quote:Limburg is buitenland, volgens Trouw
Limburg ligt niet in Nederland. Althans volgens kwaliteitskrant Trouw. In een artikel over in het buitenland geboren bewindslieden wordt behalve de in Zwitserland geboren Uri Rosenthal en de van geboorte Zweedse Marlies Veldhuijzen van Zanten - Hyllner ook Gerd Leers opgevoerd. Geboorteland: Limburg.
Nog fout ook? Je weet dat Kerkrade gewoon in Limburg ligt?quote:
Dat dusquote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:01 schreef Lemansue het volgende:
misschien in België geboren die heeft ook een Limburg
Volgens de Wiki in Kerkrade iddquote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:02 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Gerd Leers is in Nederlands Limburg geboren.
Het is "abo", buitenlander.quote:
quote:Trouw is van origine protestants. Daar hebben ze echt niet de illusie dat ze in Limburg veel lezers kunnen trekken.Op woensdag 20 oktober 2010 15:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
Volgens mij is men bij Trouw gewoon een beetje boos dat zelfs marginale baggerkrantjes als het Limburgs Dagblad en Lachblad de Limburger gehakt maken van hun "kwaliteitskrant", als het op verkoopcijfers in onze provincie aankomt...
quote:Nou, poeh, poeh, die zal hard aan komen inderdaad.Op woensdag 20 oktober 2010 14:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:Dat is echt een geweldig signaal naar Wilders
quote:Vreemd, het is de eerste keer dat ik dit hoor.Op woensdag 20 oktober 2010 17:13 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Meneer Leers kan dus binnenkort worden uitgezet, daar dit kabinet alle buitenlanders wil uitzetten.![]()
![]()
quote:valt wel mee...Op woensdag 20 oktober 2010 18:46 schreef Perico het volgende:
Genieten mogen jullie pas na jullie dood.
quote:Dit dus, Eindeloos zeuren dat ze niet bij Nederland horen, geeft er iemand aan toe is het weer niet goed. Wat willen jullie nou?Op woensdag 20 oktober 2010 16:07 schreef ethiraseth het volgende:
Oh, nu opeens hoort Limburg wel bij Nederland? Terwijl ze normaal beledigd zijn als je dat zegt?
quote:Hoeveel limburgers "zeuren" hier in dit topic?Op woensdag 20 oktober 2010 19:12 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dit dus, Eindeloos zeuren dat ze niet bij Nederland horen, geeft er iemand aan toe is het weer niet goed. Wat willen jullie nou?
quote:In elk geval twee.Op woensdag 20 oktober 2010 19:13 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hoeveel limburgers "zeuren" hier in dit topic?
quote:Ik ben niet protestants, drink geen koffie en bitter ben ik ook al niet....flauwe grap, maar Trouw blijft 1 van de leukste kranten om te lezen.Op woensdag 20 oktober 2010 18:46 schreef Perico het volgende:
Wat lachen we ons hier kapot om die typische zure Nederlands Hervormde Humor, die ook Beatrix zo kenmerkt. De papen en Limburg haat blijft groot.
Nou verbitterde lezertjes van Trouw, neem nog maar gauw een slok van jullie bittere protestantse smaakloze koffie. Genieten mogen jullie pas na jullie dood.
quote:Waar limburgers over zeuren is doorgaans niet duidelijk. Ze zijn niet te verstaan (niet dat je een Fries, een kattenmepper of een hagenees kan verstaan...).
quote:En dat de protestanten ongewapende mannen, vrouwen en kinderen afslachtten vanwege hun geloof.Op woensdag 20 oktober 2010 19:46 schreef KoosVogels het volgende:
Laten we niet vergeten dat de zuidelijke provincies tijdens de Tachtigjarige oorlog heulden met de katholieke Spanjaarden.
quote:Gelukkig hadden katholieken daar geen handje van. Menig protestant is op de brandstapel beland. En laten we de kruistochten niet vergeten. Katholieke kruisvaarders doodden toen de tijd door kinderen op het spit te braden en vervolgens op te eten. Ja, gezellige jongens, die katholieken.Op woensdag 20 oktober 2010 19:55 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
En dat de protestanten ongewapende mannen, vrouwen en kinderen afslachtten vanwege hun geloof.
quote:Dat was een misverstandje.Op woensdag 20 oktober 2010 19:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gelukkig hadden katholieken daar geen handje van. Menig protestant is op de brandstapel beland. En laten we de kruistochten niet vergeten. Katholieke kruisvaarders doodden toen de tijd door kinderen op het spit te braden en vervolgens op te eten. Ja, gezellige jongens, die katholieken.
quote:Dat is wel heel knap van je zeg, in wat voor hoogdravende teksten bezig je dit woord zoal?Op woensdag 20 oktober 2010 19:52 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Ik als Limburger weet in ieder geval wel hoe ik sowieso moet spellen
quote:Je kunt veel zeggen, maar het is sowieso minder saai dan de meeste protestantse stromingen.Op woensdag 20 oktober 2010 20:07 schreef Compatibel het volgende:
Mensen die het opnemen voor het katholicisme
quote:Moet iedereen dan precies dezelfde cultuur hebben om een deel van Nederland uit te maken? Ik vind het wel wat hebben dat vrijwel elke provincie in Nederland nog een duidelijke eigen identiteit heeft, in varietate concordia toch?Op woensdag 20 oktober 2010 17:11 schreef petertje2 het volgende:
Limburgers hebben cultureel niets met Nederland te maken en zijn ook zeer vijandig tegenover de rest van Nederland. Dus is de conclusie van Trouw niet zo vreemd. Het beste zou zijn als Limburg onafhankelijk wordt, dan zijn we gelijk van Wilders en Verhagen verlost.
quote:Helemaal terecht, toch maar even een abo op deze krant overwegen. Wat een koningsactie, die reserve belgen even op hun plek zetten.Op woensdag 20 oktober 2010 14:47 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Abonnement opzeggen kan hier!
Bron: http://www.l1.nl/L1NWS/_p(...)_hasclickpage/1_1013
quote:Moet inderdaad bekennen dat het katholicisme kleurrijker is dan het protestantisme.Op woensdag 20 oktober 2010 20:09 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Je kunt veel zeggen, maar het is sowieso minder saai dan de meeste protestantse stromingen.
quote:Geïnstitutionaliseerd kindermisbruik is in ieder geval niet saai, sowieso jeeweettoch!Op woensdag 20 oktober 2010 20:09 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Je kunt veel zeggen, maar het is sowieso minder saai dan de meeste protestantse stromingen.
quote:Goed punt, maar ik vind het protestantisme doorgaans nogal zwartgallig. Katholicisme omvat veel meer pracht en praalOp woensdag 20 oktober 2010 20:17 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Geïnstitutionaliseerd kindermisbruik is in ieder geval niet saai, sowieso jeeweettoch!
Los daarvan vind ik het protestantisme zeer interessant; vanwege de vele afscheidingen, de nadruk die gelegd wordt op eigen verantwoordelijkheid ten opzichte van god en de invloed van de protestantse ethiek op het kapitalistische systeem. Wat is er nu boeiend aan het katholicisme?
quote:Die pracht en praal doet nu juist afbreuk aan 'de boodschap van god', en brengt allerlei negatieve aardse elementen in het geloof. Ik zie die pracht en praal eigenlijk als behoorlijk decadent, maar daar kun je over twisten natuurlijk.Op woensdag 20 oktober 2010 20:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed punt, maar ik vind het protestantisme doorgaans nogal zwartgallig. Katholicisme omvat veel meer pracht en praal
quote:Zijn jullie nou echt aan het kibbelen over welke denkbeeldige luchttovenaar met door mensen verzonnen sprookjesboekregels het beste is?Op woensdag 20 oktober 2010 20:36 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Die pracht en praal doet nu juist afbreuk aan 'de boodschap van god', en brengt allerlei negatieve aardse elementen in het geloof. Ik zie die pracht en praal eigenlijk als behoorlijk decadent, maar daar kun je over twisten natuurlijk.
Dat zwartgallige zie ik zelf niet echt, erg sober is het wel inderdaad. Daardoor blijft de uitvoering puur en vrij van traditionele elementen (zaken die wel beleden worden maar niet in de bijbel staan) die in het katholicisme vrijwel alleen maar tot narigheid hebben geleid.
Er zou meer respect voor het protestantisme moeten zijn in Nederland, het is de mooiste en meest sympathieke religieuze vorm uit onze gezamenlijke historie.
quote:Religie leidt sowieso vaak tot ellende. Ik kies dan ook geen partij, ik ben overtuigd atheistOp woensdag 20 oktober 2010 20:36 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Die pracht en praal doet nu juist afbreuk aan 'de boodschap van god', en brengt allerlei negatieve aardse elementen in het geloof. Ik zie die pracht en praal eigenlijk als behoorlijk decadent, maar daar kun je over twisten natuurlijk.
Dat zwartgallige zie ik zelf niet echt, erg sober is het wel inderdaad. Daardoor blijft de uitvoering puur en vrij van traditionele elementen (zaken die wel beleden worden maar niet in de bijbel staan) die in het katholicisme vrijwel alleen maar tot narigheid hebben geleid.
Er zou meer respect voor het protestantisme moeten zijn in Nederland, het is de mooiste en meest sympathieke religieuze vorm uit onze gezamenlijke historie.
quote:Oh hey, een limbabwer. Hoe is het daar? Hebben jullie al zoiets als stromend water en auto's? Of komt elke week de schillenboer nog langs?Op woensdag 20 oktober 2010 20:36 schreef Refragmental het volgende:
Wel mooi om te zien, al die haat van de randstedelingen.
Amsterdam is de anus van nederland... de randstad is het vieze bruine gedeelte eromheen.
En je raad al wat er uit een anus komt
quote:Wij pissen in het water dat jullie drinkenOp woensdag 20 oktober 2010 20:41 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Oh hey, een limbabwer. Hoe is het daar? Hebben jullie al zoiets als stromend water en auto's? Of komt elke week de schillenboer nog langs?
quote:Lijkt mij we wel uiterst vervelend om geen ABN te kunnen spreken.Op woensdag 20 oktober 2010 20:44 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Wij pissen in het water dat jullie drinken
quote:Onzin, religie versterkt sociale cohesie. Kruistochten worden allang niet meer gevoerd (en die waren het gevolg van religieuze misleiding door katholieke machtswellustelingen), alle recente internationale conflicten hebben geen religieuze grondslag etc. Het gaat pas mis wanneer men religieuze partijen formele macht verschaft, of wanneer men mensen verbiedt religieus te zijn.Op woensdag 20 oktober 2010 20:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Religie leidt sowieso vaak tot ellende. Ik kies dan ook geen partij, ik ben overtuigd atheist
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 20:44 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Wij pissen in het water dat jullie drinken
quote:Wacht maar tot alles naar buiten komt over dat Protestantse instituut de scouting.Op woensdag 20 oktober 2010 20:17 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Geïnstitutionaliseerd kindermisbruik is in ieder geval niet saai, sowieso jeeweettoch!
quote:Welke spannende film is nou ooit gemaakt over het protestantisme? Denk je echt dat The Da Vinci Code, Angels & Demons, Boondock Saints, End of Days, Stigmata, enzovoorts net zo leuk waren geweest als ze rond de Nederlands hervormde kerk zouden afspelen?Los daarvan vind ik het protestantisme zeer interessant; vanwege de vele afscheidingen, de nadruk die gelegd wordt op eigen verantwoordelijkheid ten opzichte van god en de invloed van de protestantse ethiek op het kapitalistische systeem. Wat is er nu boeiend aan het katholicisme?
quote:Zachte GOp woensdag 20 oktober 2010 20:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lijkt mij we wel uiterst vervelend om geen ABN te kunnen spreken.
quote:Vind je het heel erg als ik niet meedoe aan deze discussie. Ben niet in de stemming voor een fel religie-debatOp woensdag 20 oktober 2010 20:46 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Onzin, religie versterkt sociale cohesie. Kruistochten worden allang niet meer gevoerd (en die waren het gevolg van religieuze misleiding door katholieke machtswellustelingen), alle recente internationale conflicten hebben geen religieuze grondslag etc. Het gaat pas mis wanneer men religieuze partijen formele macht verschaft, of wanneer men mensen verbiedt religieus te zijn.
Het anti-religie sentiment van de 21e eeuw komt op mij een beetje intolerant over.
quote:Te irritant. Kwam jouw volk vroeger steevast tegen tijdens mijn vakanties in Oostenrijk en Frankrijk. Twee weken lijden
quote:Onze auto's kunnen zelfs rijden, ipv in de file staan.Op woensdag 20 oktober 2010 20:41 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Oh hey, een limbabwer. Hoe is het daar? Hebben jullie al zoiets als stromend water en auto's? Of komt elke week de schillenboer nog langs?
quote:Jij gaat op vakantie naar twee zwaar Katholieke landen? Stiekem spreekt dat bourgondische je toch aan kennelijk...Op woensdag 20 oktober 2010 20:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Te irritant. Kwam jouw volk vroeger steevast tegen tijdens mijn vakanties in Oostenrijk en Frankrijk. Twee weken lijden
quote:Sorry, maar ik dacht dat een 'boekenwurm' meer geïnteresseerd was in intellectuele diepgang dan in platvloers vermaak. In dat geval kun je beter bij de katholieke kerk aankloppen inderdaad.Op woensdag 20 oktober 2010 20:50 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Wacht maar tot alles naar buiten komt over dat Protestantse instituut de scouting.
[..]
Welke spannende film is nou ooit gemaakt over het protestantisme? Denk je echt dat The Da Vinci Code, Angels & Demons, Boondock Saints, End of Days, Stigmata, enzovoorts net zo leuk waren geweest als ze rond de Nederlands hervormde kerk zouden afspelen?
Het protestantisme is saai omdat het alleen over de Bijbel gaat, de kerk heeft er nog bijna 2000 jaar mystiek, mythes en rituelen aan toegevoegd.
quote:Dat had ik te danken aan mn ouders. Maar moet bekennen dat ik verzot ben op beide landen. Heb mij op de vorige pagina niet voor niets opgeworden als pleitbezorger van het katholicisme. In die zin dat het een mooie religie is (geheimen, architectuur, rituelen). De historie is alleen idioot smerig.Op woensdag 20 oktober 2010 20:56 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Jij gaat op vakantie naar twee zwaar Katholieke landen? Stiekem spreekt dat bourgondische je toch aan kennelijk...
quote:Let op dat je niet je halve strot eruit rochelt bij het uitspreken van je "RRRRR".Op woensdag 20 oktober 2010 20:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Te irritant. Kwam jouw volk vroeger steevast tegen tijdens mijn vakanties in Oostenrijk en Frankrijk. Twee weken lijden
quote:Wat je 'mooi' noemt is nu juist de oorzaak van die smerige historie. Of denk je dat de beeldenstorm voor niets was?Op woensdag 20 oktober 2010 20:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat had ik te danken aan mn ouders. Maar moet bekennen dat ik verzot ben op beide landen. Heb mij op de vorige pagina niet voor niets opgeworden als pleitbezorger van het katholicisme. In die zin dat het een mooie religie is (geheimen, architectuur, rituelen). De historie is alleen idioot smerig.
quote:Zal wel een kwestie van smaak zijn, maar ik vind dat nog altijd beter dan ergens in een museum te staan en dan ineens het door merg en been gaande 'GRRRGRRRGGGGGaaaaf he pap!!' te horen.Op woensdag 20 oktober 2010 20:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
quote:Ik ben niet religieus dus ik haal mijn intellectuele diepgang überhaupt niet uit geloof. En als ik dat wel zou doen, zou er binnen de RKK veel meer van te bestuderen zijn dan in de protestantse bewegingen, door -zoals ik al aangaf- de veel rijkere en breedere geschiedenis.Op woensdag 20 oktober 2010 20:57 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Sorry, maar ik dacht dat een 'boekenwurm' meer geïnteresseerd was in intellectuele diepgang dan in platvloers vermaak. In dat geval kun je beter bij de katholieke kerk aankloppen inderdaad.
quote:Ik dacht altijd dat de Scouting een tegenhanger was van vergelijkbare Katholieke jeugdorganisaties.Volgens mij heeft scouting of padvinderij maar weinig met het protestantisme te maken (check wikipedia). Feit blijft dat de katholieke kerk kindermisbruik heeft geïnstitutionaliseerd door geen actie te ondernemen, hierover te zwijgen en door slachtoffers niet te erkennen.
quote:Ik ben bekend met de inhoud van de geschiedenisboekjes, maar vel nu een oppervlakkig oordeel waarbij ik dus niet stil blijf staan bij alle misstanden die de Katholieke kerk heeft veroorzaakt. Ik walg van het katholicisme vanwege met name de inquisitie en de kruistochten (waar ik recent nog een interessant doch schokkende docu over heb gezien).Op woensdag 20 oktober 2010 21:02 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Wat je 'mooi' noemt is nu juist de oorzaak van die smerige historie. Of denk je dat de beeldenstorm voor niets was?
quote:Dit dus. En dat staat geheel los van de walgelijke daden van de kerk.Op woensdag 20 oktober 2010 21:03 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Ik ben niet religieus dus ik haal mijn intellectuele diepgang überhaupt niet uit geloof. En als ik dat wel zou doen, zou er binnen de RKK veel meer van te bestuderen zijn dan in de protestantse bewegingen, door -zoals ik al aangaf- de veel rijkere en breedere geschiedenis.
quote:Ach, ieder zn dingOp woensdag 20 oktober 2010 20:58 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Let op dat je niet je halve strot eruit rochelt bij het uitspreken van je "RRRRR".
Wel apart dat tijdens mij anderhalf jaar in groningen ik juist veel leuke opmerkingen kreeg over mijn "charmante" uitspraak.
quote:Het katholicisme heeft historie (en wat voor een, het is een op haat gefundeerd instituut dat de Islam doet blozen), pracht en praal enzovoort. Het protestantisme heeft echter meer religieuze diepgang. Daarnaast heeft de klassieke socioloog Weber zeer interessant geschreven (het boek is wel te krijgenOp woensdag 20 oktober 2010 21:03 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Ik ben niet religieus dus ik haal mijn intellectuele diepgang überhaupt niet uit geloof. En als ik dat wel zou doen, zou er binnen de RKK veel meer van te bestuderen zijn dan in de protestantse bewegingen, door -zoals ik al aangaf- de veel rijkere en breedere geschiedenis.
[..]
Ik dacht altijd dat de Scouting een tegenhanger was van vergelijkbare Katholieke jeugdorganisaties.
quote:Een beetje protestant (katholiek net zo goed) verafschuwt natuurlijk het kapitalisme. Het staat haaks op alles wat Jezus zei en deed.Op woensdag 20 oktober 2010 21:13 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Het katholicisme heeft historie (en wat voor een, het is een op haat gefundeerd instituut dat de Islam doet blozen), pracht en praal enzovoort. Het protestantisme heeft echter meer religieuze diepgang. Daarnaast heeft de klassieke socioloog Weber zeer interessant geschreven (het boek is wel te krijgen) over de protestantse ethiek en de invloed daarvan op het ontstaan van het kapitalisme.
quote:Dat is niet helemaal waar natuurlijk. Naastenliefde past prima in een kapitalistisch systeem, net als religie. Jezus heeft ook nooit gepleit voor gelijkheid oid.Op woensdag 20 oktober 2010 21:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een beetje protestant (katholiek net zo goed) verafschuwt natuurlijk het kapitalisme. Het staat haaks op alles wat Jezus zei en deed.
quote:Kapitalisme draait voornamelijk om het streven naar winst. Het is een systeem zonder mededogen. Wie geen geld heeft, valt buiten de boot. Dat staat toch haaks op de bewering van jezus dat het gemakkelijker is voor een kameel om door het oog van een naald te kruipen dan dat een rijke het Koninkrijk Gods binnengaat. ...Op woensdag 20 oktober 2010 21:36 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar natuurlijk. Naastenliefde past prima in een kapitalistisch systeem, net als religie. Jezus heeft ook nooit gepleit voor gelijkheid oid.
quote:Zoals de fabrieksdirecteur zei tegen de bisschop; "Houden jullie ze dom, dan houden wij ze arm."Op woensdag 20 oktober 2010 21:36 schreef Compatibel het volgende:
[..]
"Bovendien konden arbeiders met het oog op hun religieuze plicht tot hard werken gemakkelijk uitgebuit worden".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |