Niet iedereen denkt zo!!!!!!!!!quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:40 schreef MikeyMo het volgende:
Niet om het een of ander heur, maar waarom zijn we/jullie hier nog steeds zo over bezig gezien het feit het geen directe familie of vriend betreft?
Als Kees de Boer uit Vinkewaard zelfmoord had gepleegd en 2 kids en een vrouw had achtergelaten zaten we er ook niet over te lullen.
Dat is nou net de kanker in deze maatschappij; we zijn meer geobsedeerd met bekende Nederlanders (die al jaren niet meer in de spotlights stonden zelfs) dan dat we interesse tonen in de mensen om ons heen; De buurman kan maanden lang dood in de huiskamer liggen terwijl wij ons druk maken over Kim Feenstra die een pinpas heeft gestolen.
Stel je toch eens voor dat er een webcam in de kist werd gemonteerd van Antonie. Als het kon zoude we allen integraal de hele uitvaart zo hijgerig meegluren en tegelijkertijd lekker kwebbelen over de outfit van Isa. Uit respect natuurlijk, dat wel.
helemaal mee eensquote:Op zondag 10 oktober 2010 22:41 schreef Mula het volgende:
Ik ben De kleine blonde dood aan het kijken. Wat een mooie charismatische man was het ook. Vooral in deze film.
Helemaal mee eens. Als er een bericht zou komen op welke wijze Kamerling een einde aan zijn leven zou hebben gemaakt zou dit duizenden hits krijgen. Als de Prive of de Story toch foto's weet te maken van de uitvaart dan zou dit de verkoop gigantisch laten stijgen en wellicht zou er ook een fokker zijn die het artikel inscant om zo de rest te laten meegenieten. Waarom eigenlijk.. omdat men zo meeleeft geloof ik niets van, het is sensatiezucht want dit soort drama's komen elke dag voor maar dan bij Henk&Ingrid en dan boeit het niemand.quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:40 schreef MikeyMo het volgende:
Niet om het een of ander heur, maar waarom zijn we/jullie hier nog steeds zo over bezig gezien het feit het geen directe familie of vriend betreft?
Als Kees de Boer uit Vinkewaard zelfmoord had gepleegd en 2 kids en een vrouw had achtergelaten zaten we er ook niet over te lullen.
Dat is nou net de kanker in deze maatschappij; we zijn meer geobsedeerd met bekende Nederlanders (die al jaren niet meer in de spotlights stonden zelfs) dan dat we interesse tonen in de mensen om ons heen; De buurman kan maanden lang dood in de huiskamer liggen terwijl wij ons druk maken over Kim Feenstra die een pinpas heeft gestolen.
Stel je toch eens voor dat er een webcam in de kist werd gemonteerd van Antonie. Als het kon zoude we allen integraal de hele uitvaart zo hijgerig meegluren en tegelijkertijd lekker kwebbelen over de outfit van Isa. Uit respect natuurlijk, dat wel.
Omdat we Kamerling kennen en Henk en Ingrid niet. Het is nu eenmaal zo, bij een ramp of een bekende dode dan willen mensen details zien en horen. Niks mis mee ook.quote:Op maandag 11 oktober 2010 09:52 schreef controlaltdelete het volgende:
. Waarom eigenlijk.. omdat men zo meeleeft geloof ik niets van, het is sensatiezucht want dit soort drama's komen elke dag voor maar dan bij Henk&Ingrid en dan boeit het niemand.
Oh jij kende kamerling. Vorig week nog samen uit eten geweest en zo.quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:36 schreef Stefan het volgende:
[..]
Omdat we Kamerling kennen en Henk en Ingrid niet. Het is nu eenmaal zo, bij een ramp of een bekende dode dan willen mensen details zien en horen. Niks mis mee ook.
Daar gaat t toch niet om? Je 'kent' iemand al 10 jaar van tv en film en door de bladen, waar Antonie en Isa overigens ook aan meewerkten, en nu is Kamerling dood en dat is iemand die je al 10 jaar volgt. Je overbuurman heb je geen band mee.quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:44 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Oh jij kende kamerling. Vorig week nog samen uit eten geweest en zo.
bij kwam het overleden van Guusje Nederhorst het meest, daar was ik echt even van ondersteboven.quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:50 schreef Stefan het volgende:
Trouwens, van alle 4 de GTST doden (Tom van Beek is de vijfde maar nooit van gehoord, de rest wel) deed die van Frederique Huyts mij het meest. En die kende ik het minste. Bij haar had ik zoiets van"wow, een jonge vrouw in de bloei van haar leven, wat erg. Bij Kamerling heb ik meer een 'jammer' gevoel. Die jongen koos er zelf voor niet meer te willen leven. Huyts' dood kwam harder aan op een of andere manier.
maar iedereen is geen maatstaf en het commenraat snijdt wel hout.quote:
Doe niet zo triest johquote:Op maandag 11 oktober 2010 11:44 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Jij kent Kamerling van enkel rollen uit een vorig decennium, een sporadische opkomst in een talkshow oid. De laatste keer dat ik de beste man zag was in een talkshow over armoede en hij een voedselbankbezoekster ondervroeg. Volgens mij was het nog een softe linkse lul ook
Maar goed, we kennen de beste man niet en ons leven is in wezen niet anders nu dan het vorige week was. Al krijg ik wel de indruk dat men graag de indruk mag wekken dat het wel zo is...
Wat wil je dan, dat iedereen zegt hoe zielig het is enzo? Wat is er mis met afwijkende meningen?quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:34 schreef static het volgende:
Zo voorspelbaar hoe dit soort topics gaan lopen.
Precies zoals het ook gaat op de werkvloer, in de wandelgangen en op straat. Ik vind die discussies prima, de een is verdrietig, de ander boeit het niks maar meldt het wel. Zolang er niet gebasht of getrold wordt.quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:39 schreef static het volgende:
Dat is globaal de synopsis van een topic zoals deze.
Zoiets heet empathie. Net zoals je ook emotionaal geraakt kan worden van een dramatische scene in een film, terwijl je weet dat het acteurs zijn die iets naspelen. Als ik foto's zie van huilende mensen bij een of andere ramp kan me dat ook raken, ook al ken ik ze helemaal niet. Punt is, je hoeft ze niet persoonlijk te kennen. Het blijven toch je medemensen en gevoelens zoals afscheid en verdriet zijn universeel en dus kun je je makkelijk inleven.quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:26 schreef controlaltdelete het volgende:
Daarom kijkt ook half NL naar Boulevard omdat men details willen zien en horen, niet omdat ze emotioneel erbij betrokken zijn dan is het toch juist uit sensatiezucht? Hoe kun je nou emotioneel geraakt zijn bij iemand die je niet kent, alleen via de tv en de blaadjes?
Goeie keuzequote:Op maandag 11 oktober 2010 17:02 schreef vamperotica het volgende:
What were all those dreams we shared
Those many years ago?
What were all those plans we made
Now left beside the road?
Behind us in the road
More than friends I always pledged
Cause friends they come and go
People change as does everything
I wanted to grow old
Just want to grow old
Slide on next to me
I’m just a human being
I will take the blame
Bust just the same
This is not me
You see
Believe
I’m better than this
Don’t leave me so cold
Or buried beneath the stones
I just want to hold on
And know I’m worth your love
Enough
I don’t think
There’s such a thing
It’s my fault, Now I been caught
A sickness in my bones
How it pains to leave you here
With the kids on your own
Just don’t let me go
Help me see myself
Cause I can no longer tell
Looking out from the inside of
The bottom of a well
It’s hell
I yell
But no one hears
Before I disappear
Whisper in my ear
Give me something to echo
In my unknown futures ear
My dear
The End
Comes near
I’m here
But not much longer
Mensen blijven (hoe ontwikkeld we ook zijn) in wezen gewoon primitief. Als er een ongeluk gebeurt wil iedereen het zien en als er iets aan de hand is met bekende personen wil iedereen er over lezen. Ik kan je zeggen, als er morgen weer gladiatorengevechten zouden zijn met afgeslachte beesten en mensen staan de mensen er direct voor in de rij. Dat zit gewoon in de genen lijkt me. Brood en spelen weet jequote:Op maandag 11 oktober 2010 11:44 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Jij kent Kamerling van enkel rollen uit een vorig decennium, een sporadische opkomst in een talkshow oid. De laatste keer dat ik de beste man zag was in een talkshow over armoede en hij een voedselbankbezoekster ondervroeg. Volgens mij was het nog een softe linkse lul ook
Maar goed, we kennen de beste man niet en ons leven is in wezen niet anders nu dan het vorige week was. Al krijg ik wel de indruk dat men graag de indruk mag wekken dat het wel zo is...
Heb ik weinig last vanquote:Op maandag 11 oktober 2010 13:39 schreef static het volgende:
Dat het geen afwijkende meningen zijn maar altijd hetzelfde. Waar post ik over het niet mogen hebben van een mening?
Het is zo dat:
1) men is geschokt
2) men praat erover
3) dan komt er iemand binnenvallen die het niets boeit
4) dan komt er iemand die roept 'je kent die persoon helemaal niet dus je bent hypocriet'
5) de volgende vindt het respectloos en zou liever willen dat er helemaal níét over gepost wordt.
Dat is globaal de synopsis van een topic zoals deze.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |