Ik weet niet hoe zo'n zeikerd jij met de was bent, maar ik enorm.... broeken gaan hier dus met de rits dicht in de wasmachine om te voorkomen dat de rits de andere was beschadigt, al dan niet tijdens het centrifugerenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:37 schreef huuphuup het volgende:
oh en ik kwam er gister achter dat in al mn jogging- en pyjamabroeken van die (kleine) gaten zitten, waarschijnlijk van de droger en het slijten enzo.
Heb k mooi een tof cadeautje voor op mn sint-lijstjeLekker met het oog op de kraamweek een verse sloeberbroek
Mens dat bedoel ik toch ook nietquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:51 schreef mefke79 het volgende:
C_A, mijn man heeft in die tijd veel gedaan ja. Kom op zeg, ik wil jou wel eens horen als je 40 weken bent en weinig meer kan. Je kan nu niet inschatten hoe dat is en je kan van buitenaf ook niet beoordelen of ze loog.
Ow en dit bedoelde ik niet kwaadquote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:13 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Mens dat bedoel ik toch ook nietze zat met 8 weken al te zeuren en te klagen
Oh ik gooi alles in de was gewoonquote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe zo'n zeikerd jij met de was bent, maar ik enorm.... broeken gaan hier dus met de rits dicht in de wasmachine om te voorkomen dat de rits de andere was beschadigt, al dan niet tijdens het centrifugeren
Maar een verse slobberbroek van de Sint is natuurlijk altijd leuk
H&M zo te zien. Ik heb ooit een andere broek van de H&M gescoord met een wat hogere band. Die had ik aan lang voordat ik zwanger was en draag ik nu nog steeds. Ideaal ding!quote:
natuurlijk! Ik kom nooit ergens anders johquote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Voordat ik de locatie van het plaatje bekeek wist ik gewoon al dat Huup die broek van de h&m had
Gefeliciteerd en ben inderdaad benieuwd naar je verhaal en de foto's van Mex !!!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:17 schreef Troeta het volgende:
Even snel een berichtje, fotootje volgt morgen!
Maar vannacht 6 oktober om half 4 s'nachts is onze zoon Mex geboren!
Het was een lange en slopende bevalling, maar hij is helemaal gezond en zo mooi en lief en schattig en met mij komt het ook wel weer goed.
Morgen meer! Xxx
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:12 schreef danic het volgende:
hmmm gisteravond de eerste signalen van zwangerschapsdementie meegemaakt.
Het is op het werk een oude traditie dat je op zelfgemaakte appeltaart trakteert als je gaat vertellen dat je zwanger ben.
Dus ik denk: Leuk, ga ik doen!
Gisteravond de appeltaart gemaakt, in de oven gezet. Komt vriendlief naar beneden: 'Zeg schat, hoe lang moet die appeltaart nog in de oven?'
Oh #%@*&$^# Die had er al uit gemoeten![]()
Nou hij is nog net te redden als ik de bovenste verbrandde stukjes eraf haal, pfffff
Vriend nog heel bijdehand: er zit een timer op de oven he, die kun je ook gebruiken! Ja duh! hoe werkt die?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:18 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik zeg niets hierSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het meisje van je Vegas-foto uit je fobo heb k mee in de klas gezeten op Blaise Pascal![]()
nichtjes van elkaar?
Jaaa dat is Maartjequote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:24 schreef huuphuup het volgende:
[..]
het meisje van je Vegas-foto uit je fobo heb k mee in de klas gezeten op Blaise Pascal![]()
nichtjes van elkaar?
Nee, kom uit r'burg, heb in spijkenisse op school gezeten maar woon al heel lang ergens andersquote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:29 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Jaaa dat is MaartjeNichtje van me man
Wat grappig kom je ook uit Spijkenisse?
Maar het klopt helemaalquote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:34 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Nee, kom uit r'burg, heb in spijkenisse op school gezeten maar woon al heel lang ergens anders
hey daar heb ik ook nog een jaar op school gezetenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:35 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Maar het klopt helemaalBlaise Pascal inderdaad
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. [/quote]
Zeg fijne collega, kun je dan ook even reageren op de privemail die ik je vanmorgen heb gestuurd? Mijn batterij van mijn mobiel is namelijk leeg dus kan je niet bellen
(Sorry ff offtopic)
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:50 schreef danic het volgende:
Zeg fijne collega, kun je dan ook even reageren op de privemail die ik je vanmorgen heb gestuurd? Mijn batterij van mijn mobiel is namelijk leeg dus kan je niet bellenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Sorry ff offtopic)
[/quote] Ik stuur je pm... want ik had je al ge-sms-t![]()
Ik heb pas een zakje met een poepluier in de kledingkast achtergelaten en kwam daar pas de volgende dag achter.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:21 schreef Silmarwen het volgende:
Lol Danic. Ik heb de paturain al kwijt gemaakt (zat in een tas met brood) de boter in de gewone la gezet met de mayo erbij, ben mijn pinpasje kwijtgeraakt, mijn haarborstel en ga zo maar verder.
Bij die testen zijn de vrouwen natuurlijk wel geconcentreerd, ik kan me voorstellen dat het juist aan die concentratie schort tijdens zwangerschap waardoor dingen vergeten worden.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:59 schreef Claudia_x het volgende:
Vrouwen die in verwachting zijn (moi incluis) hebben vaak het idee dat hun hersenen minder goed functioneren. Of dat ze niet meer normaal kunnen denken. Maar dit is niet aan te tonen in cognitieve testen.
Maar dan verander je de definitie van 'zwangerschapsdementie' naar zoiets als 'je minder goed concentreren tijdens de zwangerschap omdat je hoofd bij iets anders is'. Dat merkte ik zelf ook wel, vooral tegen het einde van de zwangerschap. Ik raakte steeds meer alleen met de baby bezig.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:19 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Bij die testen zijn de vrouwen natuurlijk wel geconcentreerd, ik kan me voorstellen dat het juist aan die concentratie schort tijdens zwangerschap waardoor dingen vergeten worden.
Dat klinkt goed! Ik zou zoiets vooral doen vanwege de externe druk en motivatie en daarvoor vind ik het wel erg duur. En ik vraag me af of het zoden aan de dijk zet, 1 uur per week. Maar misschien moet ik mijn scepsis opzij zetten; in m'n eentje is het de vorige keer niet gelukt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:28 schreef Hik het volgende:
Ow... beetje laat antwoord over de personal trainer, maar jullie gaan zo snel!![]()
Focus en bij mij ook interesse. Ik heb meer moeite om te focussen, maar merk dat ik ook vaak gewoon geen zin heb om 'fatsoenlijke' interesse op te brengen. Ik heb wat vrienden die erg graag en veel gaan stappen. De verhalen daarover laat ik nu totaal langs me heen gaan omdat het me teveel moeite is om geïnteresseerd te doen in iets dat me op dit moment helemaall niet interesseert. Ik word dus vooral egocentrisch(er) van het zwanger zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:28 schreef Narr het volgende:
En die focus is precies waar ik veelal moeite mee heb. Of dat in de 'zwangere hersenen' zit, dat weet ik niet.
Volgens hem, als je twee uur op de juiste manier traint (één keer met en één keer zonder hem dus) en op je eten let (ik zou moeten gaan beginnen met echt ontbijten enzoquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat klinkt goed! Ik zou zoiets vooral doen vanwege de externe druk en motivatie en daarvoor vind ik het wel erg duur. En ik vraag me af of het zoden aan de dijk zet, 1 uur per week. Maar misschien moet ik mijn scepsis opzij zetten; in m'n eentje is het de vorige keer niet gelukt.
Je kunt het ook omdraaien: waarom zou het 'in de hersenen' zitten? Als ik voor mezelf spreek dan denk ik dat ik mentaal onderpresteer omdat mijn lijf zich te moe voelt. Ik kan daar bij vlagen wel aan ontsnappen, maar dat betekent niet dat ik dagelijks zo zou kunnen functioneren.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:28 schreef Narr het volgende:Of dat in de 'zwangere hersenen' zit, dat weet ik niet.
Weet je ook hoe specifiek hij met je eten mee gaat denken? Gaat hij je bijvoorbeeld recepten geven? Dat zou wel heel tof zijn!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:37 schreef Hik het volgende:
[..]
Volgens hem, als je twee uur op de juiste manier traint (één keer met en één keer zonder hem dus) en op je eten let (ik zou moeten gaan beginnen met echt ontbijten enzo) dan zet het zeker zoden aan de dijk.
Goede vergelijking inderdaad.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:27 schreef Claudia_x het volgende:
Anekdotisch bewijs zoals wij met elkaar delen is nu eenmaal niet zo betrouwbaar. Je ziet het ook in Wachten op het tweede streepje: er worden allerlei symptomen gevoeld en bemerkt die zich normaliter niet voordoen en dus zouden kunnen duiden op een zwangerschap. Als je echter elke cyclus een dagboek bij zou houden en net zo bewust met je cyclus bezig zou zijn als wanneer je zwanger probeert te worden, dan zou je waarschijnlijk allerlei symptomen al veel eerder bemerken.
Best irritant eigenlijk. Ik heb best wat dingen gedaan hier in huis (meer opruimen dan schoonmaken eigenlijk), maar ik denk toch echt dat dat niets met nesteldrang te maken heeft. Ik ben nu de hele tijd thuis en dan gaat een koelkast vol potjes uit 2007 gewoon irriteren. Als ik gewoon 40 uur/week werk heb ik geen tijd om me daaraan te ergeren!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:41 schreef huuphuup het volgende:
ach ja als ik per ongeluk met een scheef oog richting de stofzuiger kijk dan roept ook de halve wereld NESTELDRAAAANG!terwijl dat huis toch echt gestofzuigd moet, ook voor en na de zwangerschap. Het zal met zulke dingen wel net zoiets zijn, het wordt sneller aan de zwangerschap geweten.
ik vind het superirritantquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:43 schreef Hik het volgende:
[..]
Best irritant eigenlijk. Ik heb best wat dingen gedaan hier in huis (meer opruimen dan schoonmaken eigenlijk), maar ik denk toch echt dat dat niets met nesteldrang te maken heeft. Ik ben nu de hele tijd thuis en dan gaat een koelkast vol potjes uit 2007 gewoon irriteren. Als ik gewoon 40 uur/week werk heb ik geen tijd om me daaraan te ergeren!
+1 herkenbaarquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:52 schreef Hik het volgende:![]()
En daar wordt ik alleen nog maar bozer van!
Gelukkig heeft lief meer nesteldrang dan ik (altijd al eigenlijk).
Is het dan niet beter om eerst iets te eten voor je met je kind aan de slag gaat?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:51 schreef Silmarwen het volgende:
Ik heb nesteldrag maar GEEN energie, wat schijnbaar met de suiker te maken heeft. 's ochtends Yade eruit, in bad, aankleden en naar benede brengen voor ontbijt, zorgt er bij mij voor dat ik sta te trillen tegen de tijd dat ik haar nog moet aankleden. Dus na dat hele ochtend ritueel heb ik gewoon echt geen puf meer om meer te doen dan de vaatwasser ofzo.
Dat doe ik ook.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is het dan niet beter om eerst iets te eten voor je met je kind aan de slag gaat?
Oh... dan ben ik benieuwd hoe het dan komt dat ik tegenwoordig wel heel vaak een "dinges" nodig heb of gebruikt hebquote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:59 schreef Claudia_x het volgende:
Wel interessant:
In het onderzoek werd destijds al geconcludeerd dat zwangere vrouwen even goed kunnen nadenken en onthouden als vrouwen die niet in verwachting zijn.
Vrouwen die in verwachting zijn (moi incluis) hebben vaak het idee dat hun hersenen minder goed functioneren. Of dat ze niet meer normaal kunnen denken. Maar dit is niet aan te tonen in cognitieve testen.
Bron
omdat je onbewust met je gedachten ergens anders zit wellichtquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh... dan ben ik benieuwd hoe het dan komt dat ik tegenwoordig wel heel vaak een "dinges" nodig heb of gebruikt heb
Ja klopt idd..had hetzelfde in mijn doos. Whehe...klinkt lekkerquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:30 schreef mrien het volgende:
Iemand vroeg naar de inhoud van de blije doos, dit zijn de nuttige dingen
8 x papmers new baby maat 1
Kortingsbon pampers op luiers en 1 op doekjes
Proefpakje pampers sensitive doekjes (12 stuks)
Rompertje prenetal zonder mouw maat 50/56
Klein potje (15ml) sudocrem
Flessenspeen bibi 3-2-1
Fopspeen bibi met I love mama
Spuugdoek van nutrilon
Slinger van de fabeltjeskrant
Kortingsbon prenetal van 2,50 bij aankoop van 25 of meer
En dan nog wat reclame en andere bonnen
ze komen echt niet om te checken hoor.. ze komen om een en ander te bespreken, maar ze gaan echt niet je hele babykamer en kasten door hoorquote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:31 schreef Shirley het volgende:
[..]
Ja klopt idd..had hetzelfde in mijn doos. Whehe...klinkt lekker
Troeta, gefeliciteerd met Mex! Leuke naam! Ben beniuewd naar een fotootje!
Ik heb net intake voor kraamzorg geregeld. 1 november komt er iemand langs! Vreemd dat ze alle skomen checken. :S
echt waar??quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:41 schreef mefke79 het volgende:
vicky bij mij toen wel...had geen tepelcreme, dat kon echt niet...
Voel me blegh vandaag, moe en koud en geen honger enzo. Niet handig want druk, maar ja, hoort erbij.
Hier komt volgende week maandag iemand voor de intake.... die had telefonisch gekund omdat het m'n tweede is, maar omdat die eerste al 19 jaar geleden is en ik het prettiger vond als alles face to face besproken werd (dan onthou ik tenminste nog iets) wordt het geen telefonische intake.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:31 schreef Shirley het volgende:
Ik heb net intake voor kraamzorg geregeld. 1 november komt er iemand langs! Vreemd dat ze ook het kamertje willen checken..
Ik zou er niet te zwaar aan tillen. Probeer het gewoon als een gelegenheid aan te grijpen om vragen te stellen waar je nog mee zit! Misschien krijg je nog wel dingen te horen waar je zelf niet aan gedacht had, bijvoorbeeld dat het niet zo slim is een bedje op een bepaalde manier in de kamer te zetten (bij het raam of zo).quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:29 schreef Shirley het volgende:
Nou, ze had het aan de telefoon echt over een zorgplan? En dat ze even naar het kamertje wilde kijken. Dus werd echt letterlijk gezegd. Nou ja, tegen die tijd is ie vast af. Alsof zij gaan bepalen of het goed is of niet.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |