abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87241710
Het vorige deel: slank # 1198 zonder originele titel

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_87241743
Feli Syrena! *O*

En nog even een copy/paste:

quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:59 schreef LadyBlack het volgende:
Godver.... ik krijg net een email van een vriendin dat zij en haar man uit elkaar gaan ;(
Bijna 3 jaar getrouwd, net een nieuw huis.... en zij waren destijds notabene de eye-opener waardoor ik mijn slechte relatie verbrak :o

Vind het altijd zo heftig ;( en hoe reageer je daar nou op? Ze mailt dat bellen te pijnlijk is, nou dat snap ik wel... maar schrijvend reageren is best moeilijk.
het kan altijd erger :X Mijn beste vriendin ligt na 1,5 jaar huwelijk in scheiding. En ik als ceremoniemeester heb me 3 slagen in de rondte gewerkt op hun trouwdag :{

Smsje sturen kan helpen en soms hoef je er alleen te zijn en niet te praten :)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:34:50 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87241839
Hoi :W.
Niet meer actief op Fok!
pi_87241865
oh nieuw topic, copy/paste:

quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:53 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ligt eraan voor wat. Dierenproeven voor make-up bijvoorbeeld, dat vind ik onnodig. Wat medicijnen e.d. betreft, ben ik ook geen tegenstander.
For the record; dierenproeven voor het testen van cosmetica (eindproducten en ingredienten) zijn al jaren verboden in Nederland, vanaf 2013 (meen ik zo uit mijn hoofd) wordt dit ook op Europees niveau ingevoerd en vanaf dan geldt er ook een handelsverbod voor die producten en ingredienten (waardoor ze dus ook niet meer ingevoerd mogen worden).
dierproeven zijn overigens ook geen vervanging van klinische studies op mensen, als je een medicijn wilt ontwikkelen zul je altijd éérst dierproeven moeten doen en dan in een later stadium je medicijn ook op mensen testen.
Ik vraag me trouwens wel eens af of mensen die zo tegen dierproeven zijn dan ook geen medicijnen willen als ze ziek zijn?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Syrena nog gefeliciteerd met je verjaardag! :*
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:39:41 #5
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_87241992
Perruche, klinkt leuk je wekr, ik had het ook gedaan hoor!

Ik heb spotify, maar hoe maak je een speellijst/speel je meer dan 1 liedje af? :?
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  Vis een optie? woensdag 6 oktober 2010 @ 12:40:32 #6
70532 loveli
N
pi_87242020
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:32 schreef _aurum_ het volgende:
Feli Syrena! *O*

En nog even een copy/paste:
[..]

het kan altijd erger :X Mijn beste vriendin ligt na 1,5 jaar huwelijk in scheiding. En ik als ceremoniemeester heb me 3 slagen in de rondte gewerkt op hun trouwdag :{

Smsje sturen kan helpen en soms hoef je er alleen te zijn en niet te praten :)
Yup, kan me voorstellen dat ze ook niet alleen wil zijn op zo'n moment.
crap in = crap out
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:41:17 #7
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_87242049
Nevermind, ik zie het al, had het al gedaan :7
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_87242140
Cali :D :*

Ik ben voor dierproeven waar noodzakelijk, ik bedoel het is niet leuk, maar beter dan op mensen testen of geen medicijnen hebben...
pi_87242177
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:35 schreef Blurred86 het volgende:
Ik vraag me trouwens wel eens af of mensen die zo tegen dierproeven zijn dan ook geen medicijnen willen als ze ziek zijn?
Zo zwartwit ligt het niet. :)
Er zijn betere methodes dan dierproeven: http://www.dierproeveninformatie.nl/ en http://www.proefdiervrijetechnieken.nl/fonds
Ik ben er een voorstander van dat meer gebruik wordt gemaakt van die methodes, maar dat wil niet zeggen dat ik huidige medicatie niet wil gebruiken.

Gefeli nog Syrena. *O*

Moeilijk LadyBlack.
Meer dan een troostend woord, een luisterend oor en eventueel slaapruimte kun je niet bieden.
  Vis een optie? woensdag 6 oktober 2010 @ 12:47:34 #10
70532 loveli
N
pi_87242235
Over dierproeven gesproken, ik zit me af te vragen hoe Sigmes beesten smaken :9 :Y)
crap in = crap out
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:56:53 #11
229513 Blurred86
Live Positive
pi_87242542
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:44 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Zo zwartwit ligt het niet. :)
Er zijn betere methodes dan dierproeven: http://www.dierproeveninformatie.nl/ en http://www.proefdiervrijetechnieken.nl/fonds
Ik ben er een voorstander van dat meer gebruik wordt gemaakt van die methodes, maar dat wil niet zeggen dat ik huidige medicatie niet wil gebruiken.
Ja natuurlijk, waar een volwaardig alternatief beschikbaar is vind ik ook zeker dat het gebruik daarvan de voorkeur verdient boven een dierproef (sterker nog: bij wet ben je verplicht het alternatief te gebruiken als dat bestaat), en ik vind dat je ook altijd moet streven naar het gebruik van zo min mogelijk proefdieren (en ook daarin kunnen alternatieven een belangrijke rol spelen). Maar op dit moment is het zo dat er voor veel testen gewoon simpelweg nog geen volwaardig alternatief bestaat.
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:00:41 #12
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87242668
Goeiemiddag! :') Laat slapen = laat op :@ Nouja gelukkig vrije dag! Ga mezelf zo aan het werk zetten met teksten over Algerije.

Ik wil azzetkan ook nog een PM van Perruche! :o *O* Leuk die voorpret die je hebt!

En Milady :o -O- Da's naar zeg... Succes met het schrijven van een antwoord..!

Aurum: dat ik te lang doe over beslissingen is mij ook welbekend, dat neemt niet weg dat dat is hoe lang het duurt oO<
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_87242687
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:35 schreef Blurred86 het volgende:
[..]

For the record; dierenproeven voor het testen van cosmetica (eindproducten en ingredienten) zijn al jaren verboden in Nederland, vanaf 2013 (meen ik zo uit mijn hoofd) wordt dit ook op Europees niveau ingevoerd en vanaf dan geldt er ook een handelsverbod voor die producten en ingredienten (waardoor ze dus ook niet meer ingevoerd mogen worden).
dierproeven zijn overigens ook geen vervanging van klinische studies op mensen, als je een medicijn wilt ontwikkelen zul je altijd éérst dierproeven moeten doen en dan in een later stadium je medicijn ook op mensen testen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, echt? Wat goed :)

Ik weet nog dat ik als klein meisje lid werd van Proefkoneen (die waren, als ik het goed heb) juist tegen het testen van make-up artikelen op dieren.
pi_87242818
Oh, wij hebben een tijdje terug ook zo'n verbroken-relaties-golf meegemaakt. Laatste tijd is alles om ons heen vrij stabiel (voor zover je dat natuurlijk kunt zien aan de buitenkant).

Scheiden lijkt me echt niet fijn ;(

Tijd geleden vertelde een vriendin dat haar vrienden na een half jaar (!) gingen scheiden, want hij was verliefd op een ander -O- Geloof dat dat uiteindelijk, met heel veel praten en weet ik wat nog meer, uiteindelijk toch weer goed is gekomen.
pi_87243187
Ik heb een plan bedacht :D ik ga ipv van alcohol drinken een zonnebankkuur doen 8-)
En 's ochtends yoga ipv koffie! Dan blijft het toch nog leuk!!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:19:19 #16
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87243281
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_87243368
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:56 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, waar een volwaardig alternatief beschikbaar is vind ik ook zeker dat het gebruik daarvan de voorkeur verdient boven een dierproef (sterker nog: bij wet ben je verplicht het alternatief te gebruiken als dat bestaat), en ik vind dat je ook altijd moet streven naar het gebruik van zo min mogelijk proefdieren (en ook daarin kunnen alternatieven een belangrijke rol spelen). Maar op dit moment is het zo dat er voor veel testen gewoon simpelweg nog geen volwaardig alternatief bestaat.
Maar de uitslagen van die dierproeven zijn veelal niet te extrapoleren naar mensen.
Iets dat zo wreed is en zoveel kost (500 miljoen euro per jaar) levert nauwelijks rendement.
Er zal alsnog op mensen getest moeten worden en het merendeel van de geneesmiddelen die als safe uit de dierproeven kwam valt alsnog af:
quote:
92%) van de kandidaatgeneesmiddelen die als veilig worden aangemerkt na dierproeven, wordt tijdens klinische studies op mensen alsnog afgekeurd vanwege schadelijkheid of een gebrek aan gunstige effecten(*1). bron
pi_87243377
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:47 schreef loveli het volgende:
Over dierproeven gesproken, ik zit me af te vragen hoe Sigmes beesten smaken :9 :Y)
:D
pi_87243490
Wat blurred zegt over dierproeven.
Maar ik hoorde laatst van iemand die proefdieronderzoek doet dat ze keek bij een ander zn proef en dat ging zo grof dat ze er onpasselijk van werd!
Zelf zou ik het niet doen btw. Lekker hypocriet hè!
pi_87243712
En ineens had ik 1440 woorden en het is echt allemaal bullcrap, but hey, wel 1440 woorden :')

Het aantal woorden vind ik genoeg geweest, nu 's kijken of ik nog wat aan de inhoud kan sleutelen 't komende uur :X
Ja doei.
pi_87243736
Wat is nu jullie standpunt over dierproeven? Ik begrijp het niet meer zo.
pi_87243797
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:32 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik ben tegen omdat het ineffectief is. :)
En natuurlijk omdat het wreed is.
pi_87243860
Lijstje dan maar

O: kellogs special K + magere melk
T: witte druiven
L: salade van 200 gram andijvie, 75 gram gerookte kipfilet, artisjok harten, augurk, 1 tomaat, komkommer dressing van light mayo + mosterd + azijn + honing
T: half roggebroodje denk ik (zijn rondjes van roggebrood die als toastje bedoeld zijn)
T: 3 mini cervelaat worstjes
D: broccoli + lamsworstjes (veel broccoli en ik denk zo'n 175 gram vlees)
  Vis een optie? woensdag 6 oktober 2010 @ 13:36:59 #24
70532 loveli
N
pi_87243897
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:32 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Mijn standpunt: bij geneesmiddelenonderzoek en medisch onderzoek: voorstander (wel in alle redelijkheid). Hedonistische zaken: dat hoeft voor mij niet.
crap in = crap out
pi_87243905
ik heb geen mening, al had ik in de 2e klas middelbare school wel een mening :+ en toen hadden we gewonnen met een plan van aanpak tegen het gebruik van op dieren geteste meuk, ofzo :+

nu koop ik vooral make up bij de HEMA, dat geloof ik niet op dieren is getest, maar net als met vegetarisme heb ik zoiets van 'het gebeurt toch wel' :') lekker makkelijk hè?
Ja doei.
pi_87243955
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:36 schreef loveli het volgende:

[..]

Mijn standpunt: bij geneesmiddelenonderzoek en medisch onderzoek: voorstander (wel in alle redelijkheid). Hedonistische zaken: dat hoeft voor mij niet.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:38:48 #27
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87243962
Puik lijstje progje, denk ik! Ik vind lijstjes beoordelen lastig. Maar het leest als een goed lijstje :Y.

Mine:
O: 250 gr biogarde met wat muesli
T: biscuitje
L: broodje kroket :9
T: appel
S: RPM
D: ik dénk dat het de zak uiensoep gaat worden. Met stokbrood.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_87243966
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:37 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb geen mening, al had ik in de 2e klas middelbare school wel een mening :+ en toen hadden we gewonnen met een plan van aanpak tegen het gebruik van op dieren geteste meuk, ofzo :+

nu koop ik vooral make up bij de HEMA, dat geloof ik niet op dieren is getest, maar net als met vegetarisme heb ik zoiets van 'het gebeurt toch wel' :') lekker makkelijk hè?
Ik bedoelde van de mensen die net hun standpunt vertelde :P
Ik weet er zelf nog niet genoeg van om er een goede mening over te hebben.
pi_87243985
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:36 schreef loveli het volgende:

[..]

En er zijn geen alternatieven op dit moment?
  Vis een optie? woensdag 6 oktober 2010 @ 13:42:41 #30
70532 loveli
N
pi_87244105
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:25 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat blurred zegt over dierproeven.
Maar ik hoorde laatst van iemand die proefdieronderzoek doet dat ze keek bij een ander zn proef en dat ging zo grof dat ze er onpasselijk van werd!
Zelf zou ik het niet doen btw. Lekker hypocriet hè!
Ken ook iemand die dierproeven heeft gedaan en daarbij de lever van ratten moest onderzoeken, dus de overlevingskans van de beestjes was nul. Een collega vond het zo eng en zielig om een rat dood te maken, dat het uiteindelijk erg akelig voor het beestje werd.
De ratten werden verder gewoon goed gevoerd en verschoond, zo'n beroerd leven hadden ze niet. Alleen op het moment dat de lever onderzocht moest worden gingen ze (behalve bij die collega) snel en (relatief, wat weet ik ervan) pijnloos dood.

En voorafgaand aan het toestemming krijgen voor die dierproeven moest er een behoorlijke papierwinkel afgewerkt worden, geen beestje is doodgegaan zonder dat de aanvraag voor het onderzoek goed is afgewogen.
crap in = crap out
pi_87244114
TVP :@
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Vis een optie? woensdag 6 oktober 2010 @ 13:44:12 #32
70532 loveli
N
pi_87244157
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:39 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

En er zijn geen alternatieven op dit moment?
Dat weet vmw beter dan ik. Maar als je naar softenon en DES kijkt, lijkt mij dat je met bepaalde dingen maar beter te voorzichtig kunt zijn.
crap in = crap out
pi_87244171
Iemand in dit topic deed dierproeven volgens mij? (Veroordeel ik niet hoor)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:45:12 #34
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87244199
Zelf overweeg ik wel steeds vaker om niet of nauwelijks nog vlees te eten. Zo lekker vind ik het niet, ik kan prima zonder en er zijn tegenwoordig goede vervangers. We eten nu al meerdere keren per week een D zonder vlees en dat bevalt me eigenlijk best goed. Duvel mag van mij gerust vlees blijven eten, maar ik denk wel dat ik er nog verder mee ga minderen.
pi_87244216
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zelf overweeg ik wel steeds vaker om niet of nauwelijks nog vlees te eten. Zo lekker vind ik het niet, ik kan prima zonder en er zijn tegenwoordig goede vervangers. We eten nu al meerdere keren per week een D zonder vlees en dat bevalt me eigenlijk best goed. Duvel mag van mij gerust vlees blijven eten, maar ik denk wel dat ik er nog verder mee ga minderen.
Wel veel meer andere dingen dan eten he O+
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:47:45 #36
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_87244285
Ik hou van vlees, als dat er niet meer zou zijn, vreselijk
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:49:17 #37
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87244328
Hm, dit is wel een beetje tegenstrijdig met m'n "broodje kroket :9 " van vanmiddag _O- :').
pi_87244397
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:37 schreef motorbloempje het volgende:
Als je het zeker wilt weten en je wilt niet al teveel moeite daarvoor doen: http://vereniging.proefdi(...)ntid=1076&soort=merk

Het verbod op dierproeven voor cosmetica (incl. ingredienten) is maart 2009 ingegaan, maar is nooit geïmplementeerd en werd niet gehandhaafd. De VWA heeft in januari aangekondigd dit wel te gaan doen, maar daar is niet veel transparantie over. Toen in juli dit jaar ontdekt werd dat de VWA dit helemaal niet doet, kwamen ze met een bijzonder antwoord: "het handelsverbod is in Nederland nog niet van kracht en men geeft geen prioriteit aan de opsporing van mogelijke misstanden."
Pas vanaf 2013 kun je ervan uitgaan dat je shampoo e.d. proefdiervrij is.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:53:13 #39
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87244464
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:36 schreef progje het volgende:
Lijstje dan maar

O: kellogs special K + magere melk
T: witte druiven
L: salade van 200 gram andijvie, 75 gram gerookte kipfilet, artisjok harten, augurk, 1 tomaat, komkommer dressing van light mayo + mosterd + azijn + honing
T: half roggebroodje denk ik (zijn rondjes van roggebrood die als toastje bedoeld zijn)
T: 3 mini cervelaat worstjes
D: broccoli + lamsworstjes (veel broccoli en ik denk zo'n 175 gram vlees)
Jij eet altijd zo lekker!

Mijn lijstje:
O: yoghurt met nectarine, aardbeien en muesli
T: banaan
L: restje zuurkool stamppot
T: bakje aardbeienyoghurt met muesli
T: als ik nog trek heb, een wasa knackebrod (vokoren) met cream cheese
D: nog geen idee. Heb zin om wat uitgebreider te koken, maar moet even bedenken wat en zien hoe laat ik thuis ben
T: stukje chocola.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:54:27 #40
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87244517
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hm, dit is wel een beetje tegenstrijdig met m'n "broodje kroket :9 " van vanmiddag _O- :').
ik heb zoooon trek in een kroket! 6 november ben ik even op schiphol, en ik hoop dat je achter de douane ook kroketten kunt krijgen!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_87244529
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:44 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat weet vmw beter dan ik. Maar als je naar softenon en DES kijkt, lijkt mij dat je met bepaalde dingen maar beter te voorzichtig kunt zijn.
Juist Softenon wordt door tegenstanders aangehaald om aan te tonen dat dierproeven zinloos zijn. :)
pi_87244582
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Broodje groentekroket! Doe ik ook best vaak :9
pi_87244617
Ik kan trouwens niet komen naar de meet, aangezien ik 1 november voor een paar weken op traning moet mag naar het regenachtige :P buitenland... wel jammer...!

XM: ik vind het allang goed dat je bewust bezig bent met minder vlees eten, dan kan een broodje kroket best een keer :P Of een groente/champignon kroket :Y

[ Bericht 12% gewijzigd door Perruche op 06-10-2010 14:05:12 ]
  Vis een optie? woensdag 6 oktober 2010 @ 13:58:32 #44
70532 loveli
N
pi_87244681
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:54 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Juist Softenon wordt door tegenstanders aangehaald om aan te tonen dat dierproeven zinloos zijn. :)
Enlighten? Dus de enige manier om erachter te komen was zwangere vrouwen het laten gebruiken?
crap in = crap out
pi_87244724
Lijstje tot nu toe:

O: 2x brood met geitenkaas & honing
L: 2x brood met halve avocado
T: blokje choco, appel
T: yoghurt shake met banaan ga ik nog maken denk ik
D: ik wil een soort pasta maken met kip en broccoli denk ik

[ Bericht 1% gewijzigd door Perruche op 06-10-2010 14:05:57 ]
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:02:50 #46
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87244844
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:57 schreef Perruche het volgende:
Ik kan trouwens niet komen naar de meet, aangezien ik 1 november voor een paar weken op traning moet naar het buitenland... wel jammer...!
Echt rot voor je dat je naar het buitenland moet zeg ;(.
pi_87244975
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:02 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Echt rot voor je dat je naar het buitenland moet zeg ;(.
:P aangepast, zo beter? ja het is wel leuk maar ik vind het thuis wel relaxed natuurlijk!
pi_87245029
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:58 schreef loveli het volgende:

[..]

Enlighten? Dus de enige manier om erachter te komen was zwangere vrouwen het laten gebruiken?
Yep, dierproeven gaven geen reden tot zorg, dus voorschrijven maar.
Dat had natuurlijk nooit op zo'n grote schaal mogen gebeuren.

Bizar vervolg: http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/40841391/
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:10:13 #49
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87245154
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:59 schreef Perruche het volgende:
Lijstje tot nu toe:

O: 2x brood met geitenkaas & honing
L: 2x brood met halve avocado
T: blokje choco, appel
T: yoghurt shake met banaan ga ik nog maken denk ik