Niet iedereen denkt zo!!!!!!!!!quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:40 schreef MikeyMo het volgende:
Niet om het een of ander heur, maar waarom zijn we/jullie hier nog steeds zo over bezig gezien het feit het geen directe familie of vriend betreft?
Als Kees de Boer uit Vinkewaard zelfmoord had gepleegd en 2 kids en een vrouw had achtergelaten zaten we er ook niet over te lullen.
Dat is nou net de kanker in deze maatschappij; we zijn meer geobsedeerd met bekende Nederlanders (die al jaren niet meer in de spotlights stonden zelfs) dan dat we interesse tonen in de mensen om ons heen; De buurman kan maanden lang dood in de huiskamer liggen terwijl wij ons druk maken over Kim Feenstra die een pinpas heeft gestolen.
Stel je toch eens voor dat er een webcam in de kist werd gemonteerd van Antonie. Als het kon zoude we allen integraal de hele uitvaart zo hijgerig meegluren en tegelijkertijd lekker kwebbelen over de outfit van Isa. Uit respect natuurlijk, dat wel.
helemaal mee eensquote:Op zondag 10 oktober 2010 22:41 schreef Mula het volgende:
Ik ben De kleine blonde dood aan het kijken. Wat een mooie charismatische man was het ook. Vooral in deze film.
Helemaal mee eens. Als er een bericht zou komen op welke wijze Kamerling een einde aan zijn leven zou hebben gemaakt zou dit duizenden hits krijgen. Als de Prive of de Story toch foto's weet te maken van de uitvaart dan zou dit de verkoop gigantisch laten stijgen en wellicht zou er ook een fokker zijn die het artikel inscant om zo de rest te laten meegenieten. Waarom eigenlijk.. omdat men zo meeleeft geloof ik niets van, het is sensatiezucht want dit soort drama's komen elke dag voor maar dan bij Henk&Ingrid en dan boeit het niemand.quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:40 schreef MikeyMo het volgende:
Niet om het een of ander heur, maar waarom zijn we/jullie hier nog steeds zo over bezig gezien het feit het geen directe familie of vriend betreft?
Als Kees de Boer uit Vinkewaard zelfmoord had gepleegd en 2 kids en een vrouw had achtergelaten zaten we er ook niet over te lullen.
Dat is nou net de kanker in deze maatschappij; we zijn meer geobsedeerd met bekende Nederlanders (die al jaren niet meer in de spotlights stonden zelfs) dan dat we interesse tonen in de mensen om ons heen; De buurman kan maanden lang dood in de huiskamer liggen terwijl wij ons druk maken over Kim Feenstra die een pinpas heeft gestolen.
Stel je toch eens voor dat er een webcam in de kist werd gemonteerd van Antonie. Als het kon zoude we allen integraal de hele uitvaart zo hijgerig meegluren en tegelijkertijd lekker kwebbelen over de outfit van Isa. Uit respect natuurlijk, dat wel.
Omdat we Kamerling kennen en Henk en Ingrid niet. Het is nu eenmaal zo, bij een ramp of een bekende dode dan willen mensen details zien en horen. Niks mis mee ook.quote:Op maandag 11 oktober 2010 09:52 schreef controlaltdelete het volgende:
. Waarom eigenlijk.. omdat men zo meeleeft geloof ik niets van, het is sensatiezucht want dit soort drama's komen elke dag voor maar dan bij Henk&Ingrid en dan boeit het niemand.
Oh jij kende kamerling. Vorig week nog samen uit eten geweest en zo.quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:36 schreef Stefan het volgende:
[..]
Omdat we Kamerling kennen en Henk en Ingrid niet. Het is nu eenmaal zo, bij een ramp of een bekende dode dan willen mensen details zien en horen. Niks mis mee ook.
Daar gaat t toch niet om? Je 'kent' iemand al 10 jaar van tv en film en door de bladen, waar Antonie en Isa overigens ook aan meewerkten, en nu is Kamerling dood en dat is iemand die je al 10 jaar volgt. Je overbuurman heb je geen band mee.quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:44 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Oh jij kende kamerling. Vorig week nog samen uit eten geweest en zo.
bij kwam het overleden van Guusje Nederhorst het meest, daar was ik echt even van ondersteboven.quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:50 schreef Stefan het volgende:
Trouwens, van alle 4 de GTST doden (Tom van Beek is de vijfde maar nooit van gehoord, de rest wel) deed die van Frederique Huyts mij het meest. En die kende ik het minste. Bij haar had ik zoiets van"wow, een jonge vrouw in de bloei van haar leven, wat erg. Bij Kamerling heb ik meer een 'jammer' gevoel. Die jongen koos er zelf voor niet meer te willen leven. Huyts' dood kwam harder aan op een of andere manier.
maar iedereen is geen maatstaf en het commenraat snijdt wel hout.quote:
Doe niet zo triest johquote:Op maandag 11 oktober 2010 11:44 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Jij kent Kamerling van enkel rollen uit een vorig decennium, een sporadische opkomst in een talkshow oid. De laatste keer dat ik de beste man zag was in een talkshow over armoede en hij een voedselbankbezoekster ondervroeg. Volgens mij was het nog een softe linkse lul ook
Maar goed, we kennen de beste man niet en ons leven is in wezen niet anders nu dan het vorige week was. Al krijg ik wel de indruk dat men graag de indruk mag wekken dat het wel zo is...
Wat wil je dan, dat iedereen zegt hoe zielig het is enzo? Wat is er mis met afwijkende meningen?quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:34 schreef static het volgende:
Zo voorspelbaar hoe dit soort topics gaan lopen.
Precies zoals het ook gaat op de werkvloer, in de wandelgangen en op straat. Ik vind die discussies prima, de een is verdrietig, de ander boeit het niks maar meldt het wel. Zolang er niet gebasht of getrold wordt.quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:39 schreef static het volgende:
Dat is globaal de synopsis van een topic zoals deze.
Zoiets heet empathie. Net zoals je ook emotionaal geraakt kan worden van een dramatische scene in een film, terwijl je weet dat het acteurs zijn die iets naspelen. Als ik foto's zie van huilende mensen bij een of andere ramp kan me dat ook raken, ook al ken ik ze helemaal niet. Punt is, je hoeft ze niet persoonlijk te kennen. Het blijven toch je medemensen en gevoelens zoals afscheid en verdriet zijn universeel en dus kun je je makkelijk inleven.quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:26 schreef controlaltdelete het volgende:
Daarom kijkt ook half NL naar Boulevard omdat men details willen zien en horen, niet omdat ze emotioneel erbij betrokken zijn dan is het toch juist uit sensatiezucht? Hoe kun je nou emotioneel geraakt zijn bij iemand die je niet kent, alleen via de tv en de blaadjes?
Goeie keuzequote:Op maandag 11 oktober 2010 17:02 schreef vamperotica het volgende:
What were all those dreams we shared
Those many years ago?
What were all those plans we made
Now left beside the road?
Behind us in the road
More than friends I always pledged
Cause friends they come and go
People change as does everything
I wanted to grow old
Just want to grow old
Slide on next to me
I’m just a human being
I will take the blame
Bust just the same
This is not me
You see
Believe
I’m better than this
Don’t leave me so cold
Or buried beneath the stones
I just want to hold on
And know I’m worth your love
Enough
I don’t think
There’s such a thing
It’s my fault, Now I been caught
A sickness in my bones
How it pains to leave you here
With the kids on your own
Just don’t let me go
Help me see myself
Cause I can no longer tell
Looking out from the inside of
The bottom of a well
It’s hell
I yell
But no one hears
Before I disappear
Whisper in my ear
Give me something to echo
In my unknown futures ear
My dear
The End
Comes near
I’m here
But not much longer
Mensen blijven (hoe ontwikkeld we ook zijn) in wezen gewoon primitief. Als er een ongeluk gebeurt wil iedereen het zien en als er iets aan de hand is met bekende personen wil iedereen er over lezen. Ik kan je zeggen, als er morgen weer gladiatorengevechten zouden zijn met afgeslachte beesten en mensen staan de mensen er direct voor in de rij. Dat zit gewoon in de genen lijkt me. Brood en spelen weet jequote:Op maandag 11 oktober 2010 11:44 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Jij kent Kamerling van enkel rollen uit een vorig decennium, een sporadische opkomst in een talkshow oid. De laatste keer dat ik de beste man zag was in een talkshow over armoede en hij een voedselbankbezoekster ondervroeg. Volgens mij was het nog een softe linkse lul ook
Maar goed, we kennen de beste man niet en ons leven is in wezen niet anders nu dan het vorige week was. Al krijg ik wel de indruk dat men graag de indruk mag wekken dat het wel zo is...
Heb ik weinig last vanquote:Op maandag 11 oktober 2010 13:39 schreef static het volgende:
Dat het geen afwijkende meningen zijn maar altijd hetzelfde. Waar post ik over het niet mogen hebben van een mening?
Het is zo dat:
1) men is geschokt
2) men praat erover
3) dan komt er iemand binnenvallen die het niets boeit
4) dan komt er iemand die roept 'je kent die persoon helemaal niet dus je bent hypocriet'
5) de volgende vindt het respectloos en zou liever willen dat er helemaal níét over gepost wordt.
Dat is globaal de synopsis van een topic zoals deze.
Laat me ff in me glazenbol kijkenquote:
quote:Antonie Kamerling was een matig acteur die als beste rol de farce van zijn leven voor ons vertolkten. Met zijn egoïstische daad neemt ie dus door zijn bekendheid ook nog derden mee op sleeptouw. Nou lekker is dat dan.
Geplaatst door Witlof op 20:15 11-okt-2010
quote:Roodgloeiend staat de telefoon bij de zelfmoordhulplijn 0900-1130113 online van de Haarlemse psychiater en oprichter Jan Mokkenstorm. Ook de website is al dagen overbelast. ,,De zelfmoord van een jong succesvol iemand als Antonie Kamerling kan iemand die zichzelf helemaal niet zo succesvol vindt, indirect een zetje geven.’’
Nou, die bovenste quote is een beetje cru gesteld, maar ik ben het wel eens met de constatering dat Antonie Kamerling een matig acteur was. Volgens mij had hij het verkeerde vak gekozen, en was hij zich daar in extreme mate van bewust. Ik vond hem sympathiek overkomen, heel 'dichtbij' (ik heb trouwens nog met hem in een studentenkamp rondgelopen, hij was ook aardig) maar ik kon bijna niet kijken naar zijn acteerspel, zo onecht en verwrongen vond ik hem overkomen. Dat deed bijna pijn aan mijn ogen. (De enige andere persoon met wie ik dat ook heb, precies datzelfde gevoel van onechtheid, en van héél graag willen maar het gewoon niet kunnen, is Caludia de Beij. Maar goed.)quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:19 schreef hexje het volgende:
Gelezen op de site van de http://www.ijmuidercourant.nl
[..]
![]()
Dit naar aanleiding van:
[..]
Goede constatering. En al die verhalen dat hij aan zichzelf twijfelde etc. Hij kon gewoon niet acteren dus dat was eigenlijk ook wel terecht, die twijfel. Ik vraag me ook af of hij niet op meer vlakken met zichzelf in de knoop zat en dus bijna zn hele leven tegennatuurlijk aan het leven was. Ik doel op zn sexualiteit. Voor hij bij GTST begon deed hij nog een fotoshoot voor een gay magazine om wat bij te verdienen. Er zijn zoveel manieren om aan wat extra geld te komen en om dan juist die optie te kiezen..... Weet natuurlijk niet of het echt zo is, echter ik heb het gevoel dat er echt nog wel iets meer moet zijn dan twijfel over je talent etc. om in een dermate zware depressie te geraken. .quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 01:04 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Nou, die bovenste quote is een beetje cru gesteld, maar ik ben het wel eens met de constatering dat Antonie Kamerling een matig acteur was. Volgens mij had hij het verkeerde vak gekozen, en was hij zich daar in extreme mate van bewust. Ik vond hem sympathiek overkomen, heel 'dichtbij' (ik heb trouwens nog met hem in een studentenkamp rondgelopen, hij was ook aardig) maar ik kon bijna niet kijken naar zijn acteerspel, zo onecht en verwrongen vond ik hem overkomen. Dat deed bijna pijn aan mijn ogen. (De enige andere persoon met wie ik dat ook heb, precies datzelfde gevoel van onechtheid, en van héél graag willen maar het gewoon niet kunnen, is Caludia de Beij. Maar goed.)
Ja,denk ik ook. Volgens mij is acteren een vak waarbij je jezelf moet 'loslaten', om dus in de huid van een ander te kruipen, en dat zal heel moeilijk zijn geweest voor Antonie K., omdat hij zich zo overbewust was van zichzelf en van zijn onvermogen om eens twee seconden los te komen van de (niet-acterende) persoon die hij in het echte leven was.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 07:18 schreef Samson het volgende:
[..]
Goede constatering. En al die verhalen dat hij aan zichzelf twijfelde etc. Hij kon gewoon niet acteren dus dat was eigenlijk ook wel terecht, die twijfel. Ik vraag me ook af of hij niet op meer vlakken met zichzelf in de knoop zat en dus bijna zn hele leven tegennatuurlijk aan het leven was. Ik doel op zn sexualiteit. Voor hij bij GTST begon deed hij nog een fotoshoot voor een gay magazine om wat bij te verdienen. Er zijn zoveel manieren om aan wat extra geld te komen en om dan juist die optie te kiezen..... Weet natuurlijk niet of het echt zo is, echter ik heb het gevoel dat er echt nog wel iets meer moet zijn dan twijfel over je talent etc. om in een dermate zware depressie te geraken. .
Dat was ook gewoon in de media, dat de uitvaart woensdag in besloten kring zal plaatsvinden.quote:
Ik vond hem ook geen geweldig acteur, maar als hij het niet zou kunnen dan zou er toch ook geen werk voor hem zijn denk ik dan? Of ben ik gewoon heel naïef en kan je het in die wereld op populairiteit ook redden?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 07:41 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ja,denk ik ook. Volgens mij is acteren een vak waarbij je jezelf moet 'loslaten', om dus in de huid van een ander te kruipen, en dat zal heel moeilijk zijn geweest voor Antonie K., omdat hij zich zo overbewust was van zichzelf en van zijn onvermogen om eens twee seconden los te komen van de (niet-acterende) persoon die hij in het echte leven was.
Nou dat vond ik ook altijd inderdaad! Daarom was zijn beslissing om uit het leven te stappen niet heel verbazend voor mij.quote:In interviews kwamen ze allebei ook extreem tobberig over. Altijd maar uitspraken over 'persoonlijke groei' en 'heel diep gegaan met z'n tweeën'- het leken me geen mensen die het zichzelf gemakkelijk maakten, zacht gezegd.
dan houden ze hem lang boven de grond. Doorgaans moet een overledene binnen 5 dagen begraven/gecremeerd worden.quote:
Tja, mensen willen graag idolen. Ik durf te stellen als hij er niet zo goed uitzag dat we dan nooit iets van hem hadden gehoord.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 01:04 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Nou, die bovenste quote is een beetje cru gesteld, maar ik ben het wel eens met de constatering dat Antonie Kamerling een matig acteur was. Volgens mij had hij het verkeerde vak gekozen, en was hij zich daar in extreme mate van bewust. Ik vond hem sympathiek overkomen, heel 'dichtbij' (ik heb trouwens nog met hem in een studentenkamp rondgelopen, hij was ook aardig) maar ik kon bijna niet kijken naar zijn acteerspel, zo onecht en verwrongen vond ik hem overkomen. Dat deed bijna pijn aan mijn ogen. (De enige andere persoon met wie ik dat ook heb, precies datzelfde gevoel van onechtheid, en van héél graag willen maar het gewoon niet kunnen, is Caludia de Beij. Maar goed.)
Werkdagen....quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:32 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
dan houden ze hem lang boven de grond. Doorgaans moet een overledene binnen 5 dagen begraven/gecremeerd worden.
Bronquote:Begraving of crematie geschiedt niet eerder dan 36 uren na het overlijden en uiterlijk op de zesde werkdag na het overlijden.
O nee joh.....Hij is een prominent. die mag langer boven de grond hoor. Die hebben meer rechtenquote:
Dat heeft er niks mee te maken of je bekende Nederlander bent of geen bekende Nederlander bent.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
O nee joh.....Hij is een prominent. die mag langer boven de grond hoor. Die hebben meer rechten
De regeltjes gelden voor hun minder strikt hoor....quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:53 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dat heeft er niks mee te maken of je bekende Nederlander bent of geen bekende Nederlander bent.
Is dat belangrijk?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Weet iemand hoe hij zichzelf van het leven heeft beroofd? Verhanging? Overdosis?
Niet om aan te horenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, mensen willen graag idolen. Ik durf te stellen als hij er niet zo goed uitzag dat we dan nooit iets van hem hadden gehoord.
Hoe dat liedje "Toen ik je zag" hoorde, was het niet om aan te horen. Zo slecht gezongen. Maar wel hoog in de hitlijsten, hetgeen aantoont dat het niet om prestaties gaat maar om idiotie.
Owja sensatie he.Dat zijn kinderen dat later allemaal terug lezen en de reacties die daarop komen boeit mensen zoals jou zeker niet.Wat maakt het nou uit hoe hij het heeft gedaan?Ik hoop echt dat het nooit uitkomt!quote:
Dus omdat zn kids ooit op FOK! kunnen lezen mag er niet over gepraat worden? Kamerling heeft zelfmoord gepleegd en Kamerling was een bekende Nederlander. Ja, dan willen mensen weten hoe en wat.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:45 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
Owja sensatie he.Dat zijn kinderen dat later allemaal terug lezen en de reacties die daarop komen boeit mensen zoals jou zeker niet.Wat maakt het nou uit hoe hij het heeft gedaan?
Het liedje is leuk. Maar zijn stem had niet het bereik wat nodig was. En dus scoorde Kamerling omdat hij Kamerling was. Niks meer of minder.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:44 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
Niet om aan te horenHet was een leuk nummertje.Dus spreek voor jezelf
Hij koos er zelf voor om BN-er te worden en mocht op de allereerste rang van de maatschappij zitten. Ja, de lusten en de lasten....quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:45 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
Owja sensatie he.Dat zijn kinderen dat later allemaal terug lezen en de reacties die daarop komen boeit mensen zoals jou zeker niet.Wat maakt het nou uit hoe hij het heeft gedaan?Ik hoop echt dat het nooit uitkomt!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |