abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87315585

25-8-1966 - 06-10-2010

[ Bericht 29% gewijzigd door roos85 op 09-10-2010 12:36:13 ]
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_87315670
Jezus ,nummer 3 alweer .
pi_87315732
'Kamerling liet brief achter aan zijn gezin'
ZEVENHOVEN - Antonie Kamerling heeft een afscheidsbrief nagelaten aan echtgenote Isa en de kinderen. Hoes zou haar man hebben gevonden, zo schrijft de Telegraaf.

Bijna alle kranten besteden op hun voorpagina aandacht aan de dood van Antonie Kamerling. Zo schrijft De Pers naast een grote foto: 'een Hero voor jongens met een hart; de blonde held van meisjes van dertig'.

'Onbegrip na zelfmoord', is de kop van Sp!ts. Metro stelt dat het bij Antonie niet ging zoals hij het wilde. Het AD opent met een quote van zwager Albert Verlinde: 'Hij was zo ver weg van alles.'

Vrienden bezoeken huis Kamerling
Vrienden van de overleden acteur Antonie Kamerling hebben een bezoek gebracht aan zijn huis in Zevenhoven. Onder anderen goede vriend Beau van Erven Dorens en voormalig Goede Tijden, Slechte Tijden-collega Rick Engelkes kwamen bloemen afgeven.

Kamerling, die met depressies kampte, besloot woensdag een einde aan zijn leven te maken. Veel bekende Nederlanders reageerden donderdag ongelovig en geschokt op het nieuws. Zijn naasten bleken de gebeurtenis niet geheel als een verrassing te zien.

De buren kunnen het nog niet bevatten. "Ik ben er kapot van", zegt een buurvrouw tegen De Telegraaf. Ze laat weten dat het geen geheim was dat hij depressief was, maar had dit 'niet aan zien komen'. Een ander noemt het 'onvoorstelbaar'. "Het is verschrikkelijk dat hij twee jonge kinderen achterlaat."

De 44-jarige acteur was getrouwd met actrice Isa Hoes. Samen kregen zij twee kinderen, zoon Merlijn en dochter Vlinder.

Speciale uitzendingen Kamerling goed bekeken
Verscheidene tv-programma's die gisteren stilstonden bij het overlijden van Antonie Kamerling zijn goed bekeken. De speciale uitzending van RTL Boulevard, die geheel gewijd was aan de acteur, trok ruim 1,5 miljoen kijkers. Daarmee was het het op een na best bekeken programma van gisteravond. Alleen het NOS Journaal van acht uur trok meer kijkers.

Dat blijkt uit cijfers van de Stichting KijkOnderzoek. Het in memoriam dat RTL 4 later op de avond uitzond, trok een kleine 1,3 miljoen kijkers. Naar de late editie van Shownieuws keken ruim 1,2 miljoen personen. Ook dat tv-programma stond in het teken van het overlijden van Kamerling. (ANP/CBR/NOVUM)

www.ad.nl
pi_87319598
Ik kan totaal geen respect of waardering voor zijn dood opbrengen en al helemaal niet voor dat geslijm gisteren en vandaag in de media over zijn dood. :r Mijn God het hele Gooische matras - vd Endemol/RTL kliek- kwamen gewoon klaar in hun medeleven terwijl het gewoon logisch was dat men zo reageerde want hij behoorde tot hun wereldje en dan is het altijd makkelijk om dit allemaal te uiten (uit medeleven)

Hoe kan je in hemelsnaam je er zo gemakkelijk vanaf maken door je vrouw en vooral kinderen in de steek te laten en de dood te verkiezen boven je gezin. Liefde staat boven alles en dat je het moeilijk hebt en het niet meer ziet zitten zal zeker waar zijn maar om dan maar de liefde en verantwoordelijkheid van je naasten= vrouw en kinderen zo maar te grabbel te gooien,gewoon omdat je het "niet meer aankan"sorry dan ben je een lul eerste klas en een lafbek! imo.

Kamerling was een soap-acteur,geen grote acteur en al die 'heerlijke'verhalen hoe geweldig hij was is allemaal hype en 'feel good'niveau. Ik walgde gisteren van de hele aandacht die die gast kreeg op tv,alsof we een Rutger Hauer of welke andere grote acteur hadden verloren. Vooral die rene Mioch met dat onzin verhaal dat het in Cannes/filmwereld gonste over de dood van was er 1 van :r :r :r
Ik durf voor 100% te beweren dat als je in de hele filmwereld ,wereldwijd, ging navragen of ze Kamerling kende iedereen "Kam WHO???"zouden zeggen. Maar nee, overdrijven is ook een kunst en alles voor de RTL cijfers en heel NL moet meehuilen omdat het een soap acteurtje was. :r :r :r

Kamerling was niet ongeneeselijk ziek als in kanker,waar ik wel begrip voor zou hebben als iemand dan besluit er een einde aan te maken als het terminaal is,maar wat hij deed was gewoon de makkelijkste weg kiezen ondanks dat hij geholpen kon worden. Ik heb ontzettend medelijden met zijn vrouw en kinderen die achterblijven want hoe verklaar je later aan je kind dat papie er niet meer is? "Ja.. pappie die had er geen zin meer in omdat hij depressief was " :r
Altijd makkelijk om zelf er een einde aan te maken ipv te vechten al wetende dat je nog een familie hebt waarvoor je als vader een verantwoording draagt. :Y :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:11:48 #5
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_87319866
Vooruit ik ga dan toch een reactie geven...

quote:
Depressiviteit is iets wat zich moeilijk laat beschrijven. Iemand ziet daarbij het leven somber in, en neurotransmitters in de hersenen spelen daarbij een rol. Waar andere mensen nog hoop hebben en positieve dingen zien, worden die niet gezien in de beleving van iemand die depressief is. Daarom heeft de omgeving soms zo weinig vat op iemand die depressief is, want diegene kan niet gedwongen worden om positieve dingen te zien. Beter is het om de problemen te bespreken en waar mogelijk op te lossen.
Een bijkomend probleem is dat de omgeving van een patiënt nog wel eens onbedoeld bijdraagt aan een verergering van de situatie. Een patiënt zal vaak uit zijn directe omgeving opmerkingen krijgen variërend van "stel je niet aan" tot "zet je er overheen" en "doe gewoon alsof er niets aan de hand is". Dergelijke opmerkingen kunnen om twee redenen gemaakt worden: ze kunnen bedoeld zijn als goedbedoelde adviezen en met de beste intenties gemaakt worden, of ze zijn bedoeld om de patiënt ertoe te bewegen niet over zijn aandoening te praten omdat de omgeving er niet mee geconfronteerd wenst te worden. Hoewel de achterliggende gedachten bij deze twee scenario's wezenlijk verschillen hebben ze wel hetzelfde effect: iemand die aan een depressie lijdt zal hierdoor de indruk krijgen dat zijn probleem niet serieus genomen wordt, met als gevolg dat zijn situatie eerder verergert dan verbetert.

De patiënt verliest de werkelijkheid uit het oog, hij ziet het leven somber in, hij ziet de dingen niet zoals die over het algemeen worden gezien. Bij een lichamelijke ziekte blijft de patiënt in contact met de mensen om hem heen en heeft men begrip voor zijn ziekte. Iemand die aan een endogene depressie lijdt, is echter totaal alleen in zijn grote onmacht en hulpeloosheid. Het meest benauwende van deze depressie is de vertraagde werking van lichaam en geest, deze kan de vorm aannemen van een lichte inertie tot een stupor bij ernstige depressies, waarbij de patiënt ieder contact met de buitenwereld verliest. Ook de ademhaling, de bloedsomloop en de spijsvertering verlopen uiterst traag. De patiënt is zich daar doorgaans niet zelf van bewust en wordt door zijn omgeving niet begrepen. Zijn depressie is ook moeilijk te begrijpen. Medeleven, afleiding en troost baten doorgaans niet. Angstgevoelens, wanhoop en een gevoel van totale apathie wisselen elkaar af.
Het wordt voor de patiënt echter gevaarlijk als hij weer enigszins in staat is bewust te handelen, want dan bestaat er een groot gevaar voor zelfmoord. Daar kan hij weinig tegen doen. De neiging tot zelfmoord waar verschillende depressieve mensen onder lijden wordt vaak gefundeerd door een voor buitenstaanders (en ook voor de patiënt zelf) logische redenering. Belangrijk hierbij is te beseffen dat bij een depressief persoon de rationele processen in de hersenen op een bepaald punt niet meer in staat zijn als 'rem' te fungeren voor de emotionele processen. Vaak is dan ook duidelijk hoe patiënten proberen zelf een oplossing te bedenken, en vervolgens vaak ten einde raad zijn omdat elke logische ingreep op de depressie mislukt.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:12:59 #6
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_87319913
hoeveel kun je er nog over blijven lullen zou je denken
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_87319974
het zal iig een hot topic blijven tot hij begraven/gecremeerd is.....
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_87320334
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 13:02 schreef rubje het volgende:

Hoe kan je in hemelsnaam je er zo gemakkelijk vanaf maken door je vrouw en vooral kinderen in de steek te laten en de dood te verkiezen boven je gezin.
Weet je...laten we maar hopen dat je nooit het antwoord op deze vraag zult ervaren.
Don't you love her madly?
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:25:35 #9
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_87320404
quote:
Ik kan totaal geen respect of waardering voor zijn dood opbrengen en al helemaal niet voor dat geslijm gisteren en vandaag in de media over zijn dood. :r Mijn God het hele Gooische matras - vd Endemol/RTL kliek- kwamen gewoon klaar in hun medeleven terwijl het gewoon logisch was dat men zo reageerde want hij behoorde tot hun wereldje en dan is het altijd makkelijk om dit allemaal te uiten (uit medeleven)

Hoe kan je in hemelsnaam je er zo gemakkelijk vanaf maken door je vrouw en vooral kinderen in de steek te laten en de dood te verkiezen boven je gezin. Liefde staat boven alles en dat je het moeilijk hebt en het niet meer ziet zitten zal zeker waar zijn maar om dan maar de liefde en verantwoordelijkheid van je naasten= vrouw en kinderen zo maar te grabbel te gooien,gewoon omdat je het "niet meer aankan"sorry dan ben je een lul eerste klas en een lafbek! imo.

Kamerling was een soap-acteur,geen grote acteur en al die 'heerlijke'verhalen hoe geweldig hij was is allemaal hype en 'feel good'niveau. Ik walgde gisteren van de hele aandacht die die gast kreeg op tv,alsof we een Rutger Hauer of welke andere grote acteur hadden verloren. Vooral die rene Mioch met dat onzin verhaal dat het in Cannes/filmwereld gonste over de dood van was er 1 van :r :r :r
Ik durf voor 100% te beweren dat als je in de hele filmwereld ,wereldwijd, ging navragen of ze Kamerling kende iedereen "Kam WHO???"zouden zeggen. Maar nee, overdrijven is ook een kunst en alles voor de RTL cijfers en heel NL moet meehuilen omdat het een soap acteurtje was. :r :r :r

Kamerling was niet ongeneeselijk ziek als in kanker,waar ik wel begrip voor zou hebben als iemand dan besluit er een einde aan te maken als het terminaal is,maar wat hij deed was gewoon de makkelijkste weg kiezen ondanks dat hij geholpen kon worden. Ik heb ontzettend medelijden met zijn vrouw en kinderen die achterblijven want hoe verklaar je later aan je kind dat papie er niet meer is? "Ja.. pappie die had er geen zin meer in omdat hij depressief was " :r
Altijd makkelijk om zelf er een einde aan te maken ipv te vechten al wetende dat je nog een familie hebt waarvoor je als vader een verantwoording draagt. :Y :Y
wat een onwetendheid weer :')

Depressies en zoals hij het had manischdepressief is ongeneeslijk, je kan er hooguit mee leren omgaan zodat het je leven niet al te veel belemmert, je zal altijd gevoelig blijven voor stemmingswisselingen. :{

Ik zou haast wensen dat mensen zoals jij een jaar of 3 manischdepressief zouden zijn, kijken hoe jij het vindt om zo te moeten leven. ^O^
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:27:24 #10
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87320480
quote:
- een hoop dom gelul -
zie je nou wel dat je dom bent!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:28:27 #11
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87320508
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 13:25 schreef purplerose het volgende:

Ik zou haast wensen dat mensen zoals jij een jaar of 3 manischdepressief zouden zijn, kijken hoe jij het vindt om zo te moeten leven. ^O^
Doe eens even normaal zeg. Het is zijn mening, big deal. Als er iemand hier zegt dat kanker een soort verkoudheid is wens je diegene toch ook geen kanker toe.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:29:15 #12
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87320543
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 13:25 schreef purplerose het volgende:

[..]

wat een onwetendheid weer :')

Depressies en zoals hij het had manischdepressief is ongeneeslijk, je kan er hooguit mee leren omgaan zodat het je leven niet al te veel belemmert, je zal altijd gevoelig blijven voor stemmingswisselingen. :{

wie zegt dat AK manisch depressief was? Ik denk namelijk dat dat niet het geval was.

maar verder heb je gelijk. Ik zou het ook wel eens fijn vinden als mensen het gewoon eens meemaken. Kunnen ze meteen kappen met dat "stel je niet zo aan"-gedrag o|O :r :r :r
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:31:01 #13
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87320619
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 13:28 schreef Stefan het volgende:

[..]

Doe eens even normaal zeg. Het is zijn mening, big deal. Als er iemand hier zegt dat kanker een soort verkoudheid is wens je diegene toch ook geen kanker toe.
eigenlijk wel.... niet zozeer om het echt te hebben, maar om het eens een dag te ervaren, zodat ze weten waar ze het over hebben.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:32:52 #14
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87320680
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 13:31 schreef Murmeli het volgende:

[..]

eigenlijk wel.... niet zozeer om het echt te hebben, maar om het eens een dag te ervaren, zodat ze weten waar ze het over hebben.
Bipolair of een andere geestesziekte erken ik heus wel als ziekte maar nog steeds vind ik de vergelijking met kanker belachelijk.

Kamerling was blijkbaar niet te genezen. Misschien had hij wel de drang een familiedrama te creeëren, maar het vergelijken met kanker of een andere dodelijke ziekte gaat er bij mij niet in.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:41:38 #15
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87321057
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 13:32 schreef Stefan het volgende:

[..]

Bipolair of een andere geestesziekte erken ik heus wel als ziekte maar nog steeds vind ik de vergelijking met kanker belachelijk.

Kamerling was blijkbaar niet te genezen. Misschien had hij wel de drang een familiedrama te creeëren, maar het vergelijken met kanker of een andere dodelijke ziekte gaat er bij mij niet in.
ik maak die vergelijking ook niet.

het zijn allebei nare ziektes die soms niet te genezen zijn. Alleen wordt kanker wat meer geaccepteerd/serieus genomen dan depressie. En daar worden depressieve mensen soms wel eens een beetje gestoord van ;) zie de post van hexje
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:45:25 #16
52349 purplerose
pi_87321195
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 13:28 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ik ben dat "stel je niet zo aan gedrag" een beetje zat. Net als kanker is depressiviteit geen verkoudheidje. :)
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:46:56 #17
52349 purplerose
pi_87321258
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 13:41 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ik maak die vergelijking ook niet.

het zijn allebei nare ziektes die soms niet te genezen zijn. Alleen wordt kanker wat meer geaccepteerd/serieus genomen dan depressie. En daar worden depressieve mensen soms wel eens een beetje gestoord van ;) zie de post van hexje
Dit dus ;)
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:53:04 #18
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87321492
Dus mensen die depressief zijn en niet uit hun hoofd krijgen dat ze dood willen, dat moeten we maar accepteren?
pi_87321495
quote:
Ik kan totaal geen...blablabla
Jij hebt kennelijk geen idee van wat depressief zijn is. Ik kan het me ook niet voorstellen dat iemand tot de keuze komt om dood te willen, maar ik erken wel dat depressief zijn een ziekte is die levens kost. Kennelijk kan naastenliefde hen er niet van weerhouden om toch voor de dood te kiezen. Dit is erg tegenstrijdig voor alle zieke, terminale medemensen die dolgraag wat langer zouden willen leven, maar wie het niet gegund is.

Dat jij de media aandacht daarvoor overdreven vindt, is een persoonlijke mening. Ik kwam gisteren juist tot de conclusie dat hij eigenlijk nog best wel wat bereikt en gedaan heeft voor een soapie en kan niet anders zeggen dan dat hij getalenteerd was, een sympatieke persoonlijkheid had en niet te vergeten een knappe man was. Dat blonde haar maakte hem echt bijzonder aantrekkelijk!
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:58:13 #20
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87321702
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 13:53 schreef Stefan het volgende:
Dus mensen die depressief zijn en niet uit hun hoofd krijgen dat ze dood willen, dat moeten we maar accepteren?
ja.
of je besluit om niet met iemand om te gaan die depressief is of is geweest. Loop je nog het risico dat iemand uit je kennissenkring op latere leeftijd depressief wordt, maargoed....

ik zou het zelf wel kunnen snappen als iemand niet met mij een relatie begint omdat ik die aanleg heb bijv. Ik neem aan dat de vrouw van AK daar ook wel een beslissing over heeft genomen ooit.
Voor mij is het overigens een van de (vele) redenen dat ik geen kinderen wil, ik wil niet dat mijn kinderen mijn depressies/adhd erven, en al zeker niet het risico lopen dat ik ze alleen achterlaat omdat ik mezelf wat aandoe (al acht ik de kans dat ik mezelf wat aandoe wel erg gering). hoe dat bij AK in elkaar zat weet ik niet. daar kan ik dus ook geen oordeel over geven.
  Admin vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:58:19 #21
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_87321706
quote:
Deze zin heb ik over zitten denken.
En ja, ik denk dat er eens een goed programma moet komen om dit soort ziektes wat beter en breder voor het voetlicht te brengen.
De misvattingen
De oorsprong
De mensen
Cijfertjes
Interviews etc etc etc
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 14:01:09 #22
52349 purplerose
pi_87321822
quote:
Het is zijn leven dus ook zijn keus. Het is vreselijk voor iedereen maar ik zou geen depressieve partner willen hebben die alleen nog in leven is voor mij en de familie. Als diegene echt niet meer wil heb je dat idd maar te accepteren.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 14:01:38 #23
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87321837
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 13:58 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ja.
of je besluit om niet met iemand om te gaan die depressief is of is geweest.
Ligt aan de mate van depressie natuurlijk. Sommigen hebben soms een beetje hulp nodig van prozac of wat dan ook, sommigen moet je een levenlang platspuiten en van alles ertussen in.

Kijk, bij elk gezinsdrama met een depressieve vader en moeder denk ik, pleeg zelfmoord maar laat je gezin met rust. Dat zou in het geval van Kamerling ook best het geval kunnen zijn.

Maar er zijn ook mensen die bipolair zijn die gewoon functioneren. Moet je de mensen die bipolair zijn en geen medicatie willen niet gewoon dingen of opnemen?
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 14:20:47 #24
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87322531
Voor in de OP:

Kamerling' zijn geboortedatum klopt niet: het moet 25-8 zijn.

www.antoniekamerling.nl

[ Bericht 7% gewijzigd door Robijn48 op 08-10-2010 14:26:17 ]
Leef en Laten Leven
pi_87322619
Hoe moeilijk kan het zijn om door te dringen tot iemand die depressief is, hoorde Anthony over een grijs gebied praten maar dan is het nog hoopvol denk ik, bij een zware depressie is het zwart.
Juist omdat hij er vaker mee te maken heeft gehad kan ik me heel goed voorstellen dat je er eens klaar mee bent en weg wilt uit dat leven want het is geen leven als je de zon niet meer ziet.

Wat ik wel heel moeilijk vind is dat het misschien een periode wel weer goed kan gaan, daarom word het minder geaccepteerd denk ik dan bv kanker wat aangetoond niet meer te genezen is, die hoop is vervlogen.

Toch blijf ik erbij dat dat mensen die zelfmoord plegen geen lafaards zijn maar mensen zijn die graag de zon willen zien maar steeds dat zwarte gat weer tegenkomen en door een zeer diep dal gaan.
Kiezen voor euthanasie is mogelijk voor mensen die lijden en het is algemeen geaccepteerd denk ik, voor iemand die aan dat soort depressies lijd is veel minder begrip.
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
pi_87326261
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 14:23 schreef Margo37 het volgende:
Hoe moeilijk kan het zijn om door te dringen tot iemand die depressief is, hoorde Anthony over een grijs gebied praten maar dan is het nog hoopvol denk ik, bij een zware depressie is het zwart.
Juist omdat hij er vaker mee te maken heeft gehad kan ik me heel goed voorstellen dat je er eens klaar mee bent en weg wilt uit dat leven want het is geen leven als je de zon niet meer ziet.

Wat ik wel heel moeilijk vind is dat het misschien een periode wel weer goed kan gaan, daarom word het minder geaccepteerd denk ik dan bv kanker wat aangetoond niet meer te genezen is, die hoop is vervlogen.

Toch blijf ik erbij dat dat mensen die zelfmoord plegen geen lafaards zijn maar mensen zijn die graag de zon willen zien maar steeds dat zwarte gat weer tegenkomen en door een zeer diep dal gaan.
Kiezen voor euthanasie is mogelijk voor mensen die lijden en het is algemeen geaccepteerd denk ik, voor iemand die aan dat soort depressies lijd is veel minder begrip.
Ja, dat vind ik ook wel raar. Euthanasie is toegestaan bij mensen die 'ondraaglijk lijden', en dat is bij een zware depressie zeker het geval. Het verschil is misschien dat het woordje 'uitzichtsloos' er niet bij past - dat is geloof ik ook een vereiste: uitzichtsloos ondraaglijk lijden, dat geldt voor terminale kanker maar niet voor een zware depressie. Er is op dát moment geen uitzicht, maar met de juiste medicatie/behandeling kan dat uitzicht er misschien weer komen?

Hoe dan ook, het lijkt me vreselijk.Ik las laatst een boek met een stuk of tien interviews met psychiaters, en halverwege dacht ik: 'Jezus, ze hebben het alléén over depressie, zijn er geen andere stoornissen?' Nee dus, nauwelijks. Het is de core-business van de psychiatrie. Volksziekte no. 1, inderdaad, en misschien draagt dat etiket wel bij aan het onbegrip, want als zóveel mensen aan depressies lijden, dan moet het toch wel meevallen allemaal? Maar dat zal dan wel komen door het verschil in al die depressies.

Ik weet er niet veel van, heb wel een aantal zelfmoorden (door depressie) van een afstandje meegemaakt en het hele trieste daarvan is vooral de verbijstering bij de achterblijvers: zó erg leek het helemaal niet. Nee, nou ja, ik voel me ook wel eens somber (gewoon somber, dus), en het laatste waar ik op zo'n moment zin in heb, is een boom opzetten over hoe ik me voel :{ Bovendien schijnen mensen met serieuze zelfmoordplannen enorm op te leven als ze de beslissing eenmaal hebben genomen. De weken vóórdat ze overgaan tot actie, zijn ze soms heel vrolijk en sociaal. Omdat die last al van hun schouders is gevallen. Dat maakt de schok voor de achterblijvers alleen maar groter.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 16:14:46 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87326475
quote:
En diezelfde vrouw en kinderen waarvan jij vindt dat hij zijn verantwoordelijkheid ten opzichte van hen te grabbel heeft gegooid zullen steun, troost en waardering vinden in het feit dat hun man en vader een "lul eerste klas" en een "lafbek" genoemd wordt??

Wat fijn dat je je zo inzet voor de bescherming van hun gevoelens }:|
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  † In Memoriam † vrijdag 8 oktober 2010 @ 16:45:43 #28
135305 beequeen
Lost.
pi_87327563
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
pi_87327655
Is er eigenlijk al bekend hoe hij het heeft gedaan? Even los van het Werther effect, hij is thuis gevonden dus dat sluit treinkoppen en de Herman-Brood manier uit. Ik gok op verhanging, maar iets met slagaders of een gifcocktail kan natuurlijk ook...
Death is just another state of mind.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 16:51:12 #30
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87327755
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 16:45 schreef beequeen het volgende:
Mag ik even braken? :r
* Murmeli moet denken aan die speciale telegraafeditie na een of andere vrliegramp :r :r
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 16:56:41 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87327972
quote:
En vooral dit:
quote:
Een tijdschriftoperatie als deze is vrij uitzonderlijk. Alleen na de dood van André Hazes en het overlijden van Jos Brink kwam Privé met een dergelijk, passend eerbetoon.
Het blad eerder laten uitkomen een "passend eerbetoon" noemen :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 16:57:51 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87328021
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 16:48 schreef Unit_731 het volgende:
Is er eigenlijk al bekend hoe hij het heeft gedaan? Even los van het Werther effect, hij is thuis gevonden dus dat sluit treinkoppen en de Herman-Brood manier uit. Ik gok op verhanging, maar iets met slagaders of een gifcocktail kan natuurlijk ook...
Ik hoop voor degene die hem gevonden heeft (zijn vrouw) op het laatste...
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 16:58:02 #33
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_87328029
quote:
Ik braak mee :r :r Typisch Evert Santegoeds en Wilma Nanninga o|O o|O
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 16:58:29 #34
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87328052
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 16:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

En vooral dit:
[..]

Het blad eerder laten uitkomen een "passend eerbetoon" noemen :X
idd. :r
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 17:02:40 #35
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_87328197
Legally Blonde opgedragen aan Kamerling

TILBURG - De première van de musical Legally Blonde, zondag in Tilburg, wordt opgedragen aan de woensdag overleden acteur Antonie Kamerling.

De première gaat door, maar Albert Verlinde en zijn echtgenoot Onno Hoes zullen na afloop niet op het feest aanwezig zijn wegens hun familiaire band met de overleden acteur. Hoes is de broer van actrice Isa Hoes, de weduwe van Kamerling.

„Het zou ongepast zijn als er niets voor Antonie zou zijn, gezien de familiaire maar ook de zakelijke banden”, meldde een woordvoerder van V&V Entertainment, het productiebedrijf van Verlinde. Antonie Kamerling speelde in 2005 in de V&V-productie Dichter bij Liesbeth, met Liesbeth List. Ook Isa Hoes speelt regelmatig in producties van V&V Entertainment.

Musicalactrice Kim-Lian van der Meij speelt de hoofdrol in Legally Blonde.
Bron www.telegraaf.nl
pi_87329205
Toch bizar, zo'n depressie. Betekent dat dus dat er iets in je hoofd gewoon niet goed zit? Ik bedoel dus niet in je gevoelens, maar daadwerkelijk in je hersenen? Blijkbaar is depressiviteit dus iets dat je dus niet aan de hand van bepaalde omstandigheden opbouwt maar iets dat dus al in je genen zit? Anders kan ik het namelijk moeilijk plaatsen als ziekte waar bijna niets aan te doen is. Ik kan me trouwens wel voorstellen dat hij altijd het gevoel had dat hij "het niet kon" etc. Het wrange is namelijk (mijn mening) dat hij dus bepaald niet voor acteur/zanger in de wieg was gelegd en dat blijkbaar zn hele leven heeft geweten en daar dus ook al mee heeft geworsteld. Los van het feit dat hij er nu niet meer is vond ik hem echt een non talent. Zingen kon hij echt niet en als je hem als "acteur" bezig zag dan zag je gewoon Antonie Kamerling die een trucje deed en geen andere persoonlijkheid.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_87329243
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 17:37 schreef Samson het volgende:
Ik bedoel dus niet in je gevoelens, maar daadwerkelijk in je hersenen?
En waar zitten je gevoelens? Wijs eens aan?
pi_87329271
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 17:38 schreef Maravilla het volgende:

[..]

En waar zitten je gevoelens? Wijs eens aan?
Je gevoelens worden gevormd door invloeden van buitenaf, daarentegen kan er in de constructie van je hersenen natuurlijk eea niet goed zitten. Dat bedoel ik als verschil. Idd zitten uiteindelijk je gevoelens natuurlijk ook in je hersenen.
pi_87329559

[ Bericht 100% gewijzigd door static op 08-10-2010 17:55:46 (Doe eens rustig.) ]
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 17:54:04 #40
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_87329638

[ Bericht 100% gewijzigd door static op 08-10-2010 17:55:55 (Quote weg) ]
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_87329761
Ik zette gisteren de tv aan, en zag direct dit;

http://www.rtl.nl/compone(...)etijd_stilgelegd.xml

Schrok me rot, dacht meteen aan een ramp, groot ongeluk, oorlog... maar nee... "Antonie Kamerling is overleden".

Neemt niet weg dat het natuurlijk verschrikkelijk is voor de familie/vrienden/kennissen/fans!! Niet oordelen over depressie aub! Het is verschrikkelijk en ik denk dat je je als gezond mens niet kan voorstellen hoe het kan voelen om zo zwaar depressief te zijn.
pi_87330088
Kan goed begrijpen dat iemand Zelfmoord pleegt als je in een depressie komt.
Ikzelf zou niet zo ver komen denk ik. (je weet nooit?)

Dat hij z'n kids en vrouw achterlaat tja.. moeten die kids dan 30jr met een vader leven die er ''niet'' is?
En dood ongelukkig is met zichzelf?

Ik zou mijn vader niet ongelukkig willen zien.. al met al een lastige keuze..

Gelukkig kun je vaak zelf over je leven beslissen
Narf!
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 18:25:01 #43
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87330565
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 17:40 schreef Samson het volgende:

[..]

Je gevoelens worden gevormd door invloeden van buitenaf, daarentegen kan er in de constructie van je hersenen natuurlijk eea niet goed zitten. Dat bedoel ik als verschil. Idd zitten uiteindelijk je gevoelens natuurlijk ook in je hersenen.
Het is een interactie tussen je gevoel en de werking van je neurotransmitters oid. Maar omdat het fysiek niet oid moeilijk aantoonbaar is, blijf je mensen houden die het niet geloven..
Maar het lukt dan in ieder geval vaak echt niet om je gevoelens ter beïnvloeden, hoe hard je ook probeert en hoe graag je het ook wil. Bovendien is alle fut voor wat dan ook weg, alles lijkt zinloos. Dan probeer je wat positiefs te doen, daar raap je al je moed voor bij elkaar rm dan lukt het niet en dat gaat zo maar door. Zoiets...
pi_87330878
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:25 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Het is een interactie tussen je gevoel en de werking van je neurotransmitters oid. Maar omdat het fysiek niet oid moeilijk aantoonbaar is, blijf je mensen houden die het niet geloven..
Maar het lukt dan in ieder geval vaak echt niet om je gevoelens ter beïnvloeden, hoe hard je ook probeert en hoe graag je het ook wil. Bovendien is alle fut voor wat dan ook weg, alles lijkt zinloos. Dan probeer je wat positiefs te doen, daar raap je al je moed voor bij elkaar rm dan lukt het niet en dat gaat zo maar door. Zoiets...
Ja, dus toch iets dat niet goed werkt blijkbaar. Echt zo jammer dit. Moet ook erg moeilijk zijn voor de omgeving. Je probeert er natuurlijk alles aan te doen om het beter te laten gaan, hetgeen vervolgens dus helaas niets uithaalt. Dan kun je dus alleen maar toekijken en toch een luisterend oor bieden.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 18:41:49 #45
52349 purplerose
pi_87331110
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:34 schreef Samson het volgende:

[..]

. Dan kun je dus alleen maar toekijken en toch een luisterend oor bieden.
Helaas wel ja.
pi_87331391
Een mening mag je hebben, maar het kan ook op een andere toon. Licht je standpunt eens toe dan?

[ Bericht 74% gewijzigd door cinnamongirl op 08-10-2010 19:19:50 (Ongepast) ]
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 18:52:14 #47
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_87331438
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:50 schreef harcoi het volgende:
Ik ben de grootste loser van 2010 :r dat ik mag branden in hel klootzak !!!!
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 18:55:32 #48
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87331539
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:34 schreef Samson het volgende:

[..]

Ja, dus toch iets dat niet goed werkt blijkbaar. Echt zo jammer dit. Moet ook erg moeilijk zijn voor de omgeving. Je probeert er natuurlijk alles aan te doen om het beter te laten gaan, hetgeen vervolgens dus helaas niets uithaalt. Dan kun je dus alleen maar toekijken en toch een luisterend oor bieden.
Klopt....
En evt helpen om dingen niet in het honderd te laten lopen. Bijv samen gaan zitten voor administratie of helpen opruimen etc. want het overzicht om die dingen te doen raakt zoek, althans bij mij
pi_87331652
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:09 schreef Sickert het volgende:
Dat hij z'n kids en vrouw achterlaat tja.. moeten die kids dan 30jr met een vader leven die er ''niet'' is?
En dood ongelukkig is met zichzelf?

Ik zou mijn vader niet ongelukkig willen zien.. al met al een lastige keuze..
Ja, dat wordt nogal eens vergeten door degenen die zo iemand vervloeken om z'n keuze. Niet dat het niet vreselijk is voor een kind om 'n vader te verliezen door zelfdoding, maar twintig jaar moeten aanzien hoe iemand zich ondanks jouw sprankelende aanwezigheid en ondanks al je pogingen 'm te helpen in en in ellendig voelt laat ook nogal z'n sporen na.

Hoe dan ook, triest blijft het.
  Trouwste user 2022 vrijdag 8 oktober 2010 @ 18:59:20 #50
7889 tong80
Spleenheup
pi_87331667
quote:

Mijn god dit verzin je niet :{

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_87333947
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 16:48 schreef Unit_731 het volgende:
Verhanging is het meest populair volgens cijfers van het CBS. Depressief zijn is een ziekte. Als je niks meer voelt (apathie) dan kun je daar niks aan doen. Wel hard voor de omgeving.

Verhanging meest gebruikte methode
Bijna 40 procent van de overledenen die door zelfdoding om het leven zijn gekomen, heeft het leven beëindigd door verhanging. Zowel bij mannen als bij vrouwen is verhanging de meest gebruikte methode, bij de mannen betreft het zelfs de helft van het aantal zelfdodingen. Andere veelvoorkomende methoden zijn het innemen van medicijnen en/of alcohol, voor de trein springen en zichzelf verdrinken. Het percentage dat voor de trein springt, is voor mannen en vrouwen nagenoeg even groot. Vrouwen nemen twee keer zo vaak als mannen medicijnen en/of alcohol in met fatale afloop.
Bron: CBS
Always keep an open mind and a compassionate heart
pi_87334520
@ Rubje Uit onderzoek blijkt dat mensen die kanker hebben gehad en depressief zijn geweest liever weer kanker zouden krijgen dan een depressie. Overigens is kanker daarom niet minder erg ofzo, dat soort vergelijkingen zijn zinloos maar het laat wel zien hoe pijnlijk het is. Je zou er goed aan doen eens naar wijlen Piet Vroon te luisteren, die vertelde in Jip en Janneke taak waarom een depressie heel moeilijk te behandelen is. En wat het doet met een mens.

Als je zegt:"Kamerling was niet ongeneeselijk ziek als in kanker,waar ik wel begrip voor zou hebben als iemand dan besluit er een einde aan te maken als het terminaal is,maar wat hij deed was gewoon de makkelijkste weg kiezen ondanks dat hij geholpen kon worden.": dan heb je geen idee wat een depressie is. Net als bij kanker zijn er mensen die gewoon niet geholpen kunnen worden.
pi_87348192
Jammer dat we nog steeds niet weten hoe hij er een eind aan heeft gemaakt?
  † In Memoriam † zaterdag 9 oktober 2010 @ 02:09:42 #54
37843 lady-wrb
kortaf
pi_87348244
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 02:05 schreef Martin1234 het volgende:
Jammer dat we nog steeds niet weten hoe hij er een eind aan heeft gemaakt?
waarom is dat in godsnaam belangrijk om te weten?
(voor een buitenstaander dan, ik kan me van direkte familie voorstellen dat ze het zouden willen weten)
pi_87348268
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 02:09 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

(voor een buitenstaander dan, ik kan me van direkte familie voorstellen dat ze het zouden willen weten)
Het hoort erbij ik zeg niet dat het belangrijk is om te weten,
ik denk ik en vele meer mensen zullen daar benieuwd naar zijn.

En ik vraag het me gewoon af waarom niet?
  † In Memoriam † zaterdag 9 oktober 2010 @ 02:17:10 #56
37843 lady-wrb
kortaf
pi_87348347
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 02:11 schreef Martin1234 het volgende:

[..]

Het hoort erbij ik zeg niet dat het belangrijk is om te weten,
ik denk ik en vele meer mensen zullen daar benieuwd naar zijn.

En ik vraag het me gewoon af waarom niet?
van mij mag je het je best afvragen hoor, maar ik vind het zo sensatiezoekerig klinken.

en het zal ongetwijfeld wel ergens bekend gemaakt worden. is het niet via de officiele weg, dan wel via roddel en achterklap
pi_87348364
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 02:17 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

van mij mag je het je best afvragen hoor, maar ik vind het zo sensatiezoekerig klinken.
Nee hoor ik bedoel het ook niet verkeerd ofzo.
Maar ben benieuwd hoe Isa Hoes hem in de woning aantrof?
Dat stukje mis ik er gewoon uit?
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 09:41:33 #58
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87350253
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 02:09 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

Dat is nou eenmaal zo.
Als ik, aan wie dan ook, vertel dat mijn broer zelfmoord heeft gepleegd, is bijna altijd de 1e vraag (na het, oh wat vervelend,dat wist ik niet) 'hoe heeft hij het gedaan?'.
Echt negen van de 10 keer.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 10:38:39 #59
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87350976
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 09:41 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat is nou eenmaal zo.
Als ik, aan wie dan ook, vertel dat mijn broer zelfmoord heeft gepleegd, is bijna altijd de 1e vraag (na het, oh wat vervelend,dat wist ik niet) 'hoe heeft hij het gedaan?'.
Echt negen van de 10 keer.
Gecondoleerd met je broer.
En ik vind dat echt onbeschoft, dat daar gelijk naar gevraagd wordt.
Ik heb andere ervaringen met mensen, gelukkig. Al heb ik, ook gelukkig, nog nooit met zelfmoord in nabije omgeving te maken gehad. Maar wel met een ander soort sterfgeval van heel dichtbij. (meer dichtbij kan niet)
Leef en Laten Leven
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 10:57:56 #60
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87351251
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 10:38 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Gecondoleerd met je broer.
En ik vind dat echt onbeschoft, dat daar gelijk naar gevraagd wordt.
Ik heb andere ervaringen met mensen, gelukkig. Al heb ik, ook gelukkig, nog nooit met zelfmoord in nabije omgeving te maken gehad. Maar wel met een ander soort sterfgeval van heel dichtbij. (meer dichtbij kan niet)
Dankje.

Meestal sterven mensen of aan een ziekte, of plotseling( of zelfmoord.)
Bijj een ziekte is het meestal wel bekend. God, hij had kanker. Wat is het toch snel gegaan he.
Bij plotseling gaat het ook van. Tja, een hartstilstand, onbegrijpelijk he, hij was nog zo jong.
En bij zelfmoord; he wat naar, wat heeft hij dan gedaan? Gevolgd door, weet je ook waarom?
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 10:58:32 #61
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87351259
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 02:18 schreef Martin1234 het volgende:

[..]

Koop de Privé, daar vind je vast je antwoord :')
Leef en Laten Leven
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:01:58 #62
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87351327
"Ik weet niet waar ik op wacht
morgen blijft het nacht
ik overdacht mijn zorgen en de wereld
en alle keren dat ik wakker lag en ik besloot
wat een mooie dag...

voor de dood"
pi_87351574
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 02:18 schreef Martin1234 het volgende:

[..]

Lijkt me totaal niet interessant om te weten hoor :{
Albert Verlinde zei in Boulevard dat ze niet naar buiten brengen hoe hij zichzelf om het leven gebracht heeft,gewoon uit respect voor de familie.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:20:12 #64
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_87351764
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:12 schreef Poppejans het volgende:

Lijkt me totaal niet interessant om te weten hoor :{
Albert Verlinde zei in Boulevard dat ze niet naar buiten brengen hoe hij zichzelf om het leven gebracht heeft,gewoon uit respect voor de familie.
En gelijk heeft de familie..Gaat ons niets aan hoe hij uit zijn leven is gestapt.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:28:53 #65
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_87351985
Tuurlijk gaat het ons niks aan. Maar je mag toch wel nieuwsgierig zijn.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:29:45 #66
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87352004
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:28 schreef hexje het volgende:
Tuurlijk gaat het ons niks aan. Maar je mag toch wel nieuwsgierig zijn.
Nieuwsgierigheid in deze is puur sensatiezucht. Niets anders.
Leef en Laten Leven
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:32:30 #67
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_87352089
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:29 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Nieuwsgierigheid in deze is puur sensatiezucht. Niets anders.
Als er iemand is verongelukt wil je toch ook weten hoe enzo.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:33:42 #68
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87352129
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:32 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Nee...nee.
En als iemand is verongelukt, dan is dat meestal niet zijn eigen keuze.
Bij AK is dat wel het geval.
Leef en Laten Leven
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:36:32 #69
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_87352211
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:33 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Nee...nee.
En als iemand is verongelukt, dan is dat meestal niet zijn eigen keuze.
Bij AK is dat wel het geval.
Waarom dat onderscheid of het iemand z'n keuze is of niet?
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:41:15 #70
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87352344
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:36 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Waarom dat onderscheid of het iemand z'n keuze is of niet?
Nou okee, vergeet dat onderscheid.
Denk aan respect hebben voor. En iedereen die gelijk roept: hoe?? Heeft dat respect niet.
Het gaat er nl. niet om hoe iemand dat doet, het is al triest genoeg dat ie het gedaan heeft, blijkbaar omdat hij geen andere uitweg meer zag.
Leef en Laten Leven
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:54:57 #71
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87352618
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:32 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ook.
Dan gaat het van.
Goh, was het zijn schuld of die van de ander.
Was er drank in het spel?
Te hard gereden?
Mensen veroordelen maar al te graag.
pi_87353059
Rick Engelkes: 'Antonie Kamerling had zijn glans verloren' door Wilma Nanninga
AMSTERDAM - Rick Engelkes is momenteel de steun en toeverlaat van Isa Hoes. Rick, die samen met haar in menig toneelstuk speelde, biedt waar het kan de helpende hand. ?Isa is een sterke vrouw. Zij heeft meer te verwerken gehad dan iemand zich kan voorstellen. Ze hield zoveel van Antonie, ze heeft alles gedaan om hem te helpen. Isa mag zich niet schuldig gaan voelen. Ze is heel dapper nu.?

Rick heeft ook de afgelopen maanden zeer regelmatig met Isa over Antonies problemen gesproken. „We hebben veel gedeeld. Ook wel met zijn vieren afgesproken. Isa, Antonie, Annemarie en ik. Ik kende Antonie al van de gezelligheid uit onze GTST-tijd. Maar hij had de laatste tijd zijn glans verloren. Zijn onbevangenheid. Hij slaagde er maar niet in te berusten in het geluk dat hij had. Dat was zijn persoonlijke tragiek. Hij had alles. Mooi werk, een heerlijk huis en de liefde van Isa en zijn kinderen, maar het leek wel of hij die niet meer kon voelen. Dat is het effect van de ziekte, de depressie, geweest.”

Rick vertelt dat Antonie bezig was met een constante zoektocht. „Hij zou nu verder gaan met een therapeut. Ik had Isa vorige week nog aan de telefoon over hoe moeilijk Antonie het vond om hulp te accepteren. Maar het was echt nodig. Isa is zo geduldig geweest, ze is er constant voor hem geweest.”

Antonie heeft in gesprekken met Rick ook wel eens gezegd dat hij niet meer verder wilde. „Hij had het openlijk over zelfmoord en je hoorde die dreiging ook steeds tussen de regels. Maar ik heb er nooit rekening mee gehouden dat zijn toestand zo zwart was dat hij dat werkelijk zou doen”, aldus Rick.

„Hij kon alles. Maar hij dacht heel minachtend over zichzelf, riep dat hij niks echt goed kon. En hij had de laatste tijd problemen omdat hij een paar keer was afgewezen voor rollen. Hij vond het moeilijk dat er andere jongere acteurs waren die rollen in de wacht sleepten als vrouwenjager of zo. Met dat fenomeen krijgt elke acteur te maken die ouder wordt. Maar het was een van de dingen die hij niet leek te kunnen verdragen.”

bron: telegraaf
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:30:25 #73
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87353392
roos85, nogmaals: Antonie Kamerling is niet geboren op 25-6, maar op 25-8.

www.antoniekamerling.nl

Zou je het willen veranderen.
Leef en Laten Leven
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:34:28 #74
52349 purplerose
pi_87353475
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:15 schreef roos85 het volgende:
Rick Engelkes: 'Antonie Kamerling had zijn glans verloren' door Wilma Nanninga
AMSTERDAM - Rick Engelkes is momenteel de steun en toeverlaat van Isa Hoes. Rick, die samen met haar in menig toneelstuk speelde, biedt waar het kan de helpende hand. ?Isa is een sterke vrouw. Zij heeft meer te verwerken gehad dan iemand zich kan voorstellen. Ze hield zoveel van Antonie, ze heeft alles gedaan om hem te helpen. Isa mag zich niet schuldig gaan voelen. Ze is heel dapper nu.?

Rick heeft ook de afgelopen maanden zeer regelmatig met Isa over Antonies problemen gesproken. „We hebben veel gedeeld. Ook wel met zijn vieren afgesproken. Isa, Antonie, Annemarie en ik. Ik kende Antonie al van de gezelligheid uit onze GTST-tijd. Maar hij had de laatste tijd zijn glans verloren. Zijn onbevangenheid. Hij slaagde er maar niet in te berusten in het geluk dat hij had. Dat was zijn persoonlijke tragiek. Hij had alles. Mooi werk, een heerlijk huis en de liefde van Isa en zijn kinderen, maar het leek wel of hij die niet meer kon voelen. Dat is het effect van de ziekte, de depressie, geweest.”

Rick vertelt dat Antonie bezig was met een constante zoektocht. „Hij zou nu verder gaan met een therapeut. Ik had Isa vorige week nog aan de telefoon over hoe moeilijk Antonie het vond om hulp te accepteren. Maar het was echt nodig. Isa is zo geduldig geweest, ze is er constant voor hem geweest.”

Antonie heeft in gesprekken met Rick ook wel eens gezegd dat hij niet meer verder wilde. „Hij had het openlijk over zelfmoord en je hoorde die dreiging ook steeds tussen de regels. Maar ik heb er nooit rekening mee gehouden dat zijn toestand zo zwart was dat hij dat werkelijk zou doen”, aldus Rick.

„Hij kon alles. Maar hij dacht heel minachtend over zichzelf, riep dat hij niks echt goed kon. En hij had de laatste tijd problemen omdat hij een paar keer was afgewezen voor rollen. Hij vond het moeilijk dat er andere jongere acteurs waren die rollen in de wacht sleepten als vrouwenjager of zo. Met dat fenomeen krijgt elke acteur te maken die ouder wordt. Maar het was een van de dingen die hij niet leek te kunnen verdragen.”

bron: telegraaf
Zo herkenbaar, jammer dat ie er niet aan toegekomen is professionele hulp aan te nemen. ;(
pi_87353543
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:30 schreef Robijn48 het volgende:
roos85, nogmaals: Antonie Kamerling is niet geboren op 25-6, maar op 25-8.

www.antoniekamerling.nl

Zou je het willen veranderen.
JA bedankt voor de order, het is aangepast
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:40:12 #76
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87353622
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:36 schreef roos85 het volgende:

[..]

JA bedankt voor de order, het is aangepast
fijn, thanks. Is een beetje raar toch, als het niet klopt.
Leef en Laten Leven
pi_87353706
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:40 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

ja, maar had gewoon een typefout gemaakt hoef je niet te blijven herhalen
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:44:48 #78
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87353727
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:43 schreef roos85 het volgende:

[..]

ja, maar had gewoon een typefout gemaakt hoef je niet te blijven herhalen
Nou eh, bij de eerste keer dat ik het meldde deed je niks, dus tja :')
Leef en Laten Leven
pi_87353794
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:44 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Nou eh, bij de eerste keer dat ik het meldde deed je niks, dus tja :')
dat was gister toch ;)
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:48:19 #80
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87353807
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:47 schreef roos85 het volgende:

[..]

dat was gister toch ;)
Precies.
Leef en Laten Leven
pi_87353836
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:48 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Precies.
ben gister niet meer in het topic geweest
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:50:03 #82
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87353845
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:49 schreef roos85 het volgende:

[..]

ben gister niet meer in het topic geweest
Geeft niet, het is goed zo.
Leef en Laten Leven
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:51:14 #83
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_87353875
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:34 schreef purplerose het volgende:

Zo herkenbaar, jammer dat ie er niet aan toegekomen is professionele hulp aan te nemen. ;(
Ja erg jammer dat ie geen hulp kon accepteren.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:53:09 #84
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87353916
In het statement die zijn vrouw en Verlinde uitgaven, stond: "hulp heeft niet mogen baten".
Ik denk dat dat toch een stuk meer te geloven is dan zo'n Privé artikel van Wilma Nanninga.
Leef en Laten Leven
pi_87353951
speciaal voor de mensen die Albert Verlinde afvielen omdat hij donderdag RTL Boulevard had gepresenteerd:

Het verdriet van Albert Verlinde
door Wilma Nanninga
AMSTERDAM - Albert Verlinde snikt aan de telefoon. Het is de andere kant van de doorgewinterde producent en professionele showbizzreporter, die donderdag in staat was zelf achter de tv-desk van RTL Boulevard te praten over de dood van zijn geliefde zwager Antonie Kamerling. ?Als ik ?s morgens wakker word, geloof ik niet dat het waar is. Het is te erg. We moeten sterk zijn. Maar dat kan ik soms niet.?

Albert huilt met lange uithalen, alsof het opgekropte verdriet dat er al twee dagen zit zich nu naar buiten vecht. Vermant zich: „Als je er middenin zit, is het zo krankzinnig. Het is groot verdriet wat je in kleine kring wilt delen. Familieleden die elkaar vasthouden, maar tegelijkertijd is heel Nederland geëmotioneerd. Dat is zo gek. Nu begrijp ik een beetje wat Dinand Woesthoff meemaakte toen zijn Guusje overleed, of Rachel Hazes toen André er opeens niet meer was.”

„Ik probeer namens de familie verstandige dingen te doen. Heb meteen nadat het gebeurd was met Isa samen een persbericht opgesteld. Waarin ook stond dat hij voor zijn eigen dood gekozen had. Daar moet je niet geheimzinnig over doen. Maar de begrafenis zal besloten zijn. We hopen dat de mensen ons dat gunnen. En misschien komt er nog een afscheid waar het publiek bij mag zijn. Omdat heel veel mensen aangedaan zijn... Dat had Antonie moeten zien.”

Eerbetoon

Albert is even stil. De grote première van zijn musical Legally Blonde morgen in Tilburg wordt opgedragen aan Antonie. „Die moest doorgaan. We zijn een familiebedrijf, we zijn ook verantwoording schuldig aan de cast. Aan het begin van de voorstelling zullen we een eerbetoon aan Antonie geven en hem met z’n allen herdenken. Daarna komt de musical.”

Alberts partner Onno Hoes, de broer van Isa, en hij zullen bij de première aanwezig zijn. „We gaan niet op de rode loper handen lopen schudden, maar blijven achter de schermen om de cast te steunen. We hebben er met Isa over gepraat. Vlak nadat het doek valt, zijn wij ook weer weg. We willen even in rust voorbereiden wat er allemaal nog moet gebeuren.”
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:57:09 #86
52349 purplerose
pi_87354016
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:51 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Ja erg jammer dat ie geen hulp kon accepteren.
Het heeft mij 10 jaar worstelen gekost voor ik zover was hulp aan te nemen ;(
Las ik nou ergens dat ie homeopatische middelen gebruikte? Dat gaat helaas niet werken bij de mate waarin hij depressief was, dat kan helpen als je licht tot matig depressief bent.
pi_87354026
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:53 schreef Robijn48 het volgende:
In het statement die zijn vrouw en Verlinde uitgaven, stond: "hulp heeft niet mogen baten".
Ik denk dat dat toch een stuk meer te geloven is dan zo'n Privé artikel van Wilma Nanninga.
ik denk dat ze met het statement elke vorm van hulp, zoals gesprekken met familieleden/vrienden, medicatie ed bedoelen..
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:59:00 #88
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_87354064
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:53 schreef Robijn48 het volgende:
Rick heeft zelf met die Wilma Nanninga gesproken. en daar zei hij dat Antonie geen hulp kan/ kon accepteren.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:59:15 #89
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87354069
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:40 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Voor wie is dat raar? Kan me niet voorstellen of iemand dat boeit eigenlijk, die 2 maanden verschil.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:59:18 #90
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87354071
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:57 schreef roos85 het volgende:

[..]

ik denk dat ze met het statement elke vorm van hulp, zoals gesprekken met familieleden/vrienden, medicatie ed bedoelen..
Nee, iemand als Kamerling, die al jaren bij tijd en wijle depressief was, zal zeker hulp door professionele therapie gehad hebben. En ja, medicatie ook, inderdaad.
Leef en Laten Leven
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:00:22 #91
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87354095
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:59 schreef Stefan het volgende:

[..]

Voor wie is dat raar? Kan me niet voorstellen of iemand dat boeit eigenlijk, die 2 maanden verschil.
Man, doe niet zo belachelijk.
Hij is op 25 augustus geboren, en niet op 25 juni. Of zullen we bij jou, als jij overlijdt, ook maar een andere geboortedatum zetten?
Echt.
Leef en Laten Leven
pi_87354112
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:59 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Nee, iemand als Kamerling, die al jaren bij tijd en wijle depressief was, zal zeker hulp door professionele therapie gehad hebben. En ja, medicatie ook, inderdaad.
dat ook vast en zeker, maar juist de ondersteuning van familie en vrienden is belangrijk in het proces
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:01:51 #93
52349 purplerose
pi_87354140
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:59 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Dat hoeft niet, in eerste instantie wil je het zelf op kunnen lossen en na jaren van worstelen kom je erachter dat je het niet alleen kan maar dat is een proces wat jaren kan duren.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:02:57 #94
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87354168
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:00 schreef roos85 het volgende:

[..]

dat ook vast en zeker, maar juist de ondersteuning van familie en vrienden is belangrijk in het proces
Oh, absoluut, absoluut.
Maar als er gemeldt wordt: "hulp mocht niet baten", dan kan je er mijns inziens van uitgaan, dat daar professionele hulp mee bedoeld wordt.
Leef en Laten Leven
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:05:23 #95
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87354227
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:01 schreef purplerose het volgende:

[..]

Dat hoeft niet, in eerste instantie wil je het zelf op kunnen lossen en na jaren van worstelen kom je erachter dat je het niet alleen kan maar dat is een proces wat jaren kan duren.
Zeker, maar dat zeg ik toch ook niet.
Als je 44 bent, en al jaren bij tijd en wijlen zwaar depressief, dan kan je er vanuit gaan dat hij op een gegeven moment toch professionele hulp gezocht heeft.
Leef en Laten Leven
pi_87354231
Over het presenteren van Boulevard, donderdag; ik had er in eerste instantie ook een beetje mijn bedenkingen bij maar ik zapte daarna even naar Shownieuws en de dames daar waren echt een beetje aan het speculeren. Dan kun je mi beter iemand hebben die bij de familie hoort en er meer vanaf weet.
pi_87354264
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:02 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Oh, absoluut, absoluut.
Maar als er gemeldt wordt: "hulp mocht niet baten", dan kan je er mijns inziens van uitgaan, dat daar professionele hulp mee bedoeld wordt.
dat hoeft niet, het kan best zijn dat hij geweigerd heeft professionele hulp te accepteren.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:07:32 #98
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87354276
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:06 schreef roos85 het volgende:

[..]

dat hoeft niet, het kan best zijn dat hij geweigerd heeft professionele hulp te accepteren.
Tja. Ik denk van niet. En uitgaan van een artikel van Wilma Nanninga helpt niet ;)
Leef en Laten Leven
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:07:48 #99
52349 purplerose
pi_87354286
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:05 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Zeker, maar dat zeg ik toch ook niet.
Als je 44 bent, en al jaren bij tijd en wijlen zwaar depressief, dan kan je er vanuit gaan dat hij op een gegeven moment toch professionele hulp gezocht heeft.
Dat hoop ik iig van wel ja :) het is echt iets wat je niet alleen kunt en gebaat is bij zo snel mogelijk hulp.
pi_87354290
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:05 schreef Lovechild het volgende:
Over het presenteren van Boulevard, donderdag; ik had er in eerste instantie ook een beetje mijn bedenkingen bij maar ik zapte daarna even naar Shownieuws en de dames daar waren echt een beetje aan het speculeren. Dan kun je mi beter iemand hebben die bij de familie hoort en er meer vanaf weet.
Albert gaf zelf aan dat hij in het overleg met Isa gedaan heeft, en speciaal voor haar een uitzending wilde maken. daar kan ik niet anders dan respect voor hebben.
pi_87354334
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:07 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Tja. Ik denk van niet. En uitgaan van een artikel van Wilma Nanninga helpt niet ;)
wie zegt dat ik van een artikel uitga...
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:09:44 #102
52349 purplerose
pi_87354339
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:05 schreef Lovechild het volgende:
Ik ben ook geen fan kwalbert maar vond het moedig dat ie toch achter die desk zat al kan je er wel vanuit gaan dat ie nog in shock was en wat chill middelen in zn mik had zodat ie de uitzending door kon komen zonder in te storten.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:14:53 #103
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87354439
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:09 schreef roos85 het volgende:

[..]

wie zegt dat ik van een artikel uitga...
Nou ja, je post dat artikel _O-
Leef en Laten Leven
pi_87354487
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:14 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

ja dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat ik er dan maar vanuit ga dat AK professionele hulp heeft gehad
pi_87354560
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:14 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

trouwens, de artikelen heb ik ter info geplaatst aangezien dit topic over het overlijden van AK gaat ;)
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:21:00 #106
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87354603
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:19 schreef roos85 het volgende:

[..]

trouwens, de artikelen heb ik ter info geplaatst aangezien dit topic over het overlijden van AK gaat ;)
Sja...maar waarom moeten dat persé dit soort artikelen zijn, van wie toch elk weldenkend mens weet, dat ze niet erg te vertrouwen zijn :)
Leef en Laten Leven
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:53:20 #107
163650 Greys
pi_87355374
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:21 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Sja...maar waarom moeten dat persé dit soort artikelen zijn, van wie toch elk weldenkend mens weet, dat ze niet erg te vertrouwen zijn :)
We zitten in SHO, dat soort artikelen horen hier gewoon thuis lijkt me.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:55:44 #108
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87355430
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:53 schreef Greys het volgende:

[..]

We zitten in SHO, dat soort artikelen horen hier gewoon thuis lijkt me.
Dus het feit dat dit SHO is, is belangrijker of het waar is of niet? (en aangezien de Privé artikelen al tientallen jaren bewezen hebben dat het voornamelijk uit de duim gezogen onzin is, maakt niet uit)?
Leef en Laten Leven
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 oktober 2010 @ 14:04:16 #109
163650 Greys
pi_87355635
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:55 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Dus het feit dat dit SHO is, is belangrijker of het waar is of niet? (en aangezien de Privé artikelen al tientallen jaren bewezen hebben dat het voornamelijk uit de duim gezogen onzin is, maakt niet uit)?
Het is SHO, dus mogen *ook* de Privé en Story en Party artikelen. Overigens, die mogen zelfs in NWS. Het is ontopic, men wil dat nou eenmaal lezen/weten en men hecht er zélf wel een waardeoordeel aan, dat hoef jij niet voor anderen te doen. Men neemt hier echt niet alles klakkeloos voor waar aan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 14:05:13 #110
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87355665
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:16 schreef roos85 het volgende:

[..]

ja dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat ik er dan maar vanuit ga dat AK professionele hulp heeft gehad
Ik herinner me (geloof ik) uit die uitzending van het hoogste woord uit 2007 dat AK zelf vertelde dat hij prof hulp heeft gehad en ook medicatie dacht ik. Maar ik weet het niet helemaal zeker meer, dus wie het wil weten moet ff die uitzending terug kijken.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 14:07:17 #111
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87355710
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:57 schreef purplerose het volgende:

[..]

Het heeft mij 10 jaar worstelen gekost voor ik zover was hulp aan te nemen ;(
Las ik nou ergens dat ie homeopatische middelen gebruikte? Dat gaat helaas niet werken bij de mate waarin hij depressief was, dat kan helpen als je licht tot matig depressief bent.
Klinkt bekend, voor het eerst prof hulp op mn 32e en had al minstens vanaf mn 15e angst- en stemmings problemen :@
pi_87355716
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 14:05 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik herinner me (geloof ik) uit die uitzending van het hoogste woord uit 2007 dat AK zelf vertelde dat hij prof hulp heeft gehad en ook medicatie dacht ik. Maar ik weet het niet helemaal zeker meer, dus wie het wil weten moet ff die uitzending terug kijken.
naar aanleiding van deze discussie ben ik het net aan het bekijken, van de week al opgenomen, nu pas de tijd het te bekijken. Ik kom er straks op terug
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 14:12:15 #113
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87355826
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 14:04 schreef Greys het volgende:

[..]

Het is SHO, dus mogen *ook* de Privé en Story en Party artikelen. Overigens, die mogen zelfs in NWS. Het is ontopic, men wil dat nou eenmaal lezen/weten en men hecht er zélf wel een waardeoordeel aan, dat hoef jij niet voor anderen te doen. Men neemt hier echt niet alles klakkeloos voor waar aan.
Fijn voor de familie van AK, als ze dit mochten lezen, als grootste forum van Nederland.
Integriteit is dan ver te zoeken.
Leef en Laten Leven
pi_87355865
Oh crap, er is er weer één dood en daar is Robijn weer om het topic over te nemen.
Go hard or go home
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 14:15:57 #115
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87355894
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 14:14 schreef Noek het volgende:
Oh crap, er is er weer één dood en daar is Robijn weer om het topic over te nemen.
Nee hoor. Maar denk es na over integriteit. Ben wel benieuwd wat je hierover te zeggen hebt, aangezien je je hier opeens in mengt.
Leef en Laten Leven
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 oktober 2010 @ 14:18:02 #116
163650 Greys
pi_87355933
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 14:12 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Fijn voor de familie van AK, als ze dit mochten lezen, als grootste forum van Nederland.
Integriteit is dan ver te zoeken.
Ja, laten we nooit maar artikelen uit een roddelblad of de Nanninga-sectie van de Telegraaf posten. Dan kan heel SHO wel opgedoekt worden. En niet alleen SHO.

Ik snap heus je punt wel, maar je trekt het m.i. echt véél te ver door. En dat doe jij idd, wat Noek zegt, in elk topic over iemand die overleden is. Als de familie die artikelen niet hier leest, dan lezen ze ze toch wel in het blad/Telegraaf zelf? En wat is er nou zo vreselijk dan, wat er in die artikelen gezegd wordt?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 14:21:52 #117
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87356010
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 14:18 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja, laten we nooit maar artikelen uit een roddelblad of de Nanninga-sectie van de Telegraaf posten. Dan kan heel SHO wel opgedoekt worden. En niet alleen SHO.

Ik snap heus je punt wel, maar je trekt het m.i. echt véél te ver door. En dat doe jij idd, wat Noek zegt, in elk topic over iemand die overleden is. Als de familie die artikelen niet hier leest, dan lezen ze ze toch wel in het blad/Telegraaf zelf? En wat is er nou zo vreselijk dan, wat er in die artikelen gezegd wordt?
Weet je, ik vind dit best wel jammer.
Totdat jullie er mee begonnen te bemoeien, was het nl. wel integer hier, en dat viel me reuze mee.

En wat nou als er iemand overleden is? Ik reageer wat dat betreft alleen als het me raakt, en dat is idd Michael Jackson( ongelofelijk zoals het er toen toeging!) en dit. Heel toevallig leeftijdsgenoten, ja.
Leef en Laten Leven
pi_87356020
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 14:15 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Nee hoor. Maar denk es na over integriteit. Ben wel benieuwd wat je hierover te zeggen hebt, aangezien je je hier opeens in mengt.
Ik lurk graag in topics en je verziekt het leesplezier door altijd over iets te gaan emmeren. Altijd!
quote:
"Maar denk es na over integriteit."
:') Joh, rot op, ik kom hier om te lezen.
Go hard or go home
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 14:23:22 #119
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87356045
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:08 schreef roos85 het volgende:

[..]

Albert gaf zelf aan dat hij in het overleg met Isa gedaan heeft, en speciaal voor haar een uitzending wilde maken. daar kan ik niet anders dan respect voor hebben.
dát en je kon gewoon zien dat zijn ogen helemaal rood van het janken waren
pi_87356048
Oke, Hoogste Woord is klaar. Kan er niet uit opmaken dat hij professionele hulp of medicatie heeft gehad. Hij was wel altijd bezig met gelukkig zijn, dmv het lezen van boeken, volgen van cursussen en meditatie. Isa had hem toen geleerd 'de knop om te zetten' zodat hij makkelijker uit zijn depressiviteit kon komen. "de volgende keer gebruik ik die weer". Niet dus....
Maar las in een ander artikel (sorry....telegraaf) dat hij was gestopt met het nemen van antidepressiva, dus dan bestaat de kans (telegraaf, dus is het waar?) dat hij dus wel medecatie had en als hij het dus had, neem ik aan dat hij in ieder geval wel op een bepaalde manier hulp heeft gezocht. In ieder geval contact heeft gehad met een huisarts ofzo, die hem dan de medicatie heeft voorgeschreven
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 14:24:23 #121
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87356063
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 14:22 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik lurk graag in topics en je verziekt het leesplezier door altijd over iets te gaan emmeren. Altijd!
[..]

:') Joh, rot op, ik kom hier om te lezen.
Dom kind. Das al wat ik te zeggen heb hierop.
Leef en Laten Leven
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 oktober 2010 @ 14:24:49 #122
163650 Greys
pi_87356071
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 14:21 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Weet je, ik vind dit best wel jammer.
Totdat jullie er mee begonnen te bemoeien, was het nl. wel integer hier, en dat viel me reuze mee.
Wat, wat, wát? :D
Ik zeg alleen dat je je niet zo moet aanstellen, dat er best een artikel van Nanninga hier geplaatst mag worden. Als het je zo enorm stoort, lijkt het me verstandig als je gewoon niet meer in dit soort topics komt. Je overdrijft echt weer schromelijk.

quote:
En wat nou als er iemand overleden is? Ik reageer wat dat betreft alleen als het me raakt, en dat is idd Michael Jackson( ongelofelijk zoals het er toen toeging!) en dit. Heel toevallig leeftijdsgenoten, ja.
Het raakt je. Dat mag en dat is normaal. Maar vervolgens dring jij anderen (of dat probeer je) altijd jouw regels en moralen op. Moet je niet doen. Dan lees je die artikelen gewoon niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 14:25:50 #123
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87356097
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 14:24 schreef Greys het volgende:

[..]

Wat, wat, wát? :D
Ik zeg alleen dat je je niet zo moet aanstellen, dat er best een artikel van Nanninga hier geplaatst mag worden. Als het je zo enorm stoort, lijkt het me verstandig als je gewoon niet meer in dit soort topics komt. Je overdrijft echt weer schromelijk.
[..]

Het raakt je. Dat mag en dat is normaal. Maar vervolgens dring jij anderen (of dat probeer je) altijd jouw regels en moralen op. Moet je niet doen. Dan lees je die artikelen gewoon niet.
Tis goed, ik kom niet meer in SHO :)
Leef en Laten Leven
pi_87356179
quote:

[..]

inderdaad, eerst dat gezeur over de geboortedatum van AK die ik per ongeluk verkeerd in de OP had gezet en daarna over die artikelen :')
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 14:53:02 #125
52349 purplerose
pi_87356613
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 14:07 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Klinkt bekend, voor het eerst prof hulp op mn 32e en had al minstens vanaf mn 15e angst- en stemmings problemen :@
Achteraf zeg ik natuurlijk waarom heb ik niet eerder hulp gezocht maarja je moet eraan toe zijn om het te accepteren en dat is een proces wat even kan duren :@

Al ben ik wel aantal keren naar me huisarts geweest omdat ik maar niet beter werd na de ziekte van pfeiffer maar ze heeft me jaren verteld dat ik me aanstelde tot de boel ontplofte :+
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 15:03:44 #126
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_87356798
quote:

[..]

[..]

Dacht dat ik de enige was die zich wel eens aan haar stoorde. Altijd gedoe als dat mens verschijnt met haar gezeur&gezever }:|
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 15:07:46 #127
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_87356874
Ok, klaar nu.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Admin zaterdag 9 oktober 2010 @ 15:31:39 #128
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_87357344
Oh, ik ben er net -O-
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

zaterdag 9 oktober 2010 @ 15:38:56 #129
52349 purplerose
pi_87357492
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 15:31 schreef yvonne het volgende:
Oh, ik ben er net -O-
net de popcorn ging pakken
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 15:40:32 #130
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87357519
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 15:38 schreef purplerose het volgende:

[..]

net de popcorn ging pakken
Too late :) Nothing to see here.
Leef en Laten Leven
pi_87357548
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 15:40 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Too late :) Nothing to see here.
Precies want je bent vertrokken uit SHO.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 15:43:09 #132
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87357571
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 15:42 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Precies want je bent vertrokken uit SHO.
Yep :)
Leef en Laten Leven
pi_87358462
Michael Jackson en Antonie Kamerling waren helemaal geen leeftijdsgenoten.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:41:51 #134
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_87363278
Angela Groothuizen boos op Antonie Kamerling

van onze redactie
AMSTERDAM - Angela Groothuizen kon in de eerste instantie geen begrip opbrengen voor de beslissing van Antonie Kamerling om een einde aan zijn leven te maken.

"Ik was gisteren echt boos, echt pissed off. Ik dacht 'wat is dát een egoïstische daad'", vertelde het The Voice-jurylid vrijdag openhartig in het radioprogramma Kicken's Volle Vrijdagshow. Maar, de gevoelens van Angela zijn veranderd: "Vandaag dacht ik 'tjonge, wat moet jij ellendig zijn geweest'. Ik vind het vooral zo treurig voor Isa en de kinderen."
Angela's vriendin, en oud-Dolly Dot-collega, Patty Zomer woont naast het gezin Kamerling. "Een vriendje van Antonie en Isa's zoon Merlijn is ook weer bevriend met één van mijn dochters. Ik was niet heel erg verbaasd toen ik het hoorde, hij was toch niet echt heel erg gelukkig."
"Maar ik vind het moeilijk om er iets over te zeggen. Als je zo ver heen bent dat je zoiets doet, dan ben je diep ongelukkig. Dan kan je niet meer verder. Ik vind het treurig, heel treurig en zó erg voor Isa en de kinderen."

bron: Telegraaf.nl
pi_87363564
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 19:41 schreef hexje het volgende:

van onze redactie
AMSTERDAM - Angela Groothuizen kon in de eerste instantie geen begrip opbrengen voor de beslissing van Antonie Kamerling om een einde aan zijn leven te maken.

"Ik was gisteren echt boos, echt pissed off. Ik dacht 'wat is dát een egoïstische daad'", vertelde het The Voice-jurylid vrijdag openhartig in het radioprogramma Kicken's Volle Vrijdagshow. Maar, de gevoelens van Angela zijn veranderd: "Vandaag dacht ik 'tjonge, wat moet jij ellendig zijn geweest'. Ik vind het vooral zo treurig voor Isa en de kinderen."
Angela's vriendin, en oud-Dolly Dot-collega, Patty Zomer woont naast het gezin Kamerling. "Een vriendje van Antonie en Isa's zoon Merlijn is ook weer bevriend met één van mijn dochters. Ik was niet heel erg verbaasd toen ik het hoorde, hij was toch niet echt heel erg gelukkig."
"Maar ik vind het moeilijk om er iets over te zeggen. Als je zo ver heen bent dat je zoiets doet, dan ben je diep ongelukkig. Dan kan je niet meer verder. Ik vind het treurig, heel treurig en zó erg voor Isa en de kinderen."

een mooie reactie van Angela, ik denk dat veel mensen dezelfde reactie hadden..
eerst boos om vervolgens als het nieuws bezonken is het van een andere kant te zien
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:40:13 #136
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87364921
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 16:32 schreef bloodymary het volgende:
Michael Jackson en Antonie Kamerling waren helemaal geen leeftijdsgenoten.
Ja als je ouder wordt dan blijf je op gegeven moment allemaal 40 he ;)
pi_87368899
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 19:41 schreef hexje het volgende:

van onze redactie

Wie is die muts van een angela dan om dit te zeggen????Met der pissed off.Net alsof iemand haar mening nodig heeft.
pi_87369249
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 23:01 schreef Eleentje86 het volgende:

[..]

Wie is die muts van een angela dan om dit te zeggen????Met der pissed off.Net alsof iemand haar mening nodig heeft.
Waarom zou ze haar mening niet mogen geven? Iedereen doet het hier toch ook, het grootste gedeelte van Nederland heeft hier toch een mening over. Jij ongetwijfeld ook. Ik denk dat zij hem ook wel heeft gekend/regelmatig is tegen gekomen. En tsja, ze vragen nou eenmaal om haar mening, dus die zal ze ook geven.
pi_87369384
Ik weet niet toen ik het las had ik zoiets van pff wie ben jij daar om als "bekende nederlander"daar een mening over te geven.Terwijl je geneens zijn vrouw of wat dan ook ben.

Ik heb zoiezo als buitenstaanders gaan zeggen bij een zelfmoord van owww wat egoistisch en owww wat lafff en owwww hoe kan hij dat iedereen aandoen dat ik echt boos word.Die mensen kunnen toch godverdomme niet in zijn hoofd kijken.Die weten toch niet hoe erg hij zich moet hebben gevoeld.Hij heeft dit echt niet gedaan omdat hijdacht van hmm ik verveel me laat ik mezelf vandaag maar eens van kant maken.

Snap je een heel klein beetje wat ik bedoel? :)
pi_87369699
ik snap wel wat je bedoeld, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik hetzelfde dacht als Angela. Leuke vrouw, leuke kindjes, leuke baan en einde aan het leven. "Dat doe je toch niet, egoistisch hoor" En dat terwijl hij meestal wel vrolijk overkwam (nog geen 4 maanden geleden bijvoorbeeld bij 3fm). Gedurende de dag (en helemaal bij Boulevard) is die mening omgedraaid. Maar goed, ik ken hem niet, dus kan niet 'pissed off' zijn.
Heb net eens zitten googlen, en zij kenden elkaar allemaal wel, zowel Angela, als Antonie, als Isa. Ik kan me voorstellen dat de emoties dan veel heviger zijn. En ik kan me goed voorstellen dat Angela als eerste zo heeft gedacht en gedurende de dag ook haar mening heeft herzien. Het lijkt mij een (normale) eerste emotie/reactie die mensen (kunnen) hebben.

Snap jij mijn kant ook een beetje? ;)
pi_87369937
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 23:29 schreef kvd het volgende:
ik snap wel wat je bedoeld, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik hetzelfde dacht als Angela. Leuke vrouw, leuke kindjes, leuke baan en einde aan het leven. "Dat doe je toch niet, egoistisch hoor" En dat terwijl hij meestal wel vrolijk overkwam (nog geen 4 maanden geleden bijvoorbeeld bij 3fm). Gedurende de dag (en helemaal bij Boulevard) is die mening omgedraaid. Maar goed, ik ken hem niet, dus kan niet 'pissed off' zijn.
Heb net eens zitten googlen, en zij kenden elkaar allemaal wel, zowel Angela, als Antonie, als Isa. Ik kan me voorstellen dat de emoties dan veel heviger zijn. En ik kan me goed voorstellen dat Angela als eerste zo heeft gedacht en gedurende de dag ook haar mening heeft herzien. Het lijkt mij een (normale) eerste emotie/reactie die mensen (kunnen) hebben.

Snap jij mijn kant ook een beetje? ;)
'

Jaa ik snap jou ook wel hoor :) Maar ik denk dat mijn reactie zo is omdat ik weet hoe het voelt.
Ik heb bij geeen ene zelfmoord ooit gedacht van wat laf.En van je had toch alles.
Behalve mensen die zwwaar in de schulden zitten en de nabestaande er mee opzadelen.Dat vind ik wel egoistisch.
Zo zien we maar weer.Hoe vrolijk iemand ook naar de buiten wereld is je weet nooit hoe iemand zich echt voelt.
Ik hoop ook dat hij toch nog ergens vanaf boven kan zien hoeveel mensen hem eigenlijk helemaal geweldig vonden.En dat hij echt de rust heeft die hij wou O+
pi_87370130
Als je zelfdoding laf vindt, moet je eens proberen laf te zijn.

Om jezelf te doden is lef nodig, met lafheid kom je niet zover..
Je ontzegt jezelf ook die fijne vrouw, die mooie lieve kinderen. Alles!
Dit stijgt boven egoïsme uit, vind ik.
  zondag 10 oktober 2010 @ 00:54:51 #143
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87372366
Depressieve mensen lijken wel vaker vrolijk. Masker opzetten en doorgaan is niet zo moeilijk voor afentoe een dag of en paar uur...
pi_87372403
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:54 schreef Murmeli het volgende:
Depressieve mensen lijken wel vaker vrolijk. Masker opzetten en doorgaan is niet zo moeilijk voor afentoe een dag of en paar uur...
Idd en van binnen gaan ze kapot
pi_87372438
Was hij ook aan de drugs?
GET A LIFE! DuDe!
pi_87373498
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 10:58 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Koop de Privé, daar vind je vast je antwoord :')
Ik koop geen roddel bladen,
ik lees het wel na op internet of via tv maybe. :P
  zondag 10 oktober 2010 @ 01:43:24 #147
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87373848
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:56 schreef Eleentje86 het volgende:

[..]

Idd en van binnen gaan ze kapot
Precies!
pi_87374032
is er al bekend hoe het gedaan is?
  zondag 10 oktober 2010 @ 01:55:02 #149
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87374144
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:50 schreef fespo het volgende:
is er al bekend hoe het gedaan is?
Dat vraagt iedereen steeds....
Ik weet t niet
  zondag 10 oktober 2010 @ 01:57:38 #150
15080 static
pi_87374205
Zal over een maandje of wat wel bekend zijn.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_87375970
't Is te hopen dat er niet bekend wordt hoe het is gebeurd, de familie wil het niet naar buiten brengen, dus hoop dat de omgevind daar ook respect voor zal hebben en niet gaan lekken.
pi_87376069
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 23:38 schreef Eleentje86 het volgende:

[..]

'

Jaa ik snap jou ook wel hoor :) Maar ik denk dat mijn reactie zo is omdat ik weet hoe het voelt.
Ik heb bij geeen ene zelfmoord ooit gedacht van wat laf.En van je had toch alles.
Behalve mensen die zwwaar in de schulden zitten en de nabestaande er mee opzadelen.Dat vind ik wel egoistisch.
Zo zien we maar weer.Hoe vrolijk iemand ook naar de buiten wereld is je weet nooit hoe iemand zich echt voelt.
Ben blij dat we elkaar begrepen. Mijn reactie komt denk ik voort uit het feit dat ik zelfmoord gelukkig nog niet in mijn omgeving heb meegemaakt. Wel iemand die dreigde, maar dat was meer een roep om aandacht.
Zie het ook niet als een egoistische daad, dat is meer een eerste soort van schrikreactie, vooral dus doordat hij wel vrolijk overkwam.

quote:
Ik hoop ook dat hij toch nog ergens vanaf boven kan zien hoeveel mensen hem eigenlijk helemaal geweldig vonden.En dat hij echt de rust heeft die hij wou O+
Dat hoop ik met je mee.
pi_87377615
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:57 schreef static het volgende:
Zal over een maandje of wat wel bekend zijn.
Ja, of wanneer dat huis (eindelijk) verkocht is en de nieuwe eigenaar hem zegt te "zien", en op die manier claimt te weten hoe.... of de bladen verzinnen dan gewoon iets.
Syl moet winnen!
pi_87377990
mooie advertentie van Isa&kida

pi_87378055
ik hoop dat tijdens de begrafenis de paparazi zich netjes gedraagd en niet dat ze foto's gaat maken :(
  Moderator zondag 10 oktober 2010 @ 10:28:28 #156
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_87378079
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 10:23 schreef roos85 het volgende:

[ afbeelding ]
Pfff :'(
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_87378124
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 10:28 schreef senesta het volgende:

[..]

Pfff :'(
hoe eenvoud mooi kan zijn :'(
  Moderator zondag 10 oktober 2010 @ 10:40:43 #158
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_87378285
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 10:30 schreef roos85 het volgende:

[..]

hoe eenvoud mooi kan zijn :'(
Zegt alles eigenlijk he?
pi_87378341
quote:

[ afbeelding ]
Mooi
pi_87378342
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 10:40 schreef senesta het volgende:

[..]

Zegt alles eigenlijk he?
ja, vind het wel bijzonder dat ze zo'n "eenvoudige" advertentie, die meer dan 1000 woorden zegt, geplaatst hebben.
  zondag 10 oktober 2010 @ 10:52:19 #161
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_87378487
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 10:43 schreef kvd het volgende:

Mooi
Ja inderdaad mooi, maar toch ontroerend :'(
pi_87378522
Wat mij opviel, er wordt helemaal geen gebruik gemaakt van punten. Alsof ze er geen punt achter willen zetten, misschien wel geen punt van maken, het helemaal hebben geaccepteerd (hoe moeilijk en verdrietig het ook is).
  zondag 10 oktober 2010 @ 10:54:32 #163
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_87378523
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 10:26 schreef roos85 het volgende:
ik hoop dat tijdens de begrafenis de paparazi zich netjes gedraagd en niet dat ze foto's gaat maken :(
Daarom wordt niet bekend gemaakt wanneer Antonie begraven wordt en waar de begrafenis is. Dus neem ik aan dat de papparazi niet erbij zijn. Gewoon, omdat ze niet weten wanneer de begrafenis is.
pi_87378565
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 10:54 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Daarom wordt niet bekend gemaakt wanneer Antonie begraven wordt en waar de begrafenis is. Dus neem ik aan dat de papparazi niet erbij zijn. Gewoon, omdat ze niet weten wanneer de begrafenis is.
Die zijn ook niet achterlijk hoor. Hebben genoeg ingangen om toch aan de locatie en tijd te komen.
pi_87378590
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 10:54 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

dat hoop ik zo, maar als er nu veel BN -ers naar de uitvaart gaan, valt dat op..

of er als er iemand van een uitvaartorganisatie zijn mond voorbij praat...

zeker voor de kids hoop ik dat het niet uitkomt
  zondag 10 oktober 2010 @ 11:01:53 #166
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_87378650
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 10:58 schreef roos85 het volgende:

dat hoop ik zo, maar als er nu veel BN -ers naar de uitvaart gaan, valt dat op..

of er als er iemand van een uitvaartorganisatie zijn mond voorbij praat...

zeker voor de kids hoop ik dat het niet uitkomt
Vrienden zoals Reinout Oerlemans en Rick Engelkes zullen wel uitgenodigd zijn. En Olga Madsen zijn ontdekster van GTST ook denk ik. Ja ik hoop dat ze niet zo laf zullen zijn de pers.
pi_87378780
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 11:01 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Vrienden zoals Reinout Oerlemans en Rick Engelkes zullen wel uitgenodigd zijn. En Olga Madsen zijn ontdekster van GTST ook denk ik. Ja ik hoop dat ze niet zo laf zullen zijn de pers.
hoop het ook, maar alles voor de verkoopcijfers he :')

net als dat zogenaamde eerbertoon van de Privé :X :')
  zondag 10 oktober 2010 @ 11:08:39 #168
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87378802
quote:

[ afbeelding ]
Mooi idd :)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_87378832
Hte ligt er allemaal maar net aan wat je onder besloten verstaat. Hadden wij thuis ook een groot discissiepunt over met de crematie van mijn vader.
Je kan het natuurlijk opvatten als 'we hebben besloten dat jij mag komen' (waardoor de kans bestaat dat er veel BN-ers bij kunnen zitten. Of besloten als 'intiem', dan zullen de meest beste BN-ers misschien wel komen (bv een Reinoud, een Rick, een Jean van der Velde, een Olga Madsen), maar niet 20 jaar GTST acteurs/actrices
  zondag 10 oktober 2010 @ 11:12:40 #170
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87378886
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 11:10 schreef kvd het volgende:
Hte ligt er allemaal maar net aan wat je onder besloten verstaat. Hadden wij thuis ook een groot discissiepunt over met de crematie van mijn vader.
Je kan het natuurlijk opvatten als 'we hebben besloten dat jij mag komen' (waardoor de kans bestaat dat er veel BN-ers bij kunnen zitten. Of besloten als 'intiem', dan zullen de meest beste BN-ers misschien wel komen (bv een Reinoud, een Rick, een Jean van der Velde, een Olga Madsen), maar niet 20 jaar GTST acteurs/actrices
Besloten lijkt me in dit geval beste vrienden en familie. Ik hoop ook dat de pers wegblijft
  Moderator zondag 10 oktober 2010 @ 11:12:41 #171
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_87378887
Ik zie besloten als alleen genodigden en dus geen publiek die de kans krijgt de nabestaanden te condoleren.
Intiem zie ik als alleen familie en hele goede vrienden.
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:10:06 #172
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87380256
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 11:12 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Besloten lijkt me in dit geval beste vrienden en familie. Ik hoop ook dat de pers wegblijft
Natuurlijk niet. En waarom ook. Antonie en Isa hebben de pers ook nodig gehad in een carriere. Dus nu willen de mensen ook iets van de uitvaart zien.

Niks mis mee. Mensen willen weten hoe het is gebeurd en waarom en hoe de begrafenis is.
  Moderator zondag 10 oktober 2010 @ 12:13:54 #173
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_87380347
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:10 schreef Stefan het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. En waarom ook. Antonie en Isa hebben de pers ook nodig gehad in een carriere. Dus nu willen de mensen ook iets van de uitvaart zien.

Niks mis mee. Mensen willen weten hoe het is gebeurd en waarom en hoe de begrafenis is.

Precies, maar dat betekend niet dat dat gezin en die familie helemaal geen recht meer heeft op een privéleven.
pi_87380393
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:13 schreef senesta het volgende:

[..]

Precies, maar dat betekend niet dat dat gezin helemaal geen recht meer heeft op een privéleven.
inderdaad, en zeker nu het kleine kids betreft vind ik dat de pers wel pas op de plaats mag maken
pi_87380893
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:10 schreef Stefan het volgende:

[..]

Waarom? Hij zei zelf tijdens het hoogste woord dat er een verschil was tussen de acteur en actrice en Antonie en Isa. De eerste houden wel van bekeken worden door mensen, de tweede niet. Voor zover ik weet wordt de mens Antonie begraven/gecremeerd, niet de acteur. Daarbij hebben de twee kinderen nergens om gevraagd, dus laat ze een prive-afscheid hebben. We horen geheid wel hoe het is geweest, maar dat kan ook zonder pottenkijkers
pi_87380998
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:31 schreef kvd het volgende:

[..]

Waarom? Hij zei zelf tijdens het hoogste woord dat er een verschil was tussen de acteur en actrice en Antonie en Isa. De eerste houden wel van bekeken worden door mensen, de tweede niet. Voor zover ik weet wordt de mens Antonie begraven/gecremeerd, niet de acteur. Daarbij hebben de twee kinderen nergens om gevraagd, dus laat ze een prive-afscheid hebben. We horen geheid wel hoe het is geweest, maar dat kan ook zonder pottenkijkers
mooi verwoord _O_
pi_87381517
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:35 schreef roos85 het volgende:

[..]

mooi verwoord _O_
dank je
pi_87381952
Ik denk dat de roddelpers heus wel alles eraan gedaan heeft om te weten waar het is en toch kiekjes te schieten en die gebruikt voor een verhaal. Dat is gewoon wat de roddelpers doet, in goede en slechte tijden verhalen scoren. Als ik aan het hoofd van zo'n blad stond zou ik dat ook doen. De mensen die het hardst lopen te roepen dat zoiets niet netjes is kopen vaak het eerst die bladen. Mensen blijven mensen.
  zondag 10 oktober 2010 @ 14:16:22 #179
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87383624
Ik hoorde vrijdag overigens al de eerste grap: Antonie Kamerling die in de kamer hing :')
  Moderator zondag 10 oktober 2010 @ 15:06:15 #180
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_87384873
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:16 schreef Stefan het volgende:
Ik hoorde vrijdag overigens al de eerste grap: Antonie Kamerling die in de kamer hing :')
Hilarisch
  Admin zondag 10 oktober 2010 @ 15:08:43 #181
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_87384922
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:16 schreef Stefan het volgende:
Echt hoor, zelfs op het VMBO maken ze niet zulke slechte grappen.

zondag 10 oktober 2010 @ 15:10:49 #182
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87384972
Dat kan kloppen, dit was iemand die zn school niet had afgemaakt :Y

Overigens over die media aandacht, ik vraag me altijd af als het schema van de omroepen worden omgegooid en ze ineens films en oude programma's uitzenden of het dan is uit eerbetoon of voor de kijkcijfers.
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:12:45 #183
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87385020
Ben benieuwd of Jean van de Velde alsnog All Stars 2 gaat maken. Kan een soort The Big Chill worden, waarbij oude vrienden bij elkaar komen voor een begrafenis. Briljante film trouwens, zag m onlangs weer eens.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 10 oktober 2010 @ 15:12:49 #184
163650 Greys
pi_87385022
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:10 schreef Stefan het volgende:
Dat kan kloppen, dit was iemand die zn school niet had afgemaakt :Y

Overigens over die media aandacht, ik vraag me altijd af als het schema van de omroepen worden omgegooid en ze ineens films en oude programma's uitzenden of het dan is uit eerbetoon of voor de kijkcijfers.
Allebei.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:13:57 #185
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87385049
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:12 schreef Greys het volgende:

[..]

Allebei.
Het is niet echt een eerbetoon om 'Feestje' uit te zenden, wat een baggerfilm is dat.
pi_87388926
net pas de aflevering van het hoogste woord terug gekeken
http://player.omroep.nl/?aflID=6107657

mooie aflevering, die bijbelteksten die gekozen werden krijgen nu een hele andere lading
  zondag 10 oktober 2010 @ 18:08:08 #187
52349 purplerose
pi_87390066
Ook net die aflevering zitten kijken, heel veel herkenning. Je hebt alles om gelukkig te zijn...en toch....$#%$%&&*%^$%^ lukt het niet :(

Denken is killing }:|
  zondag 10 oktober 2010 @ 18:40:27 #188
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_87391055
Niet om het een of ander heur, maar waarom zijn we/jullie hier nog steeds zo over bezig gezien het feit het geen directe familie of vriend betreft?

Als Kees de Boer uit Vinkewaard zelfmoord had gepleegd en 2 kids en een vrouw had achtergelaten zaten we er ook niet over te lullen.

Dat is nou net de kanker in deze maatschappij; we zijn meer geobsedeerd met bekende Nederlanders (die al jaren niet meer in de spotlights stonden zelfs) dan dat we interesse tonen in de mensen om ons heen; De buurman kan maanden lang dood in de huiskamer liggen terwijl wij ons druk maken over Kim Feenstra die een pinpas heeft gestolen.

Stel je toch eens voor dat er een webcam in de kist werd gemonteerd van Antonie. Als het kon zoude we allen integraal de hele uitvaart zo hijgerig meegluren en tegelijkertijd lekker kwebbelen over de outfit van Isa. Uit respect natuurlijk, dat wel.
[..]
pi_87391525
Edit -->ik roep blijkbaar een oude discussie op, dus reactie verwijderd

[ Bericht 95% gewijzigd door kvd op 10-10-2010 19:15:03 ]
  zondag 10 oktober 2010 @ 19:07:27 #190
15080 static
pi_87391834
Gaan we weer. :{
pi_87392095
Sorry, heb de andere topics niet gelezen, maar blijkbaar is er al een hele discussie over geweest? Dan edit ik mijn vorige post
pi_87392215
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 19:14 schreef kvd het volgende:
Sorry, heb de andere topics niet gelezen, maar blijkbaar is er al een hele discussie over geweest? Dan edit ik mijn vorige post
zo erg was je post toch niet? de opmerking van static was vast niet voor bedoeld
pi_87392273
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:40 schreef MikeyMo het volgende:
Niet om het een of ander heur, maar waarom zijn we/jullie hier nog steeds zo over bezig gezien het feit het geen directe familie of vriend betreft?

Als Kees de Boer uit Vinkewaard zelfmoord had gepleegd en 2 kids en een vrouw had achtergelaten zaten we er ook niet over te lullen.

Dat is nou net de kanker in deze maatschappij; we zijn meer geobsedeerd met bekende Nederlanders (die al jaren niet meer in de spotlights stonden zelfs) dan dat we interesse tonen in de mensen om ons heen; De buurman kan maanden lang dood in de huiskamer liggen terwijl wij ons druk maken over Kim Feenstra die een pinpas heeft gestolen.

Stel je toch eens voor dat er een webcam in de kist werd gemonteerd van Antonie. Als het kon zoude we allen integraal de hele uitvaart zo hijgerig meegluren en tegelijkertijd lekker kwebbelen over de outfit van Isa. Uit respect natuurlijk, dat wel.
:')
pi_87392277
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 19:14 schreef kvd het volgende:
Welnee joh. MickeyMo komt ons hoog te paard toespreken hoe erg het gesteld is met iedereen tegenwoordig. Na deze mooie woorden pakt hij zijn verrekijker en houdt hij de straat nauwlettend in de gaten. MickeyMo is de chemo van onze samenleving. O+

Rookte Antonie eigenlijk? :o
Go hard or go home
pi_87392410
Dat weet ik eigenlijk niet. Hero volgens mij wel, kan me volgens mij ook herinneren wel eens foto's te hebben gezien van de begintijd van gtst waarop hij rookte. Maar weet het niet zeker meer
pi_87392593
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 19:22 schreef kvd het volgende:
Dat weet ik eigenlijk niet. Hero volgens mij wel, kan me volgens mij ook herinneren wel eens foto's te hebben gezien van de begintijd van gtst waarop hij rookte. Maar weet het niet zeker meer
Hm, anders kan Mickey daar ook nog even over losgaan. Dan is de buurman ook opeens zo belangrijk niet meer. Heel raar! :')

Sorry Static. Outta here! :*
Go hard or go home
pi_87392779
slechte foto, maar hero rookte wel
  zondag 10 oktober 2010 @ 19:39:01 #198
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_87392975
Antonie Kamerling herdacht bij Legally Blonde

TILBURG - Op de première van de musical Legally Blonde is zondag Antonie Kamerling herdacht. Het eerste applaus dat opklonk in Schouwburg Tilburg was bedoeld voor de woensdag overleden acteur.

Het premièreprogramma was zondag aangepast. Musicalproducent Albert Verlinde en diens echtgenoot Onno Hoes, zwagers van de overleden acteur, bleven voor aanvang van de show achter de schermen en mengden zich niet onder de gasten, onder wie tal van bekende Nederlanders.

Het publiek in de zaal werd verteld dat „Antonie een speciale plek heeft in ons hart”. En dat hij werd beschouwd als familielid van V&V Entertainment, de productiemaatschappij van Roel Vente en Albert Verlinde. „Met Antonie is ons een begenadigd acteur ontvallen. We dragen deze voorstelling aan hem op”.

BRON
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:33:21 #199
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87398470
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:08 schreef purplerose het volgende:
Ook net die aflevering zitten kijken, heel veel herkenning. Je hebt alles om gelukkig te zijn...en toch....$#%$%&&*%^$%^ lukt het niet :(

Denken is killing }:|
Daar had ik dus ook last van.
Knuf voor jou :*
pi_87398891
Antonie sterf in vrede swa ;(
pi_87400190
quote:

Niet iedereen denkt zo!!!!!!!!! :{w
pi_87400359
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:41 schreef harcoi het volgende:
Antonie sterf in vrede swa ;(
;(
  † In Memoriam † zondag 10 oktober 2010 @ 22:41:48 #203
240917 Mula
pi_87402018
Ik ben De kleine blonde dood aan het kijken. Wat een mooie charismatische man was het ook. Vooral in deze film.
pi_87402182
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 22:41 schreef Mula het volgende:
Ik ben De kleine blonde dood aan het kijken. Wat een mooie charismatische man was het ook. Vooral in deze film.
helemaal mee eens
  maandag 11 oktober 2010 @ 09:52:56 #205
189978 controlaltdelete
pi_87409884
quote:

Helemaal mee eens. Als er een bericht zou komen op welke wijze Kamerling een einde aan zijn leven zou hebben gemaakt zou dit duizenden hits krijgen. Als de Prive of de Story toch foto's weet te maken van de uitvaart dan zou dit de verkoop gigantisch laten stijgen en wellicht zou er ook een fokker zijn die het artikel inscant om zo de rest te laten meegenieten. Waarom eigenlijk.. omdat men zo meeleeft geloof ik niets van, het is sensatiezucht want dit soort drama's komen elke dag voor maar dan bij Henk&Ingrid en dan boeit het niemand.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_87410375
Als er iemand sterft in mijn directe omgeving heb ik het er ook nog lang over, maar in directe kringen, aangezien niemand die persoon verder kent. Iedereen 'kent' Antonie Kamerling, eigenlijk al heel lang, dus hebben we het erover op een openbaar forum. Dat heeft verder (voor mij iig) niks met sensatiezucht te maken, ik vind het oprecht erg. Dus zo raar is het dan toch niet.
  maandag 11 oktober 2010 @ 10:53:02 #207
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_87411273
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 19:07 schreef static het volgende:
Gaan we weer. :{
  maandag 11 oktober 2010 @ 11:36:17 #208
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87412475
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 09:52 schreef controlaltdelete het volgende:

. Waarom eigenlijk.. omdat men zo meeleeft geloof ik niets van, het is sensatiezucht want dit soort drama's komen elke dag voor maar dan bij Henk&Ingrid en dan boeit het niemand.
Omdat we Kamerling kennen en Henk en Ingrid niet. Het is nu eenmaal zo, bij een ramp of een bekende dode dan willen mensen details zien en horen. Niks mis mee ook.
  maandag 11 oktober 2010 @ 11:44:49 #209
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_87412734
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 11:36 schreef Stefan het volgende:

[..]

Omdat we Kamerling kennen en Henk en Ingrid niet. Het is nu eenmaal zo, bij een ramp of een bekende dode dan willen mensen details zien en horen. Niks mis mee ook.
Oh jij kende kamerling. Vorig week nog samen uit eten geweest en zo.

Jij kent Kamerling van enkel rollen uit een vorig decennium, een sporadische opkomst in een talkshow oid. De laatste keer dat ik de beste man zag was in een talkshow over armoede en hij een voedselbankbezoekster ondervroeg. Volgens mij was het nog een softe linkse lul ook :')

Maar goed, we kennen de beste man niet en ons leven is in wezen niet anders nu dan het vorige week was. Al krijg ik wel de indruk dat men graag de indruk mag wekken dat het wel zo is...
[..]
  maandag 11 oktober 2010 @ 11:48:04 #210
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87412841
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 11:44 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Daar gaat t toch niet om? Je 'kent' iemand al 10 jaar van tv en film en door de bladen, waar Antonie en Isa overigens ook aan meewerkten, en nu is Kamerling dood en dat is iemand die je al 10 jaar volgt. Je overbuurman heb je geen band mee.

Overigens heb ik meestal de dag zelf zoiets van 'wow, heftig', maar de volgende dag is dat wel weer weg.
  maandag 11 oktober 2010 @ 11:50:42 #211
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87412945
Trouwens, van alle 4 de GTST doden (Tom van Beek is de vijfde maar nooit van gehoord, de rest wel) deed die van Frederique Huyts mij het meest. En die kende ik het minste. Bij haar had ik zoiets van"wow, een jonge vrouw in de bloei van haar leven, wat erg. Bij Kamerling heb ik meer een 'jammer' gevoel. Die jongen koos er zelf voor niet meer te willen leven. Huyts' dood kwam harder aan op een of andere manier.
pi_87413339
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 11:50 schreef Stefan het volgende:
Trouwens, van alle 4 de GTST doden (Tom van Beek is de vijfde maar nooit van gehoord, de rest wel) deed die van Frederique Huyts mij het meest. En die kende ik het minste. Bij haar had ik zoiets van"wow, een jonge vrouw in de bloei van haar leven, wat erg. Bij Kamerling heb ik meer een 'jammer' gevoel. Die jongen koos er zelf voor niet meer te willen leven. Huyts' dood kwam harder aan op een of andere manier.
bij kwam het overleden van Guusje Nederhorst het meest, daar was ik echt even van ondersteboven.
het overlijden van Huyts greep mij ook erg aan, zeker omdat op dat moment de afleveringen van WIDM nog volop werden uitgezonden.
ze was daarin zo positief en levenslustig..
  maandag 11 oktober 2010 @ 12:26:34 #213
189978 controlaltdelete
pi_87414000
Daarom kijkt ook half NL naar Boulevard omdat men details willen zien en horen, niet omdat ze emotioneel erbij betrokken zijn dan is het toch juist uit sensatiezucht? Hoe kun je nou emotioneel geraakt zijn bij iemand die je niet kent, alleen via de tv en de blaadjes? Dan is er toch iets mis met je in mijn ogen, labiel aangelegd ofzo, tijd teveel misschien? Ik heb dat niet met geen enkele bekendheid. Oja destijds wel met Theo v Gogh maar meer omdat het ook om de hoek bij mij is gebeurd en deze moord niet alleen om Theo ging ook om het vrije woord.
pi_87415041
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 22:04 schreef Eleentje86 het volgende:

[..]

Niet iedereen denkt zo!!!!!!!!! :{w
maar iedereen is geen maatstaf en het commenraat snijdt wel hout.

dagelijks sterven er onbekende mensen die minsten zoveel hebben bijgedragen tot de wereld alleen hier in onze consumptie maatschappij is er een soort verafgoding van middelmatige mensen zoals kamerling en dat wordt nog extra versterkt door bepaalde figuren uit het Hilversums wereldje die er zelf alleen maar commerciele baat bij hebben. :r
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_87416148
quote:

[..]

Jij kent Kamerling van enkel rollen uit een vorig decennium, een sporadische opkomst in een talkshow oid. De laatste keer dat ik de beste man zag was in een talkshow over armoede en hij een voedselbankbezoekster ondervroeg. Volgens mij was het nog een softe linkse lul ook :')

Maar goed, we kennen de beste man niet en ons leven is in wezen niet anders nu dan het vorige week was. Al krijg ik wel de indruk dat men graag de indruk mag wekken dat het wel zo is...
Doe niet zo triest joh :{w
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:34:43 #216
15080 static
pi_87416167
Zo voorspelbaar hoe dit soort topics gaan lopen. :{
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:36:39 #217
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87416232
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:34 schreef static het volgende:
Zo voorspelbaar hoe dit soort topics gaan lopen. :{
Wat wil je dan, dat iedereen zegt hoe zielig het is enzo? Wat is er mis met afwijkende meningen?
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:39:58 #218
15080 static
pi_87416344
Dat het geen afwijkende meningen zijn maar altijd hetzelfde. Waar post ik over het niet mogen hebben van een mening?

Het is zo dat:

1) men is geschokt
2) men praat erover
3) dan komt er iemand binnenvallen die het niets boeit
4) dan komt er iemand die roept 'je kent die persoon helemaal niet dus je bent hypocriet'
5) de volgende vindt het respectloos en zou liever willen dat er helemaal níét over gepost wordt.

Dat is globaal de synopsis van een topic zoals deze.
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:43:58 #219
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87416482
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:39 schreef static het volgende:
Precies zoals het ook gaat op de werkvloer, in de wandelgangen en op straat. Ik vind die discussies prima, de een is verdrietig, de ander boeit het niks maar meldt het wel. Zolang er niet gebasht of getrold wordt.

Je zult dit altijd hebben, of het nu gaat om Jackson, Mandela of een acteur.
pi_87422412
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:26 schreef controlaltdelete het volgende:
Daarom kijkt ook half NL naar Boulevard omdat men details willen zien en horen, niet omdat ze emotioneel erbij betrokken zijn dan is het toch juist uit sensatiezucht? Hoe kun je nou emotioneel geraakt zijn bij iemand die je niet kent, alleen via de tv en de blaadjes?
Zoiets heet empathie. Net zoals je ook emotionaal geraakt kan worden van een dramatische scene in een film, terwijl je weet dat het acteurs zijn die iets naspelen. Als ik foto's zie van huilende mensen bij een of andere ramp kan me dat ook raken, ook al ken ik ze helemaal niet. Punt is, je hoeft ze niet persoonlijk te kennen. Het blijven toch je medemensen en gevoelens zoals afscheid en verdriet zijn universeel en dus kun je je makkelijk inleven.
pi_87423651
What were all those dreams we shared
Those many years ago?
What were all those plans we made
Now left beside the road?
Behind us in the road

More than friends I always pledged
Cause friends they come and go
People change as does everything
I wanted to grow old
Just want to grow old

Slide on next to me
I’m just a human being
I will take the blame
Bust just the same
This is not me
You see
Believe
I’m better than this

Don’t leave me so cold
Or buried beneath the stones
I just want to hold on
And know I’m worth your love
Enough
I don’t think
There’s such a thing

It’s my fault, Now I been caught
A sickness in my bones
How it pains to leave you here
With the kids on your own
Just don’t let me go

Help me see myself
Cause I can no longer tell
Looking out from the inside of
The bottom of a well
It’s hell
I yell
But no one hears

Before I disappear
Whisper in my ear
Give me something to echo
In my unknown futures ear

My dear
The End
Comes near
I’m here
But not much longer
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  maandag 11 oktober 2010 @ 17:17:42 #222
52349 purplerose
pi_87424241
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:02 schreef vamperotica het volgende:
What were all those dreams we shared
Those many years ago?
What were all those plans we made
Now left beside the road?
Behind us in the road

More than friends I always pledged
Cause friends they come and go
People change as does everything
I wanted to grow old
Just want to grow old

Slide on next to me
I’m just a human being
I will take the blame
Bust just the same
This is not me
You see
Believe
I’m better than this

Don’t leave me so cold
Or buried beneath the stones
I just want to hold on
And know I’m worth your love
Enough
I don’t think
There’s such a thing

It’s my fault, Now I been caught
A sickness in my bones
How it pains to leave you here
With the kids on your own
Just don’t let me go

Help me see myself
Cause I can no longer tell
Looking out from the inside of
The bottom of a well
It’s hell
I yell
But no one hears

Before I disappear
Whisper in my ear
Give me something to echo
In my unknown futures ear

My dear
The End
Comes near
I’m here
But not much longer
Goeie keuze
kippenvel zoals gewoonlijk.
pi_87430109
quote:

[..]

Mensen blijven (hoe ontwikkeld we ook zijn) in wezen gewoon primitief. Als er een ongeluk gebeurt wil iedereen het zien en als er iets aan de hand is met bekende personen wil iedereen er over lezen. Ik kan je zeggen, als er morgen weer gladiatorengevechten zouden zijn met afgeslachte beesten en mensen staan de mensen er direct voor in de rij. Dat zit gewoon in de genen lijkt me. Brood en spelen weet je :{
pi_87430240
De nieuwsgierigheid heeft iedereen in zich zelf dus ja mensen vragen.
pi_87437518
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:39 schreef static het volgende:
Dat het geen afwijkende meningen zijn maar altijd hetzelfde. Waar post ik over het niet mogen hebben van een mening?

Het is zo dat:

1) men is geschokt
2) men praat erover
3) dan komt er iemand binnenvallen die het niets boeit
4) dan komt er iemand die roept 'je kent die persoon helemaal niet dus je bent hypocriet'
5) de volgende vindt het respectloos en zou liever willen dat er helemaal níét over gepost wordt.

Heb ik weinig last van :) Veel erger zijn de eindeloze papegaaireeksen met R.I.P.-posts bij (publieke) sterfgevallen. Zit je zo een halfuur voor niks te scrollen. Hier valt iets te lezen, al is het soms voorspelbaar, maar ik ben altijd wel benieuwd naar wat ik maar de 'Fok-mening' zal noemen. Zo weet ik nu dat er nog behoorlijk veel mensen zijn die zelfmoord egoïstisch vinden. En dat er dus vrij weinig bekend is over depressie. Ik zou bijna een mailtje sturen aan Postbus 51 :+
pi_87442731
Wanneer wordt hij begraven?
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:02:28 #227
52349 purplerose
pi_87442895
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 23:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Wanneer wordt hij begraven?
Laat me ff in me glazenbol kijken :')
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:03:04 #228
15080 static
pi_87442906
Morgen.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:04:30 #229
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:19:02 #230
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_87443485
Gelezen op de site van de http://www.ijmuidercourant.nl

quote:
Antonie Kamerling was een matig acteur die als beste rol de farce van zijn leven voor ons vertolkten. Met zijn egoïstische daad neemt ie dus door zijn bekendheid ook nog derden mee op sleeptouw. Nou lekker is dat dan.
Geplaatst door Witlof op 20:15 11-okt-2010

Dit naar aanleiding van:

quote:
Roodgloeiend staat de telefoon bij de zelfmoordhulplijn 0900-1130113 online van de Haarlemse psychiater en oprichter Jan Mokkenstorm. Ook de website is al dagen overbelast. ,,De zelfmoord van een jong succesvol iemand als Antonie Kamerling kan iemand die zichzelf helemaal niet zo succesvol vindt, indirect een zetje geven.’’
pi_87444947
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 00:19 schreef hexje het volgende:
Gelezen op de site van de http://www.ijmuidercourant.nl
[..]

Dit naar aanleiding van:
[..]

Nou, die bovenste quote is een beetje cru gesteld, maar ik ben het wel eens met de constatering dat Antonie Kamerling een matig acteur was. Volgens mij had hij het verkeerde vak gekozen, en was hij zich daar in extreme mate van bewust. Ik vond hem sympathiek overkomen, heel 'dichtbij' (ik heb trouwens nog met hem in een studentenkamp rondgelopen, hij was ook aardig) maar ik kon bijna niet kijken naar zijn acteerspel, zo onecht en verwrongen vond ik hem overkomen. Dat deed bijna pijn aan mijn ogen. (De enige andere persoon met wie ik dat ook heb, precies datzelfde gevoel van onechtheid, en van héél graag willen maar het gewoon niet kunnen, is Caludia de Beij. Maar goed.)

Overigens, iets anders. Voor de discussie O-)

NRC Handelsblad plaatste zaterdag een stuk (zelfreinigend, heet dat denk ik) waarin de krant excuses aanbood voor het 'onterecht prominente bericht over de zelfmoord van Antonie Kamerling'. Op de voorpagina stond een vijfkoloms artikel plus enorme foto. Veel lezers waren er boos over; Antonie Kamerling zou geen groot acteur zijn geweest, hooguit een commercieel acteur met een - dientengevolge - grote populariteit. Zo'n bericht hoort - aldus NRC zelf - inderdaad niet thuis op de voorpagina. Dat het toch was gebeurd, was spijtig. Oók omdat het woord 'zelfmoord' in de kop stond. Dat schijnt een taboe te zijn; zoiets heet in krantentaal 'zelfdoding' (ik zie geen verschil, maar goed). Bovendien schijnen mensen inderdaad (wetenschappelijk aangetoond, aldus NRC) geïnspireerd te kunnen raken door de buitenproportionele media-aandacht rond een zelfmoord van een bekend persoon; ze gaan dan blijkbaar zelf sneller over tot actie, er kleeft misschien iets heroïsch aan zo'n (gehypte) zelfmoord.

Ik was ook verbaasd toen ik NRC donderdagmiddag uit de bus haalde. Ik dacht inderdaad - en daarom zal de krant zich wel excuseren - dat het nieuwtje over de zelfmoord blijkbaar écht nieuws was, terwijl ik het tot dan toe had beschouwd als een soort fait divers. Lullig en triest, maar geen onderwerp om nog lang over door te praten, zeg maar.

En toen ik vanmiddag in de Albert Heijn het Feestelijke Bewaarnummer van de Privé zag liggen, kreeg ik even de koude rillingen. Gadverdamme, wat een smeerlappen.
pi_87446598
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 01:04 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Nou, die bovenste quote is een beetje cru gesteld, maar ik ben het wel eens met de constatering dat Antonie Kamerling een matig acteur was. Volgens mij had hij het verkeerde vak gekozen, en was hij zich daar in extreme mate van bewust. Ik vond hem sympathiek overkomen, heel 'dichtbij' (ik heb trouwens nog met hem in een studentenkamp rondgelopen, hij was ook aardig) maar ik kon bijna niet kijken naar zijn acteerspel, zo onecht en verwrongen vond ik hem overkomen. Dat deed bijna pijn aan mijn ogen. (De enige andere persoon met wie ik dat ook heb, precies datzelfde gevoel van onechtheid, en van héél graag willen maar het gewoon niet kunnen, is Caludia de Beij. Maar goed.)
Goede constatering. En al die verhalen dat hij aan zichzelf twijfelde etc. Hij kon gewoon niet acteren dus dat was eigenlijk ook wel terecht, die twijfel. Ik vraag me ook af of hij niet op meer vlakken met zichzelf in de knoop zat en dus bijna zn hele leven tegennatuurlijk aan het leven was. Ik doel op zn sexualiteit. Voor hij bij GTST begon deed hij nog een fotoshoot voor een gay magazine om wat bij te verdienen. Er zijn zoveel manieren om aan wat extra geld te komen en om dan juist die optie te kiezen..... Weet natuurlijk niet of het echt zo is, echter ik heb het gevoel dat er echt nog wel iets meer moet zijn dan twijfel over je talent etc. om in een dermate zware depressie te geraken. .
pi_87446709
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 07:18 schreef Samson het volgende:

[..]

Goede constatering. En al die verhalen dat hij aan zichzelf twijfelde etc. Hij kon gewoon niet acteren dus dat was eigenlijk ook wel terecht, die twijfel. Ik vraag me ook af of hij niet op meer vlakken met zichzelf in de knoop zat en dus bijna zn hele leven tegennatuurlijk aan het leven was. Ik doel op zn sexualiteit. Voor hij bij GTST begon deed hij nog een fotoshoot voor een gay magazine om wat bij te verdienen. Er zijn zoveel manieren om aan wat extra geld te komen en om dan juist die optie te kiezen..... Weet natuurlijk niet of het echt zo is, echter ik heb het gevoel dat er echt nog wel iets meer moet zijn dan twijfel over je talent etc. om in een dermate zware depressie te geraken. .
Ja,denk ik ook. Volgens mij is acteren een vak waarbij je jezelf moet 'loslaten', om dus in de huid van een ander te kruipen, en dat zal heel moeilijk zijn geweest voor Antonie K., omdat hij zich zo overbewust was van zichzelf en van zijn onvermogen om eens twee seconden los te komen van de (niet-acterende) persoon die hij in het echte leven was.

Wat jij zegt over die gayfoto's, wist ik niet. Maar ik moest bij het bericht van zijn overlijden wel meteen denken aan een oude Vrij Nederland die ik ooit las, en waarin toen een artikel stond over het fenomeen 'Landmarken', een soort zelfhelingscursus waar een hele cultus van geheimznnigheid en zwijgplicht omheen hangt. De VN-journalist was voor dit artikel zélf naar zo'n cursusweekend gegaan, en hij (of zij) beschreef uitvoerig wat er allemaal gebeurde in de bossen waar het zich afspeelde: huilen, oerkreten, dansen, in trace raken en dan weer huilen - dat soort dingen. En op dat weekend was ook 'een bekend acteursechtpaar' aanwezig - die twee stonden helemaal los te gaan en de longen uit hun lijf te schreeuwen, etc. Er stonden geen namen bij, maar ik dacht meteen: Antonie Kamerling en Isa Hoes. :)

In interviews kwamen ze allebei ook extreem tobberig over. Altijd maar uitspraken over 'persoonlijke groei' en 'heel diep gegaan met z'n tweeën'- het leken me geen mensen die het zichzelf gemakkelijk maakten, zacht gezegd.
pi_87449208
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 00:04 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat?
Dat was ook gewoon in de media, dat de uitvaart woensdag in besloten kring zal plaatsvinden.
pi_87449478
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 07:41 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ja,denk ik ook. Volgens mij is acteren een vak waarbij je jezelf moet 'loslaten', om dus in de huid van een ander te kruipen, en dat zal heel moeilijk zijn geweest voor Antonie K., omdat hij zich zo overbewust was van zichzelf en van zijn onvermogen om eens twee seconden los te komen van de (niet-acterende) persoon die hij in het echte leven was.
Ik vond hem ook geen geweldig acteur, maar als hij het niet zou kunnen dan zou er toch ook geen werk voor hem zijn denk ik dan? Of ben ik gewoon heel naïef en kan je het in die wereld op populairiteit ook redden?
Overigens herken ik in bovenstaande omschrijving mezelf heel erg (heb ook een fascinatie voor het acteervak al oefen ik het niet uit ;)) en ook herken ik dus de gevoelens van Antonie. Een depressie is me niet vreemd hoewel het me tot nu toe bespaard is gebleven om zo diep erin weg te zinken. Zijn beslissing houdt me enorm bezig, gewoon de angst dat een depressie daar dus in kan uitmonden. Dat het niet meer helpt dat je een gezin hebt, dat je het niet meer ziet...brrr...

quote:
In interviews kwamen ze allebei ook extreem tobberig over. Altijd maar uitspraken over 'persoonlijke groei' en 'heel diep gegaan met z'n tweeën'- het leken me geen mensen die het zichzelf gemakkelijk maakten, zacht gezegd.
Nou dat vond ik ook altijd inderdaad! Daarom was zijn beslissing om uit het leven te stappen niet heel verbazend voor mij.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:32:28 #236
189978 controlaltdelete
pi_87449564
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 00:03 schreef static het volgende:
Morgen.
dan houden ze hem lang boven de grond. Doorgaans moet een overledene binnen 5 dagen begraven/gecremeerd worden.
pi_87449769
Weet iemand hoe hij zichzelf van het leven heeft beroofd? Verhanging? Overdosis?
pi_87449825
quote:

[..]

Tja, mensen willen graag idolen. Ik durf te stellen als hij er niet zo goed uitzag dat we dan nooit iets van hem hadden gehoord.

Hoe dat liedje "Toen ik je zag" hoorde, was het niet om aan te horen. Zo slecht gezongen. Maar wel hoog in de hitlijsten, hetgeen aantoont dat het niet om prestaties gaat maar om idiotie.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:43:01 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87451572
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 10:32 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
dan houden ze hem lang boven de grond. Doorgaans moet een overledene binnen 5 dagen begraven/gecremeerd worden.
Werkdagen....
quote:
Begraving of crematie geschiedt niet eerder dan 36 uren na het overlijden en uiterlijk op de zesde werkdag na het overlijden.
Bron
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87451635
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 11:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Werkdagen....
[..]

Bron
O nee joh.....Hij is een prominent. die mag langer boven de grond hoor. Die hebben meer rechten :')
pi_87451804
Lijkenpikkers hier.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:53:08 #242
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_87451856
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:

O nee joh.....Hij is een prominent. die mag langer boven de grond hoor. Die hebben meer rechten :')
Dat heeft er niks mee te maken of je bekende Nederlander bent of geen bekende Nederlander bent.
pi_87452657
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 11:53 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Dat heeft er niks mee te maken of je bekende Nederlander bent of geen bekende Nederlander bent.
De regeltjes gelden voor hun minder strikt hoor....
pi_87453282
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 10:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Weet iemand hoe hij zichzelf van het leven heeft beroofd? Verhanging? Overdosis?
Is dat belangrijk?
pi_87453301
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:43 schreef Eleentje86 het volgende:

[..]

Is dat belangrijk?
Ja.
pi_87453317
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 10:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja, mensen willen graag idolen. Ik durf te stellen als hij er niet zo goed uitzag dat we dan nooit iets van hem hadden gehoord.

Hoe dat liedje "Toen ik je zag" hoorde, was het niet om aan te horen. Zo slecht gezongen. Maar wel hoog in de hitlijsten, hetgeen aantoont dat het niet om prestaties gaat maar om idiotie.
Niet om aan te horen :? Het was een leuk nummertje.Dus spreek voor jezelf :{w
pi_87453354
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:43 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja.
Owja sensatie he.Dat zijn kinderen dat later allemaal terug lezen en de reacties die daarop komen boeit mensen zoals jou zeker niet.Wat maakt het nou uit hoe hij het heeft gedaan?Ik hoop echt dat het nooit uitkomt!
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:49:02 #248
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87453459
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:45 schreef Eleentje86 het volgende:

[..]

Owja sensatie he.Dat zijn kinderen dat later allemaal terug lezen en de reacties die daarop komen boeit mensen zoals jou zeker niet.Wat maakt het nou uit hoe hij het heeft gedaan?
Dus omdat zn kids ooit op FOK! kunnen lezen mag er niet over gepraat worden? Kamerling heeft zelfmoord gepleegd en Kamerling was een bekende Nederlander. Ja, dan willen mensen weten hoe en wat.
pi_87453527
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:44 schreef Eleentje86 het volgende:

[..]

Niet om aan te horen :? Het was een leuk nummertje.Dus spreek voor jezelf :{w
Het liedje is leuk. Maar zijn stem had niet het bereik wat nodig was. En dus scoorde Kamerling omdat hij Kamerling was. Niks meer of minder.
pi_87453560
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:45 schreef Eleentje86 het volgende:

[..]

Owja sensatie he.Dat zijn kinderen dat later allemaal terug lezen en de reacties die daarop komen boeit mensen zoals jou zeker niet.Wat maakt het nou uit hoe hij het heeft gedaan?Ik hoop echt dat het nooit uitkomt!
Hij koos er zelf voor om BN-er te worden en mocht op de allereerste rang van de maatschappij zitten. Ja, de lusten en de lasten....

De lasten zou ik er maar graag bijnemen als ik ook BN-er mocht zijn. En alles mag krijgen wat je hartje begeert.....Groot huis, pracht vrouw, nog mooie kinderen en altijd gevraagd worden.

Ipv overal om moeten schooien zoals de meeste van het voetvolk waartoe ik ook behoor.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:52:43 #251
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87453570
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:51 schreef EchtGaaf het volgende:
En dus scoorde Kamerling omdat hij Kamerling was. Niks meer of minder.
Nee, omdat de film een succes was en dit liedje perfect aansloot bij het gevoel van de film.

Overigens vind ik de Hero-versie mooier dan de Meeuwisversie.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:53:37 #252
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87453600
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:52 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hij koos er zelf voor om BN-er te worden. en mocht op de allereerste rang van de maatschappij zitten. Ja, de lusten en de lasten.

Dat ben ik met je eens. Ze gingen ook premieres en openingen af en praatten met de roddelbladen.
pi_87453617
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:49 schreef Stefan het volgende:

[..]

Dus omdat zn kids ooit op FOK! kunnen lezen mag er niet over gepraat worden? Kamerling heeft zelfmoord gepleegd en Kamerling was een bekende Nederlander. Ja, dan willen mensen weten hoe en wat.
Het doet er gewoon niet toe hoe hij het gedaan heeft.Wat maakt dat in godsnaam uit?Het was zelfmoord.Klaar.Het maakt niet uit hoe het is gebeurd.Je wilt het alleen maar weten voor je eigen nieuwschierigheid.En als je het weet.Wat dan??Ben je dan blij? :N
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:55:17 #254
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_87453653
[..]
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:56:48 #255
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87453692
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:54 schreef Eleentje86 het volgende:

[..]

Het doet er gewoon niet toe hoe hij het gedaan heeft.Wat maakt dat in godsnaam uit?Het was zelfmoord.Klaar.Het maakt niet uit hoe het is gebeurd.Je wilt het alleen maar weten voor je eigen nieuwschierigheid.En als je het weet.Wat dan??Ben je dan blij? :N
Het gaat je helemaal niks aan hoe ik me voel als ik het weet. Het gaat je ook helemaal niks aan of ik het al of niet weten wil of de foto's wil zien. We hadden ook fotos van een dode Anna Nicole Smith, een dode Tupac, een dode Jackson en een dode David Caradine die nog aan zn kledingkast hing met zn broek op zn enkels.

Als die plaatjes er zijn dan kijk ik ze.
pi_87453798
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:56 schreef Stefan het volgende:

[..]

Het gaat je helemaal niks aan hoe ik me voel als ik het weet. Het gaat je ook helemaal niks aan of ik het al of niet weten wil of de foto's wil zien. We hadden ook fotos van een dode Anna Nicole Smith, een dode Tupac, een dode Jackson en een dode David Caradine die nog aan zn kledingkast hing met zn broek op zn enkels.

Als die plaatjes er zijn dan kijk ik ze.
Bah!!zulke mensen als jou :r Dus omdat die andere foto's er waren maakt het niks uit als er hier foto's van komen.Nou die foto's komen er niet.Helaas voor jou.Kick je erop?
pi_87453814
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:53 schreef Stefan het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Ze gingen ook premieres en openingen af en praatten met de roddelbladen.
Daarom. BN-ers die zeiken over privacy :r

Ik kan daar echt niet tegen. Ik wou dat ik het mocht zijn. Ze worden overal in de watten gelegd en worden altijd gevraagd. Dat vergeten ze dan even :')

Moet je eens kijken hoe Kamerling woonde!
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:03:29 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87453862
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De regeltjes gelden voor hun minder strikt hoor....
In dit geval dus niet, als er morgen begraven wordt voldoet het keurig aan de wet op de lijkbezorging, zelfs overmorgen zou, afhankelijk van het tijdstip van overlijden, nog gewoon binnen de regels kunnen vallen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87453883
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

In dit geval dus niet, als er morgen begraven wordt voldoet het keurig aan de wet op de lijkbezorging, zelfs overmorgen zou, afhankelijk van het tijdstip van overlijden, nog gewoon binnen de regels kunnen vallen.
Ik dacht dat hij vandaag begraven zou worden :?
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:04:58 #260
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87453906
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:01 schreef Eleentje86 het volgende:

[..]

Bah!!zulke mensen als jou :r Dus omdat die andere foto's er waren maakt het niks uit als er hier foto's van komen.Nou die foto's komen er niet.Helaas voor jou.Kick je erop?
Gast, wat is je probleem :D Ik hoef geen dode Kamerling te zien maar als er een foto opduikt kijk ik die. En ja, dat zal erg zijn voor zijn kinderen als die foto zou lekken. Maar Antonie was een publiek persoon die er zelf voor koos dood te willen. Het is niet zoals Lady Di die vluchtend voor de paparazi verongelukte.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:06:38 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87453951
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja, en kijk eens hoe gelukkig hij was, oh wacht....

Simpele feit blijft dat hij wellicht wel een hoge hypotheek kon krijgen op basis van zijn verdiensten, en dat die manier van verdienen heel zichbaar was, maar het feit dat we konden meekijken wil niet zeggen dat we automatisch met alles mogen meekijken en dat ze geen recht meer op privacy hebben, en als zij de uitvaart en de wijze van overlijden privé willen houden dan hebben ze dat recht.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:08:35 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87454014
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij vandaag begraven zou worden :?
Ik heb geen flauw idee of er vandaag, morgen of overmorgen begraven wordt, maar hoe je het ook wendt of keert valt het vandaag en morgen sowieso binnen de wet op de lijkbezorging, en overmorgen wellicht ook nog.

Ongeacht of er "wel eens" een uitzondering gemaakt wordt voor BN-ers, is daarvan in deze dus geen sprake.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:09:26 #263
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87454041
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:06 schreef Leandra het volgende:

en als zij de uitvaart en de wijze van overlijden privé willen houden dan hebben ze dat recht.
Ja, maar de fotografen hebben het recht vanaf de openbare weg foto's te maken. Ja, ik wil daar foto's van zien, van de mensen die komen en de familie. We hebben 20 jaar lang met Kamerling-Hoes meegeleefd, het einde willen we ook meemaken, al is het dit keer geen happy end. Dat is het leven nu eenmaal.
pi_87454069
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:04 schreef Stefan het volgende:

[..]

Gast, wat is je probleem :D Ik hoef geen dode Kamerling te zien maar als er een foto opduikt kijk ik die. En ja, dat zal erg zijn voor zijn kinderen als die foto zou lekken. Maar Antonie was een publiek persoon die er zelf voor koos dood te willen. Het is niet zoals Lady Di die vluchtend voor de paparazi verongelukte.
Gast?Ben een vrouw.Maar verder ga ik geneens op mensen zoals jou meer reageren :{w :W
pi_87454138
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, en kijk eens hoe gelukkig hij was, oh wacht....

Het blijft voor mij onbegrijpelijk. Maar ja, dat is ratio, ik weet natuurlijk ook niet hoe beroerd hij voelde :{
quote:
Simpele feit blijft dat hij wellicht wel een hoge hypotheek kon krijgen op basis van zijn verdiensten, en dat die manier van verdienen heel zichbaar was, maar het feit dat we konden meekijken wil niet zeggen dat we automatisch met alles mogen meekijken en dat ze geen recht meer op privacy hebben, en als zij de uitvaart en de wijze van overlijden privé willen houden dan hebben ze dat recht.
Natuurlijk, zij hebben net zo goed recht op privacy. Maar realiteit is gewoon dat je minder privacy hebt, als je op de eerste rang van de maatschappij zit. En daar kiezen ze dan wel degelijk voor. He bent dan immers ene publiek figuur. Met alles wat daarbij hoort...
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:15:23 #266
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87454228
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:10 schreef Eleentje86 het volgende:

[..]

Gast?Ben een vrouw.Maar verder ga ik geneens op mensen zoals jou meer reageren :{w :W
Oh sorry mevrouw. :o Maar Kamerling was 20 jaar onderdeel van Bekend Nederland. Ze draafden op op feestjes en partijen, kwamen in de bladen. Dus ja, Nederlanders willen ook weten hoe hij dood ging en hoe hij wordt begraven. Sensatiezucht? Nee, dat heet meeleven met iemand die je oppervlakkig al die jaren hebt gekend.
pi_87455291
Eerlijk gezegd wil ik ook wel weten hoe.....
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_87455353
quote:

[..]

Ik begrijp ook niet zo goed waarom hij het niet over een totaal andere boeg heeft gegooid. Maar misschien was hij inmiddels toch gehecht geraakt aan zijn status en was dat zijn valkuil. Hij had gewoon een ander vak moeten gaan leren, of pianodocent worden. Iets meer humble. Als je dan toch zo bezig bent met persoonlijke groei...

Aan de andere kant, mensen die zo neigen naar depressiviteit zijn vaak juist zo passief in het nemen van de echte belangrijke stappen. Als buitenstaander zie je zulke zaken ook juist veel scherper, zelfs soms bij mensen die je amper kent. Die twee hadden een versterkende invloed op elkaar: dat ze het zochten in het 'zweverige' heeft naar mijn idee eerder een negatief effect gehad. Het is helemaal niet bevrijdend allemaal, maar enorm beklemmend. Dat je 'bij jezelf' moet komen, legt zo'n druk op alles. Ik heb schoonouders gehad die ook zo leefden en dachten. Ik ben zelf gereformeerd opgegroeid, maar ik vond hun manier van denken vaak net zo benauwend en dogmatisch als dat gereformeerde, waarvan zij zich zogenaamd 'bevrijd' hadden. Het geloof in die ideeën dat je alles uit jezelf moet halen, en dat je dat bereikt door esoterisch gedoe, en vooral de nadruk op het creatieve, als het 'hoogste goed'.. volgens mij is dat iets waar je vanzelf heel depressief van kunt raken, ook als je dat niet al was.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_87456008
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:46 schreef mane het volgende:

[..]

Ik begrijp ook niet zo goed waarom hij het niet over een totaal andere boeg heeft gegooid. Maar misschien was hij inmiddels toch gehecht geraakt aan zijn status en was dat zijn valkuil. Hij had gewoon een ander vak moeten gaan leren, of pianodocent worden. Iets meer humble. Als je dan toch zo bezig bent met persoonlijke groei...

Aan de andere kant, mensen die zo neigen naar depressiviteit zijn vaak juist zo passief in het nemen van de echte belangrijke stappen. Als buitenstaander zie je zulke zaken ook juist veel scherper, zelfs soms bij mensen die je amper kent. Die twee hadden een versterkende invloed op elkaar: dat ze het zochten in het 'zweverige' heeft naar mijn idee eerder een negatief effect gehad. Het is helemaal niet bevrijdend allemaal, maar enorm beklemmend. Dat je 'bij jezelf' moet komen, legt zo'n druk op alles. Ik heb schoonouders gehad die ook zo leefden en dachten. Ik ben zelf gereformeerd opgegroeid, maar ik vond hun manier van denken vaak net zo benauwend en dogmatisch als dat gereformeerde, waarvan zij zich zogenaamd 'bevrijd' hadden. Het geloof in die ideeën dat je alles uit jezelf moet halen, en dat je dat bereikt door esoterisch gedoe, en vooral de nadruk op het creatieve, als het 'hoogste goed'.. volgens mij is dat iets waar je vanzelf heel depressief van kunt raken, ook als je dat niet al was.
Ik denk er precies zo over :Y Als je maar diep genoeg graaft en lang genoeg op de divan blijft liggen, krijg je de depressie er gratis bij (of de identiteitscrisis of wat dan ook). Ik geloof meer in de Middeleeuwse methode van hard werken en zorgen dat je niet teveel tijd hebt om na te denken over vragen als 'Wie ben ik?' en 'Wat doe ik hier?', want die antwoorden kent niemand en zó lang is het leven ook weer niet. (Ik werkte ooit bij een man die net klaar was met een zevenjarige psychoanalyse. Zeven jaar! Elke werkdag, hè: vijf dagen per week graven in de eigen psyche. Reden: hij had het moeilijk met zijn ouders. Hij was zelf vijftig jaar. Dat is wel zonde van je leven, toch?)
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:15:57 #270
92279 N.icka
Windforce 11
pi_87456351
quote:
Waarom ben je daar naar op zoek gegaan?
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:26:49 #271
15080 static
pi_87456740
Om te stangen. :)

Ga er toch niet op in.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:49:31 #272
189978 controlaltdelete
pi_87457561
Ik denk dat het mettertijd toch uitkomt hoe hij zich van het leven heeft beroofd. Ik denk dat hij zich verhangen heeft trouwens. das toch wel de manier om jezelf om zeep te helpen. Misschien kunnen we een polletje maken? :Z
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:50:31 #273
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_87457588
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:15 schreef N.icka het volgende:

[..]

Waarom ben je daar naar op zoek gegaan?
Ik kreeg zo'n melding van dat Persoon X lid geworden is van de ...-hyves.. In dit geval dus deze. Waarom zou ik hier naar op zoek gaan :')
[..]
pi_87461890
Ze hebben toch ook samen een kpn reclame gemaakt?
In een strandtent, of was het voor de gouden gids.

Ik denk dat het leven voor Antonie, juist omdat hij een bn-er was, alleen maar zwaarder was. Voor zijn gevoel legde iedereen hem onder een vergrootglas en blijkbaar wantrouwde hij positieve opmerkingen.
pi_87461894
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:06 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ik denk er precies zo over :Y Als je maar diep genoeg graaft en lang genoeg op de divan blijft liggen, krijg je de depressie er gratis bij (of de identiteitscrisis of wat dan ook). Ik geloof meer in de Middeleeuwse methode van hard werken en zorgen dat je niet teveel tijd hebt om na te denken over vragen als 'Wie ben ik?' en 'Wat doe ik hier?', want die antwoorden kent niemand en zó lang is het leven ook weer niet. (Ik werkte ooit bij een man die net klaar was met een zevenjarige psychoanalyse. Zeven jaar! Elke werkdag, hè: vijf dagen per week graven in de eigen psyche. Reden: hij had het moeilijk met zijn ouders. Hij was zelf vijftig jaar. Dat is wel zonde van je leven, toch?)
Het is wel een beetje kip en ei. Het zijn vaak al mensen die neiging hebben tot navelstaarderij die zich daaraan overgeven. En dan belanden ze van de regen in de drup.

Het is zonde, denk ik ja. Ik heb ooit het boekje gelezen van Paul Watzlawick: The Situation Is Hopeless, But Not Serious:The Pursuit of Unhappiness. Daarin wordt heel precies beschreven wat je moet doen om ongelukkig te worden. Geniaal.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:12:47 #276
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_87462750
Enkele foto's van voor de begrafenis. Lijkt wel of daar Reinout Oerlemans loopt zonder broek overigens.

http://www.at5.nl/gespot/(...)egraven-op-zorgvlied
pi_87462848
Goh, toch vandaag begraven. Triest allemaal hoor. Was een erge leuke vent. Je vraagt je af, kon hij echt niet geholpen worden.

Wat vreselijk als ik naar die foto's kijk. Veel te jong. Hoe ko het toch zover komen.

Rationeel is het niet te begrijpen.... Maar wat moet hij zich rot hebben gevoeld. :N
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:19:14 #278
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87462995
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:12 schreef Boca_Raton het volgende:
Enkele foto's van voor de begrafenis. Lijkt wel of daar Reinout Oerlemans loopt zonder broek overigens.

http://www.at5.nl/gespot/(...)egraven-op-zorgvlied
Dat is een verdomd mooi eerbetoon van Oerlemans...

In de begintijd van GTST gingen Antonie en Reinout de galapremieres wel vaker zo af, beiden in onberispelijke billentikker, maar dan zo'n hawai-korte broek eronder... /oma verteld

Vind het opvallender dat Barry Atsma in de eerste volgauto zit, waren dat zulke goeie vrienden dan?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_87463255
Vind ik maar raar om zonder broek te lopen :{

Hartverscheurend om die kinderen zo te zien. Die moeten nu verder zonder vader. dat oudste manneke is volgens mij amper 10 of zo... :N
pi_87463376
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:19 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Vind het opvallender dat Barry Atsma in de eerste volgauto zit, waren dat zulke goeie vrienden dan?
Misschien ook van Isa, die hebben samen heel lang heel nauw samen gespeeld in Rozengeur en Wodka Lime.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:30:10 #281
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87463412
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Daarom. BN-ers die zeiken over privacy :r

Ik kan daar echt niet tegen. Ik wou dat ik het mocht zijn. Ze worden overal in de watten gelegd en worden altijd gevraagd. Dat vergeten ze dan even :')

Als je bekend wilt worden, moet je zorgen dat je dat wordt. Jaloers gedoe.
pi_87463574
Haha. succes is een keuze :')!
pi_87463791
En hier de beelden dan van de plechtigheid:

http://www.at5.nl/artikel(...)r-laatste-rustplaats
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:53:50 #284
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_87464169
Die foto van Isa met de kinderen :'(
pi_87464271
quote:

[..]

In de begintijd van GTST gingen Antonie en Reinout de galapremieres wel vaker zo af, beiden in onberispelijke billentikker, maar dan zo'n hawai-korte broek eronder... /oma verteld

Wauw, daar krijg ik kippevel van, van dat eerbetoon van Reinout.

Die eerste volgauto, waar Barry Atsma inzit, dat is toch zijn eigen auto? Althans, ik begreep uit zijn twitterberichten dat hij een Caddilac had. Wist ook niet dat zij bevriend waren, wist het wel van Beau van Erven D
pi_87464404
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:56 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Wauw, daar krijg ik kippevel van, van dat eerbetoon van Reinout.

Die eerste volgauto, waar Barry Atsma inzit, dat is toch zijn eigen auto? Althans, ik begreep uit zijn twitterberichten dat hij een Caddilac had. Wist ook niet dat zij bevriend waren, wist het wel van Beau van Erven D
Bedenk me nu: zo gek is het niet, in Rozengeur en Wodka Lime was Barry Isa's echtgenoot tenslotte...
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:43:37 #287
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_87465737
Jullie hebben gelijk dat de media toch erbij waren..Ook ik kreeg kippenvel. Op de eerste gezicht vond ik vreemd dat Reinout in zijn kortebroek liep. Later lieten ze foto zien van Antonie en reinout tijdens GTST in hun korte broek aan. ik vond wel netjes en ingetogen !
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:45:13 #288
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87465787
Er liep ook een broer van hem, zag ik net bij Boulevard. Dacht even dat ze oude beelden van Antonie hadden gemixt met de beelden van vandaag, maar die broer lijkt afschuwelijk veel op hem :{
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:45:14 #289
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_87465788
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:26 schreef EchtGaaf het volgende:
Vind ik maar raar om zonder broek te lopen :{

Hartverscheurend om die kinderen zo te zien. Die moeten nu verder zonder vader. dat oudste manneke is volgens mij amper 10 of zo... :N
Merlijn wordt volgende week 12 jaar en Vlinder is 5 jaar ;( Vind ook zielig maar Antonie kan er niks aan doen.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:48:01 #290
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_87465895
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:45 schreef Purdey het volgende:
Er liep ook een broer van hem, zag ik net bij Boulevard. Dacht even dat ze oude beelden van Antonie hadden gemixt met de beelden van vandaag, maar die broer lijkt afschuwelijk veel op hem :{
Kristian ken ik niet wel Liesbeth zag ik een van zijn twee zussen..Albert droeg de kist met andere mensen..
  † In Memoriam † dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:55:16 #291
37843 lady-wrb
kortaf
pi_87468663
quote:
ik zag het ook al.
echt twee druppels water, alleen wat minder licht blond
pi_87469736
Ik dacht even dat hij het was.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:18:11 #293
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_87469755
quote:
Dat dacht ik ook. Ik hoorde die muziek, ik keek naar de tv en ik zag hem. :{
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:19:44 #294
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_87469829
quote:

[..]

Oh vandaar. Nou inderdaad een mooi eerbetoon. Zó gedurfd en gelijk zó écht een gebaar naar Antonie. Indrukwekkend....
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:24:02 #295
163650 Greys
pi_87470076
Volgens mij reden ze wel met die volgauto dat blauwe geparkeerde autootje in elkaar :') :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:27:27 #296
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87470206
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:45 schreef Haaibaaike het volgende:

Vind ook zielig maar Antonie kan er niks aan doen.
Hoe weet jij dat nou. Misschien weigerde hij wel medicatie ofzo.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:30:16 #297
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_87470334
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:27 schreef Stefan het volgende:

Hoe weet jij dat nou. Misschien weigerde hij wel medicatie ofzo.
En hoe weet jij dan ..
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:32:26 #298
15080 static
pi_87470427
Geen geruzie. }:|
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:32:56 #299
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87470457
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:30 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

En hoe weet jij dan ..
Daar gaat het niet om. Maar dat gezever van: antonie kon er niks aan doen. Hij was ziek ja, maar niemand dwong hem naar een scheermesje te grijpen. Het is allemaal zielig voor iedereen maar dat vergoeilijken van zelfmoord, daar word ik kriegel van.
pi_87470994
Tja. Lastig . Feit is wel dat iemand zo ziek is dat hij het contact met de realiteit verloren is geraakt...
pi_87471074
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:32 schreef Stefan het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Maar dat gezever van: antonie kon er niks aan doen. Hij was ziek ja, maar niemand dwong hem naar een scheermesje te grijpen. Het is allemaal zielig voor iedereen maar dat vergoeilijken van zelfmoord, daar word ik kriegel van.
De waarheid zal alleen Antonie weten en misschien Isa ook wel een klein beetje.

Laten we als buitenstaanders niet oordelen of het "het beste was wat hij kon doen" of dat "hij een slappe lul is"
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')