Baby neusspray magquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:11 schreef -Nienna- het volgende:
Klein vraagje: wat voor neusspray mag je gebruiken als je zwanger bent? Mijn neus gaat steeds meer dichtzitten dus ik wil vriendlief zo even naar de drogist sturen...
stomen met kamille of eucalyptus, babyneusspray zo'n vicks neusihaler helpen redelijk goedquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:11 schreef -Nienna- het volgende:
Klein vraagje: wat voor neusspray mag je gebruiken als je zwanger bent? Mijn neus gaat steeds meer dichtzitten dus ik wil vriendlief zo even naar de drogist sturen...
quote:Mag je een neusspray tegen verkoudheid gebruiken tijdens de zwangerschap?
Neussprays tegen verkoudheid bevatten een stof (meestal xylometazoline) die het neusslijmvlies doet slinken. Deze stof wordt in kleine hoeveelheden opgenomen in het bloed en kan dan de doorbloeding van de placenta verminderen. Het ongeboren kind zou daardoor minder voedingsstoffen kunnen krijgen. Kortdurend gebruik van zo'n neusspray is geen probleem. U moet deze sprays echter niet langer dan 5 dagen gebruiken (dat geldt overigens ook buiten de zwangerschap).
ik kreeg die een paar weken geleden voorgeschreven idd DML, maar ik durfde het niet voor te stellen omdat ik de bijsluiter niet uit m'n hoofd kenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mag andere neusspray niet dan?
Ik heb de bijsluiter gelezen van wat wij in huis hadden en die zei dat het geen kwaad kon dus ik heb het gebruikt.
Edit: apotheek.nl zegt het volgende
[..]
Ja zei die van mij ook, ik maak me dan ook geen zorgen, maar ze zei wel dat het juist nu toch wel een reactie is op 'iets teveel gedaan' en ik het dus wel moest zien als een duidelijk signaal van 'eventjes rustig aan doen' (niet dat ik daar nou de vk voor ging bellen ofzo, maar herinner me het nog van de vorige keer)quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 20:10 schreef Claudia_x het volgende:
Basboussa: volgens mijn verloskundige mag je vanaf deze termijn ongeveer harde buiken hebben, zolang je ze maar niet te vaak hebt en er geen regelmaat in zit.
Belangrijkste is dat de harde buiken geen pijn doen en wegtrekken in rust.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:36 schreef Basboussa het volgende:
Had gisteren al weer last van harde buiken, oke, oke, had me een beetje uitgesloofd (naar werk gelopen, toiletten etc. daar schoongemaakt, met kind rondgezeuld, want die was niet te genieten etc.etc.), maar vond het wel een beetje vroeg. 25 weken vandaag. Ach, ik kon precies aantonen waarom het was, dus daar maa i me geen zorgen over
ik had er ook al vroeg last van hoor.. wel iets later, (8 of 9 weken ofzo) maar ik heb regelmatig het gevoel dat m'n shirt nat is. en t zijn maar kleine puntjes en tis ook heel snel weer weg, zo weinig is het, maar behoorlijk irritant vind ik persoonlijk, ook omdat ik nog niet aan de compressen wilquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 21:35 schreef mefke79 het volgende:
Mevr_mus hoe gaat het nu?
Die onduidelijkheid en onzekerheid zijn het ergste, vond ik dan. Ik wens je snel duidelijkheid en ik hoop dat het gewoon goed blijft gaan.
Over mijn, nu al, druppende tiet. Ik ben pas 5 weken! Maar goed, het was maar een drupje. En het gebeurde toen ik langs mijn tepel ging met mijn shirt (auw, niet doen, was ik even vergeten). Voor de rest weinig klachten tot nu toe. Ja, pijnlijke borsten en luchtdarmen. Maar dat is appeltje-eitje vergeleken met de vorige keer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |