quote:Limburg is buitenland, volgens Trouw
Limburg ligt niet in Nederland. Althans volgens kwaliteitskrant Trouw. In een artikel over in het buitenland geboren bewindslieden wordt behalve de in Zwitserland geboren Uri Rosenthal en de van geboorte Zweedse Marlies Veldhuijzen van Zanten - Hyllner ook Gerd Leers opgevoerd. Geboorteland: Limburg.
Nog fout ook? Je weet dat Kerkrade gewoon in Limburg ligt?quote:
Dat dusquote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:01 schreef Lemansue het volgende:
misschien in België geboren die heeft ook een Limburg
Volgens de Wiki in Kerkrade iddquote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:02 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Gerd Leers is in Nederlands Limburg geboren.
Het is "abo", buitenlander.quote:
quote:Trouw is van origine protestants. Daar hebben ze echt niet de illusie dat ze in Limburg veel lezers kunnen trekken.Op woensdag 20 oktober 2010 15:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
Volgens mij is men bij Trouw gewoon een beetje boos dat zelfs marginale baggerkrantjes als het Limburgs Dagblad en Lachblad de Limburger gehakt maken van hun "kwaliteitskrant", als het op verkoopcijfers in onze provincie aankomt...
quote:Nou, poeh, poeh, die zal hard aan komen inderdaad.Op woensdag 20 oktober 2010 14:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:Dat is echt een geweldig signaal naar Wilders
quote:Vreemd, het is de eerste keer dat ik dit hoor.Op woensdag 20 oktober 2010 17:13 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Meneer Leers kan dus binnenkort worden uitgezet, daar dit kabinet alle buitenlanders wil uitzetten.![]()
![]()
quote:valt wel mee...Op woensdag 20 oktober 2010 18:46 schreef Perico het volgende:
Genieten mogen jullie pas na jullie dood.
quote:Dit dus, Eindeloos zeuren dat ze niet bij Nederland horen, geeft er iemand aan toe is het weer niet goed. Wat willen jullie nou?Op woensdag 20 oktober 2010 16:07 schreef ethiraseth het volgende:
Oh, nu opeens hoort Limburg wel bij Nederland? Terwijl ze normaal beledigd zijn als je dat zegt?
quote:Hoeveel limburgers "zeuren" hier in dit topic?Op woensdag 20 oktober 2010 19:12 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dit dus, Eindeloos zeuren dat ze niet bij Nederland horen, geeft er iemand aan toe is het weer niet goed. Wat willen jullie nou?
quote:In elk geval twee.Op woensdag 20 oktober 2010 19:13 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hoeveel limburgers "zeuren" hier in dit topic?
quote:Ik ben niet protestants, drink geen koffie en bitter ben ik ook al niet....flauwe grap, maar Trouw blijft 1 van de leukste kranten om te lezen.Op woensdag 20 oktober 2010 18:46 schreef Perico het volgende:
Wat lachen we ons hier kapot om die typische zure Nederlands Hervormde Humor, die ook Beatrix zo kenmerkt. De papen en Limburg haat blijft groot.
Nou verbitterde lezertjes van Trouw, neem nog maar gauw een slok van jullie bittere protestantse smaakloze koffie. Genieten mogen jullie pas na jullie dood.
quote:Waar limburgers over zeuren is doorgaans niet duidelijk. Ze zijn niet te verstaan (niet dat je een Fries, een kattenmepper of een hagenees kan verstaan...).
quote:En dat de protestanten ongewapende mannen, vrouwen en kinderen afslachtten vanwege hun geloof.Op woensdag 20 oktober 2010 19:46 schreef KoosVogels het volgende:
Laten we niet vergeten dat de zuidelijke provincies tijdens de Tachtigjarige oorlog heulden met de katholieke Spanjaarden.
quote:Gelukkig hadden katholieken daar geen handje van. Menig protestant is op de brandstapel beland. En laten we de kruistochten niet vergeten. Katholieke kruisvaarders doodden toen de tijd door kinderen op het spit te braden en vervolgens op te eten. Ja, gezellige jongens, die katholieken.Op woensdag 20 oktober 2010 19:55 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
En dat de protestanten ongewapende mannen, vrouwen en kinderen afslachtten vanwege hun geloof.
quote:Dat was een misverstandje.Op woensdag 20 oktober 2010 19:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gelukkig hadden katholieken daar geen handje van. Menig protestant is op de brandstapel beland. En laten we de kruistochten niet vergeten. Katholieke kruisvaarders doodden toen de tijd door kinderen op het spit te braden en vervolgens op te eten. Ja, gezellige jongens, die katholieken.
quote:Dat is wel heel knap van je zeg, in wat voor hoogdravende teksten bezig je dit woord zoal?Op woensdag 20 oktober 2010 19:52 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Ik als Limburger weet in ieder geval wel hoe ik sowieso moet spellen
quote:Je kunt veel zeggen, maar het is sowieso minder saai dan de meeste protestantse stromingen.Op woensdag 20 oktober 2010 20:07 schreef Compatibel het volgende:
Mensen die het opnemen voor het katholicisme
quote:Moet iedereen dan precies dezelfde cultuur hebben om een deel van Nederland uit te maken? Ik vind het wel wat hebben dat vrijwel elke provincie in Nederland nog een duidelijke eigen identiteit heeft, in varietate concordia toch?Op woensdag 20 oktober 2010 17:11 schreef petertje2 het volgende:
Limburgers hebben cultureel niets met Nederland te maken en zijn ook zeer vijandig tegenover de rest van Nederland. Dus is de conclusie van Trouw niet zo vreemd. Het beste zou zijn als Limburg onafhankelijk wordt, dan zijn we gelijk van Wilders en Verhagen verlost.
quote:Helemaal terecht, toch maar even een abo op deze krant overwegen. Wat een koningsactie, die reserve belgen even op hun plek zetten.Op woensdag 20 oktober 2010 14:47 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Abonnement opzeggen kan hier!
Bron: http://www.l1.nl/L1NWS/_p(...)_hasclickpage/1_1013
quote:Moet inderdaad bekennen dat het katholicisme kleurrijker is dan het protestantisme.Op woensdag 20 oktober 2010 20:09 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Je kunt veel zeggen, maar het is sowieso minder saai dan de meeste protestantse stromingen.
quote:Geďnstitutionaliseerd kindermisbruik is in ieder geval niet saai, sowieso jeeweettoch!Op woensdag 20 oktober 2010 20:09 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Je kunt veel zeggen, maar het is sowieso minder saai dan de meeste protestantse stromingen.
quote:Goed punt, maar ik vind het protestantisme doorgaans nogal zwartgallig. Katholicisme omvat veel meer pracht en praalOp woensdag 20 oktober 2010 20:17 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Geďnstitutionaliseerd kindermisbruik is in ieder geval niet saai, sowieso jeeweettoch!
Los daarvan vind ik het protestantisme zeer interessant; vanwege de vele afscheidingen, de nadruk die gelegd wordt op eigen verantwoordelijkheid ten opzichte van god en de invloed van de protestantse ethiek op het kapitalistische systeem. Wat is er nu boeiend aan het katholicisme?
quote:Die pracht en praal doet nu juist afbreuk aan 'de boodschap van god', en brengt allerlei negatieve aardse elementen in het geloof. Ik zie die pracht en praal eigenlijk als behoorlijk decadent, maar daar kun je over twisten natuurlijk.Op woensdag 20 oktober 2010 20:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed punt, maar ik vind het protestantisme doorgaans nogal zwartgallig. Katholicisme omvat veel meer pracht en praal
quote:Zijn jullie nou echt aan het kibbelen over welke denkbeeldige luchttovenaar met door mensen verzonnen sprookjesboekregels het beste is?Op woensdag 20 oktober 2010 20:36 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Die pracht en praal doet nu juist afbreuk aan 'de boodschap van god', en brengt allerlei negatieve aardse elementen in het geloof. Ik zie die pracht en praal eigenlijk als behoorlijk decadent, maar daar kun je over twisten natuurlijk.
Dat zwartgallige zie ik zelf niet echt, erg sober is het wel inderdaad. Daardoor blijft de uitvoering puur en vrij van traditionele elementen (zaken die wel beleden worden maar niet in de bijbel staan) die in het katholicisme vrijwel alleen maar tot narigheid hebben geleid.
Er zou meer respect voor het protestantisme moeten zijn in Nederland, het is de mooiste en meest sympathieke religieuze vorm uit onze gezamenlijke historie.
quote:Religie leidt sowieso vaak tot ellende. Ik kies dan ook geen partij, ik ben overtuigd atheistOp woensdag 20 oktober 2010 20:36 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Die pracht en praal doet nu juist afbreuk aan 'de boodschap van god', en brengt allerlei negatieve aardse elementen in het geloof. Ik zie die pracht en praal eigenlijk als behoorlijk decadent, maar daar kun je over twisten natuurlijk.
Dat zwartgallige zie ik zelf niet echt, erg sober is het wel inderdaad. Daardoor blijft de uitvoering puur en vrij van traditionele elementen (zaken die wel beleden worden maar niet in de bijbel staan) die in het katholicisme vrijwel alleen maar tot narigheid hebben geleid.
Er zou meer respect voor het protestantisme moeten zijn in Nederland, het is de mooiste en meest sympathieke religieuze vorm uit onze gezamenlijke historie.
quote:Oh hey, een limbabwer. Hoe is het daar? Hebben jullie al zoiets als stromend water en auto's? Of komt elke week de schillenboer nog langs?Op woensdag 20 oktober 2010 20:36 schreef Refragmental het volgende:
Wel mooi om te zien, al die haat van de randstedelingen.
Amsterdam is de anus van nederland... de randstad is het vieze bruine gedeelte eromheen.
En je raad al wat er uit een anus komt
quote:Wij pissen in het water dat jullie drinkenOp woensdag 20 oktober 2010 20:41 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Oh hey, een limbabwer. Hoe is het daar? Hebben jullie al zoiets als stromend water en auto's? Of komt elke week de schillenboer nog langs?
quote:Lijkt mij we wel uiterst vervelend om geen ABN te kunnen spreken.Op woensdag 20 oktober 2010 20:44 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Wij pissen in het water dat jullie drinken
quote:Onzin, religie versterkt sociale cohesie. Kruistochten worden allang niet meer gevoerd (en die waren het gevolg van religieuze misleiding door katholieke machtswellustelingen), alle recente internationale conflicten hebben geen religieuze grondslag etc. Het gaat pas mis wanneer men religieuze partijen formele macht verschaft, of wanneer men mensen verbiedt religieus te zijn.Op woensdag 20 oktober 2010 20:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Religie leidt sowieso vaak tot ellende. Ik kies dan ook geen partij, ik ben overtuigd atheist
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 20:44 schreef Refragmental het volgende:
[..]
quote:Wacht maar tot alles naar buiten komt over dat Protestantse instituut de scouting.Op woensdag 20 oktober 2010 20:17 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Geďnstitutionaliseerd kindermisbruik is in ieder geval niet saai, sowieso jeeweettoch!
quote:Welke spannende film is nou ooit gemaakt over het protestantisme? Denk je echt dat The Da Vinci Code, Angels & Demons, Boondock Saints, End of Days, Stigmata, enzovoorts net zo leuk waren geweest als ze rond de Nederlands hervormde kerk zouden afspelen?Los daarvan vind ik het protestantisme zeer interessant; vanwege de vele afscheidingen, de nadruk die gelegd wordt op eigen verantwoordelijkheid ten opzichte van god en de invloed van de protestantse ethiek op het kapitalistische systeem. Wat is er nu boeiend aan het katholicisme?
quote:Zachte GOp woensdag 20 oktober 2010 20:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lijkt mij we wel uiterst vervelend om geen ABN te kunnen spreken.
quote:Vind je het heel erg als ik niet meedoe aan deze discussie. Ben niet in de stemming voor een fel religie-debatOp woensdag 20 oktober 2010 20:46 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Onzin, religie versterkt sociale cohesie. Kruistochten worden allang niet meer gevoerd (en die waren het gevolg van religieuze misleiding door katholieke machtswellustelingen), alle recente internationale conflicten hebben geen religieuze grondslag etc. Het gaat pas mis wanneer men religieuze partijen formele macht verschaft, of wanneer men mensen verbiedt religieus te zijn.
Het anti-religie sentiment van de 21e eeuw komt op mij een beetje intolerant over.
quote:Te irritant. Kwam jouw volk vroeger steevast tegen tijdens mijn vakanties in Oostenrijk en Frankrijk. Twee weken lijden
quote:Onze auto's kunnen zelfs rijden, ipv in de file staan.Op woensdag 20 oktober 2010 20:41 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Oh hey, een limbabwer. Hoe is het daar? Hebben jullie al zoiets als stromend water en auto's? Of komt elke week de schillenboer nog langs?
quote:Jij gaat op vakantie naar twee zwaar Katholieke landen? Stiekem spreekt dat bourgondische je toch aan kennelijk...Op woensdag 20 oktober 2010 20:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Te irritant. Kwam jouw volk vroeger steevast tegen tijdens mijn vakanties in Oostenrijk en Frankrijk. Twee weken lijden
quote:Sorry, maar ik dacht dat een 'boekenwurm' meer geďnteresseerd was in intellectuele diepgang dan in platvloers vermaak. In dat geval kun je beter bij de katholieke kerk aankloppen inderdaad.Op woensdag 20 oktober 2010 20:50 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Wacht maar tot alles naar buiten komt over dat Protestantse instituut de scouting.
[..]
Welke spannende film is nou ooit gemaakt over het protestantisme? Denk je echt dat The Da Vinci Code, Angels & Demons, Boondock Saints, End of Days, Stigmata, enzovoorts net zo leuk waren geweest als ze rond de Nederlands hervormde kerk zouden afspelen?
Het protestantisme is saai omdat het alleen over de Bijbel gaat, de kerk heeft er nog bijna 2000 jaar mystiek, mythes en rituelen aan toegevoegd.
quote:Dat had ik te danken aan mn ouders. Maar moet bekennen dat ik verzot ben op beide landen. Heb mij op de vorige pagina niet voor niets opgeworden als pleitbezorger van het katholicisme. In die zin dat het een mooie religie is (geheimen, architectuur, rituelen). De historie is alleen idioot smerig.Op woensdag 20 oktober 2010 20:56 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Jij gaat op vakantie naar twee zwaar Katholieke landen? Stiekem spreekt dat bourgondische je toch aan kennelijk...
quote:Let op dat je niet je halve strot eruit rochelt bij het uitspreken van je "RRRRR".Op woensdag 20 oktober 2010 20:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Te irritant. Kwam jouw volk vroeger steevast tegen tijdens mijn vakanties in Oostenrijk en Frankrijk. Twee weken lijden
quote:Wat je 'mooi' noemt is nu juist de oorzaak van die smerige historie. Of denk je dat de beeldenstorm voor niets was?Op woensdag 20 oktober 2010 20:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat had ik te danken aan mn ouders. Maar moet bekennen dat ik verzot ben op beide landen. Heb mij op de vorige pagina niet voor niets opgeworden als pleitbezorger van het katholicisme. In die zin dat het een mooie religie is (geheimen, architectuur, rituelen). De historie is alleen idioot smerig.
quote:Zal wel een kwestie van smaak zijn, maar ik vind dat nog altijd beter dan ergens in een museum te staan en dan ineens het door merg en been gaande 'GRRRGRRRGGGGGaaaaf he pap!!' te horen.Op woensdag 20 oktober 2010 20:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
quote:Ik ben niet religieus dus ik haal mijn intellectuele diepgang überhaupt niet uit geloof. En als ik dat wel zou doen, zou er binnen de RKK veel meer van te bestuderen zijn dan in de protestantse bewegingen, door -zoals ik al aangaf- de veel rijkere en breedere geschiedenis.Op woensdag 20 oktober 2010 20:57 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Sorry, maar ik dacht dat een 'boekenwurm' meer geďnteresseerd was in intellectuele diepgang dan in platvloers vermaak. In dat geval kun je beter bij de katholieke kerk aankloppen inderdaad.
quote:Ik dacht altijd dat de Scouting een tegenhanger was van vergelijkbare Katholieke jeugdorganisaties.Volgens mij heeft scouting of padvinderij maar weinig met het protestantisme te maken (check wikipedia). Feit blijft dat de katholieke kerk kindermisbruik heeft geďnstitutionaliseerd door geen actie te ondernemen, hierover te zwijgen en door slachtoffers niet te erkennen.
quote:Ik ben bekend met de inhoud van de geschiedenisboekjes, maar vel nu een oppervlakkig oordeel waarbij ik dus niet stil blijf staan bij alle misstanden die de Katholieke kerk heeft veroorzaakt. Ik walg van het katholicisme vanwege met name de inquisitie en de kruistochten (waar ik recent nog een interessant doch schokkende docu over heb gezien).Op woensdag 20 oktober 2010 21:02 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Wat je 'mooi' noemt is nu juist de oorzaak van die smerige historie. Of denk je dat de beeldenstorm voor niets was?
quote:Dit dus. En dat staat geheel los van de walgelijke daden van de kerk.Op woensdag 20 oktober 2010 21:03 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Ik ben niet religieus dus ik haal mijn intellectuele diepgang überhaupt niet uit geloof. En als ik dat wel zou doen, zou er binnen de RKK veel meer van te bestuderen zijn dan in de protestantse bewegingen, door -zoals ik al aangaf- de veel rijkere en breedere geschiedenis.
quote:Ach, ieder zn dingOp woensdag 20 oktober 2010 20:58 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Let op dat je niet je halve strot eruit rochelt bij het uitspreken van je "RRRRR".
Wel apart dat tijdens mij anderhalf jaar in groningen ik juist veel leuke opmerkingen kreeg over mijn "charmante" uitspraak.
quote:Het katholicisme heeft historie (en wat voor een, het is een op haat gefundeerd instituut dat de Islam doet blozen), pracht en praal enzovoort. Het protestantisme heeft echter meer religieuze diepgang. Daarnaast heeft de klassieke socioloog Weber zeer interessant geschreven (het boek is wel te krijgenOp woensdag 20 oktober 2010 21:03 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Ik ben niet religieus dus ik haal mijn intellectuele diepgang überhaupt niet uit geloof. En als ik dat wel zou doen, zou er binnen de RKK veel meer van te bestuderen zijn dan in de protestantse bewegingen, door -zoals ik al aangaf- de veel rijkere en breedere geschiedenis.
[..]
Ik dacht altijd dat de Scouting een tegenhanger was van vergelijkbare Katholieke jeugdorganisaties.
quote:Een beetje protestant (katholiek net zo goed) verafschuwt natuurlijk het kapitalisme. Het staat haaks op alles wat Jezus zei en deed.Op woensdag 20 oktober 2010 21:13 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Het katholicisme heeft historie (en wat voor een, het is een op haat gefundeerd instituut dat de Islam doet blozen), pracht en praal enzovoort. Het protestantisme heeft echter meer religieuze diepgang. Daarnaast heeft de klassieke socioloog Weber zeer interessant geschreven (het boek is wel te krijgen) over de protestantse ethiek en de invloed daarvan op het ontstaan van het kapitalisme.
quote:Dat is niet helemaal waar natuurlijk. Naastenliefde past prima in een kapitalistisch systeem, net als religie. Jezus heeft ook nooit gepleit voor gelijkheid oid.Op woensdag 20 oktober 2010 21:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een beetje protestant (katholiek net zo goed) verafschuwt natuurlijk het kapitalisme. Het staat haaks op alles wat Jezus zei en deed.
quote:Kapitalisme draait voornamelijk om het streven naar winst. Het is een systeem zonder mededogen. Wie geen geld heeft, valt buiten de boot. Dat staat toch haaks op de bewering van jezus dat het gemakkelijker is voor een kameel om door het oog van een naald te kruipen dan dat een rijke het Koninkrijk Gods binnengaat. ...Op woensdag 20 oktober 2010 21:36 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar natuurlijk. Naastenliefde past prima in een kapitalistisch systeem, net als religie. Jezus heeft ook nooit gepleit voor gelijkheid oid.
quote:Zoals de fabrieksdirecteur zei tegen de bisschop; "Houden jullie ze dom, dan houden wij ze arm."Op woensdag 20 oktober 2010 21:36 schreef Compatibel het volgende:
[..]
"Bovendien konden arbeiders met het oog op hun religieuze plicht tot hard werken gemakkelijk uitgebuit worden".
quote:Jij leest de Bijbel wel heel erg selectief moet ik zeggen. Nooit het verhaal gelezen over Jezus die de kooplieden de tempel uitjoeg?Op woensdag 20 oktober 2010 21:36 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar natuurlijk. Naastenliefde past prima in een kapitalistisch systeem, net als religie. Jezus heeft ook nooit gepleit voor gelijkheid oid.
Het idee is heel kort dat de protestantse ethiek samengaat met systematische gedreven arbeid zonder het verdiende vermogen te besteden aan 'aardse' zaken, dit werd dus opnieuw geďnvesteerd. Leuke quote voor je van wikipeida:
"Bovendien konden arbeiders met het oog op hun religieuze plicht tot hard werken gemakkelijk uitgebuit worden".
quote:De grootste graaiers op Wall Street beweren ook dat ze Gods werk verrichten. Selectief lezen is chirsten-eigen.Op woensdag 20 oktober 2010 21:57 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Jij leest de Bijbel wel heel erg selectief moet ik zeggen. Nooit het verhaal gelezen over Jezus die de kooplieden de tempel uitjoeg?
quote:Jezus hield niet van handel op heilige grond, prima toch? Het protestantisme faciliteerde het kapitalisme door de investering van het verdiende vermogen, de afkeer van geld weerhield protestanten juist van consumptie.Op woensdag 20 oktober 2010 21:57 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Jij leest de Bijbel wel heel erg selectief moet ik zeggen. Nooit het verhaal gelezen over Jezus die de kooplieden de tempel uitjoeg?
quote:Ik ben geen Christen.Op woensdag 20 oktober 2010 22:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De grootste graaiers op Wall Street beweren ook dat ze Gods werk verrichten. Selectief lezen is chirsten-eigen.
quote:Een protestant? Of gewoon een atheist? Maakt verder ook niet uit; de lessen van Jezus zijn gewoon onmogelijk te verenigen met het kapitalisme.
quote:En toch beweer je zelf dat naastenliefde verenigbaar is met de protestantse ethiek. Dan spreek je jezelf toch fel tegen.Op woensdag 20 oktober 2010 22:05 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Jezus hield niet van handel op heilige grond, prima toch? Het protestantisme faciliteerde het kapitalisme door de investering van het verdiende vermogen, de afkeer van geld weerhield protestanten juist van consumptie.
Armen hoef je niet te helpen wanneer je gelooft dat alles is voorbestemd, god is immers altijd en overal (predestinatieleer).
quote:Mwah agnost in principe, maar ik probeer me niet teveel met metafysica bezig te houden. Ik beperk me altijd maar tot wat ik wél kan weten.Op woensdag 20 oktober 2010 22:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een protestant? Of gewoon een atheist? Maakt verder ook niet uit; de lessen van Jezus zijn gewoon onmogelijk te verenigen met het kapitalisme.
quote:Uiteraard kan er naastenliefde bestaan. Maar als je een winnaar wil zijn in het kapitalistische systeem dan is naastenliefde een nare eigenschap. Het is een systeem dat mensen uitdaagt producten te produceren en die te verkopen aan de hoogste bieder. Zelfs essentiele zaken als medicijnen. Jezus zou nooit ergens geld voor vragen en hij hield van de armen, terwijl ik het kapitalisme de armen worden kaalgeplukt door de rijken (ietwat gechargeerd)Op woensdag 20 oktober 2010 22:14 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Mwah agnost in principe, maar ik probeer me niet teveel met metafysica bezig te houden. Ik beperk me altijd maar tot wat ik wél kan weten.
Dat er binnen het kapitalisme onaardige mensen zijn betekent niet dat bijvoorbeeld naastenliefde niet kan bestaan.
quote:Tja de predestinatieleer van het calvinisme is dan ook wat extreem, wat betreft het helpen van armen enzo. Er zijn honderd miljoen miljard stromingen binnen het protestantisme, en vele daarvan zijn wel gericht op naastenliefde (wel meer op eigen verantwoordelijkheid, dat dan weer wel) en wat mij betreft prima verenigbaar met het kapitalisme.Op woensdag 20 oktober 2010 22:11 schreef Krantenman het volgende:
[..]
En toch beweer je zelf dat naastenliefde verenigbaar is met de protestantse ethiek. Dan spreek je jezelf toch fel tegen.
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 19:06 schreef DS4 het volgende:
Limburgers hebben kennelijk geen gevoel voor humor... Ze hebben overigens te vaak zelf geen enkele zin om bij Nederland te horen. Dus het is om meerdere redenen onzinnig om hierover te klagen.
quote:Stelletje varkens!Op woensdag 20 oktober 2010 20:44 schreef Refragmental het volgende:
quote:En dan Amsterdam nog, heeft cultureel ook niks met NL te maken en zijn zeer vijandig tegenover de rest van NL.Op woensdag 20 oktober 2010 17:11 schreef petertje2 het volgende:
Limburgers hebben cultureel niets met Nederland te maken en zijn ook zeer vijandig tegenover de rest van Nederland. Dus is de conclusie van Trouw niet zo vreemd. Het beste zou zijn als Limburg onafhankelijk wordt, dan zijn we gelijk van Wilders en Verhagen verlost.
quote:Jaloers?Op woensdag 20 oktober 2010 23:22 schreef Ivo1986 het volgende:
Tja, wij hebben als Limburgers een eigen taal en cultuur, we hebben een sterk afwijkend landschap in vergelijking met de rest van Nederland waar heel veel Hollanders de zomervakantie doorkomen.
Het soms wel zo dat mensen jaloers zijn...
quote:Helaas is jou spelling niet al te bestOp woensdag 20 oktober 2010 23:49 schreef italoni het volgende:
limburg is toch dat deel wat belgie en duitsland niet wouden hebben wegens het overgrote deel zwakzinnigen.
hebben wij destijds er gratis bij gekregen.
helaas
quote:Jouw pensioen ligt in LimburgOp woensdag 20 oktober 2010 23:46 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Jaloers?![]()
Het geld zit in de randstad. Ik zou oprecht blij zijn als Limburg uit Nederland verdwijnt.![]()
Wat mij betreft hebben jullie dezelfde status als de Marokkanen hier
quote:Die van jou ook niet... maar dat is slechts mierenneukerij.Op woensdag 20 oktober 2010 23:50 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Helaas is jou spelling niet al te best
quote:Betrap me maar op een fout prutserOp woensdag 20 oktober 2010 23:53 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Die van jou ook niet... maar dat is slechts mierenneukerij.
quote:Ik heb je al betrapt.Op woensdag 20 oktober 2010 23:53 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Betrap me maar op een fout prutser
quote:Win je een enkeltje naar de VaalserbergOp woensdag 20 oktober 2010 23:57 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik heb je al betrapt.
"jou spelling"
En nu?
quote:Haha, afgeserveerd door een LimburgerOp woensdag 20 oktober 2010 23:59 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Win je een enkeltje naar de Vaalserberg
quote:Het is een (uiterst irritant) dialect en een echt eigen cultuur heeft limburg ook niet.Op woensdag 20 oktober 2010 23:22 schreef Ivo1986 het volgende:
Tja, wij hebben als Limburgers een eigen taal en cultuur,
quote:Deels.we hebben een sterk afwijkend landschap in vergelijking met de rest van Nederland
quote:Dat lijkt mij persoonlijk dan weer treurig. Rij dan iets verder door naar de Eifel... Ik denk overigens dat er een hoger percentage limburgers naar het hollandse landschap gaat dan hollanders naar limburg.waar heel veel Hollanders de zomervakantie doorkomen.
quote:En daarom zetten veel limburgers zich af tegen de rest van Nederland.Het soms wel zo dat mensen jaloers zijn...
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 00:01 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Haha, afgeserveerd door een Limburger![]()
Tot ziens!
quote:Door een Limburger nota bene op je plaats gezetOp donderdag 21 oktober 2010 00:05 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Nou, dit is echt een "dumpel" in mijn ego hoor
quote:How low can you go?Op donderdag 21 oktober 2010 00:11 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Door een Limburger nota bene op je plaats gezet
quote:Dat betwijfel ik toch.Op donderdag 21 oktober 2010 00:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij persoonlijk dan weer treurig. Rij dan iets verder door naar de Eifel... Ik denk overigens dat er een hoger percentage limburgers naar het hollandse landschap gaat dan hollanders naar limburg.
quote:Een spelfout maken (waarvan ik overigens zei dat het mierenneukerij was).
quote:Ik weet het bijna zeker.
quote:En nu?Op donderdag 21 oktober 2010 00:21 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Een spelfout maken (waarvan ik overigens zei dat het mierenneukerij was).
Iemand uitdagen om je te betrappen op een spelfout en die persoon een prutser noemen.
Gewezen worden op je spelfout... door een Limburger... een Limburger!!! Haha wow!!!
Dat is toch behoorlijk laag
quote:Dit is echt pertinent onwaar. Er zullen nog wat Limburgers zijn die in Zeeland op de camping gaan zitten, maar dat was het toch wel zo ongeveer. Alleen de massa's Nederlanders die ik tijdens de Amstel Gold Race alleen al de verkeerde kant opstuur.. of de hordes die in Valkenburg de beest uithangen.Op donderdag 21 oktober 2010 00:03 schreef DS4 het volgende:
Ik denk overigens dat er een hoger percentage limburgers naar het hollandse landschap gaat dan hollanders naar limburg.
quote:En vergeet carnaval niet! De kuddes hollanders die naar het zuiden komen... pffff, ik zou ze de kost niet willen geven.Op donderdag 21 oktober 2010 00:32 schreef Perico het volgende:
[..]
Dit is echt pertinent onwaar. Er zullen nog wat Limburgers zijn die in Zeeland op de camping gaan zitten, maar dat was het toch wel zo ongeveer. Alleen de massa's Nederlanders die ik tijdens de Amstel Gold Race alleen al de verkeerde kant opstuur.. of de hordes die in Valkenburg de beest uithangen.
Er gaat echt geen Limburger herten kijken op de Veluwe, of naar Utrecht voor de lol.
quote:Voel jij je Nederlander of Limburger?Op donderdag 21 oktober 2010 00:36 schreef Refragmental het volgende:
[..]
En vergeet carnaval niet! De kuddes hollanders die naar het zuiden komen... pffff, ik zou ze de kost niet willen geven.
Ter compensatie hebben zij "ik hou van holland", met echte oer-hollandse nepgezelligheid![]()
Wat een baggershow.
quote:Limburger > NederlanderOp donderdag 21 oktober 2010 00:38 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Voel jij je Nederlander of Limburger?
quote:Is je goed rechtOp donderdag 21 oktober 2010 00:41 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Limburger > Nederlander
Lekker chauvinistisch van me hé.
quote:Er gaan volgens mij al meer limburgers naar PSV en Ajax dan naar de clubs in limburg (en terecht!). Als het een keer lekker weer is hoor je in Scheveningen ook veel te vaak het stupide accent. In Utrecht zijn er ook veel te veel limburgers (daar heb je tenminste een echte Universiteit), enz. enz.Op donderdag 21 oktober 2010 00:32 schreef Perico het volgende:
Dit is echt pertinent onwaar. Er zullen nog wat Limburgers zijn die in Zeeland op de camping gaan zitten, maar dat was het toch wel zo ongeveer. Alleen de massa's Nederlanders die ik tijdens de Amstel Gold Race alleen al de verkeerde kant opstuur.. of de hordes die in Valkenburg de beest uithangen.
Er gaat echt geen Limburger herten kijken op de Veluwe, of naar Utrecht voor de lol.
quote:Natuurlijk. Die limburgse dames willen wel door een echte man genomen worden tijdens carnaval. Rondsletten is natuurlijk niets aan als je alleen uit limburgers kan kiezen.Op donderdag 21 oktober 2010 00:36 schreef Refragmental het volgende:
En vergeet carnaval niet! De kuddes hollanders die naar het zuiden komen...
quote:Meer dan de immigratie denk ik...Op donderdag 21 oktober 2010 01:05 schreef eleusis het volgende:
Hoeveel miljard kost Limburg ons eigenlijk?
quote:Ik hoor vooral dat jullie em niet omhoog krijgen, waarschijnlijk omdat jullie ook niet weten wat echt bier isOp donderdag 21 oktober 2010 01:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Die limburgse dames willen wel door een echte man genomen worden tijdens carnaval. Rondsletten is natuurlijk niets aan als je alleen uit limburgers kan kiezen.
quote:Nou ja, als je geen bier op hebt krijg je em inderdaad bij de gemiddelde limburgse vrouw (zeker als ze gaat praten) niet omhoog.Op donderdag 21 oktober 2010 01:18 schreef Refragmental het volgende:
Ik hoor vooral dat jullie em niet omhoog krijgen, waarschijnlijk omdat jullie ook niet weten wat echt bier is
quote:Limburg ziet er omgekeerd uit als een topless vrouw .Op woensdag 20 oktober 2010 16:06 schreef Ivo1986 het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Limburg_(Nederland)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 01:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
ze moeten natuurlijk niet het figuur van die "little" princess hebben (zelden zoveel spijt gehad van het niet kunnen bedwingen van mijn nieuwsgierigheid).
(en ja ik weet dat zij geen limburgse is, maar het beeld achtervolgt mij vandaag nu eenmaal...)
quote:Rest van nederland... je bedoelt dat er buiten Amsterdam nog een vorm van beschaving is? Hebben ze daar zowaar elektriciteit, stromend water etc?Op woensdag 20 oktober 2010 22:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En dan Amsterdam nog, heeft cultureel ook niks met NL te maken en zijn zeer vijandig tegenover de rest van NL.
quote:Omdat je in de randstad ook nog drugs en hoeren hebt, zo'n beetje de enige bijdrage die de randstad doet aan de westerse beschaving.Op donderdag 21 oktober 2010 08:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
Waarom zouden wij trouwens ook "iets moeten hebben" met de randstad, terwijl op amper een uurtje rijden échte steden liggen? (de miljoenenstad Keulen bijvoorbeeld)
quote:Omdat de werkgelegenheid in Limburg ruk is. Oh, en meiden boven de rivieren zijn meer geďnteresseerd in je goed gevulde portemonnee, dan je accent.Op donderdag 21 oktober 2010 09:02 schreef Ivo1986 het volgende:
Heb 2 maanden gedetacheerd gezeten op de loonadministratie van de Provincie N-H in Haarlem, van de 8 mensen op de LA spraken er 7 Limburgs(Tis een kwestie van geduld
)
Ik weet toch echt zeker dat er veel meiden boven de rivieren wonen die een zwak hebben voor de zachte GTis alleen soms jammer als zij beginnen met spreken GRR
maja ieder zijn gebrek
quote:Nou nee, ik zit nu toch alweer anderhalf jaar veilig in BrunssumOp donderdag 21 oktober 2010 09:07 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Omdat de werkgelegenheid in Limburg ruk is. Oh, en meiden boven de rivieren zijn meer geďnteresseerd in je goed gevulde portemonnee, dan je accent.
quote:Stoflongen, gebrek aan werk, buitenlanders.Op woensdag 20 oktober 2010 19:23 schreef Refragmental het volgende:
De tering!!!Zoveel?
Over wat zeuren ze nou precies?
quote:Een trein van Limburg naar Eindhoven is een trein van ergens waar het dieptriest is naar ergens waar het slechts marginaal minder dieptriest is.Op donderdag 21 oktober 2010 10:03 schreef DS4 het volgende:
Het enige goede dat uit limburg komt is de trein naar Eindhoven.
quote:Zie hier een voorbeeld van de onwetendheid van de gemiddelde Amsterdammer.Op donderdag 21 oktober 2010 07:32 schreef Harlon het volgende:
[..]
Rest van nederland... je bedoelt dat er buiten Amsterdam nog een vorm van beschaving is? Hebben ze daar zowaar elektriciteit, stromend water etc?
quote:EindhovenOp donderdag 21 oktober 2010 10:03 schreef DS4 het volgende:
Het enige goede dat uit limburg komt is de trein naar Eindhoven.
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 11:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
Als ik wil, loop Ik binnen tien minuten met de hond een bos en heidegebied binnen waar ik uren in rond kan struinen zonder ook maar een mens tegen te hoeven komen, wel veel reeën, vossen en ander wild. Binnen diezelfde tien minuten, maar dan rijdend met de auto, bevind ik me in één van de mooiste historische binnensteden van Nederland. File? Ik rij wel eens achter een langzame tractor, maar die ben ik vervolgens op een vrij stukje weg zó voorbij. Tanken? Dat doe je, net als boodschappen doen, in Duitsland, da's nl. veel goedkoper. Net als in België naar de bioscoop gaan trouwens. Buitenlands? Wellicht. Kwaliteit van leven? Absoluut!
quote:Maar wel gebruik maken van de fantastische Hollandse sociale verzorgingsstaat, zeker?Op donderdag 21 oktober 2010 11:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
Als ik wil, loop Ik binnen tien minuten met de hond een bos en heidegebied binnen waar ik uren in rond kan struinen zonder ook maar een mens tegen te hoeven komen, wel veel reeën, vossen en ander wild. Binnen diezelfde tien minuten, maar dan rijdend met de auto, bevind ik me in één van de mooiste historische binnensteden van Nederland. File? Ik rij wel eens achter een langzame tractor, maar die ben ik vervolgens op een vrij stukje weg zó voorbij. Tanken? Dat doe je, net als boodschappen doen, in Duitsland, da's nl. veel goedkoper. Net als in België naar de bioscoop gaan trouwens. Buitenlands? Wellicht. Kwaliteit van leven? Absoluut!
quote:Neeheeee dat is Friesland.Op donderdag 21 oktober 2010 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
Limburg is overigens wel een van de mooiste provincies. Na Gelderland
quote:Precies, het lijkt me heerlijk om in Limburg te wonen! Daarom snap ik ook niet waarom Limburgers vaak van die chagrijnige zeikerds zijn, ipv bourgondische levensgenieters.Op donderdag 21 oktober 2010 11:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
quote:Welke idioot gaat er ook in Limburg investeren?Op donderdag 21 oktober 2010 09:07 schreef FireFox1 het volgende:
Omdat de werkgelegenheid in Limburg ruk is.
quote:Nou nee, dat valt reuze mee, het zijn voormalig CDA stemmers die zo een signaal afgeven.Op donderdag 21 oktober 2010 12:48 schreef petertje2 het volgende:
[..]
De hele dag omringd zijn door van die PVV-zeikers vind ik geen kwaliteit van leven.![]()
quote:Grappig om zulke commentaren van verzuurde, gierige calvinisten te moeten lezen.Op donderdag 21 oktober 2010 12:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Maar wel gebruik maken van de fantastische Hollandse sociale verzorgingsstaat, zeker?
Bah!
quote:Volgens mij valt dat wel mee, sowieso ligt Limburg tegen het grootste metropoolgebied van Europa. In het Rhein-Ruhr gebied is veel meer werk te vinden dan in de Randstad.Op donderdag 21 oktober 2010 09:07 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Omdat de werkgelegenheid in Limburg ruk is.
quote:De voetbalhoofdstad van Nederland (aldus Johan Derksen en dan is het waar).
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 11:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
quote:Als ik een hond zou hebben hoef ik voor een mooi stukje lopen mijn eigen terrein niet eens af.Op donderdag 21 oktober 2010 11:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
Als ik wil, loop Ik binnen tien minuten met de hond een bos en heidegebied binnen waar ik uren in rond kan struinen zonder ook maar een mens tegen te hoeven komen, wel veel reeën, vossen en ander wild.
quote:Ik rij nogal eens door limburg naar duitsland en het is altijd druk op de weg. Niet zwetsen!File? Ik rij wel eens achter een langzame tractor, maar die ben ik vervolgens op een vrij stukje weg zó voorbij.
quote:België (voor mij 3 minuten rijden, waarvan de helft op eigen terrein...) is veel goedkoper dan Duitsland om te tanken. Wat zeg ik: tov NL is Duitsland helemaal niet meer goedkoop!Tanken? Dat doe je, net als boodschappen doen, in Duitsland, da's nl. veel goedkoper. Net als in België naar de bioscoop gaan trouwens. Buitenlands? Wellicht. Kwaliteit van leven? Absoluut!
quote:Nee, dat valt niet mee.
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 13:23 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Limburg (Nederlands Limburg bedoel ik dan) is net als Frankrijk. Schitterend land, alleen zo jammer van de mensen die er wonen.![]()
Je zal maar de godganse dag dat PVV-gerochel aan moeten horen.
Dat begrijp ik dan niet, heb je zo'n mooi stuk land, rust, ruimte en ga je de godganse dag lopen mekkeren over buitenlanders, die er niet eens zijn in Limburg.
quote:Voor de gemiddelde Limburger is natuurlijk alles wat niet zijn 'taal' spreekt een buitenlander.Op donderdag 21 oktober 2010 13:23 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Limburg (Nederlands Limburg bedoel ik dan) is net als Frankrijk. Schitterend land, alleen zo jammer van de mensen die er wonen.![]()
Dat begrijp ik dan niet, heb je zo'n mooi stuk land, rust, ruimte en ga je de godganse dag lopen mekkeren over buitenlanders, die er niet eens zijn in Limburg.
quote:Reageer dan ook op de rest van mijn post. Overigens ken ik niemand die hier moeite heeft om werk te vinden.
quote:Weten ze zelf ook wat voor signaal?Op donderdag 21 oktober 2010 12:59 schreef Ivo1986 het volgende:
Nou nee, dat valt reuze mee, het zijn voormalig CDA stemmers die zo een signaal afgeven.
quote:Jij bent nooit in Limburg geweest he?Op donderdag 21 oktober 2010 13:23 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
quote:Een rooksignaal?Op donderdag 21 oktober 2010 13:27 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Weten ze zelf ook wat voor signaal?
quote:Doen hoef je zeker nooit rond het eind van de middag of begin van de avond via de A2 of A79 Maastricht binnen te rijden. File van de kruisberg tot de Geusselt, iedere dag weer..Op donderdag 21 oktober 2010 11:50 schreef DDDDDaaf het volgende:File? Ik rij wel eens achter een langzame tractor, maar die ben ik vervolgens op een vrij stukje weg zó voorbij.
quote:Zo vaak.Op donderdag 21 oktober 2010 13:28 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Jij bent nooit in Limburg geweest he?
quote:Mensen hebben geen hekel aan de provincie, maar aan de sjachrijnige inwoners die zich door hun minderwaardigheidscomplex steeds weer achtergesteld voelen.Op donderdag 21 oktober 2010 13:35 schreef DDDDDaaf het volgende:
Hoe meer mensen een hekel aan onze provincie hebben, hoe minder mensen het in hun hoofd halen om uit bijv. de randstad richting Limburg te verhuizen.
quote:Die zijn integraal onderdeel van die provincie, je kunt een provincie onmogelijk los zien van zijn bewoners...Op donderdag 21 oktober 2010 13:40 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Mensen hebben geen hekel aan de provincie, maar aan de sjachrijnige inwoners.
quote:Ik heb net altijd het idee dat limburgers rustiger zijn dan degenen boven de rivieren. Persoonlijk vind ik de harde G toch wat minder prettig klinken. Maar dat zal wel gewenning zijn..Op donderdag 21 oktober 2010 13:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Zo vaak.
Vandaar dus dat ik eerlijk toegeef: schitterend landschap, fantastische bouwstijl (die vakwerkhuizen), de Geul die door Valkenburg stroomt, het miljoenenlijntje van Maastricht-Simpelveld, Vaals, de bossen bij Roermond en het verlaten spoorlijntje via Vlodrop, ik ken Limburg. Schitterend landschap, schitterende bouwstijlen. Maastricht is adembenemend qua architectuur en ik geef zelfs toe: Limburg is veel mooier dan Fryslan.
Maar echt die mensen daar.Hier en daar een positieve uitzondering, maar over het algemeen echt ongelofelijke chagrijnen, zeurkousen en allemaal pratend vanuit de onderbuik. En waarom? Jullie hebben zo'n mooi land, bourgondische tradities, lekker eten (ook beter dan Fryslan) ... stop dan met mekkeren over die drie allochtonen die je in de hele provincie aantreft. Jullie maken het jezelf zo moeilijk.
quote:Jullie jongeren zijn nog altijd welkom hier hoor, wij doen daar in de randstad niet zo moeilijk over. Succes met de ontvolkingOp donderdag 21 oktober 2010 13:35 schreef DDDDDaaf het volgende:
Hoe meer mensen een hekel aan onze provincie hebben, hoe minder mensen het in hun hoofd halen om uit bijv. de randstad richting Limburg te verhuizen. Ik kan met de beste wil van de wereld geen enkele situatie bedenken waarin dat nadelig is voor ons, Limburgers...
quote:Ik denk dat als Limburgers wat gastvrijer zouden zijn - waar ze altijd mee schermen, maar wat dus gebakken lucht blijkt gezien het feit dat jullie massaal op een xenofobische partij stemmen - zouden veel meer mensen positief over jullie denken.Op donderdag 21 oktober 2010 13:35 schreef DDDDDaaf het volgende:
Hoe meer mensen een hekel aan onze provincie hebben, hoe minder mensen het in hun hoofd halen om uit bijv. de randstad richting Limburg te verhuizen. Ik kan met de beste wil van de wereld geen enkele situatie bedenken waarin dat nadelig is voor ons, Limburgers...
quote:Als er 1 volk is dat "sjachrijnig" is en bekend staat als dom klagend en zeikend volk, dan zijn dat wel de HollandersOp donderdag 21 oktober 2010 13:40 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Mensen hebben geen hekel aan de provincie, maar aan de sjachrijnige inwoners die zich door hun minderwaardigheidscomplex steeds weer achtergesteld voelen.
quote:Gek dat de Limburgse bevolking een minderheid in Nederland is en dat het kabinet toch voor een groot deel uit Limburgers bestaat. Wie doet er iets verkeerd?"Op donderdag 21 oktober 2010 13:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik denk dat als Limburgers wat gastvrijer zouden zijn - waar ze altijd mee schermen, maar wat dus gebakken lucht blijkt gezien het feit dat jullie massaal op een xenofobische partij stemmen - zouden veel meer mensen positief over jullie denken.
Jullie maken het er echt zelf naar. Nu zit Nederland opgescheept met een Limburgse regering, de hoofdstad kan beter gewijzigd worden naar Maastricht, Heerlen, Sittard of Venlo (dus als jullie nu nog mekkeren over 'de hoge heren, bedenk dan even dat het bijna een voor 100% Limburgs kabinet is, door jullie zelf veroorzaakt), die haat en xenofobie predikt en uitoefent, dus heel Nederland wordt nu verkracht door een stel xenofoben uit Limburg.
Dan is het niet meer dan logisch, dat sommigen een beetje boos worden op Limburgers, want het is niet fijn om het mooie Nederland te zien afglijden naar een naargeestig, kleinburgerlijke samenleving, vanwege een stel provincialen met een overschot aan borrellende onderbuik gevoelens.
quote:Je draaft nogal door in je onzinnige tirade, maar op het punt van de Limburgse "gastvrijheid" ben ik het wel met je eens. Wij zijn ontzettend "op onszelf" en inmenging van buitenaf zal altijd met argusogen bekeken worden, maar ik heb zo'n vermoeden dat we daar wereldwijd gezien niet bepaald de enigen in zijn. Op zich is die instelling nog niet eens zo vreemd, als je je een beetje verdiept in de geschiedenis van dit stukje Nederland dat door de eeuwen heen overal en nergens bij gehoord heeft...Op donderdag 21 oktober 2010 13:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik denk dat als Limburgers wat gastvrijer zouden zijn - waar ze altijd mee schermen, maar wat dus gebakken lucht blijkt gezien het feit dat jullie massaal op een xenofobische partij stemmen - zouden veel meer mensen positief over jullie denken.
Jullie maken het er echt zelf naar. Nu zit Nederland opgescheept met een Limburgse regering, de hoofdstad kan beter gewijzigd worden naar Maastricht, Heerlen, Sittard of Venlo (dus als jullie nu nog mekkeren over 'de hoge heren, bedenk dan even dat het bijna een voor 100% Limburgs kabinet is, door jullie zelf veroorzaakt), die haat en xenofobie predikt en uitoefent, dus heel Nederland wordt nu verkracht door een stel xenofoben uit Limburg.
Dan is het niet meer dan logisch, dat sommigen een beetje boos worden op Limburgers, want het is niet fijn om het mooie Nederland te zien afglijden naar een naargeestig, kleinburgerlijke samenleving, vanwege een stel provincialen met een overschot aan borrellende onderbuik gevoelens.
quote:Want?Op donderdag 21 oktober 2010 13:26 schreef Boekenwurm het volgende:
Reageer dan ook op de rest van mijn post.
quote:En nu?Overigens ken ik niemand die hier moeite heeft om werk te vinden.
quote:En zo is het!Op donderdag 21 oktober 2010 13:40 schreef petertje2 het volgende:
Mensen hebben geen hekel aan de provincie, maar aan de sjachrijnige inwoners die zich door hun minderwaardigheidscomplex steeds weer achtergesteld voelen.
quote:Nee, het is lachwekkend om te zien hoe minderwaardig limburgers zich voelen...Op donderdag 21 oktober 2010 13:50 schreef Refragmental het volgende:
Wel typisch dat er in een topic over Limburg zoveel niet-Limburgers naar toe komen. Stiekeme jaloezie?
quote:Waarin zie jij terug dat wij ons minderwaardig voelen?Op donderdag 21 oktober 2010 13:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, het is lachwekkend om te zien hoe minderwaardig limburgers zich voelen...
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 13:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, het is lachwekkend om te zien hoeminderwaardigsuprieur Limburgers zich voelen...
quote:Je weet dat Bourgondië gewoon een deel van Frankrijk is? Kortom: niks eigen cultuur!Op donderdag 21 oktober 2010 13:53 schreef Refragmental het volgende:
Bourgondische levensstijl en keuken!
quote:Dit draadje, daarom komen de niet-limburgers hier om te lachen.Op donderdag 21 oktober 2010 13:55 schreef Refragmental het volgende:
Waarin zie jij terug dat wij ons minderwaardig voelen?
quote:Het gaat om de manier van leven, 1 woord: Genieten.Op donderdag 21 oktober 2010 13:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je weet dat Bourgondië gewoon een deel van Frankrijk is? Kortom: niks eigen cultuur!
(hollandse pot is inderdaad niet best, dat ben ik dan weer wel met je eens)
quote:Is dat een limburgs woord voor minderwaardig?
quote:Ik weet niet hoor, maar ik denk zelden aan genieten als het gaat om jezelf afzetten, zeuren, xenofobie, enz.Op donderdag 21 oktober 2010 13:59 schreef Ivo1986 het volgende:
Het gaat om de manier van leven, 1 woord: Genieten.
quote:Volgens mij heeft de PVV toch meer stemmen buiten Limburgs als erbinnen. En verder kan ik alleen voor mezelf spreken, ik heb VVD gestemdOp donderdag 21 oktober 2010 14:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar ik denk zelden aan genieten als het gaat om jezelf afzetten, zeuren, xenofobie, enz.
Maar misschien is genieten weer in het limburgs een synoniem voor zeuren... Dat kan.
quote:Je beschrijft hier de gemiddelde Hollander.Op donderdag 21 oktober 2010 14:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar ik denk zelden aan genieten als het gaat om jezelf afzetten, zeuren, xenofobie, enz.
quote:Je weet dat de Limburgse cultuur bestaat uit die van Nederland (haha, nederlandse cultuur!!Op donderdag 21 oktober 2010 13:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je weet dat Bourgondië gewoon een deel van Frankrijk is? Kortom: niks eigen cultuur!
(hollandse pot is inderdaad niet best, dat ben ik dan weer wel met je eens)
quote:Wilders... ons grootste exportproduct.Op donderdag 21 oktober 2010 14:07 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de PVV toch meer stemmen buiten Limburgs als erbinnen. En verder kan ik alleen voor mezelf spreken, ik heb VVD gestemden zeuren over buitenlanders doe ik niet vaak...
quote:Uiteraard, gewoon overal het beste van kiezenOp donderdag 21 oktober 2010 12:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Maar wel gebruik maken van de fantastische Hollandse sociale verzorgingsstaat, zeker?
Bah!
quote:Iedereen zeikt weleens. Bij Hollanders is het er dan meestal meteen uit, maar Limburgers zijn vaak van die wantrouwige karnemelkzeikersOp donderdag 21 oktober 2010 14:08 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Je beschrijft hier de gemiddelde Hollander.
Het grootste zeur- en klaagvolk dat ik ooit heb gekend
quote:Dit was dus met opzet gedaan, juist om eens te laten voelen hoe het is als je over een kam geschoren wordt. Natuurlijk ben ik me er van bewust dat niet alle Limburgers PVV hebben gestemd. Gelukkig maar.Op donderdag 21 oktober 2010 14:05 schreef Eix het volgende:
De haat zit diep bij sommigen volgens mij.Ik heb overigens het beeld dat veel mensen in Limburg op de PVV hebben gestemd omdat zij niet dezelfde toestand willen hebben als in de randstad. En als je stelt dat armoede gepaard gaat met criminaliteit dan zal in een provincie als Limburg wellicht eerder door de hoge werkloosheid in combinatie met de toch slechtere positie van een buitenlander op de arbeidsmarkt een beeld ontstaan van de criminele buitenlander. Geen idee of dat terecht is, ik heb er geen cijfers van. Maar ik zou er niet vreemd van op kijken.
En verder klopt het ergens ook wel dat Limburg gewoon een stukje Nederlands buitenland is. Want hoewel de regio tov Duitsland en België voornamelijk gericht is op Nederland heeft het wel een bijzondere eigen identiteit.![]()
Overigens @Linkse_Boomknuffelaar: Ken je de uitdrukking de pot verwijt de ketel? De PVV doet wellicht buitenlanders over één kam scheren, jij doet nu exact hetzelfde met Limburgers.
quote:Op zich ook niet zo heel gek, als je bekijkt hoe vaak Limburg genaaid is, politiek gezien.Op donderdag 21 oktober 2010 14:21 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Iedereen zeikt weleens. Bij Hollanders is het er dan meestal meteen uit, maar Limburgers zijn vaak van die wantrouwige karnemelkzeikers
quote:Zeikerd.Op donderdag 21 oktober 2010 14:21 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Iedereen zeikt weleens. Bij Hollanders is het er dan meestal meteen uit, maar Limburgers zijn vaak van die wantrouwige karnemelkzeikers
quote:Alle gebieden buiten de randstad worden geregeld genaaid....dat is niet het exclusieve voorrecht van Limburg.Op donderdag 21 oktober 2010 14:22 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Op zich ook niet zo heel gek, als je bekijkt hoe vaak Limburg genaaid is, politiek gezien.
quote:Dat zei ik ook niet...Op donderdag 21 oktober 2010 14:24 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Alle gebieden buiten de randstad worden geregeld genaaid....dat is niet het exclusieve voorrecht van Limburg.
quote:Weet ik....
quote:Ah, maar ik moet als Limburger dan toch ook maar even 'voelen' hoe dat is, over een kam worden geschoren? Terwijl ik geeneens op de PVV heb gestemd maar een stel andere provinciegenoten wel...Op donderdag 21 oktober 2010 14:22 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit was dus met opzet gedaan, juist om eens te laten voelen hoe het is als je over een kam geschoren wordt. Natuurlijk ben ik me er van bewust dat niet alle Limburgers PVV hebben gestemd. Gelukkig maar.
quote:Volgens het OM kan dat wel: Wilders ziet de islam ook los van de islamieten.Op donderdag 21 oktober 2010 13:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
Die zijn integraal onderdeel van die provincie, je kunt een provincie onmogelijk los zien van zijn bewoners...
quote:Klopt...Op donderdag 21 oktober 2010 14:26 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Weet ik....
De dictatuur van de meerderheid, zoals we die op vele gebieden kennen, is ook van toepassing op bevolkingsdichtheid en dat betekent dat de mooie, dun bevolkte gebieden in NL geregeld zwaar genaaid worden.
quote:Groningen bijvoorbeeld, waarvan de gasbaten nauwelijks terugvloeien in de provincie.Op donderdag 21 oktober 2010 14:24 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Alle gebieden buiten de randstad worden geregeld genaaid....dat is niet het exclusieve voorrecht van Limburg.
quote:De bekende Limburgse corruptie: cliëntelisme.Op donderdag 21 oktober 2010 14:13 schreef Refragmental het volgende:
Hij zit nu in Den Haag en niet meer in Venlo... wie denk je dat er hier voordeliger uit is gekomen
quote:O hemel, daar heb je weer zo'n Limburgse calimero-zeiker.Op donderdag 21 oktober 2010 14:22 schreef Sjeen het volgende:
Op zich ook niet zo heel gek, als je bekijkt hoe vaak Limburg genaaid is, politiek gezien.
quote:Ach ja....als roker word ik ook los gezien van het roken.Op donderdag 21 oktober 2010 14:28 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Volgens het OM kan dat wel: Wilders ziet de islam ook los van de islamieten.
quote:Euh nee, ik geef een redelijke verklaring voor het wantrouwen dat er bestaat vanuit Limburg naar 'Holland'. Ik ben niet Calimero en ik zeik niet, ik ben blij dat ik in Limburg woon en ik heb geen enkel probleem met de Randstad of HollandersOp donderdag 21 oktober 2010 14:33 schreef petertje2 het volgende:
[..]
O hemel, daar heb je weer zo'n Limburgse calimero-zeiker.
quote:Nou nou, wat heb jij me een lesje geleerd zeg! Ik neem vandaag nog een uitgeprocedeerde asielzoeker in huis! Hopelijk geven mijn fascistische buren hem niet aan...Op donderdag 21 oktober 2010 14:22 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit was dus met opzet gedaan, juist om eens te laten voelen hoe het is als je over een kam geschoren wordt. Natuurlijk ben ik me er van bewust dat niet alle Limburgers PVV hebben gestemd. Gelukkig maar.
quote:Percentueel niet.Op donderdag 21 oktober 2010 14:07 schreef Ivo1986 het volgende:
Volgens mij heeft de PVV toch meer stemmen buiten Limburgs als erbinnen.
quote:Nee hoor. Hollanders kunnen ook wel eens zeuren, maar limburgers... dat is echt een klasse apart!Op donderdag 21 oktober 2010 14:08 schreef Refragmental het volgende:
Je beschrijft hier de gemiddelde Hollander.
Het grootste zeur- en klaagvolk dat ik ooit heb gekend
quote:Fijn dat je toegeeft geen eigen cultuur te hebben, maar gewoon leentjebuur hebt gespeeld en die mix vervolgens "cultuur" noemt.Op donderdag 21 oktober 2010 14:10 schreef Refragmental het volgende:
Wij hebben het beste van alles gepakt
quote:Ach gut...Op donderdag 21 oktober 2010 14:22 schreef Sjeen het volgende:
quote:Als jij het zegt neem ik het van je aan.Op donderdag 21 oktober 2010 14:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
Zonder uitzondering zijn we allemaal bloeddorstige, pedofiele xenofoben die maar eens moeten leren niet vanuit onze onderbuik te spreken en niet alle allochtonen over één kam te scheren...
quote:Hij is nou precies een goed voorbeeld van een zeurende zeikende HollanderOp donderdag 21 oktober 2010 15:00 schreef Eix het volgende:
DS4, waar heb je nu eigenlijk last van? Naast blijkbaar een enorme drang om dit topic zo snel mogelijk vol te spammen door vier keer achter elkaar te reageren.![]()
Je bent namelijk een beetje zielig bezig. 'Boehoe, Limburgers zijn een stelletje domme zeikerds die allemaal pvv stemmen, zeuren en minderwaardig zijn'. Je hoeft niet naar het zuiden te komen hoor...
quote:Helemaal nergens van. Nou ja, mijn rug, maar dat is chronisch...Op donderdag 21 oktober 2010 15:00 schreef Eix het volgende:
DS4, waar heb je nu eigenlijk last van?
quote:Laat ik nu denken dat het openen van dit draadje zielig is...Je bent namelijk een beetje zielig bezig.
quote:Ik zit al in het zuiden.'Boehoe, Limburgers zijn een stelletje domme zeikerds die allemaal pvv stemmen, zeuren en minderwaardig zijn'. [quote]
Als jij het zegt...
[quote]
Je hoeft niet naar het zuiden te komen hoor...
quote:Behalve dan dat ik geen hollander ben en zeur noch zeik.Op donderdag 21 oktober 2010 15:14 schreef Refragmental het volgende:
Hij is nou precies een goed voorbeeld van een zeurende zeikende Hollander
quote:Het is de provincie die ons elke keer weer opscheept met het CDA, en nu met de PVV. In de Randstad is het CDA allang een splinterpartijtje. Als het aan de Randstedeling had gelegen had nu Paars IV aan de macht geweest ipv Bruin IOp donderdag 21 oktober 2010 14:24 schreef Kingstown het volgende:
[..]
quote:Nee, een domme fout in trouw en meteen in de verdediging schieten en dan het gek vinden dat het topic loopt zoals het loopt...
quote:Staan meer Limburgers bekend hierom. Ik noem een zekere Geert.Op donderdag 21 oktober 2010 17:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, een domme fout in trouw en meteen in de verdediging schieten en dan het gek vinden dat het topic loopt zoals het loopt...
Het is een beetje als iedere keer als je iemand ontmoet een verhaal ophangen dat iedereen een hekel aan jou lijkt te hebben. Dan probeert de ander ook steeds weg te komen en voila... je hebt bevestiging van je vermoeden.
quote:Laat me raden, jij bent zo'n groenlinks stemmende randstedeling wiens idee van natuur een stadspark is?Op donderdag 21 oktober 2010 16:51 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Het is de provincie die ons elke keer weer opscheept met het CDA, en nu met de PVV. In de Randstad is het CDA allang een splinterpartijtje. Als het aan de Randstedeling had gelegen had nu Paars IV aan de macht geweest ipv Bruin I
quote:Volgens mij snap jij niet wat cultuur is.Op donderdag 21 oktober 2010 14:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Fijn dat je toegeeft geen eigen cultuur te hebben, maar gewoon leentjebuur hebt gespeeld en die mix vervolgens "cultuur" noemt.
quote:Meteen in de verdediging schieten?Op donderdag 21 oktober 2010 17:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, een domme fout in trouw en meteen in de verdediging schieten en dan het gek vinden dat het topic loopt zoals het loopt...
Het is een beetje als iedere keer als je iemand ontmoet een verhaal ophangen dat iedereen een hekel aan jou lijkt te hebben. Dan probeert de ander ook steeds weg te komen en voila... je hebt bevestiging van je vermoeden.
quote:Jij hebt een vreemde, doch levendige fantasie...Op donderdag 21 oktober 2010 17:14 schreef Boekenwurm het volgende:
DS4 is ooit anaal vernederd door een Limburger?
quote:En nu?Op donderdag 21 oktober 2010 17:17 schreef Boekenwurm het volgende:
Volgens mij snap jij niet wat cultuur is.
quote:Het gaat natuurlijk over de OP. Het idee dat je zoiets leest en daar dan een draadje over opent is best hilarisch...Op donderdag 21 oktober 2010 17:18 schreef Refragmental het volgende:
Meteen in de verdediging schieten?
Op de eerste pagina tel ik slechts 1 Limburger!![]()
quote:Inmiddels vermoed ik dat limburgers ook een ongezonde anale fixatie hebben...Wel genoeg mensen die hun reet opensperren om hun diarree overal overheen te spuiten.
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 18:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk over de OP. Het idee dat je zoiets leest en daar dan een draadje over opent is best hilarisch...
[..]
Inmiddels vermoed ik dat limburgers ook een ongezonde anale fixatie hebben...
quote:Dat laatste is mij wel opgevallen. Ik sprak laatst een aantal mensen uit verschillende plekken uit het land. De jongen uit limburg (Venlo) die laat dan het onderwerp anale seks vallen. Hij vond het helemaal het einde en de rest vond het toch raar. Dus er is misschien enige structuur te ontdekken in deze!Op donderdag 21 oktober 2010 18:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk over de OP. Het idee dat je zoiets leest en daar dan een draadje over opent is best hilarisch...
[..]
Inmiddels vermoed ik dat limburgers ook een ongezonde anale fixatie hebben...
quote:Dit, dankzij Limburg zit ook de Randstad elke keer weer opgescheept met een kutkabinet.Op donderdag 21 oktober 2010 16:51 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Het is de provincie die ons elke keer weer opscheept met het CDA, en nu met de PVV. In de Randstad is het CDA allang een splinterpartijtje. Als het aan de Randstedeling had gelegen had nu Paars IV aan de macht geweest ipv Bruin I
quote:Misschien toen hij minderjarig was door meneer pastoor.Op donderdag 21 oktober 2010 17:14 schreef Boekenwurm het volgende:
DS4 is ooit anaal vernederd door een Limburger?
quote:Die jullie allemaal in de tang houdtOp donderdag 21 oktober 2010 17:05 schreef Zolcon het volgende:
Limburg... De blinde darm van Nederland
quote:Nou, voor 1x in m'n leven ben ik blij dat een Limburger Minister van Integratie is. Limburgers staan nou niet bepaald bekend als tolerant. Alles buiten Limburg is slecht.Op donderdag 21 oktober 2010 18:59 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit, dankzij Limburg zit ook de Randstad elke keer weer opgescheept met een kutkabinet.![]()
Als we Limburgers ontheffen van stemrecht (passief en vooral actief stemrecht), dan mogen ze blijven bij Nederland en anders beginnen ze maar voor zichzelf (ik vrees namelijk dat noch België, noch de Bondsrepubliek Duitsland ze wil hebben).
quote:Fixed, en op zich niet helemaal onredelijk lijkt mij.Op donderdag 21 oktober 2010 20:14 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Alles van buiten Limburg wat mij gaat vertellen hoe ik dingen aan moet pakken is slecht.
quote:Ach als ze geld achter laten hoor de je ondernemers niet klagenOp donderdag 21 oktober 2010 22:34 schreef knep het volgende:
Wel jammer dat al die Limburg bashers hier ondanks alles toch naar Limburg komen om Valkenburg en Maastricht te vervuilen met hun gerochel en slechte manieren.
quote:Valkenburg? was dah? Kan je dat eten?Op donderdag 21 oktober 2010 22:34 schreef knep het volgende:
Wel jammer dat al die Limburg bashers hier ondanks alles toch naar Limburg komen om Valkenburg en Maastricht te vervuilen met hun gerochel en slechte manieren.
quote:Waarom ben je er dan blij mee?Op donderdag 21 oktober 2010 20:14 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Nou, voor 1x in m'n leven ben ik blij dat een Limburger Minister van Integratie is. Limburgers staan nou niet bepaald bekend als tolerant. Alles buiten Limburg is slecht.
quote:Alleen de valkenOp vrijdag 22 oktober 2010 00:04 schreef Harlon het volgende:
[..]
Valkenburg? was dah? Kan je dat eten?
quote:Waarom zou je een provincie aanvallen?Op vrijdag 22 oktober 2010 08:58 schreef Compatibel het volgende:
Wat is er nu zo mooi aan Limburg? Waarom zou je het opnemen voor de grootste krimpregio van Nederland, blijkbaar wil bijna niemand er meer wonen.
quote:Omdat appel...Op vrijdag 22 oktober 2010 08:58 schreef Compatibel het volgende:
Wat is er nu zo mooi aan Limburg? Waarom zou je het opnemen voor de grootste krimpregio van Nederland, blijkbaar wil bijna niemand er meer wonen.
quote:nee maar mij wel!Op donderdag 21 oktober 2010 23:26 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Ach als ze geld achter laten hoor de je ondernemers niet klagen
quote:... wil niemand in Limburg wonen?
quote:Lul geen onzin man.Op woensdag 20 oktober 2010 16:07 schreef ethiraseth het volgende:
Oh, nu opeens hoort Limburg wel bij Nederland? Terwijl ze normaal beledigd zijn als je dat zegt?
quote:Wat jij wil liefje... Ik woon er graag en als jij het niets vind, dan is dat je goed rechtOp vrijdag 22 oktober 2010 09:37 schreef Compatibel het volgende:
[..]
... wil niemand in Limburg wonen?
quote:Tuurlijk wel, maar als de werkgelegenheid niet zo mee wil werken heb je af en toe geen keuze he.Op vrijdag 22 oktober 2010 09:37 schreef Compatibel het volgende:
[..]
... wil niemand in Limburg wonen?
quote:de inboorlingen, de verbinding met de omringende landen en het achterlijke onverstaanbare dialect daar helpt natuurlijk ook niet aan mee.Op vrijdag 22 oktober 2010 10:02 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, maar als de werkgelegenheid niet zo mee wil werken heb je af en toe geen keuze he.
quote:Minder mensen maakt een plaats alleen maar mooier.Op vrijdag 22 oktober 2010 08:58 schreef Compatibel het volgende:
quote:Het mooiste stadje van Nederland.Op vrijdag 22 oktober 2010 00:04 schreef Harlon het volgende:
[..]
Valkenburg? was dah? Kan je dat eten?
quote:Jullie hebben limburgse vlaaiOp donderdag 21 oktober 2010 19:24 schreef DDDDDaaf het volgende:
en wat voor untermenschen wij Limburgers wel niet zijn...
[ afbeelding ]
quote:Juist wel, die taal spreken ze ook over de grensOp vrijdag 22 oktober 2010 11:30 schreef Harlon het volgende:
[..]
de inboorlingen, de verbinding met de omringende landen en het achterlijke onverstaanbare dialect daar helpt natuurlijk ook niet aan mee.
quote:Ik ga morgen nog wat ontwikkelingswerk doen in UtrechtOp vrijdag 22 oktober 2010 11:37 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Jullie hebben limburgse vlaai, dat maakt jullie automatisch al hoger op de evolutionaire ladder dan dat wij kaaskoppen staan wat mij betreft
quote:Jullie Limburgers spreken beter Duits dan Nederlands en dat is erg verdacht.Op vrijdag 22 oktober 2010 11:59 schreef DDDDDaaf het volgende:
Dat "achterlijke onverstaanbare dialect" (wat overigens een officieel erkende streektaal is) zorgt er voor dat het overgrote merendeel der Limburgse kinderen van huis uit al min of meer tweetalig opgevoed wordt, wat het leren van andere talen op latere leeftijd alleen maar vereenvoudigt. Als je overigens écht plaatsvervangende schaamte wil ervaren, moet je vooral eens luisteren hoe mensen van boven de Moerdijk Duits "spreken"...
quote:Dat is Limburgs ook al tijden...Op vrijdag 22 oktober 2010 12:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Jullie Limburgers spreken beter Duits dan Nederlands en dat is erg verdacht.![]()
Dan nog gezien het feit dat jullie tijdens 40-45 nauwelijks mensen in het verzet hadden, maar des te meer overlopers en nu wederom op een partij stemmen met dito trekjes, doet mij toch het ergste vrezen aangaande Limburgers.![]()
Misschien als Nederlanders jullie netter behandelen dat jullie dan wat minder vaak overlopen naar de vijand en iets minder vaak aan landverraad doen? Kunnen we een deal maken?
Limburg krijgt een erkende taal (net als Fryslan dit al een tijdje heeft) en in Den Haag behandelt men jullie met meer respect (aangezien half Limburg daar nu zit als afgevaardigde zal dit wel goed komen), in ruil hiervoor doen jullie Limburgers niet meer aan landverraad.
![]()
quote:Bij Nederland wel natuurlijk. Hoogstens niet bij holland, wat vaak als synoniem wordt gezien.Op woensdag 20 oktober 2010 19:06 schreef DS4 het volgende:
Limburgers hebben kennelijk geen gevoel voor humor... Ze hebben overigens te vaak zelf geen enkele zin om bij Nederland te horen. Dus het is om meerdere redenen onzinnig om hierover te klagen.
quote:Een misverstand eigenlijk, de katholieke kerk in Limburg heeft juist ontzettend veel geholpen met het verzet.Op vrijdag 22 oktober 2010 12:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Jullie Limburgers spreken beter Duits dan Nederlands en dat is erg verdacht.![]()
Dan nog gezien het feit dat jullie tijdens 40-45 nauwelijks mensen in het verzet hadden, maar des te meer overlopers en nu wederom op een partij stemmen met dito trekjes, doet mij toch het ergste vrezen aangaande Limburgers.![]()
Misschien als Nederlanders jullie netter behandelen dat jullie dan wat minder vaak overlopen naar de vijand en iets minder vaak aan landverraad doen? Kunnen we een deal maken?
Limburg krijgt een erkende taal (net als Fryslan dit al een tijdje heeft) en in Den Haag behandelt men jullie met meer respect (aangezien half Limburg daar nu zit als afgevaardigde zal dit wel goed komen), in ruil hiervoor doen jullie Limburgers niet meer aan landverraad.
![]()
quote:Tweetalig???Op vrijdag 22 oktober 2010 11:59 schreef DDDDDaaf het volgende:
Dat "achterlijke onverstaanbare dialect" (wat overigens een officieel erkende streektaal is) zorgt er voor dat het overgrote merendeel der Limburgse kinderen van huis uit al min of meer tweetalig opgevoed wordt, wat het leren van andere talen op latere leeftijd alleen maar vereenvoudigt. Als je overigens écht plaatsvervangende schaamte wil ervaren, moet je vooral eens luisteren hoe mensen van boven de Moerdijk Duits "spreken"...
quote:Dat ligt er helemaal aan wat je onder normaal Nederlands verstaatOp vrijdag 22 oktober 2010 15:22 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Tweetalig???![]()
De gemiddelde Limburger kan niet eens meer normaal Nederlands praten.
quote:We gebruiken inderdaad niet bij ieder zelfstandig naamwoord het voorvoegsel "kanker", in dat opzicht heb je wel gelijk. Ook het goochelen met lidwoorden ("de leven van het straat" bijv.) en onzinnige gezegden als "je eigen ding doen" hebben hun intrede nog niet gedaan en wat mij betreft blijft dat ook zo...Op vrijdag 22 oktober 2010 15:22 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Tweetalig???![]()
De gemiddelde Limburger kan niet eens meer normaal Nederlands praten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |