ik kan hier maar één ding op zeggen:quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:14 schreef Tally het volgende:
Het was vooral emotioneel
Het was leuk. Lief. Mooi. Fantastisch.
Het lag lekker relaxt met de beentjes in de lucht. 1 armpje onder het hoofdje. Toen de verloskundige op mijn buik ging drukken kreeg ik een paar trappen. Net alsof het wilde zeggen: Hej IK LIG HIER HOOR
Was een grappig moment toen de verloskundige ons iets vroeg waar we op antwoordde met ja, dat de baby op dat moment ook met het hoofdje knikte.
Wat was het lekker bewegelijkEn volgens mijn moeder leek het op mijn man
Want ze zag een grote neus
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:58 schreef Vanyel het volgende:
Fijn hoor, echo's. Lijkt me maar niks om zonder zwanger te zijn (slappe tvp, ik weet het).
Niet in foksilverlayout, dus die knop kan ik alleen mobiel gebruiken en dat vond ik nou net iets teveel werk.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:07 schreef huuphuup het volgende:
er zit ook een volg dit topic knop rechtsonderin tegenwoordig![]()
ah op die fietsquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:10 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Niet in foksilverlayout, dus die knop kan ik alleen mobiel gebruiken en dat vond ik nou net iets teveel werk.
In mijn blije doos zit een kind...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mrien, zat er nog wat leuks in de blije doos?
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:29 schreef Basboussa het volgende:
[..]
In mijn blije doos zit een kind...
Zo, wilde ik ook even zeggen...
wacht maar tot je je zo gewenste kutbevalling hebt gehadquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:29 schreef Basboussa het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:29 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Weet ik nog niet, hij ligt nog in de auto namelijk. Doos was beetje onhandig om op de fiets mee te nemen en manlief is nog niet thuis geweest.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mrien, zat er nog wat leuks in de blije doos?
Ja dat is wat ik er ook van begrijp, en het is niet haar eerste zwangerschap. We wachten nu mandag maar afquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:43 schreef mefke79 het volgende:
Basboussa![]()
Kaatje, begrijp ik nou goed dat er vleesbomen bij je schoonzusje zelf zijn gevonden? En die zijn nooit eerder gezien? Wat raar! Pff, ik hoop dat het uiteindelijk mee gaat vallen.
Was gewoon een echo in het zh, ik was ook helemaal verbaasd dat het al kon. (kindje ziet er niet mooi uit, net een alien, maar gewoon gaaf om te zien!)quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:54 schreef seilram het volgende:
Jeetjejom, wat gaaf! Waar ben je geweest?
De meting is goed. Die afwijking was zooooooo klein. Maar nu moet ik tot dinsdag wachten tot we de uitslag krijgen van het bloed. Dan weten we zeker wat de afwijking is.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:24 schreef twentemeisje het volgende:
Tally, ik krijg gewoon een brok in mijn keel van je echo-verslag. Wat onwijs fijn!Hebben ze nog iets gezegd over de combinatietest?
Thx, er goed! We hebben er erg veel zin in.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:34 schreef Jeetjejom het volgende:
Reintji gefeliciteerd!!!! (En een tweeling, leuk, maar ook heftig lijkt me. Hoe gaat het tot nu toe met je?)
Heel herkenbaar,quote:Op woensdag 6 oktober 2010 08:36 schreef Leandra het volgende:
Ik vermoed dat ze zich vooral (zoals wel meer medische hulpverleners doen) verkeken had op mijn postuur.... dat doet een hoop mensen automatisch aannemen dat ik "dus wel" hoge bloeddruk, cholesterol en suikerwaarden zal hebben, terwijl die altijd perfect zijn.
Ik lurk hier regelmatig meequote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:15 schreef kaatjejannie het volgende:
Ach, mijn man roept al 1,5 week dat ze vannacht toch al wel echt gaat komen... Pas nog: "om 2 uur vannacht gaan je vliezen breken"
Ik wilde hem om 3 uur wakker maken om even te zeggen dat ie ongelijk had. Toch maar niet gedaan.
Ze wegen me bij de vk ook niet hoor. Ik weeg mezelf op de sportschool, gister dus voor 't laatst gedaan. Ben elke keer nieuwsgierig of ik aangekomen ben.
Ik heb de vorige keer een ZwangerFit- of FitZwanger-cursus gedaan en die bestond voor een groot deel uit fitnessen. Ik ben er zelf mee doorgegaan tot week 39 ongeveer. Daarna was ik het gewoon zat om 's avonds de hort op te gaan. Het verbaasde me hoe goed ik nog op de apparaten kon zoals de loopband, crosstrainer en roeimachine. Volgens de begeleider was het ook heel goed om juist bepaalde spierversterkende oefeningen te doen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:27 schreef charmed_angel het volgende:
Maar effe een vraagje, ben jij nog lekker aan het sporten? Aangepast schema dan?
Ik ben nog steeds proberen zwanger te worden, en als ik straks zwanger ben, wil ik zo lang mogelijk blijven sporten
Ik begin nu langzamerhand verliefd te wordenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:52 schreef Silmarwen het volgende:
Tally wat fijn dat alles goed was!Weer een stukje meer opgelucht nu?
Mijn vader wil het graag laten doen. Hij wil graag mee en een 3D/4D sessie laten doen van zijn eerste klein kind.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 08:37 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, je bent niet de enige hoor Hik. Ik heb ze om die reden ook zelf niet laten doen, ik vind het niet mooi.
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:42 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb voor mijn bekkenklachten fysio gehad, en dat was in de sportschool. Na de fysio sportte ik nog op bejaarden niveau. Ik fietste, de loopband en de handbike. Ik ben met het "gewone" sporten doorgegaan tot 33 weken ongeveer.
Ok thxquote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb de vorige keer een ZwangerFit- of FitZwanger-cursus gedaan en die bestond voor een groot deel uit fitnessen. Ik ben er zelf mee doorgegaan tot week 39 ongeveer. Daarna was ik het gewoon zat om 's avonds de hort op te gaan. Het verbaasde me hoe goed ik nog op de apparaten kon zoals de loopband, crosstrainer en roeimachine. Volgens de begeleider was het ook heel goed om juist bepaalde spierversterkende oefeningen te doen.
Mijn insteek was meer 'lekker bezig zijn' in plaats van fanatiek sporten, maar het was toch best intensief!
een fmt'er...?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 08:32 schreef twentemeisje het volgende:Avotar, welkom en gefeliciteerd!!
Was jij ook niet een vaste FMT-er een paar jaar geleden?
Fok Movie Trivia? Ik zou zweren dat jij daar ook meespeelde, zal wel iemand met een username die op de jouwe lijkt zijn geweest.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:57 schreef avotar het volgende:
[..]
een fmt'er...?
Geloof dat ik hiermee de vraag beantwoord heb..
Hihihi.. thx... Ik ben afgelopen maandag weer begonnen met sporten. 3 keer fitness en 2 keer hardlopen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:34 schreef danic het volgende:
@C_A: Ik heb begrepen dat je tijdens je zwangerschap gewoon kunt doorsporten, zolang jij je er goed bij voelt. Je mag alleen niet beginnen met sporten als je daarvoor niets deed. Dat zal teveel verandering voor je lichaam zijn denk ik. Dus ik blijf de luie zwangere die met een beetje geluk 1x per week gaat badmintonnen.
Maar nu niet, ben strontverkouden!
Ik vind dat zo confronterend, al die bevallen vrouwen van de gym. Hier stromen de mailtjes ook binnen. De groep was heel breed qua uitgerekende data.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:36 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Tally, wat fijn dat alles goed is! Nu maar lekker verliefd worden!
JeetjeJom, mooi echo's hoor! ik vind 3d echo's niet eng, Juist leuk om te zien of je al iets van jezelf of je partner erin herkent.
Mefke, fijn dat je naar een datum toe kunt leven!
Hik, vandaag is DE dag, lijkt me raar als die zomaar voorbij gaat.
Troeta, hopelijk kom je snel je versgebakken baby showen!
Ik ben gisteren voor de laatste keer bij de pufclub geweest. De eerste dame is al bevallen!
Benieuwd hoe de CTG vanavond is! Maar stop eens even met die adrenalinerush zegquote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:26 schreef Silmarwen het volgende:
Nou dat was een interessant bezoek! De baby is eg rustig, al sinds de weeenremmers, en dus vanochtend op de CTG ook. Normaal is baby wel wat drukker 's avonds maar ook maar voor een uurtje of 2. Ik voel door de dag heen af en toe wel wat geschuif hoor, maar geen geduw echt, en dat laat de CTG ook zien. Inclusief mijn harde buiken. xD De harttonen waren wel goed en ik had geen overtollig vruchtwater. Wel was mijn bloeddruk gestegen van 120/70 naar 140/85.
Vanavond weer een CTG maken. Geen idee wat er gebeurt als baby weer rustig is...
De gyn noemde me wel een medisch wereld wonder onderhand.Ik heb gemiddeld per dag zo'n 125 harde buiken. Waarschijnlijk omdat ik dat ze erg heb gehad die week met weeenremmers, en ik nu niet meer zo goed weet of het nu zover is of niet, maak ik teveel adreline aan, waardoor ik dus de bevalling tegenhoud. Fijn, zo'n onbewuste spanning, want ik ben er volgens mij wel klaar voor!
Hij vroeg wanneer ik wilde bevallen, toen ik nu zei moest hij wel lachen en verzekerde hij mij, dat het verloskundig niet verantwoord was om dat voor 37 weken te gaan doen. Hij gaat volgende week wel toucheren in de hoop dat het dan begint, en anders die week daarop inleiden.
Die man is wel een schat hoor, hij houdt zo goed rekening met je gemoed en zei ook dingen als "Je bent zeker wel moe." enzo. Geweldige arts hoor.
Trouwens ik heb dan wel diabetes gekregen he. Maar mijn BMI zit net op het groen/oranje randje, dus geen ernstig overgewicht. Ik ben altijd erg actief, heb een fysieke baan, loop veel blablabla, we eten altijd al gezond vanwege Knut's buik, ben geen zoetekauw, geen diabetes in de familie behalve 1 tante tijdens d zwangerschap. Ik zit dus helemaal niet in de risicogroep... en toch krijg ik het.
Thanx Claudia_x, maar ik snap wel wat de rest bedoeld hoor, het is niet de allermooiste foto's die je van je kind krijgt, maar ik vond het wel heel bijzonder om het al zo vroeg te krijgen. Ik heb de vorige keer ook bij 28 weken een 4d-echo laten maken en daar heb je ook altijd vervormingen maar lijkt het al wat meer op een echt kindje. Ik ben er iig heel blij mee, ook al krijg ik (weer) een lelijkerdquote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:03 schreef Claudia_x het volgende:
Jeetjejom, ik vind de foto's die je hebt meegekregen héél bijzonder!
wow.. that brings back memories...quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:36 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Fok Movie Trivia? Ik zou zweren dat jij daar ook meespeelde, zal wel iemand met een username die op de jouwe lijkt zijn geweest.
Edit: Gotcha!
[ afbeelding ]
Ik heb ook al met mijn fysio afgesproken dat ze me gaat begeleiden na de bevalling. Dan gaan we samen een programmaatje opzetten en dan heb ik toch de druk van een afspraak om ook echt te gaan.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:54 schreef Hik het volgende:
Sporten, mijn god, dapper hoor. Ik ben al in week zeven gestopt met Bodyjam, omdat zelfs met een sportbh de pijn aan mijn borsten niet te doen was. Daarna heb ik nog halfslachtig wat met gewichten gedaan, maar niet echt veel meer. Met 24 weken wel zwangerzwemmen. Das niet echt sportief maar wel heel lekker voor ontspanning en soepele spieren en gewrichten.
Vandaag ook weer en in het chronologische rijtje stond ik nu helemaal vooraan. Oef. Wel confronterend. Zelfs mijn buddy van 5 oktober is niet verschenen vandaag.
Overigens heb ik wel al afgesproken dat ik vanaf een week of 6 na de geboorte met een personal trainer aan de slag ga. Is echt achterlijk duurmaar ik wil het graag verantwoord doen, in mijn eigen tempo en op een beetje motiverende manier.
Was fysio geen optie? Ik merk daardoor echt verbetering in bekken- en bandengedoe.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:13 schreef mefke79 het volgende:
och ja, ik was ook zo'n luie zwangere die met 7 weken al zo'n last van haar rug had dat zitten zeer deed en die met 20 weken niet meer op een fiets kon omdat het zitten op een zadel zo'n zeer deed. C_A ik gun je echt iets anders, maar bedenk even dat niet iedereen die in jouw ogen lui is ook lichamelijk in staat is om te blijven sporten.
Oh, maar dat was ik ook, hoor.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:10 schreef charmed_angel het volgende:
En als ik zie hoe mijn schoonzusje de zwangerschap heb doorlopen.... wil ik dat liever voorkomenIk heb veel zwangeren gezien, maar dit was de grootste en meeste luie persoon tijdens de zwangerschap die ik ooit gezien heb... en maar klagen
Wat ga je dan doen?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:54 schreef Hik het volgende:
Overigens heb ik wel al afgesproken dat ik vanaf een week of 6 na de geboorte met een personal trainer aan de slag ga. Is echt achterlijk duurmaar ik wil het graag verantwoord doen, in mijn eigen tempo en op een beetje motiverende manier.
Precies waarom ik veel fysio heb. Anders was ik denk ik nu al gehandicapt, voor ik begon deed alles continu pijn of instabiel etc.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:23 schreef mefke79 het volgende:
Vanyel, ik ben bij de fysio geweest. Maar mijn banden reageren nogal op hormonen en dat ik combi met een niet al te beste rug.
Mijn schoonzusje mankeerde helemaal nietsquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:13 schreef mefke79 het volgende:
och ja, ik was ook zo'n luie zwangere die met 7 weken al zo'n last van haar rug had dat zitten zeer deed en die met 20 weken niet meer op een fiets kon omdat het zitten op een zadel zo'n zeer deed. C_A ik gun je echt iets anders, maar bedenk even dat niet iedereen die in jouw ogen lui is ook lichamelijk in staat is om te blijven sporten.
Dus je deed niets in het huishouden? Je liet ook alles over aan anderen?quote:
Dat heeft mijn man de afgelopen 7 weken gedaan. En dan ben ik nu pas 12 wekenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:49 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Dus je deed niets in het huishouden? Je liet ook alles over aan anderen?
Je man werkte van 06:00 tot 20:00 uur en als hij thuis kwam, dan moest hij ook nog afwassen, stofzuigen, wassen en strijken???
Ik weet niet hoe zo'n zeikerd jij met de was bent, maar ik enorm.... broeken gaan hier dus met de rits dicht in de wasmachine om te voorkomen dat de rits de andere was beschadigt, al dan niet tijdens het centrifugerenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:37 schreef huuphuup het volgende:
oh en ik kwam er gister achter dat in al mn jogging- en pyjamabroeken van die (kleine) gaten zitten, waarschijnlijk van de droger en het slijten enzo.
Heb k mooi een tof cadeautje voor op mn sint-lijstjeLekker met het oog op de kraamweek een verse sloeberbroek
Mens dat bedoel ik toch ook nietquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:51 schreef mefke79 het volgende:
C_A, mijn man heeft in die tijd veel gedaan ja. Kom op zeg, ik wil jou wel eens horen als je 40 weken bent en weinig meer kan. Je kan nu niet inschatten hoe dat is en je kan van buitenaf ook niet beoordelen of ze loog.
Ow en dit bedoelde ik niet kwaadquote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:13 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Mens dat bedoel ik toch ook nietze zat met 8 weken al te zeuren en te klagen
Oh ik gooi alles in de was gewoonquote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe zo'n zeikerd jij met de was bent, maar ik enorm.... broeken gaan hier dus met de rits dicht in de wasmachine om te voorkomen dat de rits de andere was beschadigt, al dan niet tijdens het centrifugeren
Maar een verse slobberbroek van de Sint is natuurlijk altijd leuk
H&M zo te zien. Ik heb ooit een andere broek van de H&M gescoord met een wat hogere band. Die had ik aan lang voordat ik zwanger was en draag ik nu nog steeds. Ideaal ding!quote:
natuurlijk! Ik kom nooit ergens anders johquote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Voordat ik de locatie van het plaatje bekeek wist ik gewoon al dat Huup die broek van de h&m had
Gefeliciteerd en ben inderdaad benieuwd naar je verhaal en de foto's van Mex !!!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:17 schreef Troeta het volgende:
Even snel een berichtje, fotootje volgt morgen!
Maar vannacht 6 oktober om half 4 s'nachts is onze zoon Mex geboren!
Het was een lange en slopende bevalling, maar hij is helemaal gezond en zo mooi en lief en schattig en met mij komt het ook wel weer goed.
Morgen meer! Xxx
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:12 schreef danic het volgende:
hmmm gisteravond de eerste signalen van zwangerschapsdementie meegemaakt.
Het is op het werk een oude traditie dat je op zelfgemaakte appeltaart trakteert als je gaat vertellen dat je zwanger ben.
Dus ik denk: Leuk, ga ik doen!
Gisteravond de appeltaart gemaakt, in de oven gezet. Komt vriendlief naar beneden: 'Zeg schat, hoe lang moet die appeltaart nog in de oven?'
Oh #%@*&$^# Die had er al uit gemoeten![]()
Nou hij is nog net te redden als ik de bovenste verbrandde stukjes eraf haal, pfffff
Vriend nog heel bijdehand: er zit een timer op de oven he, die kun je ook gebruiken! Ja duh! hoe werkt die?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:18 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik zeg niets hierSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het meisje van je Vegas-foto uit je fobo heb k mee in de klas gezeten op Blaise Pascal![]()
nichtjes van elkaar?
Jaaa dat is Maartjequote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:24 schreef huuphuup het volgende:
[..]
het meisje van je Vegas-foto uit je fobo heb k mee in de klas gezeten op Blaise Pascal![]()
nichtjes van elkaar?
Nee, kom uit r'burg, heb in spijkenisse op school gezeten maar woon al heel lang ergens andersquote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:29 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Jaaa dat is MaartjeNichtje van me man
Wat grappig kom je ook uit Spijkenisse?
Maar het klopt helemaalquote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:34 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Nee, kom uit r'burg, heb in spijkenisse op school gezeten maar woon al heel lang ergens anders
hey daar heb ik ook nog een jaar op school gezetenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:35 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Maar het klopt helemaalBlaise Pascal inderdaad
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. [/quote]
Zeg fijne collega, kun je dan ook even reageren op de privemail die ik je vanmorgen heb gestuurd? Mijn batterij van mijn mobiel is namelijk leeg dus kan je niet bellen
(Sorry ff offtopic)
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:50 schreef danic het volgende:
Zeg fijne collega, kun je dan ook even reageren op de privemail die ik je vanmorgen heb gestuurd? Mijn batterij van mijn mobiel is namelijk leeg dus kan je niet bellenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Sorry ff offtopic)
[/quote] Ik stuur je pm... want ik had je al ge-sms-t![]()
Ik heb pas een zakje met een poepluier in de kledingkast achtergelaten en kwam daar pas de volgende dag achter.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:21 schreef Silmarwen het volgende:
Lol Danic. Ik heb de paturain al kwijt gemaakt (zat in een tas met brood) de boter in de gewone la gezet met de mayo erbij, ben mijn pinpasje kwijtgeraakt, mijn haarborstel en ga zo maar verder.
Bij die testen zijn de vrouwen natuurlijk wel geconcentreerd, ik kan me voorstellen dat het juist aan die concentratie schort tijdens zwangerschap waardoor dingen vergeten worden.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:59 schreef Claudia_x het volgende:
Vrouwen die in verwachting zijn (moi incluis) hebben vaak het idee dat hun hersenen minder goed functioneren. Of dat ze niet meer normaal kunnen denken. Maar dit is niet aan te tonen in cognitieve testen.
Maar dan verander je de definitie van 'zwangerschapsdementie' naar zoiets als 'je minder goed concentreren tijdens de zwangerschap omdat je hoofd bij iets anders is'. Dat merkte ik zelf ook wel, vooral tegen het einde van de zwangerschap. Ik raakte steeds meer alleen met de baby bezig.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:19 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Bij die testen zijn de vrouwen natuurlijk wel geconcentreerd, ik kan me voorstellen dat het juist aan die concentratie schort tijdens zwangerschap waardoor dingen vergeten worden.
Dat klinkt goed! Ik zou zoiets vooral doen vanwege de externe druk en motivatie en daarvoor vind ik het wel erg duur. En ik vraag me af of het zoden aan de dijk zet, 1 uur per week. Maar misschien moet ik mijn scepsis opzij zetten; in m'n eentje is het de vorige keer niet gelukt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:28 schreef Hik het volgende:
Ow... beetje laat antwoord over de personal trainer, maar jullie gaan zo snel!![]()
Focus en bij mij ook interesse. Ik heb meer moeite om te focussen, maar merk dat ik ook vaak gewoon geen zin heb om 'fatsoenlijke' interesse op te brengen. Ik heb wat vrienden die erg graag en veel gaan stappen. De verhalen daarover laat ik nu totaal langs me heen gaan omdat het me teveel moeite is om geïnteresseerd te doen in iets dat me op dit moment helemaall niet interesseert. Ik word dus vooral egocentrisch(er) van het zwanger zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:28 schreef Narr het volgende:
En die focus is precies waar ik veelal moeite mee heb. Of dat in de 'zwangere hersenen' zit, dat weet ik niet.
Volgens hem, als je twee uur op de juiste manier traint (één keer met en één keer zonder hem dus) en op je eten let (ik zou moeten gaan beginnen met echt ontbijten enzoquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat klinkt goed! Ik zou zoiets vooral doen vanwege de externe druk en motivatie en daarvoor vind ik het wel erg duur. En ik vraag me af of het zoden aan de dijk zet, 1 uur per week. Maar misschien moet ik mijn scepsis opzij zetten; in m'n eentje is het de vorige keer niet gelukt.
Je kunt het ook omdraaien: waarom zou het 'in de hersenen' zitten? Als ik voor mezelf spreek dan denk ik dat ik mentaal onderpresteer omdat mijn lijf zich te moe voelt. Ik kan daar bij vlagen wel aan ontsnappen, maar dat betekent niet dat ik dagelijks zo zou kunnen functioneren.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:28 schreef Narr het volgende:Of dat in de 'zwangere hersenen' zit, dat weet ik niet.
Weet je ook hoe specifiek hij met je eten mee gaat denken? Gaat hij je bijvoorbeeld recepten geven? Dat zou wel heel tof zijn!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:37 schreef Hik het volgende:
[..]
Volgens hem, als je twee uur op de juiste manier traint (één keer met en één keer zonder hem dus) en op je eten let (ik zou moeten gaan beginnen met echt ontbijten enzo) dan zet het zeker zoden aan de dijk.
Goede vergelijking inderdaad.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:27 schreef Claudia_x het volgende:
Anekdotisch bewijs zoals wij met elkaar delen is nu eenmaal niet zo betrouwbaar. Je ziet het ook in Wachten op het tweede streepje: er worden allerlei symptomen gevoeld en bemerkt die zich normaliter niet voordoen en dus zouden kunnen duiden op een zwangerschap. Als je echter elke cyclus een dagboek bij zou houden en net zo bewust met je cyclus bezig zou zijn als wanneer je zwanger probeert te worden, dan zou je waarschijnlijk allerlei symptomen al veel eerder bemerken.
Best irritant eigenlijk. Ik heb best wat dingen gedaan hier in huis (meer opruimen dan schoonmaken eigenlijk), maar ik denk toch echt dat dat niets met nesteldrang te maken heeft. Ik ben nu de hele tijd thuis en dan gaat een koelkast vol potjes uit 2007 gewoon irriteren. Als ik gewoon 40 uur/week werk heb ik geen tijd om me daaraan te ergeren!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:41 schreef huuphuup het volgende:
ach ja als ik per ongeluk met een scheef oog richting de stofzuiger kijk dan roept ook de halve wereld NESTELDRAAAANG!terwijl dat huis toch echt gestofzuigd moet, ook voor en na de zwangerschap. Het zal met zulke dingen wel net zoiets zijn, het wordt sneller aan de zwangerschap geweten.
ik vind het superirritantquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:43 schreef Hik het volgende:
[..]
Best irritant eigenlijk. Ik heb best wat dingen gedaan hier in huis (meer opruimen dan schoonmaken eigenlijk), maar ik denk toch echt dat dat niets met nesteldrang te maken heeft. Ik ben nu de hele tijd thuis en dan gaat een koelkast vol potjes uit 2007 gewoon irriteren. Als ik gewoon 40 uur/week werk heb ik geen tijd om me daaraan te ergeren!
+1 herkenbaarquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:52 schreef Hik het volgende:![]()
En daar wordt ik alleen nog maar bozer van!
Gelukkig heeft lief meer nesteldrang dan ik (altijd al eigenlijk).
Is het dan niet beter om eerst iets te eten voor je met je kind aan de slag gaat?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:51 schreef Silmarwen het volgende:
Ik heb nesteldrag maar GEEN energie, wat schijnbaar met de suiker te maken heeft. 's ochtends Yade eruit, in bad, aankleden en naar benede brengen voor ontbijt, zorgt er bij mij voor dat ik sta te trillen tegen de tijd dat ik haar nog moet aankleden. Dus na dat hele ochtend ritueel heb ik gewoon echt geen puf meer om meer te doen dan de vaatwasser ofzo.
Dat doe ik ook.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is het dan niet beter om eerst iets te eten voor je met je kind aan de slag gaat?
Oh... dan ben ik benieuwd hoe het dan komt dat ik tegenwoordig wel heel vaak een "dinges" nodig heb of gebruikt hebquote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:59 schreef Claudia_x het volgende:
Wel interessant:
In het onderzoek werd destijds al geconcludeerd dat zwangere vrouwen even goed kunnen nadenken en onthouden als vrouwen die niet in verwachting zijn.
Vrouwen die in verwachting zijn (moi incluis) hebben vaak het idee dat hun hersenen minder goed functioneren. Of dat ze niet meer normaal kunnen denken. Maar dit is niet aan te tonen in cognitieve testen.
Bron
omdat je onbewust met je gedachten ergens anders zit wellichtquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh... dan ben ik benieuwd hoe het dan komt dat ik tegenwoordig wel heel vaak een "dinges" nodig heb of gebruikt heb
Ja klopt idd..had hetzelfde in mijn doos. Whehe...klinkt lekkerquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:30 schreef mrien het volgende:
Iemand vroeg naar de inhoud van de blije doos, dit zijn de nuttige dingen
8 x papmers new baby maat 1
Kortingsbon pampers op luiers en 1 op doekjes
Proefpakje pampers sensitive doekjes (12 stuks)
Rompertje prenetal zonder mouw maat 50/56
Klein potje (15ml) sudocrem
Flessenspeen bibi 3-2-1
Fopspeen bibi met I love mama
Spuugdoek van nutrilon
Slinger van de fabeltjeskrant
Kortingsbon prenetal van 2,50 bij aankoop van 25 of meer
En dan nog wat reclame en andere bonnen
ze komen echt niet om te checken hoor.. ze komen om een en ander te bespreken, maar ze gaan echt niet je hele babykamer en kasten door hoorquote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:31 schreef Shirley het volgende:
[..]
Ja klopt idd..had hetzelfde in mijn doos. Whehe...klinkt lekker
Troeta, gefeliciteerd met Mex! Leuke naam! Ben beniuewd naar een fotootje!
Ik heb net intake voor kraamzorg geregeld. 1 november komt er iemand langs! Vreemd dat ze alle skomen checken. :S
echt waar??quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:41 schreef mefke79 het volgende:
vicky bij mij toen wel...had geen tepelcreme, dat kon echt niet...
Voel me blegh vandaag, moe en koud en geen honger enzo. Niet handig want druk, maar ja, hoort erbij.
Hier komt volgende week maandag iemand voor de intake.... die had telefonisch gekund omdat het m'n tweede is, maar omdat die eerste al 19 jaar geleden is en ik het prettiger vond als alles face to face besproken werd (dan onthou ik tenminste nog iets) wordt het geen telefonische intake.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:31 schreef Shirley het volgende:
Ik heb net intake voor kraamzorg geregeld. 1 november komt er iemand langs! Vreemd dat ze ook het kamertje willen checken..
Ik zou er niet te zwaar aan tillen. Probeer het gewoon als een gelegenheid aan te grijpen om vragen te stellen waar je nog mee zit! Misschien krijg je nog wel dingen te horen waar je zelf niet aan gedacht had, bijvoorbeeld dat het niet zo slim is een bedje op een bepaalde manier in de kamer te zetten (bij het raam of zo).quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:29 schreef Shirley het volgende:
Nou, ze had het aan de telefoon echt over een zorgplan? En dat ze even naar het kamertje wilde kijken. Dus werd echt letterlijk gezegd. Nou ja, tegen die tijd is ie vast af. Alsof zij gaan bepalen of het goed is of niet.![]()
Voor mij is het de eerste en ga me binnenkort inschrijven, maar je verhaal is wel herkenbaar als ik kijk naar mijn vriendinnen die allemaal zijn bevallen tussen febr en aug 2010.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:29 schreef Shirley het volgende:
Nou, ze had het aan de telefoon echt over een zorgplan? En dat ze even naar het kamertje wilde kijken. Dus werd echt letterlijk gezegd. Nou ja, tegen die tijd is ie vast af. Alsof zij gaan bepalen of het goed is of niet.![]()
op naar die 37 weken dan !quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:59 schreef Silmarwen het volgende:
Het is weer wat milder geworden tijdens het eten, dus zal wel weer meevallen.Ik ga pas naar het ziekenhuis als ze regelmatig om de 3 a 4 minuten komen en een minuut duren.
Mijn zwager trouwt net geen 4 weken na mijn uitgerekende datumquote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:51 schreef mefke79 het volgende:
oeoe mijn zusje gaat volgend jaar trouwen en wij zaten helemaal in de stress om de datum. Waarschijnlijk wordt het 5 weken voor mijn uitgerekende datum. Pff zucht van verlichting...
Sterkte in ieder geval... ik zal blij zijn als de baby er eindelijk is voor je, dat scheelt zo'n hoop stress en gedoe he...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:59 schreef Silmarwen het volgende:
Het is weer wat milder geworden tijdens het eten, dus zal wel weer meevallen.Ik ga pas naar het ziekenhuis als ze regelmatig om de 3 a 4 minuten komen en een minuut duren.
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Wat een achtbaan aan emoties moet jij doorhebben gemaakt en doormaken de laatste tijd, Sil! Het wordt hoog tijd dat die kleine er gewoon komt zodat je het allemaal achter je kunt laten.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:55 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Sterkte in ieder geval... ik zal blij zijn als de baby er eindelijk is voor je, dat scheelt zo'n hoop stress en gedoe he...het is een keer over, maar nu voelt het vast eindeloos voor jou...
pijn is het niet echt, wel een soort gevoel van overstrekken .. voornamelijk als ik teveel gedaan heb of echt moe ben. meestal ga ik dan op m'n zij liggen met opgetrokken benen/knieen en dan voel ik het wat minder ..quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:00 schreef Claudia_x het volgende:
Hebben jullie wel eens last van niet aan spierpijn gerelateerde pijn in de benen? Ik heb er vooral last van als ik wil gaan slapen. Het is een merkwaardig soort pijn. Misschien kan ik het beter omschrijven als rusteloze benen.
Jaquote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:00 schreef Claudia_x het volgende:
Hebben jullie wel eens last van niet aan spierpijn gerelateerde pijn in de benen? Ik heb er vooral last van als ik wil gaan slapen. Het is een merkwaardig soort pijn. Misschien kan ik het beter omschrijven als rusteloze benen.
kruipend dat vind ik wel een goeie geloof ik. Het is heel naar iemand zei ooit van ja alsof er een mierencollonne door je benen loopt ofzo. Komt wel een beetje in de buurt. Tintelend, zoals wanneer je been slaapt, maar dan zonder dat lamme dove gevoel.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:17 schreef Claudia_x het volgende:
Ik voelde me een beetje een aansteller, maar jullie vinden het dus ook een naar gevoel?
Ik lees hier het volgende:
Hoe het voelt?
Mensen met RLS-klachten geven verschillende benamingen aan het nare gevoel in de benen. Bij de milde vorm wordt vooral gesproken over 'een naar gevoel'. Blijkt de aandoening in ernstiger vorm voor te komen, dan zijn de volgende omschrijvingen hierop van toepassing: kruipend, brandend, tintelend, kramp, jeuk, trekkend.
Er zijn mensen die er chronisch last van hebben. Man, wat kan de natuur wreed zijn.![]()
Ahh.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:18 schreef huuphuup het volgende: T is zo schattig, ze is gelijk zo klein dan weer
Dat is het. Sommige mensen vragen het inderdaad echt oprecht en willen ook een oprecht antwoord. Wat ik ook geef. Van die mensen waardeer ik hun belangstelling ook echt. Anderen willen echter graag meer negatieve berichten horen en 'balen' er volgens mij dan een beetje van dat ik die niet geef.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:20 schreef Claudia_x het volgende:
Misschien willen ze benadrukken dan ze geen sociaal wenselijk antwoord hoeven? Ik vind het zelf altijd wel jammer als mensen naar de moeilijkheden zoeken, bijvoorbeeld m.b.t. hoe het na de bevalling zal gaan.
Maar dit is geen kramp! Het gaat niet weg en ik kan geen houding vinden waarmee het minder erg wordt (al wissel ik wel een paar honderd keer van zij voor ik in slaap val). Voor mijn lief zal het wel rete-irritant zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:21 schreef DJMO het volgende:
wat mij helpt als ik (lichte) kramp heb, is mijn tenen in de tegenovergestelde richting te strekken .. klinkt vaag, maar net als bij gewone kramp zeg maar.
ja, ik kan het ook niet omschrijvenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar dit is geen kramp! Het gaat niet weg en ik kan geen houding vinden waarmee het minder erg wordt (al wissel ik wel een paar honderd keer van zij voor ik in slaap val). Voor mijn lief zal het wel rete-irritant zijn.
ohjaquote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:25 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Dat is het. Sommige mensen vragen het inderdaad echt oprecht en willen ook een oprecht antwoord. Wat ik ook geef. Van die mensen waardeer ik hun belangstelling ook echt. Anderen willen echter graag meer negatieve berichten horen en 'balen' er volgens mij dan een beetje van dat ik die niet geef.
Mijn moeder heeft RLS, en elke nacht...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:17 schreef Claudia_x het volgende:
Ik voelde me een beetje een aansteller, maar jullie vinden het dus ook een naar gevoel?
Ik lees hier het volgende:
Hoe het voelt?
Mensen met RLS-klachten geven verschillende benamingen aan het nare gevoel in de benen. Bij de milde vorm wordt vooral gesproken over 'een naar gevoel'. Blijkt de aandoening in ernstiger vorm voor te komen, dan zijn de volgende omschrijvingen hierop van toepassing: kruipend, brandend, tintelend, kramp, jeuk, trekkend.
Er zijn mensen die er chronisch last van hebben. Man, wat kan de natuur wreed zijn.![]()
Soms ben ik zoo blij dat dit mijn eerste is!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:12 schreef huuphuup het volgende:
ik heb al de hele zw.schap last van zere tetten. En een dreumes die er af en toe flink tegenaan beukt of even zo dat knietje op mn tepel parkeert 's morgens in bed, maakt het er niet echt beter opgelukkig krijg ik tegenwoordig ook aai en kusjes op mn decolleté
haha ik heb B. de stuipen op het lijf gejaagd toen door een week of 38 zwanger in bed rechtop omhoog te schieten met een AUAUAUAUAUAU!!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:30 schreef Claudia_x het volgende:
Kramp heb ik trouwens nog niet gehad! *afkloppen*
Wat ik vooral zo irritant vind aan een volle blaas is dat ik er buikpijn van krijg. Als ik opsta dan moet ik eerst naar de wc strompelen om me weer wat beter te voelen. Het zou misschien helpen als ik s nachts niet te eigenwijs was om naar de wc te gaan.
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:33 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Soms ben ik zoo blij dat dit mijn eerste is!
Dat klinkt echt vreselijk.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:32 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft RLS, en elke nacht...Maakt het leven er niet makkelijker op, kan ik uit ervaring zeggen. Onlangs slaaponderzoek gehad, want medicijnen schijnen niet goed aan te slaan...
Daar zag ik pas een foto van! Die was toch wel zo ontzetttend schattig. Ivan is zich nog helemaal niet bewust van mijn buik. Daarom trapt hij er ook vrolijk tegenaan tijdens het verschonen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:37 schreef huuphuup het volgende:
Maar och, mn buik krijgt ook kusjes enzo, en ze wrijft apetrots over haar eigen buikje die ze dan voor het gemak even zover mogelijk uitsteekt. De leuke kanten van voor de tweede keer zwanger zijn
flauw dat ze dan nie even je haar vasthoudt voor je ofzoquote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:40 schreef Ticootje het volgende:
Jen stond ook steeds bij het toilet te kijken als ik m'n witte vriend weer eens omhelsde. Mama pugen.
Opvoeding laat al langer te wensen over.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:42 schreef huuphuup het volgende:
[..]
flauw dat ze dan nie even je haar vasthoudt voor je ofzo
Heb je het wel eens met je arts erover gehad of er een verband zou kunnen zijn met je trombosebeen?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:50 schreef wickie het volgende:
Het is bij mij niet meer weggegaan na de zwangerschap. Voorafgaand aan ongesteld worden heb ik er altijd veel last van.
Jij gaat 's nachts niet naar de wc?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:30 schreef Claudia_x het volgende:
Het zou misschien helpen als ik s nachts niet te eigenwijs was om naar de wc te gaan.
dat idee had ik zelfs afgelopen/vorige week, ik twijfelde enorm of het wel goed zat omdat ik niet zeker wist of ik nou wel de baby voelde. Gelukkig is er vandaag een goeie echo geweest, alles zien bewegen en gehoord etc. ik kan me je angst en ongerustheid goed voorstellen. Mijn gyn zei ook : als je je ongerust maakt en/of twijfelt niet aarzelen, gewoon meteen ons bellen (liever hun dan de ha zelfs, zodat ze zelf alles onder controle houden)quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:27 schreef laiveneertiekje het volgende:
Mevrouw_Mus, wat vervelend zeg. Hopen dat het meevalt.
Ik heb voor Moeders voor Moeders nog een keer moeten testen, en die was (gelukkig) nog steeds positief. Het blijft apart, afgelopen week dacht ik echt op een gegeven moment dat het mis was, maar nu weet ik wel weer beter(misselijk..)
Baby neusspray magquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:11 schreef -Nienna- het volgende:
Klein vraagje: wat voor neusspray mag je gebruiken als je zwanger bent? Mijn neus gaat steeds meer dichtzitten dus ik wil vriendlief zo even naar de drogist sturen...
stomen met kamille of eucalyptus, babyneusspray zo'n vicks neusihaler helpen redelijk goedquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:11 schreef -Nienna- het volgende:
Klein vraagje: wat voor neusspray mag je gebruiken als je zwanger bent? Mijn neus gaat steeds meer dichtzitten dus ik wil vriendlief zo even naar de drogist sturen...
quote:Mag je een neusspray tegen verkoudheid gebruiken tijdens de zwangerschap?
Neussprays tegen verkoudheid bevatten een stof (meestal xylometazoline) die het neusslijmvlies doet slinken. Deze stof wordt in kleine hoeveelheden opgenomen in het bloed en kan dan de doorbloeding van de placenta verminderen. Het ongeboren kind zou daardoor minder voedingsstoffen kunnen krijgen. Kortdurend gebruik van zo'n neusspray is geen probleem. U moet deze sprays echter niet langer dan 5 dagen gebruiken (dat geldt overigens ook buiten de zwangerschap).
ik kreeg die een paar weken geleden voorgeschreven idd DML, maar ik durfde het niet voor te stellen omdat ik de bijsluiter niet uit m'n hoofd kenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mag andere neusspray niet dan?
Ik heb de bijsluiter gelezen van wat wij in huis hadden en die zei dat het geen kwaad kon dus ik heb het gebruikt.
Edit: apotheek.nl zegt het volgende
[..]
Ja zei die van mij ook, ik maak me dan ook geen zorgen, maar ze zei wel dat het juist nu toch wel een reactie is op 'iets teveel gedaan' en ik het dus wel moest zien als een duidelijk signaal van 'eventjes rustig aan doen' (niet dat ik daar nou de vk voor ging bellen ofzo, maar herinner me het nog van de vorige keer)quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 20:10 schreef Claudia_x het volgende:
Basboussa: volgens mijn verloskundige mag je vanaf deze termijn ongeveer harde buiken hebben, zolang je ze maar niet te vaak hebt en er geen regelmaat in zit.
Belangrijkste is dat de harde buiken geen pijn doen en wegtrekken in rust.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:36 schreef Basboussa het volgende:
Had gisteren al weer last van harde buiken, oke, oke, had me een beetje uitgesloofd (naar werk gelopen, toiletten etc. daar schoongemaakt, met kind rondgezeuld, want die was niet te genieten etc.etc.), maar vond het wel een beetje vroeg. 25 weken vandaag. Ach, ik kon precies aantonen waarom het was, dus daar maa i me geen zorgen over
ik had er ook al vroeg last van hoor.. wel iets later, (8 of 9 weken ofzo) maar ik heb regelmatig het gevoel dat m'n shirt nat is. en t zijn maar kleine puntjes en tis ook heel snel weer weg, zo weinig is het, maar behoorlijk irritant vind ik persoonlijk, ook omdat ik nog niet aan de compressen wilquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 21:35 schreef mefke79 het volgende:
Mevr_mus hoe gaat het nu?
Die onduidelijkheid en onzekerheid zijn het ergste, vond ik dan. Ik wens je snel duidelijkheid en ik hoop dat het gewoon goed blijft gaan.
Over mijn, nu al, druppende tiet. Ik ben pas 5 weken! Maar goed, het was maar een drupje. En het gebeurde toen ik langs mijn tepel ging met mijn shirt (auw, niet doen, was ik even vergeten). Voor de rest weinig klachten tot nu toe. Ja, pijnlijke borsten en luchtdarmen. Maar dat is appeltje-eitje vergeleken met de vorige keer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |