Dat dit in dit geval niet van toepassing was en alles wegen op een biologische schaal, alsof de mens een machine is, gewoon nog niet mogelijk is.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:09 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
En wat verandert dat aan de stelling dat biologische factoren een grote rol (kunnen) spelen?
Natuurlijk, maar ik reageerde op het feit dat jij het enkel had over een denk ziekte en dat is een achterhaald idee en ook aantoonbaar onjuist.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:15 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Dat dit in dit geval niet van toepassing was en alles wegen op een biologische schaal, alsof de mens een machine is, gewoon nog niet mogelijk is.
Een mens bestaat niet enkel uit stofjes die goed behoren te werken, een mens is een mens...en soms is een mens niet in staat om nog zin uit het leven te halen, zelfs al kun je dat biologisch gezien niet bewijzen of tegenspreken omdat de stofjes en het balans in de hersenen wel hadden moeten kloppen.
Hiermee verklaar je - hoewel wat kort door de bocht - wel iets dat mee kan spelen, maar in vele gevallen gaat het ook totaal niet op.quote:Nee, het is een denk ziekte, naar mijn mening.
Mensen die teveel nadenken, en de negatieve punten en zinloosheid van het leven ontdekken, komen in een negatieve spiraal terecht.
Depressie is niet "Westers", maar het komt hier wel veel voor. Oorzaken zijn een individualistische samenleving, media die mensen een ideaalbeeld geeft. combineer dat met een perfectionistisch persoonlijkheid en de lat te hoog leggen en je wordt vanzelf depressief. Er kunnen ook andere oorzaken zijn, maar het heeft toch wel vaak met karakter te maken. Sommige mensen zijn nou eenmaal vatbaarder voor depressie dan anderen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:57 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Al kan ik me wel voorstellen dat het in Afrika een stuk minder voorkomt.
Men is daar constant bezig met overleven, misschien dat je dan minder snel in een depressie raakt?
Hij heeft nog een keer hier in de stad mijn neefje opgeraapt toen die was gevallen.quote:
quote:Albert Verlinde: Dood Antonie komt niet als een verrassing
Albert Verlinde, de zwager van wijlen Antonie Kamerling, heeft Nederland om begrip gevraagd voor de beslissing van Kamerling om uit het leven te stappen. ,,Hetgeen wat men zich moet voorstellen is dat hij niet meer anders kón. Hij kwam er niet meer uit."
,,Hij heeft de laatste weken nog hulp gezocht", zei de vaste tafelgast in het programma RTL Boulevard en de man van Onno Hoes (burgemeester Maastricht én broer van weduwe Isa).
,,Als je zelfs het wonder van je eigen vrouw en kinderen niet meer ziet, dan zie je het écht niet meer zitten. Ik hoop dat de mensen in Nederland dat begrijpen", ging Verlinde verder.
Heel geschokt door de door van Kamerling was Verlinde naar eigen zeggen niet. ,,Als je ziet wat hij de laatste weken heeft doorgemaakt, komt dit niet als een verrassing. Dit was waar iedereen bang voor was. Maar stil ben je natuurlijk wel als je het hoort. Het is een ramp, voor Isa en de kinderen."
,,Toen Isa me gisteravond belde, zat ik net op de weg terug naar huis na de uitzending van RTL Boulevard. Ik ben gelijk omgekeerd en naar hun huis gereden. Dan weet je eerst niet wat je meemaakt. Er stonden wel zeven, acht politieauto's en een auto van de GGD voor hun deur. Je realiseert je niet dat als iemand zelfmoord heeft gepleegd er eerst moet worden bewezen dat niet iemand anders dat heeft gedaan. Dat was een heel gekke gewaarwoording.''
Op internet is vandaag verdrietig, verbijsterd én boos gereageerd op de beslissing van Kamerling. Velen op twitter en verschillende fora zeggen zich niet te kunnen voorstellen dat je je eigen kinderen in de steek laat.
Toch weet Verlinde wel beter. ,,Hij heeft zó van z'n kinderen gehouden. Antonie was een prachtkerel."
En daar zie je dat de mensen om hem heen wel snappen hoe hij niet zomaar egoistisch is geweest, maar dapper tot het einde, en simpelweg geen uitweg meer zag...quote:
Was ik ook benieuwd naar eigenlijk, al is zoiets wle heel persoonlijk dus ik snap als ze dat niet openbaar maken.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:25 schreef Lo-Fi het volgende:
Het gaat ons natuurlijk weinig aan, maar is het eigenlijk bekend voor welke methode hij heeft gekozen?
Nja egoistisch wil ik hem niet noemen, maar om nou te zeggen dat hij zo dapper was tot het eind is ook een uiterstequote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:26 schreef Lamon. het volgende:
[..]
En daar zie je dat de mensen om hem heen wel snappen hoe hij niet zomaar egoistisch is geweest, maar dapper tot het einde, en simpelweg geen uitweg meer zag...
Ja, begrijpelijk idd. Uiteindelijk zal het wel bekend worden.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Was ik ook benieuwd naar eigenlijk, al is zoiets wle heel persoonlijk dus ik snap als ze dat niet openbaar maken.
Als je beroemd bent krijg je als nabestaande er inderdaad nog een probleem bij, ergens wil je persoonlijk en intiem afscheid nemen, maar toch blijft pers en dergelijken ook aanwezig...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Was ik ook benieuwd naar eigenlijk, al is zoiets wle heel persoonlijk dus ik snap als ze dat niet openbaar maken.
Juist daarom kan je er van uit gaan dat die man echt alles geprobeerd heeft.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:32 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nja egoistisch wil ik hem niet noemen, maar om nou te zeggen dat hij zo dapper was tot het eind is ook een uiterste![]()
Blijft toch bizar dat mensen zon donker toekomstbeeld voor zichzelf zien met een leuke vrouw en 2 kleine kinderen...
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:33 schreef ruudpuntenel het volgende:
Geen goed woord heb ik er voor over en wat rest houd ik voor me.
In goede tijden lijkt het me vaak ook vrij vervelend die bekendheid.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:33 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Als je beroemd bent krijg je als nabestaande er inderdaad nog een probleem bij, ergens wil je persoonlijk en intiem afscheid nemen, maar toch blijft pers en dergelijken ook aanwezig...
Soms is bekendheid in slechte tijden meer een last dan een voordeel.
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:33 schreef ruudpuntenel het volgende:
Geen goed woord heb ik er voor over en wat rest houd ik voor me.
Dus dat, ik zou een hoop negatieve geluiden daar over kunnen spuien maar dat laat ik achterwege. Zegt dit voldoende?quote:
Neequote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:39 schreef ruudpuntenel het volgende:
[..]
Dus dat, ik zou een hoop negatieve geluiden daar over kunnen spuien maar dat laat ik achterwege. Zegt dit voldoende?
Ik begreep dat ze er al bang voor waren. Verschrikkelijkquote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Juist daarom kan je er van uit gaan dat die man echt alles geprobeerd heeft.
Ik las dus ook net dat hij deze week nog hulp heeft gezocht, maar het mocht niet baten.
Je hebt dus een hekel aan mensen die zelfmoord plegen, duidelijk.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:39 schreef ruudpuntenel het volgende:
[..]
Dus dat, ik zou een hoop negatieve geluiden daar over kunnen spuien maar dat laat ik achterwege. Zegt dit voldoende?
hangt er van afquote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je hebt dus een hekel aan mensen die zelfmoord plegen, duidelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |