ik kan hier maar één ding op zeggen:quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:14 schreef Tally het volgende:
Het was vooral emotioneel
Het was leuk. Lief. Mooi. Fantastisch.
Het lag lekker relaxt met de beentjes in de lucht. 1 armpje onder het hoofdje. Toen de verloskundige op mijn buik ging drukken kreeg ik een paar trappen. Net alsof het wilde zeggen: Hej IK LIG HIER HOOR
Was een grappig moment toen de verloskundige ons iets vroeg waar we op antwoordde met ja, dat de baby op dat moment ook met het hoofdje knikte.
Wat was het lekker bewegelijkEn volgens mijn moeder leek het op mijn man
Want ze zag een grote neus
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:58 schreef Vanyel het volgende:
Fijn hoor, echo's. Lijkt me maar niks om zonder zwanger te zijn (slappe tvp, ik weet het).
Niet in foksilverlayout, dus die knop kan ik alleen mobiel gebruiken en dat vond ik nou net iets teveel werk.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:07 schreef huuphuup het volgende:
er zit ook een volg dit topic knop rechtsonderin tegenwoordig![]()
ah op die fietsquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:10 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Niet in foksilverlayout, dus die knop kan ik alleen mobiel gebruiken en dat vond ik nou net iets teveel werk.
In mijn blije doos zit een kind...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mrien, zat er nog wat leuks in de blije doos?
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:29 schreef Basboussa het volgende:
[..]
In mijn blije doos zit een kind...
Zo, wilde ik ook even zeggen...
wacht maar tot je je zo gewenste kutbevalling hebt gehadquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:29 schreef Basboussa het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:29 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Weet ik nog niet, hij ligt nog in de auto namelijk. Doos was beetje onhandig om op de fiets mee te nemen en manlief is nog niet thuis geweest.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mrien, zat er nog wat leuks in de blije doos?
Ja dat is wat ik er ook van begrijp, en het is niet haar eerste zwangerschap. We wachten nu mandag maar afquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:43 schreef mefke79 het volgende:
Basboussa![]()
Kaatje, begrijp ik nou goed dat er vleesbomen bij je schoonzusje zelf zijn gevonden? En die zijn nooit eerder gezien? Wat raar! Pff, ik hoop dat het uiteindelijk mee gaat vallen.
Was gewoon een echo in het zh, ik was ook helemaal verbaasd dat het al kon. (kindje ziet er niet mooi uit, net een alien, maar gewoon gaaf om te zien!)quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:54 schreef seilram het volgende:
Jeetjejom, wat gaaf! Waar ben je geweest?
De meting is goed. Die afwijking was zooooooo klein. Maar nu moet ik tot dinsdag wachten tot we de uitslag krijgen van het bloed. Dan weten we zeker wat de afwijking is.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:24 schreef twentemeisje het volgende:
Tally, ik krijg gewoon een brok in mijn keel van je echo-verslag. Wat onwijs fijn!Hebben ze nog iets gezegd over de combinatietest?
Thx, er goed! We hebben er erg veel zin in.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:34 schreef Jeetjejom het volgende:
Reintji gefeliciteerd!!!! (En een tweeling, leuk, maar ook heftig lijkt me. Hoe gaat het tot nu toe met je?)
Heel herkenbaar,quote:Op woensdag 6 oktober 2010 08:36 schreef Leandra het volgende:
Ik vermoed dat ze zich vooral (zoals wel meer medische hulpverleners doen) verkeken had op mijn postuur.... dat doet een hoop mensen automatisch aannemen dat ik "dus wel" hoge bloeddruk, cholesterol en suikerwaarden zal hebben, terwijl die altijd perfect zijn.
Ik lurk hier regelmatig meequote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:15 schreef kaatjejannie het volgende:
Ach, mijn man roept al 1,5 week dat ze vannacht toch al wel echt gaat komen... Pas nog: "om 2 uur vannacht gaan je vliezen breken"
Ik wilde hem om 3 uur wakker maken om even te zeggen dat ie ongelijk had. Toch maar niet gedaan.
Ze wegen me bij de vk ook niet hoor. Ik weeg mezelf op de sportschool, gister dus voor 't laatst gedaan. Ben elke keer nieuwsgierig of ik aangekomen ben.
Ik heb de vorige keer een ZwangerFit- of FitZwanger-cursus gedaan en die bestond voor een groot deel uit fitnessen. Ik ben er zelf mee doorgegaan tot week 39 ongeveer. Daarna was ik het gewoon zat om 's avonds de hort op te gaan. Het verbaasde me hoe goed ik nog op de apparaten kon zoals de loopband, crosstrainer en roeimachine. Volgens de begeleider was het ook heel goed om juist bepaalde spierversterkende oefeningen te doen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:27 schreef charmed_angel het volgende:
Maar effe een vraagje, ben jij nog lekker aan het sporten? Aangepast schema dan?
Ik ben nog steeds proberen zwanger te worden, en als ik straks zwanger ben, wil ik zo lang mogelijk blijven sporten
Ik begin nu langzamerhand verliefd te wordenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:52 schreef Silmarwen het volgende:
Tally wat fijn dat alles goed was!Weer een stukje meer opgelucht nu?
Mijn vader wil het graag laten doen. Hij wil graag mee en een 3D/4D sessie laten doen van zijn eerste klein kind.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 08:37 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, je bent niet de enige hoor Hik. Ik heb ze om die reden ook zelf niet laten doen, ik vind het niet mooi.
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:42 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb voor mijn bekkenklachten fysio gehad, en dat was in de sportschool. Na de fysio sportte ik nog op bejaarden niveau. Ik fietste, de loopband en de handbike. Ik ben met het "gewone" sporten doorgegaan tot 33 weken ongeveer.
Ok thxquote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb de vorige keer een ZwangerFit- of FitZwanger-cursus gedaan en die bestond voor een groot deel uit fitnessen. Ik ben er zelf mee doorgegaan tot week 39 ongeveer. Daarna was ik het gewoon zat om 's avonds de hort op te gaan. Het verbaasde me hoe goed ik nog op de apparaten kon zoals de loopband, crosstrainer en roeimachine. Volgens de begeleider was het ook heel goed om juist bepaalde spierversterkende oefeningen te doen.
Mijn insteek was meer 'lekker bezig zijn' in plaats van fanatiek sporten, maar het was toch best intensief!
een fmt'er...?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 08:32 schreef twentemeisje het volgende:Avotar, welkom en gefeliciteerd!!
Was jij ook niet een vaste FMT-er een paar jaar geleden?
Fok Movie Trivia? Ik zou zweren dat jij daar ook meespeelde, zal wel iemand met een username die op de jouwe lijkt zijn geweest.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:57 schreef avotar het volgende:
[..]
een fmt'er...?
Geloof dat ik hiermee de vraag beantwoord heb..
Hihihi.. thx... Ik ben afgelopen maandag weer begonnen met sporten. 3 keer fitness en 2 keer hardlopen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:34 schreef danic het volgende:
@C_A: Ik heb begrepen dat je tijdens je zwangerschap gewoon kunt doorsporten, zolang jij je er goed bij voelt. Je mag alleen niet beginnen met sporten als je daarvoor niets deed. Dat zal teveel verandering voor je lichaam zijn denk ik. Dus ik blijf de luie zwangere die met een beetje geluk 1x per week gaat badmintonnen.
Maar nu niet, ben strontverkouden!
Ik vind dat zo confronterend, al die bevallen vrouwen van de gym. Hier stromen de mailtjes ook binnen. De groep was heel breed qua uitgerekende data.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:36 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Tally, wat fijn dat alles goed is! Nu maar lekker verliefd worden!
JeetjeJom, mooi echo's hoor! ik vind 3d echo's niet eng, Juist leuk om te zien of je al iets van jezelf of je partner erin herkent.
Mefke, fijn dat je naar een datum toe kunt leven!
Hik, vandaag is DE dag, lijkt me raar als die zomaar voorbij gaat.
Troeta, hopelijk kom je snel je versgebakken baby showen!
Ik ben gisteren voor de laatste keer bij de pufclub geweest. De eerste dame is al bevallen!
Benieuwd hoe de CTG vanavond is! Maar stop eens even met die adrenalinerush zegquote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:26 schreef Silmarwen het volgende:
Nou dat was een interessant bezoek! De baby is eg rustig, al sinds de weeenremmers, en dus vanochtend op de CTG ook. Normaal is baby wel wat drukker 's avonds maar ook maar voor een uurtje of 2. Ik voel door de dag heen af en toe wel wat geschuif hoor, maar geen geduw echt, en dat laat de CTG ook zien. Inclusief mijn harde buiken. xD De harttonen waren wel goed en ik had geen overtollig vruchtwater. Wel was mijn bloeddruk gestegen van 120/70 naar 140/85.
Vanavond weer een CTG maken. Geen idee wat er gebeurt als baby weer rustig is...
De gyn noemde me wel een medisch wereld wonder onderhand.Ik heb gemiddeld per dag zo'n 125 harde buiken. Waarschijnlijk omdat ik dat ze erg heb gehad die week met weeenremmers, en ik nu niet meer zo goed weet of het nu zover is of niet, maak ik teveel adreline aan, waardoor ik dus de bevalling tegenhoud. Fijn, zo'n onbewuste spanning, want ik ben er volgens mij wel klaar voor!
Hij vroeg wanneer ik wilde bevallen, toen ik nu zei moest hij wel lachen en verzekerde hij mij, dat het verloskundig niet verantwoord was om dat voor 37 weken te gaan doen. Hij gaat volgende week wel toucheren in de hoop dat het dan begint, en anders die week daarop inleiden.
Die man is wel een schat hoor, hij houdt zo goed rekening met je gemoed en zei ook dingen als "Je bent zeker wel moe." enzo. Geweldige arts hoor.
Trouwens ik heb dan wel diabetes gekregen he. Maar mijn BMI zit net op het groen/oranje randje, dus geen ernstig overgewicht. Ik ben altijd erg actief, heb een fysieke baan, loop veel blablabla, we eten altijd al gezond vanwege Knut's buik, ben geen zoetekauw, geen diabetes in de familie behalve 1 tante tijdens d zwangerschap. Ik zit dus helemaal niet in de risicogroep... en toch krijg ik het.
Thanx Claudia_x, maar ik snap wel wat de rest bedoeld hoor, het is niet de allermooiste foto's die je van je kind krijgt, maar ik vond het wel heel bijzonder om het al zo vroeg te krijgen. Ik heb de vorige keer ook bij 28 weken een 4d-echo laten maken en daar heb je ook altijd vervormingen maar lijkt het al wat meer op een echt kindje. Ik ben er iig heel blij mee, ook al krijg ik (weer) een lelijkerdquote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:03 schreef Claudia_x het volgende:
Jeetjejom, ik vind de foto's die je hebt meegekregen héél bijzonder!
wow.. that brings back memories...quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:36 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Fok Movie Trivia? Ik zou zweren dat jij daar ook meespeelde, zal wel iemand met een username die op de jouwe lijkt zijn geweest.
Edit: Gotcha!
[ afbeelding ]
Ik heb ook al met mijn fysio afgesproken dat ze me gaat begeleiden na de bevalling. Dan gaan we samen een programmaatje opzetten en dan heb ik toch de druk van een afspraak om ook echt te gaan.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:54 schreef Hik het volgende:
Sporten, mijn god, dapper hoor. Ik ben al in week zeven gestopt met Bodyjam, omdat zelfs met een sportbh de pijn aan mijn borsten niet te doen was. Daarna heb ik nog halfslachtig wat met gewichten gedaan, maar niet echt veel meer. Met 24 weken wel zwangerzwemmen. Das niet echt sportief maar wel heel lekker voor ontspanning en soepele spieren en gewrichten.
Vandaag ook weer en in het chronologische rijtje stond ik nu helemaal vooraan. Oef. Wel confronterend. Zelfs mijn buddy van 5 oktober is niet verschenen vandaag.
Overigens heb ik wel al afgesproken dat ik vanaf een week of 6 na de geboorte met een personal trainer aan de slag ga. Is echt achterlijk duurmaar ik wil het graag verantwoord doen, in mijn eigen tempo en op een beetje motiverende manier.
Was fysio geen optie? Ik merk daardoor echt verbetering in bekken- en bandengedoe.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:13 schreef mefke79 het volgende:
och ja, ik was ook zo'n luie zwangere die met 7 weken al zo'n last van haar rug had dat zitten zeer deed en die met 20 weken niet meer op een fiets kon omdat het zitten op een zadel zo'n zeer deed. C_A ik gun je echt iets anders, maar bedenk even dat niet iedereen die in jouw ogen lui is ook lichamelijk in staat is om te blijven sporten.
Oh, maar dat was ik ook, hoor.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:10 schreef charmed_angel het volgende:
En als ik zie hoe mijn schoonzusje de zwangerschap heb doorlopen.... wil ik dat liever voorkomenIk heb veel zwangeren gezien, maar dit was de grootste en meeste luie persoon tijdens de zwangerschap die ik ooit gezien heb... en maar klagen
Wat ga je dan doen?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:54 schreef Hik het volgende:
Overigens heb ik wel al afgesproken dat ik vanaf een week of 6 na de geboorte met een personal trainer aan de slag ga. Is echt achterlijk duurmaar ik wil het graag verantwoord doen, in mijn eigen tempo en op een beetje motiverende manier.
Precies waarom ik veel fysio heb. Anders was ik denk ik nu al gehandicapt, voor ik begon deed alles continu pijn of instabiel etc.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:23 schreef mefke79 het volgende:
Vanyel, ik ben bij de fysio geweest. Maar mijn banden reageren nogal op hormonen en dat ik combi met een niet al te beste rug.
Mijn schoonzusje mankeerde helemaal nietsquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:13 schreef mefke79 het volgende:
och ja, ik was ook zo'n luie zwangere die met 7 weken al zo'n last van haar rug had dat zitten zeer deed en die met 20 weken niet meer op een fiets kon omdat het zitten op een zadel zo'n zeer deed. C_A ik gun je echt iets anders, maar bedenk even dat niet iedereen die in jouw ogen lui is ook lichamelijk in staat is om te blijven sporten.
Dus je deed niets in het huishouden? Je liet ook alles over aan anderen?quote:
Dat heeft mijn man de afgelopen 7 weken gedaan. En dan ben ik nu pas 12 wekenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:49 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Dus je deed niets in het huishouden? Je liet ook alles over aan anderen?
Je man werkte van 06:00 tot 20:00 uur en als hij thuis kwam, dan moest hij ook nog afwassen, stofzuigen, wassen en strijken???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |