Bronquote:AMSTERDAM – Acteur Antonie Kamerling is overleden. Dat liet zijn zwager, Albert Verlinde, donderdag weten. Kamerling maakte zelf een einde aan zijn leven.
''In de namiddag van woensdag 6 oktober heeft Antonie besloten zijn leven te beeïndigen'', aldus Verlinde in een reactie die hij samen met Kamerlings vrouw, actrice Isa Hoes opstelde.
"In diverse interviews liet hij eerder al doorschemeren aan depressies te lijden. Helaas heeft de geboden hulp niet mogen baten.'' De acteur laat zijn vrouw, zoon Merlijn en dochter Vlinder achter. Zijn zus Liesbeth Kamerling is tevens actrice.
Loopbaan
Kamerling brak door in de soapserie Goede tijden, slechte tijden als Peter Kelder. Later speelde hij in een aantal speelfilms zoals in De Kleine Blonde Dood (1993) waarvoor hij genomineerd werd voor de Gouden Kalf als beste acteur. In 1997 speelde hij in de film All Stars.
Onder de artiestennaam Hero scoorde hij in 1997 een nummer één-hit met het nummer Toen Ik Je Zag, geschreven door Guus Meeuwis. De acteur speelde verder nog in de televisieseries Windkracht 10 (1996), Onderweg naar Morgen (2005) en Voetbalvrouwen (2008).
In 2011 zou Kamerling verschijnen in de musical Herrinert U Zich Deze Nog?!.
© NU.nl/ANP
Dat dus...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:25 schreef banapples het volgende:
huh? Ik dacht dat hij altijd wel vrolijk in het leven stond![]()
Maar goed, dat is ook alleen gebaseerd op wat ik van hem op tv zag
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:32 schreef Chowi het volgende:
't Zal geen natuurlijke dood zijn geweest als er zo geheimzinnig over gedaan wordt.
Hoe dan ook, RIP Antonie..
Ah, eindelijk een reden om een keer aan te zetten dus.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:30 schreef sunny16947 het volgende:
Is dus de zwager van Onno Hoes de partner van Albert Verlinde. Dat wordt geen vrolijk RTL boulevard.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
Op nu staat nu net een update dat het zelfmoord zou zijn en hij had last van depressie en hulp hielp niet, nuja lees daar maar evenquote:
Klinkt als: antidepressiva, die heeft dat als bijwerking.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:36 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Op nu staat nu net een update dat het zelfmoord zou zijn en hij had last van depressie en hulp hielp niet, nuja lees daar maar even
Nu.nlquote:Antonie Kamerling overleden
Uitgegeven: 7 oktober 2010 10:13
Laatst gewijzigd: 7 oktober 2010 10:31
AMSTERDAM – Acteur Antonie Kamerling is overleden. Dat liet zijn zwager, Albert Verlinde, donderdag weten.
© ANP
Kamerling maakte zelf een einde aan zijn leven.
''In de namiddag van woensdag 6 oktober heeft Antonie besloten zijn leven te beeïndigen. In diverse interviews liet hij eerder al doorschemeren aan depressies te lijden'', aldus Verlinde in een reactie die hij samen met Kamerlings vrouw, actrice Isa Hoes opstelde. ''Helaas heeft de geboden hulp niet mogen baten.''
De acteur laat zijn vrouw en zijn zoon Merlijn en dochter Vlinder achter. Zijn zus Liesbeth Kamerling is tevens actrice.
Loopbaan
Kamerling brak door in de soapserie Goede tijden, slechte tijden als Peter Kelder. Later speelde hij in een aantal speelfilms zoals in De kleine blonde dood (1993) waarvoor hij genomineerd werd voor de Gouden Kalf als beste acteur. In 1997 speelde hij in de film All Stars.
Onder de artiestennaam Hero scoorde hij in 1997 een nummer één-hit met het nummer Toen Ik Je Zag, geschreven door Guus Meeuwis. De acteur speelde verder nog in de televisieseries Windkracht 10 (1996), Onderweg naar Morgen (2005) en Voetbalvrouwen (2008).
ja of gewoon depressie, dat heeft dat als symptoomquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:37 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Klinkt als: antidepressiva, die heeft dat als bijwerking.
Met antidepressiva wordt het alleen maar erger, klotespul is dat.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:38 schreef Klaudias het volgende:
[..]
ja of gewoon depressie, dat heeft dat als symptoom
Volgens mij is zelfmoord een mogelijke bijwerking van een depressie, maar goed.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:37 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik snap dat soort dingen nooit. Je bent depressief, da's heel kut enzo, maar dat je dan besluit om je vrouw en kinderen in de steek te laten (want daar komt het op neer) dat is gewoon onbegrijpelijk. Dan kun je nog zo depressief wezen, maar dan vind je blijkbaar jezelf veel belangrijker dan je gezin..quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:36 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Op nu staat nu net een update dat het zelfmoord zou zijn en hij had last van depressie en hulp hielp niet, nuja lees daar maar evenklik
Lekker genuanceerde reactie. Voor veel mensen helpt het wel degelijk.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:39 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Met antidepressiva wordt het alleen maar erger, klotespul is dat.
Fokking hel, je noemt je kind toch niet Vlinder?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:22 schreef thumbnail het volgende:
Vlinder
Mensen die op dat punt staan denken niet meer rationeel. Ze hebben alleen maar heel veel pijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:39 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ik snap dat soort dingen nooit. Je bent depressief, da's heel kut enzo, maar dat je dan besluit om je vrouw en kinderen in de steek te laten (want daar komt het op neer) dat is gewoon onbegrijpelijk. Dan kun je nog zo depressief wezen, maar dan vind je blijkbaar jezelf veel belangrijker dan je gezin..
Mijn familie is heel belangrijk voor me, maar als het puntje bij het paaltje komt vind ik mezelf ook belangrijker dan mijn familie.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:39 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ik snap dat soort dingen nooit. Je bent depressief, da's heel kut enzo, maar dat je dan besluit om je vrouw en kinderen in de steek te laten (want daar komt het op neer) dat is gewoon onbegrijpelijk. Dan kun je nog zo depressief wezen, maar dan vind je blijkbaar jezelf veel belangrijker dan je gezin..
Zegt de libertarierquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:40 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Fokking hel, je noemt je kind toch niet Vlinder?
http://www.nu.nl/algemeen(...)rling-overleden.htmlquote:AMSTERDAM – Acteur Antonie Kamerling is overleden. Dat liet zijn zwager, Albert Verlinde, donderdag weten. Kamerling maakte zelf een einde aan zijn leven.
''In de namiddag van woensdag 6 oktober heeft Antonie besloten zijn leven te beeïndigen. In diverse interviews liet hij eerder al doorschemeren aan depressies te lijden'', aldus Verlinde in een reactie die hij samen met Kamerlings vrouw, actrice Isa Hoes opstelde.''Helaas heeft de geboden hulp niet mogen baten.''
De acteur laat zijn vrouw en zijn zoon Merlijn en dochter Vlinder achter. Zijn zus Liesbeth Kamerling is tevens actrice.
Loopbaan
Kamerling brak door in de soapserie Goede tijden, slechte tijden als Peter Kelder. Later speelde hij in een aantal speelfilms zoals in De kleine blonde dood (1993) waarvoor hij genomineerd werd voor de Gouden Kalf als beste acteur. In 1997 speelde hij in de film All Stars.
Zelfmoord wordt in de meeste gevallen in een vlaag van verstandsverbijstering gepleegd. Die mensen zijn op zo'n moment niet bij zinnen, net als bij een psychose...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:39 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Dat is ook bijna niet te snappen. Mensen die depressief zijn zien op een gegeven moment soms geen uitweg meer, het leven is zwart, biedt geen mogelijkheden meer. Zonder uitweg en met het beeld een last te zijn voor de mensen om je heen zien sommigen maar 1 optie.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:39 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ik denk dat je het pas snapt als je daar bent geweest. Denk je nou echt dat iemand echt "besluit" om zelfmoord te plegen? En denk je echt dat diegene helder denkt? Overwegingen aangaande het in de steek laten van je naasten maak je echt niet meer hoor. Zelfmoord lijkt soms de enige optie.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:39 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Albert Verlindequote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:40 schreef Morpheus2002 het volgende:
Zelfmoord dus. Bevestigd door Albert Verlinde.
Denk niet dat het zo werkt hoor. Mensen die suicidaal zijn denken niet op zo'n niveau na. Denk dat ze veel eerder hun zelfmoord als een verbetering van de wereld zien, dat ze niet langer mensen tot last zijn, of dat ze zichzelf gewoon helemaal wegcijferen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:39 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ik kan me er totaal geen voorstelling bij maken, en dat is misschien maar goed ook.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:42 schreef Chowi het volgende:
[..]
Ik denk dat je het pas snapt als je daar bent geweest. Denk je nou echt dat iemand echt "besluit" om zelfmoord te plegen? En denk je echt dat diegene helder denkt? Overwegingen aangaande het in de steek laten van je naasten maak je echt niet meer hoor. Zelfmoord lijkt soms de enige optie.
Onno Hoes, zijn partner, is de broer van Isa Hoes, als ik het goed heb.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:43 schreef Adolecens het volgende:
Trouwens, op welke manier is Albert Verlinde zijn zwager?
Albert is samen met Onno Hoes wat de broer van Isa isquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:43 schreef Adolecens het volgende:
die is getrouw met Antonie haar broerquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:43 schreef Adolecens het volgende:
Die heeft een relatie met Onno Hoes, broer van Isa Hoes.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:43 schreef Adolecens het volgende:
Onno Hoes, man van Albert.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:43 schreef Adolecens het volgende:
Antonie Kamerling -> Isa Hoes -> Onno Hoes -> Albert Verlinde.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:43 schreef Adolecens het volgende:
Mmm, ik weet niet of je dat zo kan zeggen. Er kan door depressieve mensen wel degelijk rationeel (tot op zekere hoogte) worden nagedacht over de opties. Alleen is hun wereldbeeld zo vervormd dat er maar 1 optie overblijft om de geestelijke pijn te laten ophouden.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:41 schreef teknomist het volgende:
[..]
Zelfmoord wordt in de meeste gevallen in een vlaag van verstandsverbijstering gepleegd. Die mensen zijn op zo'n moment niet bij zinnen, net als bij een psychose...
quote:
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:44 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
die is getrouw met Antonie haar broer
Ok, duidelijk zoquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:44 schreef Keltie het volgende:
[..]
Antonie Kamerling -> Isa Hoes -> Onno Hoes -> Albert Verlinde.
Het wordt nog gekker!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:44 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
die is getrouw met Antonie haar broer
Da's raar ja, zou hij toen te horen hebben gekregen dat de pillen opwaren, zijn vrouw bij hem weg wilde gaan, of dat Albert een oogje op hem had?!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:44 schreef Keltie het volgende:
''In de namiddag van woensdag 6 oktober heeft Antonie besloten zijn leven te beeïndigen" -> Deze zin wekt mijn interesse
nee, zelf moord mag en kan niet de enige optie zijn. Als je depri bent en je ziet het even niet meer zitten, PRAAT dan met mensen die van je HOUDEN. Ga er anders een jaar tussenuit , denk even na etc.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:42 schreef Chowi het volgende:
[..]
Ik denk dat je het pas snapt als je daar bent geweest. Denk je nou echt dat iemand echt "besluit" om zelfmoord te plegen? En denk je echt dat diegene helder denkt? Overwegingen aangaande het in de steek laten van je naasten maak je echt niet meer hoor. Zelfmoord lijkt soms de enige optie.
Je snapt er helemaal niks van.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:47 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
nee, zelf moord mag en kan niet de enige optie zijn. Als je depri bent en je ziet het even niet meer zitten, PRAAT dan met mensen die van je HOUDEN. Ga er anders een jaar tussenuit , denk even na etc.
Zelfmoord is zielig en zwak, voor omdat je zoveel mensen achterlaat die van je houden
bah, heb er geen begrip voor
Wow, doe rustig zeg. "Even niet meer ziet zitten", ja denk dat dat echt het geval wasquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:47 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
nee, zelf moord mag en kan niet de enige optie zijn. Als je depri bent en je ziet het even niet meer zitten, PRAAT dan met mensen die van je HOUDEN. Ga er anders een jaar tussenuit , denk even na etc.
Zelfmoord is zielig en zwak, voor omdat je zoveel mensen achterlaat die van je houden
Wie of wat?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:48 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat meen je niet. Dit is ernstig. Wie is er niet groot geworden met Peter Kelder.²
Why?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:44 schreef Keltie het volgende:
''In de namiddag van woensdag 6 oktober heeft Antonie besloten zijn leven te beeïndigen" -> Deze zin wekt mijn interesse
Nah... Vraag mij meer af hoe hij zich dan van het leven heeft beroofd... Of hij er lang mee bezig is geweest (die knoop door te hakken) enzo...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:47 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Da's raar ja, zou hij toen te horen hebben gekregen dat de pillen opwaren, zijn vrouw bij hem weg wilde gaan, of dat Albert een oogje op hem had?!
Je hebt er totaal geen ervaring mee dus stop maar met je loze opmerkingenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:47 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft iemand om mee te praten. Niet iedereen heeft iemand die van ze houdt. Niet iedereen heeft de mogelijkheid er een jaartje tussenuit te gaan.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:47 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:43 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Denk niet dat het zo werkt hoor. Mensen die suicidaal zijn denken niet op zo'n niveau na. Denk dat ze veel eerder hun zelfmoord als een verbetering van de wereld zien, dat ze niet langer mensen tot last zijn, of dat ze zichzelf gewoon helemaal wegcijferen.
Ik denk dat dit het wel zo'n beetje verwoord. Volgens mij leidt een depressie ook tot een heel klein wereldje, waar op het laatst alleen de depressieveling zelf nog bestaat en iedereen om hem/haar heen slechts nog een soort van figuranten zijn. De depressie wordt compleet dominant en verder bestaat er eigenlijk ook niks meer dan het zich klote voelen en de problemen die daar misschien oorzaak van zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:42 schreef Chowi het volgende:
[..]
donequote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:48 schreef Chowi het volgende:
Kan een modje trouwens niet even het geupdate nieuwsbericht in de OP zetten?
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:47 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
Tot het jezelf overkomtquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:47 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
Makkelijk gezegd vanachter je toetsenbordje...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:51 schreef machtpen het volgende:
Wat een laffe kneus om zo 2 kinderen achter te laten.
Zijn kinderenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:48 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat meen je niet. Dit is ernstig. Wie is er niet groot geworden met Peter Kelder.²
Jammer dat je een beetje inlevingsgevoel mist. Ik dacht dat vrouwen sociaal en emotioneel verstandiger waren dan de meeste mannen, maar jij bent blijkbaar een uitzondering.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:47 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
Medicatie en alcohol denk ik . Antidepressiva neemt bepaalde angsten weg, alcohol remmingen .quote:
Als een pijpbom op een oosters marktplein.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dit komt als een donder, een bliksem
Inderdaad.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:53 schreef Dyr. het volgende:
Aan degenen die zelfmoord laf vinden: depressie is net als kanker een soms zeer ernstige ziekte, alleen geen zichtbare.
quote:
Depressie met kanker vergelijkenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:53 schreef Dyr. het volgende:
Aan degenen die zelfmoord laf vinden: depressie is net als kanker een soms zeer ernstige ziekte, alleen geen zichtbare.
Tegelijkertijd kunnen mensen niet hun hart luchten bij mensen die ze "zielig en zwak" noemen ...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:47 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
Als een witte fosfor mortier in de Gazastrook.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:54 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Als een pijpbom op een oosters marktplein.
waarom niet?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:55 schreef Babbatuur het volgende:
[..]
Depressie met kanker vergelijken
Ik vind het juist moeilijker om zo'n keuze te maken met vrouw en kinderen, maar aan je spelling te zien kun jij niet zo goed nadenken.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:55 schreef BruinBeertje het volgende:
Ik sta er nog steeds achter wat ik gezegd heb. Die acteur (leuke acteur was hij) had best kunnen praten met mensen van wie hij houd, of er even tussenuitgaan. Mensen die zelfmoord plegen hebben geen idee, wie ze allemaal achterlaten. Zijn dochters en vrouw zullen hun hele leven hier last van krijgen.
Sorrie, zelfmoord (vooral als je vrouw/kinderen/vrienden etc) hebt vind ik erg zwak )
Er even tussenuit gaan? Ik hoop voor jou niet dat je in een depressie beland, ik denk dat je er kei hard achter zou komen dat een weekendje Madrid niet veel helpt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:55 schreef BruinBeertje het volgende:
Ik sta er nog steeds achter wat ik gezegd heb. Die acteur (leuke acteur was hij) had best kunnen praten met mensen van wie hij houd, of er even tussenuitgaan. Mensen die zelfmoord plegen hebben geen idee, wie ze allemaal achterlaten. Zijn dochters en vrouw zullen hun hele leven hier last van krijgen.
Sorrie, zelfmoord (vooral als je vrouw/kinderen/vrienden etc) hebt vind ik erg zwak )
Met wie moet hij dan praten als hij gelijk uitgescholden wordt voor zielig en zwak?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:55 schreef BruinBeertje het volgende:
Je hebt duidelijk geen enkel idee hoe depressie werkt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:55 schreef BruinBeertje het volgende:
Mag jij vinden.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:55 schreef BruinBeertje het volgende:
Ken verhalen van levenslustige vrouwen, die midden in het leven stonden, géén verborgen drama what so ever . Maar ze reden zich wel kapot tegen een boom nadat ze in een post natale depressie schoten.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:55 schreef BruinBeertje het volgende:
Maar jij bagatelliseert het probleem en dat is echt not-done. Natuurlijk is het vreselijk voor zijn vrouw en kinderen, maar dat is hem niet aan te rekenen. Het probleem ligt niet zo simpel als je denkt, maar juist diepgeworteld. Op een gegeven moment bepaalt de depressie welke keuzes je maakt, niet meer jijzelf.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:55 schreef BruinBeertje het volgende:
Geestig zeg!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:55 schreef stress_waves het volgende:
Ik zou overigens ook in een zware depressie belanden als Albert Verlinde mijn zwager zou zijn.
Dit gaat wel over hoe hij zich vorig jaar voelde.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:57 schreef sunny16947 het volgende:
Antonie Kamerling door diep dal van onze redactie
AMSTERDAM - Antonie Kamerling heeft onthuld dat hij vorig jaar volledig is ingestort.
De acteur heeft te hard gewerkt. "Hel op aarde, zo voelde het de laatste drie maanden", vertelt hij aan Mind Magazine. "Ik had sinds augustus consequent zes dagen per week gewerkt, met al mijn inzet. Ik had de hoofdrol in de musical Sunset en ik was daarin onervaren."
Op een gegeven moment kon Antonie het fysiek niet meer aan. "Ik was geen vader, geen partner en voor mezelf was ik er ook niet meer. Ik heb een paar keer een grote dip gehad. Depressief wil ik niet zeggen, eerder een diep dal. Maar als je het overleeft: it makes you stronger. Alles wat ik heb, waardeer ik meer."
Mind Magazine ligt vanaf donderdag in de winkel.
Ja, daarna kun je niet veel meer he?!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:58 schreef IkWilbert het volgende:
Zelfmoord is wel het laatste wat ik zou doen...
Dat was het voor Antonie waarschijnlijk ook.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:58 schreef IkWilbert het volgende:
Zelfmoord is wel het laatste wat ik zou doen...
goh, echt?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:01 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ja, daarna kun je niet veel meer he?!
Ik denk dat hij dat allemaal al geprobeert had aangezien hij al lang last had van die depressies.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:55 schreef BruinBeertje het volgende:
Verander "wou" maar in "kon"............quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:03 schreef F-Bravo het volgende:
Depressie is niet meer dan een uitzaaiing van onze verrotte hedendaagse samenleving. Net als verslavingen als anorexia en andere onzekerheidcomplexjes.
Nooit laat je je vrouw en kinderen achter. Wat voor afwijking je ook hebt. Alle mensen die hier depressie sterker achten dan de liefde voor je partner en kinderen zijn mijn inziens ook aardig ziek.
Als mens heb je altijd relativeringsvermogen. De vraag is alleen of je het nog wil aanspreken. Dat wou Antonie blijkbaar niet.
Helaas. Arme vrouw en kinders.
gast ...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:03 schreef F-Bravo het volgende:
Depressie is niet meer dan een uitzaaiing van onze verrotte hedendaagse samenleving. Net als verslavingen als anorexia en andere onzekerheidcomplexjes.
Aha, nog een sbs-6 numb nuts die graag iets wil zeggen zonder de feiten te kennen....quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:03 schreef F-Bravo het volgende:
Nooit laat je je vrouw en kinderen achter. Wat voor afwijking je ook hebt. Alle mensen die hier depressie sterker achten dan de liefde voor je partner en kinderen zijn mijn inziens ook aardig ziek.
Als mens heb je altijd relativeringsvermogen. De vraag is alleen of je het nog wil aanspreken. Dat wou Antonie blijkbaar niet.
Please. Stop. Hou op met dom zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:55 schreef BruinBeertje het volgende:
Helaas is de "wil" bij depressie zo verstoord dat er geen rationele keuze gemaakt kan worden. Misschien vond ie het juist wel béter dat ie niet langer een last voor zijn omgeving was. Dat ie ze als het ware een dienst bewees. Depressie fucks up the mind. Je zit dan in een totaal andere mindset, en de keuzes die ieder ander zou maken, gelden niet meer.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:03 schreef F-Bravo het volgende:
Je weet nooit wat er in zijn hoofd is om gegaan..quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:41 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Mijn familie is heel belangrijk voor me, maar als het puntje bij het paaltje komt vind ik mezelf ook belangrijker dan mijn familie.
Zelfs als het zijn eigen zwager is?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:08 schreef Adolecens het volgende:
Ik verwacht trouwens wel weer een ontzettend sappig item in RTL Boulevard vanavond, op de manier zoals ze daar normaal ook altijd mee omgaan.
Albert Verlinde
Deze dus, Verschrikkelijkquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:26 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat dus...
Kippenvel... arme Isa en de twee kinderen...
En wat moet je in de put zitten om zoiets te doen...
Geeft wel aan dat er al langer depressieve problemen waren.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:00 schreef danilel het volgende:
[..]
Dit gaat wel over hoe hij zich vorig jaar voelde.
publicatie van begin dit jaar (20 jan. 2010)
Daarom juist. Dan gaat ie weer die zielige tronie van hem opzetten en is het item in 1 minuut klaar omdat het hem persoonlijk raakt. Maar o wee als het iemand is die hij niet kent, of niet mag. Dan is er 20 minuten bashen en achterklap.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:09 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Zelfs als het zijn eigen zwager is?
Ja die staat vanavond wel weer jankend op tv met zn schijnheilige poffertjes-porem . Hoop dat de publieke eerdaags een mooie testimonium maakt en uitzendenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:09 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Zelfs als het zijn eigen zwager is?
Onzin, hij heeft juist hulp gezocht omdat hij niet verder wilde, dat die hulp niet werkte betekent niet dat hij door AD zelfmoord heeft gepleegd.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:39 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Met antidepressiva wordt het alleen maar erger, klotespul is dat.
Het zou 'm sieren als ie wegblijft van Boulevard en voor dit item iemand anders neerzet.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:11 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Daarom juist. Dan gaat ie weer die zielige tronie van hem opzetten en is het item in 1 minuut klaar omdat het hem persoonlijk raakt. Maar o wee als het iemand is die hij niet kent, of niet mag. Dan is er 20 minuten bashen en achterklap.
Hállo, kan het wat normaler?quote:
Je hebt blijkbaar geen enkel idee...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:03 schreef F-Bravo het volgende:
Ik hoop voor je dat je nooit depressief wordt, dan zul je pas merken hoeveel onzin jij in 1 bericht hebt gezet.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:03 schreef F-Bravo het volgende:
Inderdaad!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:12 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Het zou 'm sieren als ie wegblijft van Boulevard en voor dit item iemand anders neerzet.
Dat stoort me nu het meest aan hem. Hij zal echt geen stapje opzij zetten, daarvoor vindt hij zichzelf te belangrijk.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:12 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Het zou 'm sieren als ie wegblijft van Boulevard en voor dit item iemand anders neerzet.
Ach gut, even de grote jongen uithangen? Uit onderzoek is allang gebleken dat depressie en de oorzaken daarvan cultuur/samenlevingsgebonden zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:06 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Aha, nog een sbs-6 numb nuts die graag iets wil zeggen zonder de feiten te kennen....
Zelfmoord uit depressie is van alle tijden, hence dat ze in de bronstijd al goddelijke geboden ertegen meenden in te moeten stellen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:03 schreef F-Bravo het volgende:
Hey, kras ff op joh. Je stóórt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:15 schreef F-Bravo het volgende:
[..]
Ach gut, even de grote jongen uithangen? Uit onderzoek is allang gebleken dat depressie en de oorzaken daarvan cultuur/samenlevingsgebonden zijn.
Lichte depressies misschien. Een zware depressie is een serieuze ziekte.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:15 schreef F-Bravo het volgende:
[..]
Ach gut, even de grote jongen uithangen? Uit onderzoek is allang gebleken dat depressie en de oorzaken daarvan cultuur/samenlevingsgebonden zijn.
Ja, zo klinkt het als euthanasie haast...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:44 schreef Keltie het volgende:
Dat kan, in bepaalde gevallen. De tijdelijke dipjes die eerder melancholie zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:15 schreef F-Bravo het volgende:
[..]
Ja dacht ook altijd dat die man precies voldeed aan het ideaal beeld van het gelukkige gezinnetje.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:10 schreef Arcee het volgende:
Opmerkelijk, zeg. Hij leek me juist altijd wel lekker in z'n vel te zitten, enzo.
Dit dusquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:19 schreef MarMar het volgende:
Pfew... ik schrok ervan en hoewel niemand er wat aan heeft leef ik mee met de nabestaanden.
In tegenstelling tot sommige andere mensen ben ik niet boos als mensen het leven niet meer zien zitten, maar vraag ik me af hoe ellendig je je gevoeld zal hebben als je geen manier meer zag om het levend op te lossen.
Leven is niet makkelijk, goed en gelukkig leven is nog moeilijker, oordeel liever niet te snel van de buitenkant.
Arcee.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:17 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, zo klinkt het als euthanasie haast...
Dat maakt het niet minder ernstig. Dat jij zegt dat een mens altijd moet kunnen relativeren geeft al aan dat je niets van de ziekte snapt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:15 schreef F-Bravo het volgende:
[..]
Depressie is helaas niets minder dan een ernstige ziekte.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:03 schreef F-Bravo het volgende:
Dus? Je punt? Dat het minder ernstig is? Of het nou door stofjes in de hersenen komt, of door wat dan ook, feit is, dat het enorm tragisch en vreselijk is. Voor zowel slachtoffer als omstanders.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:15 schreef F-Bravo het volgende:
[..]
Precies.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:21 schreef yvonne het volgende:
[..]
Depressie is helaas niets minder dan een ernstige ziekte.
Het woord depressie wordt helaas te vaak misbruikt door iedere modieuse luilak die een 'dip' heeft en eens wat weken thuis wilt zitten.
Mensen met een depressie hebben een gevoelswereld en een beleefwereld die voor ons héél moeilijk te begrijpen is.
Soms heel soms heb je het geluk even te zien in wat voor pikzwarte hel deze mensen leven.
En natuurlijk, door jouw onbegrip en jouw onkunde praat je zo.
Echter geeft het alleen maar aan dat je er helemaal niets van begrijpt.
Dat hoeft ook niet, we kunnen nu eenmaal niet alles in het leven begrijpen.
En van mij hoef je je nieteens te schamen voor je uitspraken en onbegrip, wees liever blij dat je nooit in je leven een blik in iemands depressieve geest hebt mogen werpen. Ik durf zomaar te stellen dat jij je op dit moment stukken beter voelt dan een heel stel lezers van dit topic die met een baksteen in hun maag zitten, of toch met tranen zitten, omdat ze dit raakt.
Oh, niet omdat ze Antonie zelf kensden, maar omdat ze dit begrijpen en meevoelen.
En geloof me, dat hadden ze liever niet gewild..
Je lultquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:15 schreef F-Bravo het volgende:
[..]
-10quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:23 schreef Redux het volgende:
Die gast laat een zoon en een dochter achter! Dat doe je ze toch niet aan man!?
Zoals in dat interview geeft Antonie Kamerling aan dat het met dipjes ging. De ene keer voelde hij zich verschrikkelijk, de andere keer niet. Oftewel, een chronisch tekort aan serotonine kan het niet zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:18 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat kan, in bepaalde gevallen. In het geval van een klinische depressie, waarbij mensen een serotoninetekort hebben of andere lichamelijke oorzaken, niet.
V.
Goed gezegd, respect!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:21 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het woord depressie wordt helaas te vaak misbruikt door iedere modieuse luilak die een 'dip' heeft en eens wat weken thuis wilt zitten.
Mensen met een depressie hebben een gevoelswereld en een beleefwereld die voor ons héél moeilijk te begrijpen is.
Soms heel soms heb je het geluk even te zien in wat voor pikzwarte hel deze mensen leven.
En van mij hoef je je nieteens te schamen voor je uitspraken en onbegrip, wees liever blij dat je nooit in je leven een blik in iemands depressieve geest hebt hoeven werpen. Ik durf zomaar te stellen dat jij je op dit moment stukken beter voelt dan een heel stel lezers van dit topic die met een baksteen in hun maag zitten, of toch met tranen zitten, omdat ze dit raakt.
Oh, niet omdat ze Antonie zelf kensden, maar omdat ze dit begrijpen en meevoelen.
Want wat in interviews gezegd wordt voor de media is de absolute waarheid en totale blootlegging van zijn diepste gevoelens. Ja, denk ik ook.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:24 schreef F-Bravo het volgende:
[..]
Zoals in dat interview geeft Antonie Kamerling aan dat het met dipjes ging. De ene keer voelde hij zich verschrikkelijk, de andere keer niet. Oftewel, een chronisch tekort aan serotonine kan het niet zijn.
Ik ga me eens herhalen, misschien net zo lang tot mensen eens stoppen door onbegrip dom te praten.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:23 schreef Redux het volgende:
Die gast laat een zoon en een dochter achter! Dat doe je ze toch niet aan man!?
Ik begrijp wat je bedoelt, maar begrijp je ook het gigantisch opstandige gevoel dat ik ervan krijg?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik ga me eens herhalen, misschien net zo lang tot mensen eens stoppen door onbegrip dom te praten.
Nofi.
En van mij hoef je je nieteens te schamen voor je uitspraken en onbegrip, wees liever blij dat je nooit in je leven een blik in iemands depressieve geest hebt hoeven werpen. Ik durf zomaar te stellen dat jij je op dit moment stukken beter voelt dan een heel stel lezers van dit topic die met een baksteen in hun maag zitten, of toch met tranen zitten, omdat ze dit raakt.
Men zegt vaak dat zelfmoord op komt zetten wanneer het weer eventjes iets beter gaat.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:24 schreef F-Bravo het volgende:
[..]
Zoals in dat interview geeft Antonie Kamerling aan dat het met dipjes ging. De ene keer voelde hij zich verschrikkelijk, de andere keer niet. Oftewel, een chronisch tekort aan serotonine kan het niet zijn.
Om vrouw en kind. en "dat doe je dan toch niet"quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt, maar begrijp je ook het gigantisch opstandige gevoel dat ik ervan krijg?
Gebaseerd op verschillende artikelen uit ‘Culture and Depression’quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:26 schreef F-Bravo het volgende:
[..]
Dikke vinger voor jou!
http://members.chello.nl/lcbgr/Depressie.htm
Bengeltje.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:20 schreef Bengeltje het volgende:
Arcee.
Zo is het toch ook ongeveer. Ik ken een paar mensen die daarvoor gekozen hebben, zelfmoord.
Achteraf hoor je dat ze het blijkbaar al precies wisten wanneer het genoeg was, dat ze vanaf dag van keuze vrolijker zijn, weten wanneer het eindigt.
Hij shopt wel selectief in de post van Yvonne. Blijkbaar moeten mensen volgens V. zich wel diep schamen voor hun gevoelens ...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:29 schreef Relko het volgende:
[..]
Ga je ook nog inhoudelijk reageren of alleen Yvonne na praten en schoppen tegen mensen met een andere mening?
Jij bent zielig en zwak. En open er maar een eigen topic over, is niet netjes deze discussie hier te willen beginnen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:47 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
Ja, zoiets ongeveer... bekeken vanuit de achterblijvers inderdaad.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
Om vrouw en kind. en "dat doe je dan toch niet"
Zo vond ik het ook klinken ja, alsof het uiteindelijk een zeer weloverwogen beslissing is geweest die voor de betrokkenen zeker niet als een verrassing kwam.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:30 schreef Arcee het volgende:
[..]
Bengeltje.
Ik bedoel dat het klinkt alsof er mensen bij waren toen hij het besloot of misschien zelfs toen hij het deed. Dat het net als met euthanasie is dat dierbaren erbij zijn en zo afscheid nemen...
ik heb een dochter en ben zelf een periode depressief geweest. Juist omdat ik een dochter heb ben ik er nog en was de keuze 'zelfmoord' geen keuze voor mij.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:29 schreef yvonne het volgende:
Om vrouw en kind. en "dat doe je dan toch niet"
Nouuuuuuuuuuuuuuuuu, V was al eerder in het topic én V heeft niemands postings nodig om uit te shoppen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:31 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Hij shopt wel selectief in de post van Yvonne. Blijkbaar moeten mensen volgens V. zich wel diep schamen voor hun gevoelens ...
Geen enkele situatie is hetzelfde. Jij weet niet of hij zich hetzelfde heeft gevoeld als jou toen je depressief was. Je kunt het niet met elkaar vergelijken.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:35 schreef Redux het volgende:
[..]
ik heb een dochter en ben zelf een periode depressief geweest. Juist omdat ik een dochter heb ben ik er nog en was de keuze 'zelfmoord' geen keuze voor mij.
Verder vind ik de reacties van verbal hier gewoon niet kunnen, ik dacht dat iedereen hier recht op zijn/haar eigen mening heeft. Je reactie over die filet en het niet ingrijpen op de reacties van verbal vallen me dan weer vies van je tegen.
En het zou ook fijner zijn als die keuze door iedereen zo overwogen gemaakt kon worden. Helaas is dat niet zo.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:35 schreef Redux het volgende:
[..]
ik heb een dochter en ben zelf een periode depressief geweest. Juist omdat ik een dochter heb ben ik er nog en was de keuze 'zelfmoord' geen keuze voor mij.
Het kan zelfs een opluchting zijn voor de echgenote. Zo'n verhaal niet al te lang geleden in de nabije omgeving meegemaakt. Man depressief (al was dat lang niet altijd merkbaar. 'acteren'). Maar achter de schermen altijd dingen regelen om ervoor te zorgen dat die man nooit alleen zou zijn. Hele familie en kennissenkring had met regelmaat 'suicide watch'.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik kan geen begrip hebben voor mensen die zelfmoord plegen en hun kinderen dan ook doden (familiedrama's).
Maar om zelfmoord laf te vinden omdat je nog een vrouw en kinderen hebt... Kom op zeg, net of hun leven nu voorbij is. Het is zwaar klote voor ze, je gunt het niemand, maar ze zullen niet voor de rest van hun leven ongelukkig zijn en zich voelen zoals nu.
Ik kan alleen vanmezelf uit redeneren en van daar uit een mening vormen over iets wat ik lees. Ik vind het ronduit egoistisch van kamerling dat hij het leven is uit gestapt. Ik vind dat ik die mening mag hebben zonder daar op een niet frisse manier door verbal op aan gesproken te worden. Ik laat anderen prima in z'n waarde, snap niet waarom verbal dat ook niet kan ipv zo verhit te reageren.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Geen enkele situatie is hetzelfde. Jij weet niet of hij zich hetzelfde heeft gevoeld als jou toen je depressief was. Je kunt het niet met elkaar vergelijken.
Daar is weinig overwogen bij komen kijken hoor.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:37 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
En het zou ook fijner zijn als die keuze door iedereen zo overwogen gemaakt kon worden. Helaas is dat niet zo.
Mensen die zelfmoord plegen hebben, volgens mij, inderdaad niet in de gaten dat er nog zo veel om ze gegeven wordt. Het is nogal wat als je op het punt bent belandt dat je écht met elke vezel in je lijf denkt dat absoluut niemand meer van je houdt of om je geeft, dat je de wereld of je omgeving een dienst bewijst om jezelf te "verwijderen". Vanuit dat punt zou je zelfs kunnen stellen dat zelfmoord juist alles behalve egoïstisch is, een soort van ultieme wegcijfering.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:39 schreef Redux het volgende:
[..]
Ik kan alleen vanmezelf uit redeneren en van daar uit een mening vormen over iets wat ik lees. Ik vind het ronduit egoistisch van kamerling dat hij het leven is uit gestapt. Ik vind dat ik die mening mag hebben zonder daar op een niet frisse manier door verbal op aan gesproken te worden. Ik laat anderen prima in z'n waarde, snap niet waarom verbal dat ook niet kan ipv zo verhit te reageren.
Eh par-don????quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik kan geen begrip hebben voor mensen die zelfmoord plegen en hun kinderen dan ook doden (familiedrama's).
Maar om zelfmoord laf te vinden omdat je nog een vrouw en kinderen hebt... Kom op zeg, net of hun leven nu voorbij is. Het is zwaar klote voor ze, je gunt het niemand, maar ze zullen niet voor de rest van hun leven ongelukkig zijn en zich voelen zoals nu.
Ik ben ook een periode depressief geweest, door allerlei omstandigheden.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:35 schreef Redux het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:37 schreef Verbal het volgende:
[..]
Het kan zelfs een opluchting zijn voor de echgenote. Zo'n verhaal niet al te lang geleden in de nabije omgeving meegemaakt. Man depressief (al was dat lang niet altijd merkbaar. 'acteren'). Maar achter de schermen altijd dingen regelen om ervoor te zorgen dat die man nooit alleen zou zijn. Hele familie en kennissenkring had met regelmaat 'suicide watch'.
Tot hij in een onbewaakt ogenblik van een paar minuten toch met een touw om zijn nek het trapgat in sprong.
Tragisch, dramatisch. Ja. Maar die vrouw was wel van haar constante angst af, dat er een keer wat zou gebeuren.
V.
Ik bekijk het dan nu even puur vanuit de positie van de nabestaanden. Even voor de duidelijkheid, IK vind het egoistisch van hem, maar misschien zijn de kinderen -zoals verbal in z'n verhaal over die echtgenote aangeeft- wel opgelucht dat 'pappa er niet meer is'.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:40 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Mensen die zelfmoord plegen hebben, volgens mij, inderdaad niet in de gaten dat er nog zo veel om ze gegeven wordt. Het is nogal wat als je op het punt bent belandt dat je écht met elke vezel in je lijf denkt dat absoluut niemand meer van je houdt of om je geeft, dat je de wereld of je omgeving een dienst bewijst om jezelf te "verwijderen". Vanuit dat punt zou je zelfs kunnen stellen dat zelfmoord juist alles behalve egoïstisch is, een soort van ultieme wegcijfering.
Het is de meest natuurlijke reactie als je weinig van psychologie en depressies afweet. Begrijpelijk dus dat mensen zo reageren. Het botst alleen flink met de 'ervaringsdeskundigen', die weten dat de wereld van een depressief iemand niet gebaseerd is op de termen die je noemt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:39 schreef Redux het volgende:
[..]
Ik kan alleen vanmezelf uit redeneren en van daar uit een mening vormen over iets wat ik lees. Ik vind het ronduit egoistisch van kamerling dat hij het leven is uit gestapt. Ik vind dat ik die mening mag hebben zonder daar op een niet frisse manier door verbal op aan gesproken te worden. Ik laat anderen prima in z'n waarde, snap niet waarom verbal dat ook niet kan ipv zo verhit te reageren.
Ik zou opgelucht zijn als jij niet meer post, dat weet ik wel.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:42 schreef Redux het volgende:
[..]
Ik bekijk het dan nu even puur vanuit de positie van de nabestaanden. Even voor de duidelijkheid, IK vind het egoistisch van hem, maar misschien zijn de kinderen -zoals verbal in z'n verhaal over die echtgenote aangeeft- wel opgelucht dat 'pappa er niet meer is'.
Als ik jou was zou ik mijn kleurenmonitor en kleuren-tv de deur uit doen. Je hebt er helemaal niks aan.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:42 schreef F-Bravo het volgende:
[..]
'Gelukkig! Heeft die zak dan eindelijk zichzelf opgehangen'
Haha kom op man.Een opluchting om van een constante angst af te zijn. Dat is hetzelfde als mensen die aan de voet van een vulkaan wonen die blij zijn dat die uitbarst en hun huis van de kaart veegt. 'gelukkig, het kon altijd al gebeuren'
Een depressie met kanker vergelijken gaat mij persoonlijk een beetje ver, maar goed.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:53 schreef Dyr. het volgende:
Lees je de rest van de post ook, of stop je altijd bij zin 1?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:42 schreef F-Bravo het volgende:
[..]
Haha kom op man.Een opluchting om van een constante angst af te zijn. Dat is hetzelfde als mensen die aan de voet van een vulkaan wonen die blij zijn dat die uitbarst en hun huis van de kaart veegt. 'gelukkig, het kon altijd al gebeuren'
Dude, je hebt gewoon een rare en gefrustreerde manier van aanpak in deze discussie, a-relaxed als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:41 schreef Verbal het volgende:
Ik ben ook een periode depressief geweest, door allerlei omstandigheden.
Maar dat haalt het echt niet bij de depressies van mensen die een chronische depressie hebben. En ja, ook dat kan ik weten.
En mijn boosheid komt niet voort uit de meningen van anderen die ze niet mogen hebben, maar over de passief-agressieve methode waarmee empatisch uitgedaagden als F-Bravo denken onzin te mogen spuien en anderen de maat te nemen over een ernstige aandoening.
Iedereen heeft recht op zijn mening, maar niemand heeft recht op zoveel hersenloosheid.
V.
Zulke dingen, met van die quasi lollige fok-opmerkingen iemand duidelijk maken dat ie op moet tyfen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:43 schreef Verbal het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik mijn kleurenmonitor en kleuren-tv de deur uit doen. Je hebt er helemaal niks aan.
V.
kap isquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:43 schreef Verbal het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik mijn kleurenmonitor en kleuren-tv de deur uit doen. Je hebt er helemaal niks aan.
V.
Waarom gaat dat te ver? Hersenen zijn ook maar een orgaan.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:44 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Een depressie met kanker vergelijken gaat mij persoonlijk een beetje ver, maar goed.
Depressies zijn zeer serieuze aandoeningen, dat ben ik met je eens.
Lekker schoppen! Toe maar! Maar inhoudelijk discussiëren is teveel gevraagd.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:41 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik ben ook een periode depressief geweest, door allerlei omstandigheden.
Maar dat haalt het echt niet bij de depressies van mensen die een chronische depressie hebben. En ja, ook dat kan ik weten.
En mijn boosheid komt niet voort uit de meningen van anderen die ze niet mogen hebben, maar over de passief-agressieve methode waarmee empatisch uitgedaagden als F-Bravo denken onzin te mogen spuien en anderen de maat te nemen over een ernstige aandoening.
Iedereen heeft recht op zijn mening, maar niemand heeft recht op zoveel hersenloosheid.
V.
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:46 schreef F-Bravo het volgende:
[..]
Lekker schoppen! Toe maar! Maar inhoudelijk discussiëren is teveel gevraagd.
Nogmaals, als Antonie in een interview zelf aangeeft dat zijn dippen niet constant zijn, kan het nooit een serontoninegebrek zijn.
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:26 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Want wat in interviews gezegd wordt voor de media is de absolute waarheid en totale blootlegging van zijn diepste gevoelens. Ja, denk ik ook.
Sodemieter op zeg, ik 'moet' inhoudelijk reageren. En als ik dat dan doe in twee posts en nog zulke stomme reacties krijg, zeg ik daar wat over.quote:
zo'n depressie heeft ook effect op het gezin hequote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:42 schreef F-Bravo het volgende:
[..]
Waarom doe je zo grof? Ik ben m'n moeder ook op jonge leeftijd verloren en heb ook een tijd in de put gezeten maar om te zeggen dat je nooit meer gelukkig wordt? Ga toch weg!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:41 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Eh par-don????
De dood van ouders, zeker op jonge leeftijd, maakt hele diepe wonden, weet ik uit ervaring. Nu 4 jaar na dato, en echt, het voelt nog steeds of mijn leven voorbij is. Ik kan de lol niet vinden, en ben mede hierdoor zelf in een diepe depressie geraakt. De wetenschap dat mijn kinderen nooit een opa en oma zullen hebben, ik nooit meer te weten kom over mijzelf dan ik nu weet... Ik weet niet meer wie ik ben, en dat voelt echt alsof je leven over is... En of ik denk dat ik ooit nog echt gelukkig kan zijn? Nee, dat vertrouwen heb ik niet. Dus sorry hoor, maar lul niet zo dom...
mistekend beeld, zelfmoord is vaak juist geen egoistische daad, al voelt dat wel soms zo.. maar dat is het niet!!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:41 schreef ioko het volgende:
[..]
Dat is ook bijna niet te snappen. Mensen die depressief zijn zien op een gegeven moment soms geen uitweg meer, het leven is zwart, biedt geen mogelijkheden meer. Zonder uitweg en met het beeld een last te zijn voor de mensen om je heen zien sommigen maar 1 optie.
je zou kunnen proberen niet als een complete mafkees te reageren op alles wat JIJ stom vindquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:47 schreef Verbal het volgende:
[..]
Sodemieter op zeg, ik 'moet' inhoudelijk reageren. En als ik dat dan doe in twee posts en nog zulke stomme reacties krijg, zeg ik daar wat over.
V.
Als je mijn reactie goed leest, zul je zien dat ik zijn gehele reactie beantwoord. Vooral niet teveel moeite doen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:44 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Lees je de rest van de post ook, of stop je altijd bij zin 1?
gelukkig zorgen depressies zelf niet voor zelfmoordquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:37 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
toepasselijke UIquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:48 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
mistekend beeld, zelfmoord is vaak juist geen egoistische daad, al voelt dat wel soms zo.. maar dat is het niet!!
Twee zeer inhoudelijke posts en jij blijft maar dom reageren.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:46 schreef F-Bravo het volgende:
[..]
Lekker schoppen! Toe maar! Maar inhoudelijk discussiëren is teveel gevraagd.
Dat is dus klinkklare onzin en dat weet ik uit ervaring als partner van iemand die depressief is. Ik denk dat ik daar na 14 jaar intensief kennismaken met chronische depressies meer over weet dan jij.quote:Nogmaals, als Antonie in een interview zelf aangeeft dat zijn dippen niet constant zijn, kan het nooit een serontoninegebrek zijn.![]()
Zou kunnen. Fijn dat jij zo selectief bent in je kritiek.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
je zou kunnen proberen niet als een complete mafkees te reageren op alles wat JIJ stom vind
Omdat veel (agressieve) vormen van kanker gewoon dodelijk zijn, vaak zelfs in een relatief korte periode.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:46 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Waarom gaat dat te ver? Hersenen zijn ook maar een orgaan.
Vader van mijn dochtertje heeft 2 jaar terug zelfmoord gepleegd en ja het is kut en niet leuk en verdrietig.. en nieuws zoals dit hakt er enorm in.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:42 schreef F-Bravo het volgende:
[..]
Lees m'n klikbare linkje maar eens...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:35 schreef Redux het volgende:
[..]
Verder vind ik de reacties van verbal hier gewoon niet kunnen, ik dacht dat iedereen hier recht op zijn/haar eigen mening heeft. Je reactie over die filet en het niet ingrijpen op de reacties van verbal vallen me dan weer vies van je tegen.
Daar had ik hem ook gezien. Hij kwam destijds enorm labiel op mij over. In ieder geval niet nomaal. Iets te blij naar mijn zin. Maar depressief? Neen.quote:
Het is een vreemde vergelijking aangezien het 1 volgt op het ander. Soms is kanker de oorzaak van een depressie. Omgekeerd, depressie is nooit de oorzaak van een kanker. Oftewel, een vergelijking is onmogelijk.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:46 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Waarom gaat dat te ver? Hersenen zijn ook maar een orgaan.
Nee iemand die echt niet meer leven wil, krijgt een opleving JUIST omdat hij/zij de keuze heeft gemaakt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:27 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Men zegt vaak dat zelfmoord op komt zetten wanneer het weer eventjes iets beter gaat.
Je hebt dan ook zeer ernstige depressies ...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:51 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Omdat veel (agressieve) vormen van kanker gewoon dodelijk zijn, vaak zelfs in een relatief korte periode.
Vaak niet meer te genezen, en de lichamelijke pijn kan gigantisch zijn. Om nog maar te zwijgen van de geestelijke klap die je krijgt als je te horen krijgt dat je nog maar een week of negen te leven hebt bijvoorbeeld. Kun je behoorlijk depressief van raken.
Ik vind de twee gewoon niet te vergelijken.
Ok, dat slaat idd meer ergens op.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:56 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Nee iemand die echt niet meer leven wil, krijgt een opleving JUIST omdat hij/zij de keuze heeft gemaakt.
Een doel om naar te werken.
I knowquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:57 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Je hebt dan ook zeer ernstige depressies ...
75% van de BN'ers op TV komt een beetje labiel over bij mijquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daar had ik hem ook gezien. Hij kwam destijds enorm labiel op mij over. In ieder geval niet nomaal. Iets te blij naar mijn zin. Maar depressief? Neen.²
Ik kan het niet beter verwoordenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:21 schreef yvonne het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:01 schreef sp3c het volgende:
niemand heeft voor hem besloten dat deed hij zelf
sommige mensen vinden het met de beperkte info die ze hebben een slechte beslissing en dit blijft een discussieforum, daar kom je ook wel eens mensen tegen met een andere mening, dat gaat dan over en weer en dan krijg je een soort van discussie
Als ik het zo terug zie dan lijkt hij daar onder invloed van geestverruimende middelen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daar had ik hem ook gezien. Hij kwam destijds enorm labiel op mij over. In ieder geval niet nomaal. Iets te blij naar mijn zin. Maar depressief? Neen.²
En dat is precies wat ik met mijn post wilde zeggen. Of vindt jij 'anderen niet tot last willen zijn' egoistisch?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:48 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
mistekend beeld, zelfmoord is vaak juist geen egoistische daad, al voelt dat wel soms zo.. maar dat is het niet!!
Ik heb het over het algemeen. Blijkbaar zijn er mensen die, ook in dit topic, vinden dat hij zelf niet had mogen kiezen voor de dood. Wie denken ze wel dat ze zijn?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:01 schreef sp3c het volgende:
niemand heeft voor hem besloten dat deed hij zelf
Soort van.quote:sommige mensen vinden het met de beperkte info die ze hebben een slechte beslissing en dit blijft een discussieforum, daar kom je ook wel eens mensen tegen met een andere mening, dat gaat dan over en weer en dan krijg je een soort van discussie
Meh.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:05 schreef Lamon. het volgende:
Hij was samen met Clarice van Houten wel 1 van de beste acteurs van Nederland...
mensen met een meningquote:
zonder scheldpartijen is het leukerquote:[..]
Soort van.
V.
Dat is een manier om het begrip zelfmoord ver van je vandaan te houden, je hoeft er dan niet over na te denken dat het jou zou kunnen overkomen. Ik kan het me zelf ook niet voorstellen, ik snap echter wel dat er mensen zijn die zover kunnen komen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:03 schreef djenneke het volgende:
Ik ben blij dat er hier zoveel users zijn die geen enkel begrip kunnen opbrengen voor iemand die zelfmoord pleegt. Ik wens al deze mensen alle goeds toe, zodat zij deze mening altijd maar toegedaan mogen blijven.
Respect voor alle mensen die zich helaas wel kunnen inleven.
dat je je als een kleuter gedraagtquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:09 schreef Verbal het volgende:
[..]
Zonder domheid ook. What's your point?
V.
Dat had je vast niet gezegd als zijn carriere in Amerika wel gelukt was. Maar opinions, opinions...quote:
Ik zie geen enkel verband met mijn post. Overigens zou ik niet weten waarom mensen zelfmoord dichtbij zich zouden moeten halen. Doe maar niet.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:07 schreef ioko het volgende:
[..]
Dat is een manier om het begrip zelfmoord ver van je vandaan te houden, je hoeft er dan niet over na te denken dat het jou zou kunnen overkomen. Ik kan het me zelf ook niet voorstellen, ik snap echter wel dat er mensen zijn die zover kunnen komen.
ik quote de verkeerdequote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:05 schreef ioko het volgende:
[..]
En dat is precies wat ik met mijn post wilde zeggen. Of vindt jij 'anderen niet tot last willen zijn' egoistisch?
Ja. Mijn domme-proleten-allergie speelt weer op. Ik zal wat antihistaminica nemen.quote:
Een zelfmoord is grappig?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:09 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Is er al bekend hoe hij zelfmoord gepleegd heeft?
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:10 schreef Joene het volgende:
GVD , de hele televisieprogrammering vanavond omgeflikkerd voor een gast die er zelf voor kiest om dood te gaan , zijn ze helemaal gek geworden bij dat SBS.
Alsof er iemand naar SBS kijktquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:10 schreef Joene het volgende:
GVD , de hele televisieprogrammering vanavond omgeflikkerd voor een gast die er zelf voor kiest om dood te gaan , zijn ze helemaal gek geworden bij dat SBS.
Nee hoor volgens mij is het andersom. Dat vertelde een meisje mij in ieder geval die meerdere pogingen heeft gedaan. Mensen die depressief zijn en dan ineens een opleving krijgen, hebben dan ineens de energie en het "zelfvertrouwen" om die beslissing ineens wel te maken om zich van het leven te beroven.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:56 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Nee iemand die echt niet meer leven wil, krijgt een opleving JUIST omdat hij/zij de keuze heeft gemaakt.
Een doel om naar te werken.
Je kunt ze toch niet veranderen...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:11 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja. Mijn domme-proleten-allergie speelt weer op. Ik zal wat antihistaminica nemen.
V.
in commercieel opzicht was hij misschien interessant. maar de allerbeste in zijn vak: mwoahquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:09 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Dat had je vast niet gezegd als zijn carriere in Amerika wel gelukt was. Maar opinions, opinions...
En je was net van plan de hele avond naar SBS te kijken zekerquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:10 schreef Joene het volgende:
delen?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:11 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja. Mijn domme-proleten-allergie speelt weer op. Ik zal wat antihistaminica nemen.
V.
Staat niets over op NU in elk geval.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:09 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Is er al bekend hoe hij zelfmoord gepleegd heeft?
Dat is mijn valkuil inderdaad.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:13 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Je kunt ze toch niet veranderen...
Dat niet natuurlijk, ik kijk altijd de wereld draait door , mag jij raden waar dat vanavond over gaat ?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:14 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
En je was net van plan de hele avond naar SBS te kijken zeker
quote:Almost everyday some Dutch word is trending. Now even their dead are taking over Twitter #RIP Antonie Kamerling
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |