Verhanging is het meest populair volgens cijfers van het CBS. Depressief zijn is een ziekte. Als je niks meer voelt (apathie) dan kun je daar niks aan doen. Wel hard voor de omgeving.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:48 schreef Unit_731 het volgende:
Is er eigenlijk al bekend hoe hij het heeft gedaan? Even los van het Werther effect, hij is thuis gevonden dus dat sluit treinkoppen en de Herman-Brood manier uit. Ik gok op verhanging, maar iets met slagaders of een gifcocktail kan natuurlijk ook...
waarom is dat in godsnaam belangrijk om te weten?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 02:05 schreef Martin1234 het volgende:
Jammer dat we nog steeds niet weten hoe hij er een eind aan heeft gemaakt?
Het hoort erbij ik zeg niet dat het belangrijk is om te weten,quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 02:09 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
waarom is dat in godsnaam belangrijk om te weten?
(voor een buitenstaander dan, ik kan me van direkte familie voorstellen dat ze het zouden willen weten)
van mij mag je het je best afvragen hoor, maar ik vind het zo sensatiezoekerig klinken.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 02:11 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Het hoort erbij ik zeg niet dat het belangrijk is om te weten,
ik denk ik en vele meer mensen zullen daar benieuwd naar zijn.
En ik vraag het me gewoon af waarom niet?
Nee hoor ik bedoel het ook niet verkeerd ofzo.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 02:17 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
van mij mag je het je best afvragen hoor, maar ik vind het zo sensatiezoekerig klinken.
Dat is nou eenmaal zo.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 02:09 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
waarom is dat in godsnaam belangrijk om te weten?
(voor een buitenstaander dan, ik kan me van direkte familie voorstellen dat ze het zouden willen weten)
Gecondoleerd met je broer.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:41 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat is nou eenmaal zo.
Als ik, aan wie dan ook, vertel dat mijn broer zelfmoord heeft gepleegd, is bijna altijd de 1e vraag (na het, oh wat vervelend,dat wist ik niet) 'hoe heeft hij het gedaan?'.
Echt negen van de 10 keer.
Dankje.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 10:38 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Gecondoleerd met je broer.
En ik vind dat echt onbeschoft, dat daar gelijk naar gevraagd wordt.
Ik heb andere ervaringen met mensen, gelukkig. Al heb ik, ook gelukkig, nog nooit met zelfmoord in nabije omgeving te maken gehad. Maar wel met een ander soort sterfgeval van heel dichtbij. (meer dichtbij kan niet)
Koop de Privé, daar vind je vast je antwoordquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 02:18 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Nee hoor ik bedoel het ook niet verkeerd ofzo.
Maar ben benieuwd hoe Isa Hoes hem in de woning aantrof?
Dat stukje mis ik er gewoon uit?
Lijkt me totaal niet interessant om te weten hoorquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 02:18 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Nee hoor ik bedoel het ook niet verkeerd ofzo.
Maar ben benieuwd hoe Isa Hoes hem in de woning aantrof?
Dat stukje mis ik er gewoon uit?
En gelijk heeft de familie..Gaat ons niets aan hoe hij uit zijn leven is gestapt.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:12 schreef Poppejans het volgende:
Lijkt me totaal niet interessant om te weten hoor![]()
Albert Verlinde zei in Boulevard dat ze niet naar buiten brengen hoe hij zichzelf om het leven gebracht heeft,gewoon uit respect voor de familie.
Nieuwsgierigheid in deze is puur sensatiezucht. Niets anders.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:28 schreef hexje het volgende:
Tuurlijk gaat het ons niks aan. Maar je mag toch wel nieuwsgierig zijn.
Als er iemand is verongelukt wil je toch ook weten hoe enzo.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:29 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nieuwsgierigheid in deze is puur sensatiezucht. Niets anders.
Nee...nee.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:32 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Als er iemand is verongelukt wil je toch ook weten hoe enzo.
Waarom dat onderscheid of het iemand z'n keuze is of niet?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:33 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nee...nee.
En als iemand is verongelukt, dan is dat meestal niet zijn eigen keuze.
Bij AK is dat wel het geval.
Nou okee, vergeet dat onderscheid.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:36 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Waarom dat onderscheid of het iemand z'n keuze is of niet?
Ook.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:32 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Als er iemand is verongelukt wil je toch ook weten hoe enzo.
Zo herkenbaar, jammer dat ie er niet aan toegekomen is professionele hulp aan te nemen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:15 schreef roos85 het volgende:
Rick Engelkes: 'Antonie Kamerling had zijn glans verloren' door Wilma Nanninga
AMSTERDAM - Rick Engelkes is momenteel de steun en toeverlaat van Isa Hoes. Rick, die samen met haar in menig toneelstuk speelde, biedt waar het kan de helpende hand. ?Isa is een sterke vrouw. Zij heeft meer te verwerken gehad dan iemand zich kan voorstellen. Ze hield zoveel van Antonie, ze heeft alles gedaan om hem te helpen. Isa mag zich niet schuldig gaan voelen. Ze is heel dapper nu.?
Rick heeft ook de afgelopen maanden zeer regelmatig met Isa over Antonies problemen gesproken. „We hebben veel gedeeld. Ook wel met zijn vieren afgesproken. Isa, Antonie, Annemarie en ik. Ik kende Antonie al van de gezelligheid uit onze GTST-tijd. Maar hij had de laatste tijd zijn glans verloren. Zijn onbevangenheid. Hij slaagde er maar niet in te berusten in het geluk dat hij had. Dat was zijn persoonlijke tragiek. Hij had alles. Mooi werk, een heerlijk huis en de liefde van Isa en zijn kinderen, maar het leek wel of hij die niet meer kon voelen. Dat is het effect van de ziekte, de depressie, geweest.”
Rick vertelt dat Antonie bezig was met een constante zoektocht. „Hij zou nu verder gaan met een therapeut. Ik had Isa vorige week nog aan de telefoon over hoe moeilijk Antonie het vond om hulp te accepteren. Maar het was echt nodig. Isa is zo geduldig geweest, ze is er constant voor hem geweest.”
Antonie heeft in gesprekken met Rick ook wel eens gezegd dat hij niet meer verder wilde. „Hij had het openlijk over zelfmoord en je hoorde die dreiging ook steeds tussen de regels. Maar ik heb er nooit rekening mee gehouden dat zijn toestand zo zwart was dat hij dat werkelijk zou doen”, aldus Rick.
„Hij kon alles. Maar hij dacht heel minachtend over zichzelf, riep dat hij niks echt goed kon. En hij had de laatste tijd problemen omdat hij een paar keer was afgewezen voor rollen. Hij vond het moeilijk dat er andere jongere acteurs waren die rollen in de wacht sleepten als vrouwenjager of zo. Met dat fenomeen krijgt elke acteur te maken die ouder wordt. Maar het was een van de dingen die hij niet leek te kunnen verdragen.”
bron: telegraaf
JA bedankt voor de order, het is aangepastquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:30 schreef Robijn48 het volgende:
roos85, nogmaals: Antonie Kamerling is niet geboren op 25-6, maar op 25-8.
www.antoniekamerling.nl
Zou je het willen veranderen.
fijn, thanks. Is een beetje raar toch, als het niet klopt.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:36 schreef roos85 het volgende:
[..]
JA bedankt voor de order, het is aangepast
ja, maar had gewoon een typefout gemaakt hoef je niet te blijven herhalenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:40 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
fijn, thanks. Is een beetje raar toch, als het niet klopt.
Nou eh, bij de eerste keer dat ik het meldde deed je niks, dus tjaquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:43 schreef roos85 het volgende:
[..]
ja, maar had gewoon een typefout gemaakt hoef je niet te blijven herhalen
dat was gister tochquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:44 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nou eh, bij de eerste keer dat ik het meldde deed je niks, dus tja
Geeft niet, het is goed zo.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:49 schreef roos85 het volgende:
[..]
ben gister niet meer in het topic geweest
Ja erg jammer dat ie geen hulp kon accepteren.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:34 schreef purplerose het volgende:
Zo herkenbaar, jammer dat ie er niet aan toegekomen is professionele hulp aan te nemen.
Het heeft mij 10 jaar worstelen gekost voor ik zover was hulp aan te nemenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:51 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ja erg jammer dat ie geen hulp kon accepteren.
ik denk dat ze met het statement elke vorm van hulp, zoals gesprekken met familieleden/vrienden, medicatie ed bedoelen..quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:53 schreef Robijn48 het volgende:
In het statement die zijn vrouw en Verlinde uitgaven, stond: "hulp heeft niet mogen baten".
Ik denk dat dat toch een stuk meer te geloven is dan zo'n Privé artikel van Wilma Nanninga.
Rick heeft zelf met die Wilma Nanninga gesproken. en daar zei hij dat Antonie geen hulp kan/ kon accepteren.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:53 schreef Robijn48 het volgende:
In het statement die zijn vrouw en Verlinde uitgaven, stond: "hulp heeft niet mogen baten".
Ik denk dat dat toch een stuk meer te geloven is dan zo'n Privé artikel van Wilma Nanninga.
Voor wie is dat raar? Kan me niet voorstellen of iemand dat boeit eigenlijk, die 2 maanden verschil.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:40 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
fijn, thanks. Is een beetje raar toch, als het niet klopt.
Nee, iemand als Kamerling, die al jaren bij tijd en wijle depressief was, zal zeker hulp door professionele therapie gehad hebben. En ja, medicatie ook, inderdaad.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:57 schreef roos85 het volgende:
[..]
ik denk dat ze met het statement elke vorm van hulp, zoals gesprekken met familieleden/vrienden, medicatie ed bedoelen..
Man, doe niet zo belachelijk.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:59 schreef Stefan het volgende:
[..]
Voor wie is dat raar? Kan me niet voorstellen of iemand dat boeit eigenlijk, die 2 maanden verschil.
dat ook vast en zeker, maar juist de ondersteuning van familie en vrienden is belangrijk in het procesquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:59 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nee, iemand als Kamerling, die al jaren bij tijd en wijle depressief was, zal zeker hulp door professionele therapie gehad hebben. En ja, medicatie ook, inderdaad.
Dat hoeft niet, in eerste instantie wil je het zelf op kunnen lossen en na jaren van worstelen kom je erachter dat je het niet alleen kan maar dat is een proces wat jaren kan duren.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:59 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nee, iemand als Kamerling, die al jaren bij tijd en wijle depressief was, zal zeker hulp door professionele therapie gehad hebben. En ja, medicatie ook, inderdaad.
Oh, absoluut, absoluut.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:00 schreef roos85 het volgende:
[..]
dat ook vast en zeker, maar juist de ondersteuning van familie en vrienden is belangrijk in het proces
Zeker, maar dat zeg ik toch ook niet.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:01 schreef purplerose het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, in eerste instantie wil je het zelf op kunnen lossen en na jaren van worstelen kom je erachter dat je het niet alleen kan maar dat is een proces wat jaren kan duren.
dat hoeft niet, het kan best zijn dat hij geweigerd heeft professionele hulp te accepteren.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:02 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Oh, absoluut, absoluut.
Maar als er gemeldt wordt: "hulp mocht niet baten", dan kan je er mijns inziens van uitgaan, dat daar professionele hulp mee bedoeld wordt.
Tja. Ik denk van niet. En uitgaan van een artikel van Wilma Nanninga helpt nietquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:06 schreef roos85 het volgende:
[..]
dat hoeft niet, het kan best zijn dat hij geweigerd heeft professionele hulp te accepteren.
Dat hoop ik iig van wel jaquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:05 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Zeker, maar dat zeg ik toch ook niet.
Als je 44 bent, en al jaren bij tijd en wijlen zwaar depressief, dan kan je er vanuit gaan dat hij op een gegeven moment toch professionele hulp gezocht heeft.
Albert gaf zelf aan dat hij in het overleg met Isa gedaan heeft, en speciaal voor haar een uitzending wilde maken. daar kan ik niet anders dan respect voor hebben.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:05 schreef Lovechild het volgende:
Over het presenteren van Boulevard, donderdag; ik had er in eerste instantie ook een beetje mijn bedenkingen bij maar ik zapte daarna even naar Shownieuws en de dames daar waren echt een beetje aan het speculeren. Dan kun je mi beter iemand hebben die bij de familie hoort en er meer vanaf weet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |