abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 oktober 2010 @ 11:23:06 #176
136 V.
Like tears in rain...
pi_87278263
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:21 schreef yvonne het volgende:

[..]

Depressie is helaas niets minder dan een ernstige ziekte.
Het woord depressie wordt helaas te vaak misbruikt door iedere modieuse luilak die een 'dip' heeft en eens wat weken thuis wilt zitten.

Mensen met een depressie hebben een gevoelswereld en een beleefwereld die voor ons héél moeilijk te begrijpen is.
Soms heel soms heb je het geluk even te zien in wat voor pikzwarte hel deze mensen leven.
En natuurlijk, door jouw onbegrip en jouw onkunde praat je zo.
Echter geeft het alleen maar aan dat je er helemaal niets van begrijpt.

Dat hoeft ook niet, we kunnen nu eenmaal niet alles in het leven begrijpen.
En van mij hoef je je nieteens te schamen voor je uitspraken en onbegrip, wees liever blij dat je nooit in je leven een blik in iemands depressieve geest hebt mogen werpen. Ik durf zomaar te stellen dat jij je op dit moment stukken beter voelt dan een heel stel lezers van dit topic die met een baksteen in hun maag zitten, of toch met tranen zitten, omdat ze dit raakt.
Oh, niet omdat ze Antonie zelf kensden, maar omdat ze dit begrijpen en meevoelen.

En geloof me, dat hadden ze liever niet gewild..
Precies.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_87278268
Die gast laat een zoon en een dochter achter! Dat doe je ze toch niet aan man!?
  Admin donderdag 7 oktober 2010 @ 11:23:23 #178
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_87278275
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:15 schreef F-Bravo het volgende:

[..]

Ach gut, even de grote jongen uithangen? Uit onderzoek is allang gebleken dat depressie en de oorzaken daarvan cultuur/samenlevingsgebonden zijn.
Je lult
Uit je nek.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
  donderdag 7 oktober 2010 @ 11:23:36 #179
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_87278281
quote:
^O^
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 11:23:40 #180
136 V.
Like tears in rain...
pi_87278283
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:23 schreef Redux het volgende:
-10

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_87278291
Pfoeh, jeetje.
pi_87278324
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:18 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dat kan, in bepaalde gevallen. In het geval van een klinische depressie, waarbij mensen een serotoninetekort hebben of andere lichamelijke oorzaken, niet.

V.
Zoals in dat interview geeft Antonie Kamerling aan dat het met dipjes ging. De ene keer voelde hij zich verschrikkelijk, de andere keer niet. Oftewel, een chronisch tekort aan serotonine kan het niet zijn.
pi_87278345
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:23 schreef Verbal het volgende:

[..]

-10

V.
alsof mij je punten wat boeit zeg
pi_87278355
quote:

[..]

Het woord depressie wordt helaas te vaak misbruikt door iedere modieuse luilak die een 'dip' heeft en eens wat weken thuis wilt zitten.

Mensen met een depressie hebben een gevoelswereld en een beleefwereld die voor ons héél moeilijk te begrijpen is.
Soms heel soms heb je het geluk even te zien in wat voor pikzwarte hel deze mensen leven.

En van mij hoef je je nieteens te schamen voor je uitspraken en onbegrip, wees liever blij dat je nooit in je leven een blik in iemands depressieve geest hebt hoeven werpen. Ik durf zomaar te stellen dat jij je op dit moment stukken beter voelt dan een heel stel lezers van dit topic die met een baksteen in hun maag zitten, of toch met tranen zitten, omdat ze dit raakt.
Oh, niet omdat ze Antonie zelf kensden, maar omdat ze dit begrijpen en meevoelen.

Goed gezegd, respect!
  donderdag 7 oktober 2010 @ 11:26:00 #185
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_87278370
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:24 schreef F-Bravo het volgende:

[..]

Zoals in dat interview geeft Antonie Kamerling aan dat het met dipjes ging. De ene keer voelde hij zich verschrikkelijk, de andere keer niet. Oftewel, een chronisch tekort aan serotonine kan het niet zijn.
Want wat in interviews gezegd wordt voor de media is de absolute waarheid en totale blootlegging van zijn diepste gevoelens. Ja, denk ik ook.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  Admin donderdag 7 oktober 2010 @ 11:26:00 #186
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_87278371
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:23 schreef Redux het volgende:
Ik ga me eens herhalen, misschien net zo lang tot mensen eens stoppen door onbegrip dom te praten.
Nofi.

En van mij hoef je je nieteens te schamen voor je uitspraken en onbegrip, wees liever blij dat je nooit in je leven een blik in iemands depressieve geest hebt hoeven werpen. Ik durf zomaar te stellen dat jij je op dit moment stukken beter voelt dan een heel stel lezers van dit topic die met een baksteen in hun maag zitten, of toch met tranen zitten, omdat ze dit raakt.

Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

pi_87278394
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:23 schreef yvonne het volgende:

[..]

Je lult
Uit je nek.
Dikke vinger voor jou!
http://members.chello.nl/lcbgr/Depressie.htm
  Licht Ontvlambaar donderdag 7 oktober 2010 @ 11:27:24 #188
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87278435
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:26 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik ga me eens herhalen, misschien net zo lang tot mensen eens stoppen door onbegrip dom te praten.
Nofi.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar begrijp je ook het gigantisch opstandige gevoel dat ik ervan krijg?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_87278451
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:24 schreef F-Bravo het volgende:

[..]

Men zegt vaak dat zelfmoord op komt zetten wanneer het weer eventjes iets beter gaat.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_87278467
Jammer dat ze hem niet hebben kunnen helpen. Vond het altijd wel al een labielo.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 11:28:46 #191
136 V.
Like tears in rain...
pi_87278492
-

[ Bericht 99% gewijzigd door sp3c op 07-10-2010 11:39:51 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  Admin donderdag 7 oktober 2010 @ 11:29:04 #192
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_87278511
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:27 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik begrijp wat je bedoelt, maar begrijp je ook het gigantisch opstandige gevoel dat ik ervan krijg?
Om vrouw en kind. en "dat doe je dan toch niet"

pi_87278520
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:26 schreef F-Bravo het volgende:

[..]

Dikke vinger voor jou!
http://members.chello.nl/lcbgr/Depressie.htm
Gebaseerd op verschillende artikelen uit ‘Culture and Depression’
Kleinman & Good (eds.), 1985

Er is gelukkig in 25 jaar bijna niks veranderd :')
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 oktober 2010 @ 11:30:03 #194
862 Arcee
Look closer
pi_87278556
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:20 schreef Bengeltje het volgende:
Arcee. :)
Zo is het toch ook ongeveer. Ik ken een paar mensen die daarvoor gekozen hebben, zelfmoord.
Achteraf hoor je dat ze het blijkbaar al precies wisten wanneer het genoeg was, dat ze vanaf dag van keuze vrolijker zijn, weten wanneer het eindigt. :{
Bengeltje. :s)
Ik bedoel dat het klinkt alsof er mensen bij waren toen hij het besloot of misschien zelfs toen hij het deed. Dat het net als met euthanasie is dat dierbaren erbij zijn en zo afscheid nemen...
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_87278594
Ik was in shock...

[ Bericht 11% gewijzigd door .ZilveR. op 07-10-2010 11:50:58 ]
Ja en dus?
pi_87278608
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:29 schreef Relko het volgende:

[..]

Ga je ook nog inhoudelijk reageren of alleen Yvonne na praten en schoppen tegen mensen met een andere mening?
Hij shopt wel selectief in de post van Yvonne. Blijkbaar moeten mensen volgens V. zich wel diep schamen voor hun gevoelens ...
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_87278617
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:47 schreef BruinBeertje het volgende:

[..]

nee, zelf moord mag en kan niet de enige optie zijn. Als je depri bent en je ziet het even niet meer zitten, PRAAT dan met mensen die van je HOUDEN. Ga er anders een jaar tussenuit , denk even na etc.
Zelfmoord is zielig en zwak, voor omdat je zoveel mensen achterlaat die van je houden

bah, heb er geen begrip voor :r
Jij bent zielig en zwak. En open er maar een eigen topic over, is niet netjes deze discussie hier te willen beginnen.
  Licht Ontvlambaar donderdag 7 oktober 2010 @ 11:32:08 #199
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87278636
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:29 schreef yvonne het volgende:

[..]

Om vrouw en kind. en "dat doe je dan toch niet"
Ja, zoiets ongeveer... bekeken vanuit de achterblijvers inderdaad.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 7 oktober 2010 @ 11:33:03 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87278669
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:30 schreef Arcee het volgende:

[..]

Bengeltje. :s)
Ik bedoel dat het klinkt alsof er mensen bij waren toen hij het besloot of misschien zelfs toen hij het deed. Dat het net als met euthanasie is dat dierbaren erbij zijn en zo afscheid nemen...
Zo vond ik het ook klinken ja, alsof het uiteindelijk een zeer weloverwogen beslissing is geweest die voor de betrokkenen zeker niet als een verrassing kwam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')