Eet eens wat meer monneer. Zelfs ík eet meer en ik ben een klein meisje.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:17 schreef boem-dikkie het volgende:
Oh hier zijn jullie.
Lijstje:
O/L: Vier bruine boterhammen pindakaas en melk.
T: Sporten
T: Broodje pindakaas
D: Pasta met weet-ik-nog-niet-wat-voor-saus-want-vriendin-kookt.
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:46 schreef shinydiscoball het volgende:
Sowieso hou ik niet van snoep, bah. Ik ben wel een zoetekauw, maar dat haal ik uit taart en chocola
*boks*!quote:
Vanaf zondag weer!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:18 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Eet eens wat meer monneer. Zelfs ík eet meer en ik ben een klein meisje.
Omdat ik alleen geld heb voor brood met pindakaas. Avondeten doe ik bij mijn vriendin uit pure noodzaak. Zondag krijg ik weer geldjes.quote:
Doe dan in ieder geval volkorenbrood ofzoquote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:24 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Omdat ik alleen geld heb voor brood met pindakaas. Avondeten doe ik bij mijn vriendin uit pure noodzaak. Zondag krijg ik weer geldjes.
Joa, dat doe ik wel. Dat vind ik sowieso lekkerder en vult een stuk beter.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:26 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Doe dan in ieder geval volkorenbrood ofzo
Moet het ook lekker zijn of is dat niet belangrijk?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Help! Toetje, makkelijk, indrukwekkend, goedkoop, snel klaar. Anyone?
Dat lijkt me evident.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:42 schreef neen het volgende:
[..]
Moet het ook lekker zijn of is dat niet belangrijk?
Clafoutis.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en hoe denk je dan over (fundamenteel) wetenschappelijk onderzoek? qua aantallen proefdieren gaat dat vrij gelijk op met geneesmiddelenonderzoek namelijk..Het handelsverbod wordt misschien niet gehandaafd (maar daar weet ik niet zo veel over moet ik eerlijk zeggen) maar ik weet echt zeker dat er in NL geen dierproeven gedaan worden voor cosmetica(ingredienten). Er is geen enkele dierexperimentencommissie die dat goed zou keuren en als je op eigen houtje toch experimenten gaat doen dan pleeg je een misdrijf. Dat wordt écht niet gedoogd. (heb vorige week college gehad van een inspecteur van de VWA).quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:51 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Het verbod op dierproeven voor cosmetica (incl. ingredienten) is maart 2009 ingegaan, maar is nooit geïmplementeerd en werd niet gehandhaafd. De VWA heeft in januari aangekondigd dit wel te gaan doen, maar daar is niet veel transparantie over. Toen in juli dit jaar ontdekt werd dat de VWA dit helemaal niet doet, kwamen ze met een bijzonder antwoord: "het handelsverbod is in Nederland nog niet van kracht en men geeft geen prioriteit aan de opsporing van mogelijke misstanden."
Pas vanaf 2013 kun je ervan uitgaan dat je shampoo e.d. proefdiervrij is.
oh en wat betreft je opmerking dat resultaten van dierproeven niet 1 op 1 te vertalen zijn naar de mens; daar heb je helemaal gelijk in, maar bedenk wel dat resultaten van alternatieven (bijvoorbeeld celkweek) óók niet 1 op 1 naar de mens te vertalen zijn. Elk model heeft zijn minpunten, wil je een perfect model voor de mens hebben, dan zul je ook op de mens moeten testen en dat gaat de meeste mensen dan ook weer te ver.
Bovendien wordt celkweek wel vaak aangedragen als alternatief voor dierproeven, maar wat dan vaak niet genoemd wordt is het feit dat voor celkweek op dit moment vaak (bijna altijd?) nog fetal bovine serum (FBS, sorry weet de NL naam niet) gebruikt wordt omdat daar nou eenmaal nog geen volwaardig synthetisch alternatief voor beschikbaar is. En FBS wordt nou ook niet bepaald op een diervriendelijke manier verkregen.
Nu lijkt het misschien net alsof ik heel erg pró dierproeven ben (om ook nog maar even op P.F's vraag in te gaan) maar dat is nou ook weer niet zo. Ik vind dat waar mogelijk dierproeven vermeden moeten worden, maar ik zie wel in dat dat op dit moment lang niet altijd mogelijk is.
Wel vind ik natuurlijk dat áls er een dierproef gedaan wordt, dat er zo veel mogelijk gedacht moet worden aan het welzijn van het dier en dat er zo min mogelijk dieren gebruikt moeten worden (wat beide overigens bij wet ook verplicht is). Ook vind ik het jammer dat het beeld dat veel mensen bij dierproeven hebben gewoon totaal niet klopt, en dat ze het dan op basis daarvan afkeuren.
Binnen mijn vakgebied (voedingsonderzoek) bijvoorbeeld vinden veel proeven plaats waarbij dieren een bepaalde stof/bepaald dieet te eten krijgen, tijdens de proef wordt dan bijvoorbeeld hun gewicht of metabolisme (op een non-invasieve manier) gemonitored, en aan het eind van de proef worden ze gedood en worden de organen en het bloed verzameld om te analyseren. Die dieren hebben dan een prima leven gehad (want strenge wettelijke eisen aan huisvesting etc) en zijn daarna op een snelle pijnloze manier gedood, ik zie niet in wat daar erger aan is dan dieren doden om hun vlees te eten. Het is echt niet allemaal zo gruwelijk als vaak gedacht wordt.
Ik vind wel dat er meer geïnvesteerd zou moeten worden in onderzoek naar proefdiervrije alternatieven (maar let wel: voor dat onderzoek zijn waarschijnlijk ook weer proefdieren nodig voor validatie van die modellen) en dat we moeten streven naar afschaffing van proefdieronderzoek waar mogelijk.
Het is wat mij betreft een ieders goed recht om er hun eigen mening op na te houden, ik vind het alleen jammer als die mening gebaseerd is op informatie die gewoon niet klopt.
Daar kwam ik twee zulke tegenstrijdige recepten van tegen in m'n verzameling dat ik dat niet meer aandurfde.quote:
Zie AH receptquote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Daar kwam ik twee zulke tegenstrijdige recepten van tegen in m'n verzameling dat ik dat niet meer aandurfde.. Hoe maak jij het?
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:45 schreef neen het volgende:
Ik zou gewoon bolletjes ijs doen met wentelteefjes van suikerbrood, maar dat is misschien ook omdat ik dat niet altijd weet te verprutsen
Hoe snel is snel? Anders hier mijn onvolprezen tarte tatin recept:quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
quote:
http://www.ah.nl/recepten(...)tis&course=nagerechtquote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:55 schreef Blurred86 het volgende:
ik zou voor de tarte tatin gaan DaDclafoutis is ook lekker, maar ik vind het zo zomers!
hahaquote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
http://www.ah.nl/recepten(...)tis&course=nagerecht
huh nu ben ik nieuwsgierig! Glee is normaal gesproken zo'n beetje de enige serie die ik volg waarbij ik níet hoef te huilenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:01 schreef motorbloempje het volgende:
oh my, ik moest huilen bij Glee... en nu ga ik koken
Kun je jezelf niet als toetje presenteren?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
De tarte tatin klinkt heerlijk, maar wel als te veel werk nu. Eigenlijk weet ik niet of het uberhaupt wel slim is om een toetje te willen maken.. Moet nog boodschappen doen, was opvouwen, lessen voorbereiden en mezelf toonbaar maken. Allemaal binnen anderhalf uur.
.
Ga je naar de AH? Koop dan van die chocolade slagroomsoesjes. Die zijn lekker en je kan er met Baardmans grappige dingen mee doen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
De tarte tatin klinkt heerlijk, maar wel als te veel werk nu. Eigenlijk weet ik niet of het uberhaupt wel slim is om een toetje te willen maken.. Moet nog boodschappen doen, was opvouwen, lessen voorbereiden en mezelf toonbaar maken. Allemaal binnen anderhalf uur.
.
ik heb de ogen uit m'n kop gejankt, heerlijkquote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:03 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
huh nu ben ik nieuwsgierig! Glee is normaal gesproken zo'n beetje de enige serie die ik volg waarbij ik níet hoef te huilen
ik ga ook maar eens koken
Ik zag laatst aflevering 2 van GA van dit seizoen en ik hield het droog zeg. Ik word nog eens een harde tante.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik heb de ogen uit m'n kop gejankt, heerlijk
kon ook wel even, want ik voelde me wat minder, maar nu gaat 't weer![]()
Er is al eens een bak slagroom doorheen gegaan op die manier.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Kun je jezelf niet als toetje presenteren?.
Gesteld dat het voor Baardmans is natuurlijk.
waar gaat dat over?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:09 schreef conleche het volgende:
Mijn lievelingsserie van het moment is True Blood
Ohjee, dat is wel vervelender dan een beetje eczeem jaquote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:09 schreef Sts het volgende:
Hoi!
DaD:
Is gegrilde perziken met caramelsaus en ijs wat? Ik heb wel eens iets soortgelijks gemaakt en dat was snel en lekker.
Lijstje:
O: magere yoghurt met druiven en wat cruesli, halve pita
L: gepaneerde vis, bietensalade, rijst, wortelsalade
T: mango
D: salade, pita
T: druiven
Ik voel me naar, mijn oksel is een nog groter slagveld dan gisteren en heel pijnlijk. Ik vermoed dat het krentenbaard is en daarvoor moet ik waarschijnlijk naar de dokter
Nog beter (en een stuk goedkoperquote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:29 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Joa, dat doe ik wel. Dat vind ik sowieso lekkerder en vult een stuk beter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |