abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87241710
Het vorige deel: slank # 1198 zonder originele titel

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_87241743
Feli Syrena! *O*

En nog even een copy/paste:

quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:59 schreef LadyBlack het volgende:
Godver.... ik krijg net een email van een vriendin dat zij en haar man uit elkaar gaan ;(
Bijna 3 jaar getrouwd, net een nieuw huis.... en zij waren destijds notabene de eye-opener waardoor ik mijn slechte relatie verbrak :o

Vind het altijd zo heftig ;( en hoe reageer je daar nou op? Ze mailt dat bellen te pijnlijk is, nou dat snap ik wel... maar schrijvend reageren is best moeilijk.
het kan altijd erger :X Mijn beste vriendin ligt na 1,5 jaar huwelijk in scheiding. En ik als ceremoniemeester heb me 3 slagen in de rondte gewerkt op hun trouwdag :{

Smsje sturen kan helpen en soms hoef je er alleen te zijn en niet te praten :)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:34:50 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87241839
Hoi :W.
Niet meer actief op Fok!
pi_87241865
oh nieuw topic, copy/paste:

quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:53 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ligt eraan voor wat. Dierenproeven voor make-up bijvoorbeeld, dat vind ik onnodig. Wat medicijnen e.d. betreft, ben ik ook geen tegenstander.
For the record; dierenproeven voor het testen van cosmetica (eindproducten en ingredienten) zijn al jaren verboden in Nederland, vanaf 2013 (meen ik zo uit mijn hoofd) wordt dit ook op Europees niveau ingevoerd en vanaf dan geldt er ook een handelsverbod voor die producten en ingredienten (waardoor ze dus ook niet meer ingevoerd mogen worden).
dierproeven zijn overigens ook geen vervanging van klinische studies op mensen, als je een medicijn wilt ontwikkelen zul je altijd éérst dierproeven moeten doen en dan in een later stadium je medicijn ook op mensen testen.
Ik vraag me trouwens wel eens af of mensen die zo tegen dierproeven zijn dan ook geen medicijnen willen als ze ziek zijn?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Syrena nog gefeliciteerd met je verjaardag! :*
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:39:41 #5
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_87241992
Perruche, klinkt leuk je wekr, ik had het ook gedaan hoor!

Ik heb spotify, maar hoe maak je een speellijst/speel je meer dan 1 liedje af? :?
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  Vis een optie? woensdag 6 oktober 2010 @ 12:40:32 #6
70532 loveli
N
pi_87242020
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:32 schreef _aurum_ het volgende:
Feli Syrena! *O*

En nog even een copy/paste:
[..]

het kan altijd erger :X Mijn beste vriendin ligt na 1,5 jaar huwelijk in scheiding. En ik als ceremoniemeester heb me 3 slagen in de rondte gewerkt op hun trouwdag :{

Smsje sturen kan helpen en soms hoef je er alleen te zijn en niet te praten :)
Yup, kan me voorstellen dat ze ook niet alleen wil zijn op zo'n moment.
crap in = crap out
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:41:17 #7
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_87242049
Nevermind, ik zie het al, had het al gedaan :7
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_87242140
Cali :D :*

Ik ben voor dierproeven waar noodzakelijk, ik bedoel het is niet leuk, maar beter dan op mensen testen of geen medicijnen hebben...
pi_87242177
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:35 schreef Blurred86 het volgende:
Ik vraag me trouwens wel eens af of mensen die zo tegen dierproeven zijn dan ook geen medicijnen willen als ze ziek zijn?
Zo zwartwit ligt het niet. :)
Er zijn betere methodes dan dierproeven: http://www.dierproeveninformatie.nl/ en http://www.proefdiervrijetechnieken.nl/fonds
Ik ben er een voorstander van dat meer gebruik wordt gemaakt van die methodes, maar dat wil niet zeggen dat ik huidige medicatie niet wil gebruiken.

Gefeli nog Syrena. *O*

Moeilijk LadyBlack.
Meer dan een troostend woord, een luisterend oor en eventueel slaapruimte kun je niet bieden.
  Vis een optie? woensdag 6 oktober 2010 @ 12:47:34 #10
70532 loveli
N
pi_87242235
Over dierproeven gesproken, ik zit me af te vragen hoe Sigmes beesten smaken :9 :Y)
crap in = crap out
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:56:53 #11
229513 Blurred86
Live Positive
pi_87242542
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:44 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Zo zwartwit ligt het niet. :)
Er zijn betere methodes dan dierproeven: http://www.dierproeveninformatie.nl/ en http://www.proefdiervrijetechnieken.nl/fonds
Ik ben er een voorstander van dat meer gebruik wordt gemaakt van die methodes, maar dat wil niet zeggen dat ik huidige medicatie niet wil gebruiken.
Ja natuurlijk, waar een volwaardig alternatief beschikbaar is vind ik ook zeker dat het gebruik daarvan de voorkeur verdient boven een dierproef (sterker nog: bij wet ben je verplicht het alternatief te gebruiken als dat bestaat), en ik vind dat je ook altijd moet streven naar het gebruik van zo min mogelijk proefdieren (en ook daarin kunnen alternatieven een belangrijke rol spelen). Maar op dit moment is het zo dat er voor veel testen gewoon simpelweg nog geen volwaardig alternatief bestaat.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:00:41 #12
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87242668
Goeiemiddag! :') Laat slapen = laat op :@ Nouja gelukkig vrije dag! Ga mezelf zo aan het werk zetten met teksten over Algerije.

Ik wil azzetkan ook nog een PM van Perruche! :o *O* Leuk die voorpret die je hebt!

En Milady :o -O- Da's naar zeg... Succes met het schrijven van een antwoord..!

Aurum: dat ik te lang doe over beslissingen is mij ook welbekend, dat neemt niet weg dat dat is hoe lang het duurt oO<
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_87242687
quote:
[..]

For the record; dierenproeven voor het testen van cosmetica (eindproducten en ingredienten) zijn al jaren verboden in Nederland, vanaf 2013 (meen ik zo uit mijn hoofd) wordt dit ook op Europees niveau ingevoerd en vanaf dan geldt er ook een handelsverbod voor die producten en ingredienten (waardoor ze dus ook niet meer ingevoerd mogen worden).
dierproeven zijn overigens ook geen vervanging van klinische studies op mensen, als je een medicijn wilt ontwikkelen zul je altijd éérst dierproeven moeten doen en dan in een later stadium je medicijn ook op mensen testen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, echt? Wat goed :)

Ik weet nog dat ik als klein meisje lid werd van Proefkoneen (die waren, als ik het goed heb) juist tegen het testen van make-up artikelen op dieren.
pi_87242818
Oh, wij hebben een tijdje terug ook zo'n verbroken-relaties-golf meegemaakt. Laatste tijd is alles om ons heen vrij stabiel (voor zover je dat natuurlijk kunt zien aan de buitenkant).

Scheiden lijkt me echt niet fijn ;(

Tijd geleden vertelde een vriendin dat haar vrienden na een half jaar (!) gingen scheiden, want hij was verliefd op een ander -O- Geloof dat dat uiteindelijk, met heel veel praten en weet ik wat nog meer, uiteindelijk toch weer goed is gekomen.
pi_87243187
Ik heb een plan bedacht :D ik ga ipv van alcohol drinken een zonnebankkuur doen 8-)
En 's ochtends yoga ipv koffie! Dan blijft het toch nog leuk!!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:19:19 #16
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87243281
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_87243368
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:56 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, waar een volwaardig alternatief beschikbaar is vind ik ook zeker dat het gebruik daarvan de voorkeur verdient boven een dierproef (sterker nog: bij wet ben je verplicht het alternatief te gebruiken als dat bestaat), en ik vind dat je ook altijd moet streven naar het gebruik van zo min mogelijk proefdieren (en ook daarin kunnen alternatieven een belangrijke rol spelen). Maar op dit moment is het zo dat er voor veel testen gewoon simpelweg nog geen volwaardig alternatief bestaat.
Maar de uitslagen van die dierproeven zijn veelal niet te extrapoleren naar mensen.
Iets dat zo wreed is en zoveel kost (500 miljoen euro per jaar) levert nauwelijks rendement.
Er zal alsnog op mensen getest moeten worden en het merendeel van de geneesmiddelen die als safe uit de dierproeven kwam valt alsnog af:
quote:
92%) van de kandidaatgeneesmiddelen die als veilig worden aangemerkt na dierproeven, wordt tijdens klinische studies op mensen alsnog afgekeurd vanwege schadelijkheid of een gebrek aan gunstige effecten(*1). bron
pi_87243377
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:47 schreef loveli het volgende:
Over dierproeven gesproken, ik zit me af te vragen hoe Sigmes beesten smaken :9 :Y)
:D
pi_87243490
Wat blurred zegt over dierproeven.
Maar ik hoorde laatst van iemand die proefdieronderzoek doet dat ze keek bij een ander zn proef en dat ging zo grof dat ze er onpasselijk van werd!
Zelf zou ik het niet doen btw. Lekker hypocriet hè!
pi_87243712
En ineens had ik 1440 woorden en het is echt allemaal bullcrap, but hey, wel 1440 woorden :')

Het aantal woorden vind ik genoeg geweest, nu 's kijken of ik nog wat aan de inhoud kan sleutelen 't komende uur :X
Ja doei.
pi_87243736
Wat is nu jullie standpunt over dierproeven? Ik begrijp het niet meer zo.
pi_87243797
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:32 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik ben tegen omdat het ineffectief is. :)
En natuurlijk omdat het wreed is.
pi_87243860
Lijstje dan maar

O: kellogs special K + magere melk
T: witte druiven
L: salade van 200 gram andijvie, 75 gram gerookte kipfilet, artisjok harten, augurk, 1 tomaat, komkommer dressing van light mayo + mosterd + azijn + honing
T: half roggebroodje denk ik (zijn rondjes van roggebrood die als toastje bedoeld zijn)
T: 3 mini cervelaat worstjes
D: broccoli + lamsworstjes (veel broccoli en ik denk zo'n 175 gram vlees)
  Vis een optie? woensdag 6 oktober 2010 @ 13:36:59 #24
70532 loveli
N
pi_87243897
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:32 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Mijn standpunt: bij geneesmiddelenonderzoek en medisch onderzoek: voorstander (wel in alle redelijkheid). Hedonistische zaken: dat hoeft voor mij niet.
crap in = crap out
pi_87243905
ik heb geen mening, al had ik in de 2e klas middelbare school wel een mening :+ en toen hadden we gewonnen met een plan van aanpak tegen het gebruik van op dieren geteste meuk, ofzo :+

nu koop ik vooral make up bij de HEMA, dat geloof ik niet op dieren is getest, maar net als met vegetarisme heb ik zoiets van 'het gebeurt toch wel' :') lekker makkelijk hè?
Ja doei.
pi_87243955
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:36 schreef loveli het volgende:

[..]

Mijn standpunt: bij geneesmiddelenonderzoek en medisch onderzoek: voorstander (wel in alle redelijkheid). Hedonistische zaken: dat hoeft voor mij niet.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:38:48 #27
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87243962
Puik lijstje progje, denk ik! Ik vind lijstjes beoordelen lastig. Maar het leest als een goed lijstje :Y.

Mine:
O: 250 gr biogarde met wat muesli
T: biscuitje
L: broodje kroket :9
T: appel
S: RPM
D: ik dénk dat het de zak uiensoep gaat worden. Met stokbrood.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_87243966
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:37 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb geen mening, al had ik in de 2e klas middelbare school wel een mening :+ en toen hadden we gewonnen met een plan van aanpak tegen het gebruik van op dieren geteste meuk, ofzo :+

nu koop ik vooral make up bij de HEMA, dat geloof ik niet op dieren is getest, maar net als met vegetarisme heb ik zoiets van 'het gebeurt toch wel' :') lekker makkelijk hè?
Ik bedoelde van de mensen die net hun standpunt vertelde :P
Ik weet er zelf nog niet genoeg van om er een goede mening over te hebben.
pi_87243985
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:36 schreef loveli het volgende:

[..]

En er zijn geen alternatieven op dit moment?
  Vis een optie? woensdag 6 oktober 2010 @ 13:42:41 #30
70532 loveli
N
pi_87244105
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:25 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat blurred zegt over dierproeven.
Maar ik hoorde laatst van iemand die proefdieronderzoek doet dat ze keek bij een ander zn proef en dat ging zo grof dat ze er onpasselijk van werd!
Zelf zou ik het niet doen btw. Lekker hypocriet hè!
Ken ook iemand die dierproeven heeft gedaan en daarbij de lever van ratten moest onderzoeken, dus de overlevingskans van de beestjes was nul. Een collega vond het zo eng en zielig om een rat dood te maken, dat het uiteindelijk erg akelig voor het beestje werd.
De ratten werden verder gewoon goed gevoerd en verschoond, zo'n beroerd leven hadden ze niet. Alleen op het moment dat de lever onderzocht moest worden gingen ze (behalve bij die collega) snel en (relatief, wat weet ik ervan) pijnloos dood.

En voorafgaand aan het toestemming krijgen voor die dierproeven moest er een behoorlijke papierwinkel afgewerkt worden, geen beestje is doodgegaan zonder dat de aanvraag voor het onderzoek goed is afgewogen.
crap in = crap out
pi_87244114
TVP :@
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Vis een optie? woensdag 6 oktober 2010 @ 13:44:12 #32
70532 loveli
N
pi_87244157
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:39 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

En er zijn geen alternatieven op dit moment?
Dat weet vmw beter dan ik. Maar als je naar softenon en DES kijkt, lijkt mij dat je met bepaalde dingen maar beter te voorzichtig kunt zijn.
crap in = crap out
pi_87244171
Iemand in dit topic deed dierproeven volgens mij? (Veroordeel ik niet hoor)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:45:12 #34
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87244199
Zelf overweeg ik wel steeds vaker om niet of nauwelijks nog vlees te eten. Zo lekker vind ik het niet, ik kan prima zonder en er zijn tegenwoordig goede vervangers. We eten nu al meerdere keren per week een D zonder vlees en dat bevalt me eigenlijk best goed. Duvel mag van mij gerust vlees blijven eten, maar ik denk wel dat ik er nog verder mee ga minderen.
pi_87244216
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zelf overweeg ik wel steeds vaker om niet of nauwelijks nog vlees te eten. Zo lekker vind ik het niet, ik kan prima zonder en er zijn tegenwoordig goede vervangers. We eten nu al meerdere keren per week een D zonder vlees en dat bevalt me eigenlijk best goed. Duvel mag van mij gerust vlees blijven eten, maar ik denk wel dat ik er nog verder mee ga minderen.
Wel veel meer andere dingen dan eten he O+
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:47:45 #36
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_87244285
Ik hou van vlees, als dat er niet meer zou zijn, vreselijk
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:49:17 #37
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87244328
Hm, dit is wel een beetje tegenstrijdig met m'n "broodje kroket :9 " van vanmiddag _O- :').
pi_87244397
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:37 schreef motorbloempje het volgende:
Als je het zeker wilt weten en je wilt niet al teveel moeite daarvoor doen: http://vereniging.proefdi(...)ntid=1076&soort=merk

Het verbod op dierproeven voor cosmetica (incl. ingredienten) is maart 2009 ingegaan, maar is nooit geïmplementeerd en werd niet gehandhaafd. De VWA heeft in januari aangekondigd dit wel te gaan doen, maar daar is niet veel transparantie over. Toen in juli dit jaar ontdekt werd dat de VWA dit helemaal niet doet, kwamen ze met een bijzonder antwoord: "het handelsverbod is in Nederland nog niet van kracht en men geeft geen prioriteit aan de opsporing van mogelijke misstanden."
Pas vanaf 2013 kun je ervan uitgaan dat je shampoo e.d. proefdiervrij is.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:53:13 #39
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87244464
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:36 schreef progje het volgende:
Lijstje dan maar

O: kellogs special K + magere melk
T: witte druiven
L: salade van 200 gram andijvie, 75 gram gerookte kipfilet, artisjok harten, augurk, 1 tomaat, komkommer dressing van light mayo + mosterd + azijn + honing
T: half roggebroodje denk ik (zijn rondjes van roggebrood die als toastje bedoeld zijn)
T: 3 mini cervelaat worstjes
D: broccoli + lamsworstjes (veel broccoli en ik denk zo'n 175 gram vlees)
Jij eet altijd zo lekker!

Mijn lijstje:
O: yoghurt met nectarine, aardbeien en muesli
T: banaan
L: restje zuurkool stamppot
T: bakje aardbeienyoghurt met muesli
T: als ik nog trek heb, een wasa knackebrod (vokoren) met cream cheese
D: nog geen idee. Heb zin om wat uitgebreider te koken, maar moet even bedenken wat en zien hoe laat ik thuis ben
T: stukje chocola.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:54:27 #40
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87244517
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hm, dit is wel een beetje tegenstrijdig met m'n "broodje kroket :9 " van vanmiddag _O- :').
ik heb zoooon trek in een kroket! 6 november ben ik even op schiphol, en ik hoop dat je achter de douane ook kroketten kunt krijgen!
pi_87244529
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:44 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat weet vmw beter dan ik. Maar als je naar softenon en DES kijkt, lijkt mij dat je met bepaalde dingen maar beter te voorzichtig kunt zijn.
Juist Softenon wordt door tegenstanders aangehaald om aan te tonen dat dierproeven zinloos zijn. :)
pi_87244582
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Broodje groentekroket! Doe ik ook best vaak :9
pi_87244617
Ik kan trouwens niet komen naar de meet, aangezien ik 1 november voor een paar weken op traning moet mag naar het regenachtige :P buitenland... wel jammer...!

XM: ik vind het allang goed dat je bewust bezig bent met minder vlees eten, dan kan een broodje kroket best een keer :P Of een groente/champignon kroket :Y

[ Bericht 12% gewijzigd door Perruche op 06-10-2010 14:05:12 ]
  Vis een optie? woensdag 6 oktober 2010 @ 13:58:32 #44
70532 loveli
N
pi_87244681
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:54 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Juist Softenon wordt door tegenstanders aangehaald om aan te tonen dat dierproeven zinloos zijn. :)
Enlighten? Dus de enige manier om erachter te komen was zwangere vrouwen het laten gebruiken?
crap in = crap out
pi_87244724
Lijstje tot nu toe:

O: 2x brood met geitenkaas & honing
L: 2x brood met halve avocado
T: blokje choco, appel
T: yoghurt shake met banaan ga ik nog maken denk ik
D: ik wil een soort pasta maken met kip en broccoli denk ik

[ Bericht 1% gewijzigd door Perruche op 06-10-2010 14:05:57 ]
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:02:50 #46
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87244844
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:57 schreef Perruche het volgende:
Ik kan trouwens niet komen naar de meet, aangezien ik 1 november voor een paar weken op traning moet naar het buitenland... wel jammer...!
Echt rot voor je dat je naar het buitenland moet zeg ;(.
pi_87244975
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:02 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Echt rot voor je dat je naar het buitenland moet zeg ;(.
:P aangepast, zo beter? ja het is wel leuk maar ik vind het thuis wel relaxed natuurlijk!
pi_87245029
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:58 schreef loveli het volgende:

[..]

Enlighten? Dus de enige manier om erachter te komen was zwangere vrouwen het laten gebruiken?
Yep, dierproeven gaven geen reden tot zorg, dus voorschrijven maar.
Dat had natuurlijk nooit op zo'n grote schaal mogen gebeuren.

Bizar vervolg: http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/40841391/
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:10:13 #49
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87245154
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:59 schreef Perruche het volgende:
Lijstje tot nu toe:

O: 2x brood met geitenkaas & honing
L: 2x brood met halve avocado
T: blokje choco, appel
T: yoghurt shake met banaan ga ik nog maken denk ik
D: ik wil een soort pasta maken met kip en broccoli denk ik

*stil*

*mooi*
pi_87245177
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:10 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

*stil*

*mooi*
:D maria!!!! _O-
pi_87245194
Ik weet er ook te weinig vanaf om een goed oordeel te vormen, maar als ik lees in de post van VMW dat meer dan 90% van de eerst op dieren geteste en goedgekeurde medicijnen, alsnog wordt afgekeurd na testen op mensen, neig ik naar tegen. (en dat doet me tevens besluiten om noooooooit aan een mensenproef mee te doen :+ )

En XM: ui is maar heel in de verte een groente.

Ik eet vanavond een Valess ding met champignonvulling. Die ken ik nog niet, maar op zich vind ik de varianten Valess tot nog toe geproefd, niet vies.
pi_87245199
Waarom smaakt soya melk naar bordkrijt :D?
pi_87245223
ok nou ik ga vast even m'n komende maandsalaris uitgeven. Toedels :W
pi_87245571
Ik ben nu voor het eerst echt in het kijken in mijn boek 'thuis bij jamie' en dat heb ik al twee jaar of zo :')
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:21:44 #55
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87245577
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:10 schreef Perruche het volgende:

[..]

:D maria!!!! _O-
Compliments where compliments are due! Ik vind het een voorbeeldig lijstje O+
  Vis een optie? woensdag 6 oktober 2010 @ 14:21:48 #56
70532 loveli
N
pi_87245581
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:11 schreef conleche het volgende:
Ik weet er ook te weinig vanaf om een goed oordeel te vormen, maar als ik lees in de post van VMW dat meer dan 90% van de eerst op dieren geteste en goedgekeurde medicijnen, alsnog wordt afgekeurd na testen op mensen, neig ik naar tegen. (en dat doet me tevens besluiten om noooooooit aan een mensenproef mee te doen :+ )

En XM: ui is maar heel in de verte een groente.

Ik eet vanavond een Valess ding met champignonvulling. Die ken ik nog niet, maar op zich vind ik de varianten Valess tot nog toe geproefd, niet vies.
Ben zelf een beetje sceptisch wat betreft vleesvervangers, die zijn of gebaseerd op zuivel zoals valess, schimmels (quorn) of plantaardige eiwitten (tofu enzo). Geloof dat er ook dingen zijn op basis van kippeeiwit. Vlees is een "logisch" product, vleesvervangers hebben allerlei bewerkingen ondergaan om op vlees te lijken en toevoegingen om als vlees te smaken (ook mondgevoel en andere eigenschappen zijn 'geprocessed').

Niet dat ik het absoluut afwijs als voedsel, maar als ik geen vlees zou eten, zou ik zelf niet heel hard naar vleesvervangers grijpen denk ik.
crap in = crap out
pi_87245902
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:21 schreef loveli het volgende:
Ben zelf een beetje sceptisch wat betreft vleesvervangers, die zijn of gebaseerd op zuivel zoals valess, schimmels (quorn) of plantaardige eiwitten (tofu enzo). Geloof dat er ook dingen zijn op basis van kippeeiwit. Vlees is een "logisch" product, vleesvervangers hebben allerlei bewerkingen ondergaan om op vlees te lijken en toevoegingen om als vlees te smaken (ook mondgevoel en andere eigenschappen zijn 'geprocessed').
Ja, de etiketten zijn een hoop leeswerk inderdaad. :')
quote:
Niet dat ik het absoluut afwijs als voedsel, maar als ik geen vlees zou eten, zou ik zelf niet heel hard naar vleesvervangers grijpen denk ik.
Als je het lekker vindt is het zo af en toe geen ramp, maar ik zou het zeker niet te vaak doen.
Ikzelf eet het hooguit 1 a 2 keer in de week.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:54:30 #58
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87246888
Iemand enig idee waar ik een deurmat kan kopen? Ben bij Xenos en Hema geweest.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:55:21 #59
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87246924
Praxis, Gamma, etc.!
pi_87246943
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:02 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Vaak moet je toch best lang beschikbaar zijn ook voor die onderzoeken. Omgerekend is het uurloon niet eens zo hoog, bij meer betaling is er meer risico. Sowieso wordt er amper onderzoek gedaan bij vrouwen in de vruchtbare leeftijd, kans op teratogeniciteit hè...
In voorlichting over dat soort studies stond juist dat meer geld niet meer risico betekent, maar dat ze puur betalen op basis van hoeveel tijd je ermee kwijt bent.

quote:
[..]

SPOILER
Syrena nog gefeliciteerd met je verjaardag! :*
Als jij dit niet had getypt had ik het gedaan :P (werkstuk over dierproeven door de eeuwen).

Dierproeven zorgen er (ondanks dat er daarna nog 90% afvalt, met name vanwege te weinig werkzaam zijn) wel voor dat er veel minder stoffen op mensen getest hoeven worden.

Het verhaal van Softenon is scheikundig trouwens best interessant. Je had 2 'varianten', een onschuldige en een schadelijke. In het medicijn zit de onschuldige, maar het lichaam zet het zelf om in de schadelijke variant. Daarom mag een medicijn sindsdien geen schadelijke variant meer hebben. Om dit soort dingen te voorkomen.

quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, wij hebben een tijdje terug ook zo'n verbroken-relaties-golf meegemaakt. Laatste tijd is alles om ons heen vrij stabiel (voor zover je dat natuurlijk kunt zien aan de buitenkant).

Scheiden lijkt me echt niet fijn ;(

Tijd geleden vertelde een vriendin dat haar vrienden na een half jaar (!) gingen scheiden, want hij was verliefd op een ander -O- Geloof dat dat uiteindelijk, met heel veel praten en weet ik wat nog meer, uiteindelijk toch weer goed is gekomen.
Rond de zomer ook een golf in mijn omgeving, op de middelbare school was de vriendengroep allemaal stelletjes, een ging vrij snel voorbij, de anderen waren al 3 jaar bij elkaar en opeens allemaal binnen een paar maanden voorbij. Nu zijn vriendje en ik nog de enige -O-.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:57:11 #61
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87246997
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Geen / nauwelijks vlees eten is heel gemakkelijk, hoor. Ik eet heel sporadisch kipfilet, verder eet ik alleen vlees als ik uit eten ga en ik eet het tussen mijn brood op school (maar dat laatste is dus iets van de laatste tijd).
Niet meer actief op Fok!
pi_87247138
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:21 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik eet wel vlees hoor! (Biologisch that is.) Maar 1 of 2x in de week zo'n vervanger vind ik prima. Het zal niet het allergezondste zijn, maar echt belachelijk ongezond denk ik ook niet. En ik vind het dus lekker. Mits knapperig gebakken. Een soort kroketje! :P
pi_87247174
Zo, los van alle bullcrap die er in staat heb ik dus nu een essay :') en die is dus af, en die ga ik maar 's inleveren en daarna boodschappen doen en daarna zielig zijn, want ik voel me ziek :') ;(
Ja doei.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:02:50 #64
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87247211
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:54 schreef Viking84 het volgende:
Iemand enig idee waar ik een deurmat kan kopen? Ben bij Xenos en Hema geweest.
Marskramer / Blokker.
pi_87247273
IKEA
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:04:51 #66
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_87247282
De buren.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:06:28 #67
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87247337
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:04 schreef conleche het volgende:
IKEA
Hebben we hier niet :P.

Ik wip wel even langs de Blokker één dezer dagen.

Dacht even een lekkere sappige mango te gaan eten: was 'ie bedorven. En alle AH's hier in de buurt verkopen óf bramen óf frambozen en ik wil allebei }:|.

En weet iemand waar de verse spinazie bij de AH gebleven is? :?.
Niet meer actief op Fok!
pi_87247382
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:04 schreef Muis006 het volgende:
De buren.

Hee, muizekeutel!! :*
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:08:15 #69
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87247421
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hebben we hier niet :P.

Ik wip wel even langs de Blokker één dezer dagen.

Dacht even een lekkere sappige mango te gaan eten: was 'ie bedorven. En alle AH's hier in de buurt verkopen óf bramen óf frambozen en ik wil allebei }:|.

dan koop je bij de ene bramen en bij de andere frambozen, en dan mix je ze, en dan heb je allebei!

En spinazie kon wel eens uit het siezoen zijn, maar daar ehb ik niet zoveel verstand van...
  Vis een optie? woensdag 6 oktober 2010 @ 15:08:50 #70
70532 loveli
N
pi_87247436
Spinazie is uit, boerenkool is in.
crap in = crap out
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:09:40 #71
148689 Muis006
pi_87247465
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:07 schreef conleche het volgende:

[..]

[..]

Hee, muizekeutel!! :*

Halloooooooooooooo O+

Vik, als je die iglo reclame moet geloven is de diepvriesspinazie binnen 4 uur na het oogsten ingevroren :Y)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:09:56 #72
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87247482
Boerenkool O+ *wil hebben*
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:10:57 #73
148689 Muis006
pi_87247517
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:09 schreef MariaEtcetera het volgende:
Als stamppot met spekjes :9 en dan de volgende dag het restje in een koekenpan opbakken en op je boterham doen :Y
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:11:11 #74
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87247530
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:09 schreef MariaEtcetera het volgende:
mmm....en rookworst en spekjes en dan stamppot....
pi_87247539
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:55 schreef Chicolate het volgende:
Dierproeven zorgen er (ondanks dat er daarna nog 90% afvalt, met name vanwege te weinig werkzaam zijn) wel voor dat er veel minder stoffen op mensen getest hoeven worden.
Weet je dat wel zeker?
Nu wordt toch gewoon ook alles nog getest op mensen?

Bij AIDS-onderzoek zijn dierproeven trouwens ook zinloos: http://www.dierproeveninformatie.nl/content/36
pi_87247587
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:55 schreef Chicolate het volgende:
Als jij dit niet had getypt had ik het gedaan :P (werkstuk over dierproeven door de eeuwen).
Maar dat verbod wordt dus niet gehandhaafd.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:15:51 #77
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87247733
Jaaa stamppot! Spekjes O+

Hmmm ik ga nog maar wat easy peasy 1-persoons dishes bedenken oO<
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:20:51 #78
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87247955
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
Jaaa stamppot! Spekjes O+

Hmmm ik ga nog maar wat easy peasy 1-persoons dishes bedenken oO<
ik vind stamppot best een 1 persoons dish! Vaak maak ik iets voor 2 personen ofzo, en eet ik de rest voorl unch..
pi_87248321
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:11 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Weet je dat wel zeker?
Nu wordt toch gewoon ook alles nog getest op mensen?

Bij AIDS-onderzoek zijn dierproeven trouwens ook zinloos: http://www.dierproeveninformatie.nl/content/36
Als ze iets testen op dieren en die vallen bij bosjes dood neer, testen ze het niet meer op mensen he. Ook als uit dierproeven al blijkt dat een middel niet werkt of ongewenste bijwerkingen heeft (zoals hoofdpijn/buikpijn/hartritmestoornissen), dan wordt er gestopt met onderzoek naar dat stofje: dat is blijkbaar ongeschikt als medicijn en dan is het zinloos om ook op mensen te testen.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:30:30 #80
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87248339
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:20 schreef AKnynke het volgende:

[..]

ik vind stamppot best een 1 persoons dish! Vaak maak ik iets voor 2 personen ofzo, en eet ik de rest voorl unch..
Dat wel, heb alleen geen stamper of een grote pan. En geen boerenkool _O-

Ik kook hier met 1 koekenpannetje en 1 steelpannetje, want ik neem ze toch niet mee terug :P
pi_87248376
oeh, stamppot is ook een goede voor vanavond.. ben toch alleen :')

meh, ik kijk bij de AH wel even..... ga iig voor iets gezonds :9
Ja doei.
pi_87248382
oh, en groentjes vanaf de uni :')
Ja doei.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:38:56 #83
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87248674
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:31 schreef motorbloempje het volgende:
oh, en groentjes vanaf de uni :')

terug hoor :*
pi_87248761
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:38 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

terug hoor :*
DAT VIND IK ECHT DE VIESTE SNOEPJES EVER. MAAR DAN OOK EVER.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:43:20 #85
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87248833
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:41 schreef conleche het volgende:

[..]

Oh echt? Ik vind ze heerlijk!

Ik vind jellybeans vies. En Haagse hopjes en katjesdrop.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:43:23 #86
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87248834
quote:

[..]

zoals mijn docent zei tegen mijn ietwat vurige Jamaicaanse klasgenootje: "You just made that... abundantly clear".
pi_87248911
Ik vind het ook echt vies hoor. Wordt al misselijk als ik naar kijk.
pi_87248964
Sowieso hou ik niet van snoep, bah. Ik ben wel een zoetekauw, maar dat haal ik uit taart en chocola :')
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:47:35 #89
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87248993
Als het die mintige zijn vind ik ze ook niet lekker! Als het gewone zoete tumtums zijn lust ik ze wel :Y Maar ik denk het eerste, want die andere zijn allemaal verschillende kleurtjes.

</nuttige bijdrage aan dit topic>
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:47:52 #90
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87249003
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:46 schreef shinydiscoball het volgende:
Sowieso hou ik niet van snoep, bah. Ik ben wel een zoetekauw, maar dat haal ik uit taart en chocola :')
*;
pi_87249008
Ik krijg gewoon iedere keer als ik over de A2 rij een bekeuring. :') Sinds er 5 rijbanen zijn en geen auto's en je maar 100 mag rijden. Het lukt me niet. Wel zonde van m'n geld. ;(
  Vis een optie? woensdag 6 oktober 2010 @ 15:48:28 #92
70532 loveli
N
pi_87249026
Cruise control?
crap in = crap out
pi_87249032
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:47 schreef MariaEtcetera het volgende:
Als het die mintige zijn vind ik ze ook niet lekker! Als het gewone zoete tumtums zijn lust ik ze wel :Y Maar ik denk het eerste, want die andere zijn allemaal verschillende kleurtjes.

</nuttige bijdrage aan dit topic>
Dat precies! ^)
pi_87249038
quote:
Ik lust het allemaal wel. Zie hier de reden dat ik nog geen mager boompje ben ;(.
pi_87249049
in het kader van 2 weken geen: alcohol, sigaretten, koffie, frisdrank, junkfood, snoep, koek, drop en natuurlijk geen vlees en vis. O en minder zuivel.

Ben ik na 2 volkorenboterhammen kaas en brinta met soyamelk een beetje inspiratieloos :')

Ik wil wel iets van risotto met paddenstoelen maken, maar waar haal ik goede risotto en niet te dure paddenstoelen?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:50:59 #96
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87249118
Ik ben zo blij, want de cijfers van de toetsen die ik nu aan het nakijken ben zijn hoger dan de vorige keer *O*. De lln moet nog één zo'n toets maken en als ze weten dat ze vooruitgang hebben geboekt, zijn ze vast ook gemotiveerder :). Leuk dit :Y. Onvoldoendes uitdelen sucks :N.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? woensdag 6 oktober 2010 @ 15:52:24 #97
70532 loveli
N
pi_87249175
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:49 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
in het kader van 2 weken geen: alcohol, sigaretten, koffie, frisdrank, junkfood, snoep, koek, drop en natuurlijk geen vlees en vis. O en minder zuivel.

Ben ik na 2 volkorenboterhammen kaas en brinta met soyamelk een beetje inspiratieloos :')

Ik wil wel iets van risotto met paddenstoelen maken, maar waar haal ik goede risotto en niet te dure paddenstoelen?
Bloemkool, worteltjes, bietjes, paprika's, ... (of ik noem even het hele groente/fruit assortiment op).
crap in = crap out
pi_87249177
quote:
Ik niet zo van chocolade. Snoep ook niet echt, als ik heel graag snoep wil dan denk ik vaak: he gatsie gelatine en dan neem ik het niet.
pi_87249210
Wie wil mij een beetje van zijn eetlust geven? Ik word serieus al moe als ik naar een broodje kijk, laat staan dat ik erop moet kauwen. Misschien is het het weer? Ik eet in de zomer altijd gewoon veel.

Lijstje dan maar:

O: 2 gebakken eieren met champignons en Italiaanse kruiden
T: paar stukjes peer
T: een pakje yoghurtdrink met pitjes (ben de naam ff kwijt)
D: heb zin in boerenkool maar heb ook geen grote pan en stamper, en de kant en klare van mijn supermarkt is wel oke
T: appeltje

Ik heb gisteren uit noodzaak trouwens zo iets lekkers gemaakt, eigenlijk gewoon met de paar dingen die ik nog in huis had. Het was een wrap met spinazie a la creme, Nootjes, gebakken champignons en Italiaanse kruiden. Echt lekker!
pi_87249223
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:52 schreef loveli het volgende:

[..]

Bloemkool, worteltjes, bietjes, paprika's, ... (of ik noem even het hele groente/fruit assortiment op).
Ik was denk ik niet duidelijke.
Inspiratieloos op het gebied van gerechten, niet qua ingrediënten.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:55:52 #101
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87249282
Gevulde paprika's met rijst-groenten-mengseltje!
Indiase gekruide bloemkool met naan!
Salade met bietjes en geitenkaas!
Pasta met tomatensaus met worteltjes, paprika, en champignons!

Ik noem nou allemaal dingen op waar ik zelf geen zin in heb _O-
  Vis een optie? woensdag 6 oktober 2010 @ 15:58:37 #102
70532 loveli
N
pi_87249366
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Ik was denk ik niet duidelijke.
Inspiratieloos op het gebied van gerechten, niet qua ingrediënten.
Ik bedoelde knagen uit het handje eigenlijk. Hoe bedoel je lui ;)
crap in = crap out
pi_87249394
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:48 schreef conleche het volgende:
Ik krijg gewoon iedere keer als ik over de A2 rij een bekeuring. :') Sinds er 5 rijbanen zijn en geen auto's en je maar 100 mag rijden. Het lukt me niet. Wel zonde van m'n geld. ;(
waar precies? want ik moet daar zo ongeveer elke dag overheen :P
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:59:22 #104
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87249396
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:49 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

risotto gewoon bij de ah, en paddestoelen, geen idee.

Ik vind de risottorijst van ah excellent het lekkerst...niet de aanwijzingen op het pakje volgen, trouwens!
pi_87249418
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:43 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Oh echt? Ik vind ze heerlijk!
Vooral die harde! :9
  Vis een optie? woensdag 6 oktober 2010 @ 16:01:04 #106
70532 loveli
N
pi_87249452
Da's trouwens ook nog een idee, er zijn best veel indiase vegetarische gerechten. Die mensen kijken verder dan gegrilde aubergine.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 6 oktober 2010 @ 16:01:39 #107
70532 loveli
N
pi_87249468
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:59 schreef progje het volgende:

[..]

waar precies? want ik moet daar zo ongeveer elke dag overheen :P
Trajectcontrole tussen breukelen en utrecht, toch?
crap in = crap out
pi_87249555
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:01 schreef loveli het volgende:

[..]

Trajectcontrole tussen breukelen en utrecht, toch?
Yep op dat stuk zit inderdaad traject controle...

Maar ik kom de snelweg op bij Vinkeveen en moet er bij Abcoude al weer af :P
Maar daar staan ze gelukkig niet te flitsen ofzo
Want dat is (ook) nog niet zo lang 5 baans
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:05:12 #109
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87249589
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:01 schreef loveli het volgende:
Da's trouwens ook nog een idee, er zijn best veel indiase vegetarische gerechten. Die mensen kijken verder dan gegrilde aubergine.
:Y Ik heb dingen leren kennen bij de aardige mensen in het Indiase restaurant hier :D

Meestal een bonencurry met een groenten-curry samen, met rijst / chappati :9
Er was een heel lekker wrap-achtig iets met gekruide aardappelstukjes en groenten :9 En veel meer! :Y)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:08:30 #110
236335 neen
schone schijn
pi_87249705
Ik stamp boerenkool met een vork.
Ik houd van snoep.
Ik houd van andere ongezonde dingen.
het lijkt niet wat het is
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:11:01 #111
148689 Muis006
pi_87249805
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:59 schreef AKnynke het volgende:

[..]

risotto gewoon bij de ah, en paddestoelen, geen idee.

Ik vind de risottorijst van ah excellent het lekkerst...niet de aanwijzingen op het pakje volgen, trouwens!
Daar is nu 50% korting op :Y

AH kortingsbonnen deel 3
pi_87250468
quote:
*boks! + koekies
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_87250472
quote:

[..]

ik ook ;(
Ja doei.
pi_87250497
en mijn gedoemde essay is ingeleverd O+ ik ben er voorlopig even vanaf O+

ik heb broccoli gehaald, en biologisch rundertartaar en paddestoelenmelange! Oh, en ik ga zo lunchen ( :') ) met avocado en garnalen met huttenkase :Y
Ja doei.
pi_87250530
Ik ben ook niet dol op snoep :r

Lijstje/planning
O: 1 boterham filet american + halfvolle melk
T: een peer + bekertje milk & fruit
L: 1 boterham filet american
T: gekookt ei
D: aardappel-prei-gehakt schotel met kaas
T: verse sinaasappelsap
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:30:19 #116
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87250607
Nou, ik wel! Drop! En dan met name dropfruit-duo's. Die zijn evil!! :9~
pi_87250725
ik geef ook niet zoveel op snoep..

Ben meer van de hartige (ongezonde) dingen zoals chips, kaas, worst, toastjes, dat soort dingen
  Vis een optie? woensdag 6 oktober 2010 @ 16:34:12 #118
70532 loveli
N
pi_87250764
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou, ik wel! Drop! En dan met name dropfruit-duo's. Die zijn evil!! :9~
Mijn naam is loveli en ik heb al anderhalf jaar geen dropfruitdou's aangeraakt.

Dat gold ook voor chocotoff, tot 2 dagen geleden mijn makropas uitschoot.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 6 oktober 2010 @ 16:36:11 #119
70532 loveli
N
pi_87250833
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:34 schreef loveli het volgende:
En ik voel me niet fit, hoe zou dat nou komen :N
crap in = crap out
pi_87250893
quote:

[..]

owjee en dat is dan zeker ook gelijk zo'n mega verpakking? :')
  Vis een optie? woensdag 6 oktober 2010 @ 16:39:09 #121
70532 loveli
N
pi_87250968
Ach, mega.. ik heb 'em niet in m'n eentje leeggegeten.
crap in = crap out
pi_87250983
vers gekochte avocado is bruin van binnen :r :r

en geen zin om terug te gaan -O- de problemen in de wereld..

O+ Chocotoffs O+
Ja doei.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:40:11 #123
236335 neen
schone schijn
pi_87251010
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:36 schreef loveli het volgende:

[..]

En ik voel me niet fit, hoe zou dat nou komen :N
Prbly was dat uitschieten een verkeerde beweging.
pi_87251015
quote:

[..]

Moet me altijd inhouden als ik voorbij de dozen met zure matten loop :D

Heb de folder voor deze week nog niet bekeken trouwens! Nog wat interessants?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_87251023
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:39 schreef loveli het volgende:
Ach, mega.. ik heb 'em niet in m'n eentje leeggegeten.
hehe nou ik ben bang dat mij dat nog wel zou lukken ook als ik eenmaal begin :')
pi_87251062
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:29 schreef Swietje het volgende:
Ik ben ook niet dol op snoep :r
Ik ook niet, maar ben wel dol op menthol en eucalyptus. En dus op groentjes.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:42:44 #127
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87251108
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:40 schreef neen het volgende:

[..]

Prbly was dat uitschieten een verkeerde beweging.
:') _O-
  Vis een optie? woensdag 6 oktober 2010 @ 16:43:45 #128
70532 loveli
N
pi_87251162
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:40 schreef progje het volgende:

[..]

hehe nou ik ben bang dat mij dat nog wel zou lukken ook als ik eenmaal begin :')
Een kilo in 2 dagen? Met Guylian lukte me dat wel.

En daar heb ik volgens mij al 2 jaar geen zin meer in gehad :7
crap in = crap out
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:45:25 #129
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87251226
Ik geef dan weer niks om hartige snacks. Patat, chips, kaas, worst, nootjes, ik zou er geen traan om laten als ik het niet meer zou mogen. Zoetigheid daarentegen ;( ...
pi_87251249
hartige snacks O+
Ja doei.
pi_87251262
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:43 schreef loveli het volgende:

[..]

Een kilo in 2 dagen? Met Guylian lukte me dat wel.

En daar heb ik volgens mij al 2 jaar geen zin meer in gehad :7
hehe misschien is het wel DE manier om te zorgen dat het nooit meer hoef ;)
  Vis een optie? woensdag 6 oktober 2010 @ 16:50:43 #132
70532 loveli
N
pi_87251414
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:46 schreef progje het volgende:

[..]

hehe misschien is het wel DE manier om te zorgen dat het nooit meer hoef ;)
Heb goed moeten afkicken hoor. Weet ook dat als ik weer begin met 'zooi', ik zo weer op een kilo per week zit. (Kilo zooi eten, niet een kilo aankomen. Dat gaat gelukkig langzamer.)
crap in = crap out
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:52:38 #133
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87251490
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:46 schreef motorbloempje het volgende:
hartige snacks O+
Wij zijn echt zwart en wit qua eten geloof ik :').

Straks lekker fietsen, zin in!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:53:36 #134
236335 neen
schone schijn
pi_87251554
Ik heb wil zin in patat vandaag eigenlijk :')
pi_87251658
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:52 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Wij zijn echt zwart en wit qua eten geloof ik :').

Straks lekker fietsen, zin in!
yup :+ dat wordt nog wat als we samen uit eten zouden gaan :+ :+
Ja doei.
pi_87251683
kroketten zijn mijn kryptonite :@

Gister een broodje kroket gehad :9 :D *O*
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_87251718
gevulde sweetpeppers zijn mijn zonde :9 en lekkere kaasjes :9
Ja doei.
pi_87251787
En weer thuis, nog niet bijgelezen. Wel een lijstje:

o 2 boterhammen met oude kaas
t 1 boterham met kipfilet
l 2 boterhammen met sandwichspread
t 1 boterham met kipfilet
d heel veel rode kool met runderhamburger
t kiwi, bakje magere vruchtenmousse
pi_87251824
pi_87252004
quote:
is dat dat filmpje waar die rel om was? :o
Ja doei.
  Vis een optie? woensdag 6 oktober 2010 @ 17:04:26 #141
70532 loveli
N
pi_87252050
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:03 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

is dat dat filmpje waar die rel om was? :o
rel O+
crap in = crap out
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:05:29 #142
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87252086
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:55 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

yup :+ dat wordt nog wat als we samen uit eten zouden gaan :+ :+
Tapas! :P
pi_87252159
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik geef dan weer niks om hartige snacks. Patat, chips, kaas, worst, nootjes, ik zou er geen traan om laten als ik het niet meer zou mogen. Zoetigheid daarentegen ;( ...
Ik grijp dus eerder naar chocola maar vandaag ben ik in een hartige bui en zou ik me in theorie ongans kunnen vreten aan kaas en worst en patat en krokettenGelukkig alleen in theorie oO<

Ik heb bijvoorbeeld erg trek in mijn boerenkool straks O+
pi_87252207
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:05 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

bijvoorbeeld :+
Ja doei.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:08:06 #145
148689 Muis006
pi_87252234
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:05 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Of de Thai.

...nu heb ik zin in Thais ;(
pi_87252249
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:08 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Of de Thai.

...nu heb ik zin in Thais ;(
mijn mond brandt nog na van de laatste keer :')
Ja doei.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:09:49 #147
148689 Muis006
pi_87252289
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:08 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

mijn mond brandt nog na van de laatste keer :')
Had je geen ass of fire?

Restecp :7
pi_87252304
Lijstje:

O: Brinta
L: 4 boterhammen appelstroop, kippensoep
T: gevulde koek
T: peer
T: bakje volle kwark
D: geen idee nog, Baardmans komt eten
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_87252413
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:09 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Had je geen ass of fire?

Restecp :7
nee :')

ik heb één keer bij een Thai gegeten, de mildste gerechten genomen, maar echt, m'n mond brandde weg.. wat ik er van proefde was overigens wel lekker :9
Ja doei.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:15:43 #150
236335 neen
schone schijn
pi_87252521
Ik was een tijdje terug ook bij een thais restaurant, daar had ik een gerecht met 2 van de 2 pepertjes. Maar dat viel wel mee... er stond ook op dat je nog kon vragen voor extra heet maar dat moest je dus speciaal aangeven. Het was dus gewoon goed te doen voor hollanders en lekker :~
En niet duur hoorde ik :')
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:17:13 #151
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_87252569
Oh hier zijn jullie.

Lijstje:
O/L: Vier bruine boterhammen pindakaas en melk.
T: Sporten
T: Broodje pindakaas
D: Pasta met weet-ik-nog-niet-wat-voor-saus-want-vriendin-kookt.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:18:17 #152
148689 Muis006
pi_87252613
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:17 schreef boem-dikkie het volgende:
Oh hier zijn jullie.

Lijstje:
O/L: Vier bruine boterhammen pindakaas en melk.
T: Sporten
T: Broodje pindakaas
D: Pasta met weet-ik-nog-niet-wat-voor-saus-want-vriendin-kookt.
Eet eens wat meer monneer. Zelfs ík eet meer en ik ben een klein meisje.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:21:29 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87252740
quote:
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:27 schreef Phaidra het volgende:

[..]

*boks! + koekies
*boks*!

Maar ik weet me aardig in te houden tegenwoordig 8-) Dropjes mag ik van mezelf gewoon eten (goed voor de bloeddruk *) ) maar koekjes, chocola en taart ik alleen bij anderen. Ik haal het gewoon niet in huis ^O^

Oh, en ik sluit me wat dierproeven betreft helemaal bij VMW aan. Vind het een wrede business en bovendien zijn er alternatieven die te weinig gebruikt worden.
Ik koop zelf bijna alles proefdiervrij, met dank aan de Nederlandse huismerken :) spullen van etos en kruidvat zijn nog fijn en goedkoop ook!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:22:34 #154
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_87252786
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:18 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Eet eens wat meer monneer. Zelfs ík eet meer en ik ben een klein meisje.
Vanaf zondag weer!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:23:36 #155
148689 Muis006
pi_87252824
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:22 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Vanaf zondag weer!
Waarom pas vanaf zondag?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:23:44 #156
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87252831
Nu heb ik zin in chips door jullie }:|
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:24:18 #157
148689 Muis006
pi_87252846
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:23 schreef LadyBlack het volgende:
Nu heb ik zin in chips door jullie }:|
Denk maar aan bleekselderij :Y
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:24:38 #158
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_87252860
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:23 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Waarom pas vanaf zondag?
Omdat ik alleen geld heb voor brood met pindakaas. Avondeten doe ik bij mijn vriendin uit pure noodzaak. Zondag krijg ik weer geldjes.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:25:24 #159
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_87252891
Oh, hartig!!
Vandaag alweer gebak op het werk afgeslagen.. waarom komen ze niet eens een keer met een broodje hamburger speicaal ofzo?
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:25:43 #160
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87252905
Oh trouwens, ik had dat autobedrijf gebeld, en het was echt zo'n stereotype monteur die ik aan de lijn had;
on-ver-staan-baar gemompel _O-

Ze hadden nu net iemand op een voorlopig oproepcontract, maar ze hadden maar weinig achter de hand, dus als ik even mn gegevens mailde, dan was ik een van de eerste die ze belden als ze weer iemand nodig hadden ^O^

Ik denk maar niet dat ik mn hele cv stuur oO<
pi_87252954
Afhankelijk van m'n bui ben ik dol op zowel zoet als hartig. :'). Maar alles op z'n tijd en ik haal het niet voor mezelf in huis.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:26:56 #162
148689 Muis006
pi_87252956
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:24 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Omdat ik alleen geld heb voor brood met pindakaas. Avondeten doe ik bij mijn vriendin uit pure noodzaak. Zondag krijg ik weer geldjes.
Doe dan in ieder geval volkorenbrood ofzo :Y
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:29:01 #163
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_87253028
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:26 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Doe dan in ieder geval volkorenbrood ofzo :Y
Joa, dat doe ik wel. Dat vind ik sowieso lekkerder en vult een stuk beter.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:38:19 #164
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87253380
Mijn lijstje mag aangevuld met 2 volkorenboterhammen ivm fietsen zometeen! :7
pi_87253398
Help! Toetje, makkelijk, indrukwekkend, goedkoop, snel klaar. Anyone?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:42:50 #166
236335 neen
schone schijn
pi_87253527
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Moet het ook lekker zijn of is dat niet belangrijk?
pi_87253560
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:42 schreef neen het volgende:

[..]

Moet het ook lekker zijn of is dat niet belangrijk?
Dat lijkt me evident. :+. En geen pak vla of zo. :'). Wel iets om zelf te maken.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:44:05 #168
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87253578
quote:
Clafoutis.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:44:16 #169
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87253587
Creme brulee? :9
Chocomousse?
Aardbeien/fruit/ijs met slagroom?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:44:46 #170
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87253603
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:44 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Clafoutis.
http://www.ah.nl/recepten(...)tis&course=nagerecht

Bijvoorbeeld.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:45:28 #171
229513 Blurred86
Live Positive
pi_87253627
om nog heel even terug te komen op de hele dierproeven discussie (had 'even' college tussendoor):
heb het maar even in een spoiler gezet; het werd nogal een lang verhaal :@ en het is ook niet bepaald ontopic

SPOILER
en hoe denk je dan over (fundamenteel) wetenschappelijk onderzoek? qua aantallen proefdieren gaat dat vrij gelijk op met geneesmiddelenonderzoek namelijk..

quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:51 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Het verbod op dierproeven voor cosmetica (incl. ingredienten) is maart 2009 ingegaan, maar is nooit geïmplementeerd en werd niet gehandhaafd. De VWA heeft in januari aangekondigd dit wel te gaan doen, maar daar is niet veel transparantie over. Toen in juli dit jaar ontdekt werd dat de VWA dit helemaal niet doet, kwamen ze met een bijzonder antwoord: "het handelsverbod is in Nederland nog niet van kracht en men geeft geen prioriteit aan de opsporing van mogelijke misstanden."
Pas vanaf 2013 kun je ervan uitgaan dat je shampoo e.d. proefdiervrij is.
Het handelsverbod wordt misschien niet gehandaafd (maar daar weet ik niet zo veel over moet ik eerlijk zeggen) maar ik weet echt zeker dat er in NL geen dierproeven gedaan worden voor cosmetica(ingredienten). Er is geen enkele dierexperimentencommissie die dat goed zou keuren en als je op eigen houtje toch experimenten gaat doen dan pleeg je een misdrijf. Dat wordt écht niet gedoogd. (heb vorige week college gehad van een inspecteur van de VWA).

oh en wat betreft je opmerking dat resultaten van dierproeven niet 1 op 1 te vertalen zijn naar de mens; daar heb je helemaal gelijk in, maar bedenk wel dat resultaten van alternatieven (bijvoorbeeld celkweek) óók niet 1 op 1 naar de mens te vertalen zijn. Elk model heeft zijn minpunten, wil je een perfect model voor de mens hebben, dan zul je ook op de mens moeten testen en dat gaat de meeste mensen dan ook weer te ver.
Bovendien wordt celkweek wel vaak aangedragen als alternatief voor dierproeven, maar wat dan vaak niet genoemd wordt is het feit dat voor celkweek op dit moment vaak (bijna altijd?) nog fetal bovine serum (FBS, sorry weet de NL naam niet) gebruikt wordt omdat daar nou eenmaal nog geen volwaardig synthetisch alternatief voor beschikbaar is. En FBS wordt nou ook niet bepaald op een diervriendelijke manier verkregen.

Nu lijkt het misschien net alsof ik heel erg pró dierproeven ben (om ook nog maar even op P.F's vraag in te gaan) maar dat is nou ook weer niet zo. Ik vind dat waar mogelijk dierproeven vermeden moeten worden, maar ik zie wel in dat dat op dit moment lang niet altijd mogelijk is.
Wel vind ik natuurlijk dat áls er een dierproef gedaan wordt, dat er zo veel mogelijk gedacht moet worden aan het welzijn van het dier en dat er zo min mogelijk dieren gebruikt moeten worden (wat beide overigens bij wet ook verplicht is). Ook vind ik het jammer dat het beeld dat veel mensen bij dierproeven hebben gewoon totaal niet klopt, en dat ze het dan op basis daarvan afkeuren.

Binnen mijn vakgebied (voedingsonderzoek) bijvoorbeeld vinden veel proeven plaats waarbij dieren een bepaalde stof/bepaald dieet te eten krijgen, tijdens de proef wordt dan bijvoorbeeld hun gewicht of metabolisme (op een non-invasieve manier) gemonitored, en aan het eind van de proef worden ze gedood en worden de organen en het bloed verzameld om te analyseren. Die dieren hebben dan een prima leven gehad (want strenge wettelijke eisen aan huisvesting etc) en zijn daarna op een snelle pijnloze manier gedood, ik zie niet in wat daar erger aan is dan dieren doden om hun vlees te eten. Het is echt niet allemaal zo gruwelijk als vaak gedacht wordt.

Ik vind wel dat er meer geïnvesteerd zou moeten worden in onderzoek naar proefdiervrije alternatieven (maar let wel: voor dat onderzoek zijn waarschijnlijk ook weer proefdieren nodig voor validatie van die modellen) en dat we moeten streven naar afschaffing van proefdieronderzoek waar mogelijk.

Het is wat mij betreft een ieders goed recht om er hun eigen mening op na te houden, ik vind het alleen jammer als die mening gebaseerd is op informatie die gewoon niet klopt.

woensdag 6 oktober 2010 @ 17:45:34 #172
236335 neen
schone schijn
pi_87253630
Ik zou gewoon bolletjes ijs doen met wentelteefjes van suikerbrood, maar dat is misschien ook omdat ik dat niet altijd weet te verprutsen :')
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:45:49 #173
121582 DevilsAndDust
pi_87253637
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:44 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Clafoutis.
Daar kwam ik twee zulke tegenstrijdige recepten van tegen in m'n verzameling dat ik dat niet meer aandurfde. :'). Hoe maak jij het?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:46:07 #174
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87253647
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:45 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Daar kwam ik twee zulke tegenstrijdige recepten van tegen in m'n verzameling dat ik dat niet meer aandurfde. :'). Hoe maak jij het?
Zie AH recept :').
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:47:28 #175
46684 Syrena
Boo-Ya
pi_87253696
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:45 schreef neen het volgende:
Ik zou gewoon bolletjes ijs doen met wentelteefjes van suikerbrood, maar dat is misschien ook omdat ik dat niet altijd weet te verprutsen :')
:9
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:48:14 #176
46684 Syrena
Boo-Ya
pi_87253722
Mijn clafoutis was laatst vreselijk mislukt, maar dat kwam door de vorm. Hij was halfgaar :') en dan toch opeten he.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:49:11 #177
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_87253748
O+ glee O+
Ja doei.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:51:22 #178
159579 conleche
pi_87253828
quote:
Hoe snel is snel? Anders hier mijn onvolprezen tarte tatin recept:

Verwarm de oven voor op de hoogste stand.

Schil appels en snijd ze in 8en net zoveel dat je een taartvorm ruim bedekt. (slinkt iets tijdens bakken)
Smelt een half pakje boter in een koekenpan (je vroeg niet om een slank recept :+ ) en doe de appels erbij. Laat een beetje bruin worden. Daarna 7 eetlepels suiker erover. Erbij blijven totdat de suiker een caramel vormt. Het moet als stroop van je vork glijden, maar pas op: als het verbrandt kan je de boel weggooien, wegens heul bitter en viessss.
Stort de appels in een taartvorm. Daarboven doe je bladerdeeg. Het liefst die van de versafdeling, want die is al rond. Prik gaatjes met vork. Doe in de voorverwarmde oven. Eruit als bladerdeeg bruin is. Omdraaien op bord en serveren met klodder crème fraîche of vanille-ijs. Succes verzekerd. (Recept is van mijn Franse ex-schoonpapa.)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:51:46 #179
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87253845
Haha, XM onze keukenprinses :P.
Ik houd ook vooral van hartig :9.

Ik ben nu Oesters, de film aan het kijken en aantekeningen aan het maken :').
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:54:05 #180
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87253913
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:51 schreef Viking84 het volgende:
Haha, XM onze keukenprinses :P.
>:O
Zalando Lounge - Grote Merken, Veel KortingAliExpress - die hebben ALLES!Zoek je mobiel op gsmweb
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:54:05 #181
229513 Blurred86
Live Positive
pi_87253914
en een lijstje om ook maar eens ontopic te reageren:

O: havermout, banaan, lijnzaad
T+L+T: 4x volkoren boterham (1x vegapate, 1x pindakaas), 2 pruimen, 1x koffie met melk, blokje kaas in de ah :+
D: couscous met kipfilet, gegrilde groenten en olijven

= ongeveer 1600 kcal, daarbij komt iig nog een glas wijn en misschien nog yoghurt (evt met frambozen)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:55:19 #182
229513 Blurred86
Live Positive
pi_87253949
ik zou voor de tarte tatin gaan DaD O+ clafoutis is ook lekker, maar ik vind het zo zomers!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:57:11 #183
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87254014
Ik voeg op het moment toastjes met pesto toe aan mijn lijstje :+
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:57:29 #184
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87254025
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:55 schreef Blurred86 het volgende:
ik zou voor de tarte tatin gaan DaD O+ clafoutis is ook lekker, maar ik vind het zo zomers!
http://www.ah.nl/recepten(...)tis&course=nagerecht

*)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:59:34 #185
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87254082
Ik krijg zo'n machtig toetje nooit weg na het eten :{

Tiramisu is trouwens ook goed zelf te maken en lekkerrrrr :9
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:59:45 #186
229513 Blurred86
Live Positive
pi_87254090
quote:
haha :D

maar die lijkt me eerlijk gezegd helemaal niet lekker :N
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:01:05 #187
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_87254137
oh my, ik moest huilen bij Glee... en nu ga ik koken :9
Ja doei.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:02:43 #188
121582 DevilsAndDust
pi_87254178
De tarte tatin klinkt heerlijk, maar wel als te veel werk nu. Eigenlijk weet ik niet of het uberhaupt wel slim is om een toetje te willen maken. :'). Moet nog boodschappen doen, was opvouwen, lessen voorbereiden en mezelf toonbaar maken. Allemaal binnen anderhalf uur. ;( .
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:02:50 #189
159579 conleche
pi_87254183
Oh ja, lijstjes!

5:00 O1: fruit 'n fibre halfvolle melk
10:00 O2: gekookt eitje, 1 cracker met filet Américain
13:00 L: 4 crackers filet Américain
15:00 T: druiven
17:30 T: wodka, light chips
20:00 D: Valess ding met champignons, restje groenten van gisteren (bloemkool/witlof) en rode kool.
? T: citroendropijs
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:03:01 #190
229513 Blurred86
Live Positive
pi_87254191
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:01 schreef motorbloempje het volgende:
oh my, ik moest huilen bij Glee... en nu ga ik koken :9
huh nu ben ik nieuwsgierig! Glee is normaal gesproken zo'n beetje de enige serie die ik volg waarbij ik níet hoef te huilen :')

ik ga ook maar eens koken :9
Zavvi - Fandom en GeekgearDe beste bordspellen vind je bij 999 GamesMailbird - E-mail made beautiful
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:05:32 #191
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87254261
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
De tarte tatin klinkt heerlijk, maar wel als te veel werk nu. Eigenlijk weet ik niet of het uberhaupt wel slim is om een toetje te willen maken. :'). Moet nog boodschappen doen, was opvouwen, lessen voorbereiden en mezelf toonbaar maken. Allemaal binnen anderhalf uur. ;( .
Kun je jezelf niet als toetje presenteren? O-) .

Gesteld dat het voor Baardmans is natuurlijk :').
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:06:23 #192
159579 conleche
pi_87254286
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ga je naar de AH? Koop dan van die chocolade slagroomsoesjes. Die zijn lekker en je kan er met Baardmans grappige dingen mee doen. :+
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:06:33 #193
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_87254291
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:03 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

huh nu ben ik nieuwsgierig! Glee is normaal gesproken zo'n beetje de enige serie die ik volg waarbij ik níet hoef te huilen :')

ik ga ook maar eens koken :9
ik heb de ogen uit m'n kop gejankt, heerlijk

kon ook wel even, want ik voelde me wat minder, maar nu gaat 't weer :+ O+
Ja doei.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:09:01 #194
159579 conleche
pi_87254385
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:06 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik heb de ogen uit m'n kop gejankt, heerlijk

kon ook wel even, want ik voelde me wat minder, maar nu gaat 't weer :+ O+
Ik zag laatst aflevering 2 van GA van dit seizoen en ik hield het droog zeg. Ik word nog eens een harde tante.

Glee vind ik echt stom, heb het 2 afleveringen geprobeerd, maar vind het niks :@

Mijn lievelingsserie van het moment is True Blood O+
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:09:36 #195
121582 DevilsAndDust
pi_87254407
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:05 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Kun je jezelf niet als toetje presenteren? O-) .

Gesteld dat het voor Baardmans is natuurlijk :').
Er is al eens een bak slagroom doorheen gegaan op die manier. :+.

Misschien dat ik nog minicupcakejes ga bakken.

Bedankt voor de suggesties, allemaal!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:09:48 #196
310772 Sts
pi_87254416
Hoi!

DaD:
Is gegrilde perziken met caramelsaus en ijs wat? Ik heb wel eens iets soortgelijks gemaakt en dat was snel en lekker.

Lijstje:
O: magere yoghurt met druiven en wat cruesli, halve pita
L: gepaneerde vis, bietensalade, rijst, wortelsalade
T: mango
D: salade, pita
T: druiven

Ik voel me naar, mijn oksel is een nog groter slagveld dan gisteren en heel pijnlijk. Ik vermoed dat het krentenbaard is en daarvoor moet ik waarschijnlijk naar de dokter :{
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:10:09 #197
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_87254426
oh ja, GA O+ vrijdag weer :9

Ik ben nu Criminal Minds aan het bij halen... en Haven is ook wel interessant :)

en ik luf Glee, ontzettend.. maar ik ben dan ook een sucker voor muziek, koortjes en zulks O+
Ja doei.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:10:37 #198
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_87254446
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:09 schreef conleche het volgende:

Mijn lievelingsserie van het moment is True Blood O+
waar gaat dat over? :+
Ja doei.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:14:06 #199
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87254581
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:09 schreef Sts het volgende:
Hoi!

DaD:
Is gegrilde perziken met caramelsaus en ijs wat? Ik heb wel eens iets soortgelijks gemaakt en dat was snel en lekker.

Lijstje:
O: magere yoghurt met druiven en wat cruesli, halve pita
L: gepaneerde vis, bietensalade, rijst, wortelsalade
T: mango
D: salade, pita
T: druiven

Ik voel me naar, mijn oksel is een nog groter slagveld dan gisteren en heel pijnlijk. Ik vermoed dat het krentenbaard is en daarvoor moet ik waarschijnlijk naar de dokter :{
Ohjee, dat is wel vervelender dan een beetje eczeem ja :{ hopelijk is het toch nog wat anders!!

DaD, ik sluit me bij Vik en Co aan; niet te moeilijk doen, hij komt voor jou, niet voor het eten :+
En een bak slagroom is zo klaar natuurlijk :9
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:14:44 #200
43653 sigme
Veraan
pi_87254605
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:29 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Joa, dat doe ik wel. Dat vind ik sowieso lekkerder en vult een stuk beter.
Nog beter (en een stuk goedkoper ;)): roggebrood. 0,39 voor een pakje van 500gr. Met Pandapindakaas. (Het goedkope roggebrood van de Jumbo vind ik lekkerder dan dat van de Aldi, maar de pindakaas van de Aldi is dan weer veel beter. Mag ook van de Lidl. De goedkope van Jumbo is te zoet.)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
De beste bordspellen vind je bij 999 GamesSpeel mee met Lucky Day en win!Fiverr - alle diensten vanaf 5 piek
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:14:46 #201
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87254609
Gaat glee over muziek?? Over koren??? Dan moet ik het ook zien :)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:24:48 #202
229513 Blurred86
Live Positive
pi_87254981
Glee is zo ongeloofelijk fout :D mijn gezicht staat als ik dat kijk het grootste gedeelte van de tijd zo: :') en ik spoel de liedjes vaak door want saai en langdradig, ik vraag me af nu ik het zo neerzet waarom ik het eigenlijk kijk :')
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:26:08 #203
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87255037
Hier in huis woont ook een fan van True Blood :P. Ik heb het zelf nog nooit gezien. Ik kijk naar Dexter en Desperate Housewives en voor veel meer series heb ik momenteel ook geen tijd :').
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:26:23 #204
43653 sigme
Veraan
pi_87255045
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:47 schreef loveli het volgende:
Het schaap van dit jaar smaakt mij uitstekend :9. Mogelijk is dat oordeel ietwat geflatteerd door het twee jaar eten van oud taai schaap.

Vandaag heb ik ontvangen:

Op dit moment lopen er nog vier varkens in de wei..
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:27:06 #205
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_87255069
:W
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:28:46 #206
43653 sigme
Veraan
pi_87255128
Als ik trouwens niet al die beesten had die voortdurend opgegeten moeten worden, zou ik ook bijna geen vlees eten :').
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:33:14 #207
231020 MevrouwPuff
pi_87255296
Thuis! Lekker vroeg vandaag.
Blurred, dat heb je goed gezegd, ben het helemaal met je eens.
Heb nog geen eten opstaan, denk dat ik aardappelmakreelsalade ga maken :)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:39:55 #208
43653 sigme
Veraan
pi_87255544
• brinta
• 12km hardlopen 10,2 km/u
• broodmaaltijd: 5 sneden (mayo & gebakken ei, gekookte runderworst, zoetzuur | boter & pindakaas), 4 krekkers (mayo & worst | boter & jam)
• 1 Lindeboom
• avondeten: capucijners + rijst + lamsgehakt + ui + paprika.
• toe: custardpudding & jam
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:40:05 #209
318368 mango_cream
pi_87255550
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:14 schreef LadyBlack het volgende:
Gaat glee over muziek?? Over koren??? Dan moet ik het ook zien :)
Jep, maar ik denk niet de manier waarop jij het bedoelt, het is nogal, apart, maar ik vind het wel leuk!

Lijstje:

- twee boterhammen met kaas
- pakje Liga Milkbreak
- chocoladekoekje
- twee boterhammen met kipfilet
- Mie met groenten

Gaat een beetje de betere kant op zo! Al schrik ik wel hoe weinig (ehm geen) fruit ik eet.
Terwijl ik vroeger echt braaf minimaal twee stuks at, moet ik maar weer eens doen!

Hopelijk gaat het bij jullie goed!! Ik ga er gelijk vandoor, moet zo veel huiswerk maken,
de uni is echt best lastig, qua hoeveelheid stof enzo..
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:51:08 #210
231020 MevrouwPuff
pi_87256011
Voor dat pakje milkbreak had je natuurlijk beter twee boterhammen met mager beleg kunnen nemen :)
Ben je net begonnen mango? Welke opleiding doe je?
Speel mee met Lucky Day en win!BonprixMailbird - E-mail made beautiful
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:55:40 #211
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87256187
:W thuis..Even bij een kennis langsgeweest waar wat spullen van me nog in de kelder stonden. Grote rugzak vol spullen meegenomen in de hoop dat daar m'n wireless router ook inzat...De kennis is wat vreemd en bleef op me staan wachten dus ik voelde me wat opgejaagd en wilde niet te lang blijven....Kom ik thuis: natuurlijk geen wireless router. wel m'n sjaals enzo, dus laat de winter maar komen!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:58:28 #212
331 Merel
Be here now.
pi_87256302
O - zachte kaasuienbol met filet americain
L - groentensoep, bruine boterham light komijnekaas, bruine boterham likkepot, beker melk, zakje wortelbolletjes, zakje appelpartjes
D - ik ga denk ik zo iets halen bij de verse-en-gezonde-pasta-afhaal-winkel

Leven zonder koelkast is lastig! Steeds eenpersoonsporties koken en niks kunnen bewaren is echt moeilijk. Dus daarom zo maar iets afhalen. Maar ze koken er lekkerder en gezonder dan ik zelf zou doen, dus het mag :D
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:59:04 #213
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87256323
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:56 schreef _aurum_ het volgende:
kroketten zijn mijn kryptonite :@

Gister een broodje kroket gehad :9 :D *O*
oh, hou op.

Door jullie snoep praat heb ik nu zin in redband pretmix, schoolkrijtjes en echte salmiakdrop. Niets daarvan is hier te krijgen. Dus stond ik voor het rek met koekjes in de super, maar niets meegenomen. Wel mezelf beloofd dat ik in het weekend iets lekkers ga bakken. Dat kan nu ook, want in de rugzak zaten wel m'n amerikaanse measuringcups enzo....
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:04:43 #214
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87256536
Mijn lijstje, ik ga nu maar eens m'n D 'koken'

T: als ik nog trek heb, een wasa knackebrod (vokoren) met cream cheese Plak kaas
D: nog geen idee. Heb zin om wat uitgebreider te koken, maar moet even bedenken wat en zien hoe laat ik thuis ben Tosti met mozerella, parmaham en pesto, tosti met gewone ham en kaas

groente komt morgen wel weer ofzo...
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:06:50 #215
43653 sigme
Veraan
pi_87256613
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:58 schreef Merel het volgende:
O - zachte kaasuienbol met filet americain
L - groentensoep, bruine boterham light komijnekaas, bruine boterham likkepot, beker melk, zakje wortelbolletjes, zakje appelpartjes
D - ik ga denk ik zo iets halen bij de verse-en-gezonde-pasta-afhaal-winkel

Leven zonder koelkast is lastig! Steeds eenpersoonsporties koken en niks kunnen bewaren is echt moeilijk. Dus daarom zo maar iets afhalen. Maar ze koken er lekkerder en gezonder dan ik zelf zou doen, dus het mag :D
Ik ben het al jaren gewend.
Mijn moeder heeft er ook geen.. Dus er valt zonder te leven ;).
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:10:50 #216
229513 Blurred86
Live Positive
pi_87256740
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 19:06 schreef sigme het volgende:

[..]

pfoe mij lijkt het ook wel lastig! al hoeven veel groenten helemaal niet in de koelkast eigenlijk bedenk ik me net. Ik zou vooral dingen als melk en kaas en yoghurt lastig vinden denk ik, hoe doe jij dat dan? (jij eet dat wel toch?)
en je hebt wel een vriezer of niet? dat scheelt ook al wel een hoop natuurlijk!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:11:49 #217
331 Merel
Be here now.
pi_87256779
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 19:06 schreef sigme het volgende:

[..]

De vriezer is ook stuk, dus ik kan echt helemaal niks bewaren. Hoe doe jij dat dan?
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:14:04 #218
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87256873
telt zuurkool trouwens als groente? Zit er iets van vitamine in? Want anders ben ik best tevreden over dit lijste....
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 19:04 schreef AKnynke het volgende:
Mijn lijstje, ik ga nu maar eens m'n D 'koken'

T: als ik nog trek heb, een wasa knackebrod (vokoren) met cream cheese Plak kaas
D: nog geen idee. Heb zin om wat uitgebreider te koken, maar moet even bedenken wat en zien hoe laat ik thuis ben Tosti met mozerella, parmaham en pesto, tosti met gewone ham en kaas

groente komt morgen wel weer ofzo...
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:14:28 #219
236335 neen
schone schijn
pi_87256891
Zuurkool is toch gewoon groente? Lijkt mij wel iig.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:15:45 #220
229513 Blurred86
Live Positive
pi_87256940
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 19:14 schreef AKnynke het volgende:
telt zuurkool trouwens als groente? Zit er iets van vitamine in? Want anders ben ik best tevreden over dit lijste....
[..]

volgens mij wel hoor!
http://en.wikipedia.org/wiki/Sauerkraut#Health_benefits
Zalando Lounge - Grote Merken, Veel KortingBunq - bank of the freeZalando Lounge - Grote Merken, Veel Korting
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:17:26 #221
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_87257005
Zuurkool is heel erg gezond en bevat o.a. veel vitamine C. Sterker nog, ik eet vaak zuurkool als ik me niet fit voel.

Mijn daglijstje
o. vega wienerle (vies worstje)
t. banaan en peer
l. boterham selleriesalade + boterham eiersalade
t. peer + 5 bonbons + bokkenpootje
d. kip tandoori met sperziebonen en rijst

:D Dat is veel minder erg dan ik dacht :D
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:18:37 #222
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87257052
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 19:17 schreef Tinkepink het volgende:
Zuurkool is heel erg gezond en bevat o.a. veel vitamine C. Sterker nog, ik eet vaak zuurkool als ik me niet fit voel.

Mijn daglijstje
o. vega wienerle (vies worstje)
t. banaan en peer
l. boterham selleriesalade + boterham eiersalade
t. peer + 5 bonbons + bokkenpootje
d. kip tandoori met sperziebonen en rijst

:D Dat is veel minder erg dan ik dacht :D
:) Ik ben gek op zuurkool!

Oh, en bokkepootjes.....die mis ik ook!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:21:30 #223
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87257147
Vanavond Juno op Net5!! O+
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:22:02 #224
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87257171
Mmmmm bokkepootjes :o nynke wat doe je..... nu moet ik ze ook ;(
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:22:08 #225
46684 Syrena
Boo-Ya
pi_87257172
Ik heb net deze gebakken http://www.smulweb.nl/887160/koken/recept/Gezonde-koekjes
Of ze echt gezond is maar de vraag, maar ze zijn best lekker :9
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:22:16 #226
43653 sigme
Veraan
pi_87257179
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 19:11 schreef Merel het volgende:

[..]

De vriezer is ook stuk, dus ik kan echt helemaal niks bewaren. Hoe doe jij dat dan?
Ik heb wel een werkende vriezer, dat scheelt ;).
Wat koel moet blijven bewaar ik in een geisoleerde kist, waarin ik bevroren vlees te ontdooien zet (wat de rest weer koel houdt).
Er zit het hartige broodbeleg in, de yoghurt, voorraad toetjes (ik maak gewoonlijk 1 liter tegelijk klaar, in 8 bakjes), vlees of vis voor morgen (indien van toepassing) en hondevlees.

Mijn moeder heeft een kelder.

Waarom heb je nog geen nieuwe koelkast?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:23:19 #227
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87257220
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 19:22 schreef Syrena het volgende:
Ik heb net deze gebakken http://www.smulweb.nl/887160/koken/recept/Gezonde-koekjes
Of ze echt gezond is maar de vraag, maar ze zijn best lekker :9
Dat klinkt goed ja :9
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:24:23 #228
117113 Perruche
Muffin!
pi_87257257
Hoi!

Aan mijn volgens Maria voorbeeldig lijstje mag worden toegevoegd:

S: 3 uur shoppen :')
T na D: 2 bonbons :9

Nu staat de kip te bakken, het ruikt zoooo lekker, en ik ga de broccoli koken en er een experiment mee maken, ben benieuwd!!

De buit van shoppen: mooie grijspaarsige laarzen van 160 naar 80 euro :D en en truitje van de mango die eigenlijk te duur was :') 2 dozen celestial tea en 2 nieuwe gezichtsdingetjes.

Nog nodig: basic tshirtjes & topjes, 1 nette aansluitende zwarte broek, 2 rokjes en 1 paar schoenen. Het liefst zwarte met een hakje en vetertjes. Zooo leuk O+
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:25:19 #229
331 Merel
Be here now.
pi_87257293
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 19:22 schreef sigme het volgende:

Waarom heb je nog geen nieuwe koelkast?
Dat ga ik zo ook aan m'n huisbaas vragen!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:25:53 #230
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87257315
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 19:24 schreef Perruche het volgende:
Hoi!

Aan mijn volgens Maria voorbeeldig lijstje mag worden toegevoegd:

S: 3 uur shoppen :')
T na D: 2 bonbons :9

Nu staat de kip te bakken, het ruikt zoooo lekker, en ik ga de broccoli koken en er een experiment mee maken, ben benieuwd!!

De buit van shoppen: mooie grijspaarsige laarzen van 160 naar 80 euro :D en en truitje van de mango die eigenlijk te duur was :') 2 dozen celestial tea en 2 nieuwe gezichtsdingetjes.

Nog nodig: basic tshirtjes & topjes, 1 nette aansluitende zwarte broek, 2 rokjes en 1 paar schoenen. Het liefst zwarte met een hakje en vetertjes. Zooo leuk O+
klinkt goed! Wat ga je maken met de broccoli?
Fiverr - alle diensten vanaf 5 piekBoek goedkoper bij booking.comZoek je mobiel op gsmweb
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:25:58 #231
117113 Perruche
Muffin!
pi_87257317
Oh en ik lust alles, afhankelijk van mijn bui koek, snoep (maar zonder gelatine dus maakt het makkelijker), chips, chocolade, etc etc... nom nom!

Maar Chocotoff vind ik eng, ik ben altijd bang dat ik m'n kiezen ermee uittrek :')
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:26:47 #232
236335 neen
schone schijn
pi_87257355
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 19:25 schreef Merel het volgende:

[..]

Dat ga ik zo ook aan m'n huisbaas vragen!
Nu moet je iedere keer naar de supermarkt gekoeld bier halen ;(
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:26:59 #233
117113 Perruche
Muffin!
pi_87257363
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 19:25 schreef AKnynke het volgende:

[..]

klinkt goed! Wat ga je maken met de broccoli?
Ik heb verse lasagne bladeren en daarmee wil ik een lasagne maken maar dan met broccoli en tomaat en kip in plaats van de traditionele vulling :) uitprobeersel, het moet allemaal op :P maar ik denk dat het wel lekker zal zijn...!!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:28:32 #234
43653 sigme
Veraan
pi_87257423
Mijn tanden gaan stuk van tumtumdingen. Echt waar: de stukken vliegen eraf :').
Ik moet nodig de tandarts een tand weer laten aankleien. Ik zweer dat dat men laatste tumtumachtige ooit was (zo'n harde Scandinavische). Vast wel meer dan een jaar geleden :@.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:30:16 #235
117113 Perruche
Muffin!
pi_87257485
kijk nou O+ zo fout maar ik vind ze zo leuk, en dan met een rokje met stippen ofzo :D
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:33:14 #236
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87257597
Zo! Boodschappen gedaan! Wou allemaal extra dingen kopen maar heb mezelf weten in te houden en heb alleen een milieuvriendelijke jute boodschappentas gekocht oO<

Lijstjeeee!
O: rice crispies met melk (die dingen zijn heul niet zoet!)
L: snee brood met gebakken ei, snee brood met pindakaas
T: mueslireep
D: peultjes en babymais en lenteui met woksaus en rijst
T: wat minstrils en/of nootjes

Vrijdag heb ik mn eerste werkdag! :)

Oh en morgen eet ik pasta a la Mo! Tagliatelle met spinazie, zalm en crème fraiche!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:36:13 #237
121582 DevilsAndDust
pi_87257725
Nee! De stroom in de keuken knalt eruit! :'( .
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:37:16 #238
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87257766
stop omzetten of vervangen!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:43:44 #239
301829 j.t
pi_87258002
Hoi!

Wat een enerverende dag ... NOT! Eerst heel boos geworden op paar kinderen. Een geef je vertrouwen in een leeg lokaal te werken. Pakt spullen van de overblijf, pakt drinken etc. Dus die mag voorlopig niks meer.
Met een aantal andere gisteren de rekenles herhaald de dag ervoor was alles fout. Ze presteerden om gewoon zonder kladblaadje alles uit te rekenen (maar dan fout) dus gisteren erin gestampt dat ze daarmee moeten rekenen. Leveren ze vandaag weer alles fout in. Weer geen kladblaadje gebruikt. Dus ik werd echt boos. Ze kregen zelfs een rode kop. Dus hopelijk is dat voorlopig uit de wereld.

Toen naar de taalpilot tot half 5. Wordkshops etc. Ik heb niets geleerd. En na evaluatie de anderen ook niet. Het is oude kennis die opnieuw wordt verteld, powerpoint die worden voorgelezen etc. Bar en bar slecht. Zonde van mijn tijd. Directeur gaat er ook werk van maken.

En nu dus net thuis en gegeten, heb nog geen pauze gehad vandaag, dus straks, na het nakijken van stageverslag van mn stagiaire, NIKS meer doen!
Eetlijstje is dan ook niet van superkwaliteit met geen tijd om te eten:

O: broodje pindakaas
T: appel
L: broodje kipfilet en wrap met sla, pesto en kipfilet
T: broodje kipfilet en wrap met sla, pesto en kipfilet
D: macaroni met kaas en 1 stukje stokbrood kruidenboter
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet, dan is het zoek.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:45:46 #240
229513 Blurred86
Live Positive
pi_87258086
leuk perruche O+ duur? O-)
ANWB VerzekeringenHoesjes? Casetify!Bekijk het streamingaanbod van Primevideo
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:51:10 #241
43653 sigme
Veraan
pi_87258318
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 19:43 schreef j.t het volgende:
Hoi!

Wat een enerverende dag ... NOT!
Morgen beter :).
quote:
() powerpoint die worden voorgelezen etc.
Oh, dat is zo slecht }:|.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:56:16 #242
229513 Blurred86
Live Positive
pi_87258527

[ Bericht 100% gewijzigd door Blurred86 op 07-10-2010 07:44:54 ]
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:00:19 #243
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87258700
Wat een schatje is die jonge Antonie Kamerling O+.

SPOILER
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:01:27 #244
121582 DevilsAndDust
pi_87258741
Blurred. :*. Ik hoop zo voor je dat je je snel beter voelt. Hoe is het met het contact nu?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:04:18 #245
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_87258861
SPOILER
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:04:41 #246
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_87258878
@Blurred:
SPOILER
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:06:47 #247
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_87258960
awh.. :* Blurred... -O- :*
Ja doei.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:07:13 #248
229513 Blurred86
Live Positive
pi_87258975

[ Bericht 100% gewijzigd door Blurred86 op 07-10-2010 07:45:06 ]
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:09:03 #249
229513 Blurred86
Live Positive
pi_87259045

[ Bericht 100% gewijzigd door Blurred86 op 07-10-2010 07:45:29 ]
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:10:33 #250
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_87259106
:o Nooit gedate? hoe oud ben je eigenlijk blurred?
Misschien moet je het toch eens proberen. Gewoon voor de lol. Je hoeft neit meteen met hem te trouwen, het gaat om het idee :P
Knab - Jouw online bankBoek goedkoper bij booking.comVoordelig uit? Ticketveiling.nl
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:10:47 #251
231020 MevrouwPuff
pi_87259124
Geen leuke kerels in Wageningen?
Afleiding helpt, en wat Tink zegt klopt natuurlijk ook.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:12:32 #252
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_87259193
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
Geen leuke kerels in Wageningen?
Afleiding helpt, en wat Tink zegt klopt natuurlijk ook.
Tuurlijk wel! Aan de Wageningenuni studeren er genoeg.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:13:18 #253
229513 Blurred86
Live Positive
pi_87259230
maar goed: ik wilde ook eigenlijk niet het hele topic kapen! bedankt voor de lieve woorden allemaal :*
ik heb nog een greys anatomy om te kijken dus dat ga ik maar eens doen, lekker legitiem huilen :')

[ Bericht 32% gewijzigd door Blurred86 op 07-10-2010 07:45:52 ]
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:16:03 #254
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_87259362
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:13 schreef Blurred86 het volgende:
@ Tink: 24.. heb voor mijn ex wel een paar 'vriendjes' gehad, maar echt serieus was dat niet en daten zou ik het ook niet noemen eigenlijk :@

en puff: nee niet bepaald :')

maar goed: ik wilde ook eigenlijk niet het hele topic kapen! bedankt voor de lieve woorden allemaal :*
ik heb nog een greys anatomy om te kijken dus dat ga ik maar eens doen, lekker legitiem huilen :')
Dan kan ik me best voorstellen dat je er moeite mee hebt. Naast dat je je ex gewoon mist, zijn jullie ook samen volwassen geworden. Je moet je zelf weer opnieuw 'uitvinden' , leren daten etc. Dat is best eng. En daar kan je je naar van gaan voelen.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:20:16 #255
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87259567
Aww Blurred :* Ik heb ook nooit echt gedate hoor! Joe ar not eloon! *; Wat Tink zegt klinkt dan wel logisch!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:21:20 #256
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87259625
Aww Blurred! :* Ik sluit me aan bij de adviesels van Tink :Y.

En Perruche: nais! :Y

RPM ging lekker, alleen beetje jammer dat m'n fiets kapot was en ik een minder kapotte fiets uit de kapotte fietsen moest uitzoeken }:| . Weerstand zat enorm veel speling tussen, dus ik draaide me een ongeluk.

Nu het afbakstokbrood in de oven flikkeren en de zaksoep opwarmen!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:24:07 #257
236335 neen
schone schijn
pi_87259770
O Blurred :* wat xm en maria zeggen.
Maar geen leuke jongens in Wageningen? :o nou, dat heel eventuele doorstuderen van mij dan maar niet denk ik.

[spoiler]Ik moest net wel even lachen, vriend van me postte bij andere vriend op facebook of hij nog wel broeken in huis had :') [/sub]
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:27:40 #258
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_87259944
Weet je wat ik trouwens weleens zou willen? Een make-over :@ ERg he?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:28:15 #259
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_87259970
inclusief liposuctie (voor mij dan) ^O^
Ja doei.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:29:24 #260
301829 j.t
pi_87260032
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:28 schreef motorbloempje het volgende:
inclusief liposuctie (voor mij dan) ^O^
mi too!! :s)
Big Fish GamesAliExpress - die hebben ALLES!Boek je safari bij Beekse Bergen
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:29:38 #261
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_87260049
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:27 schreef Tinkepink het volgende:
Nee hoor, ik zou er ook wel eentje willen. Op voorwaarde dat Gok me stylt en Dianne Beekman vér, vér weg blijft.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:29:59 #262
117113 Perruche
Muffin!
pi_87260071
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 19:45 schreef Blurred86 het volgende:
leuk perruche O+ duur? O-)
80 euro ofzo? ik heb andere gekocht :') maar deze wil ik ook. En dan nog een paar sneakers, dan ben ik klaar. Voorlopig dan he.

quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 19:56 schreef Blurred86 het volgende:
SPOILER
:* ik heb niet zoveel zinnigs te zeggen, bij mij heeft het iets van 1,5 jaar geduurd en nog steekt het wel eens :') maar bij jou gaat het vast beter!!!!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:30:43 #263
117113 Perruche
Muffin!
pi_87260108
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:27 schreef Tinkepink het volgende:
Zoals Ewelina zegt, van Gok O+

Mijn lasagna staat in de oven, en ik heb 2 lepels bechamelsaus op, hij was zo lekker... :@
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:31:16 #264
307275 Swietje
Hihi.
pi_87260136
Ik zou wel eens een kleding advies willen en een make up advies... :Y
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:32:28 #265
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_87260195
Ook! buikwandcorrectie en iets van een tiet ofzo
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:32:56 #266
117113 Perruche
Muffin!
pi_87260223
Oh het is al half 9! Geen idee van :')

Plastische chirurgie zou ik denk ik niet durven... vrijwillig onder het mes, nah. Alleen hangende oogleden zitten in de familie en dat zou ik wel laten weghalen, en een eventuele onderkin.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:33:57 #267
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_87260261
Aan mijn lichaam hoeft niet gesleuteld te worden, maar ik weet tegenwoordig gewoon niet hoe ik me moet kleden en hoe ik mijn haar moet doen :') Het is of te ouwelijk of te jong -O- Of gewoon saai.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:35:22 #268
307275 Swietje
Hihi.
pi_87260333
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:33 schreef Tinkepink het volgende:
Aan mijn lichaam hoeft niet gesleuteld te worden, maar ik weet tegenwoordig gewoon niet hoe ik me moet kleden en hoe ik mijn haar moet doen :') Het is of te ouwelijk of te jong -O- Of gewoon saai.
Lastig is dat he.. }:|
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:35:38 #269
331 Merel
Be here now.
pi_87260347
Blurred :* Ik heb precies hetzelfde plan als jij: zo GA kijken en eens flink janken en GA daarvoor als smoes gebruiken.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:35:45 #270
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_87260353
Oh leuk, T&S in Alkmaar O+ Kijken of ik nog bekenden zie :P
Zalando Lounge - Grote Merken, Veel KortingVoordelig uit? Ticketveiling.nlBoek je safari bij Beekse Bergen
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:35:53 #271
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_87260364
Heb mij ook al in mijn ogen laten snijden dus de rest is niet zo'n grote stap :')
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:36:46 #272
231020 MevrouwPuff
pi_87260406
Juno is op! Misschien helpt dat Blur.
En een unistad zonder leuke kerels, dat geloof ik toch ook niet eigenlijk.
Makeover kan ik ook wel gebruiken. Goed haar, kleding en kleuren die bij me passen, volgens iemand die er verstand van heeft.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:37:23 #273
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_87260445
:D Ze filmen deels in mijn oude buurt :') De kans/pracht etc. wijk overdie
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:39:24 #274
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87260538
Ik ga binnenkort een kleding-, stijl- en make-up advies doen. Kost wat, maar ik wil het gewoon :@. Ben zaterdag naar die workshop geweest en ik vond het zó tof. Ze gaat dan ook je klerenkast doorploegen O+.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:40:09 #275
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_87260570
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ga binnenkort een kleding-, stijl- en make-up advies doen. Kost wat, maar ik wil het gewoon :@. Ben zaterdag naar die workshop geweest en ik vond het zó tof. Ze gaat dan ook je klerenkast doorploegen O+.
Ja vertel eens! Wilde al de hele tijd vragen hoe het was!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:40:40 #276
117113 Perruche
Muffin!
pi_87260609
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
wat? vertel eens meer!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:41:23 #277
307275 Swietje
Hihi.
pi_87260651
Vertel XM!!!! :D
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:42:41 #278
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87260719
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:40 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ja vertel eens! Wilde al de hele tijd vragen hoe het was!
Ja, heel tof!! Ik heb blijkbaar een zandloperfiguur :o. Ik dacht altijd dat ik een 8 was, dus onder breed en boven smal, maar ze had zo'n meetding en heup/schouderbreedte was ongeveer gelijk. Kreeg te horen wat de absolute do's en dont's waren. Maar goed, dit was vanuit de sportschool, maar een uurtje en met 7 vrouw, dus meer zat er niet in helaas. Maar ze was erg aardig en bekwaam :Y.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:44:23 #279
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_87260801
En wat zijn de do en donts? :P
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:44:33 #280
211002 Goodbye
Awesome!
pi_87260813
Abend Slankies! O+

En ja, XM, vertel eens wat meer! *O* Ook over die workshop, wat was dat dan precies?

Lijst:

O: yoghurt met muesli
T: italiaanse bol rosbief
L: triangelbroodje met eh, beleg :') (alfalfa, kappertjes, zontomaatjes en iets wat op carpaccio leek) en een verse jus d'orange
T: appel, breaker aardbei
D: chinees :')

Kan beter, zegmaar.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
Voordelig uit? Ticketveiling.nlMailbird - E-mail made beautifulBig Fish Games
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:51:51 #281
211002 Goodbye
Awesome!
pi_87261154
Topickillerrrrrr
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:53:00 #282
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_87261221
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:44 schreef Tinkepink het volgende:
http://www.bodyshapefashionadvice.com/hourglass.php
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:53:51 #283
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_87261281
quote:
ik las do's en donuts *; ;( :')
Ja doei.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:54:22 #284
159579 conleche
pi_87261307
Juno! O+ Hamburgertelefoon O+

Blurred: :*
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:54:24 #285
212963 Principessa.Farfallus
pi_87261309
Ik was bijna klaar met vet lekker koken maar nu heb ik mijn tong verbrand en daarna mijn hand omdat ik het niet op de grond uit wou spugen. Dus nu proef ik het niet eens meer :')
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:54:57 #286
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87261341
quote:
Do's: kokerrok, knielengte rokken met lange laarzen eronder, tailleriemen om de taille nog extra te accentueren.
Don't: horizontale lijnen in de schoenen (wreefbandjes e.d.) en op de enkels, want fors :+. En jurkjes van dunne, accentuerende stof, want ik heb dubbele heupen }:| . Je normale heupen dus en daarboven de befaamde zadeltasjes }:| }:| }:| . Maar ze zei dat ik een mooi figuur had O+. En dat zei ze niet tegen iedereen :7.

Ja en verder valt er niet zoveel over te vertellen eigenlijk. Sportschool had verwenweek vanwege 5-jarig bestaan en dit was een van de activiteiten waar je je voor in kon schrijven.

Maar ben dus wel genegen om bij haar een afspraak te maken voor persoonlijk advies :Y.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:55:04 #287
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_87261346
O+ Juno is een toffe film O+
Ja doei.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:57:24 #288
178222 ihatefastcars
pi_87261480
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:55 schreef motorbloempje het volgende:
O+ Juno is een toffe film O+
:Y

Zelf Over de Streep aan 't kijken op Ned. 3. Al eerder gezien maar vrees dat ik 't weer niet droog ga houden.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:58:41 #289
pi_87261530
Hoe bewaar ik witlof? En bleekselderij? In de koelkast?
En uien en zo kunnen gewoon op het aanrecht toch?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:59:59 #290
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_87261594
ik zit mn laatste stronk broccoli op te knagen :9
dan heb ik een hele stronk in m'n eentje op :9
Ja doei.
Big Fish GamesSpeel mee met Lucky Day en win!Boek goedkoper bij booking.com
  woensdag 6 oktober 2010 @ 21:00:06 #291
236335 neen
schone schijn
pi_87261601
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:57 schreef ihatefastcars het volgende:

[..]

:Y

Zelf Over de Streep aan 't kijken op Ned. 3. Al eerder gezien maar vrees dat ik 't weer niet droog ga houden.
Die kijk ik ook ^O^
  woensdag 6 oktober 2010 @ 21:03:07 #292
301829 j.t
pi_87261767
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:58 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Hoe bewaar ik witlof? En bleekselderij? In de koelkast?
En uien en zo kunnen gewoon op het aanrecht toch?
Groentes doe ik altijd in koelkast, en uien in een bak in een kast. Dus donker enzo...

Ik wil zalf met salicylzuur (of hoe je het schrijft) kopen. Ik ging vanmorgen weg, met vrij normale huid. En voor het middag uur had ik gegroeit:

- 1 enorme ontstoken mee-eter op mijn lip, gevolg: rode dikke lip
- stuk of 4-5 beginnende onstoken plekker (van die enorme pijnlijke rode bulten, die zich niet ontwikkelen tot puisten of iets waar iets uitkomt en wél weken blijven zitten en pijn doen)
- 3 puistjes ...

Dat is toch niet normaal??? Laatste tijd steeds meer last van, mn hele rug zit ook onder zegt mn meneer. :'(
  woensdag 6 oktober 2010 @ 21:03:54 #293
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_87261813
RIP alvast..
Ja doei.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 21:06:13 #294
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_87261945
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:54 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Do's: kokerrok, knielengte rokken met lange laarzen eronder, tailleriemen om de taille nog extra te accentueren.
Don't: horizontale lijnen in de schoenen (wreefbandjes e.d.) en op de enkels, want fors :+. En jurkjes van dunne, accentuerende stof, want ik heb dubbele heupen }:| . Je normale heupen dus en daarboven de befaamde zadeltasjes }:| }:| }:| .
Je hebt ook een mooi figuur :Y En dat is overigens precies hoe ik me kleed. Daarnaast draag ik nooit schoudervulling.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 21:08:44 #295
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_87262048
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 21:03 schreef j.t het volgende:-- stuk of 4-5 beginnende onstoken plekker (van die enorme pijnlijke rode bulten, die zich niet ontwikkelen tot puisten of iets waar iets uitkomt en wél weken blijven zitten en pijn doen)
:o Daar heb ik ook last van! Heb een plekje op mijn wang die maar niet weggaat }:| Dermalogicaspul helpt helaas niet :{
  woensdag 6 oktober 2010 @ 21:09:35 #296
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87262085
Ik kon een kleine schoudervulling wel hebben, maar moet geen complete maandverbanden eronder plakken :') :D.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 21:12:03 #297
52646 progje
Blub
pi_87262196
Blurred :*
  woensdag 6 oktober 2010 @ 21:12:10 #298
301829 j.t
pi_87262199
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 21:08 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

:o Daar heb ik ook last van! Heb een plekje op mijn wang die maar niet weggaat }:| Dermalogicaspul helpt helaas niet :{
Het internet definieert dat dus als acne. Nu verspreid het bij mij zich alsof het besmettelijk is. Heb ik 1 zo'n plekje, zit er paar uur later 1 vlakbij in de buurt, de dag daarna iets verderop. En zo heb ik verschillende van die plekken in verschillende stadia.

Ik begon er echt mee zo rond mn 19e .... nu 24, en ik baal. Ik dacht dat het nu wel eens weg zou zijn. Heb gewoon geen mooie huid. Bluh... daarom dat salicylzuur, dat haalt je bovenste huidlaag weg, zodat je poriën niet meer kunnen verstoppen. Klinkt té chemisch, maar ja, desperate
  woensdag 6 oktober 2010 @ 21:13:33 #299
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_87262275
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 21:12 schreef j.t het volgende:

[..]

Het internet definieert dat dus als acne. Nu verspreid het bij mij zich alsof het besmettelijk is. Heb ik 1 zo'n plekje, zit er paar uur later 1 vlakbij in de buurt, de dag daarna iets verderop. En zo heb ik verschillende van die plekken in verschillende stadia.

Ik begon er echt mee zo rond mn 19e .... nu 24, en ik baal. Ik dacht dat het nu wel eens weg zou zijn. Heb gewoon geen mooie huid. Bluh... daarom dat salicylzuur, dat haalt je bovenste huidlaag weg, zodat je poriën niet meer kunnen verstoppen. Klinkt té chemisch, maar ja, desperate
Ik heb mijn hele leven een mooie huid gehad en sinds een jaar last van pukkeltjes. Dus. Het is niet perse leeftijd gerelateerd.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 21:14:50 #300
pi_87262357
Paddenstoelen risotto :9 Alleen was mijn paddenstoelenbouillon op ;(
BonprixMailbird - E-mail made beautifulBonprix
  woensdag 6 oktober 2010 @ 21:14:54 #301
301829 j.t
pi_87262360
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 21:13 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik heb mijn hele leven een mooie huid gehad en sinds een jaar last van pukkeltjes. Dus. Het is niet perse leeftijd gerelateerd.
Maar wat dan wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')