quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:00 schreef sp3c het volgende:
we gaan hier geen islam discussie van maken
Er was geen enkele aanleiding voor. Je zit nu proactief de mod uit te hangen op basis van een intuïtie die niet klopt. Dus die waarschuwing mag je wmb ook gewoon achterwege laten.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:09 schreef sp3c het volgende:
kan het fout hebben hoor maar ik kreeg heel erg het gevoel dat athlon zat te vissen naar bepaalde bekende uitspraken van BsB en daar heb ik geen zin in verder laat ik het erbij maar de waarschuwing staat
Heb je vaker last van paranoia ?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
BSB, psychische ziektes, homo's ... gewoon niet
ik dacht ik waarschuw maar vast
Neh, hij gaat straks editten omdat hij niet toe zal geven dat hij fout zit.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:10 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
sodemieter toch op met je gelul man, hoe ongepast kan je reageren zeg. En nu ga je zeker mij een ban uitdelen
Ik vind jou wel een belachelijk sterke vrouw hoor. Hoe je er over praat.. Ik ben blij voor je kinderen dat ze jou hebben.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:43 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Oh geloof me nieuws als dit hakt er enorm in, en ik heb even tranen met tuiten gehuilt.. en dat doe ik met regelmaat. Bij speciale momenten van de dochter..
etc.. En dan ben ik soms enorm boos en denk ik ook laffe zak en nog meer slechts![]()
Er zijn nummers die ik niet meer kan horen zonder te janken.
Daar tegenover staat dat ik aardig goed kan relativeren.
Ik weet dat hij gevochten heeft voor wat hij kon, en kijk zekerheid heb ik nooit, ik weet niet zijn preciese motivatie.
Hij heeft genoeg vertrouwen in mij gehad om alleen voor ons meisje te zorgen, wetende dat hij dat niet kon.
En er vanuit ga dat hij het beste voor haar heeft over gehad, en ik ook weet wat er anders voor ellende was gekomen.
De beste uit twee kwaden zeg maar.
Daarbij heeft het mij toen en ook nu weer op zulke moment geholpen dat hoe ik in het leven sta en mijn dochter in het leven probeer te sturen.
Soms moet je veel verdriet voelen om het leven te kunnen waarderen.
Dat klinkt walgelijk cliche, maar toch voel en ervaar ik het zo
Ik ben meerdere malen mod geweest op nieuws sp3c maar je laat een topic nu onwijs ontsporen door zélf over homo's, islam en weet ik veel wat te beginnen en tevens personen te beschuldigen van dingen die er niét staan.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:12 schreef sp3c het volgende:
er is nog een post, als je daar ook op reageert zijn we klaar loedertje
Nogmaals, wat hebben die kinderen aan een vader die niet meer wil leven?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:14 schreef DoimeN het volgende:
Beetje laf om ertussen uit te stappen met zulke jonge kinderen.
Wat hebben de kinderen aan een vader die onder de anti-depressiva zit en zelf de zin van het leven niet meer ziet?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:16 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Nogmaals, wat hebben die kinderen aan een vader die niet meer wil leven?
Dit idd.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:16 schreef Lamon. het volgende:
Oja, nu je het zegt, laten we dit gedrag stimuleren.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:16 schreef Lamon. het volgende:
[..]
niet veel..quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:16 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Neen, je hebt meer respect voor ouders die het laten escaleren en geen uitweg meer zien en hun hele gezin uitroeienquote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:19 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Oja, nu je het zegt, laten we dit gedrag stimuleren.![]()
Klopt maar over die mensen gaat het hier niet.quote:Er zijn jaarlijks heel veel mensen die depressief raken en daar ook gewoon uitklimmen.
Alsof je het "stimuleert" als je niet gelijk begint te schreeuwen: laf, zielig, sneu, blablaquote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:19 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Er zijn jaarlijks heel veel mensen die depressief raken en daar ook gewoon uitklimmen.
stimuleren zegt niemandquote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:19 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Er zijn jaarlijks heel veel mensen die depressief raken en daar ook gewoon uitklimmen.
En jaarlijks ook veel mensen die dat niet kunnen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:19 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Ik probeer dat te begrijpen, maar het is toch logisch dat iemand die er alles aan gedaan heeft om uit dat dal te klimmen en dat niet kon, geen goede vader zou zijn...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:20 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
niet veel..
mensen houden teveel vast aan het ideaal plaatje.. het clichee papa mama kindje(s)
Kijken niet verder als hun neus lang is.
Als het dan afwijkt door dood/scheiding is het maar laf en fout..
kortzichtigheid enzo jeweets hebben sommigen last van..
Volgens mij was dat ook het probleem, zelfs dat hielp niet meer.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:22 schreef DoimeN het volgende:
Stimuleren was wat overtrokken inderdaad. Maar ik zou 10x liever een chemisch vrolijke vader hebben dan geen vader.
dat weten we dus nog niet hequote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:23 schreef Relko het volgende:
[..]
Volgens mij was dat ook het probleem, zelfs dat hielp niet meer.
Open er een Feedback topic over.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Sp3c, ik zeg het niet graag, maar je hebt ongewild het topic doen ontsporen. Homo's, bsb, Islam, niemand had het er over.²
en dat werkt niet altijd.. !quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:22 schreef DoimeN het volgende:
Stimuleren was wat overtrokken inderdaad. Maar ik zou 10x liever een chemisch vrolijke vader hebben dan geen vader.
zo rond de 25% van de klinische depressies is niet behandelbaar helaas...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:22 schreef DoimeN het volgende:
Dat weten we wel uit de verklaring van zijn vrouwquote:
Staat keurig in de openingspost.quote:Helaas heeft de geboden hulp niet mogen baten
denk je dat het een makkelijke keuze is om je liefde en je kinderen achter te laten?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:25 schreef Stink-ui het volgende:
ben ik de enigste die dit echt laf vind?
sorry ik wil niet trollen ofzo.. maar komop..
hoe kom je er makkelijk vanaf..
en de rest maar met een gevoel achterlaten die nooit meer weggaat..
hoop dat mensen dit ook snappen..
De chemie is waarschijnlijk ook blijkbaar al uitgeprobeerd op hem.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:22 schreef DoimeN het volgende:
Ik denk persoonlijk dat het voor een ouder een hele moeilijke beslissing is om deze stap definitief te zetten.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:25 schreef Stink-ui het volgende:
en de rest maar met een gevoel achterlaten dat nooit meer weggaat..
nee er staat niet dat het niet meer hielp, er staat dat het niet heeft geholpenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:25 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat weten we wel uit de verklaring van zijn vrouw
[..]
Staat keurig in de openingspost.
Wat is het verschil volgens jouquote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee er staat niet dat het niet meer hielp, er staat dat het niet heeft geholpen
even voor de duidelijkheid dat ik je goedd volg, je bedoelt dus :quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:22 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Ik probeer dat te begrijpen, maar het is toch logisch dat iemand die er alles aan gedaan heeft om uit dat dal te klimmen en dat niet kon, geen goede vader zou zijn...
Het is zo makkelijk om iemand maar als laf weg te zetten..maar het zal wel gebrek aan levenservaring zijn.
Als je het topic gelezen had: Ja er zijn mensen die mening delen. En ja ergens ben ik het met je eens, je ontvlucht een gemoedstoestand die mogelijk voor maar even was.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:25 schreef Stink-ui het volgende:
sorry ik wil niet trollen ofzo.. maar komop..
en de rest maar met een gevoel achterlaten die nooit meer weggaat..
hoop dat mensen dit ook snappen..
Meer iemand die geen vader kan zijn...uiteindelijk zou hij als hij tegen zijn wil verder zou moeten leven omdat hij de beslissing eruit te stappen voor zijn gevoel niet had mogen nemen, misschien wel in een inrichting terecht zijn gekomen..quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:28 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
even voor de duidelijkheid dat ik je goedd volg, je bedoelt dus :
dat het verkeerd is om te stellen dat iemand die alles gedaan heeft in zijn kunnen en mogelijkheden om hier uit te komen om beter te worden en dat niet kan dan automatisch een slechte vader zou zijn.
?
we weten niet of het ooit hielpquote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:28 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Wat is het verschil volgens jou
Nou vind ik het samen moeten werken met Lange Frans ook wel een legitieme reden voor depressiviteit, als ik een serieus acteur zou zijn. Zo denk je nog in Hollywood te gloreren, en het volgende moment sta je in een achterafzaaltje met die rappende Joran van der Sloot-lookalike.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:53 schreef Daywalk3r het volgende:
Niet te begrijpen.
Zou naar een show heengaan met Antonie en Lange Frans.
Oh zo ik snap je nu, ik las het anders vandaar dat ik om opheldering vroeg.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:35 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Meer iemand die geen vader kan zijn...uiteindelijk zou hij als hij tegen zijn wil verder zou moeten leven omdat hij de beslissing eruit te stappen voor zijn gevoel niet had mogen nemen, misschien wel in een inrichting terecht zijn gekomen..
Hoe kan je een ondraaglijk leven volhouden?
En het leven was voor hem ondraaglijk, anders zoek je niet zoveel hulp..en die hulp heeft niet gewerkt.
Ik dacht dat jij het ook wel zo zag.
Dus duidelijk in het hoofd van iemand die er mee kampt ook een moeilijk iets, daarom vind ik het juist zo eng als zo iemand meteen als laf weggeschoven wordt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:41 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Oh zo ik snap je nu, ik las het anders vandaar dat ik om opheldering vroeg.
klopt ja
Hier was M. de vader, maar hij kon niet zorgen voor haar..
Een slechte vader was hij niet hij hield oprecht veel van haar.
Al kun je stellen dat voor de een het geen avder zijn inherent is aan slechte vader.
En vanuit mijn ervaring had hij in de toekomst door zijn ziektes wel een slechte vader geweest, in die zin wat de normen zijn.
Kijk je kan zeggen dat door ziekte iemand niet verantwoordelijk is voor zijn daden.. maar ook weer niet.
Lastig lastig..
Mooie omschrijvingquote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:52 schreef Dutchguy het volgende:
Depressie is soms alsof je in een bootje zit dat langzaam wegdrijft van alles wat je lief is, hoe hard je ook roeit.
R.I.P.
klopt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:52 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Dus duidelijk in het hoofd van iemand die er mee kampt ook een moeilijk iets, daarom vind ik het juist zo eng als zo iemand meteen als laf weggeschoven wordt.
Beetje een automatische piloot, "Zelfmoord, oh daar wil ik niet mee geconfronteerd worden, want ik ben wel gelukkig, dus is het laf."
Pas als je zoals jij, (en ik in een andere situatie ook, hoor) echt met die gedachtes geconfronteerd wordt, ga je inzien dat het niet zo simpel is.
Was echt shocking om te lezen, leek mij altijd al een aardige zachtaardig figuur met werkelijk talent voor acterenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:25 schreef Re het volgende:
[..]
zo rond de 25% van de klinische depressies is niet behandelbaar helaas...
maatschappelijke druk, en erfelijke belasting spelen beiden een grote factor.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:58 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Was echt shocking om te lezen, leek mij altijd al een aardige zachtaardig figuur met werkelijk talent voor acteren![]()
Maar ligt het nou aan mij of komt depressie nu veel meer voor dan 30 jaar geleden of nog verder geleden? We leven tenslotte wel in een veel meer individualistische maatschappij waarin iedereen veel meer perfectie en eisen stelt aan zichzelf. Jezelf gefaald voelen ligt dan wel veel meer op de loer…
Wie zegt dat?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:19 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Oja, nu je het zegt, laten we dit gedrag stimuleren.
Ja, en dat zijn overwegend mensen die even in een dip zitten. Niet van dit kaliber depressie.quote:Er zijn jaarlijks heel veel mensen die depressief raken en daar ook gewoon uitklimmen.
Dan was er al geen sprake van een depressie in the first place.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:03 schreef Verbal het volgende:
Ja, en dat zijn overwegend mensen die even in een dip zitten. Niet van dit kaliber depressie.
En wat als een chemisch vrolijke vader ook niet tot de mogelijkheiden behoorde?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:22 schreef DoimeN het volgende:
Niet helemaal waar, want er is nog zoiets als een tijdelijke depressie. Maar dit zal klinisch/chronisch zijn geweest.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:05 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Dan was er al geen sprake van een depressie in the first place.
Natuurlijk, maar het ligt hem in het feit dat er werd gezegd "even in een dipje". Dat is iets heel anders dan tijdelijk depressief zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:07 schreef Verbal het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, want er is nog zoiets als een tijdelijke depressie. Maar dit zal klinisch/chronisch zijn geweest.
Daarnaast wordt mensen die in een dipje zitten al heel snel depressie (en bijbehorende medicatie) aangepraat. Een beetje zoals kinderen die in plaats van een opvoeding met de drie R'en in een soort 24-uurs-economie-gezin moeten meehollen, daar opgefokt van raken en dan ineens ADHD hebben.
V.
Ik zal wel wat te hoopgevend zijn, maar ik kan er toch vaak met de pet niet bij dat je als succesvolle westerling zo depressief kunt worden. Een dagje favela's zou dan geen wonderen kunnen doen?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:07 schreef Verbal het volgende:
[..]
En wat als een chemisch vrolijke vader ook niet tot de mogelijkheiden behoorde?
En dan nog gaat het niet om wat de kinderen willen, hoe vervelend ook, het gaat om hoe vader zich voelt.
V.
Dan heb je dus geen idee wat een klinische depressie is. Sorry.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:12 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ik zal wel wat te hoopgevend zijn, maar ik kan er toch vaak met de pet niet bij dat je als succesvolle westerling zo depressief kunt worden. Een dagje favela's zou dan geen wonderen kunnen doen?
Er spelen ook allerlei biologische factoren een rol en die bepalen ook het gevoelsleven van iemand.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:12 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ik zal wel wat te hoopgevend zijn, maar ik kan er toch vaak met de pet niet bij dat je als succesvolle westerling zo depressief kunt worden. Een dagje favela's zou dan geen wonderen kunnen doen?
Omdat Arnie het irl verder geschopt heeft dan Peter in GTST?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:12 schreef BansheeBoy het volgende:
Het succes van Arnie zou hier weleens aan ten grondslag kunnen liggen.²
Dat je dat uitsluit is juist de kern van een depressie, slimmerd.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:12 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Want het kan altijd weer beter met je gaan, waarom zou je dat bij voorbaat uitsluiten?
Dat weet ik toevallig wel, maar dan nog. Waarom bij voorbaat verbeteringen uitsluiten?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:13 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dan heb je dus geen idee wat een klinische depressie is. Sorry.
V.
succesvol staat niwet gelijk aan gelukkig zijn!!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:12 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ik geloof best dat zo iemand op dat moment geen uitweg ziet, maar vind het wat te makkelijk om dat maar af te doen met "de kinderen hebben meer aan een dode vader dan een chronisch depressieve vader". Want het kan altijd weer beter met je gaan, waarom zou je dat bij voorbaat uitsluiten? Dan hebben je kinderen nog wat jaren om samen te delen
Als je het weet, stel je je wel onwetend op (nofi).quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:16 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Dat weet ik toevallig wel, maar dan nog. Waarom bij voorbaat verbeteringen uitsluiten?
Je begrijpt me verkeerd. Dat de persoon zelf dat uitsluit op dat moment is logisch, maar wat ik niet begrijp zijn de mensen hier in dit topic die reageren met "een dode vader is beter dan een depressieve vader".quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:15 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Dat je dat uitsluit is juist de kern van een depressie, slimmerd.
Da's maar hoe je het bekijkt. Kamerling was ontzettend druk , misschien wel te druk, met allerlei shows, musicals, films etc. (en succesvol in die wereld)quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:14 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Omdat Arnie het irl verder geschopt heeft dan Peter in GTST?
Zie boven. Ik doelde op de mensen hier die die redeneertrant volgden, niet op Antonie zelf.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:18 schreef Verbal het volgende:
[..]
Als je het weet, stel je je wel onwetend op (nofi).
Wie zegt dat hij verbetering uitsloot? Misschien wilde hij na al die jaren niet meer hoeven vechten? Misschien leerde zijn ervaring dat een stabiele verbetering niet tot de mogelijkheden behoorde? Misschien kon niks hem meer schelen en wilde hij geen geestelijke pijn meer?
Hoe dan ook, depressie heeft niets te maken met verwende westerlingen.
V.
Dat mag wel, maar het is niet relevant en waarsch. enkel bedoeld om te provoceren.quote:
Ja maar dat doet er toch niet toe? Het was de depressieve Antonie die dood wilde omdat hij het leven om wat voor reden dan ook niet meer zag zitten. Dan kunnen anderen al of niet uitsluiten wat ze willen, maar is dat niet zinloos?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Zie boven. Ik doelde op de mensen hier die die redeneertrant volgden, niet op Antonie zelf.
Echt zware lichamelijke depressie staat daar los van.quote:Depressie heeft in zoverre te maken met het westen dat het er relatief vaker voorkomt dan in andere werelddelen (waar de maatschappelijke druk trouwens meestal minder groot is).
Wat een onzin. Dat is hetzelfde als beweren dat iemand die van kanker genezen is, eigenlijk geen kanker had.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:05 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Dan was er al geen sprake van een depressie in the first place.
Je begrijpt me verkeerd.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:30 schreef Lkw het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dat is hetzelfde als beweren dat iemand die van kanker genezen is, eigenlijk geen kanker had.
Voor Antonie en zijn familie wel, maar voor de discussie niet.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:28 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja maar dat doet er toch niet toe? Het was de depressieve Antonie die dood wilde omdat hij het leven om wat voor reden dan ook niet meer zag zitten. Dan kunnen anderen al of niet uitsluiten wat ze willen, maar is dat niet zinloos?
V.
Sorry, zie het nu ook. Had te snel gelezen. Excuse moiquote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:33 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Je begrijpt me verkeerd.
Iemand had het over 'tijdelijk in een dipje zitten', maar dat is een ongelukkige en onjuiste woordkeuze als je doelt op iemand die tijdelijk depressief was.
Je doet net alsof ik ontken dat tijdelijke depressies bestaan.
Ik heb Antonie vorig jaar in Sunset Boulevard gezien samen met Simone Kleinsma.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:17 schreef Bastard het volgende:
Nog vlgs mij dit jaar zien spelen in Sunset Boulevard, echt mega respect voor zijn rol daarin... zo raar dat hij er niet meer is, zo zonde.
Ik ook eigenlijk.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:23 schreef Xan21 het volgende:
Ik vond hem toch altijd wel een treurig overkomen hebben, ookal glimlachte hij...
R.I.P.
En weer eentje die geen flauw benul heeft van wat depressies met een mens kunnen doen. Moeilijk toch he, om buiten je eigen beperkte wereldje te denken.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:51 schreef xSoDx het volgende:
Egoïstisch ventje
Wel medeleven voor de nabestaande natuurlijk, maar wat een lul.
Ja, blijkbaar.quote:
Ik ook. Een beetje melancholisch altijd.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:23 schreef Xan21 het volgende:
Ik vond hem toch altijd wel een treurig overkomen hebben, ookal glimlachte hij...
R.I.P.
ik weet zelf maar al te goed hoe een depressie werkt.. en ik vind zelfmoord toch echt egoïsme, helemaal als je (naast je depressie) gewoon nog gezond bent..quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:55 schreef Lkw het volgende:
[..]
En weer eentje die geen flauw benul heeft van wat depressies met een mens kunnen doen. Moeilijk toch he, om buiten je eigen beperkte wereldje te denken.
Ik vind jou echt dom. Heel erg dom zelfs.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:04 schreef xSoDx het volgende:
[..]
ik weet zelf maar al te goed hoe een depressie werkt.. en ik vind zelfmoord toch echt egoïsme, helemaal als je (naast je depressie) gewoon nog gezond bent..
En niet iedereen hoeft het met jou mening eens te zijn, dus om iemand gelijk te bestempelen met "geen flauw benul hebben van" is nogal (<-- understatement!) kort door de bocht..
Dat mag je vinden.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:05 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ik vind jou echt dom. Heel erg dom zelfs.
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:03 schreef henkde_j het volgende:
Wat tenenkrommend hoe ze de social media er bij haalden op het journaal
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |