abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87253931
Vervelend Mrien, hopelijk knap je snel op en beweegt je baby weer volop!

Niet iedere zwangeren schiet meteen in standje "ik doe niets meer". Ik heb een hele makkelijke zwangerschap tot nu toe. Maar ik heb ook regelmatig huilend in bed gelegen omdat ik perse zelf de onderste kastjes van de keuken wilden poetsen en daarna zo'n last van mijn rug en banden had dat ik niet meer kon bewegen. Gelukkig doet manlief een hoop!

Oeh, een personal trainer klinkt eigenlijk wel goed. Is er tenminste iemand die me een schop onder m'n kont geeft om te blijven sporten. ga is even op onderzoek uit
En jullie cadeau tips zijn van harte welkom hoor! Ik ben de 16e jarig en om nou aan iedereen een baby te vragen :Y)
29/10/'10 - 25/03/'13
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:05:41 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87254264
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:37 schreef huuphuup het volgende:
oh en ik kwam er gister achter dat in al mn jogging- en pyjamabroeken van die (kleine) gaten zitten, waarschijnlijk van de droger en het slijten enzo.

Heb k mooi een tof cadeautje voor op mn sint-lijstje :D Lekker met het oog op de kraamweek een verse sloeberbroek O+
Ik weet niet hoe zo'n zeikerd jij met de was bent, maar ik enorm.... broeken gaan hier dus met de rits dicht in de wasmachine om te voorkomen dat de rits de andere was beschadigt, al dan niet tijdens het centrifugeren ;)

Maar een verse slobberbroek van de Sint is natuurlijk altijd leuk ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_87254546
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:51 schreef mefke79 het volgende:
C_A, mijn man heeft in die tijd veel gedaan ja. Kom op zeg, ik wil jou wel eens horen als je 40 weken bent en weinig meer kan. Je kan nu niet inschatten hoe dat is en je kan van buitenaf ook niet beoordelen of ze loog.
Mens dat bedoel ik toch ook niet ;) ze zat met 8 weken al te zeuren en te klagen :o
pi_87254695
[quote][b]Op woensdag 6 oktober 2010 17:06 schreef huuphuup het volgende:[/b

T is lastig oordelen natuurlijk of iemand zich aanstelt of niet, er zijn genoeg dingen te bedenken die je niet 1,2,3 aan iemand ziet direct. Maar goe, aan de andere kant ken ik er ook genoeg hoor, bij wie de test nog nadruipt van de ochtendurine maar die gelijk al helemaal in standje "hallo ik ben zwanger hoor! :{w " schieten.
[/quote]zo 1 was zij er, en een jaar na de bevalling is ze nog steeds zo :')
pi_87254720
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:13 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Mens dat bedoel ik toch ook niet ;) ze zat met 8 weken al te zeuren en te klagen :o
Ow en dit bedoelde ik niet kwaad ;)
pi_87255815
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe zo'n zeikerd jij met de was bent, maar ik enorm.... broeken gaan hier dus met de rits dicht in de wasmachine om te voorkomen dat de rits de andere was beschadigt, al dan niet tijdens het centrifugeren ;)

Maar een verse slobberbroek van de Sint is natuurlijk altijd leuk ;)
Oh ik gooi alles in de was gewoon :') ik heb eigk geen idee of de rits dicht zit in de was, dat zegt al genoeg denk ik :D

nou moet ik wel zeggen ssst nie verder vertellen _O- dat B. met enige regelmaat in mijn sloeberbroeken loopt hier, ze worden flink gedragen allemaal. De plekjes en gaatjes zijn echt van die slijtplekken ook op een aantal.

ik vind sintlijstjes zo'n crime ;( ik heb al zoveel zooi en ik weet nooit zo goed wat voor kleins te vragen, wat wel leuk is om te geven maar niet gelijk extra meuk is zeg maar. Dus ik was blij met mn ingeving van die broek :D

deze broek heb ik echt in geleefd na de bevalling van Amélie. Kost maar een tientje maar hij zat goddelijk O+ Het gaf ook gewoon aan aan de visite dat ik nog niet helemaal op en top fit was enzo zeg maar. En eerlijk gezegd voor mezelf ook, hoe stom het ook klinkt maar ik merkte dat ik zelf ook lekker laidback werd van zulke kleding terwijl als ik me helemaal aangekleed had dan deed k meer dan k eigenlijk aankon.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87257187
Tijd geleden hier de trailer van Babies eens neergezet... nu kun je als zwangere gratis naar de premiere!

Misschien wil iemand? hier vind je hoe

Jammer dat ik niet meer zwanger ben :P alhoewel, als ik mijn buik niet in hou zie ik er nog best zwanger uit... hmmm
pi_87258274
Jeetje, er is weer veel gebeurd in dit topic de laatste 2 dagen...Zag o.a een mooie echo voorbij komen, goeie vk bezoekjes en Sil die de kleine nog bij zich heeft. :) De rest even vergeten, maar leef met iedereen mee ;)
Troeta nog niet gemeld dus...spannend! :%

Hier afgelopen maandag ook weer een ''stickertje'' gekregen van de vlos, en meteen antistoffen injectie gehad ivm. rhesusfactor enzo. Eigenlijk mag ik vanaf nu om de 2 weken komen, maar omdat de kleine zo goed gaat mag het ook over 3 weken, m'n 1e verlofdag, omdat ik anders niet kan. :)
Wel denk ik nu wat vaker harde buiken te hebben, maar weet nou nog steeds niet zeker of het nou m'n baarmoeder is die ik soms hard voel worden, of meneertje die gewoon lekker aan het schuiven en duwen is.
Back in business.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:44:53 #109
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87260829
Huup, waar haal je zo'n broek?
pi_87260907
Voordat ik de locatie van het plaatje bekeek wist ik gewoon al dat Huup die broek van de h&m had :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_87260987
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:44 schreef Suzanna het volgende:
Huup, waar haal je zo'n broek?
H&M zo te zien. Ik heb ooit een andere broek van de H&M gescoord met een wat hogere band. Die had ik aan lang voordat ik zwanger was en draag ik nu nog steeds. Ideaal ding!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87261321
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Voordat ik de locatie van het plaatje bekeek wist ik gewoon al dat Huup die broek van de h&m had :P
natuurlijk! Ik kom nooit ergens anders joh :o t is niet eens een grapje :')

Suzanna van de H&M dus!
Hij staat in de online shop bij dames en dan onder lingerie --> nachtkleding. 9,95 is ie, in 5 kleuren.

Heb overigens geen idee of ie ook in de gewone winkels ligt. Daar kom ik dan weer nooit nauwelijks :')
het zal best wel, als ze een lingerie-afdeling hebben moet ie daar hangen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:54:52 #113
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87261337
Ik heb ook een stukkertje. Niets te melden verder. Kind doet het (schopt, tsje) en ik hobbel gewoon verder. Over 3 weken weer, het schiet op :o
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_87261710
Ik kwam pas trouwens bij een collega van me die onderzoek doet naar kleine kinderen stickervellen tegen. Ik was vergeten hoe blij ik vroeger werd van een sticker. Ineens kwam dat gevoel terug. O+ :D

De verpleegkundige vroeg nog hoe het de vorige keer met de borstvoeding was gegaan en gaf allerlei adviezen die heel nuttig zouden zijn geweest als ik het niet allemaal allang wist. Maar ik vind het toch ontzettend goed dat ze zo op de hoogte is en die informatie op een niet-dwingende manier deelt. Ik was aangenaam verrast! Ik had toen ik met Ivan in het ziekenhuis lag ook het idee dat de verpleegkundigen meer borstvoedingminded waren dan de kinderarts.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 21:05:11 #115
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_87261891
Shirley, fijn dat alles goed was. *O* Was de injectie vervelend?

Net weer CTG gehad en baby werd na een half uur lekker actef, dus de gyn heeft ons goedgekeurd en we mochten weer naar huis. Dus woensdag weer, dan groeiecho, toucheren in de hoop dat de bevalling start en een CTG enzo. Had het niet verwacht, dat we misschien gewoon de 37 weken gaan redden!
pi_87262346
Fijn dat de CTG goed was Sil!
Vreemd idee denk ik inderdaad voor jou, dat je misschien de 37 weken gewoon gaat redden!
pi_87265667
Ik heb de baby vanavond gelukkig al weer een stuk meer gevoeld dus ben weer gerustgesteld ;) had bij de vk het hartje natuurlijk al wel gehoord, maar normaal is hij heel druk..dus dit viel weer op
pi_87266612
Fijn dat de ctg goed was sil!!

Oeh mrien, dat heb ik ook wel eens, en dan net op het moment dat ik me zorgen ga maken, dan laat Ilse weten dat ze er echt nog wel is!

Vanavond het gevoel dat ik wat meer harde buiken heb. Ook wat "rare" gevoelens in mijn buik.
*poef* nu is het weg
pi_87268122
Even snel een berichtje, fotootje volgt morgen!
Maar vannacht 6 oktober om half 4 s'nachts is onze zoon Mex geboren!
Het was een lange en slopende bevalling, maar hij is helemaal gezond en zo mooi en lief en schattig en met mij komt het ook wel weer goed.
Morgen meer! Xxx
  woensdag 6 oktober 2010 @ 23:20:46 #120
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87268223
Troeta gefeliciteerd!!!! Stoere naam, geniet van je mannetje (en laat je zelf ook maar lekker verwennen).
  woensdag 6 oktober 2010 @ 23:54:06 #121
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_87269367
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 23:17 schreef Troeta het volgende:
Even snel een berichtje, fotootje volgt morgen!
Maar vannacht 6 oktober om half 4 s'nachts is onze zoon Mex geboren!
Het was een lange en slopende bevalling, maar hij is helemaal gezond en zo mooi en lief en schattig en met mij komt het ook wel weer goed.
Morgen meer! Xxx
Gefeliciteerd en ben inderdaad benieuwd naar je verhaal en de foto's van Mex !!!
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_87269788
Troeta, gefeliciteerd met je zoon Mex! Geniet ervan!

KJ, klinkt veel belovend! Hoop dat het doorzet en je snel Ilse kan bewonderen!
29/10/'10 - 25/03/'13
  donderdag 7 oktober 2010 @ 00:14:59 #123
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_87270018
Van harte gefeliciteerd Troeta! *O*
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_87272660
Gefeliciteerd met Mex Troeta!!! *O* *O*
wat klink je heerlijk verliefd O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 7 oktober 2010 @ 06:37:14 #125
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_87272685
Gefeliciteerd *O* :)
pi_87272732
*O* gefeliciteerd Troeta! :)
pi_87272873
Troeta gefeliciteerd *O*
Daar is ie dan eindelijk, je zoon O+
pi_87272971
Troeta, gefeliciteerd! *O*
pi_87273026
Troeta gefeliciteer!! *O* *O*

Ik hoop dat het met jou ook een beetje goed gaat, klinkt alsof je het heel zwaar hebt gehad. Nou laat je maar zoveel mogelijk verwennen meis :*
  donderdag 7 oktober 2010 @ 07:58:54 #130
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87273037
Mex is er!! Gefeliciteerd Troeta en Troetaman! *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 7 oktober 2010 @ 08:07:47 #131
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87273123
gefeliciteerd Troeta *O*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_87273180
hmmm gisteravond de eerste signalen van zwangerschapsdementie meegemaakt.
Het is op het werk een oude traditie dat je op zelfgemaakte appeltaart trakteert als je gaat vertellen dat je zwanger ben.
Dus ik denk: Leuk, ga ik doen!
Gisteravond de appeltaart gemaakt, in de oven gezet. Komt vriendlief naar beneden: 'Zeg schat, hoe lang moet die appeltaart nog in de oven?'
Oh #%@*&$^# Die had er al uit gemoeten 8)7

Nou hij is nog net te redden als ik de bovenste verbrandde stukjes eraf haal, pfffff

Vriend nog heel bijdehand: er zit een timer op de oven he, die kun je ook gebruiken! Ja duh! hoe werkt die?
pi_87273232
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 08:12 schreef danic het volgende:
hmmm gisteravond de eerste signalen van zwangerschapsdementie meegemaakt.
Het is op het werk een oude traditie dat je op zelfgemaakte appeltaart trakteert als je gaat vertellen dat je zwanger ben.
Dus ik denk: Leuk, ga ik doen!
Gisteravond de appeltaart gemaakt, in de oven gezet. Komt vriendlief naar beneden: 'Zeg schat, hoe lang moet die appeltaart nog in de oven?'
Oh #%@*&$^# Die had er al uit gemoeten 8)7

Nou hij is nog net te redden als ik de bovenste verbrandde stukjes eraf haal, pfffff

Vriend nog heel bijdehand: er zit een timer op de oven he, die kun je ook gebruiken! Ja duh! hoe werkt die?
:9

Ik zeg niets hier _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 08:21:33 #134
54772 Silmarwen
pi_87273273
Troeta, fijn dat die lange bevalling nu dan achter de rug is. Geniet lekker van je ventje! Mex, leuke naam hoor. *O*

KJ, en zit de baby er nog of ben je stiekem al aan het bevallen?

Lol Danic. Ik heb de paturain al kwijt gemaakt (zat in een tas met brood) de boter in de gewone la gezet met de mayo erbij, ben mijn pinpasje kwijtgeraakt, mijn haarborstel en ga zo maar verder. :D
pi_87273298
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 08:18 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

:9

Ik zeg niets hier _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D

het meisje van je Vegas-foto uit je fobo heb k mee in de klas gezeten op Blaise Pascal :D
nichtjes van elkaar?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 7 oktober 2010 @ 08:29:23 #136
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87273346
Gefeliciteerd Troeta!
pi_87273348
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 08:24 schreef huuphuup het volgende:

[..]

het meisje van je Vegas-foto uit je fobo heb k mee in de klas gezeten op Blaise Pascal :D
nichtjes van elkaar?
Jaaa dat is Maartje ;) Nichtje van me man :) Wat grappig kom je ook uit Spijkenisse?
pi_87273355
Ow Gefeliciteerd Troeta :@

Kom ik hier zomaar binnenvallen.... dus dan kan ik niet maken dat ik je niet feliciteer :*
pi_87273395
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 08:29 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Jaaa dat is Maartje ;) Nichtje van me man :) Wat grappig kom je ook uit Spijkenisse?
Nee, kom uit r'burg, heb in spijkenisse op school gezeten maar woon al heel lang ergens anders :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87273402
Troeta gefeliciteerd met Mex!!!!

Verder niet bijgelezen en totaal niets te melden :+
I have a simple philosophy: Fill what's empty. Empty what's full. Scratch where it itches.
pi_87273413
*O* voor Mex
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_87273423
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 08:34 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Nee, kom uit r'burg, heb in spijkenisse op school gezeten maar woon al heel lang ergens anders :P
Maar het klopt helemaal ;) Blaise Pascal inderdaad :)
pi_87273465
Gefeliciteerd met Mex troeta!!
pi_87273498
Gefeliciteerd Troeta!!! Stoere naam!! O+ *O* O+

Hier niks aan de hand hoor, Ilse gewoon nog in de buik. Vannacht wel begonnen met de bevalling in mijn droom. Maar wel weer heerlijk vaag. Ipv een ruggeprik hadden ze een soort zalf die op mijn schouders ging, en dan was ik ook verdoofd.... :?

naja, ik verwacht dat het hier nog wel even duurt.
*poef* nu is het weg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 7 oktober 2010 @ 08:41:04 #145
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87273502
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 08:35 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Maar het klopt helemaal ;) Blaise Pascal inderdaad :)
hey daar heb ik ook nog een jaar op school gezeten :D (slechte herinneringen aan maar dat terzijde :') )
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_87273647
SPOILER
[/quote]

Zeg fijne collega, kun je dan ook even reageren op de privemail die ik je vanmorgen heb gestuurd? Mijn batterij van mijn mobiel is namelijk leeg dus kan je niet bellen :P
(Sorry ff offtopic)
pi_87273735
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 08:50 schreef danic het volgende:
SPOILER
Zeg fijne collega, kun je dan ook even reageren op de privemail die ik je vanmorgen heb gestuurd? Mijn batterij van mijn mobiel is namelijk leeg dus kan je niet bellen :P
(Sorry ff offtopic)
[/quote] Ik stuur je pm... want ik had je al ge-sms-t :D
pi_87274985
Gefeliciteerd met Mex, Troeta! *O*
pi_87275117
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 08:21 schreef Silmarwen het volgende:

Lol Danic. Ik heb de paturain al kwijt gemaakt (zat in een tas met brood) de boter in de gewone la gezet met de mayo erbij, ben mijn pinpasje kwijtgeraakt, mijn haarborstel en ga zo maar verder. :D
Ik heb pas een zakje met een poepluier in de kledingkast achtergelaten en kwam daar pas de volgende dag achter. :+ Maar dat was gewoon een domme actie en geen zwangerschapsdementie.
pi_87275192
Wel interessant:

Zwangerschapsdementie bestaat niet

Geheugenverlies bij zwangere vrouwen is een fabel, lees ik op de website van Jonge Gezinnen. Die hebben het dan weer gekopieerd van Nu.nl. Zo kwekken we elkaar allemaal heerlijk na. Maar het is geen nieuws meer, dames en heren! Op 13 oktober 2008 schreef ik al een blogje met exact dezelfde strekking onder de titel: Er bestaat niet zoiets als zwangerschapsdementie.
Dat blogbericht was gebaseerd op hetzelfde onderzoek van de Australian National University waarover nu opnieuw wordt bericht. Het zal hooguit zo zijn dat het onderzoek nu is afgerond maar de uitkomsten zijn nauwelijks als nieuws te betitelen.

In het onderzoek werd destijds al geconcludeerd dat zwangere vrouwen even goed kunnen nadenken en onthouden als vrouwen die niet in verwachting zijn.

Vrouwen die in verwachting zijn (moi incluis) hebben vaak het idee dat hun hersenen minder goed functioneren. Of dat ze niet meer normaal kunnen denken. Maar dit is niet aan te tonen in cognitieve testen.

Bron
  donderdag 7 oktober 2010 @ 10:13:12 #151
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87275550
Troeta, van harte gefeliciteerd met jullie zoon! *O*
pi_87275747
Troeta gefeliciteerd met jullie zoon Mex

Ik slaap steeds beroerder de laatste dagen. Ik lig of wakker van de misselijkheid of van de pijn in mijn rug ;(
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_87275777
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 09:59 schreef Claudia_x het volgende:
Vrouwen die in verwachting zijn (moi incluis) hebben vaak het idee dat hun hersenen minder goed functioneren. Of dat ze niet meer normaal kunnen denken. Maar dit is niet aan te tonen in cognitieve testen.
Bij die testen zijn de vrouwen natuurlijk wel geconcentreerd, ik kan me voorstellen dat het juist aan die concentratie schort tijdens zwangerschap waardoor dingen vergeten worden. :)
pi_87276035
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:19 schreef Kolonia het volgende:

[..]

Bij die testen zijn de vrouwen natuurlijk wel geconcentreerd, ik kan me voorstellen dat het juist aan die concentratie schort tijdens zwangerschap waardoor dingen vergeten worden. :)
Maar dan verander je de definitie van 'zwangerschapsdementie' naar zoiets als 'je minder goed concentreren tijdens de zwangerschap omdat je hoofd bij iets anders is'. Dat merkte ik zelf ook wel, vooral tegen het einde van de zwangerschap. Ik raakte steeds meer alleen met de baby bezig.

Anekdotisch bewijs zoals wij met elkaar delen is nu eenmaal niet zo betrouwbaar. Je ziet het ook in Wachten op het tweede streepje: er worden allerlei symptomen gevoeld en bemerkt die zich normaliter niet voordoen en dus zouden kunnen duiden op een zwangerschap. Als je echter elke cyclus een dagboek bij zou houden en net zo bewust met je cyclus bezig zou zijn als wanneer je zwanger probeert te worden, dan zou je waarschijnlijk allerlei symptomen al veel eerder bemerken.

Zoiets zie je hier ook met zwangerschapsdementie: je doet iets doms, je bent zwanger - zou het van de zwangerschap komen? Ik vond mijn poepzakjesactie vrij suf, maar ik sluit niet uit dat ik zoiets 2 jaar geleden ook zou hebben gedaan. Toen had ik alleen geen zwangerschap om mijn suffe actie aan toe te schrijven.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 10:28:17 #155
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87276067
Ow... beetje laat antwoord over de personal trainer, maar jullie gaan zo snel! :o

Het was iets dat ik al eerder bedacht had. Beetje in mijn recalcitrante fase in de gesprekken over zwanger worden en daarna. (Als in: ok, mijn lijf gaat uitdijen en verzakken, maar dan betalen we ook samen om het weer op orde te krijgen :P :') ). Ik heb dus twee weken geleden de sportschool gebeld of ze iemand konden aanraden. En dan niet zo'n anabolenjongen die je in 3 weken weer in shape schopt (ik ben Heidie Klum niet), maar iemand met een beetje sportmedische achtergrond die echt snapt wat je wel en wat je niet kan doen. Die jongen is hier langsgeweest en heeft een beetje uitgelegd hoe hij dat aan gaat pakken. Wordt echt gericht trainen in mijn eigen sportschool, met wat hulpmiddelen (van die ballen enzo), 1 uur in de week en dan kan ik zelf nog een extra uur zelf die oefeningen doen. Hij had zelf toevallig net een kindje gekregen, dus wist uit eigen ervaring dat meer dan dat waarschijnlijk een illusie is. Hij gaat ook met m kijken naar mijn voeding. Alles heel rustig enzo, zodat ik het hopelijk gewoon vol kan houden in plaats van binnen een paar weken in shape en dan weer aan de Ben&Jerry's :')
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_87276069
Ik weet ook niet hoe het precies zit. Maar ik zal ook nog hetzelfde presteren op verschillende cognitieve tests. Echter betwijfel ik mijn vermogen tot het dagelijkse multi-tasken en mijn cognitieve vaardigheden daarin. De onderzoekster geeft ook aan: ''When focused on a task, women who are pregnant or new mothers do not have 'cognitive deficits." En die focus is precies waar ik veelal moeite mee heb. Of dat in de 'zwangere hersenen' zit, dat weet ik niet.
I have a simple philosophy: Fill what's empty. Empty what's full. Scratch where it itches.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 10:30:49 #157
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87276164
Troeta, gefeliciteerd! :) :)
Heel veel genieten en ook een beetje sterkte de komende dagen!

en nu sta ik dus bovenaan :o
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_87276230
pi_87276330
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:28 schreef Hik het volgende:
Ow... beetje laat antwoord over de personal trainer, maar jullie gaan zo snel! :o
Dat klinkt goed! Ik zou zoiets vooral doen vanwege de externe druk en motivatie en daarvoor vind ik het wel erg duur. En ik vraag me af of het zoden aan de dijk zet, 1 uur per week. Maar misschien moet ik mijn scepsis opzij zetten; in m'n eentje is het de vorige keer niet gelukt.
pi_87276346
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:28 schreef Narr het volgende:
En die focus is precies waar ik veelal moeite mee heb. Of dat in de 'zwangere hersenen' zit, dat weet ik niet.
Focus en bij mij ook interesse. Ik heb meer moeite om te focussen, maar merk dat ik ook vaak gewoon geen zin heb om 'fatsoenlijke' interesse op te brengen. Ik heb wat vrienden die erg graag en veel gaan stappen. De verhalen daarover laat ik nu totaal langs me heen gaan omdat het me teveel moeite is om geïnteresseerd te doen in iets dat me op dit moment helemaall niet interesseert. Ik word dus vooral egocentrisch(er) van het zwanger zijn.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 7 oktober 2010 @ 10:35:30 #161
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87276351
Ik had eerder van dat onderzoek gehoord en ik snap het eerlijk gezegd niet... Ik merk echt dat mijn cognitieve vermogens ontzettend achteruit gaan. Tuurlijk, sommige dingen zijn gewoon vergeetachtigheid (als in: koelkastdeuren open laten staan) omdat je ergens anders met je hoofd zit.
Maar ik heb de afgelopen weken nog een paar keer in debatten en vergaderingen gezeten. Ik ben dan echt heel geconcentreerd en echt niet met babydingen bezig (vaak sta ik dan pas na een uur in een volledige kramp op omdat ik in the heat of the moment die buik helemaal vergeten ben), maar ik merk wel dat ik minder scherp ben dan hiervoor: ik kom slechter op woorden (met name in andere talen) en ik formuleer beroerd.
Overigns merk ik wel dat het ook helpt om dat soort dingen te blijven doen om je brein niet helemaal toch mush te laten verpulveren: als ik in één week twee maal dat soort dingen doen voel ik me meer "bij" dan als ik alleen maar geboortekaartjes-envelopjes schrijf! :P
  donderdag 7 oktober 2010 @ 10:36:10 #162
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_87276377
Troeta, gefeliciteerd en wat een leuke naam!!!!!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 7 oktober 2010 @ 10:37:31 #163
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87276427
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat klinkt goed! Ik zou zoiets vooral doen vanwege de externe druk en motivatie en daarvoor vind ik het wel erg duur. En ik vraag me af of het zoden aan de dijk zet, 1 uur per week. Maar misschien moet ik mijn scepsis opzij zetten; in m'n eentje is het de vorige keer niet gelukt.
Volgens hem, als je twee uur op de juiste manier traint (één keer met en één keer zonder hem dus) en op je eten let (ik zou moeten gaan beginnen met echt ontbijten enzo ;) ) dan zet het zeker zoden aan de dijk.
pi_87276559
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:28 schreef Narr het volgende:Of dat in de 'zwangere hersenen' zit, dat weet ik niet.
Je kunt het ook omdraaien: waarom zou het 'in de hersenen' zitten? Als ik voor mezelf spreek dan denk ik dat ik mentaal onderpresteer omdat mijn lijf zich te moe voelt. Ik kan daar bij vlagen wel aan ontsnappen, maar dat betekent niet dat ik dagelijks zo zou kunnen functioneren.

Een interessante vraag is wel wat hormonen precies met je lijf en je hoofd doen. Ik voel me tijdens de zwangerschap bijvoorbeeld niet labieler dan normaal, maar tegelijkertijd vermoed ik wel dat ik net voor mijn menstruatie altijd wat labieler was. En ik heb na de bevalling gemerkt dat mijn lichaam op een geweldige manier reageerde op bijvoorbeeld smakgeluidjes van mijn baby. Ik heb me niet eerder in mijn leven zó geregeerd gevoeld door hormonen.
pi_87276561
Troeta, gefeliciteerd met Mex! Stoere naam zeg! O+ *O*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_87276574
ach ja als ik per ongeluk met een scheef oog richting de stofzuiger kijk dan roept ook de halve wereld NESTELDRAAAANG! *O* terwijl dat huis toch echt gestofzuigd moet, ook voor en na de zwangerschap. Het zal met zulke dingen wel net zoiets zijn, het wordt sneller aan de zwangerschap geweten.

Ik merk dat mn concentratie-span korter is, kon ik eerst gerust in een flow raken en me dan gemakkelijk een uur of 10 non-stop diep concentreren, dat gaat nu gewoon niet meer. 2 uur is de max dan moet ik echt even wat anders doen. Je hoofd loopt natuurlijk ook over, dus of het echt door de hormonen komt, lijkt me sterk, maar goed, vrouwen schijnen ook emotioneler te worden van de hormonen wat een kutfilm die Juno, heb mn ogen uit mn hoofd gejankt :') (mooie film dus wel he, maar toch ) dus aan de andere kant, waarom niet.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87276640
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:37 schreef Hik het volgende:

[..]

Volgens hem, als je twee uur op de juiste manier traint (één keer met en één keer zonder hem dus) en op je eten let (ik zou moeten gaan beginnen met echt ontbijten enzo ;) ) dan zet het zeker zoden aan de dijk.
Weet je ook hoe specifiek hij met je eten mee gaat denken? Gaat hij je bijvoorbeeld recepten geven? Dat zou wel heel tof zijn!
pi_87276655
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:27 schreef Claudia_x het volgende:
Anekdotisch bewijs zoals wij met elkaar delen is nu eenmaal niet zo betrouwbaar. Je ziet het ook in Wachten op het tweede streepje: er worden allerlei symptomen gevoeld en bemerkt die zich normaliter niet voordoen en dus zouden kunnen duiden op een zwangerschap. Als je echter elke cyclus een dagboek bij zou houden en net zo bewust met je cyclus bezig zou zijn als wanneer je zwanger probeert te worden, dan zou je waarschijnlijk allerlei symptomen al veel eerder bemerken.
Goede vergelijking inderdaad. :)

Ik ben altijd al onhandig en vergeetachtig, maar zal het bij een zwangerschap vast daaraan toeschrijven.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 10:43:33 #169
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87276681
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:41 schreef huuphuup het volgende:
ach ja als ik per ongeluk met een scheef oog richting de stofzuiger kijk dan roept ook de halve wereld NESTELDRAAAANG! *O* terwijl dat huis toch echt gestofzuigd moet, ook voor en na de zwangerschap. Het zal met zulke dingen wel net zoiets zijn, het wordt sneller aan de zwangerschap geweten.

Best irritant eigenlijk. Ik heb best wat dingen gedaan hier in huis (meer opruimen dan schoonmaken eigenlijk), maar ik denk toch echt dat dat niets met nesteldrang te maken heeft. Ik ben nu de hele tijd thuis en dan gaat een koelkast vol potjes uit 2007 gewoon irriteren. Als ik gewoon 40 uur/week werk heb ik geen tijd om me daaraan te ergeren! :)
pi_87276833
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:43 schreef Hik het volgende:

[..]

Best irritant eigenlijk. Ik heb best wat dingen gedaan hier in huis (meer opruimen dan schoonmaken eigenlijk), maar ik denk toch echt dat dat niets met nesteldrang te maken heeft. Ik ben nu de hele tijd thuis en dan gaat een koelkast vol potjes uit 2007 gewoon irriteren. Als ik gewoon 40 uur/week werk heb ik geen tijd om me daaraan te ergeren! :)
ik vind het superirritant :')
haha, zoals eerder gezegd ik ben echt type goed genoeg is ook goed, dus ik ben niet zo van het poetsen en dergelijke. Ook nu niet. Maarja, als je al een kleintje hebt rondkruipen, die haar boterhammetje graag met de vloer en de meubels deelt enzo, dan moet er toch een stofzuiger door af en toe.

Hoe vaak ik al niet gehoord heb van ooh zo flink aan de nesteldrang jij of niet! en als je dan nou nee zegt dan heb je last van je hormonen :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 7 oktober 2010 @ 10:51:57 #171
54772 Silmarwen
pi_87277021
Ik denk dat het ook niet echt in de hersenen zit eerlijk gezegd. Je bent gewoon bezig met heel andere dingen, je gedachten zijn vaak wat afwezig, je bent veel moe, voelt je misschien niet zo lekker en dus concentreer je je slechter op allerdaagse dingen, waardoor je dingen vergeet of misplaatst.

Ik heb nesteldrag maar GEEN energie, wat schijnbaar met de suiker te maken heeft. 's ochtends Yade eruit, in bad, aankleden en naar benede brengen voor ontbijt, zorgt er bij mij voor dat ik sta te trillen tegen de tijd dat ik haar nog moet aankleden. Dus na dat hele ochtend ritueel heb ik gewoon echt geen puf meer om meer te doen dan de vaatwasser ofzo.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 10:52:03 #172
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87277025

En daar wordt ik alleen nog maar bozer van!

Gelukkig heeft lief meer nesteldrang dan ik (altijd al eigenlijk ;) ).
  donderdag 7 oktober 2010 @ 10:57:33 #173
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_87277239
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:52 schreef Hik het volgende:

En daar wordt ik alleen nog maar bozer van!

Gelukkig heeft lief meer nesteldrang dan ik (altijd al eigenlijk ;) ).
+1 herkenbaar ;)
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_87277316
Ik heb ook echt geen nesteldrang, en idd mijn man dus wel. Het hele huis moet op de kop. En ik zit dan naar 'm te kijken alsof ie gek is....
*poef* nu is het weg
  donderdag 7 oktober 2010 @ 11:03:02 #175
238474 Jeetjejom
pi_87277456
Hahaha Kaatjejannie, wat lekker lijkt me dat, zo'n nestelvent!

Ik moet trouwens bekennen dat ik geen luie zwangere ben, maar gewoon lui in het algemeen ben. Tijdens de zwangerschap heb ik alleen een beter smoesje :)
Jouw warmte is genoeg
pi_87277612
ik voel me dan zo schuldig, een hele dag thuis. Hij komt thuis van t werk en gaat dan gelijk hier an de slag. Ik zie het ook gewoon echt niet...
*poef* nu is het weg
pi_87277685
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:51 schreef Silmarwen het volgende:
Ik heb nesteldrag maar GEEN energie, wat schijnbaar met de suiker te maken heeft. 's ochtends Yade eruit, in bad, aankleden en naar benede brengen voor ontbijt, zorgt er bij mij voor dat ik sta te trillen tegen de tijd dat ik haar nog moet aankleden. Dus na dat hele ochtend ritueel heb ik gewoon echt geen puf meer om meer te doen dan de vaatwasser ofzo.
Is het dan niet beter om eerst iets te eten voor je met je kind aan de slag gaat?
  donderdag 7 oktober 2010 @ 11:11:48 #178
238474 Jeetjejom
pi_87277820
Kaatjejannie, ik sprak tijdens mijn zwangersverlof af dat mijn man me iedere dag 1 of 2 dingen opgaf die ik dan 'moest' doen. Dat was van stofzuigen tot dweilen tot een wasje draaien. Maar dan had ik tenminste wel een doel, en om 10 uur was ik daarmee klaar en voelde ik me minder schuldig. Maar ik zag het ook niet, vandaar dat we dat hebben geregeld zo.
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 7 oktober 2010 @ 11:13:13 #179
54772 Silmarwen
pi_87277879
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Is het dan niet beter om eerst iets te eten voor je met je kind aan de slag gaat?
Dat doe ik ook. :D Alleen wordje van en hoge suikerwaarde juist heel moe. Maar als ik niet eet val ik om voor ik boven ben.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 11:45:23 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87279181
Troeta, gefeliciteerd met de geboorte van Mex *O* *O* *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 7 oktober 2010 @ 11:45:45 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87279199
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 09:59 schreef Claudia_x het volgende:
Wel interessant:

In het onderzoek werd destijds al geconcludeerd dat zwangere vrouwen even goed kunnen nadenken en onthouden als vrouwen die niet in verwachting zijn.

Bron
Oh... dan ben ik benieuwd hoe het dan komt dat ik tegenwoordig wel heel vaak een "dinges" nodig heb of gebruikt heb :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87280783
Iemand vroeg naar de inhoud van de blije doos, dit zijn de nuttige dingen ;)

8 x papmers new baby maat 1
Kortingsbon pampers op luiers en 1 op doekjes
Proefpakje pampers sensitive doekjes (12 stuks)
Rompertje prenetal zonder mouw maat 50/56
Klein potje (15ml) sudocrem
Flessenspeen bibi 3-2-1
Fopspeen bibi met I love mama
Spuugdoek van nutrilon
Slinger van de fabeltjeskrant
Kortingsbon prenetal van 2,50 bij aankoop van 25 of meer
En dan nog wat reclame en andere bonnen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 7 oktober 2010 @ 13:15:04 #183
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87282168
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh... dan ben ik benieuwd hoe het dan komt dat ik tegenwoordig wel heel vaak een "dinges" nodig heb of gebruikt heb :')
omdat je onbewust met je gedachten ergens anders zit wellicht ;) dat heeft niks met geheugen te maken dus .. enkel dwalende gedachten.;

pi_87282731
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 12:30 schreef mrien het volgende:
Iemand vroeg naar de inhoud van de blije doos, dit zijn de nuttige dingen ;)

8 x papmers new baby maat 1
Kortingsbon pampers op luiers en 1 op doekjes
Proefpakje pampers sensitive doekjes (12 stuks)
Rompertje prenetal zonder mouw maat 50/56
Klein potje (15ml) sudocrem
Flessenspeen bibi 3-2-1
Fopspeen bibi met I love mama
Spuugdoek van nutrilon
Slinger van de fabeltjeskrant
Kortingsbon prenetal van 2,50 bij aankoop van 25 of meer
En dan nog wat reclame en andere bonnen
Ja klopt idd..had hetzelfde in mijn doos. Whehe...klinkt lekker :P

Troeta, gefeliciteerd met Mex! Leuke naam! Ben beniuewd naar een fotootje!

Ik heb net intake voor kraamzorg geregeld. 1 november komt er iemand langs! Vreemd dat ze ook het kamertje willen checken.. :{
Back in business.
pi_87282837
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 13:31 schreef Shirley het volgende:

[..]

Ja klopt idd..had hetzelfde in mijn doos. Whehe...klinkt lekker :P

Troeta, gefeliciteerd met Mex! Leuke naam! Ben beniuewd naar een fotootje!

Ik heb net intake voor kraamzorg geregeld. 1 november komt er iemand langs! Vreemd dat ze alle skomen checken. :S
ze komen echt niet om te checken hoor.. ze komen om een en ander te bespreken, maar ze gaan echt niet je hele babykamer en kasten door hoor :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_87283097
vicky bij mij toen wel...had geen tepelcreme, dat kon echt niet...
Voel me blegh vandaag, moe en koud en geen honger enzo. Niet handig want druk, maar ja, hoort erbij.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_87283139
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 13:41 schreef mefke79 het volgende:
vicky bij mij toen wel...had geen tepelcreme, dat kon echt niet...
Voel me blegh vandaag, moe en koud en geen honger enzo. Niet handig want druk, maar ja, hoort erbij.
echt waar??
nou bij mij 2x niet hoor. Praatje over waar in ging bevallen, wel of geen bv en bij Tess aantekening van PND na Amber voor evt. meer uren. Ze is beide keren niet in de babykamer geweest.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 13:45:14 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87283226
Ik lees hier altijd verschillende dingen. De 1 wil het kamertje wel zien, de ander geloof het wel...
pi_87283456
Toen ze bij Lotte bij ons langs kwamen stond de kinderkamer nog in dozen achter de bank ;) Weinig te checken toen, haha

Maar wat BE al zegt, bij de een willen ze het kamertje wel zien, bij de ander niet
pi_87283465
En in sommige gevallen komen ze helemaal niet langs maar handelen ze wat globale dingen telefonisch af. Ik vond dat zelf jammer, want ik had een lijstje met vragen over de zin en onzin van de aan te schaffen spullen. Ik voelde me tijdens het telefoongesprek een ontzettende zeur en moest de antwoorden eruit trekken. Heel suf. Uiteindelijk heb ik veel meer aan Fok! gehad.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 13:57:44 #191
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87283629
Hier had ik met de intake van de eerste nog helemaal geen kamertje of iets. Moest allemaal nog komen. Ze spreken meer de praktische zaken door. Nu telefonisch - helemaal handig.

De nesteldrang begint zich hier wel te ontwikkelen: alle keukenkastjes zijn weer omgepakt en van binnen uitgesopt (morgen de buitenkant). Mijn man zal blij met me zijn ;) (hij was net gewend aan de indeling nu). Ik doe het lekker samen met mijn moeder: die heeft de badkamer gesopt en de ramen gelapt :D.
Vanavond nog naar de voorlichtingsavond in het ziekenhuis en dan mag de kleine wat mij betreft komen (vandaag mag het 'echt').
Gisteren op controle geweest en alles ok. Dit kindje is zowaar ingedaald (dat is de vorige keer niet gebeurd), bloeddruk ok en ijzer 7.2. Ben alleen vergeten te vragen wanneer ik nou precies zou moeten bellen, stel dat de weeen beginnen.... Volgende week weer.
pi_87284673
Nou, ze had het aan de telefoon echt over een zorgplan? En dat ze even naar het kamertje wilde kijken. Dus werd echt letterlijk gezegd. Nou ja, tegen die tijd is ie vast af. Alsof zij gaan bepalen of het goed is of niet. :')
Back in business.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 14:42:24 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87285128
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 13:31 schreef Shirley het volgende:
Ik heb net intake voor kraamzorg geregeld. 1 november komt er iemand langs! Vreemd dat ze ook het kamertje willen checken.. :{
Hier komt volgende week maandag iemand voor de intake.... die had telefonisch gekund omdat het m'n tweede is, maar omdat die eerste al 19 jaar geleden is en ik het prettiger vond als alles face to face besproken werd (dan onthou ik tenminste nog iets) wordt het geen telefonische intake.

Ze weet al dat ze het kamertje niet te zien krijgt omdat we midden in de verbouwing van de badkamer zitten en de babykamer dus volstaan met een bad, toilet, douchedeuren enz. :')

Maar...... ik had ook niet het idee dat ze het zo nodig vond.
Overigens vond ik het wel vaag dat ze het had over "wat is een goed bedje".... alsof je nog tijd hebt een ander bed/matras te bestellen als dat wat je hebt afgekeurd wordt?

Hoewel dat bij een kennis een half jaar geleden wel gebeurde, en die had bij Wehkamp het duurste matrasje besteld wat ze hadden, want dat zou het beste matrasje zijn.... afgekeurd door de kraamzorg dus :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 7 oktober 2010 @ 14:49:55 #194
54772 Silmarwen
pi_87285420
Eerste keer kwam er iemand langs, maar ze heeft nooit het kamertje bekeken en was na 30 minuten weg. Deze keer telefonisch, wat grappig was, want we hebben uiteindlijk geen kraamzorg genomen met Yade.
pi_87285618
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 14:29 schreef Shirley het volgende:
Nou, ze had het aan de telefoon echt over een zorgplan? En dat ze even naar het kamertje wilde kijken. Dus werd echt letterlijk gezegd. Nou ja, tegen die tijd is ie vast af. Alsof zij gaan bepalen of het goed is of niet. :')
Ik zou er niet te zwaar aan tillen. Probeer het gewoon als een gelegenheid aan te grijpen om vragen te stellen waar je nog mee zit! Misschien krijg je nog wel dingen te horen waar je zelf niet aan gedacht had, bijvoorbeeld dat het niet zo slim is een bedje op een bepaalde manier in de kamer te zetten (bij het raam of zo).
  donderdag 7 oktober 2010 @ 15:39:59 #196
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87287207
Nog even over vergeetachtigheid, ik heb geen idee of ik meer vergeet, ben gewoon 'normaal' al niet zo helder, en ook redelijk laks met bepaalde zaken, maar dingen formuleren (in andere talen dan met name) valt me soms erg zwaar. Vooral de man klaagt hier met regelmaat over, dat ik in een soort geheimtaal aan het praten ben, en dan roept hij: En nu iets concreets, en heb ik het hele verhaal, wat voor mij zo duidelijk was, voor niets opgehangen. En dan zetten we maar weer een filmpje op!

En Troeta, nog gefeliciteerd!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  donderdag 7 oktober 2010 @ 15:49:55 #197
54772 Silmarwen
pi_87287616
Hmmmm. Begin ineens weer erg te rommelen na een week vrij veel rust. Erg menstruatie pijn, strak trekkerig gevoel rond de banden, pijn in mijn rug, erge steken overal en harde buiken zonder regelmaat maar wel HEEL jhard, niet heel pijnlijk. Beetje hoe het steeds was in het ziekenhuis. O.o
  donderdag 7 oktober 2010 @ 16:17:29 #198
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_87288809
Oeh, zou het Sil?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 7 oktober 2010 @ 16:51:20 #199
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87290348
Sil, wacht op mij hoor! :P

Net bij de VK een gesprekje gehad over opwekken. Volgende week eerst inwendig onderzoek, dan evt volgende dag in het ziekenhuis checken op vruchtwater enzo. En afhankelijk van hoe rups en ik ervoor staan dan gaan we praten over opwekken. Tja, het is allemaal nog even weg natuurlijk, maar ik ben altijd wel van het hebben van een plan, dus dit vind ik wel heel fijn. En ondertussen natuurlijk gewoon stevig duimen dat het gewoon vanzelf gaat!

In de hoop daarop ben ik net even naar de Chinese masseuse gegaan. Had ergens gelezen dat drukpuntmassage op de hielen helpt. Volgens de masseuse was dat "ridiculous", maar het was gelukkig wel heeel ontspannend. :')
  donderdag 7 oktober 2010 @ 16:55:18 #200
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87290510
Help, wat heb ik mijn zwangerschap goed 'gepland' zeg ;) ... straks twee weken herfstvakantie (beginnend volgende week) waarin ik elk moment theoretisch gezien kan bevallen, met drie grote meiden thuis die vast wel wat meer willen doen dan in huis thee drinken en op de bank liggen.
Ik ga proberen de meiden af en toe uit te besteden...dat vinden ze altijd geweldig, maar nu nog iemand vinden die ze wel even wil bezighouden. Heeft iemand verder nog tips?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')