quote:Nee, het is lachwekkend om te zien hoe minderwaardig limburgers zich voelen...Op donderdag 21 oktober 2010 13:50 schreef Refragmental het volgende:
Wel typisch dat er in een topic over Limburg zoveel niet-Limburgers naar toe komen. Stiekeme jaloezie?
quote:Waarin zie jij terug dat wij ons minderwaardig voelen?Op donderdag 21 oktober 2010 13:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, het is lachwekkend om te zien hoe minderwaardig limburgers zich voelen...
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 13:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, het is lachwekkend om te zien hoeminderwaardigsuprieur Limburgers zich voelen...
quote:Je weet dat Bourgondië gewoon een deel van Frankrijk is? Kortom: niks eigen cultuur!Op donderdag 21 oktober 2010 13:53 schreef Refragmental het volgende:
Bourgondische levensstijl en keuken!
quote:Dit draadje, daarom komen de niet-limburgers hier om te lachen.Op donderdag 21 oktober 2010 13:55 schreef Refragmental het volgende:
Waarin zie jij terug dat wij ons minderwaardig voelen?
quote:Het gaat om de manier van leven, 1 woord: Genieten.Op donderdag 21 oktober 2010 13:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je weet dat Bourgondië gewoon een deel van Frankrijk is? Kortom: niks eigen cultuur!
(hollandse pot is inderdaad niet best, dat ben ik dan weer wel met je eens)
quote:Is dat een limburgs woord voor minderwaardig?
quote:Ik weet niet hoor, maar ik denk zelden aan genieten als het gaat om jezelf afzetten, zeuren, xenofobie, enz.Op donderdag 21 oktober 2010 13:59 schreef Ivo1986 het volgende:
Het gaat om de manier van leven, 1 woord: Genieten.
quote:Volgens mij heeft de PVV toch meer stemmen buiten Limburgs als erbinnen. En verder kan ik alleen voor mezelf spreken, ik heb VVD gestemdOp donderdag 21 oktober 2010 14:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar ik denk zelden aan genieten als het gaat om jezelf afzetten, zeuren, xenofobie, enz.
Maar misschien is genieten weer in het limburgs een synoniem voor zeuren... Dat kan.
quote:Je beschrijft hier de gemiddelde Hollander.Op donderdag 21 oktober 2010 14:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar ik denk zelden aan genieten als het gaat om jezelf afzetten, zeuren, xenofobie, enz.
quote:Je weet dat de Limburgse cultuur bestaat uit die van Nederland (haha, nederlandse cultuur!!Op donderdag 21 oktober 2010 13:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je weet dat Bourgondië gewoon een deel van Frankrijk is? Kortom: niks eigen cultuur!
(hollandse pot is inderdaad niet best, dat ben ik dan weer wel met je eens)
quote:Wilders... ons grootste exportproduct.Op donderdag 21 oktober 2010 14:07 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de PVV toch meer stemmen buiten Limburgs als erbinnen. En verder kan ik alleen voor mezelf spreken, ik heb VVD gestemden zeuren over buitenlanders doe ik niet vaak...
quote:Uiteraard, gewoon overal het beste van kiezenOp donderdag 21 oktober 2010 12:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Maar wel gebruik maken van de fantastische Hollandse sociale verzorgingsstaat, zeker?
Bah!
quote:Iedereen zeikt weleens. Bij Hollanders is het er dan meestal meteen uit, maar Limburgers zijn vaak van die wantrouwige karnemelkzeikersOp donderdag 21 oktober 2010 14:08 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Je beschrijft hier de gemiddelde Hollander.
Het grootste zeur- en klaagvolk dat ik ooit heb gekend
quote:Dit was dus met opzet gedaan, juist om eens te laten voelen hoe het is als je over een kam geschoren wordt. Natuurlijk ben ik me er van bewust dat niet alle Limburgers PVV hebben gestemd. Gelukkig maar.Op donderdag 21 oktober 2010 14:05 schreef Eix het volgende:
De haat zit diep bij sommigen volgens mij.Ik heb overigens het beeld dat veel mensen in Limburg op de PVV hebben gestemd omdat zij niet dezelfde toestand willen hebben als in de randstad. En als je stelt dat armoede gepaard gaat met criminaliteit dan zal in een provincie als Limburg wellicht eerder door de hoge werkloosheid in combinatie met de toch slechtere positie van een buitenlander op de arbeidsmarkt een beeld ontstaan van de criminele buitenlander. Geen idee of dat terecht is, ik heb er geen cijfers van. Maar ik zou er niet vreemd van op kijken.
En verder klopt het ergens ook wel dat Limburg gewoon een stukje Nederlands buitenland is. Want hoewel de regio tov Duitsland en België voornamelijk gericht is op Nederland heeft het wel een bijzondere eigen identiteit.![]()
Overigens @Linkse_Boomknuffelaar: Ken je de uitdrukking de pot verwijt de ketel? De PVV doet wellicht buitenlanders over één kam scheren, jij doet nu exact hetzelfde met Limburgers.
quote:Op zich ook niet zo heel gek, als je bekijkt hoe vaak Limburg genaaid is, politiek gezien.Op donderdag 21 oktober 2010 14:21 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Iedereen zeikt weleens. Bij Hollanders is het er dan meestal meteen uit, maar Limburgers zijn vaak van die wantrouwige karnemelkzeikers
quote:Zeikerd.Op donderdag 21 oktober 2010 14:21 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Iedereen zeikt weleens. Bij Hollanders is het er dan meestal meteen uit, maar Limburgers zijn vaak van die wantrouwige karnemelkzeikers
quote:Alle gebieden buiten de randstad worden geregeld genaaid....dat is niet het exclusieve voorrecht van Limburg.Op donderdag 21 oktober 2010 14:22 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Op zich ook niet zo heel gek, als je bekijkt hoe vaak Limburg genaaid is, politiek gezien.
quote:Dat zei ik ook niet...Op donderdag 21 oktober 2010 14:24 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Alle gebieden buiten de randstad worden geregeld genaaid....dat is niet het exclusieve voorrecht van Limburg.
quote:Weet ik....
quote:Ah, maar ik moet als Limburger dan toch ook maar even 'voelen' hoe dat is, over een kam worden geschoren? Terwijl ik geeneens op de PVV heb gestemd maar een stel andere provinciegenoten wel...Op donderdag 21 oktober 2010 14:22 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit was dus met opzet gedaan, juist om eens te laten voelen hoe het is als je over een kam geschoren wordt. Natuurlijk ben ik me er van bewust dat niet alle Limburgers PVV hebben gestemd. Gelukkig maar.
quote:Volgens het OM kan dat wel: Wilders ziet de islam ook los van de islamieten.Op donderdag 21 oktober 2010 13:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
Die zijn integraal onderdeel van die provincie, je kunt een provincie onmogelijk los zien van zijn bewoners...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |