Daar had ik hem ook gezien. Hij kwam destijds enorm labiel op mij over. In ieder geval niet nomaal. Iets te blij naar mijn zin. Maar depressief? Neen.quote:
Het is een vreemde vergelijking aangezien het 1 volgt op het ander. Soms is kanker de oorzaak van een depressie. Omgekeerd, depressie is nooit de oorzaak van een kanker. Oftewel, een vergelijking is onmogelijk.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:46 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Waarom gaat dat te ver? Hersenen zijn ook maar een orgaan.
Nee iemand die echt niet meer leven wil, krijgt een opleving JUIST omdat hij/zij de keuze heeft gemaakt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:27 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Men zegt vaak dat zelfmoord op komt zetten wanneer het weer eventjes iets beter gaat.
Je hebt dan ook zeer ernstige depressies ...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:51 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Omdat veel (agressieve) vormen van kanker gewoon dodelijk zijn, vaak zelfs in een relatief korte periode.
Vaak niet meer te genezen, en de lichamelijke pijn kan gigantisch zijn. Om nog maar te zwijgen van de geestelijke klap die je krijgt als je te horen krijgt dat je nog maar een week of negen te leven hebt bijvoorbeeld. Kun je behoorlijk depressief van raken.
Ik vind de twee gewoon niet te vergelijken.
Ok, dat slaat idd meer ergens op.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:56 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Nee iemand die echt niet meer leven wil, krijgt een opleving JUIST omdat hij/zij de keuze heeft gemaakt.
Een doel om naar te werken.
I knowquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:57 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Je hebt dan ook zeer ernstige depressies ...
75% van de BN'ers op TV komt een beetje labiel over bij mijquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daar had ik hem ook gezien. Hij kwam destijds enorm labiel op mij over. In ieder geval niet nomaal. Iets te blij naar mijn zin. Maar depressief? Neen.²
Ik kan het niet beter verwoordenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:21 schreef yvonne het volgende:
[..]
Depressie is helaas niets minder dan een ernstige ziekte.
Het woord depressie wordt helaas te vaak misbruikt door iedere modieuse luilak die een 'dip' heeft en eens wat weken thuis wilt zitten.
Mensen met een depressie hebben een gevoelswereld en een beleefwereld die voor ons héél moeilijk te begrijpen is.
Soms heel soms heb je het geluk even te zien in wat voor pikzwarte hel deze mensen leven.
En natuurlijk, door jouw onbegrip en jouw onkunde praat je zo.
Echter geeft het alleen maar aan dat je er helemaal niets van begrijpt.
Dat hoeft ook niet, we kunnen nu eenmaal niet alles in het leven begrijpen.
En van mij hoef je je nieteens te schamen voor je uitspraken en onbegrip, wees liever blij dat je nooit in je leven een blik in iemands depressieve geest hebt hoeven werpen. Ik durf zomaar te stellen dat jij je op dit moment stukken beter voelt dan een heel stel lezers van dit topic die met een baksteen in hun maag zitten, of toch met tranen zitten, omdat ze dit raakt.
Oh, niet omdat ze Antonie zelf kensden, maar omdat ze dit begrijpen en meevoelen.
En geloof me, dat hadden ze liever niet gewild..
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:01 schreef sp3c het volgende:
niemand heeft voor hem besloten dat deed hij zelf
sommige mensen vinden het met de beperkte info die ze hebben een slechte beslissing en dit blijft een discussieforum, daar kom je ook wel eens mensen tegen met een andere mening, dat gaat dan over en weer en dan krijg je een soort van discussie
Als ik het zo terug zie dan lijkt hij daar onder invloed van geestverruimende middelen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daar had ik hem ook gezien. Hij kwam destijds enorm labiel op mij over. In ieder geval niet nomaal. Iets te blij naar mijn zin. Maar depressief? Neen.²
En dat is precies wat ik met mijn post wilde zeggen. Of vindt jij 'anderen niet tot last willen zijn' egoistisch?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:48 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
mistekend beeld, zelfmoord is vaak juist geen egoistische daad, al voelt dat wel soms zo.. maar dat is het niet!!
Ik heb het over het algemeen. Blijkbaar zijn er mensen die, ook in dit topic, vinden dat hij zelf niet had mogen kiezen voor de dood. Wie denken ze wel dat ze zijn?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:01 schreef sp3c het volgende:
niemand heeft voor hem besloten dat deed hij zelf
Soort van.quote:sommige mensen vinden het met de beperkte info die ze hebben een slechte beslissing en dit blijft een discussieforum, daar kom je ook wel eens mensen tegen met een andere mening, dat gaat dan over en weer en dan krijg je een soort van discussie
Meh.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:05 schreef Lamon. het volgende:
Hij was samen met Clarice van Houten wel 1 van de beste acteurs van Nederland...
mensen met een meningquote:
zonder scheldpartijen is het leukerquote:[..]
Soort van.
V.
Dat is een manier om het begrip zelfmoord ver van je vandaan te houden, je hoeft er dan niet over na te denken dat het jou zou kunnen overkomen. Ik kan het me zelf ook niet voorstellen, ik snap echter wel dat er mensen zijn die zover kunnen komen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:03 schreef djenneke het volgende:
Ik ben blij dat er hier zoveel users zijn die geen enkel begrip kunnen opbrengen voor iemand die zelfmoord pleegt. Ik wens al deze mensen alle goeds toe, zodat zij deze mening altijd maar toegedaan mogen blijven.
Respect voor alle mensen die zich helaas wel kunnen inleven.
dat je je als een kleuter gedraagtquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:09 schreef Verbal het volgende:
[..]
Zonder domheid ook. What's your point?
V.
Dat had je vast niet gezegd als zijn carriere in Amerika wel gelukt was. Maar opinions, opinions...quote:
Ik zie geen enkel verband met mijn post. Overigens zou ik niet weten waarom mensen zelfmoord dichtbij zich zouden moeten halen. Doe maar niet.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:07 schreef ioko het volgende:
[..]
Dat is een manier om het begrip zelfmoord ver van je vandaan te houden, je hoeft er dan niet over na te denken dat het jou zou kunnen overkomen. Ik kan het me zelf ook niet voorstellen, ik snap echter wel dat er mensen zijn die zover kunnen komen.
ik quote de verkeerdequote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:05 schreef ioko het volgende:
[..]
En dat is precies wat ik met mijn post wilde zeggen. Of vindt jij 'anderen niet tot last willen zijn' egoistisch?
Ja. Mijn domme-proleten-allergie speelt weer op. Ik zal wat antihistaminica nemen.quote:
Een zelfmoord is grappig?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:09 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Is er al bekend hoe hij zelfmoord gepleegd heeft?
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:10 schreef Joene het volgende:
GVD , de hele televisieprogrammering vanavond omgeflikkerd voor een gast die er zelf voor kiest om dood te gaan , zijn ze helemaal gek geworden bij dat SBS.
Alsof er iemand naar SBS kijktquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:10 schreef Joene het volgende:
GVD , de hele televisieprogrammering vanavond omgeflikkerd voor een gast die er zelf voor kiest om dood te gaan , zijn ze helemaal gek geworden bij dat SBS.
Nee hoor volgens mij is het andersom. Dat vertelde een meisje mij in ieder geval die meerdere pogingen heeft gedaan. Mensen die depressief zijn en dan ineens een opleving krijgen, hebben dan ineens de energie en het "zelfvertrouwen" om die beslissing ineens wel te maken om zich van het leven te beroven.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:56 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Nee iemand die echt niet meer leven wil, krijgt een opleving JUIST omdat hij/zij de keuze heeft gemaakt.
Een doel om naar te werken.
Je kunt ze toch niet veranderen...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:11 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja. Mijn domme-proleten-allergie speelt weer op. Ik zal wat antihistaminica nemen.
V.
in commercieel opzicht was hij misschien interessant. maar de allerbeste in zijn vak: mwoahquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:09 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Dat had je vast niet gezegd als zijn carriere in Amerika wel gelukt was. Maar opinions, opinions...
En je was net van plan de hele avond naar SBS te kijken zekerquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:10 schreef Joene het volgende:
delen?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:11 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja. Mijn domme-proleten-allergie speelt weer op. Ik zal wat antihistaminica nemen.
V.
Staat niets over op NU in elk geval.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:09 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Is er al bekend hoe hij zelfmoord gepleegd heeft?
Dat is mijn valkuil inderdaad.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:13 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Je kunt ze toch niet veranderen...
Dat niet natuurlijk, ik kijk altijd de wereld draait door , mag jij raden waar dat vanavond over gaat ?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:14 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
En je was net van plan de hele avond naar SBS te kijken zeker
quote:Almost everyday some Dutch word is trending. Now even their dead are taking over Twitter #RIP Antonie Kamerling
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |