het kan altijd ergerquote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:59 schreef LadyBlack het volgende:
Godver.... ik krijg net een email van een vriendin dat zij en haar man uit elkaar gaan![]()
Bijna 3 jaar getrouwd, net een nieuw huis.... en zij waren destijds notabene de eye-opener waardoor ik mijn slechte relatie verbrak
Vind het altijd zo heftigen hoe reageer je daar nou op? Ze mailt dat bellen te pijnlijk is, nou dat snap ik wel... maar schrijvend reageren is best moeilijk.
For the record; dierenproeven voor het testen van cosmetica (eindproducten en ingredienten) zijn al jaren verboden in Nederland, vanaf 2013 (meen ik zo uit mijn hoofd) wordt dit ook op Europees niveau ingevoerd en vanaf dan geldt er ook een handelsverbod voor die producten en ingredienten (waardoor ze dus ook niet meer ingevoerd mogen worden).quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ligt eraan voor wat. Dierenproeven voor make-up bijvoorbeeld, dat vind ik onnodig. Wat medicijnen e.d. betreft, ben ik ook geen tegenstander.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Syrena nog gefeliciteerd met je verjaardag!
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
Yup, kan me voorstellen dat ze ook niet alleen wil zijn op zo'n moment.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:32 schreef _aurum_ het volgende:
Feli Syrena!
En nog even een copy/paste:
[..]
het kan altijd ergerMijn beste vriendin ligt na 1,5 jaar huwelijk in scheiding. En ik als ceremoniemeester heb me 3 slagen in de rondte gewerkt op hun trouwdag
![]()
Smsje sturen kan helpen en soms hoef je er alleen te zijn en niet te praten
Zo zwartwit ligt het niet.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:35 schreef Blurred86 het volgende:
oh nieuw topic, copy/paste:
Ik vraag me trouwens wel eens af of mensen die zo tegen dierproeven zijn dan ook geen medicijnen willen als ze ziek zijn?
Ja natuurlijk, waar een volwaardig alternatief beschikbaar is vind ik ook zeker dat het gebruik daarvan de voorkeur verdient boven een dierproef (sterker nog: bij wet ben je verplicht het alternatief te gebruiken als dat bestaat), en ik vind dat je ook altijd moet streven naar het gebruik van zo min mogelijk proefdieren (en ook daarin kunnen alternatieven een belangrijke rol spelen). Maar op dit moment is het zo dat er voor veel testen gewoon simpelweg nog geen volwaardig alternatief bestaat.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:44 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Zo zwartwit ligt het niet.![]()
Er zijn betere methodes dan dierproeven: http://www.dierproeveninformatie.nl/ en http://www.proefdiervrijetechnieken.nl/fonds
Ik ben er een voorstander van dat meer gebruik wordt gemaakt van die methodes, maar dat wil niet zeggen dat ik huidige medicatie niet wil gebruiken.
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:35 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
For the record; dierenproeven voor het testen van cosmetica (eindproducten en ingredienten) zijn al jaren verboden in Nederland, vanaf 2013 (meen ik zo uit mijn hoofd) wordt dit ook op Europees niveau ingevoerd en vanaf dan geldt er ook een handelsverbod voor die producten en ingredienten (waardoor ze dus ook niet meer ingevoerd mogen worden).
dierproeven zijn overigens ook geen vervanging van klinische studies op mensen, als je een medicijn wilt ontwikkelen zul je altijd éérst dierproeven moeten doen en dan in een later stadium je medicijn ook op mensen testen.
Ik vraag me trouwens wel eens af of mensen die zo tegen dierproeven zijn dan ook geen medicijnen willen als ze ziek zijn?Oh, echt? Wat goedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet nog dat ik als klein meisje lid werd van Proefkoneen (die waren, als ik het goed heb) juist tegen het testen van make-up artikelen op dieren.
Maar de uitslagen van die dierproeven zijn veelal niet te extrapoleren naar mensen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:56 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, waar een volwaardig alternatief beschikbaar is vind ik ook zeker dat het gebruik daarvan de voorkeur verdient boven een dierproef (sterker nog: bij wet ben je verplicht het alternatief te gebruiken als dat bestaat), en ik vind dat je ook altijd moet streven naar het gebruik van zo min mogelijk proefdieren (en ook daarin kunnen alternatieven een belangrijke rol spelen). Maar op dit moment is het zo dat er voor veel testen gewoon simpelweg nog geen volwaardig alternatief bestaat.
quote:92%) van de kandidaatgeneesmiddelen die als veilig worden aangemerkt na dierproeven, wordt tijdens klinische studies op mensen alsnog afgekeurd vanwege schadelijkheid of een gebrek aan gunstige effecten(*1). bron
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:47 schreef loveli het volgende:
Over dierproeven gesproken, ik zit me af te vragen hoe Sigmes beesten smaken![]()
Ik ben tegen omdat het ineffectief is.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:32 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Wat is nu jullie standpunt over dierproeven? Ik begrijp het niet meer zo.
Mijn standpunt: bij geneesmiddelenonderzoek en medisch onderzoek: voorstander (wel in alle redelijkheid). Hedonistische zaken: dat hoeft voor mij niet.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:32 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Wat is nu jullie standpunt over dierproeven? Ik begrijp het niet meer zo.
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:36 schreef loveli het volgende:
[..]
Mijn standpunt: bij geneesmiddelenonderzoek en medisch onderzoek: voorstander (wel in alle redelijkheid). Hedonistische zaken: dat hoeft voor mij niet.
Ik bedoelde van de mensen die net hun standpunt verteldequote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:37 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb geen mening, al had ik in de 2e klas middelbare school wel een meningen toen hadden we gewonnen met een plan van aanpak tegen het gebruik van op dieren geteste meuk, ofzo
![]()
nu koop ik vooral make up bij de HEMA, dat geloof ik niet op dieren is getest, maar net als met vegetarisme heb ik zoiets van 'het gebeurt toch wel'lekker makkelijk hè?
En er zijn geen alternatieven op dit moment?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:36 schreef loveli het volgende:
[..]
Mijn standpunt: bij geneesmiddelenonderzoek en medisch onderzoek: voorstander (wel in alle redelijkheid). Hedonistische zaken: dat hoeft voor mij niet.
Ken ook iemand die dierproeven heeft gedaan en daarbij de lever van ratten moest onderzoeken, dus de overlevingskans van de beestjes was nul. Een collega vond het zo eng en zielig om een rat dood te maken, dat het uiteindelijk erg akelig voor het beestje werd.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:25 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat blurred zegt over dierproeven.
Maar ik hoorde laatst van iemand die proefdieronderzoek doet dat ze keek bij een ander zn proef en dat ging zo grof dat ze er onpasselijk van werd!
Zelf zou ik het niet doen btw. Lekker hypocriet hè!
Dat weet vmw beter dan ik. Maar als je naar softenon en DES kijkt, lijkt mij dat je met bepaalde dingen maar beter te voorzichtig kunt zijn.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:39 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
En er zijn geen alternatieven op dit moment?
Wel veel meer andere dingen dan eten hequote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zelf overweeg ik wel steeds vaker om niet of nauwelijks nog vlees te eten. Zo lekker vind ik het niet, ik kan prima zonder en er zijn tegenwoordig goede vervangers. We eten nu al meerdere keren per week een D zonder vlees en dat bevalt me eigenlijk best goed. Duvel mag van mij gerust vlees blijven eten, maar ik denk wel dat ik er nog verder mee ga minderen.
Als je het zeker wilt weten en je wilt niet al teveel moeite daarvoor doen: http://vereniging.proefdi(...)ntid=1076&soort=merkquote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:37 schreef motorbloempje het volgende:
nu koop ik vooral make up bij de HEMA, dat geloof ik niet op dieren is getest, maar net als met vegetarisme heb ik zoiets van 'het gebeurt toch wel'lekker makkelijk hè?
Jij eet altijd zo lekker!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:36 schreef progje het volgende:
Lijstje dan maar
O: kellogs special K + magere melk
T: witte druiven
L: salade van 200 gram andijvie, 75 gram gerookte kipfilet, artisjok harten, augurk, 1 tomaat, komkommer dressing van light mayo + mosterd + azijn + honing
T: half roggebroodje denk ik (zijn rondjes van roggebrood die als toastje bedoeld zijn)
T: 3 mini cervelaat worstjes
D: broccoli + lamsworstjes (veel broccoli en ik denk zo'n 175 gram vlees)
ik heb zoooon trek in een kroket! 6 november ben ik even op schiphol, en ik hoop dat je achter de douane ook kroketten kunt krijgen!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hm, dit is wel een beetje tegenstrijdig met m'n "broodje kroket" van vanmiddag
![]()
.
Juist Softenon wordt door tegenstanders aangehaald om aan te tonen dat dierproeven zinloos zijn.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:44 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat weet vmw beter dan ik. Maar als je naar softenon en DES kijkt, lijkt mij dat je met bepaalde dingen maar beter te voorzichtig kunt zijn.
Broodje groentekroket! Doe ik ook best vaakquote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hm, dit is wel een beetje tegenstrijdig met m'n "broodje kroket" van vanmiddag
![]()
.
Enlighten? Dus de enige manier om erachter te komen was zwangere vrouwen het laten gebruiken?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:54 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Juist Softenon wordt door tegenstanders aangehaald om aan te tonen dat dierproeven zinloos zijn.
Echt rot voor je dat je naar het buitenland moet zegquote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:57 schreef Perruche het volgende:
Ik kan trouwens niet komen naar de meet, aangezien ik 1 november voor een paar weken op traning moet naar het buitenland... wel jammer...!
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Echt rot voor je dat je naar het buitenland moet zeg.
Yep, dierproeven gaven geen reden tot zorg, dus voorschrijven maar.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:58 schreef loveli het volgende:
[..]
Enlighten? Dus de enige manier om erachter te komen was zwangere vrouwen het laten gebruiken?
*stil*quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:59 schreef Perruche het volgende:
Lijstje tot nu toe:
O: 2x brood met geitenkaas & honing
L: 2x brood met halve avocado
T: blokje choco, appel
T: yoghurt shake met banaan ga ik nog maken denk ik
D: ik wil een soort pasta maken met kip en broccoli denk ik
Compliments where compliments are due! Ik vind het een voorbeeldig lijstjequote:
Ben zelf een beetje sceptisch wat betreft vleesvervangers, die zijn of gebaseerd op zuivel zoals valess, schimmels (quorn) of plantaardige eiwitten (tofu enzo). Geloof dat er ook dingen zijn op basis van kippeeiwit. Vlees is een "logisch" product, vleesvervangers hebben allerlei bewerkingen ondergaan om op vlees te lijken en toevoegingen om als vlees te smaken (ook mondgevoel en andere eigenschappen zijn 'geprocessed').quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:11 schreef conleche het volgende:
Ik weet er ook te weinig vanaf om een goed oordeel te vormen, maar als ik lees in de post van VMW dat meer dan 90% van de eerst op dieren geteste en goedgekeurde medicijnen, alsnog wordt afgekeurd na testen op mensen, neig ik naar tegen. (en dat doet me tevens besluiten om noooooooit aan een mensenproef mee te doen)
En XM: ui is maar heel in de verte een groente.
Ik eet vanavond een Valess ding met champignonvulling. Die ken ik nog niet, maar op zich vind ik de varianten Valess tot nog toe geproefd, niet vies.
Ja, de etiketten zijn een hoop leeswerk inderdaad.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:21 schreef loveli het volgende:
Ben zelf een beetje sceptisch wat betreft vleesvervangers, die zijn of gebaseerd op zuivel zoals valess, schimmels (quorn) of plantaardige eiwitten (tofu enzo). Geloof dat er ook dingen zijn op basis van kippeeiwit. Vlees is een "logisch" product, vleesvervangers hebben allerlei bewerkingen ondergaan om op vlees te lijken en toevoegingen om als vlees te smaken (ook mondgevoel en andere eigenschappen zijn 'geprocessed').
Als je het lekker vindt is het zo af en toe geen ramp, maar ik zou het zeker niet te vaak doen.quote:Niet dat ik het absoluut afwijs als voedsel, maar als ik geen vlees zou eten, zou ik zelf niet heel hard naar vleesvervangers grijpen denk ik.
In voorlichting over dat soort studies stond juist dat meer geld niet meer risico betekent, maar dat ze puur betalen op basis van hoeveel tijd je ermee kwijt bent.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:02 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Vaak moet je toch best lang beschikbaar zijn ook voor die onderzoeken. Omgerekend is het uurloon niet eens zo hoog, bij meer betaling is er meer risico. Sowieso wordt er amper onderzoek gedaan bij vrouwen in de vruchtbare leeftijd, kans op teratogeniciteit hè...
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:35 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
For the record; dierenproeven voor het testen van cosmetica (eindproducten en ingredienten) zijn al jaren verboden in Nederland, vanaf 2013 (meen ik zo uit mijn hoofd) wordt dit ook op Europees niveau ingevoerd en vanaf dan geldt er ook een handelsverbod voor die producten en ingredienten (waardoor ze dus ook niet meer ingevoerd mogen worden).
dierproeven zijn overigens ook geen vervanging van klinische studies op mensen, als je een medicijn wilt ontwikkelen zul je altijd éérst dierproeven moeten doen en dan in een later stadium je medicijn ook op mensen testen.
Ik vraag me trouwens wel eens af of mensen die zo tegen dierproeven zijn dan ook geen medicijnen willen als ze ziek zijn?Als jij dit niet had getypt had ik het gedaanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Syrena nog gefeliciteerd met je verjaardag!
(werkstuk over dierproeven door de eeuwen).
Dierproeven zorgen er (ondanks dat er daarna nog 90% afvalt, met name vanwege te weinig werkzaam zijn) wel voor dat er veel minder stoffen op mensen getest hoeven worden.
Het verhaal van Softenon is scheikundig trouwens best interessant. Je had 2 'varianten', een onschuldige en een schadelijke. In het medicijn zit de onschuldige, maar het lichaam zet het zelf om in de schadelijke variant. Daarom mag een medicijn sindsdien geen schadelijke variant meer hebben. Om dit soort dingen te voorkomen.Rond de zomer ook een golf in mijn omgeving, op de middelbare school was de vriendengroep allemaal stelletjes, een ging vrij snel voorbij, de anderen waren al 3 jaar bij elkaar en opeens allemaal binnen een paar maanden voorbij. Nu zijn vriendje en ik nog de enigequote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, wij hebben een tijdje terug ook zo'n verbroken-relaties-golf meegemaakt. Laatste tijd is alles om ons heen vrij stabiel (voor zover je dat natuurlijk kunt zien aan de buitenkant).
Scheiden lijkt me echt niet fijn![]()
Tijd geleden vertelde een vriendin dat haar vrienden na een half jaar (!) gingen scheiden, want hij was verliefd op een anderGeloof dat dat uiteindelijk, met heel veel praten en weet ik wat nog meer, uiteindelijk toch weer goed is gekomen.
.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
Geen / nauwelijks vlees eten is heel gemakkelijk, hoor. Ik eet heel sporadisch kipfilet, verder eet ik alleen vlees als ik uit eten ga en ik eet het tussen mijn brood op school (maar dat laatste is dus iets van de laatste tijd).quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zelf overweeg ik wel steeds vaker om niet of nauwelijks nog vlees te eten. Zo lekker vind ik het niet, ik kan prima zonder en er zijn tegenwoordig goede vervangers. We eten nu al meerdere keren per week een D zonder vlees en dat bevalt me eigenlijk best goed. Duvel mag van mij gerust vlees blijven eten, maar ik denk wel dat ik er nog verder mee ga minderen.
Ik eet wel vlees hoor! (Biologisch that is.) Maar 1 of 2x in de week zo'n vervanger vind ik prima. Het zal niet het allergezondste zijn, maar echt belachelijk ongezond denk ik ook niet. En ik vind het dus lekker. Mits knapperig gebakken. Een soort kroketje!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:21 schreef loveli het volgende:
[..]
Ben zelf een beetje sceptisch wat betreft vleesvervangers, die zijn of gebaseerd op zuivel zoals valess, schimmels (quorn) of plantaardige eiwitten (tofu enzo). Geloof dat er ook dingen zijn op basis van kippeeiwit. Vlees is een "logisch" product, vleesvervangers hebben allerlei bewerkingen ondergaan om op vlees te lijken en toevoegingen om als vlees te smaken (ook mondgevoel en andere eigenschappen zijn 'geprocessed').
Niet dat ik het absoluut afwijs als voedsel, maar als ik geen vlees zou eten, zou ik zelf niet heel hard naar vleesvervangers grijpen denk ik.
Marskramer / Blokker.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:54 schreef Viking84 het volgende:
Iemand enig idee waar ik een deurmat kan kopen? Ben bij Xenos en Hema geweest.
Hebben we hier nietquote:
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En weet iemand waar de verse spinazie bij de AH gebleven is?.
quote:
dan koop je bij de ene bramen en bij de andere frambozen, en dan mix je ze, en dan heb je allebei!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hebben we hier niet.
Ik wip wel even langs de Blokker één dezer dagen.
Dacht even een lekkere sappige mango te gaan eten: was 'ie bedorven. En alle AH's hier in de buurt verkopen óf bramen óf frambozen en ik wil allebei.
En weet iemand waar de verse spinazie bij de AH gebleven is?.
Hallooooooooooooooquote:
Als stamppot met spekjesquote:
Weet je dat wel zeker?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:55 schreef Chicolate het volgende:
Dierproeven zorgen er (ondanks dat er daarna nog 90% afvalt, met name vanwege te weinig werkzaam zijn) wel voor dat er veel minder stoffen op mensen getest hoeven worden.
Maar dat verbod wordt dus niet gehandhaafd.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:55 schreef Chicolate het volgende:
Als jij dit niet had getypt had ik het gedaan(werkstuk over dierproeven door de eeuwen).
ik vind stamppot best een 1 persoons dish! Vaak maak ik iets voor 2 personen ofzo, en eet ik de rest voorl unch..quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
Jaaa stamppot! Spekjes![]()
Hmmm ik ga nog maar wat easy peasy 1-persoons dishes bedenken
Als ze iets testen op dieren en die vallen bij bosjes dood neer, testen ze het niet meer op mensen he. Ook als uit dierproeven al blijkt dat een middel niet werkt of ongewenste bijwerkingen heeft (zoals hoofdpijn/buikpijn/hartritmestoornissen), dan wordt er gestopt met onderzoek naar dat stofje: dat is blijkbaar ongeschikt als medicijn en dan is het zinloos om ook op mensen te testen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:11 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Weet je dat wel zeker?
Nu wordt toch gewoon ook alles nog getest op mensen?
Bij AIDS-onderzoek zijn dierproeven trouwens ook zinloos: http://www.dierproeveninformatie.nl/content/36
Dat wel, heb alleen geen stamper of een grote pan. En geen boerenkoolquote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:20 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ik vind stamppot best een 1 persoons dish! Vaak maak ik iets voor 2 personen ofzo, en eet ik de rest voorl unch..
quote:
Oh echt? Ik vind ze heerlijk!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:41 schreef conleche het volgende:
[..]
DAT VIND IK ECHT DE VIESTE SNOEPJES EVER. MAAR DAN OOK EVER.
zoals mijn docent zei tegen mijn ietwat vurige Jamaicaanse klasgenootje: "You just made that... abundantly clear".quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:41 schreef conleche het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:46 schreef shinydiscoball het volgende:
Sowieso hou ik niet van snoep, bah. Ik ben wel een zoetekauw, maar dat haal ik uit taart en chocola
Dat precies!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:47 schreef MariaEtcetera het volgende:
Als het die mintige zijn vind ik ze ook niet lekker! Als het gewone zoete tumtums zijn lust ik ze welMaar ik denk het eerste, want die andere zijn allemaal verschillende kleurtjes.
</nuttige bijdrage aan dit topic>
Ik lust het allemaal wel. Zie hier de reden dat ik nog geen mager boompje benquote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:46 schreef shinydiscoball het volgende:
Sowieso hou ik niet van snoep, bah. Ik ben wel een zoetekauw, maar dat haal ik uit taart en chocola
Bloemkool, worteltjes, bietjes, paprika's, ... (of ik noem even het hele groente/fruit assortiment op).quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:49 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
in het kader van 2 weken geen: alcohol, sigaretten, koffie, frisdrank, junkfood, snoep, koek, drop en natuurlijk geen vlees en vis. O en minder zuivel.
Ben ik na 2 volkorenboterhammen kaas en brinta met soyamelk een beetje inspiratieloos
Ik wil wel iets van risotto met paddenstoelen maken, maar waar haal ik goede risotto en niet te dure paddenstoelen?
Ik niet zo van chocolade. Snoep ook niet echt, als ik heel graag snoep wil dan denk ik vaak: he gatsie gelatine en dan neem ik het niet.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:46 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik was denk ik niet duidelijke.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:52 schreef loveli het volgende:
[..]
Bloemkool, worteltjes, bietjes, paprika's, ... (of ik noem even het hele groente/fruit assortiment op).
Ik bedoelde knagen uit het handje eigenlijk. Hoe bedoel je luiquote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik was denk ik niet duidelijke.
Inspiratieloos op het gebied van gerechten, niet qua ingrediënten.
waar precies? want ik moet daar zo ongeveer elke dag overheenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:48 schreef conleche het volgende:
Ik krijg gewoon iedere keer als ik over de A2 rij een bekeuring.Sinds er 5 rijbanen zijn en geen auto's en je maar 100 mag rijden. Het lukt me niet. Wel zonde van m'n geld.
risotto gewoon bij de ah, en paddestoelen, geen idee.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:49 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
in het kader van 2 weken geen: alcohol, sigaretten, koffie, frisdrank, junkfood, snoep, koek, drop en natuurlijk geen vlees en vis. O en minder zuivel.
Ben ik na 2 volkorenboterhammen kaas en brinta met soyamelk een beetje inspiratieloos
Ik wil wel iets van risotto met paddenstoelen maken, maar waar haal ik goede risotto en niet te dure paddenstoelen?
Trajectcontrole tussen breukelen en utrecht, toch?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:59 schreef progje het volgende:
[..]
waar precies? want ik moet daar zo ongeveer elke dag overheen
Yep op dat stuk zit inderdaad traject controle...quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Trajectcontrole tussen breukelen en utrecht, toch?
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:01 schreef loveli het volgende:
Da's trouwens ook nog een idee, er zijn best veel indiase vegetarische gerechten. Die mensen kijken verder dan gegrilde aubergine.
Daar is nu 50% korting opquote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:59 schreef AKnynke het volgende:
[..]
risotto gewoon bij de ah, en paddestoelen, geen idee.
Ik vind de risottorijst van ah excellent het lekkerst...niet de aanwijzingen op het pakje volgen, trouwens!
*boks! + koekiesquote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:46 schreef shinydiscoball het volgende:
ik ookquote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:41 schreef conleche het volgende:
[..]
Mijn naam is loveli en ik heb al anderhalf jaar geen dropfruitdou's aangeraakt.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou, ik wel! Drop! En dan met name dropfruit-duo's. Die zijn evil!!
En ik voel me niet fit, hoe zou dat nou komenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:34 schreef loveli het volgende:
Dat gold ook voor chocotoff, tot 2 dagen geleden mijn makropas uitschoot.
owjee en dat is dan zeker ook gelijk zo'n mega verpakking?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:34 schreef loveli het volgende:
[..]
Mijn naam is loveli en ik heb al anderhalf jaar geen dropfruitdou's aangeraakt.
Prbly was dat uitschieten een verkeerde beweging.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:36 schreef loveli het volgende:
[..]
En ik voel me niet fit, hoe zou dat nou komen
Moet me altijd inhouden als ik voorbij de dozen met zure matten loopquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:34 schreef loveli het volgende:
[..]
Mijn naam is loveli en ik heb al anderhalf jaar geen dropfruitdou's aangeraakt.
hehe nou ik ben bang dat mij dat nog wel zou lukken ook als ik eenmaal beginquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:39 schreef loveli het volgende:
Ach, mega.. ik heb 'em niet in m'n eentje leeggegeten.
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:40 schreef neen het volgende:
[..]
Prbly was dat uitschieten een verkeerde beweging.
Een kilo in 2 dagen? Met Guylian lukte me dat wel.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:40 schreef progje het volgende:
[..]
hehe nou ik ben bang dat mij dat nog wel zou lukken ook als ik eenmaal begin
hehe misschien is het wel DE manier om te zorgen dat het nooit meer hoefquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:43 schreef loveli het volgende:
[..]
Een kilo in 2 dagen? Met Guylian lukte me dat wel.
En daar heb ik volgens mij al 2 jaar geen zin meer in gehad
Heb goed moeten afkicken hoor. Weet ook dat als ik weer begin met 'zooi', ik zo weer op een kilo per week zit. (Kilo zooi eten, niet een kilo aankomen. Dat gaat gelukkig langzamer.)quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:46 schreef progje het volgende:
[..]
hehe misschien is het wel DE manier om te zorgen dat het nooit meer hoef
Wij zijn echt zwart en wit qua eten geloof ikquote:
yupquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Wij zijn echt zwart en wit qua eten geloof ik.
Straks lekker fietsen, zin in!
is dat dat filmpje waar die rel om was?quote:
relquote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:03 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
is dat dat filmpje waar die rel om was?
Tapas!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:55 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
yupdat wordt nog wat als we samen uit eten zouden gaan
![]()
Ik grijp dus eerder naar chocola maar vandaag ben ik in een hartige bui en zou ik me in theorie ongans kunnen vreten aan kaas en worst en patat en krokettenGelukkig alleen in theoriequote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik geef dan weer niks om hartige snacks. Patat, chips, kaas, worst, nootjes, ik zou er geen traan om laten als ik het niet meer zou mogen. Zoetigheid daarentegen...
mijn mond brandt nog na van de laatste keerquote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:08 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Of de Thai.
...nu heb ik zin in Thais
Had je geen ass of fire?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
mijn mond brandt nog na van de laatste keer
neequote:
Eet eens wat meer monneer. Zelfs ík eet meer en ik ben een klein meisje.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:17 schreef boem-dikkie het volgende:
Oh hier zijn jullie.
Lijstje:
O/L: Vier bruine boterhammen pindakaas en melk.
T: Sporten
T: Broodje pindakaas
D: Pasta met weet-ik-nog-niet-wat-voor-saus-want-vriendin-kookt.
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:46 schreef shinydiscoball het volgende:
*boks*!quote:
Vanaf zondag weer!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:18 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Eet eens wat meer monneer. Zelfs ík eet meer en ik ben een klein meisje.
Omdat ik alleen geld heb voor brood met pindakaas. Avondeten doe ik bij mijn vriendin uit pure noodzaak. Zondag krijg ik weer geldjes.quote:
Doe dan in ieder geval volkorenbrood ofzoquote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:24 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Omdat ik alleen geld heb voor brood met pindakaas. Avondeten doe ik bij mijn vriendin uit pure noodzaak. Zondag krijg ik weer geldjes.
Joa, dat doe ik wel. Dat vind ik sowieso lekkerder en vult een stuk beter.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:26 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Doe dan in ieder geval volkorenbrood ofzo
Moet het ook lekker zijn of is dat niet belangrijk?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Help! Toetje, makkelijk, indrukwekkend, goedkoop, snel klaar. Anyone?
Dat lijkt me evident.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:42 schreef neen het volgende:
[..]
Moet het ook lekker zijn of is dat niet belangrijk?
Clafoutis.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en hoe denk je dan over (fundamenteel) wetenschappelijk onderzoek? qua aantallen proefdieren gaat dat vrij gelijk op met geneesmiddelenonderzoek namelijk..Het handelsverbod wordt misschien niet gehandaafd (maar daar weet ik niet zo veel over moet ik eerlijk zeggen) maar ik weet echt zeker dat er in NL geen dierproeven gedaan worden voor cosmetica(ingredienten). Er is geen enkele dierexperimentencommissie die dat goed zou keuren en als je op eigen houtje toch experimenten gaat doen dan pleeg je een misdrijf. Dat wordt écht niet gedoogd. (heb vorige week college gehad van een inspecteur van de VWA).quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:51 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Het verbod op dierproeven voor cosmetica (incl. ingredienten) is maart 2009 ingegaan, maar is nooit geïmplementeerd en werd niet gehandhaafd. De VWA heeft in januari aangekondigd dit wel te gaan doen, maar daar is niet veel transparantie over. Toen in juli dit jaar ontdekt werd dat de VWA dit helemaal niet doet, kwamen ze met een bijzonder antwoord: "het handelsverbod is in Nederland nog niet van kracht en men geeft geen prioriteit aan de opsporing van mogelijke misstanden."
Pas vanaf 2013 kun je ervan uitgaan dat je shampoo e.d. proefdiervrij is.
oh en wat betreft je opmerking dat resultaten van dierproeven niet 1 op 1 te vertalen zijn naar de mens; daar heb je helemaal gelijk in, maar bedenk wel dat resultaten van alternatieven (bijvoorbeeld celkweek) óók niet 1 op 1 naar de mens te vertalen zijn. Elk model heeft zijn minpunten, wil je een perfect model voor de mens hebben, dan zul je ook op de mens moeten testen en dat gaat de meeste mensen dan ook weer te ver.
Bovendien wordt celkweek wel vaak aangedragen als alternatief voor dierproeven, maar wat dan vaak niet genoemd wordt is het feit dat voor celkweek op dit moment vaak (bijna altijd?) nog fetal bovine serum (FBS, sorry weet de NL naam niet) gebruikt wordt omdat daar nou eenmaal nog geen volwaardig synthetisch alternatief voor beschikbaar is. En FBS wordt nou ook niet bepaald op een diervriendelijke manier verkregen.
Nu lijkt het misschien net alsof ik heel erg pró dierproeven ben (om ook nog maar even op P.F's vraag in te gaan) maar dat is nou ook weer niet zo. Ik vind dat waar mogelijk dierproeven vermeden moeten worden, maar ik zie wel in dat dat op dit moment lang niet altijd mogelijk is.
Wel vind ik natuurlijk dat áls er een dierproef gedaan wordt, dat er zo veel mogelijk gedacht moet worden aan het welzijn van het dier en dat er zo min mogelijk dieren gebruikt moeten worden (wat beide overigens bij wet ook verplicht is). Ook vind ik het jammer dat het beeld dat veel mensen bij dierproeven hebben gewoon totaal niet klopt, en dat ze het dan op basis daarvan afkeuren.
Binnen mijn vakgebied (voedingsonderzoek) bijvoorbeeld vinden veel proeven plaats waarbij dieren een bepaalde stof/bepaald dieet te eten krijgen, tijdens de proef wordt dan bijvoorbeeld hun gewicht of metabolisme (op een non-invasieve manier) gemonitored, en aan het eind van de proef worden ze gedood en worden de organen en het bloed verzameld om te analyseren. Die dieren hebben dan een prima leven gehad (want strenge wettelijke eisen aan huisvesting etc) en zijn daarna op een snelle pijnloze manier gedood, ik zie niet in wat daar erger aan is dan dieren doden om hun vlees te eten. Het is echt niet allemaal zo gruwelijk als vaak gedacht wordt.
Ik vind wel dat er meer geïnvesteerd zou moeten worden in onderzoek naar proefdiervrije alternatieven (maar let wel: voor dat onderzoek zijn waarschijnlijk ook weer proefdieren nodig voor validatie van die modellen) en dat we moeten streven naar afschaffing van proefdieronderzoek waar mogelijk.
Het is wat mij betreft een ieders goed recht om er hun eigen mening op na te houden, ik vind het alleen jammer als die mening gebaseerd is op informatie die gewoon niet klopt.
Daar kwam ik twee zulke tegenstrijdige recepten van tegen in m'n verzameling dat ik dat niet meer aandurfde.quote:
Zie AH receptquote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Daar kwam ik twee zulke tegenstrijdige recepten van tegen in m'n verzameling dat ik dat niet meer aandurfde.. Hoe maak jij het?
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:45 schreef neen het volgende:
Ik zou gewoon bolletjes ijs doen met wentelteefjes van suikerbrood, maar dat is misschien ook omdat ik dat niet altijd weet te verprutsen
Hoe snel is snel? Anders hier mijn onvolprezen tarte tatin recept:quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
quote:
http://www.ah.nl/recepten(...)tis&course=nagerechtquote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:55 schreef Blurred86 het volgende:
ik zou voor de tarte tatin gaan DaDclafoutis is ook lekker, maar ik vind het zo zomers!
hahaquote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
http://www.ah.nl/recepten(...)tis&course=nagerecht
huh nu ben ik nieuwsgierig! Glee is normaal gesproken zo'n beetje de enige serie die ik volg waarbij ik níet hoef te huilenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:01 schreef motorbloempje het volgende:
oh my, ik moest huilen bij Glee... en nu ga ik koken
Kun je jezelf niet als toetje presenteren?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
De tarte tatin klinkt heerlijk, maar wel als te veel werk nu. Eigenlijk weet ik niet of het uberhaupt wel slim is om een toetje te willen maken.. Moet nog boodschappen doen, was opvouwen, lessen voorbereiden en mezelf toonbaar maken. Allemaal binnen anderhalf uur.
.
Ga je naar de AH? Koop dan van die chocolade slagroomsoesjes. Die zijn lekker en je kan er met Baardmans grappige dingen mee doen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
De tarte tatin klinkt heerlijk, maar wel als te veel werk nu. Eigenlijk weet ik niet of het uberhaupt wel slim is om een toetje te willen maken.. Moet nog boodschappen doen, was opvouwen, lessen voorbereiden en mezelf toonbaar maken. Allemaal binnen anderhalf uur.
.
ik heb de ogen uit m'n kop gejankt, heerlijkquote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:03 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
huh nu ben ik nieuwsgierig! Glee is normaal gesproken zo'n beetje de enige serie die ik volg waarbij ik níet hoef te huilen
ik ga ook maar eens koken
Ik zag laatst aflevering 2 van GA van dit seizoen en ik hield het droog zeg. Ik word nog eens een harde tante.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik heb de ogen uit m'n kop gejankt, heerlijk
kon ook wel even, want ik voelde me wat minder, maar nu gaat 't weer![]()
Er is al eens een bak slagroom doorheen gegaan op die manier.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Kun je jezelf niet als toetje presenteren?.
Gesteld dat het voor Baardmans is natuurlijk.
waar gaat dat over?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:09 schreef conleche het volgende:
Mijn lievelingsserie van het moment is True Blood
Ohjee, dat is wel vervelender dan een beetje eczeem jaquote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:09 schreef Sts het volgende:
Hoi!
DaD:
Is gegrilde perziken met caramelsaus en ijs wat? Ik heb wel eens iets soortgelijks gemaakt en dat was snel en lekker.
Lijstje:
O: magere yoghurt met druiven en wat cruesli, halve pita
L: gepaneerde vis, bietensalade, rijst, wortelsalade
T: mango
D: salade, pita
T: druiven
Ik voel me naar, mijn oksel is een nog groter slagveld dan gisteren en heel pijnlijk. Ik vermoed dat het krentenbaard is en daarvoor moet ik waarschijnlijk naar de dokter
Nog beter (en een stuk goedkoperquote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:29 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Joa, dat doe ik wel. Dat vind ik sowieso lekkerder en vult een stuk beter.
Het schaap van dit jaar smaakt mij uitstekendquote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:47 schreef loveli het volgende:
Over dierproeven gesproken, ik zit me af te vragen hoe Sigmes beesten smaken![]()
Jep, maar ik denk niet de manier waarop jij het bedoelt, het is nogal, apart, maar ik vind het wel leuk!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:14 schreef LadyBlack het volgende:
Gaat glee over muziek?? Over koren??? Dan moet ik het ook zien
oh, hou op.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:56 schreef _aurum_ het volgende:
kroketten zijn mijn kryptonite![]()
Gister een broodje kroket gehad![]()
![]()
Ik ben het al jaren gewend.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:58 schreef Merel het volgende:
O - zachte kaasuienbol met filet americain
L - groentensoep, bruine boterham light komijnekaas, bruine boterham likkepot, beker melk, zakje wortelbolletjes, zakje appelpartjes
D - ik ga denk ik zo iets halen bij de verse-en-gezonde-pasta-afhaal-winkel
Leven zonder koelkast is lastig! Steeds eenpersoonsporties koken en niks kunnen bewaren is echt moeilijk. Dus daarom zo maar iets afhalen. Maar ze koken er lekkerder en gezonder dan ik zelf zou doen, dus het mag
pfoe mij lijkt het ook wel lastig! al hoeven veel groenten helemaal niet in de koelkast eigenlijk bedenk ik me net. Ik zou vooral dingen als melk en kaas en yoghurt lastig vinden denk ik, hoe doe jij dat dan? (jij eet dat wel toch?)quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben het al jaren gewend.
Mijn moeder heeft er ook geen.. Dus er valt zonder te leven.
De vriezer is ook stuk, dus ik kan echt helemaal niks bewaren. Hoe doe jij dat dan?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben het al jaren gewend.
Mijn moeder heeft er ook geen.. Dus er valt zonder te leven.
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:04 schreef AKnynke het volgende:
Mijn lijstje, ik ga nu maar eens m'n D 'koken'
O: yoghurt met nectarine, aardbeien en muesli
T: banaan
L: restje zuurkool stamppot
T: bakje aardbeienyoghurt met muesli
T: als ik nog trek heb, een wasa knackebrod (vokoren) met cream cheese Plak kaas
D: nog geen idee. Heb zin om wat uitgebreider te koken, maar moet even bedenken wat en zien hoe laat ik thuis ben Tosti met mozerella, parmaham en pesto, tosti met gewone ham en kaas
T: stukje chocola.
groente komt morgen wel weer ofzo...
volgens mij wel hoor!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:14 schreef AKnynke het volgende:
telt zuurkool trouwens als groente? Zit er iets van vitamine in? Want anders ben ik best tevreden over dit lijste....
[..]
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:17 schreef Tinkepink het volgende:
Zuurkool is heel erg gezond en bevat o.a. veel vitamine C. Sterker nog, ik eet vaak zuurkool als ik me niet fit voel.
Mijn daglijstje
o. vega wienerle (vies worstje)
t. banaan en peer
l. boterham selleriesalade + boterham eiersalade
t. peer + 5 bonbons + bokkenpootje
d. kip tandoori met sperziebonen en rijst
Dat is veel minder erg dan ik dacht
Ik heb wel een werkende vriezer, dat scheeltquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:11 schreef Merel het volgende:
[..]
De vriezer is ook stuk, dus ik kan echt helemaal niks bewaren. Hoe doe jij dat dan?
Dat klinkt goed jaquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:22 schreef Syrena het volgende:
Ik heb net deze gebakken http://www.smulweb.nl/887160/koken/recept/Gezonde-koekjes
Of ze echt gezond is maar de vraag, maar ze zijn best lekker
Dat ga ik zo ook aan m'n huisbaas vragen!quote:
klinkt goed! Wat ga je maken met de broccoli?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:24 schreef Perruche het volgende:
Hoi!
Aan mijn volgens Maria voorbeeldig lijstje mag worden toegevoegd:
S: 3 uur shoppen
T na D: 2 bonbons![]()
Nu staat de kip te bakken, het ruikt zoooo lekker, en ik ga de broccoli koken en er een experiment mee maken, ben benieuwd!!
De buit van shoppen: mooie grijspaarsige laarzen van 160 naar 80 euroen en truitje van de mango die eigenlijk te duur was
2 dozen celestial tea en 2 nieuwe gezichtsdingetjes.
Nog nodig: basic tshirtjes & topjes, 1 nette aansluitende zwarte broek, 2 rokjes en 1 paar schoenen. Het liefst zwarte met een hakje en vetertjes. Zooo leuk
Nu moet je iedere keer naar de supermarkt gekoeld bier halenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:25 schreef Merel het volgende:
[..]
Dat ga ik zo ook aan m'n huisbaas vragen!
Ik heb verse lasagne bladeren en daarmee wil ik een lasagne maken maar dan met broccoli en tomaat en kip in plaats van de traditionele vullingquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:25 schreef AKnynke het volgende:
[..]
klinkt goed! Wat ga je maken met de broccoli?
Morgen beterquote:
Oh, dat is zo slechtquote:() powerpoint die worden voorgelezen etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer actief op Fok!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen zorgen voor de dag van morgen.
Tuurlijk wel! Aan de Wageningenuni studeren er genoeg.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
Geen leuke kerels in Wageningen?
Afleiding helpt, en wat Tink zegt klopt natuurlijk ook.
Dan kan ik me best voorstellen dat je er moeite mee hebt. Naast dat je je ex gewoon mist, zijn jullie ook samen volwassen geworden. Je moet je zelf weer opnieuw 'uitvinden' , leren daten etc. Dat is best eng. En daar kan je je naar van gaan voelen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:13 schreef Blurred86 het volgende:
@ Tink: 24.. heb voor mijn ex wel een paar 'vriendjes' gehad, maar echt serieus was dat niet en daten zou ik het ook niet noemen eigenlijk![]()
en puff: nee niet bepaald![]()
maar goed: ik wilde ook eigenlijk niet het hele topic kapen! bedankt voor de lieve woorden allemaal![]()
ik heb nog een greys anatomy om te kijken dus dat ga ik maar eens doen, lekker legitiem huilen
mi too!!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:28 schreef motorbloempje het volgende:
inclusief liposuctie (voor mij dan)
Nee hoor, ik zou er ook wel eentje willen. Op voorwaarde dat Gok me stylt en Dianne Beekman vér, vér weg blijft.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:27 schreef Tinkepink het volgende:
Weet je wat ik trouwens weleens zou willen? Een make-overERg he?
80 euro ofzo? ik heb andere gekochtquote:
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:56 schreef Blurred86 het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik heb niet zoveel zinnigs te zeggen, bij mij heeft het iets van 1,5 jaar geduurd en nog steekt het wel eens
maar bij jou gaat het vast beter!!!!
Zoals Ewelina zegt, van Gokquote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:27 schreef Tinkepink het volgende:
Weet je wat ik trouwens weleens zou willen? Een make-overERg he?
Lastig is dat he..quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:33 schreef Tinkepink het volgende:
Aan mijn lichaam hoeft niet gesleuteld te worden, maar ik weet tegenwoordig gewoon niet hoe ik me moet kleden en hoe ik mijn haar moet doenHet is of te ouwelijk of te jong
Of gewoon saai.
Ja vertel eens! Wilde al de hele tijd vragen hoe het was!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ga binnenkort een kleding-, stijl- en make-up advies doen. Kost wat, maar ik wil het gewoon. Ben zaterdag naar die workshop geweest en ik vond het zó tof. Ze gaat dan ook je klerenkast doorploegen
.
wat? vertel eens meer!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ga binnenkort een kleding-, stijl- en make-up advies doen. Kost wat, maar ik wil het gewoon. Ben zaterdag naar die workshop geweest en ik vond het zó tof. Ze gaat dan ook je klerenkast doorploegen
.
Ja, heel tof!! Ik heb blijkbaar een zandloperfiguurquote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:40 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja vertel eens! Wilde al de hele tijd vragen hoe het was!
Do's: kokerrok, knielengte rokken met lange laarzen eronder, tailleriemen om de taille nog extra te accentueren.quote:
quote:
Die kijk ik ookquote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:57 schreef ihatefastcars het volgende:
[..]
![]()
Zelf Over de Streep aan 't kijken op Ned. 3. Al eerder gezien maar vrees dat ik 't weer niet droog ga houden.
Groentes doe ik altijd in koelkast, en uien in een bak in een kast. Dus donker enzo...quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:58 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Hoe bewaar ik witlof? En bleekselderij? In de koelkast?
En uien en zo kunnen gewoon op het aanrecht toch?
Je hebt ook een mooi figuurquote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Do's: kokerrok, knielengte rokken met lange laarzen eronder, tailleriemen om de taille nog extra te accentueren.
Don't: horizontale lijnen in de schoenen (wreefbandjes e.d.) en op de enkels, want fors. En jurkjes van dunne, accentuerende stof, want ik heb dubbele heupen
. Je normale heupen dus en daarboven de befaamde zadeltasjes
![]()
![]()
.
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:03 schreef j.t het volgende:-- stuk of 4-5 beginnende onstoken plekker (van die enorme pijnlijke rode bulten, die zich niet ontwikkelen tot puisten of iets waar iets uitkomt en wél weken blijven zitten en pijn doen)
Het internet definieert dat dus als acne. Nu verspreid het bij mij zich alsof het besmettelijk is. Heb ik 1 zo'n plekje, zit er paar uur later 1 vlakbij in de buurt, de dag daarna iets verderop. En zo heb ik verschillende van die plekken in verschillende stadia.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:08 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Daar heb ik ook last van! Heb een plekje op mijn wang die maar niet weggaat
Dermalogicaspul helpt helaas niet
Ik heb mijn hele leven een mooie huid gehad en sinds een jaar last van pukkeltjes. Dus. Het is niet perse leeftijd gerelateerd.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:12 schreef j.t het volgende:
[..]
Het internet definieert dat dus als acne. Nu verspreid het bij mij zich alsof het besmettelijk is. Heb ik 1 zo'n plekje, zit er paar uur later 1 vlakbij in de buurt, de dag daarna iets verderop. En zo heb ik verschillende van die plekken in verschillende stadia.
Ik begon er echt mee zo rond mn 19e .... nu 24, en ik baal. Ik dacht dat het nu wel eens weg zou zijn. Heb gewoon geen mooie huid. Bluh... daarom dat salicylzuur, dat haalt je bovenste huidlaag weg, zodat je poriën niet meer kunnen verstoppen. Klinkt té chemisch, maar ja, desperate
Maar wat dan wel?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:13 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik heb mijn hele leven een mooie huid gehad en sinds een jaar last van pukkeltjes. Dus. Het is niet perse leeftijd gerelateerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |