abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87220062
Het vorige deel: Slank #1197 Zo een nieuwe dag, een superdag!
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
pi_87220099
eten is klaar en het is O+
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:42:07 #3
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_87220156
eet smakelijk Progje!

Oja:

quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 08:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mogge!

@uniek: je bent welkom hoor :)
Dankje :*
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:43:25 #4
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87220211
Hm, ja het was zo'n 175 gram volgens Duuf idd. Ach ja. Er zat een blaadje sla op mn pistoletjes :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_87220343
eet ze Progje!

Army wives maakt een hoop goed :Y O+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_87220374
:W
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:47:53 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87220398
Hola :W.
Niet meer actief op Fok!
pi_87220704
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:05 schreef mango_cream het volgende:

[..]

Ik snap je zo goed!!! Dat probleem heb ik dus ook!! Rond de hoeveel kcal eet jij gemiddeld?
Als ik wil afvallen probeer ik rond de 1200 te blijven. Dat is wel als ik niet sport, anders mag het wel wat meer zijn natuurlijk. Met zo weinig kcals is het vaak puzzelen om alle voedingsstoffen wel binnen te krijgen. Het ging wel steeds makkelijker want op den duur had ik gewoon een vast programmaatje van dingen die ik regelmatig at. Misschien moet jij zoiets ook doen, gewoon elke dag hetzelfde basisschema aanhouden en vooruit plannen? Dan ga je minder snel denken aan alle ongezonde dingen die je zou kunnen eten en hoef je niet steeds opnieuw te kiezen om toch maar iets gezonds te nemen, omdat je dat van tevoren al gepland/meegenomen had.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_87220751
Ola chicas!
*Baanboks met perruche*
Deze week al 22 uur gewerkt B-) en daar krijg ik hoofdpijn van, dus ik ga paracetamol halen en een maaltijdsalade maar. Wel interessante dingen gezien.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:56:14 #10
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87220832
Oh gnorf! Had ik besloten om ubergezond groenten met rijst te eten, is mn rijst bedorven ;( Dus toch maar tonijnsalade :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:58:56 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_87220986
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:56 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oh gnorf! Had ik besloten om ubergezond groenten met rijst te eten, is mn rijst bedorven ;( Dus toch maar tonijnsalade :')
Groente zonder rijst is ook best lekker :Y En hoe kan je rijst bedorven zijn? was het voorgekookt?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:59:12 #12
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_87221000
mijn avondeten was een zak m&m's :X
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_87221026
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:46 schreef _aurum_ het volgende:
eet ze Progje!

Army wives maakt een hoop goed :Y O+
oeh is dat ook weer begonnen??
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 20:01:56 #14
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87221132
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:59 schreef _Calimero_ het volgende:
mijn avondeten was een zak m&m's :X
Het is nog niet zo laat! De AH is nog open!

Niets naars aan de hand hoop ik? :*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_87221137
Perruche gefeliciteerd!
Maria, ik zou erbij gaan werken - dat levert weer een heel nieuw gezichtspunt op de Britse maatschappij op. Buitenkansje, doen!

Verder lof aan de hardlopers en andere goedbezigzijnden en voor de baaldaghebbers: morgen komt er een nieuwe verse dag.

Het onderzoek waarvoor ik nuchter op moest draven bleek een lading af te tappen bloed te zijn. In het kader van een wetenschappelijk onderzoek, niets mis met mij (voor zover ik weet dan). Voor datzelfde onderzoek heb ik 24 uur braaf in potjes gepiest maar dat mag opnieuw want het piesje van vanochtend was vervuild en dan kunnen ze niet goed meten.
Jaja, wat een mens al niet moet overhebben voor de vooruitgang.

Dat maakt de lijst
• niks
• minus 10 buisjes bloed
• wit bolletje met ham & KOFFIE (dat was dan wel weer attent van het onderzoekscentrum)
• 6 roggebrood pindakaas
• 1 jupiler
• avondeten:
vooraf dikke pompoensoep met lamsvlees
hoofd zilvervliesrijst met mosselen & garnalen
toe custardpudding met jam

Oh ja: rode & zwarte rijst is allebei erg lekker. Te koop bij de toko. Rode rijst is eenvoudig klaar te maken, want gewoon koken in afgepast water.
Zwarte rijst is iets lastiger: die moet je voorweken. Als je daar 's ochtends aan denkt is het verder net zo simpel als andere rijst.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_87221155
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:59 schreef progje het volgende:

[..]

oeh is dat ook weer begonnen??
seizoen 4 is al voorbij :P Ik had nog wat in te halen O-)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_87221189
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 20:02 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

oeh heerlijk.. geniet er van.. O+

Ik ben inderdaad helemaal bij zag ik net :P
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 20:04:09 #18
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87221232
Waar is het onderzoek voor sigme? Krijg je enge dingen geïnjecteerd enzo?
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_87221304
Sigme, je wist vantevoren niet dat je altruistisch nuchter moest laten prikken? Wel een
beetje zuur dan, maar ja weet je ook weer of je gezond bent.
pi_87221411
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:09 schreef mango_cream het volgende:
Mijn lijstje is weer slecht, ik schijn blijkbaar heel veel moeite te hebben om het
lijnen goed op te pakken:

- twee boterhammen met kaas
- een gevulde koek :'(
- twee (!) croissants
- chocolade
- avondeten, ik denk dat het aardappelpurree met groente wordt, geen zin om vlees klaar te maken..

He bah, ik baal echt van mezelf! Ik heb eerder wel gelijnd maar nu lijkt het wel
of ik mijn slechte gewoontes niet kan loslaten, het begint goed maar eindigt dramatisch :'(
Van een gevulde koek krijg je honger. Dat leidt tot de rest.
De vraag is: waarom nam je een gevulde koek? Had je onvoldoende gegeten daarvoor? Ontbijt dan wat zwaarder!
(En dan ben je dus niet goed begonnen :) !)
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_87221484
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 20:06 schreef MevrouwPuff het volgende:
Sigme, je wist vantevoren niet dat je altruistisch nuchter moest laten prikken? Wel een
beetje zuur dan, maar ja weet je ook weer of je gezond bent.
Altruistisch nuchter? Is dat een medisch begrip?
Ik wist wel dat ik nuchter moest zijn, maar niet waarom, en ik wist ook niet dat ze bloed gingen prikken. Maar niks zuurs hoor, 't was prima.
pi_87221605
Er wordt hier gefraudeerd met de chipkaart :P
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 20:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Altruistisch nuchter? Is dat een medisch begrip?
Ik wist wel dat ik nuchter moest zijn, maar niet waarom, en ik wist ook niet dat ze bloed gingen prikken. Maar niks zuurs hoor, 't was prima.
Ik bedoel gewoon voor de wetenschap!
pi_87221810
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:53 schreef Mini_rulez het volgende:
gewoon elke dag hetzelfde basisschema aanhouden en vooruit plannen? Dan ga je minder snel denken aan alle ongezonde dingen die je zou kunnen eten en hoef je niet steeds opnieuw te kiezen om toch maar iets gezonds te nemen, omdat je dat van tevoren al gepland/meegenomen had.
QFT! ^O^
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 20:18:24 #24
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87221908
Hm. Er gaat hier een toetje van de maand sneuvelen. Wel lekker :9.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 20:19:26 #25
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87221965
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 20:02 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

is dat een leuke serie? Ik zoek nog een leuke!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')