klopt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:52 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Dus duidelijk in het hoofd van iemand die er mee kampt ook een moeilijk iets, daarom vind ik het juist zo eng als zo iemand meteen als laf weggeschoven wordt.
Beetje een automatische piloot, "Zelfmoord, oh daar wil ik niet mee geconfronteerd worden, want ik ben wel gelukkig, dus is het laf."
Pas als je zoals jij, (en ik in een andere situatie ook, hoor) echt met die gedachtes geconfronteerd wordt, ga je inzien dat het niet zo simpel is.
Was echt shocking om te lezen, leek mij altijd al een aardige zachtaardig figuur met werkelijk talent voor acterenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:25 schreef Re het volgende:
[..]
zo rond de 25% van de klinische depressies is niet behandelbaar helaas...
maatschappelijke druk, en erfelijke belasting spelen beiden een grote factor.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:58 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Was echt shocking om te lezen, leek mij altijd al een aardige zachtaardig figuur met werkelijk talent voor acteren![]()
Maar ligt het nou aan mij of komt depressie nu veel meer voor dan 30 jaar geleden of nog verder geleden? We leven tenslotte wel in een veel meer individualistische maatschappij waarin iedereen veel meer perfectie en eisen stelt aan zichzelf. Jezelf gefaald voelen ligt dan wel veel meer op de loer…
Wie zegt dat?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:19 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Oja, nu je het zegt, laten we dit gedrag stimuleren.
Ja, en dat zijn overwegend mensen die even in een dip zitten. Niet van dit kaliber depressie.quote:Er zijn jaarlijks heel veel mensen die depressief raken en daar ook gewoon uitklimmen.
Dan was er al geen sprake van een depressie in the first place.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:03 schreef Verbal het volgende:
Ja, en dat zijn overwegend mensen die even in een dip zitten. Niet van dit kaliber depressie.
En wat als een chemisch vrolijke vader ook niet tot de mogelijkheiden behoorde?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:22 schreef DoimeN het volgende:
Stimuleren was wat overtrokken inderdaad. Maar ik zou 10x liever een chemisch vrolijke vader hebben dan geen vader.
Niet helemaal waar, want er is nog zoiets als een tijdelijke depressie. Maar dit zal klinisch/chronisch zijn geweest.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:05 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Dan was er al geen sprake van een depressie in the first place.
Natuurlijk, maar het ligt hem in het feit dat er werd gezegd "even in een dipje". Dat is iets heel anders dan tijdelijk depressief zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:07 schreef Verbal het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, want er is nog zoiets als een tijdelijke depressie. Maar dit zal klinisch/chronisch zijn geweest.
Daarnaast wordt mensen die in een dipje zitten al heel snel depressie (en bijbehorende medicatie) aangepraat. Een beetje zoals kinderen die in plaats van een opvoeding met de drie R'en in een soort 24-uurs-economie-gezin moeten meehollen, daar opgefokt van raken en dan ineens ADHD hebben.
V.
Ik zal wel wat te hoopgevend zijn, maar ik kan er toch vaak met de pet niet bij dat je als succesvolle westerling zo depressief kunt worden. Een dagje favela's zou dan geen wonderen kunnen doen?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:07 schreef Verbal het volgende:
[..]
En wat als een chemisch vrolijke vader ook niet tot de mogelijkheiden behoorde?
En dan nog gaat het niet om wat de kinderen willen, hoe vervelend ook, het gaat om hoe vader zich voelt.
V.
Dan heb je dus geen idee wat een klinische depressie is. Sorry.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:12 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ik zal wel wat te hoopgevend zijn, maar ik kan er toch vaak met de pet niet bij dat je als succesvolle westerling zo depressief kunt worden. Een dagje favela's zou dan geen wonderen kunnen doen?
Er spelen ook allerlei biologische factoren een rol en die bepalen ook het gevoelsleven van iemand.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:12 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ik zal wel wat te hoopgevend zijn, maar ik kan er toch vaak met de pet niet bij dat je als succesvolle westerling zo depressief kunt worden. Een dagje favela's zou dan geen wonderen kunnen doen?
Omdat Arnie het irl verder geschopt heeft dan Peter in GTST?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:12 schreef BansheeBoy het volgende:
Het succes van Arnie zou hier weleens aan ten grondslag kunnen liggen.²
Dat je dat uitsluit is juist de kern van een depressie, slimmerd.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:12 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Want het kan altijd weer beter met je gaan, waarom zou je dat bij voorbaat uitsluiten?
Dat weet ik toevallig wel, maar dan nog. Waarom bij voorbaat verbeteringen uitsluiten?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:13 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dan heb je dus geen idee wat een klinische depressie is. Sorry.
V.
succesvol staat niwet gelijk aan gelukkig zijn!!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:12 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ik geloof best dat zo iemand op dat moment geen uitweg ziet, maar vind het wat te makkelijk om dat maar af te doen met "de kinderen hebben meer aan een dode vader dan een chronisch depressieve vader". Want het kan altijd weer beter met je gaan, waarom zou je dat bij voorbaat uitsluiten? Dan hebben je kinderen nog wat jaren om samen te delen
Als je het weet, stel je je wel onwetend op (nofi).quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:16 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Dat weet ik toevallig wel, maar dan nog. Waarom bij voorbaat verbeteringen uitsluiten?
Je begrijpt me verkeerd. Dat de persoon zelf dat uitsluit op dat moment is logisch, maar wat ik niet begrijp zijn de mensen hier in dit topic die reageren met "een dode vader is beter dan een depressieve vader".quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:15 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Dat je dat uitsluit is juist de kern van een depressie, slimmerd.
Da's maar hoe je het bekijkt. Kamerling was ontzettend druk , misschien wel te druk, met allerlei shows, musicals, films etc. (en succesvol in die wereld)quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:14 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Omdat Arnie het irl verder geschopt heeft dan Peter in GTST?
Zie boven. Ik doelde op de mensen hier die die redeneertrant volgden, niet op Antonie zelf.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:18 schreef Verbal het volgende:
[..]
Als je het weet, stel je je wel onwetend op (nofi).
Wie zegt dat hij verbetering uitsloot? Misschien wilde hij na al die jaren niet meer hoeven vechten? Misschien leerde zijn ervaring dat een stabiele verbetering niet tot de mogelijkheden behoorde? Misschien kon niks hem meer schelen en wilde hij geen geestelijke pijn meer?
Hoe dan ook, depressie heeft niets te maken met verwende westerlingen.
V.
Dat mag wel, maar het is niet relevant en waarsch. enkel bedoeld om te provoceren.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |