quote:Jij leest de Bijbel wel heel erg selectief moet ik zeggen. Nooit het verhaal gelezen over Jezus die de kooplieden de tempel uitjoeg?Op woensdag 20 oktober 2010 21:36 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar natuurlijk. Naastenliefde past prima in een kapitalistisch systeem, net als religie. Jezus heeft ook nooit gepleit voor gelijkheid oid.
Het idee is heel kort dat de protestantse ethiek samengaat met systematische gedreven arbeid zonder het verdiende vermogen te besteden aan 'aardse' zaken, dit werd dus opnieuw geïnvesteerd. Leuke quote voor je van wikipeida:
"Bovendien konden arbeiders met het oog op hun religieuze plicht tot hard werken gemakkelijk uitgebuit worden".
quote:De grootste graaiers op Wall Street beweren ook dat ze Gods werk verrichten. Selectief lezen is chirsten-eigen.Op woensdag 20 oktober 2010 21:57 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Jij leest de Bijbel wel heel erg selectief moet ik zeggen. Nooit het verhaal gelezen over Jezus die de kooplieden de tempel uitjoeg?
quote:Jezus hield niet van handel op heilige grond, prima toch? Het protestantisme faciliteerde het kapitalisme door de investering van het verdiende vermogen, de afkeer van geld weerhield protestanten juist van consumptie.Op woensdag 20 oktober 2010 21:57 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Jij leest de Bijbel wel heel erg selectief moet ik zeggen. Nooit het verhaal gelezen over Jezus die de kooplieden de tempel uitjoeg?
quote:Ik ben geen Christen.Op woensdag 20 oktober 2010 22:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De grootste graaiers op Wall Street beweren ook dat ze Gods werk verrichten. Selectief lezen is chirsten-eigen.
quote:Een protestant? Of gewoon een atheist? Maakt verder ook niet uit; de lessen van Jezus zijn gewoon onmogelijk te verenigen met het kapitalisme.
quote:En toch beweer je zelf dat naastenliefde verenigbaar is met de protestantse ethiek. Dan spreek je jezelf toch fel tegen.Op woensdag 20 oktober 2010 22:05 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Jezus hield niet van handel op heilige grond, prima toch? Het protestantisme faciliteerde het kapitalisme door de investering van het verdiende vermogen, de afkeer van geld weerhield protestanten juist van consumptie.
Armen hoef je niet te helpen wanneer je gelooft dat alles is voorbestemd, god is immers altijd en overal (predestinatieleer).
quote:Mwah agnost in principe, maar ik probeer me niet teveel met metafysica bezig te houden. Ik beperk me altijd maar tot wat ik wél kan weten.Op woensdag 20 oktober 2010 22:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een protestant? Of gewoon een atheist? Maakt verder ook niet uit; de lessen van Jezus zijn gewoon onmogelijk te verenigen met het kapitalisme.
quote:Uiteraard kan er naastenliefde bestaan. Maar als je een winnaar wil zijn in het kapitalistische systeem dan is naastenliefde een nare eigenschap. Het is een systeem dat mensen uitdaagt producten te produceren en die te verkopen aan de hoogste bieder. Zelfs essentiele zaken als medicijnen. Jezus zou nooit ergens geld voor vragen en hij hield van de armen, terwijl ik het kapitalisme de armen worden kaalgeplukt door de rijken (ietwat gechargeerd)Op woensdag 20 oktober 2010 22:14 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Mwah agnost in principe, maar ik probeer me niet teveel met metafysica bezig te houden. Ik beperk me altijd maar tot wat ik wél kan weten.
Dat er binnen het kapitalisme onaardige mensen zijn betekent niet dat bijvoorbeeld naastenliefde niet kan bestaan.
quote:Tja de predestinatieleer van het calvinisme is dan ook wat extreem, wat betreft het helpen van armen enzo. Er zijn honderd miljoen miljard stromingen binnen het protestantisme, en vele daarvan zijn wel gericht op naastenliefde (wel meer op eigen verantwoordelijkheid, dat dan weer wel) en wat mij betreft prima verenigbaar met het kapitalisme.Op woensdag 20 oktober 2010 22:11 schreef Krantenman het volgende:
[..]
En toch beweer je zelf dat naastenliefde verenigbaar is met de protestantse ethiek. Dan spreek je jezelf toch fel tegen.
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 19:06 schreef DS4 het volgende:
Limburgers hebben kennelijk geen gevoel voor humor... Ze hebben overigens te vaak zelf geen enkele zin om bij Nederland te horen. Dus het is om meerdere redenen onzinnig om hierover te klagen.
quote:Stelletje varkens!Op woensdag 20 oktober 2010 20:44 schreef Refragmental het volgende:
Wij pissen in het water dat jullie drinken
quote:En dan Amsterdam nog, heeft cultureel ook niks met NL te maken en zijn zeer vijandig tegenover de rest van NL.Op woensdag 20 oktober 2010 17:11 schreef petertje2 het volgende:
Limburgers hebben cultureel niets met Nederland te maken en zijn ook zeer vijandig tegenover de rest van Nederland. Dus is de conclusie van Trouw niet zo vreemd. Het beste zou zijn als Limburg onafhankelijk wordt, dan zijn we gelijk van Wilders en Verhagen verlost.
quote:Jaloers?Op woensdag 20 oktober 2010 23:22 schreef Ivo1986 het volgende:
Tja, wij hebben als Limburgers een eigen taal en cultuur, we hebben een sterk afwijkend landschap in vergelijking met de rest van Nederland waar heel veel Hollanders de zomervakantie doorkomen.
Het soms wel zo dat mensen jaloers zijn...
quote:Helaas is jou spelling niet al te bestOp woensdag 20 oktober 2010 23:49 schreef italoni het volgende:
limburg is toch dat deel wat belgie en duitsland niet wouden hebben wegens het overgrote deel zwakzinnigen.
hebben wij destijds er gratis bij gekregen.
helaas
quote:Jouw pensioen ligt in LimburgOp woensdag 20 oktober 2010 23:46 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Jaloers?![]()
Het geld zit in de randstad. Ik zou oprecht blij zijn als Limburg uit Nederland verdwijnt.![]()
Wat mij betreft hebben jullie dezelfde status als de Marokkanen hier
quote:Die van jou ook niet... maar dat is slechts mierenneukerij.Op woensdag 20 oktober 2010 23:50 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Helaas is jou spelling niet al te best
quote:Betrap me maar op een fout prutserOp woensdag 20 oktober 2010 23:53 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Die van jou ook niet... maar dat is slechts mierenneukerij.
quote:Ik heb je al betrapt.Op woensdag 20 oktober 2010 23:53 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Betrap me maar op een fout prutser
quote:Win je een enkeltje naar de VaalserbergOp woensdag 20 oktober 2010 23:57 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik heb je al betrapt.
"jou spelling"
En nu?
quote:Haha, afgeserveerd door een LimburgerOp woensdag 20 oktober 2010 23:59 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Win je een enkeltje naar de Vaalserberg
quote:Het is een (uiterst irritant) dialect en een echt eigen cultuur heeft limburg ook niet.Op woensdag 20 oktober 2010 23:22 schreef Ivo1986 het volgende:
Tja, wij hebben als Limburgers een eigen taal en cultuur,
quote:Deels.we hebben een sterk afwijkend landschap in vergelijking met de rest van Nederland
quote:Dat lijkt mij persoonlijk dan weer treurig. Rij dan iets verder door naar de Eifel... Ik denk overigens dat er een hoger percentage limburgers naar het hollandse landschap gaat dan hollanders naar limburg.waar heel veel Hollanders de zomervakantie doorkomen.
quote:En daarom zetten veel limburgers zich af tegen de rest van Nederland.Het soms wel zo dat mensen jaloers zijn...
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 00:01 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Haha, afgeserveerd door een Limburger![]()
Tot ziens!
quote:Door een Limburger nota bene op je plaats gezetOp donderdag 21 oktober 2010 00:05 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Nou, dit is echt een "dumpel" in mijn ego hoor
quote:How low can you go?Op donderdag 21 oktober 2010 00:11 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Door een Limburger nota bene op je plaats gezet
quote:Dat betwijfel ik toch.Op donderdag 21 oktober 2010 00:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij persoonlijk dan weer treurig. Rij dan iets verder door naar de Eifel... Ik denk overigens dat er een hoger percentage limburgers naar het hollandse landschap gaat dan hollanders naar limburg.
quote:Een spelfout maken (waarvan ik overigens zei dat het mierenneukerij was).
quote:Ik weet het bijna zeker.
quote:En nu?Op donderdag 21 oktober 2010 00:21 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Een spelfout maken (waarvan ik overigens zei dat het mierenneukerij was).
Iemand uitdagen om je te betrappen op een spelfout en die persoon een prutser noemen.
Gewezen worden op je spelfout... door een Limburger... een Limburger!!! Haha wow!!!
Dat is toch behoorlijk laag
quote:Dit is echt pertinent onwaar. Er zullen nog wat Limburgers zijn die in Zeeland op de camping gaan zitten, maar dat was het toch wel zo ongeveer. Alleen de massa's Nederlanders die ik tijdens de Amstel Gold Race alleen al de verkeerde kant opstuur.. of de hordes die in Valkenburg de beest uithangen.Op donderdag 21 oktober 2010 00:03 schreef DS4 het volgende:
Ik denk overigens dat er een hoger percentage limburgers naar het hollandse landschap gaat dan hollanders naar limburg.
quote:En vergeet carnaval niet! De kuddes hollanders die naar het zuiden komen... pffff, ik zou ze de kost niet willen geven.Op donderdag 21 oktober 2010 00:32 schreef Perico het volgende:
[..]
Dit is echt pertinent onwaar. Er zullen nog wat Limburgers zijn die in Zeeland op de camping gaan zitten, maar dat was het toch wel zo ongeveer. Alleen de massa's Nederlanders die ik tijdens de Amstel Gold Race alleen al de verkeerde kant opstuur.. of de hordes die in Valkenburg de beest uithangen.
Er gaat echt geen Limburger herten kijken op de Veluwe, of naar Utrecht voor de lol.
quote:Voel jij je Nederlander of Limburger?Op donderdag 21 oktober 2010 00:36 schreef Refragmental het volgende:
[..]
En vergeet carnaval niet! De kuddes hollanders die naar het zuiden komen... pffff, ik zou ze de kost niet willen geven.
Ter compensatie hebben zij "ik hou van holland", met echte oer-hollandse nepgezelligheid![]()
Wat een baggershow.
quote:Limburger > NederlanderOp donderdag 21 oktober 2010 00:38 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Voel jij je Nederlander of Limburger?
quote:Is je goed rechtOp donderdag 21 oktober 2010 00:41 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Limburger > Nederlander
Lekker chauvinistisch van me hé.
quote:Er gaan volgens mij al meer limburgers naar PSV en Ajax dan naar de clubs in limburg (en terecht!). Als het een keer lekker weer is hoor je in Scheveningen ook veel te vaak het stupide accent. In Utrecht zijn er ook veel te veel limburgers (daar heb je tenminste een echte Universiteit), enz. enz.Op donderdag 21 oktober 2010 00:32 schreef Perico het volgende:
Dit is echt pertinent onwaar. Er zullen nog wat Limburgers zijn die in Zeeland op de camping gaan zitten, maar dat was het toch wel zo ongeveer. Alleen de massa's Nederlanders die ik tijdens de Amstel Gold Race alleen al de verkeerde kant opstuur.. of de hordes die in Valkenburg de beest uithangen.
Er gaat echt geen Limburger herten kijken op de Veluwe, of naar Utrecht voor de lol.
quote:Natuurlijk. Die limburgse dames willen wel door een echte man genomen worden tijdens carnaval. Rondsletten is natuurlijk niets aan als je alleen uit limburgers kan kiezen.Op donderdag 21 oktober 2010 00:36 schreef Refragmental het volgende:
En vergeet carnaval niet! De kuddes hollanders die naar het zuiden komen...
quote:Meer dan de immigratie denk ik...Op donderdag 21 oktober 2010 01:05 schreef eleusis het volgende:
Hoeveel miljard kost Limburg ons eigenlijk?
quote:Ik hoor vooral dat jullie em niet omhoog krijgen, waarschijnlijk omdat jullie ook niet weten wat echt bier isOp donderdag 21 oktober 2010 01:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Die limburgse dames willen wel door een echte man genomen worden tijdens carnaval. Rondsletten is natuurlijk niets aan als je alleen uit limburgers kan kiezen.
quote:Nou ja, als je geen bier op hebt krijg je em inderdaad bij de gemiddelde limburgse vrouw (zeker als ze gaat praten) niet omhoog.Op donderdag 21 oktober 2010 01:18 schreef Refragmental het volgende:
Ik hoor vooral dat jullie em niet omhoog krijgen, waarschijnlijk omdat jullie ook niet weten wat echt bier is
quote:Limburg ziet er omgekeerd uit als een topless vrouw .Op woensdag 20 oktober 2010 16:06 schreef Ivo1986 het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Limburg_(Nederland)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 01:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
ze moeten natuurlijk niet het figuur van die "little" princess hebben (zelden zoveel spijt gehad van het niet kunnen bedwingen van mijn nieuwsgierigheid).
(en ja ik weet dat zij geen limburgse is, maar het beeld achtervolgt mij vandaag nu eenmaal...)
quote:Rest van nederland... je bedoelt dat er buiten Amsterdam nog een vorm van beschaving is? Hebben ze daar zowaar elektriciteit, stromend water etc?Op woensdag 20 oktober 2010 22:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En dan Amsterdam nog, heeft cultureel ook niks met NL te maken en zijn zeer vijandig tegenover de rest van NL.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |