Nee, omdat de film een succes was en dit liedje perfect aansloot bij het gevoel van de film.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:51 schreef EchtGaaf het volgende:
En dus scoorde Kamerling omdat hij Kamerling was. Niks meer of minder.
Dat ben ik met je eens. Ze gingen ook premieres en openingen af en praatten met de roddelbladen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hij koos er zelf voor om BN-er te worden. en mocht op de allereerste rang van de maatschappij zitten. Ja, de lusten en de lasten.
Het doet er gewoon niet toe hoe hij het gedaan heeft.Wat maakt dat in godsnaam uit?Het was zelfmoord.Klaar.Het maakt niet uit hoe het is gebeurd.Je wilt het alleen maar weten voor je eigen nieuwschierigheid.En als je het weet.Wat dan??Ben je dan blij?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:49 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dus omdat zn kids ooit op FOK! kunnen lezen mag er niet over gepraat worden? Kamerling heeft zelfmoord gepleegd en Kamerling was een bekende Nederlander. Ja, dan willen mensen weten hoe en wat.
Het gaat je helemaal niks aan hoe ik me voel als ik het weet. Het gaat je ook helemaal niks aan of ik het al of niet weten wil of de foto's wil zien. We hadden ook fotos van een dode Anna Nicole Smith, een dode Tupac, een dode Jackson en een dode David Caradine die nog aan zn kledingkast hing met zn broek op zn enkels.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:54 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
Het doet er gewoon niet toe hoe hij het gedaan heeft.Wat maakt dat in godsnaam uit?Het was zelfmoord.Klaar.Het maakt niet uit hoe het is gebeurd.Je wilt het alleen maar weten voor je eigen nieuwschierigheid.En als je het weet.Wat dan??Ben je dan blij?
Bah!!zulke mensen als jouquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:56 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het gaat je helemaal niks aan hoe ik me voel als ik het weet. Het gaat je ook helemaal niks aan of ik het al of niet weten wil of de foto's wil zien. We hadden ook fotos van een dode Anna Nicole Smith, een dode Tupac, een dode Jackson en een dode David Caradine die nog aan zn kledingkast hing met zn broek op zn enkels.
Als die plaatjes er zijn dan kijk ik ze.
Daarom. BN-ers die zeiken over privacyquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:53 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Ze gingen ook premieres en openingen af en praatten met de roddelbladen.
In dit geval dus niet, als er morgen begraven wordt voldoet het keurig aan de wet op de lijkbezorging, zelfs overmorgen zou, afhankelijk van het tijdstip van overlijden, nog gewoon binnen de regels kunnen vallen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De regeltjes gelden voor hun minder strikt hoor....
Ik dacht dat hij vandaag begraven zou wordenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
In dit geval dus niet, als er morgen begraven wordt voldoet het keurig aan de wet op de lijkbezorging, zelfs overmorgen zou, afhankelijk van het tijdstip van overlijden, nog gewoon binnen de regels kunnen vallen.
Gast, wat is je probleemquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:01 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
Bah!!zulke mensen als jouDus omdat die andere foto's er waren maakt het niks uit als er hier foto's van komen.Nou die foto's komen er niet.Helaas voor jou.Kick je erop?
Ja, en kijk eens hoe gelukkig hij was, oh wacht....quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Moet je eens kijken hoe Kamerling woonde!
Ik heb geen flauw idee of er vandaag, morgen of overmorgen begraven wordt, maar hoe je het ook wendt of keert valt het vandaag en morgen sowieso binnen de wet op de lijkbezorging, en overmorgen wellicht ook nog.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij vandaag begraven zou worden
Ja, maar de fotografen hebben het recht vanaf de openbare weg foto's te maken. Ja, ik wil daar foto's van zien, van de mensen die komen en de familie. We hebben 20 jaar lang met Kamerling-Hoes meegeleefd, het einde willen we ook meemaken, al is het dit keer geen happy end. Dat is het leven nu eenmaal.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:06 schreef Leandra het volgende:
en als zij de uitvaart en de wijze van overlijden privé willen houden dan hebben ze dat recht.
Gast?Ben een vrouw.Maar verder ga ik geneens op mensen zoals jou meer reagerenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:04 schreef Stefan het volgende:
[..]
Gast, wat is je probleemIk hoef geen dode Kamerling te zien maar als er een foto opduikt kijk ik die. En ja, dat zal erg zijn voor zijn kinderen als die foto zou lekken. Maar Antonie was een publiek persoon die er zelf voor koos dood te willen. Het is niet zoals Lady Di die vluchtend voor de paparazi verongelukte.
Het blijft voor mij onbegrijpelijk. Maar ja, dat is ratio, ik weet natuurlijk ook niet hoe beroerd hij voeldequote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en kijk eens hoe gelukkig hij was, oh wacht....
Natuurlijk, zij hebben net zo goed recht op privacy. Maar realiteit is gewoon dat je minder privacy hebt, als je op de eerste rang van de maatschappij zit. En daar kiezen ze dan wel degelijk voor. He bent dan immers ene publiek figuur. Met alles wat daarbij hoort...quote:Simpele feit blijft dat hij wellicht wel een hoge hypotheek kon krijgen op basis van zijn verdiensten, en dat die manier van verdienen heel zichbaar was, maar het feit dat we konden meekijken wil niet zeggen dat we automatisch met alles mogen meekijken en dat ze geen recht meer op privacy hebben, en als zij de uitvaart en de wijze van overlijden privé willen houden dan hebben ze dat recht.
Oh sorry mevrouw.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:10 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
Gast?Ben een vrouw.Maar verder ga ik geneens op mensen zoals jou meer reageren![]()
Ik begrijp ook niet zo goed waarom hij het niet over een totaal andere boeg heeft gegooid. Maar misschien was hij inmiddels toch gehecht geraakt aan zijn status en was dat zijn valkuil. Hij had gewoon een ander vak moeten gaan leren, of pianodocent worden. Iets meer humble. Als je dan toch zo bezig bent met persoonlijke groei...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 01:04 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Nou, die bovenste quote is een beetje cru gesteld, maar ik ben het wel eens met de constatering dat Antonie Kamerling een matig acteur was. Volgens mij had hij het verkeerde vak gekozen, en was hij zich daar in extreme mate van bewust. Ik vond hem sympathiek overkomen, heel 'dichtbij' (ik heb trouwens nog met hem in een studentenkamp rondgelopen, hij was ook aardig) maar ik kon bijna niet kijken naar zijn acteerspel, zo onecht en verwrongen vond ik hem overkomen. Dat deed bijna pijn aan mijn ogen. (De enige andere persoon met wie ik dat ook heb, precies datzelfde gevoel van onechtheid, en van héél graag willen maar het gewoon niet kunnen, is Caludia de Beij. Maar goed.)
Ik denk er precies zo overquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:46 schreef mane het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet zo goed waarom hij het niet over een totaal andere boeg heeft gegooid. Maar misschien was hij inmiddels toch gehecht geraakt aan zijn status en was dat zijn valkuil. Hij had gewoon een ander vak moeten gaan leren, of pianodocent worden. Iets meer humble. Als je dan toch zo bezig bent met persoonlijke groei...
Aan de andere kant, mensen die zo neigen naar depressiviteit zijn vaak juist zo passief in het nemen van de echte belangrijke stappen. Als buitenstaander zie je zulke zaken ook juist veel scherper, zelfs soms bij mensen die je amper kent. Die twee hadden een versterkende invloed op elkaar: dat ze het zochten in het 'zweverige' heeft naar mijn idee eerder een negatief effect gehad. Het is helemaal niet bevrijdend allemaal, maar enorm beklemmend. Dat je 'bij jezelf' moet komen, legt zo'n druk op alles. Ik heb schoonouders gehad die ook zo leefden en dachten. Ik ben zelf gereformeerd opgegroeid, maar ik vond hun manier van denken vaak net zo benauwend en dogmatisch als dat gereformeerde, waarvan zij zich zogenaamd 'bevrijd' hadden. Het geloof in die ideeën dat je alles uit jezelf moet halen, en dat je dat bereikt door esoterisch gedoe, en vooral de nadruk op het creatieve, als het 'hoogste goed'.. volgens mij is dat iets waar je vanzelf heel depressief van kunt raken, ook als je dat niet al was.
Waarom ben je daar naar op zoek gegaan?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:55 schreef MikeyMo het volgende:
Kom allen, wel even lid worden van de Antonie-kamerling- 25-08-1966 - 06-10-2010 - R.I.P. Wij zullen je echt missen . Deze hyves blijft bestaan voor de nabestaanden hyves!
Ik kreeg zo'n melding van dat Persoon X lid geworden is van de ...-hyves.. In dit geval dus deze. Waarom zou ik hier naar op zoek gaanquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:15 schreef N.icka het volgende:
[..]
Waarom ben je daar naar op zoek gegaan?
Het is wel een beetje kip en ei. Het zijn vaak al mensen die neiging hebben tot navelstaarderij die zich daaraan overgeven. En dan belanden ze van de regen in de drup.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:06 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ik denk er precies zo overAls je maar diep genoeg graaft en lang genoeg op de divan blijft liggen, krijg je de depressie er gratis bij (of de identiteitscrisis of wat dan ook). Ik geloof meer in de Middeleeuwse methode van hard werken en zorgen dat je niet teveel tijd hebt om na te denken over vragen als 'Wie ben ik?' en 'Wat doe ik hier?', want die antwoorden kent niemand en zó lang is het leven ook weer niet. (Ik werkte ooit bij een man die net klaar was met een zevenjarige psychoanalyse. Zeven jaar! Elke werkdag, hè: vijf dagen per week graven in de eigen psyche. Reden: hij had het moeilijk met zijn ouders. Hij was zelf vijftig jaar. Dat is wel zonde van je leven, toch?)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |