abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:39:25 #276
137556 L.no
Midlife crisis
pi_87821764
quote:
1.gif Op woensdag 20 oktober 2010 16:07 schreef ethiraseth het volgende:
Oh, nu opeens hoort Limburg wel bij Nederland? Terwijl ze normaal beledigd zijn als je dat zegt? :')
Lul geen onzin man. :')
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
  Licht Ontvlambaar vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:40:47 #277
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87821804
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 09:37 schreef Compatibel het volgende:

[..]

... wil niemand in Limburg wonen?
Wat jij wil liefje... Ik woon er graag en als jij het niets vind, dan is dat je goed recht :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_87822352
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 09:37 schreef Compatibel het volgende:

[..]

... wil niemand in Limburg wonen?
Tuurlijk wel, maar als de werkgelegenheid niet zo mee wil werken heb je af en toe geen keuze he.
pi_87824099
hahahah, moest ik toch hartelijk om lachen :+
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_87824971
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 10:02 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, maar als de werkgelegenheid niet zo mee wil werken heb je af en toe geen keuze he.
de inboorlingen, de verbinding met de omringende landen en het achterlijke onverstaanbare dialect daar helpt natuurlijk ook niet aan mee.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_87825105
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 08:58 schreef Compatibel het volgende:
Wat is er nu zo mooi aan Limburg? Waarom zou je het opnemen voor de grootste krimpregio van Nederland, blijkbaar wil bijna niemand er meer wonen.
Minder mensen maakt een plaats alleen maar mooier.
pi_87825173
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 00:04 schreef Harlon het volgende:

[..]

Valkenburg? was dah? Kan je dat eten?
Het mooiste stadje van Nederland.
pi_87825186
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 19:24 schreef DDDDDaaf het volgende:
en wat voor untermenschen wij Limburgers wel niet zijn...

[ afbeelding ]
Jullie hebben limburgse vlaai O+ , dat maakt jullie automatisch al hoger op de evolutionaire ladder dan dat wij kaaskoppen staan wat mij betreft c_/
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_87825190
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 11:30 schreef Harlon het volgende:

[..]

de inboorlingen, de verbinding met de omringende landen en het achterlijke onverstaanbare dialect daar helpt natuurlijk ook niet aan mee.
Juist wel, die taal spreken ze ook over de grens :D
pi_87826081
Dat "achterlijke onverstaanbare dialect" (wat overigens een officieel erkende streektaal is) zorgt er voor dat het overgrote merendeel der Limburgse kinderen van huis uit al min of meer tweetalig opgevoed wordt, wat het leren van andere talen op latere leeftijd alleen maar vereenvoudigt. Als je overigens écht plaatsvervangende schaamte wil ervaren, moet je vooral eens luisteren hoe mensen van boven de Moerdijk Duits "spreken"...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:02:53 #286
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87826201
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 11:37 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Jullie hebben limburgse vlaai O+ , dat maakt jullie automatisch al hoger op de evolutionaire ladder dan dat wij kaaskoppen staan wat mij betreft c_/
Ik ga morgen nog wat ontwikkelingswerk doen in Utrecht :P
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:34:40 #287
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_87827322
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 11:59 schreef DDDDDaaf het volgende:
Dat "achterlijke onverstaanbare dialect" (wat overigens een officieel erkende streektaal is) zorgt er voor dat het overgrote merendeel der Limburgse kinderen van huis uit al min of meer tweetalig opgevoed wordt, wat het leren van andere talen op latere leeftijd alleen maar vereenvoudigt. Als je overigens écht plaatsvervangende schaamte wil ervaren, moet je vooral eens luisteren hoe mensen van boven de Moerdijk Duits "spreken"...
Jullie Limburgers spreken beter Duits dan Nederlands en dat is erg verdacht. }:|
Dan nog gezien het feit dat jullie tijdens 40-45 nauwelijks mensen in het verzet hadden, maar des te meer overlopers en nu wederom op een partij stemmen met dito trekjes, doet mij toch het ergste vrezen aangaande Limburgers. ;(

Misschien als Nederlanders jullie netter behandelen dat jullie dan wat minder vaak overlopen naar de vijand en iets minder vaak aan landverraad doen? Kunnen we een deal maken?
Limburg krijgt een erkende taal (net als Fryslan dit al een tijdje heeft :s) ) en in Den Haag behandelt men jullie met meer respect (aangezien half Limburg daar nu zit als afgevaardigde zal dit wel goed komen), in ruil hiervoor doen jullie Limburgers niet meer aan landverraad. :D :P
pi_87828379
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 12:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Jullie Limburgers spreken beter Duits dan Nederlands en dat is erg verdacht. }:|
Dan nog gezien het feit dat jullie tijdens 40-45 nauwelijks mensen in het verzet hadden, maar des te meer overlopers en nu wederom op een partij stemmen met dito trekjes, doet mij toch het ergste vrezen aangaande Limburgers. ;(

Misschien als Nederlanders jullie netter behandelen dat jullie dan wat minder vaak overlopen naar de vijand en iets minder vaak aan landverraad doen? Kunnen we een deal maken?
Limburg krijgt een erkende taal (net als Fryslan dit al een tijdje heeft :s) ) en in Den Haag behandelt men jullie met meer respect (aangezien half Limburg daar nu zit als afgevaardigde zal dit wel goed komen), in ruil hiervoor doen jullie Limburgers niet meer aan landverraad. :D :P
Dat is Limburgs ook al tijden...
http://taal.phileon.nl/limburgs.php
pi_87828826
Mijn opa is anders gewoon op 6 mei 1945 bij het verzet gegaan, net als het overgrote merendeel van al die andere Nederlandse verzetshelden! Maar niet nadat alle Limburgse dienstplichtigen op 10 mei 1940 eerst alle niet-Limburgse militairen met een bajonet in hun rug gestoken hebben, daar lachen we nu in Limburg nog om!

Het is dat mijn oer-Limburgse calimero-complex me ervan weerhoudt, anders had ik écht en oprecht medelijden met al die domme "hollenjers" die stelselmatig door ons geterroriseerd worden!

[ Bericht 0% gewijzigd door DDDDDaaf op 22-10-2010 13:27:20 ]
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_87828960
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:06 schreef DS4 het volgende:
Limburgers hebben kennelijk geen gevoel voor humor... Ze hebben overigens te vaak zelf geen enkele zin om bij Nederland te horen. Dus het is om meerdere redenen onzinnig om hierover te klagen.
Bij Nederland wel natuurlijk. Hoogstens niet bij holland, wat vaak als synoniem wordt gezien.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:24:29 #291
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_87829013
:D ^O^
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_87829048
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 12:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Een misverstand eigenlijk, de katholieke kerk in Limburg heeft juist ontzettend veel geholpen met het verzet.
pi_87832849
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 11:59 schreef DDDDDaaf het volgende:
Tweetalig??? :')
De gemiddelde Limburger kan niet eens meer normaal Nederlands praten.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:23:59 #294
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87832902
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 15:22 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Dat ligt er helemaal aan wat je onder normaal Nederlands verstaat :+
pi_87833087
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 15:22 schreef Breekfast het volgende:

[..]

We gebruiken inderdaad niet bij ieder zelfstandig naamwoord het voorvoegsel "kanker", in dat opzicht heb je wel gelijk. Ook het goochelen met lidwoorden ("de leven van het straat" bijv.) en onzinnige gezegden als "je eigen ding doen" hebben hun intrede nog niet gedaan en wat mij betreft blijft dat ook zo...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')