new UCI sporting hierarchy and ProTeam evaluation process was decided last June at the UCI ProTour Council meeting in Birmingham, England. It is based on the results obtained in 2009 and 2010 by the 15 best riders in their 2011 squads, taking into account all the events on all the circuits of the UCI International Calendar. In addition, the calculation of a teams sporting value takes into consideration the collective value of the team based on placings in team classifications of stage races on the UCI World Calendar and HC events on UCI Continental Circuits during 2010.
The UCI refuses to publish any further details or points totals, insisting that decisions on ProTeam licences are made by the independent Licence Commission.
Française des Jeux can appeal against the UCI's decision before December 10. Cyclingnews understands that the team is looking into this possibility and is doing an audit of its ProTeam application case.
Team manager Marc Madiot, refused to comment.
Cyclingnews.com
quote:Op woensdag 1 december 2010 14:12 schreef TheArt het volgende:
Zowat het eerste dat gemeld is: ze gaan door t/m 2016.
quote:Op woensdag 1 december 2010 14:46 schreef marcodej het volgende:
Menchov is vanochtend nog wezen klussen?
Ze blijven lekker herkenbaar in het peleton. Door het grotendeels weglaten van wit zelfs nog duidelijker.quote:Op woensdag 1 december 2010 18:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind die combinatie van blauw met oranje vrij vreselijk, maar aangezien dat de kleuren van de sponsor zijn, zullen ze die wel niet kunnen laten vallen. Maar toch, zonder blauw zou het veel mooier zijn.
16:40 staat op de website van Sporzaquote:Op zondag 5 december 2010 14:01 schreef Ambrosius het volgende:
Vanmiddag een terugblik op het wielerjaar 2010 op Sporza. Weet niet precies hoe laat, maar iig na het veldrijden.
idd, Oranje en wit zou stukken beter zijnquote:Op woensdag 1 december 2010 18:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind die combinatie van blauw met oranje vrij vreselijk, maar aangezien dat de kleuren van de sponsor zijn, zullen ze die wel niet kunnen laten vallen. Maar toch, zonder blauw zou het veel mooier zijn.
Daar mogen nog wel wat ervaren mannen bij.quote:Op zondag 5 december 2010 14:57 schreef Chielus het volgende:
Jos v Emden, Theo Bos, Steven Kruiswijk en Denis van Winden rijden dit jaar iig de Giro voor Rabo.
Leezer en Slagter waarschijnlijk ook.
quote:Teklehaymanot naar nieuw Chinees team?
Drievoudig Afrikaans continentaal kampioen en winnaar van de Tour of Rwanda Daniel Teklehaymanot kan in 2011 terecht bij een nieuw ambitieus Chinees continentaal team, weet cyclismag.com. Het team, die als doel heeft om in 2015 deel te nemen aan de Tour de France, zal naast Teklehaymanot enkele Franse en Zwitsers herbergen aangevuld met voornamelijk Chinezen. Het team zou een budget hebben van 1.5 miljoen euro en zal eind januari in de Tour of Wellington zijn debuut maken.
Bron: Wielerland
is begonnenquote:Op zondag 5 december 2010 14:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
16:40 staat op de website van Sporza
Eh sorry, niet gezien.quote:Op zaterdag 11 december 2010 15:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Problemen voor het Australische Pegasus blijkbaar.
Niet alleen omdat ze nog geen ProContinentale licentie hebben gekregen, maar schijnbaar heeft de potentiële hoofdsponsor afgehaakt en zijn er diverse managers (van Luke Roberts en Robert Hunter) al andere ploegen aan het contacteren om te checken of daar nog plaats is voor hun renners.
Kledingsponsor Adidas heeft de shirts al klaar...quote:Op maandag 13 december 2010 12:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het nieuwe Luxemburgse (nou ja) team gaat nu toch Team Schleck Luxemburg Leopard heten.
geniaal blijf datquote:
Maar dat zijn niet echt verifieerbare data toch? Ik weet nog wel dat er een keer zo'n NOS-item over was, en dat al die sprinters van die enorme wattages hadden, en dat Cavendish zei; nah, ik haal toch wel de 1500 hoorquote:Op dinsdag 14 december 2010 00:27 schreef wimderon het volgende:
Steegmans komt ook boven de 2000.
Cavendish daarentegen komt dan weer niet boven de 1500.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |