abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87295804
Al zijn bepaalde getallen wel een beetje outdated. Tegenwoordig is toch vooral China in het nieuws wat betreft zelfmoorden? Door de slechte arbeidsomstandigheden en zo.
pi_87295807
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:09 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

En wat verandert dat aan de stelling dat biologische factoren een grote rol (kunnen) spelen?
Dat dit in dit geval niet van toepassing was en alles wegen op een biologische schaal, alsof de mens een machine is, gewoon nog niet mogelijk is.
Een mens bestaat niet enkel uit stofjes die goed behoren te werken, een mens is een mens...en soms is een mens niet in staat om nog zin uit het leven te halen, zelfs al kun je dat biologisch gezien niet bewijzen of tegenspreken omdat de stofjes en het balans in de hersenen wel hadden moeten kloppen.
pi_87295859
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:15 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Dat dit in dit geval niet van toepassing was en alles wegen op een biologische schaal, alsof de mens een machine is, gewoon nog niet mogelijk is.
Een mens bestaat niet enkel uit stofjes die goed behoren te werken, een mens is een mens...en soms is een mens niet in staat om nog zin uit het leven te halen, zelfs al kun je dat biologisch gezien niet bewijzen of tegenspreken omdat de stofjes en het balans in de hersenen wel hadden moeten kloppen.
Natuurlijk, maar ik reageerde op het feit dat jij het enkel had over een denk ziekte en dat is een achterhaald idee en ook aantoonbaar onjuist.

quote:
Nee, het is een denk ziekte, naar mijn mening.
Mensen die teveel nadenken, en de negatieve punten en zinloosheid van het leven ontdekken, komen in een negatieve spiraal terecht.
Hiermee verklaar je - hoewel wat kort door de bocht - wel iets dat mee kan spelen, maar in vele gevallen gaat het ook totaal niet op.

[ Bericht 19% gewijzigd door Lo-Fi op 07-10-2010 19:21:53 ]
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
  Trouwste user 2022 donderdag 7 oktober 2010 @ 19:17:14 #229
7889 tong80
Spleenheup
pi_87295874
Vreselijk. Wat een pijn zal ie hebben gevoeld.

Ook vreselijk je echtgenoot zo aan te treffen.

Vond het altijd een sympathieke vent.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_87295925
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 18:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Al kan ik me wel voorstellen dat het in Afrika een stuk minder voorkomt.
Men is daar constant bezig met overleven, misschien dat je dan minder snel in een depressie raakt?
Depressie is niet "Westers", maar het komt hier wel veel voor. Oorzaken zijn een individualistische samenleving, media die mensen een ideaalbeeld geeft. combineer dat met een perfectionistisch persoonlijkheid en de lat te hoog leggen en je wordt vanzelf depressief. Er kunnen ook andere oorzaken zijn, maar het heeft toch wel vaak met karakter te maken. Sommige mensen zijn nou eenmaal vatbaarder voor depressie dan anderen.

uitgaande van wat je op het nieuws hoort (hij deed zn best, maar kon niet doorbreken, vond zichzelf niet goedgenoeg) dan zie je dat het probleem daar wellicht zat. voor de rest leek hij een gezonde man met een goed huwelijk en gezonde kinderen.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 19:20:23 #231
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_87296005
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:17 schreef tong80 het volgende:

Vond het altijd een sympathieke vent.

Hij heeft nog een keer hier in de stad mijn neefje opgeraapt toen die was gevallen. O+
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  donderdag 7 oktober 2010 @ 19:22:44 #232
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_87296091
quote:
Albert Verlinde: Dood Antonie komt niet als een verrassing

Albert Verlinde, de zwager van wijlen Antonie Kamerling, heeft Nederland om begrip gevraagd voor de beslissing van Kamerling om uit het leven te stappen. ,,Hetgeen wat men zich moet voorstellen is dat hij niet meer anders kón. Hij kwam er niet meer uit."

,,Hij heeft de laatste weken nog hulp gezocht", zei de vaste tafelgast in het programma RTL Boulevard en de man van Onno Hoes (burgemeester Maastricht én broer van weduwe Isa).

,,Als je zelfs het wonder van je eigen vrouw en kinderen niet meer ziet, dan zie je het écht niet meer zitten. Ik hoop dat de mensen in Nederland dat begrijpen", ging Verlinde verder.

Heel geschokt door de door van Kamerling was Verlinde naar eigen zeggen niet. ,,Als je ziet wat hij de laatste weken heeft doorgemaakt, komt dit niet als een verrassing. Dit was waar iedereen bang voor was. Maar stil ben je natuurlijk wel als je het hoort. Het is een ramp, voor Isa en de kinderen."

,,Toen Isa me gisteravond belde, zat ik net op de weg terug naar huis na de uitzending van RTL Boulevard. Ik ben gelijk omgekeerd en naar hun huis gereden. Dan weet je eerst niet wat je meemaakt. Er stonden wel zeven, acht politieauto's en een auto van de GGD voor hun deur. Je realiseert je niet dat als iemand zelfmoord heeft gepleegd er eerst moet worden bewezen dat niet iemand anders dat heeft gedaan. Dat was een heel gekke gewaarwoording.''

Op internet is vandaag verdrietig, verbijsterd én boos gereageerd op de beslissing van Kamerling. Velen op twitter en verschillende fora zeggen zich niet te kunnen voorstellen dat je je eigen kinderen in de steek laat.

Toch weet Verlinde wel beter. ,,Hij heeft zó van z'n kinderen gehouden. Antonie was een prachtkerel."
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  Trouwste user 2022 donderdag 7 oktober 2010 @ 19:24:38 #233
7889 tong80
Spleenheup
pi_87296175
Zie nu beelden van hem met zijn kinderen.

Dan wordt zoiets nog onbegrijpelijker.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_87296224
Het gaat ons natuurlijk weinig aan, maar is het eigenlijk bekend voor welke methode hij heeft gekozen?
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_87296251
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:22 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

En daar zie je dat de mensen om hem heen wel snappen hoe hij niet zomaar egoistisch is geweest, maar dapper tot het einde, en simpelweg geen uitweg meer zag...
pi_87296452
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:25 schreef Lo-Fi het volgende:
Het gaat ons natuurlijk weinig aan, maar is het eigenlijk bekend voor welke methode hij heeft gekozen?
Was ik ook benieuwd naar eigenlijk, al is zoiets wle heel persoonlijk dus ik snap als ze dat niet openbaar maken.
pi_87296546
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:26 schreef Lamon. het volgende:

[..]

En daar zie je dat de mensen om hem heen wel snappen hoe hij niet zomaar egoistisch is geweest, maar dapper tot het einde, en simpelweg geen uitweg meer zag...
Nja egoistisch wil ik hem niet noemen, maar om nou te zeggen dat hij zo dapper was tot het eind is ook een uiterste :{
Blijft toch bizar dat mensen zon donker toekomstbeeld voor zichzelf zien met een leuke vrouw en 2 kleine kinderen...
pi_87296567
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Was ik ook benieuwd naar eigenlijk, al is zoiets wle heel persoonlijk dus ik snap als ze dat niet openbaar maken.
Ja, begrijpelijk idd. Uiteindelijk zal het wel bekend worden.

Zoals ik het inschat heeft hij zich verhangen of een overdosis medicatie genomen.
pi_87296596
Geen goed woord heb ik er voor over en wat rest houd ik voor me. :{
Dienst Justitiële Inrichtingen ?
pi_87296615
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als je beroemd bent krijg je als nabestaande er inderdaad nog een probleem bij, ergens wil je persoonlijk en intiem afscheid nemen, maar toch blijft pers en dergelijken ook aanwezig...
Soms is bekendheid in slechte tijden meer een last dan een voordeel. :{
pi_87296620
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:32 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Nja egoistisch wil ik hem niet noemen, maar om nou te zeggen dat hij zo dapper was tot het eind is ook een uiterste :{
Blijft toch bizar dat mensen zon donker toekomstbeeld voor zichzelf zien met een leuke vrouw en 2 kleine kinderen...
Juist daarom kan je er van uit gaan dat die man echt alles geprobeerd heeft.
Ik las dus ook net dat hij deze week nog hulp heeft gezocht, maar het mocht niet baten.
pi_87296655
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:33 schreef ruudpuntenel het volgende:
:')
pi_87296697
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:33 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Als je beroemd bent krijg je als nabestaande er inderdaad nog een probleem bij, ergens wil je persoonlijk en intiem afscheid nemen, maar toch blijft pers en dergelijken ook aanwezig...
Soms is bekendheid in slechte tijden meer een last dan een voordeel. :{
In goede tijden lijkt het me vaak ook vrij vervelend die bekendheid.

Haha, we zeiden samen goede tijden en slechte tijden.
  Trouwste user 2022 donderdag 7 oktober 2010 @ 19:37:28 #244
7889 tong80
Spleenheup
pi_87296774
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:33 schreef ruudpuntenel het volgende:
:?

pi_87296847
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:37 schreef tong80 het volgende:

[..]

:?

Dus dat, ik zou een hoop negatieve geluiden daar over kunnen spuien maar dat laat ik achterwege. Zegt dit voldoende?
  Trouwste user 2022 donderdag 7 oktober 2010 @ 19:40:57 #246
7889 tong80
Spleenheup
pi_87296918
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:39 schreef ruudpuntenel het volgende:

[..]

Dus dat, ik zou een hoop negatieve geluiden daar over kunnen spuien maar dat laat ik achterwege. Zegt dit voldoende?
Nee

donderdag 7 oktober 2010 @ 19:41:03 #247
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_87296924
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Juist daarom kan je er van uit gaan dat die man echt alles geprobeerd heeft.
Ik las dus ook net dat hij deze week nog hulp heeft gezocht, maar het mocht niet baten.
Ik begreep dat ze er al bang voor waren. Verschrikkelijk :'(
pi_87296978
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:39 schreef ruudpuntenel het volgende:

[..]

Je hebt dus een hekel aan mensen die zelfmoord plegen, duidelijk.
pi_87297028
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je hebt dus een hekel aan mensen die zelfmoord plegen, duidelijk.
hangt er van af
  Trouwste user 2022 donderdag 7 oktober 2010 @ 19:43:26 #250
7889 tong80
Spleenheup
pi_87297029
Heb zelf ooit op het punt gestaan. Gelukkig werkte mijn hulpvraag wel.

Je gaat door de hel als je psychische pijn hebt. Net iemand gebeld die het ook heeft ondervonden.

We begrepen elkaar. Begrepen elkaar beter dan de users die hier nu hem veroordelen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')