abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87782751
Heb 2 maanden gedetacheerd gezeten op de loonadministratie van de Provincie N-H in Haarlem, van de 8 mensen op de LA spraken er 7 Limburgs :') (Tis een kwestie van geduld ;) )
Ik weet toch echt zeker dat er veel meiden boven de rivieren wonen die een zwak hebben voor de zachte G :D Tis alleen soms jammer als zij beginnen met spreken GRR :P maja ieder zijn gebrek ;)
pi_87782857
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 09:02 schreef Ivo1986 het volgende:
Heb 2 maanden gedetacheerd gezeten op de loonadministratie van de Provincie N-H in Haarlem, van de 8 mensen op de LA spraken er 7 Limburgs :') (Tis een kwestie van geduld ;) )
Ik weet toch echt zeker dat er veel meiden boven de rivieren wonen die een zwak hebben voor de zachte G :D Tis alleen soms jammer als zij beginnen met spreken GRR :P maja ieder zijn gebrek ;)
Omdat de werkgelegenheid in Limburg ruk is. Oh, en meiden boven de rivieren zijn meer geïnteresseerd in je goed gevulde portemonnee, dan je accent. :')
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_87782918
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 09:07 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Omdat de werkgelegenheid in Limburg ruk is. Oh, en meiden boven de rivieren zijn meer geïnteresseerd in je goed gevulde portemonnee, dan je accent. :')
Nou nee, ik zit nu toch alweer anderhalf jaar veilig in Brunssum ;)
En zo goed gevuld was die beurs nog niet, begon toen net met werken :P

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2010 09:11:28 ]
pi_87783278
Limburg O+
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_87784139
Het enige goede dat uit limburg komt is de trein naar Eindhoven.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_87784314
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:23 schreef Refragmental het volgende:
De tering!!! :o Zoveel?
Over wat zeuren ze nou precies?
Stoflongen, gebrek aan werk, buitenlanders.
Tenminste, zoiets vermoed ik, want Limburgers zijn doorgaans half zo goed te verstaan als de gemiddelde importbruid uit het Rif-gebergte.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_87784338
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 10:03 schreef DS4 het volgende:
Een trein van Limburg naar Eindhoven is een trein van ergens waar het dieptriest is naar ergens waar het slechts marginaal minder dieptriest is.
pi_87786072
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 07:32 schreef Harlon het volgende:

[..]

Rest van nederland... je bedoelt dat er buiten Amsterdam nog een vorm van beschaving is? Hebben ze daar zowaar elektriciteit, stromend water etc?
Zie hier een voorbeeld van de onwetendheid van de gemiddelde Amsterdammer. :7
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_87786280
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 10:03 schreef DS4 het volgende:
Eindhoven :')
pi_87786491
Limburg is overigens wel een van de mooiste provincies. Na Gelderland :)
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_87787235
Als ik wil, loop Ik binnen tien minuten met de hond een bos en heidegebied binnen waar ik uren in rond kan struinen zonder ook maar een mens tegen te hoeven komen, wel veel reeën, vossen en ander wild. Binnen diezelfde tien minuten, maar dan rijdend met de auto, bevind ik me in één van de mooiste historische binnensteden van Nederland. File? Ik rij wel eens achter een langzame tractor, maar die ben ik vervolgens op een vrij stukje weg zó voorbij. Tanken? Dat doe je, net als boodschappen doen, in Duitsland, da's nl. veel goedkoper. Net als in België naar de bioscoop gaan trouwens. Buitenlands? Wellicht. Kwaliteit van leven? Absoluut!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 11:54:53 #166
11102 knep
Mountainfreak
pi_87787351
Trouw snapt het tenminste :Y.
pi_87788393
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 11:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
Als ik wil, loop Ik binnen tien minuten met de hond een bos en heidegebied binnen waar ik uren in rond kan struinen zonder ook maar een mens tegen te hoeven komen, wel veel reeën, vossen en ander wild. Binnen diezelfde tien minuten, maar dan rijdend met de auto, bevind ik me in één van de mooiste historische binnensteden van Nederland. File? Ik rij wel eens achter een langzame tractor, maar die ben ik vervolgens op een vrij stukje weg zó voorbij. Tanken? Dat doe je, net als boodschappen doen, in Duitsland, da's nl. veel goedkoper. Net als in België naar de bioscoop gaan trouwens. Buitenlands? Wellicht. Kwaliteit van leven? Absoluut!
^O^ Tanken in Maasmechelen is goedkoper dan in Duitsland ;)
pi_87788416
quote:
Maar wel gebruik maken van de fantastische Hollandse sociale verzorgingsstaat, zeker?
Bah!
pi_87788451
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
Limburg is overigens wel een van de mooiste provincies. Na Gelderland :)
Neeheeee dat is Friesland.
http://www.telegraaf.nl/b(...)te_provincie___.html
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  donderdag 21 oktober 2010 @ 12:33:39 #170
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_87788495
quote:
Precies, het lijkt me heerlijk om in Limburg te wonen! Daarom snap ik ook niet waarom Limburgers vaak van die chagrijnige zeikerds zijn, ipv bourgondische levensgenieters.
pi_87789010
quote:
Omdat de werkgelegenheid in Limburg ruk is.
Welke idioot gaat er ook in Limburg investeren?
Dan moet je als bedrijf toch wel erg wanhopig zijn.
pi_87789059
quote:
Kwaliteit van leven? Absoluut!
De hele dag omringd zijn door van die PVV-zeikers vind ik geen kwaliteit van leven. w/
pi_87789468
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:48 schreef petertje2 het volgende:

[..]

De hele dag omringd zijn door van die PVV-zeikers vind ik geen kwaliteit van leven. w/
Nou nee, dat valt reuze mee, het zijn voormalig CDA stemmers die zo een signaal afgeven.
pi_87789630
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Maar wel gebruik maken van de fantastische Hollandse sociale verzorgingsstaat, zeker?
Bah!
Grappig om zulke commentaren van verzuurde, gierige calvinisten te moeten lezen. :+
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_87789860
quote:

[..]

Omdat de werkgelegenheid in Limburg ruk is.
Volgens mij valt dat wel mee, sowieso ligt Limburg tegen het grootste metropoolgebied van Europa. In het Rhein-Ruhr gebied is veel meer werk te vinden dan in de Randstad.
pi_87790009
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 11:20 schreef Max-Westerman het volgende:

Eindhoven :')
De voetbalhoofdstad van Nederland (aldus Johan Derksen en dan is het waar).
pi_87790065
quote:
:Y
pi_87790176
quote:
Als ik wil, loop Ik binnen tien minuten met de hond een bos en heidegebied binnen waar ik uren in rond kan struinen zonder ook maar een mens tegen te hoeven komen, wel veel reeën, vossen en ander wild.
Als ik een hond zou hebben hoef ik voor een mooi stukje lopen mijn eigen terrein niet eens af.

quote:
File? Ik rij wel eens achter een langzame tractor, maar die ben ik vervolgens op een vrij stukje weg zó voorbij.
Ik rij nogal eens door limburg naar duitsland en het is altijd druk op de weg. Niet zwetsen!

quote:
Tanken? Dat doe je, net als boodschappen doen, in Duitsland, da's nl. veel goedkoper. Net als in België naar de bioscoop gaan trouwens. Buitenlands? Wellicht. Kwaliteit van leven? Absoluut!
België (voor mij 3 minuten rijden, waarvan de helft op eigen terrein...) is veel goedkoper dan Duitsland om te tanken. Wat zeg ik: tov NL is Duitsland helemaal niet meer goedkoop!
pi_87790229
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:11 schreef Boekenwurm het volgende:

Volgens mij valt dat wel mee,
Nee, dat valt niet mee.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 13:23:28 #180
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_87790296
Limburg (Nederlands Limburg bedoel ik dan) is net als Frankrijk. Schitterend land, alleen zo jammer van de mensen die er wonen. :{w

Je zal maar de godganse dag dat PVV-gerochel aan moeten horen.

Dat begrijp ik dan niet, heb je zo'n mooi stuk land, rust, ruimte en ga je de godganse dag lopen mekkeren over buitenlanders, die er niet eens zijn in Limburg. _O-
pi_87790377
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:23 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Limburg (Nederlands Limburg bedoel ik dan) is net als Frankrijk. Schitterend land, alleen zo jammer van de mensen die er wonen. :{w

Dat begrijp ik dan niet, heb je zo'n mooi stuk land, rust, ruimte en ga je de godganse dag lopen mekkeren over buitenlanders, die er niet eens zijn in Limburg. _O-
^O^
pi_87790403
quote:

Voor de gemiddelde Limburger is natuurlijk alles wat niet zijn 'taal' spreekt een buitenlander.
pi_87790427
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, dat valt niet mee.
Reageer dan ook op de rest van mijn post. Overigens ken ik niemand die hier moeite heeft om werk te vinden.
pi_87790456
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:59 schreef Ivo1986 het volgende:
Nou nee, dat valt reuze mee, het zijn voormalig CDA stemmers die zo een signaal afgeven.
Weten ze zelf ook wat voor signaal?
pi_87790492
quote:

Jij bent nooit in Limburg geweest he?
  donderdag 21 oktober 2010 @ 13:29:25 #186
pi_87790515
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:27 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Weten ze zelf ook wat voor signaal?
Een rooksignaal? :D

DE HOGE HEREN ... JE WEET TOG ZELLUF :7

_O-
  donderdag 21 oktober 2010 @ 13:34:35 #187
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87790716
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 11:50 schreef DDDDDaaf het volgende:File? Ik rij wel eens achter een langzame tractor, maar die ben ik vervolgens op een vrij stukje weg zó voorbij.
Doen hoef je zeker nooit rond het eind van de middag of begin van de avond via de A2 of A79 Maastricht binnen te rijden. File van de kruisberg tot de Geusselt, iedere dag weer..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 21 oktober 2010 @ 13:34:38 #188
pi_87790720
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:28 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Jij bent nooit in Limburg geweest he?
Zo vaak.

Vandaar dus dat ik eerlijk toegeef: schitterend landschap, fantastische bouwstijl (die vakwerkhuizen), de Geul die door Valkenburg stroomt, het miljoenenlijntje van Maastricht-Simpelveld, Vaals, de bossen bij Roermond en het verlaten spoorlijntje via Vlodrop, ik ken Limburg. Schitterend landschap, schitterende bouwstijlen. Maastricht is adembenemend qua architectuur en ik geef zelfs toe: Limburg is veel mooier dan Fryslan.

Maar echt die mensen daar. :{w Hier en daar een positieve uitzondering, maar over het algemeen echt ongelofelijke chagrijnen, zeurkousen en allemaal pratend vanuit de onderbuik. En waarom? Jullie hebben zo'n mooi land, bourgondische tradities, lekker eten (ook beter dan Fryslan) ... stop dan met mekkeren over die drie allochtonen die je in de hele provincie aantreft. Jullie maken het jezelf zo moeilijk. :{
pi_87790740
Hoe meer mensen een hekel aan onze provincie hebben, hoe minder mensen het in hun hoofd halen om uit bijv. de randstad richting Limburg te verhuizen. Ik kan met de beste wil van de wereld geen enkele situatie bedenken waarin dat nadelig is voor ons, Limburgers...
pi_87790942
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:35 schreef DDDDDaaf het volgende:
Hoe meer mensen een hekel aan onze provincie hebben, hoe minder mensen het in hun hoofd halen om uit bijv. de randstad richting Limburg te verhuizen.
Mensen hebben geen hekel aan de provincie, maar aan de sjachrijnige inwoners die zich door hun minderwaardigheidscomplex steeds weer achtergesteld voelen.
pi_87790985
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:40 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Mensen hebben geen hekel aan de provincie, maar aan de sjachrijnige inwoners.
Die zijn integraal onderdeel van die provincie, je kunt een provincie onmogelijk los zien van zijn bewoners...
  donderdag 21 oktober 2010 @ 13:43:14 #192
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_87791031
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Zo vaak.

Vandaar dus dat ik eerlijk toegeef: schitterend landschap, fantastische bouwstijl (die vakwerkhuizen), de Geul die door Valkenburg stroomt, het miljoenenlijntje van Maastricht-Simpelveld, Vaals, de bossen bij Roermond en het verlaten spoorlijntje via Vlodrop, ik ken Limburg. Schitterend landschap, schitterende bouwstijlen. Maastricht is adembenemend qua architectuur en ik geef zelfs toe: Limburg is veel mooier dan Fryslan.

Maar echt die mensen daar. :{w Hier en daar een positieve uitzondering, maar over het algemeen echt ongelofelijke chagrijnen, zeurkousen en allemaal pratend vanuit de onderbuik. En waarom? Jullie hebben zo'n mooi land, bourgondische tradities, lekker eten (ook beter dan Fryslan) ... stop dan met mekkeren over die drie allochtonen die je in de hele provincie aantreft. Jullie maken het jezelf zo moeilijk. :{
Ik heb net altijd het idee dat limburgers rustiger zijn dan degenen boven de rivieren. Persoonlijk vind ik de harde G toch wat minder prettig klinken. Maar dat zal wel gewenning zijn..
Wat doe ik hier?
  donderdag 21 oktober 2010 @ 13:43:41 #193
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_87791047
quote:
Hoe meer mensen een hekel aan onze provincie hebben, hoe minder mensen het in hun hoofd halen om uit bijv. de randstad richting Limburg te verhuizen. Ik kan met de beste wil van de wereld geen enkele situatie bedenken waarin dat nadelig is voor ons, Limburgers...
Jullie jongeren zijn nog altijd welkom hier hoor, wij doen daar in de randstad niet zo moeilijk over. Succes met de ontvolking :W
  donderdag 21 oktober 2010 @ 13:45:02 #194
pi_87791103
quote:
Ik denk dat als Limburgers wat gastvrijer zouden zijn - waar ze altijd mee schermen, maar wat dus gebakken lucht blijkt gezien het feit dat jullie massaal op een xenofobische partij stemmen - zouden veel meer mensen positief over jullie denken.
Jullie maken het er echt zelf naar. Nu zit Nederland opgescheept met een Limburgse regering, de hoofdstad kan beter gewijzigd worden naar Maastricht, Heerlen, Sittard of Venlo (dus als jullie nu nog mekkeren over 'de hoge heren, bedenk dan even dat het bijna een voor 100% Limburgs kabinet is, door jullie zelf veroorzaakt), die haat en xenofobie predikt en uitoefent, dus heel Nederland wordt nu verkracht door een stel xenofoben uit Limburg.
Dan is het niet meer dan logisch, dat sommigen een beetje boos worden op Limburgers, want het is niet fijn om het mooie Nederland te zien afglijden naar een naargeestig, kleinburgerlijke samenleving, vanwege een stel provincialen met een overschot aan borrellende onderbuik gevoelens. :{w
pi_87791309
quote:

[..]

Mensen hebben geen hekel aan de provincie, maar aan de sjachrijnige inwoners die zich door hun minderwaardigheidscomplex steeds weer achtergesteld voelen.
Als er 1 volk is dat "sjachrijnig" is en bekend staat als dom klagend en zeikend volk, dan zijn dat wel de Hollanders :')

Wel typisch dat er in een topic over Limburg zoveel niet-Limburgers naar toe komen. Stiekeme jaloezie?
pi_87791314
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ik denk dat als Limburgers wat gastvrijer zouden zijn - waar ze altijd mee schermen, maar wat dus gebakken lucht blijkt gezien het feit dat jullie massaal op een xenofobische partij stemmen - zouden veel meer mensen positief over jullie denken.
Jullie maken het er echt zelf naar. Nu zit Nederland opgescheept met een Limburgse regering, de hoofdstad kan beter gewijzigd worden naar Maastricht, Heerlen, Sittard of Venlo (dus als jullie nu nog mekkeren over 'de hoge heren, bedenk dan even dat het bijna een voor 100% Limburgs kabinet is, door jullie zelf veroorzaakt), die haat en xenofobie predikt en uitoefent, dus heel Nederland wordt nu verkracht door een stel xenofoben uit Limburg.
Dan is het niet meer dan logisch, dat sommigen een beetje boos worden op Limburgers, want het is niet fijn om het mooie Nederland te zien afglijden naar een naargeestig, kleinburgerlijke samenleving, vanwege een stel provincialen met een overschot aan borrellende onderbuik gevoelens. :{w
Gek dat de Limburgse bevolking een minderheid in Nederland is en dat het kabinet toch voor een groot deel uit Limburgers bestaat. Wie doet er iets verkeerd?"
pi_87791338
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Je draaft nogal door in je onzinnige tirade, maar op het punt van de Limburgse "gastvrijheid" ben ik het wel met je eens. Wij zijn ontzettend "op onszelf" en inmenging van buitenaf zal altijd met argusogen bekeken worden, maar ik heb zo'n vermoeden dat we daar wereldwijd gezien niet bepaald de enigen in zijn. Op zich is die instelling nog niet eens zo vreemd, als je je een beetje verdiept in de geschiedenis van dit stukje Nederland dat door de eeuwen heen overal en nergens bij gehoord heeft...
pi_87791383
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:26 schreef Boekenwurm het volgende:

Reageer dan ook op de rest van mijn post.
Want?

quote:
Overigens ken ik niemand die hier moeite heeft om werk te vinden.
En nu?
pi_87791456
quote:

En zo is het!
pi_87791487
Oh ja, ga eens een keer een terrasje pikken in de randstad.
En daarna in een willekeurige plaats in Limburg.

Dan zie je al direct een verschil.
In bediening, de mensen om je heen, de sfeer, het uitzicht.

Daarin alleen al toont Limburg zich tig keer meer superieur dan welke andere provincie dan ook *O*

En dan heb ik het niet eens over de walgelijke Hollandse keuken.
Aardappeltje, worteltje... PRAK!
Aardappeltje, spinazie... PRAK!
Aardappeltje, whatever... PRAK!

Bourgondische levensstijl en keuken! *O*
pi_87791533
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:50 schreef Refragmental het volgende:

Wel typisch dat er in een topic over Limburg zoveel niet-Limburgers naar toe komen. Stiekeme jaloezie?
Nee, het is lachwekkend om te zien hoe minderwaardig limburgers zich voelen...
pi_87791574
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, het is lachwekkend om te zien hoe minderwaardig limburgers zich voelen...
Waarin zie jij terug dat wij ons minderwaardig voelen? :?
pi_87791614
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, het is lachwekkend om te zien hoe minderwaardig suprieur Limburgers zich voelen...
pi_87791676
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:53 schreef Refragmental het volgende:
Bourgondische levensstijl en keuken! *O*
Je weet dat Bourgondië gewoon een deel van Frankrijk is? Kortom: niks eigen cultuur!

(hollandse pot is inderdaad niet best, dat ben ik dan weer wel met je eens)
pi_87791721
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:55 schreef Refragmental het volgende:

Waarin zie jij terug dat wij ons minderwaardig voelen? :?
Dit draadje, daarom komen de niet-limburgers hier om te lachen.

Ik dacht dat dat wel duidelijk zou zijn...
pi_87791733
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je weet dat Bourgondië gewoon een deel van Frankrijk is? Kortom: niks eigen cultuur!

Het gaat om de manier van leven, 1 woord: Genieten.
pi_87791763
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:56 schreef Ivo1986 het volgende:

[..]

Is dat een limburgs woord voor minderwaardig?
pi_87791854
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:59 schreef Ivo1986 het volgende:

Het gaat om de manier van leven, 1 woord: Genieten.
Ik weet niet hoor, maar ik denk zelden aan genieten als het gaat om jezelf afzetten, zeuren, xenofobie, enz.

Maar misschien is genieten weer in het limburgs een synoniem voor zeuren... Dat kan.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 14:05:39 #209
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_87791990
De haat zit diep bij sommigen volgens mij. :') Ik heb overigens het beeld dat veel mensen in Limburg op de PVV hebben gestemd omdat zij niet dezelfde toestand willen hebben als in de randstad. En als je stelt dat armoede gepaard gaat met criminaliteit dan zal in een provincie als Limburg wellicht eerder door de hoge werkloosheid in combinatie met de toch slechtere positie van een buitenlander op de arbeidsmarkt een beeld ontstaan van de criminele buitenlander. Geen idee of dat terecht is, ik heb er geen cijfers van. Maar ik zou er niet vreemd van op kijken.

En verder klopt het ergens ook wel dat Limburg gewoon een stukje Nederlands buitenland is. Want hoewel de regio tov Duitsland en België voornamelijk gericht is op Nederland heeft het wel een bijzondere eigen identiteit. O+

Overigens @Linkse_Boomknuffelaar: Ken je de uitdrukking de pot verwijt de ketel? De PVV doet wellicht buitenlanders over één kam scheren, jij doet nu exact hetzelfde met Limburgers.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_87792052
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar ik denk zelden aan genieten als het gaat om jezelf afzetten, zeuren, xenofobie, enz.

Maar misschien is genieten weer in het limburgs een synoniem voor zeuren... Dat kan.
Volgens mij heeft de PVV toch meer stemmen buiten Limburgs als erbinnen. En verder kan ik alleen voor mezelf spreken, ik heb VVD gestemd :) en zeuren over buitenlanders doe ik niet vaak...
pi_87792119
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je beschrijft hier de gemiddelde Hollander. :)

Het grootste zeur- en klaagvolk dat ik ooit heb gekend :D
pi_87792196
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je weet dat de Limburgse cultuur bestaat uit die van Nederland (haha, nederlandse cultuur!! _O- ), Spanje, Frankrijk en zelfs de Romeinen? En dan vergeet ik waarschijnlijk nog tig culturen.

Wij hebben het beste van alles gepakt *O*
pi_87792293
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:07 schreef Ivo1986 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft de PVV toch meer stemmen buiten Limburgs als erbinnen. En verder kan ik alleen voor mezelf spreken, ik heb VVD gestemd :) en zeuren over buitenlanders doe ik niet vaak...
Wilders... ons grootste exportproduct. :D
Hij zit nu in Den Haag en niet meer in Venlo... wie denk je dat er hier voordeliger uit is gekomen *O*
  Licht Ontvlambaar donderdag 21 oktober 2010 @ 14:15:41 #214
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87792395
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Bah!
Uiteraard, gewoon overal het beste van kiezen O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 21 oktober 2010 @ 14:21:06 #215
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_87792633
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:08 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Je beschrijft hier de gemiddelde Hollander. :)

Het grootste zeur- en klaagvolk dat ik ooit heb gekend :D
Iedereen zeikt weleens. Bij Hollanders is het er dan meestal meteen uit, maar Limburgers zijn vaak van die wantrouwige karnemelkzeikers :{w
  donderdag 21 oktober 2010 @ 14:22:22 #216
pi_87792694
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:05 schreef Eix het volgende:
De haat zit diep bij sommigen volgens mij. :') Ik heb overigens het beeld dat veel mensen in Limburg op de PVV hebben gestemd omdat zij niet dezelfde toestand willen hebben als in de randstad. En als je stelt dat armoede gepaard gaat met criminaliteit dan zal in een provincie als Limburg wellicht eerder door de hoge werkloosheid in combinatie met de toch slechtere positie van een buitenlander op de arbeidsmarkt een beeld ontstaan van de criminele buitenlander. Geen idee of dat terecht is, ik heb er geen cijfers van. Maar ik zou er niet vreemd van op kijken.

En verder klopt het ergens ook wel dat Limburg gewoon een stukje Nederlands buitenland is. Want hoewel de regio tov Duitsland en België voornamelijk gericht is op Nederland heeft het wel een bijzondere eigen identiteit. O+

Overigens @Linkse_Boomknuffelaar: Ken je de uitdrukking de pot verwijt de ketel? De PVV doet wellicht buitenlanders over één kam scheren, jij doet nu exact hetzelfde met Limburgers.
Dit was dus met opzet gedaan, juist om eens te laten voelen hoe het is als je over een kam geschoren wordt. Natuurlijk ben ik me er van bewust dat niet alle Limburgers PVV hebben gestemd. Gelukkig maar.
  Licht Ontvlambaar donderdag 21 oktober 2010 @ 14:22:35 #217
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87792705
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:21 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Iedereen zeikt weleens. Bij Hollanders is het er dan meestal meteen uit, maar Limburgers zijn vaak van die wantrouwige karnemelkzeikers :{w
Op zich ook niet zo heel gek, als je bekijkt hoe vaak Limburg genaaid is, politiek gezien.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 14:22:53 #218
106942 Eix
pi_87792724
Z
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:21 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Zeikerd. :')
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_87792793
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:22 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Op zich ook niet zo heel gek, als je bekijkt hoe vaak Limburg genaaid is, politiek gezien.
Alle gebieden buiten de randstad worden geregeld genaaid....dat is niet het exclusieve voorrecht van Limburg.
pi_87792799
Limburgers zijn duidelijk onvriendelijker naar niet-Limburgers. Iets wat je in de Randstad niet hebt; daar maakt het in de mix van afkomsten niet uit waar je vandaan komt.

Voor gezelligheid en gastvrijheid moet je in Brabant zijn. O+
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Licht Ontvlambaar donderdag 21 oktober 2010 @ 14:25:24 #221
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87792826
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:24 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Alle gebieden buiten de randstad worden geregeld genaaid....dat is niet het exclusieve voorrecht van Limburg.
Dat zei ik ook niet...
pi_87792873
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:25 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat zei ik ook niet...
Weet ik....

De dictatuur van de meerderheid, zoals we die op vele gebieden kennen, is ook van toepassing op bevolkingsdichtheid en dat betekent dat de mooie, dun bevolkte gebieden in NL geregeld zwaar genaaid worden.
pi_87792884
Mooi ook om te lezen dat we ervan beschuldigd worden dat werkelijk iédere Limburger bruine hemden draagt, brandende kruisen in tuinen van niet-Limburgers plaatst, dat de hakenkruisvaandels aan ieder Limburgs gemeentehuis wapperen en dat we allemaal in ganzenpas over straat marcheren terwijl we "RAUS, RAUS, RAUS!!!" roepen naar iedereen die ons niet aanstaat. Een paar pagina's geleden verscheurden we ook al (al dan niet misbruikte) kinderen om er een lekkere, bourgondische maaltijd van te bereiden. Zonder uitzondering zijn we allemaal bloeddorstige, pedofiele xenofoben die maar eens moeten leren niet vanuit onze onderbuik te spreken en niet alle allochtonen over één kam te scheren...
  donderdag 21 oktober 2010 @ 14:27:07 #224
106942 Eix
pi_87792899
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:22 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dit was dus met opzet gedaan, juist om eens te laten voelen hoe het is als je over een kam geschoren wordt. Natuurlijk ben ik me er van bewust dat niet alle Limburgers PVV hebben gestemd. Gelukkig maar.
Ah, maar ik moet als Limburger dan toch ook maar even 'voelen' hoe dat is, over een kam worden geschoren? Terwijl ik geeneens op de PVV heb gestemd maar een stel andere provinciegenoten wel...

Ik voel mij nu niet bepaald verantwoordelijk voor het stemgedrag van anderen in mijn provincie. Sterker nog, die vrije keuze steun ik van harte. Als je mensen wil confronteren met de gevolgen van hun stemgedrag is het beter om je te beperken tot alleen die doelgroep...
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_87792957
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
Die zijn integraal onderdeel van die provincie, je kunt een provincie onmogelijk los zien van zijn bewoners...
Volgens het OM kan dat wel: Wilders ziet de islam ook los van de islamieten. _O-
  Licht Ontvlambaar donderdag 21 oktober 2010 @ 14:28:43 #226
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87792966
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:26 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Weet ik....

De dictatuur van de meerderheid, zoals we die op vele gebieden kennen, is ook van toepassing op bevolkingsdichtheid en dat betekent dat de mooie, dun bevolkte gebieden in NL geregeld zwaar genaaid worden.
Klopt...

Maar we zijn wel de enige provincie met een gouverneur *O*
pi_87793061
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:24 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Groningen bijvoorbeeld, waarvan de gasbaten nauwelijks terugvloeien in de provincie.

Mooie provincie ook, heb er anderhalf jaar mogen werken.
pi_87793089
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:13 schreef Refragmental het volgende:
Hij zit nu in Den Haag en niet meer in Venlo... wie denk je dat er hier voordeliger uit is gekomen *O*
De bekende Limburgse corruptie: cliëntelisme.
pi_87793153
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:22 schreef Sjeen het volgende:
O hemel, daar heb je weer zo'n Limburgse calimero-zeiker.
pi_87793208
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:28 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Volgens het OM kan dat wel: Wilders ziet de islam ook los van de islamieten. _O-
Ach ja....als roker word ik ook los gezien van het roken.
Roken mag ik privé thuis doen (nog wel) en verder nergens, maar als persoon ben ik overal welkom....zelfde met de Islam(iet)....alleen mogen die een kerk hebben en wij rokers niet. :'(

Je persoonlijke identiteit moet je thuis achterlaten op het moment dat je de voordeur achter je dichttrekt....dan geldt de dictatuur van de gelijkheid. Stel je voor dat we individuen zijn die dat ook laten zien en kenbaar maken in het openbare leven....de horror!

Iedereen heeft zoveel last van elkaar....
  Licht Ontvlambaar donderdag 21 oktober 2010 @ 14:44:00 #231
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87793517
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:33 schreef petertje2 het volgende:

[..]

O hemel, daar heb je weer zo'n Limburgse calimero-zeiker.
Euh nee, ik geef een redelijke verklaring voor het wantrouwen dat er bestaat vanuit Limburg naar 'Holland'. Ik ben niet Calimero en ik zeik niet, ik ben blij dat ik in Limburg woon en ik heb geen enkel probleem met de Randstad of Hollanders :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')