het kan altijd ergerquote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:59 schreef LadyBlack het volgende:
Godver.... ik krijg net een email van een vriendin dat zij en haar man uit elkaar gaan![]()
Bijna 3 jaar getrouwd, net een nieuw huis.... en zij waren destijds notabene de eye-opener waardoor ik mijn slechte relatie verbrak
Vind het altijd zo heftigen hoe reageer je daar nou op? Ze mailt dat bellen te pijnlijk is, nou dat snap ik wel... maar schrijvend reageren is best moeilijk.
For the record; dierenproeven voor het testen van cosmetica (eindproducten en ingredienten) zijn al jaren verboden in Nederland, vanaf 2013 (meen ik zo uit mijn hoofd) wordt dit ook op Europees niveau ingevoerd en vanaf dan geldt er ook een handelsverbod voor die producten en ingredienten (waardoor ze dus ook niet meer ingevoerd mogen worden).quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ligt eraan voor wat. Dierenproeven voor make-up bijvoorbeeld, dat vind ik onnodig. Wat medicijnen e.d. betreft, ben ik ook geen tegenstander.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Syrena nog gefeliciteerd met je verjaardag!
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
Yup, kan me voorstellen dat ze ook niet alleen wil zijn op zo'n moment.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:32 schreef _aurum_ het volgende:
Feli Syrena!
En nog even een copy/paste:
[..]
het kan altijd ergerMijn beste vriendin ligt na 1,5 jaar huwelijk in scheiding. En ik als ceremoniemeester heb me 3 slagen in de rondte gewerkt op hun trouwdag
![]()
Smsje sturen kan helpen en soms hoef je er alleen te zijn en niet te praten
Zo zwartwit ligt het niet.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:35 schreef Blurred86 het volgende:
oh nieuw topic, copy/paste:
Ik vraag me trouwens wel eens af of mensen die zo tegen dierproeven zijn dan ook geen medicijnen willen als ze ziek zijn?
Ja natuurlijk, waar een volwaardig alternatief beschikbaar is vind ik ook zeker dat het gebruik daarvan de voorkeur verdient boven een dierproef (sterker nog: bij wet ben je verplicht het alternatief te gebruiken als dat bestaat), en ik vind dat je ook altijd moet streven naar het gebruik van zo min mogelijk proefdieren (en ook daarin kunnen alternatieven een belangrijke rol spelen). Maar op dit moment is het zo dat er voor veel testen gewoon simpelweg nog geen volwaardig alternatief bestaat.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:44 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Zo zwartwit ligt het niet.![]()
Er zijn betere methodes dan dierproeven: http://www.dierproeveninformatie.nl/ en http://www.proefdiervrijetechnieken.nl/fonds
Ik ben er een voorstander van dat meer gebruik wordt gemaakt van die methodes, maar dat wil niet zeggen dat ik huidige medicatie niet wil gebruiken.
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:35 schreef Blurred86 het volgende:
oh nieuw topic, copy/paste:
[..]
For the record; dierenproeven voor het testen van cosmetica (eindproducten en ingredienten) zijn al jaren verboden in Nederland, vanaf 2013 (meen ik zo uit mijn hoofd) wordt dit ook op Europees niveau ingevoerd en vanaf dan geldt er ook een handelsverbod voor die producten en ingredienten (waardoor ze dus ook niet meer ingevoerd mogen worden).
dierproeven zijn overigens ook geen vervanging van klinische studies op mensen, als je een medicijn wilt ontwikkelen zul je altijd éérst dierproeven moeten doen en dan in een later stadium je medicijn ook op mensen testen.
Ik vraag me trouwens wel eens af of mensen die zo tegen dierproeven zijn dan ook geen medicijnen willen als ze ziek zijn?Oh, echt? Wat goedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet nog dat ik als klein meisje lid werd van Proefkoneen (die waren, als ik het goed heb) juist tegen het testen van make-up artikelen op dieren.
Maar de uitslagen van die dierproeven zijn veelal niet te extrapoleren naar mensen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:56 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, waar een volwaardig alternatief beschikbaar is vind ik ook zeker dat het gebruik daarvan de voorkeur verdient boven een dierproef (sterker nog: bij wet ben je verplicht het alternatief te gebruiken als dat bestaat), en ik vind dat je ook altijd moet streven naar het gebruik van zo min mogelijk proefdieren (en ook daarin kunnen alternatieven een belangrijke rol spelen). Maar op dit moment is het zo dat er voor veel testen gewoon simpelweg nog geen volwaardig alternatief bestaat.
quote:92%) van de kandidaatgeneesmiddelen die als veilig worden aangemerkt na dierproeven, wordt tijdens klinische studies op mensen alsnog afgekeurd vanwege schadelijkheid of een gebrek aan gunstige effecten(*1). bron
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:47 schreef loveli het volgende:
Over dierproeven gesproken, ik zit me af te vragen hoe Sigmes beesten smaken![]()
Ik ben tegen omdat het ineffectief is.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:32 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Wat is nu jullie standpunt over dierproeven? Ik begrijp het niet meer zo.
Mijn standpunt: bij geneesmiddelenonderzoek en medisch onderzoek: voorstander (wel in alle redelijkheid). Hedonistische zaken: dat hoeft voor mij niet.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:32 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Wat is nu jullie standpunt over dierproeven? Ik begrijp het niet meer zo.
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:36 schreef loveli het volgende:
[..]
Mijn standpunt: bij geneesmiddelenonderzoek en medisch onderzoek: voorstander (wel in alle redelijkheid). Hedonistische zaken: dat hoeft voor mij niet.
Ik bedoelde van de mensen die net hun standpunt verteldequote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:37 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb geen mening, al had ik in de 2e klas middelbare school wel een meningen toen hadden we gewonnen met een plan van aanpak tegen het gebruik van op dieren geteste meuk, ofzo
![]()
nu koop ik vooral make up bij de HEMA, dat geloof ik niet op dieren is getest, maar net als met vegetarisme heb ik zoiets van 'het gebeurt toch wel'lekker makkelijk hè?
En er zijn geen alternatieven op dit moment?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:36 schreef loveli het volgende:
[..]
Mijn standpunt: bij geneesmiddelenonderzoek en medisch onderzoek: voorstander (wel in alle redelijkheid). Hedonistische zaken: dat hoeft voor mij niet.
Ken ook iemand die dierproeven heeft gedaan en daarbij de lever van ratten moest onderzoeken, dus de overlevingskans van de beestjes was nul. Een collega vond het zo eng en zielig om een rat dood te maken, dat het uiteindelijk erg akelig voor het beestje werd.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:25 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat blurred zegt over dierproeven.
Maar ik hoorde laatst van iemand die proefdieronderzoek doet dat ze keek bij een ander zn proef en dat ging zo grof dat ze er onpasselijk van werd!
Zelf zou ik het niet doen btw. Lekker hypocriet hè!
Dat weet vmw beter dan ik. Maar als je naar softenon en DES kijkt, lijkt mij dat je met bepaalde dingen maar beter te voorzichtig kunt zijn.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:39 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
En er zijn geen alternatieven op dit moment?
Wel veel meer andere dingen dan eten hequote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zelf overweeg ik wel steeds vaker om niet of nauwelijks nog vlees te eten. Zo lekker vind ik het niet, ik kan prima zonder en er zijn tegenwoordig goede vervangers. We eten nu al meerdere keren per week een D zonder vlees en dat bevalt me eigenlijk best goed. Duvel mag van mij gerust vlees blijven eten, maar ik denk wel dat ik er nog verder mee ga minderen.
Als je het zeker wilt weten en je wilt niet al teveel moeite daarvoor doen: http://vereniging.proefdi(...)ntid=1076&soort=merkquote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:37 schreef motorbloempje het volgende:
nu koop ik vooral make up bij de HEMA, dat geloof ik niet op dieren is getest, maar net als met vegetarisme heb ik zoiets van 'het gebeurt toch wel'lekker makkelijk hè?
Jij eet altijd zo lekker!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:36 schreef progje het volgende:
Lijstje dan maar
O: kellogs special K + magere melk
T: witte druiven
L: salade van 200 gram andijvie, 75 gram gerookte kipfilet, artisjok harten, augurk, 1 tomaat, komkommer dressing van light mayo + mosterd + azijn + honing
T: half roggebroodje denk ik (zijn rondjes van roggebrood die als toastje bedoeld zijn)
T: 3 mini cervelaat worstjes
D: broccoli + lamsworstjes (veel broccoli en ik denk zo'n 175 gram vlees)
ik heb zoooon trek in een kroket! 6 november ben ik even op schiphol, en ik hoop dat je achter de douane ook kroketten kunt krijgen!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hm, dit is wel een beetje tegenstrijdig met m'n "broodje kroket" van vanmiddag
![]()
.
Juist Softenon wordt door tegenstanders aangehaald om aan te tonen dat dierproeven zinloos zijn.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:44 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat weet vmw beter dan ik. Maar als je naar softenon en DES kijkt, lijkt mij dat je met bepaalde dingen maar beter te voorzichtig kunt zijn.
Broodje groentekroket! Doe ik ook best vaakquote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hm, dit is wel een beetje tegenstrijdig met m'n "broodje kroket" van vanmiddag
![]()
.
Enlighten? Dus de enige manier om erachter te komen was zwangere vrouwen het laten gebruiken?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:54 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Juist Softenon wordt door tegenstanders aangehaald om aan te tonen dat dierproeven zinloos zijn.
Echt rot voor je dat je naar het buitenland moet zegquote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:57 schreef Perruche het volgende:
Ik kan trouwens niet komen naar de meet, aangezien ik 1 november voor een paar weken op traning moet naar het buitenland... wel jammer...!
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Echt rot voor je dat je naar het buitenland moet zeg.
Yep, dierproeven gaven geen reden tot zorg, dus voorschrijven maar.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:58 schreef loveli het volgende:
[..]
Enlighten? Dus de enige manier om erachter te komen was zwangere vrouwen het laten gebruiken?
*stil*quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:59 schreef Perruche het volgende:
Lijstje tot nu toe:
O: 2x brood met geitenkaas & honing
L: 2x brood met halve avocado
T: blokje choco, appel
T: yoghurt shake met banaan ga ik nog maken denk ik
D: ik wil een soort pasta maken met kip en broccoli denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |