abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Games woensdag 20 oktober 2010 @ 21:54:04 #101
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_87772379
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_87772493
Limburg is buitenland.

Hoogste tijd dat het eens officieel gaat worden. w/
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_87772525
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:36 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar natuurlijk. Naastenliefde past prima in een kapitalistisch systeem, net als religie. Jezus heeft ook nooit gepleit voor gelijkheid oid.

Het idee is heel kort dat de protestantse ethiek samengaat met systematische gedreven arbeid zonder het verdiende vermogen te besteden aan 'aardse' zaken, dit werd dus opnieuw geïnvesteerd. Leuke quote voor je van wikipeida:
"Bovendien konden arbeiders met het oog op hun religieuze plicht tot hard werken gemakkelijk uitgebuit worden".
Jij leest de Bijbel wel heel erg selectief moet ik zeggen. Nooit het verhaal gelezen over Jezus die de kooplieden de tempel uitjoeg?
pi_87772781
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:57 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Jij leest de Bijbel wel heel erg selectief moet ik zeggen. Nooit het verhaal gelezen over Jezus die de kooplieden de tempel uitjoeg?
De grootste graaiers op Wall Street beweren ook dat ze Gods werk verrichten. Selectief lezen is chirsten-eigen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_87772972
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:57 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Jezus hield niet van handel op heilige grond, prima toch? Het protestantisme faciliteerde het kapitalisme door de investering van het verdiende vermogen, de afkeer van geld weerhield protestanten juist van consumptie.

Armen hoef je niet te helpen wanneer je gelooft dat alles is voorbestemd, god is immers altijd en overal (predestinatieleer).
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_87773012
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De grootste graaiers op Wall Street beweren ook dat ze Gods werk verrichten. Selectief lezen is chirsten-eigen.
Ik ben geen Christen.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_87773069
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:06 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Ik ben geen Christen.
Een protestant? Of gewoon een atheist? Maakt verder ook niet uit; de lessen van Jezus zijn gewoon onmogelijk te verenigen met het kapitalisme.
pi_87773291
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:05 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Jezus hield niet van handel op heilige grond, prima toch? Het protestantisme faciliteerde het kapitalisme door de investering van het verdiende vermogen, de afkeer van geld weerhield protestanten juist van consumptie.

Armen hoef je niet te helpen wanneer je gelooft dat alles is voorbestemd, god is immers altijd en overal (predestinatieleer).
En toch beweer je zelf dat naastenliefde verenigbaar is met de protestantse ethiek. Dan spreek je jezelf toch fel tegen.
pi_87773489
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een protestant? Of gewoon een atheist? Maakt verder ook niet uit; de lessen van Jezus zijn gewoon onmogelijk te verenigen met het kapitalisme.
Mwah agnost in principe, maar ik probeer me niet teveel met metafysica bezig te houden. Ik beperk me altijd maar tot wat ik wél kan weten.

Dat er binnen het kapitalisme onaardige mensen zijn betekent niet dat bijvoorbeeld naastenliefde niet kan bestaan.
pi_87773681
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:14 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Mwah agnost in principe, maar ik probeer me niet teveel met metafysica bezig te houden. Ik beperk me altijd maar tot wat ik wél kan weten.

Dat er binnen het kapitalisme onaardige mensen zijn betekent niet dat bijvoorbeeld naastenliefde niet kan bestaan.
Uiteraard kan er naastenliefde bestaan. Maar als je een winnaar wil zijn in het kapitalistische systeem dan is naastenliefde een nare eigenschap. Het is een systeem dat mensen uitdaagt producten te produceren en die te verkopen aan de hoogste bieder. Zelfs essentiele zaken als medicijnen. Jezus zou nooit ergens geld voor vragen en hij hield van de armen, terwijl ik het kapitalisme de armen worden kaalgeplukt door de rijken (ietwat gechargeerd)
pi_87773696
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:11 schreef Krantenman het volgende:

[..]

En toch beweer je zelf dat naastenliefde verenigbaar is met de protestantse ethiek. Dan spreek je jezelf toch fel tegen.
Tja de predestinatieleer van het calvinisme is dan ook wat extreem, wat betreft het helpen van armen enzo. Er zijn honderd miljoen miljard stromingen binnen het protestantisme, en vele daarvan zijn wel gericht op naastenliefde (wel meer op eigen verantwoordelijkheid, dat dan weer wel) en wat mij betreft prima verenigbaar met het kapitalisme.
pi_87775358
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:06 schreef DS4 het volgende:
Limburgers hebben kennelijk geen gevoel voor humor... Ze hebben overigens te vaak zelf geen enkele zin om bij Nederland te horen. Dus het is om meerdere redenen onzinnig om hierover te klagen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87775522
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 20:44 schreef Refragmental het volgende:

Wij pissen in het water dat jullie drinken :)
Stelletje varkens!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_87775695
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 17:11 schreef petertje2 het volgende:
Limburgers hebben cultureel niets met Nederland te maken en zijn ook zeer vijandig tegenover de rest van Nederland. Dus is de conclusie van Trouw niet zo vreemd. Het beste zou zijn als Limburg onafhankelijk wordt, dan zijn we gelijk van Wilders en Verhagen verlost.
En dan Amsterdam nog, heeft cultureel ook niks met NL te maken en zijn zeer vijandig tegenover de rest van NL.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_87776824
Tja, wij hebben als Limburgers een eigen taal en cultuur, we hebben een sterk afwijkend landschap in vergelijking met de rest van Nederland waar heel veel Hollanders de zomervakantie doorkomen.

Het soms wel zo dat mensen jaloers zijn...
pi_87777562
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 23:22 schreef Ivo1986 het volgende:
Tja, wij hebben als Limburgers een eigen taal en cultuur, we hebben een sterk afwijkend landschap in vergelijking met de rest van Nederland waar heel veel Hollanders de zomervakantie doorkomen.

Jaloers? :')

Het geld zit in de randstad. Ik zou oprecht blij zijn als Limburg uit Nederland verdwijnt. :Y

Wat mij betreft hebben jullie dezelfde status als de Marokkanen hier :W
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_87777626
limburg is toch dat deel wat belgie en duitsland niet wouden hebben wegens het overgrote deel zwakzinnigen.
hebben wij destijds er gratis bij gekregen.

helaas
pi_87777674
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 23:49 schreef italoni het volgende:
limburg is toch dat deel wat belgie en duitsland niet wouden hebben wegens het overgrote deel zwakzinnigen.
hebben wij destijds er gratis bij gekregen.

helaas
Helaas is jou spelling niet al te best :)
pi_87777709
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 23:46 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Jaloers? :')

Het geld zit in de randstad. Ik zou oprecht blij zijn als Limburg uit Nederland verdwijnt. :Y

Wat mij betreft hebben jullie dezelfde status als de Marokkanen hier :W
Jouw pensioen ligt in Limburg :)
pi_87777742
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 23:50 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Helaas is jou spelling niet al te best :)
Die van jou ook niet... maar dat is slechts mierenneukerij.
pi_87777762
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 23:53 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Die van jou ook niet... maar dat is slechts mierenneukerij.
Betrap me maar op een fout prutser :')
pi_87777852
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 23:53 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Betrap me maar op een fout prutser :')
Ik heb je al betrapt.

"jou spelling"

En nu?
pi_87777899
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 23:57 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik heb je al betrapt.

"jou spelling"

En nu?
Win je een enkeltje naar de Vaalserberg :W
pi_87777952
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 23:59 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Win je een enkeltje naar de Vaalserberg :W
Haha, afgeserveerd door een Limburger _O-
Tot ziens! :W
pi_87778047
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 23:22 schreef Ivo1986 het volgende:
Tja, wij hebben als Limburgers een eigen taal en cultuur,
Het is een (uiterst irritant) dialect en een echt eigen cultuur heeft limburg ook niet.

quote:
we hebben een sterk afwijkend landschap in vergelijking met de rest van Nederland
Deels.

quote:
waar heel veel Hollanders de zomervakantie doorkomen.
Dat lijkt mij persoonlijk dan weer treurig. Rij dan iets verder door naar de Eifel... Ik denk overigens dat er een hoger percentage limburgers naar het hollandse landschap gaat dan hollanders naar limburg.

quote:
En daarom zetten veel limburgers zich af tegen de rest van Nederland.
pi_87778108
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 00:01 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Haha, afgeserveerd door een Limburger _O-
Tot ziens! :W
:')

Nou, dit is echt een "dumpel" in mijn ego hoor :')
pi_87778301
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 00:05 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Nou, dit is echt een "dumpel" in mijn ego hoor :')
Door een Limburger nota bene op je plaats gezet :')
pi_87778334
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:54 schreef 2dope het volgende:
[ afbeelding ]
:') ;( :')
pi_87778404
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 00:11 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Door een Limburger nota bene op je plaats gezet :')
How low can you go?
pi_87778471
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 00:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat lijkt mij persoonlijk dan weer treurig. Rij dan iets verder door naar de Eifel... Ik denk overigens dat er een hoger percentage limburgers naar het hollandse landschap gaat dan hollanders naar limburg.
Dat betwijfel ik toch.
pi_87778605
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 00:15 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

How low can you go?
Een spelfout maken (waarvan ik overigens zei dat het mierenneukerij was).
Iemand uitdagen om je te betrappen op een spelfout en die persoon een prutser noemen.
Gewezen worden op je spelfout... door een Limburger... een Limburger!!! Haha wow!!!

Dat is toch behoorlijk laag :')
pi_87778610
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 00:17 schreef Ivo1986 het volgende:

Dat betwijfel ik toch.
Ik weet het bijna zeker.
  † In Memoriam † donderdag 21 oktober 2010 @ 00:24:31 #133
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_87778709
Sinds Radio bergeijk heb ik een stuk meer waardering voor Limburg gekregen.
pi_87778916
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 00:21 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Een spelfout maken (waarvan ik overigens zei dat het mierenneukerij was).
Iemand uitdagen om je te betrappen op een spelfout en die persoon een prutser noemen.
Gewezen worden op je spelfout... door een Limburger... een Limburger!!! Haha wow!!!

Dat is toch behoorlijk laag :')
En nu?
pi_87778980
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 00:30 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

En nu?
Niks, ik snap de commotie eigenlijk niet.
Zoals ik al zei, mierenneukerij :)
  donderdag 21 oktober 2010 @ 00:32:37 #136
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_87778984
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 00:03 schreef DS4 het volgende:
Ik denk overigens dat er een hoger percentage limburgers naar het hollandse landschap gaat dan hollanders naar limburg.
Dit is echt pertinent onwaar. Er zullen nog wat Limburgers zijn die in Zeeland op de camping gaan zitten, maar dat was het toch wel zo ongeveer. Alleen de massa's Nederlanders die ik tijdens de Amstel Gold Race alleen al de verkeerde kant opstuur.. of de hordes die in Valkenburg de beest uithangen.

Er gaat echt geen Limburger herten kijken op de Veluwe, of naar Utrecht voor de lol.
pi_87779093
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 00:32 schreef Perico het volgende:

[..]

Dit is echt pertinent onwaar. Er zullen nog wat Limburgers zijn die in Zeeland op de camping gaan zitten, maar dat was het toch wel zo ongeveer. Alleen de massa's Nederlanders die ik tijdens de Amstel Gold Race alleen al de verkeerde kant opstuur.. of de hordes die in Valkenburg de beest uithangen.

Er gaat echt geen Limburger herten kijken op de Veluwe, of naar Utrecht voor de lol.
En vergeet carnaval niet! De kuddes hollanders die naar het zuiden komen... pffff, ik zou ze de kost niet willen geven.

Ter compensatie hebben zij "ik hou van holland", met echte oer-hollandse nepgezelligheid :')
Wat een baggershow.
pi_87779123
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 00:36 schreef Refragmental het volgende:

[..]

En vergeet carnaval niet! De kuddes hollanders die naar het zuiden komen... pffff, ik zou ze de kost niet willen geven.

Ter compensatie hebben zij "ik hou van holland", met echte oer-hollandse nepgezelligheid :')
Wat een baggershow.
Voel jij je Nederlander of Limburger?
pi_87779216
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 00:38 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Voel jij je Nederlander of Limburger?
Limburger > Nederlander :)
Lekker chauvinistisch van me hé.
pi_87779444
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 00:41 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Limburger > Nederlander :)
Lekker chauvinistisch van me hé.
Is je goed recht ;)

Ik voel me meer Amsterdammer dan Nederlander :)

Alles buiten de randstad kan me gestolen worden :Y
pi_87779619
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 00:32 schreef Perico het volgende:

Er gaan volgens mij al meer limburgers naar PSV en Ajax dan naar de clubs in limburg (en terecht!). Als het een keer lekker weer is hoor je in Scheveningen ook veel te vaak het stupide accent. In Utrecht zijn er ook veel te veel limburgers (daar heb je tenminste een echte Universiteit), enz. enz.

Het zou ook wat al te dol zijn dat limburgersniet vaker buiten limburg komen in NL dan dat er hollanders naar limburg gaan. Nou ja, misschien de laatste jaren wel, aangezien de gemiddelde limburger doodsbenauwd is om een moslim tegen te komen. :6
  donderdag 21 oktober 2010 @ 01:05:44 #142
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87779668
Hoeveel miljard kost Limburg ons eigenlijk?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_87779677
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 00:36 schreef Refragmental het volgende:

En vergeet carnaval niet! De kuddes hollanders die naar het zuiden komen...
Natuurlijk. Die limburgse dames willen wel door een echte man genomen worden tijdens carnaval. Rondsletten is natuurlijk niets aan als je alleen uit limburgers kan kiezen. :W
pi_87779688
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 01:05 schreef eleusis het volgende:
Hoeveel miljard kost Limburg ons eigenlijk?
Meer dan de immigratie denk ik...
pi_87779881
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 01:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Natuurlijk. Die limburgse dames willen wel door een echte man genomen worden tijdens carnaval. Rondsletten is natuurlijk niets aan als je alleen uit limburgers kan kiezen. :W
Ik hoor vooral dat jullie em niet omhoog krijgen, waarschijnlijk omdat jullie ook niet weten wat echt bier is :')
pi_87779951
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 01:18 schreef Refragmental het volgende:

Ik hoor vooral dat jullie em niet omhoog krijgen, waarschijnlijk omdat jullie ook niet weten wat echt bier is :')
Nou ja, als je geen bier op hebt krijg je em inderdaad bij de gemiddelde limburgse vrouw (zeker als ze gaat praten) niet omhoog.

Maar met carnaval is dat geen probleem en zien ze er allemaal goed genoeg uit (na minimaal 10 Juupjes). Nou ja, niet allemaal natuurlijk... ze moeten natuurlijk niet het figuur van die "little" princess hebben (zelden zoveel spijt gehad van het niet kunnen bedwingen van mijn nieuwsgierigheid).

(en ja ik weet dat zij geen limburgse is, maar het beeld achtervolgt mij vandaag nu eenmaal...)
  donderdag 21 oktober 2010 @ 01:25:53 #147
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_87779982
quote:
Limburg ziet er omgekeerd uit als een topless vrouw . :{
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_87780060
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 01:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

ze moeten natuurlijk niet het figuur van die "little" princess hebben (zelden zoveel spijt gehad van het niet kunnen bedwingen van mijn nieuwsgierigheid).

(en ja ik weet dat zij geen limburgse is, maar het beeld achtervolgt mij vandaag nu eenmaal...)
pi_87780131
Ja lach maar...
pi_87781821
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En dan Amsterdam nog, heeft cultureel ook niks met NL te maken en zijn zeer vijandig tegenover de rest van NL.
Rest van nederland... je bedoelt dat er buiten Amsterdam nog een vorm van beschaving is? Hebben ze daar zowaar elektriciteit, stromend water etc?
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')