Bronquote:AMSTERDAM – Acteur Antonie Kamerling is overleden. Dat liet zijn zwager, Albert Verlinde, donderdag weten. Kamerling maakte zelf een einde aan zijn leven.
''In de namiddag van woensdag 6 oktober heeft Antonie besloten zijn leven te beeïndigen'', aldus Verlinde in een reactie die hij samen met Kamerlings vrouw, actrice Isa Hoes opstelde.
"In diverse interviews liet hij eerder al doorschemeren aan depressies te lijden. Helaas heeft de geboden hulp niet mogen baten.'' De acteur laat zijn vrouw, zoon Merlijn en dochter Vlinder achter. Zijn zus Liesbeth Kamerling is tevens actrice.
Loopbaan
Kamerling brak door in de soapserie Goede tijden, slechte tijden als Peter Kelder. Later speelde hij in een aantal speelfilms zoals in De Kleine Blonde Dood (1993) waarvoor hij genomineerd werd voor de Gouden Kalf als beste acteur. In 1997 speelde hij in de film All Stars.
Onder de artiestennaam Hero scoorde hij in 1997 een nummer één-hit met het nummer Toen Ik Je Zag, geschreven door Guus Meeuwis. De acteur speelde verder nog in de televisieseries Windkracht 10 (1996), Onderweg naar Morgen (2005) en Voetbalvrouwen (2008).
In 2011 zou Kamerling verschijnen in de musical Herrinert U Zich Deze Nog?!.
© NU.nl/ANP
Dat niet natuurlijk, ik kijk altijd de wereld draait door , mag jij raden waar dat vanavond over gaat ?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:14 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
En je was net van plan de hele avond naar SBS te kijken zeker
Een zelfmoordpoging en zelfmoord plegen is nogal verschil.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:12 schreef Qwerty87 het volgende:
[..]
Nee hoor volgens mij is het andersom. Dat vertelde een meisje mij in ieder geval die meerdere pogingen heeft gedaan. Mensen die depressief zijn en dan ineens een opleving krijgen, hebben dan ineens de energie en het "zelfvertrouwen" om die beslissing ineens wel te maken om zich van het leven te beroven.
dan kijk je toch neit, maar respecteer wel dat er een meerderheid is die daar wel behoefte aan heeft. ?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:18 schreef Joene het volgende:
[..]
Dat niet natuurlijk, ik kijk altijd de wereld draait door , mag jij raden waar dat vanavond over gaat ?
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:17 schreef Re het volgende:
ik zit altijd met een soort van intern dilemma als het gaat om zelfmoord aangezien ik ook genoeg voorbeelden heb gezien waarbij en (farmacologische) behandeling wel effectief is geweest en men er weer bovenop is gekomen en aan de andere kant de blijkbaar onbehandelbare reistente depressies
Hangt er een beetje vanaf of hij in Amsterdam woonde natuurlijk.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:18 schreef Joene het volgende:
[..]
Dat niet natuurlijk, ik kijk altijd de wereld draait door , mag jij raden waar dat vanavond over gaat ?
Idd, veel mensen begrijpen niet hoe erg/heftig een depressie is. Dan kan je nog wel succes hebben en een gezinnetje enzo, als je eenmaal zo diep zit dan kan je er soms niet meer uitkomen. Tis triestquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:18 schreef Synthesist het volgende:
als je depressie zo erg is dan boeit het niet meer of je een miljoen hebt of vrouw en kinderen, in dat opzicht kan ik het ook wel begrijpen.
Ja want heel nederland heeft behoefte aan Ode's aan Antoniequote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:19 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
dan kijk je toch neit, maar respecteer wel dat er een meerderheid is die daar wel behoefte aan heeft. ?
Zo bij het vondelpark.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:20 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Hangt er een beetje vanaf of hij in Amsterdam woonde natuurlijk.
Een andere zaak zou het zijn als het in een opwelling gebeurde, maar hij heeft geprobeerd eruit te komen, en dat is niet gelukt. Wat voor keuze blijft er dan nog over?quote:
klopt.. bij mijn moeder werkte de medicatie en een bed op recept super tot sinds kort.quote:
Aha, nou dan zal het weer een fijn plakkerig onderonsje worden. Heeft Jeroen Krabbé al gereageerd?quote:
? Waarom reageer je zo? Ik zeg alleen dat ik het hoor van een meisje die dit in therapie te horen kreeg en dat er daarom nu zoveel op haar werd gelet omdat in goede periodes van depressieve mensen blijkbaar het vaakst zelfmoord wordt gepleegd. Was verder niet naar bedoelt hoor, zei je alleen wat ik dacht en te horen heb gekregen..quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:15 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het is goed, echt.
Ik ga wat anders doen, een steen wegwerken.
Leuk en aardig, je kunt hier wel sentimenteel gaan doen. Maar zou je je niet eens gaan ontfermen over die kinderen? Daar hebben ze daadwerkelijk wat aan.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:20 schreef Shirley het volgende:
Ongelofelijk...ik kreeg echt tranen in m'n ogen toen ik het hoorde... maar idd, hoe kun je je kinderen achterlaten? Vreselijk...
Was vroeger zo verliefd op die man...
Sterkte aan nabestaanden enzo..
de kinderen zijn meestal onderdeel van de nabestaandenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Leuk en aardig, je kunt hier wel sentimenteel gaan doen. Maar zou je je niet eens gaan ontfermen over die kinderen? Daar hebben ze daadwerkelijk wat aan.²
Maar het kan toch ook mislukken? Heel veel mensen die zelfmoord plegen hebben eerst al een aantal pogingen gedaan. Of ze bij de eerste poging misschien toch niet dood wilden weet ik niet.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:18 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Een zelfmoordpoging en zelfmoord plegen is nogal verschil.
Bij een poging is het een schreeuw om aandacht... en dan krijgen ze wel de hulp die ze anders moeilijker krijgen. Daardoor gaat het tijdelijk beter omdat het helaas in eerste instantie crisisopvang is. en niet de harde kern wordt aangepakt.. en daardoor vaak meerdere pogingen gemaakt worden.
Iemand die echt dood wil die poogt niet, die doet.. en daardoor een enorme piek opleving die niet vergelijkbaar is na de opleving van een poging..
Er zit echt verschil in. klinkt misschien wat vreemd, maar is echt zo.
Het lijkt mij dat hij misschien maatregelen heeft genomen, zodat zijn kinderen het niet zouden zien..quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:27 schreef sunny16947 het volgende:
Weet niet hoe hij het heeft gedaan, maar in de berichtgeving viel mij iets op.
Hij "heeft in de namiddag het besluit genomen" en "is in de nacht gevonden". "In zijn eigen huis".
Het lijkt mij dus dat hij in de namiddag al zelfmoord heeft gepleegd en pas s'nachts is gevonden. Een schreeuw om hulp die door omstandigheden fataal is geworden.
hij zal vrouw en kinderen op de een of andere manier het huis uit hebben gekregen gok ikquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:27 schreef sunny16947 het volgende:
Hij "heeft in de namiddag het besluit genomen" en "is in de nacht gevonden". "In zijn eigen huis".
Het lijkt mij dus dat hij in de namiddag al zelfmoord heeft gepleegd en pas s'nachts is gevonden. Een schreeuw om hulp die door omstandigheden fataal is geworden.
Wie is Mauricequote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:23 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
klopt.. bij mijn moeder werkte de medicatie en een bed op recept super tot sinds kort.
Bij Maurice werkte het echt niet.. die heeft dik 20 jaar gevochten, allerlei medicijnen therapie etc..
Maar ik denk dan maar zo.. omdat ik juist beide kanten ken,, en niet weet hoe zijn specifieke situatie was dat hij gedaan heeft wat kon in zijn kunnen.
Het is best lastige materie.. maar nee toen niet anders hadden ze het toen goed gedaan..quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Maar het kan toch ook mislukken? Heel veel mensen die zelfmoord plegen hebben eerst al een aantal pogingen gedaan. Of ze bij de eerste poging misschien toch niet dood wilden weet ik niet.
Vader van mijn dochter. Die heeft 2 jaar terug zelfmoord gepleegd.quote:
Hulp in de vorm van teveel medicatie?quote:"In diverse interviews liet hij eerder al doorschemeren aan depressies te lijden. Helaas heeft de geboden hulp niet mogen baten.
klopt niet helemaal. een zelfmoordpoging van iemand die echt dood wil kan echt mislukken.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:18 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Een zelfmoordpoging en zelfmoord plegen is nogal verschil.
Bij een poging is het een schreeuw om aandacht... en dan krijgen ze wel de hulp die ze anders moeilijker krijgen. Daardoor gaat het tijdelijk beter omdat het helaas in eerste instantie crisisopvang is. en niet de harde kern wordt aangepakt.. en daardoor vaak meerdere pogingen gemaakt worden.
Iemand die echt dood wil die poogt niet, die doet.. en daardoor een enorme piek opleving die niet vergelijkbaar is na de opleving van een poging..
Er zit echt verschil in. klinkt misschien wat vreemd, maar is echt zo.
Ok, dat is minder man, sterkte. Kun je me wellicht vertellen waarom je er van uit gaat dat we Maurice kennen?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:31 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Vader van mijn dochter. Die heeft 2 jaar terug zelfmoord gepleegd.
Het was meer ter illustratie dat ik beiden kanten ken in wat Re zei.
omdat de meeste hem wel kenden van fokquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ok, dat is minder man, sterkte. Kun je me wellicht vertellen waarom je er van uit gaat dat we Maurice kennen?²
Een aktie om zijn leven daadwerkelijk beeindigd te krijgen door te zorgen dat je niet eerder gevonden wordt... (maar dat kan ik wel weer verkeerd lezen...)quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:27 schreef sunny16947 het volgende:
Alsof het haar kan schelen dat jij die naam even niet kan plaatsen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ok, dat is minder man, sterkte. Kun je me wellicht vertellen waarom je er van uit gaat dat we Maurice kennen?²
natuurlijk, maar dat is uitzonderlijk.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:32 schreef Caesu het volgende:
[..]
klopt niet helemaal. een zelfmoordpoging van iemand die echt dood wil kan echt mislukken.
Ah, ok. Het valt me wel op dat je er vrij nuchter en zakelijk over kunt praten. Je hebt het 100% verwerkt heb ik het idee.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:33 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
omdat de meeste hem wel kenden van fok![]()
en ik in deze reageerde op Re en Re wel weet over wie ik het heb omdat Re destijds de foto's van ons huwelijk gemaakt heeft.
niet zo mopperen hij vraagt het toch gewoon, vragen staat vrijquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:34 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Alsof het haar kan schelen dat jij die naam even niet kan plaatsen.
hij is getrouwd met de broer van Kamerling zijn vrouwquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:37 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Jeetje, je vraagt je af hoever heen je moet zijn om tot zo iets te besluiten, met vrouw en kinderen die je achterlaat. RIP en sterkte aan de familie (hoewel het me wel bevreemd dat Kwalbert Verlinken daar ook toe behoort, of is die de zwager van alle Gooise matrasfiguren?
Ah, burgemeester Hoes is de broer van Isa! Dat wist ik niet.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij is getrouwd met de broer van Kamerling zijn vrouw
edit: van de weduwe
Wat een klootzak.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:38 schreef Loedertje het volgende:
Jeroen Krabbé heeft ook een *leuk* praatje bij RTLz
Hij moet wel heeeeeeel alleen zijn geweest, hij had veel frustraties omdat hij niet echt door kon breken in de VS zoals Rutger Hauer en ik..hij heeft echt op alle deuren aangeklopt maar het lukte niet, hoe hij ook zijn best heeft gedaan.
Die man is toch ook een karikatuur van zichzelf....quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:38 schreef Loedertje het volgende:
Hij moet wel heeeeeeel alleen zijn geweest, hij had veel frustraties omdat hij niet echt door kon breken in de VS zoals Rutger Hauer en ik..hij heeft echt op alle deuren aangeklopt maar het lukte niet, hoe hij ook zijn best heeft gedaan.
Wat een raar praatje op dit moment. Een beetje over zichzelf beginnen...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:38 schreef Loedertje het volgende:
Heeft-ie dat echt gezegd?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:38 schreef Loedertje het volgende:
Dat doet Krabbé altijd. "Ik en prins Bernhard", "ik en..."quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:41 schreef djenneke het volgende:
[..]
Wat een raar praatje op dit moment. Een beetje over zichzelf beginnen...
Ja, dat is niks voor Krabbé, om elke gelegenheid aan te grijpen om over zichtzelf te beginnen. Oh, wacht...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:41 schreef djenneke het volgende:
Wat een raar praatje op dit moment. Een beetje over zichzelf beginnen...
Oh geloof me nieuws als dit hakt er enorm in, en ik heb even tranen met tuiten gehuilt.. en dat doe ik met regelmaat. Bij speciale momenten van de dochter..quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ah, ok. Het valt me wel op dat je er vrij nuchter en zakelijk over kunt praten. Je hebt het 100% verwerkt heb ik het idee.²
Heeft Frits Barend zich al opgeworpen als Anthonies beste vriend?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:42 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, dat is niks voor Krabbé, om elke gelegenheid aan te grijpen om over zichtzelf te beginnen. Oh, wacht...
Respect _evenstar_quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:43 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Oh geloof me nieuws als dit hakt er enorm in, en ik heb even tranen met tuiten gehuilt.. en dat doe ik met regelmaat. Bij speciale momenten van de dochter..
etc.. En dan ben ik soms enorm boos en denk ik ook laffe zak en nog meer slechts![]()
Er zijn nummers die ik niet meer kan horen zonder te janken.
Daar tegenover staat dat ik aardig goed kan relativeren.
Ik weet dat hij gevochten heeft voor wat hij kon, en kijk zekerheid heb ik nooit, ik weet niet zijn preciese motivatie.
Hij heeft genoeg vertrouwen in mij gehad om alleen voor ons meisje te zorgen, wetende dat hij dat niet kon.
En er vanuit ga dat hij het beste voor haar heeft over gehad, en ik ook weet wat er anders voor ellende was gekomen.
De beste uit twee kwaden zeg maar.
Daarbij heeft het mij toen en ook nu weer op zulke moment geholpen dat hoe ik in het leven sta en mijn dochter in het leven probeer te sturen.
Soms moet je veel verdriet voelen om het leven te kunnen waarderen.
Dat klinkt walgelijk cliche, maar toch voel en ervaar ik het zo
Mijn god, is dit een grap??quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:38 schreef Loedertje het volgende:
Dat hangt van het bedrag af.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:43 schreef Stefan het volgende:
[..]
Heeft Frits Barend zich al opgeworpen als Anthonies beste vriend?
Netjes, dit is een goede eigenschap die niet alle vrouwen is gegeven.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:43 schreef _evenstar_ het volgende:
Niet letterlijk maar daar kwam het wel op neer.quote:
quote:
Ach, dat kan nooit de enige reden zijn geweest. Mensen die zelfmoord plegen hebben meer problemen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:50 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Maar goed, de depressies moeten toch ergens vandaan komen. Het zou dus best kunnen dat hij erg perfectionistisch was en zich tot het uiterste inspande terwijl het niet het voor hem zo belangrijke doel bereikte.
Als je de lat voor jezelf te hoog legt dan kunnen depressies leiden tot zelfmoord helaas.
Heeft ie het ook nog over zijn schilderijententoonstelling gehad?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:38 schreef Loedertje het volgende:
Het kan van alles zijn, maar een beetje ongepast om het zo te stellen, en zo geslaagd vind ik Jeroen Krabbe nou ook weer niet in Amerika...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:50 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Maar goed, de depressies moeten toch ergens vandaan komen. Het zou dus best kunnen dat hij erg perfectionistisch was en zich tot het uiterste inspande terwijl het niet het voor hem zo belangrijke doel bereikte.
Als je de lat voor jezelf te hoog legt dan kunnen depressies leiden tot zelfmoord helaas.
depressief?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:43 schreef BansheeBoy het volgende:
Er is niets ergers dan een psychische ziekte. Ik heb in een korte periode 2 psychoses meegemaakt. Echt ernstig. Dat wens je niemand toe.²
ja ik wou net zeggen maar ik moest eerst even googelen wat de goede man zoal gedaan heeft in Amerika ... zitten wel wat films tussen die ik gezien heb maar ik denk alleen maar 'zat hij daar ook in???'quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:52 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Het kan van alles zijn, maar een beetje ongepast om het zo te stellen, en zo geslaagd vind ik Jeroen Krabbe nou ook weer niet in Amerika...
Ik snap je vraag niet. Wat bedoel je?quote:
Krabbé heeft de poes van Streisand geaaid. En misschien zelfs in haar neus mogen bijten. Dan ben je toch iemand, hoor.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja ik wou net zeggen maar ik moest eerst even googelen wat de goede man zoal gedaan heeft in Amerika ... zitten wel wat films tussen die ik gezien heb maar ik denk alleen maar 'zat hij daar ook in???'
Rutger Hauer wel
jij zei Er is niets ergers dan een psychische ziektequote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik snap je vraag niet. Wat bedoel je?²
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:00 schreef sp3c het volgende:
we gaan hier geen islam discussie van maken
Islam?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:00 schreef sp3c het volgende:
wie doet dat danquote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:00 schreef sp3c het volgende:
ik denk dat voor iemand met kanker of er mee te maken heeft in directe omgeving kanker het allerergste is, voor iemand die die ervaring niet heeft maar wel met depressie is voor diegene dat.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:59 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
jij zei Er is niets ergers dan een psychische ziekte
Verklaar je nader.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:00 schreef sp3c het volgende:
Hij heeft in een James Bond gezeten, en een kritisch goed ontvangen film geregisseerd (Left Luggage), maar Femke Janssen is dan iets geslaagder..quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja ik wou net zeggen maar ik moest eerst even googelen wat de goede man zoal gedaan heeft in Amerika ... zitten wel wat films tussen die ik gezien heb maar ik denk alleen maar 'zat hij daar ook in???'
Rutger Hauer wel
BSB, psychische ziektes, homo's ... gewoon nietquote:
beetje ongepast om die link te leggenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
BSB, psychische ziektes, homo's ... gewoon niet
ik dacht ik waarschuw maar vast
ik ken mijn klantenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:05 schreef Klaudias het volgende:
[..]
beetje ongepast om die link te leggen
Sp3c, wááár heb je het over?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nou ja.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
Isa is Arabisch voor Jezus.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:06 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Antonie Kamerling was toch een moslim?
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:33 schreef Gtaboy107 het volgende:
Als ik eens zeg, het gaat een mooie dag worden, dan gebeurt er altijd wel weer zoiets.
sodemieter toch op met je gelul man, hoe ongepast kan je reageren zeg. En nu ga je zeker mij een ban uitdelenquote:
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:00 schreef sp3c het volgende:
Er was geen enkele aanleiding voor. Je zit nu proactief de mod uit te hangen op basis van een intuïtie die niet klopt. Dus die waarschuwing mag je wmb ook gewoon achterwege laten.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:09 schreef sp3c het volgende:
kan het fout hebben hoor maar ik kreeg heel erg het gevoel dat athlon zat te vissen naar bepaalde bekende uitspraken van BsB en daar heb ik geen zin in verder laat ik het erbij maar de waarschuwing staat
Heb je vaker last van paranoia ?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
Neh, hij gaat straks editten omdat hij niet toe zal geven dat hij fout zit.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:10 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
sodemieter toch op met je gelul man, hoe ongepast kan je reageren zeg. En nu ga je zeker mij een ban uitdelen
Ik vind jou wel een belachelijk sterke vrouw hoor. Hoe je er over praat.. Ik ben blij voor je kinderen dat ze jou hebben.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:43 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Oh geloof me nieuws als dit hakt er enorm in, en ik heb even tranen met tuiten gehuilt.. en dat doe ik met regelmaat. Bij speciale momenten van de dochter..
etc.. En dan ben ik soms enorm boos en denk ik ook laffe zak en nog meer slechts![]()
Er zijn nummers die ik niet meer kan horen zonder te janken.
Ik weet dat hij gevochten heeft voor wat hij kon, en kijk zekerheid heb ik nooit, ik weet niet zijn preciese motivatie.
Hij heeft genoeg vertrouwen in mij gehad om alleen voor ons meisje te zorgen, wetende dat hij dat niet kon.
En er vanuit ga dat hij het beste voor haar heeft over gehad, en ik ook weet wat er anders voor ellende was gekomen.
De beste uit twee kwaden zeg maar.
Daarbij heeft het mij toen en ook nu weer op zulke moment geholpen dat hoe ik in het leven sta en mijn dochter in het leven probeer te sturen.
Soms moet je veel verdriet voelen om het leven te kunnen waarderen.
Dat klinkt walgelijk cliche, maar toch voel en ervaar ik het zo
Ik ben meerdere malen mod geweest op nieuws sp3c maar je laat een topic nu onwijs ontsporen door zélf over homo's, islam en weet ik veel wat te beginnen en tevens personen te beschuldigen van dingen die er niét staan.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:12 schreef sp3c het volgende:
er is nog een post, als je daar ook op reageert zijn we klaar loedertje
Nogmaals, wat hebben die kinderen aan een vader die niet meer wil leven?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:14 schreef DoimeN het volgende:
Beetje laf om ertussen uit te stappen met zulke jonge kinderen.
Wat hebben de kinderen aan een vader die onder de anti-depressiva zit en zelf de zin van het leven niet meer ziet?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:16 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Nogmaals, wat hebben die kinderen aan een vader die niet meer wil leven?
Dit idd.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:16 schreef Lamon. het volgende:
Oja, nu je het zegt, laten we dit gedrag stimuleren.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:16 schreef Lamon. het volgende:
[..]
niet veel..quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:16 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Neen, je hebt meer respect voor ouders die het laten escaleren en geen uitweg meer zien en hun hele gezin uitroeienquote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:19 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Oja, nu je het zegt, laten we dit gedrag stimuleren.![]()
Klopt maar over die mensen gaat het hier niet.quote:Er zijn jaarlijks heel veel mensen die depressief raken en daar ook gewoon uitklimmen.
Alsof je het "stimuleert" als je niet gelijk begint te schreeuwen: laf, zielig, sneu, blablaquote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:19 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Er zijn jaarlijks heel veel mensen die depressief raken en daar ook gewoon uitklimmen.
stimuleren zegt niemandquote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:19 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Er zijn jaarlijks heel veel mensen die depressief raken en daar ook gewoon uitklimmen.
En jaarlijks ook veel mensen die dat niet kunnen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:19 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Ik probeer dat te begrijpen, maar het is toch logisch dat iemand die er alles aan gedaan heeft om uit dat dal te klimmen en dat niet kon, geen goede vader zou zijn...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:20 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
niet veel..
mensen houden teveel vast aan het ideaal plaatje.. het clichee papa mama kindje(s)
Kijken niet verder als hun neus lang is.
Als het dan afwijkt door dood/scheiding is het maar laf en fout..
kortzichtigheid enzo jeweets hebben sommigen last van..
Volgens mij was dat ook het probleem, zelfs dat hielp niet meer.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:22 schreef DoimeN het volgende:
Stimuleren was wat overtrokken inderdaad. Maar ik zou 10x liever een chemisch vrolijke vader hebben dan geen vader.
dat weten we dus nog niet hequote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:23 schreef Relko het volgende:
[..]
Volgens mij was dat ook het probleem, zelfs dat hielp niet meer.
Open er een Feedback topic over.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Sp3c, ik zeg het niet graag, maar je hebt ongewild het topic doen ontsporen. Homo's, bsb, Islam, niemand had het er over.²
en dat werkt niet altijd.. !quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:22 schreef DoimeN het volgende:
Stimuleren was wat overtrokken inderdaad. Maar ik zou 10x liever een chemisch vrolijke vader hebben dan geen vader.
zo rond de 25% van de klinische depressies is niet behandelbaar helaas...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:22 schreef DoimeN het volgende:
Dat weten we wel uit de verklaring van zijn vrouwquote:
Staat keurig in de openingspost.quote:Helaas heeft de geboden hulp niet mogen baten
denk je dat het een makkelijke keuze is om je liefde en je kinderen achter te laten?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:25 schreef Stink-ui het volgende:
ben ik de enigste die dit echt laf vind?
sorry ik wil niet trollen ofzo.. maar komop..
hoe kom je er makkelijk vanaf..
en de rest maar met een gevoel achterlaten die nooit meer weggaat..
hoop dat mensen dit ook snappen..
De chemie is waarschijnlijk ook blijkbaar al uitgeprobeerd op hem.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:22 schreef DoimeN het volgende:
Ik denk persoonlijk dat het voor een ouder een hele moeilijke beslissing is om deze stap definitief te zetten.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:25 schreef Stink-ui het volgende:
en de rest maar met een gevoel achterlaten dat nooit meer weggaat..
nee er staat niet dat het niet meer hielp, er staat dat het niet heeft geholpenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:25 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat weten we wel uit de verklaring van zijn vrouw
[..]
Staat keurig in de openingspost.
Wat is het verschil volgens jouquote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee er staat niet dat het niet meer hielp, er staat dat het niet heeft geholpen
even voor de duidelijkheid dat ik je goedd volg, je bedoelt dus :quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:22 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Ik probeer dat te begrijpen, maar het is toch logisch dat iemand die er alles aan gedaan heeft om uit dat dal te klimmen en dat niet kon, geen goede vader zou zijn...
Het is zo makkelijk om iemand maar als laf weg te zetten..maar het zal wel gebrek aan levenservaring zijn.
Als je het topic gelezen had: Ja er zijn mensen die mening delen. En ja ergens ben ik het met je eens, je ontvlucht een gemoedstoestand die mogelijk voor maar even was.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:25 schreef Stink-ui het volgende:
sorry ik wil niet trollen ofzo.. maar komop..
en de rest maar met een gevoel achterlaten die nooit meer weggaat..
hoop dat mensen dit ook snappen..
Meer iemand die geen vader kan zijn...uiteindelijk zou hij als hij tegen zijn wil verder zou moeten leven omdat hij de beslissing eruit te stappen voor zijn gevoel niet had mogen nemen, misschien wel in een inrichting terecht zijn gekomen..quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:28 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
even voor de duidelijkheid dat ik je goedd volg, je bedoelt dus :
dat het verkeerd is om te stellen dat iemand die alles gedaan heeft in zijn kunnen en mogelijkheden om hier uit te komen om beter te worden en dat niet kan dan automatisch een slechte vader zou zijn.
?
we weten niet of het ooit hielpquote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:28 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Wat is het verschil volgens jou
Nou vind ik het samen moeten werken met Lange Frans ook wel een legitieme reden voor depressiviteit, als ik een serieus acteur zou zijn. Zo denk je nog in Hollywood te gloreren, en het volgende moment sta je in een achterafzaaltje met die rappende Joran van der Sloot-lookalike.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:53 schreef Daywalk3r het volgende:
Niet te begrijpen.
Zou naar een show heengaan met Antonie en Lange Frans.
Oh zo ik snap je nu, ik las het anders vandaar dat ik om opheldering vroeg.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:35 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Meer iemand die geen vader kan zijn...uiteindelijk zou hij als hij tegen zijn wil verder zou moeten leven omdat hij de beslissing eruit te stappen voor zijn gevoel niet had mogen nemen, misschien wel in een inrichting terecht zijn gekomen..
Hoe kan je een ondraaglijk leven volhouden?
En het leven was voor hem ondraaglijk, anders zoek je niet zoveel hulp..en die hulp heeft niet gewerkt.
Ik dacht dat jij het ook wel zo zag.
Dus duidelijk in het hoofd van iemand die er mee kampt ook een moeilijk iets, daarom vind ik het juist zo eng als zo iemand meteen als laf weggeschoven wordt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:41 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Oh zo ik snap je nu, ik las het anders vandaar dat ik om opheldering vroeg.
klopt ja
Hier was M. de vader, maar hij kon niet zorgen voor haar..
Een slechte vader was hij niet hij hield oprecht veel van haar.
Al kun je stellen dat voor de een het geen avder zijn inherent is aan slechte vader.
En vanuit mijn ervaring had hij in de toekomst door zijn ziektes wel een slechte vader geweest, in die zin wat de normen zijn.
Kijk je kan zeggen dat door ziekte iemand niet verantwoordelijk is voor zijn daden.. maar ook weer niet.
Lastig lastig..
Mooie omschrijvingquote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:52 schreef Dutchguy het volgende:
Depressie is soms alsof je in een bootje zit dat langzaam wegdrijft van alles wat je lief is, hoe hard je ook roeit.
R.I.P.
klopt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:52 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Dus duidelijk in het hoofd van iemand die er mee kampt ook een moeilijk iets, daarom vind ik het juist zo eng als zo iemand meteen als laf weggeschoven wordt.
Beetje een automatische piloot, "Zelfmoord, oh daar wil ik niet mee geconfronteerd worden, want ik ben wel gelukkig, dus is het laf."
Pas als je zoals jij, (en ik in een andere situatie ook, hoor) echt met die gedachtes geconfronteerd wordt, ga je inzien dat het niet zo simpel is.
Was echt shocking om te lezen, leek mij altijd al een aardige zachtaardig figuur met werkelijk talent voor acterenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:25 schreef Re het volgende:
[..]
zo rond de 25% van de klinische depressies is niet behandelbaar helaas...
maatschappelijke druk, en erfelijke belasting spelen beiden een grote factor.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:58 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Was echt shocking om te lezen, leek mij altijd al een aardige zachtaardig figuur met werkelijk talent voor acteren![]()
Maar ligt het nou aan mij of komt depressie nu veel meer voor dan 30 jaar geleden of nog verder geleden? We leven tenslotte wel in een veel meer individualistische maatschappij waarin iedereen veel meer perfectie en eisen stelt aan zichzelf. Jezelf gefaald voelen ligt dan wel veel meer op de loer…
Wie zegt dat?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:19 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Oja, nu je het zegt, laten we dit gedrag stimuleren.
Ja, en dat zijn overwegend mensen die even in een dip zitten. Niet van dit kaliber depressie.quote:Er zijn jaarlijks heel veel mensen die depressief raken en daar ook gewoon uitklimmen.
Dan was er al geen sprake van een depressie in the first place.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:03 schreef Verbal het volgende:
Ja, en dat zijn overwegend mensen die even in een dip zitten. Niet van dit kaliber depressie.
En wat als een chemisch vrolijke vader ook niet tot de mogelijkheiden behoorde?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:22 schreef DoimeN het volgende:
Niet helemaal waar, want er is nog zoiets als een tijdelijke depressie. Maar dit zal klinisch/chronisch zijn geweest.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:05 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Dan was er al geen sprake van een depressie in the first place.
Natuurlijk, maar het ligt hem in het feit dat er werd gezegd "even in een dipje". Dat is iets heel anders dan tijdelijk depressief zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:07 schreef Verbal het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, want er is nog zoiets als een tijdelijke depressie. Maar dit zal klinisch/chronisch zijn geweest.
Daarnaast wordt mensen die in een dipje zitten al heel snel depressie (en bijbehorende medicatie) aangepraat. Een beetje zoals kinderen die in plaats van een opvoeding met de drie R'en in een soort 24-uurs-economie-gezin moeten meehollen, daar opgefokt van raken en dan ineens ADHD hebben.
V.
Ik zal wel wat te hoopgevend zijn, maar ik kan er toch vaak met de pet niet bij dat je als succesvolle westerling zo depressief kunt worden. Een dagje favela's zou dan geen wonderen kunnen doen?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:07 schreef Verbal het volgende:
[..]
En wat als een chemisch vrolijke vader ook niet tot de mogelijkheiden behoorde?
En dan nog gaat het niet om wat de kinderen willen, hoe vervelend ook, het gaat om hoe vader zich voelt.
V.
Dan heb je dus geen idee wat een klinische depressie is. Sorry.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:12 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ik zal wel wat te hoopgevend zijn, maar ik kan er toch vaak met de pet niet bij dat je als succesvolle westerling zo depressief kunt worden. Een dagje favela's zou dan geen wonderen kunnen doen?
Er spelen ook allerlei biologische factoren een rol en die bepalen ook het gevoelsleven van iemand.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:12 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ik zal wel wat te hoopgevend zijn, maar ik kan er toch vaak met de pet niet bij dat je als succesvolle westerling zo depressief kunt worden. Een dagje favela's zou dan geen wonderen kunnen doen?
Omdat Arnie het irl verder geschopt heeft dan Peter in GTST?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:12 schreef BansheeBoy het volgende:
Het succes van Arnie zou hier weleens aan ten grondslag kunnen liggen.²
Dat je dat uitsluit is juist de kern van een depressie, slimmerd.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:12 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Want het kan altijd weer beter met je gaan, waarom zou je dat bij voorbaat uitsluiten?
Dat weet ik toevallig wel, maar dan nog. Waarom bij voorbaat verbeteringen uitsluiten?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:13 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dan heb je dus geen idee wat een klinische depressie is. Sorry.
V.
succesvol staat niwet gelijk aan gelukkig zijn!!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:12 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ik geloof best dat zo iemand op dat moment geen uitweg ziet, maar vind het wat te makkelijk om dat maar af te doen met "de kinderen hebben meer aan een dode vader dan een chronisch depressieve vader". Want het kan altijd weer beter met je gaan, waarom zou je dat bij voorbaat uitsluiten? Dan hebben je kinderen nog wat jaren om samen te delen
Als je het weet, stel je je wel onwetend op (nofi).quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:16 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Dat weet ik toevallig wel, maar dan nog. Waarom bij voorbaat verbeteringen uitsluiten?
Je begrijpt me verkeerd. Dat de persoon zelf dat uitsluit op dat moment is logisch, maar wat ik niet begrijp zijn de mensen hier in dit topic die reageren met "een dode vader is beter dan een depressieve vader".quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:15 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Dat je dat uitsluit is juist de kern van een depressie, slimmerd.
Da's maar hoe je het bekijkt. Kamerling was ontzettend druk , misschien wel te druk, met allerlei shows, musicals, films etc. (en succesvol in die wereld)quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:14 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Omdat Arnie het irl verder geschopt heeft dan Peter in GTST?
Zie boven. Ik doelde op de mensen hier die die redeneertrant volgden, niet op Antonie zelf.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:18 schreef Verbal het volgende:
[..]
Als je het weet, stel je je wel onwetend op (nofi).
Wie zegt dat hij verbetering uitsloot? Misschien wilde hij na al die jaren niet meer hoeven vechten? Misschien leerde zijn ervaring dat een stabiele verbetering niet tot de mogelijkheden behoorde? Misschien kon niks hem meer schelen en wilde hij geen geestelijke pijn meer?
Hoe dan ook, depressie heeft niets te maken met verwende westerlingen.
V.
Dat mag wel, maar het is niet relevant en waarsch. enkel bedoeld om te provoceren.quote:
Ja maar dat doet er toch niet toe? Het was de depressieve Antonie die dood wilde omdat hij het leven om wat voor reden dan ook niet meer zag zitten. Dan kunnen anderen al of niet uitsluiten wat ze willen, maar is dat niet zinloos?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Zie boven. Ik doelde op de mensen hier die die redeneertrant volgden, niet op Antonie zelf.
Echt zware lichamelijke depressie staat daar los van.quote:Depressie heeft in zoverre te maken met het westen dat het er relatief vaker voorkomt dan in andere werelddelen (waar de maatschappelijke druk trouwens meestal minder groot is).
Wat een onzin. Dat is hetzelfde als beweren dat iemand die van kanker genezen is, eigenlijk geen kanker had.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:05 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Dan was er al geen sprake van een depressie in the first place.
Je begrijpt me verkeerd.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:30 schreef Lkw het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dat is hetzelfde als beweren dat iemand die van kanker genezen is, eigenlijk geen kanker had.
Voor Antonie en zijn familie wel, maar voor de discussie niet.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:28 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja maar dat doet er toch niet toe? Het was de depressieve Antonie die dood wilde omdat hij het leven om wat voor reden dan ook niet meer zag zitten. Dan kunnen anderen al of niet uitsluiten wat ze willen, maar is dat niet zinloos?
V.
Sorry, zie het nu ook. Had te snel gelezen. Excuse moiquote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:33 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Je begrijpt me verkeerd.
Iemand had het over 'tijdelijk in een dipje zitten', maar dat is een ongelukkige en onjuiste woordkeuze als je doelt op iemand die tijdelijk depressief was.
Je doet net alsof ik ontken dat tijdelijke depressies bestaan.
Ik heb Antonie vorig jaar in Sunset Boulevard gezien samen met Simone Kleinsma.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:17 schreef Bastard het volgende:
Nog vlgs mij dit jaar zien spelen in Sunset Boulevard, echt mega respect voor zijn rol daarin... zo raar dat hij er niet meer is, zo zonde.
Ik ook eigenlijk.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:23 schreef Xan21 het volgende:
Ik vond hem toch altijd wel een treurig overkomen hebben, ookal glimlachte hij...
R.I.P.
En weer eentje die geen flauw benul heeft van wat depressies met een mens kunnen doen. Moeilijk toch he, om buiten je eigen beperkte wereldje te denken.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:51 schreef xSoDx het volgende:
Egoïstisch ventje
Wel medeleven voor de nabestaande natuurlijk, maar wat een lul.
Ja, blijkbaar.quote:
Ik ook. Een beetje melancholisch altijd.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:23 schreef Xan21 het volgende:
Ik vond hem toch altijd wel een treurig overkomen hebben, ookal glimlachte hij...
R.I.P.
ik weet zelf maar al te goed hoe een depressie werkt.. en ik vind zelfmoord toch echt egoïsme, helemaal als je (naast je depressie) gewoon nog gezond bent..quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:55 schreef Lkw het volgende:
[..]
En weer eentje die geen flauw benul heeft van wat depressies met een mens kunnen doen. Moeilijk toch he, om buiten je eigen beperkte wereldje te denken.
Ik vind jou echt dom. Heel erg dom zelfs.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:04 schreef xSoDx het volgende:
[..]
ik weet zelf maar al te goed hoe een depressie werkt.. en ik vind zelfmoord toch echt egoïsme, helemaal als je (naast je depressie) gewoon nog gezond bent..
En niet iedereen hoeft het met jou mening eens te zijn, dus om iemand gelijk te bestempelen met "geen flauw benul hebben van" is nogal (<-- understatement!) kort door de bocht..
Dat mag je vinden.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:05 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ik vind jou echt dom. Heel erg dom zelfs.
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:03 schreef henkde_j het volgende:
Wat tenenkrommend hoe ze de social media er bij haalden op het journaal
Een poos terug las ik ergens een interview met hem, waarin hij aangaf dat hij in alles niet zo goed was. Niet zo'n goede vader, niet zo'n goede acteur, niet zo'n goede zanger en zo nog wat dingen. Hij vertelde dat hij er keihard voor werkte maar dat het steeds net niet goed genoeg was...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:12 schreef BansheeBoy het volgende:
Het succes van Arnie zou hier weleens aan ten grondslag kunnen liggen.²
achteraf lees je zoiets toch andersquote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:41 schreef mspoez het volgende:
[..]
Een poos terug las ik ergens een interview met hem, waarin hij aangaf dat hij in alles niet zo goed was. Niet zo'n goede vader, niet zo'n goede acteur, niet zo'n goede zanger en zo nog wat dingen. Hij vertelde dat hij er keihard voor werkte maar dat het steeds net niet goed genoeg was...
Ik denk dat geestelijke ziektes vaak heel moeilijk te begrijpen zijn voor omstaanders. Jammer is dat soms.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:44 schreef -Strawberry- het volgende:
Damn, die kindjes zijn nog zo jong ook. Hij moet wel heel depressief zijn geweest dan.
Maar ik kan niet begrijpen dat iemand zelfmoord pleegt als je nog zo veel om voor te leven hebt.
Natuurlijk is het egoïstisch, maar moet je maar een lange lijdensweg van je leven maken om anderen tevreden te stellen? Soms kan je gewoon niet meer. En vaak is zelfmoord ook in een opwelling, misschien dit ook wel.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:04 schreef xSoDx het volgende:
[..]
ik weet zelf maar al te goed hoe een depressie werkt.. en ik vind zelfmoord toch echt egoïsme, helemaal als je (naast je depressie) gewoon nog gezond bent..
En niet iedereen hoeft het met jou mening eens te zijn, dus om iemand gelijk te bestempelen met "geen flauw benul hebben van" is nogal (<-- understatement!) kort door de bocht..
Ik snap best dat iemand niet meer door kan door een depressie, maar als je dan zulke jongen kinderen hebt...kan je dan daar geen motivatie vandaan halen om door te gaan of in ieder geval hulp te zoeken?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat geestelijke ziektes vaak heel moeilijk te begrijpen zijn voor omstaanders. Jammer is dat soms.
Je kunt nooit in het gevoel van een ander kijken, maar wel respecteren dat hij geprobeerd heeft er uit te komen, en toch die beslissing heeft moeten nemen, al zal het hem pijn gedaan hebben..quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:44 schreef -Strawberry- het volgende:
Damn, die kindjes zijn nog zo jong ook. Hij moet wel heel depressief zijn geweest dan.
Maar ik kan niet begrijpen dat iemand zelfmoord pleegt als je nog zo veel om voor te leven hebt.
Ik neem het hem ook niet kwalijk (bij gebrek aan een beter woord), maar ik vind het wel moeilijk om te begrijpen. Wat zal die man zich slecht hebben gevoeld, mijn god...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:47 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Je kunt nooit in het gevoel van een ander kijken, maar wel respecteren dat hij geprobeerd heeft er uit te komen, en toch die beslissing heeft moeten nemen, al zal het hem pijn gedaan hebben..
Ik denk dat je je als gezond mens daar geen voorstelling van kunt maken hoe zwart dingen kunnen zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik neem het hem ook niet kwalijk, maar ik vind het wel moeilijk om te begrijpen.
Wat zal die man zich slecht hebben gevoeld, mijn god...
Dat is het gene wat ik ook als eerste denk, hij heeft geprobeerd hulp te zoeken, en nog met al die dingen om hem heen, die oppervlakkig gezien geluk horen te brengen, hielp het niet.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:47 schreef -Strawberry- het volgende:
Wat zal die man zich slecht hebben gevoeld, mijn god...
Daarom kan ik me ook echt niet voorstellen dat dit enkel een westerse ziekte is, zoals sommigen roepen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:50 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Dat is het gene wat ik ook als eerste denk, hij heeft geprobeerd hulp te zoeken, en nog met al die dingen om hem heen, die oppervlakkig gezien geluk horen te brengen, hielp het niet.
Hij moet zich dag in, dag uit zo ongelooflijk rot gevoeld hebben.
Al kan ik me wel voorstellen dat het in Afrika een stuk minder voorkomt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarom kan ik me ook echt niet voorstellen dat dit enkel een westerse ziekte is, zoals sommigen roepen.
Nee, het is een denk ziekte, naar mijn mening.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarom kan ik me ook echt niet voorstellen dat dit enkel een westerse ziekte is, zoals sommigen roepen.
Mee eensquote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:58 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Nee, het is een denk ziekte, naar mijn mening.
Mensen die teveel nadenken, en de negatieve punten en zinloosheid van het leven ontdekken, komen in een negatieve spiraal terecht.
De enige reden om het een westerse ziekte te noemen zou kunnen zijn dat overlevingsdrang geen rol meer speelt, en je daarom ook de tijd hebt om na te denken, als je zo iemand bent.
Dat hoeft lang niet altijd zo te zijn. Er kunnen ook een hoop biologische factoren een rol spelen. Bijvoorbeeld het onvermorgen om plezier te ervaren door een chemische disbalans in de hersenen. Een overdreven schuldgevoel etc etc.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:58 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Nee, het is een denk ziekte, naar mijn mening.
Mensen die teveel nadenken, en de negatieve punten en zinloosheid van het leven ontdekken, komen in een negatieve spiraal terecht.
Die stofjes in de hersenen worden gemanipuleerd door anti-depressiva of door andere vormen om de negatieve gedachten weg te werken, en toch werkt het niet altijd. De mensheid zou eens moeten leren dat ze nog niet zover is om gelukkig zijn af te dwingen bij anderen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:02 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Dat hoeft lang niet altijd zo te zijn. Er kunnen ook een hoop biologische factoren een rol spelen.
En wat verandert dat aan de stelling dat biologische factoren een grote rol (kunnen) spelen?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:07 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Die stofjes in de hersenen worden gemanipuleerd door anti-depressiva of door andere vormen om de negatieve gedachten weg te werken, en toch werkt het niet altijd. De mensheid zou eens moeten leren dat ze nog niet zover is om gelukkig zijn af te dwingen bij anderen.
Soms is het gewoonweg niet te verhelpen.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_suicide_ratequote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:57 schreef -Strawberry- het volgende:
Al kan ik me wel voorstellen dat het in Afrika een stuk minder voorkomt.
Wat mij opvalt is dat het veel vaker mannen zijn dan vrouwenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:10 schreef maartena het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_suicide_rate
Klopt inderdaad.... wel opvallend trouwens dat vooral oostblok-landen/voormalig socialistisch/communistische landen bovenaan staan, gecombineerd met een aantal landen (Japan, Zuid Korea) waar familie-eer belangrijker is dan wat dan ook.
Wat dat laatste betreft: het is toch niet zo verrassend dat in die landen mensen meer zelfmoord plegen? Met de gedachte dat ze de druk niet aan kunnen / met een schuldgevoel rondlopen dat ze de familie beschamen etc?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:10 schreef maartena het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_suicide_rate
Klopt inderdaad.... wel opvallend trouwens dat vooral oostblok-landen/voormalig socialistisch/communistische landen bovenaan staan, gecombineerd met een aantal landen (Japan, Zuid Korea) waar familie-eer belangrijker is dan wat dan ook.
Dat dit in dit geval niet van toepassing was en alles wegen op een biologische schaal, alsof de mens een machine is, gewoon nog niet mogelijk is.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:09 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
En wat verandert dat aan de stelling dat biologische factoren een grote rol (kunnen) spelen?
Natuurlijk, maar ik reageerde op het feit dat jij het enkel had over een denk ziekte en dat is een achterhaald idee en ook aantoonbaar onjuist.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:15 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Dat dit in dit geval niet van toepassing was en alles wegen op een biologische schaal, alsof de mens een machine is, gewoon nog niet mogelijk is.
Een mens bestaat niet enkel uit stofjes die goed behoren te werken, een mens is een mens...en soms is een mens niet in staat om nog zin uit het leven te halen, zelfs al kun je dat biologisch gezien niet bewijzen of tegenspreken omdat de stofjes en het balans in de hersenen wel hadden moeten kloppen.
Hiermee verklaar je - hoewel wat kort door de bocht - wel iets dat mee kan spelen, maar in vele gevallen gaat het ook totaal niet op.quote:Nee, het is een denk ziekte, naar mijn mening.
Depressie is niet "Westers", maar het komt hier wel veel voor. Oorzaken zijn een individualistische samenleving, media die mensen een ideaalbeeld geeft. combineer dat met een perfectionistisch persoonlijkheid en de lat te hoog leggen en je wordt vanzelf depressief. Er kunnen ook andere oorzaken zijn, maar het heeft toch wel vaak met karakter te maken. Sommige mensen zijn nou eenmaal vatbaarder voor depressie dan anderen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:57 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Al kan ik me wel voorstellen dat het in Afrika een stuk minder voorkomt.
Men is daar constant bezig met overleven, misschien dat je dan minder snel in een depressie raakt?
Hij heeft nog een keer hier in de stad mijn neefje opgeraapt toen die was gevallen.quote:
quote:Albert Verlinde: Dood Antonie komt niet als een verrassing
Albert Verlinde, de zwager van wijlen Antonie Kamerling, heeft Nederland om begrip gevraagd voor de beslissing van Kamerling om uit het leven te stappen. ,,Hetgeen wat men zich moet voorstellen is dat hij niet meer anders kón. Hij kwam er niet meer uit."
,,Hij heeft de laatste weken nog hulp gezocht", zei de vaste tafelgast in het programma RTL Boulevard en de man van Onno Hoes (burgemeester Maastricht én broer van weduwe Isa).
,,Als je zelfs het wonder van je eigen vrouw en kinderen niet meer ziet, dan zie je het écht niet meer zitten. Ik hoop dat de mensen in Nederland dat begrijpen", ging Verlinde verder.
Heel geschokt door de door van Kamerling was Verlinde naar eigen zeggen niet. ,,Als je ziet wat hij de laatste weken heeft doorgemaakt, komt dit niet als een verrassing. Dit was waar iedereen bang voor was. Maar stil ben je natuurlijk wel als je het hoort. Het is een ramp, voor Isa en de kinderen."
,,Toen Isa me gisteravond belde, zat ik net op de weg terug naar huis na de uitzending van RTL Boulevard. Ik ben gelijk omgekeerd en naar hun huis gereden. Dan weet je eerst niet wat je meemaakt. Er stonden wel zeven, acht politieauto's en een auto van de GGD voor hun deur. Je realiseert je niet dat als iemand zelfmoord heeft gepleegd er eerst moet worden bewezen dat niet iemand anders dat heeft gedaan. Dat was een heel gekke gewaarwoording.''
Op internet is vandaag verdrietig, verbijsterd én boos gereageerd op de beslissing van Kamerling. Velen op twitter en verschillende fora zeggen zich niet te kunnen voorstellen dat je je eigen kinderen in de steek laat.
Toch weet Verlinde wel beter. ,,Hij heeft zó van z'n kinderen gehouden. Antonie was een prachtkerel."
En daar zie je dat de mensen om hem heen wel snappen hoe hij niet zomaar egoistisch is geweest, maar dapper tot het einde, en simpelweg geen uitweg meer zag...quote:
Was ik ook benieuwd naar eigenlijk, al is zoiets wle heel persoonlijk dus ik snap als ze dat niet openbaar maken.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:25 schreef Lo-Fi het volgende:
Het gaat ons natuurlijk weinig aan, maar is het eigenlijk bekend voor welke methode hij heeft gekozen?
Nja egoistisch wil ik hem niet noemen, maar om nou te zeggen dat hij zo dapper was tot het eind is ook een uiterstequote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:26 schreef Lamon. het volgende:
[..]
En daar zie je dat de mensen om hem heen wel snappen hoe hij niet zomaar egoistisch is geweest, maar dapper tot het einde, en simpelweg geen uitweg meer zag...
Ja, begrijpelijk idd. Uiteindelijk zal het wel bekend worden.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Was ik ook benieuwd naar eigenlijk, al is zoiets wle heel persoonlijk dus ik snap als ze dat niet openbaar maken.
Als je beroemd bent krijg je als nabestaande er inderdaad nog een probleem bij, ergens wil je persoonlijk en intiem afscheid nemen, maar toch blijft pers en dergelijken ook aanwezig...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Was ik ook benieuwd naar eigenlijk, al is zoiets wle heel persoonlijk dus ik snap als ze dat niet openbaar maken.
Juist daarom kan je er van uit gaan dat die man echt alles geprobeerd heeft.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:32 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nja egoistisch wil ik hem niet noemen, maar om nou te zeggen dat hij zo dapper was tot het eind is ook een uiterste![]()
Blijft toch bizar dat mensen zon donker toekomstbeeld voor zichzelf zien met een leuke vrouw en 2 kleine kinderen...
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:33 schreef ruudpuntenel het volgende:
Geen goed woord heb ik er voor over en wat rest houd ik voor me.
In goede tijden lijkt het me vaak ook vrij vervelend die bekendheid.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:33 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Als je beroemd bent krijg je als nabestaande er inderdaad nog een probleem bij, ergens wil je persoonlijk en intiem afscheid nemen, maar toch blijft pers en dergelijken ook aanwezig...
Soms is bekendheid in slechte tijden meer een last dan een voordeel.
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:33 schreef ruudpuntenel het volgende:
Geen goed woord heb ik er voor over en wat rest houd ik voor me.
Dus dat, ik zou een hoop negatieve geluiden daar over kunnen spuien maar dat laat ik achterwege. Zegt dit voldoende?quote:
Neequote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:39 schreef ruudpuntenel het volgende:
[..]
Dus dat, ik zou een hoop negatieve geluiden daar over kunnen spuien maar dat laat ik achterwege. Zegt dit voldoende?
Ik begreep dat ze er al bang voor waren. Verschrikkelijkquote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Juist daarom kan je er van uit gaan dat die man echt alles geprobeerd heeft.
Ik las dus ook net dat hij deze week nog hulp heeft gezocht, maar het mocht niet baten.
Je hebt dus een hekel aan mensen die zelfmoord plegen, duidelijk.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:39 schreef ruudpuntenel het volgende:
[..]
Dus dat, ik zou een hoop negatieve geluiden daar over kunnen spuien maar dat laat ik achterwege. Zegt dit voldoende?
hangt er van afquote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je hebt dus een hekel aan mensen die zelfmoord plegen, duidelijk.
Is dit een bewuste woordgrap ? Zo ja is ie briljant.quote:
Iemand die zo ver heen is denkt vaak oprecht dat zijn kinderen beter af zijn zonder hem.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik snap best dat iemand niet meer door kan door een depressie, maar als je dan zulke jongen kinderen hebt...kan je dan daar geen motivatie vandaan halen om door te gaan of in ieder geval hulp te zoeken?
Maar wie weet heeft dat hem ook wel op de been gehouden hoor, en het toch een tijd lang uitgesteld.
En anders zand erover!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is dit een bewuste woordgrap ? Zo ja is ie briljant.
Juist.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:48 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Iemand die zo ver heen is denkt vaak oprecht dat zijn kinderen beter af zijn zonder hem.
Knappe kerelquote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:56 schreef tong80 het volgende:
Kennen jullie Hans van Tongeren nog ? De hoofdrolspeler in Spetters van Paul Verhoeven.
Werd ook de nieuwe Rutger Hauer genoemd en pleegde ook zelfmoord.
*stil*quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:52 schreef Dutchguy het volgende:
Depressie is soms alsof je in een bootje zit dat langzaam wegdrijft van alles wat je lief is, hoe hard je ook roeit.
R.I.P.
ga je nou bij elke post een "quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:43 schreef tong80 het volgende:
Heb zelf ooit op het punt gestaan. Gelukkig werkte mijn hulpvraag wel.
Je gaat door de hel als je psychische pijn hebt. Net iemand gebeld die het ook heeft ondervonden.
We begrepen elkaar. Begrepen elkaar beter dan de users die hier nu hem veroordelen.
Ok sorryquote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:00 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ga je nou bij elke post een "" plaatsen? Dat is ongeveer hetzelfde niveau als een roosje bij je msn naam zetten.
zo kennen we je weerquote:
Verrek, joh, ik dacht dat-ie in de film (Spetters) zelfmoord pleegde.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:56 schreef tong80 het volgende:
Kennen jullie Hans van Tongeren nog ? De hoofdrolspeler in Spetters van Paul Verhoeven.
Klopt ook.Dat was het macabere.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Verrek, joh, ik dacht dat-ie in de film (Spetters) zelfmoord pleegde.
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:12 schreef Lamon. het volgende:
Overigens is het ook zo, dat Kamerling veel tijd besteedde aan goede doelen, en zich daarvoor actief inzette. Als zijn dood ook maar iets te maken heeft met de huidige samenleving, dan zal dat wel een teken aan de wand zijn....
Het zijn natuurlijk ook geen misselijke beledigingen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:56 schreef tong80 het volgende:
Hoi.quote:
Ja, ik in ieder geval wel.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:22 schreef Mulberry het volgende:
Je belt toch meteen de crisisdienst of de zelfmoordlijn als je echt in een diep dal zit?
Antonie heeft natuurlijk wel de nodige ervaring met psychiaters etc. en in zijn beleefdwereld was er op dat moment misschien geen hoop meer.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:22 schreef Mulberry het volgende:
Je belt toch meteen de crisisdienst of de zelfmoordlijn als je echt in een diep dal zit?
Hoe kom je daar bij? Hij was populair in o.a. Nederland en nog wat andere landen en had werk zat. Z'n agenda voor 2011 zat al vol.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:19 schreef Mulberry het volgende:
Waarom pleegde hij nou werkelijk zelfmoord? Dat je niet kan doorbreken is toch niet zo erg, ik wil ook wel eens dingen , dan pleeg ik ook geen zelfmoord als het niet lukt.
Hij pleegde zelfmoord omdat ie zwaar depressief was.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:19 schreef Mulberry het volgende:
Waarom pleegde hij nou werkelijk zelfmoord? Dat je niet kan doorbreken is toch niet zo erg, ik wil ook wel eens dingen , dan pleeg ik ook geen zelfmoord als het niet lukt.
Daar zal de depressieve BN'er vast aan meewerken, aan zo'n circus. Hij zal ze ook ruim van tevoren inlichten dat hij op het punt staat zelfmoord te plegen. Of wil je dit geintje iedere week herhalen (er zijn tientallen BN'ers depressief)quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:29 schreef Wilskracht het volgende:
Toch denk ik als hij al die reacties zou zien misschien had dat nog wat gedaan.
Dus depressieve bekende Nederlander doodverklaren en dan moet hij verplicht met een psychiater televisie kijken.
Het opmerkelijke als dat zou helpen zouden al die zenders zich bedonderd voelen terwijl ze met de uitzendingen een mensenleven hebben gered.
Wie weet is juist de gouden kooi van het "beroemd zijn" wel vaak de oorzaak van een depressie bij beroemde mensenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:29 schreef Wilskracht het volgende:
Toch denk ik als hij al die reacties zou zien misschien had dat nog wat gedaan.
Dus depressieve bekende Nederlander doodverklaren en dan moet hij verplicht met een psychiater televisie kijken.
Het opmerkelijke als dat zou helpen zouden al die zenders zich bedonderd voelen terwijl ze met de uitzendingen een mensenleven hebben gered.
Albert Verlinde was niet verbaasd dat hij zelfmoord heeft gepleegd dus er was een kans dat dit ging gebeuren.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:31 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Daar zal de depressieve BN'er vast aan meewerken, aan zo'n circus. Hij zal ze ook ruim van tevoren inlichten dat hij op het punt staat zelfmoord te plegen.
Zo zijn er veel meer 'bekende' Nederlanders die depressief zijn en waarvan er wel iemand in de omgeving is te vinden, die zal verklaren dat hij niet erg verbaasd was over de zelfmoord (al dat er van zou komen)quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:32 schreef Wilskracht het volgende:
[..]
Albert Verlinde was niet verbaasd dat hij zelfmoord heeft gepleegd dus er was een kans dat dit ging gebeuren.
Dat weet ik niet want heeft veel zelfmoord pogingen mislukken en die proberen het dan niet allemaal nog een 2e keer.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:34 schreef Ringo het volgende:
Tering hé, wat een dom achterafgeouwehoer. Of ie wel of niet geholpen had kunnen worden, en hoe dan.
Mensen, één les:
Zoals de winnaar heeft de zelfmoordenaar altijd gelijk.
Hij wou doorbreken in Amerika maar het lukte niet ofzo.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:28 schreef popolon het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij? Hij was populair in o.a. Nederland en nog wat andere landen en had werk zat. Z'n agenda voor 2011 zat al vol.
Dat zijn dan ook geen zelfmoordenaars. Zoals gelijkspelers of verliezers ook geen winnaars zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:35 schreef Wilskracht het volgende:
[..]
Dat weet ik niet want heeft veel zelfmoord pogingen mislukken en die proberen het dan niet allemaal nog een 2e keer.
Hij is was swager van Antony Kamerling hij is getrouwd met Ono Hoes de broer van Ia Hoesquote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:34 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Zo zijn er veel meer 'bekende' Nederlanders die depressief zijn en waarvan er wel iemand in de omgeving is te vinden, die zal verklaren dat hij niet erg verbaasd was over de zelfmoord (al dat er van zou komen)
En dan wil je iedere week dat ongeloofwaardige circus opstarten?![]()
Dat heeft ie misschien wel?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:36 schreef Mulberry het volgende:
[..]
Hij wou doorbreken in Amerika maar het lukte niet ofzo.
Ik weet hoe depressief werken... ik vind het vreemd dat hij niet zware hulp heeft gekregen.
Dat weet ik en dus vind je het wel een goed idee? Er zijn veel meer depressieve 'bekende' Nederlanders dan wij nu weten.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:36 schreef Wilskracht het volgende:
[..]
Hij is was swager van Antony Kamerling hij is getrouwd met Ono Hoes de broer van Ia Hoes
Volgens Albert Verlinde heeft hij hulp gekregen maar mocht dat niet baten.quote:
Al is er maar 1% kans dat zou ik voor gaan.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:37 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Dat weet ik en dus vind je het wel een goed idee?
swager? is dat een zwager van een Surinamer of zo?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:36 schreef Wilskracht het volgende:
[..]
Hij is was swager van Antony Kamerling hij is getrouwd met Ono Hoes de broer van Ia Hoes
oud keeper van Heerenveenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:40 schreef Klaudias het volgende:
[..]
swager? is dat een zwager van een Surinamer of zo?
[ ] een dubbelloops geweerquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |