bronquote:AMSTERDAM - De woningen van officier van justitie Otto van der Bijl en politiecommissaris Leen Schaap in Amsterdam worden 24 uur per dag bewaakt vanwege dreigementen uit de kraakbeweging. Vandaag gaat de wet in die kraken verbiedt.
Het huis van de openbare aanklager, die het optreden tegen de krakers voor justitie coördineert, is beklad. De naam van zijn partner staat op de gevel geschreven. Aan zijn kind wordt ook gerefereerd. 'Een ongeluk zit in een klein hoekje,' staat er verder. In de buurt zijn teksten geklad: 'Otto ben je thuis?' De politie heeft al teksten verwijderd.
Op de activistensite Indymedia is een oproep gedaan een bom te plaatsen onder de auto van commissaris Schaap, die maandag in deze krant zei dat 'zijn handen jeuken om een eind te maken aan enkele schrijnende situaties (van overlast gevende kraakpanden) in de stad'. Het kenteken van Schaaps auto staat in de oproep genoemd.
Vandaag treedt de antikraakwet in werking die kraken verbiedt en op grond waarvan de Amsterdamse 'driehoek' van gemeente, politie en justitie ongeveer tweehonderd kraakpanden willen ontruimen.
Voor de krakers zijn officier van justitie Van der Bijl en commissaris Schaap de gezichten van de ontruimingsploeg. (PAUL VUGTS)
Je doet je ondertitel niet veel eer aan...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
Tja wat moeten ze ander... nu wonen ze gratis en straks zouden ze moeten werken om ergens te kunnen wonen
*aai aai knuf knuf SCHOT IN BEIDE KNIEEN*
Schrijft die politiechef terug: "Geschikte woonruimte voor jullie ook."quote:'Een ongeluk zit in een klein hoekje,' staat er verder.
Ik herken er wel bij mij bekende krakers in...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:54 schreef novel het volgende:
Zo ontzettend nadelig voor het image van de kraakbeweging.
Moeten dan wel heel dom zijn. Of zijn het soms provocateurs die dit doen? Ik herken er in ieder geval helemaal niet de mij bekende krakers in.
Doet me een beetje denken aan bedreigingen en rare teksten die geschreven worden met een fantasienaam die aan de islam refereert.
Inderdaad, keihard eruit trappen dus.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:49 schreef fruityloop het volgende:
Dat geeft voor mij alleen maar aan dat die wet terecht is, en dat er stel terroristen in de kraakbeweging ztten puur voor het eigenbelang. Hoe dient dit de zaak tegen de woningnood?
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:49 schreef fruityloop het volgende:
Dat geeft voor mij alleen maar aan dat die wet terecht is, en dat er stel terroristen in de kraakbeweging ztten puur voor het eigenbelang.
ernstig....quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:48 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
Dit is wel heel ernstig, ook om aan diens partner en kind te refereren.
Politie doet inval in krakersbolwerkquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:32 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik dacht altijd dat krakers geen geweld gebruikten
He gadver, eigenlijk zijn dit schriftelijke bewijzen dat de krakers in contact staan met terreurbewegingen.quote:
zelfs wanneer ik het met G. Nekschot eens ben zijn z'n cartoons extreem slechtquote:
http://dnu.nu/artikel/314(...)eigen-krakers-uithofquote:Door Jos van Sambeek op vr, 01/10/2010 - 11:41
De krakers van een pand van de faculteit Diergeneeskunde op De Uithof wordt het leven zuur gemaakt door studenten, die de aanwezigheid van de krakers blijkbaar niet op prijs stellen. Ze bedreigen de krakers, hebben ruiten ingegooid en vernielingen aangericht, een gang onder water gezet, een zak rottend vlees gedumpt, vier banden lek gestoken en hebben krakers met pepperspray bespoten, dat alles in kennelijke staat.
Volgens de krakers gaat het om leden van de studievereniging Diergeneeskunde, die vlakbij het kraakpand een honk hebben. Een gesprek tussen beide partijen heeft er toe geleid dat de krakers de afgelopen week een nacht met rust gelaten zijn; in de nacht van donderdag op vrijdag was het echter weer raak. De krakers vonden de situatie zo bedreigend dat ze de politie hebben gebeld. Die hield enkele studenten staande maar verrichte geen aanhoudingen. De krakers gaan in de loop van vrijdag aangifte doen. De politie wacht dat af.
Gaan ze zichzelf aangeven omdat ze in andermans pand wonen?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:01 schreef Cerbie het volgende:
In Utrecht zijn ze alvast begonnen:
[..]
http://dnu.nu/artikel/314(...)eigen-krakers-uithof
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:01 schreef Cerbie het volgende:
In Utrecht zijn ze alvast begonnen:
[..]
http://dnu.nu/artikel/314(...)eigen-krakers-uithof
Meteen arresteren na opnemen van aangiftequote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:02 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Gaan ze zichzelf aangeven omdat ze in andermans pand wonen?
Haha, die melkboer in de Madurastraat, ik heb ook in de Indische buurt gewoond.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Laat de krakers dit maar eens lezen, het is wellicht wat veel tekst maar je moet maar zo denken, ze hebben toch niets beters te doen:
http://www.trouw.nl/opinie/letter-en-geest/article1642887.ece
Krakersonlusten in Amsterdamquote:Krakersonlusten in Amsterdam
Een groep krakers heeft zich vrijdagavond in het centrum van Amsterdam tegen de politie gekeerd. De krakers hebben met stenen gegooid en auto's beschadigd.
De krakers hebben zich vrijdagavond in Amsterdam verzameld om te demonstreren tegen het kraakverbod dat vrijdag is ingegaan.
http://www.elsevier.nl/we(...)dam-ME-grijpt-in.htmquote:Krakersrellen in Amsterdam; ME grijpt in
vrijdag 1 oktober 2010 20:23
Een groep krakers heeft zich vrijdagavond in het centrum van Amsterdam de politie belaagd. De krakers hebben met stenen gegooid en auto's beschadigd.
Krakers accepteren het kraakverbod niet
De demonstratie tegen het kraakverbod dat vandaag is ingegaan begon rustig, maar al snel werd de sfeer grimmig, melden ooggetuigen.
Straatstenen
Zo zijn stenen uit de straat getrokken en gegooid naar politieagenten. Ook is er een auto gekanteld. De onlusten hadden om 20.25 uur nog altijd plaats. De Mobiele Eenheid (ME) heeft verschillende charges uitgevoerd om de relschoppers terug te dringen.
In tegenstelling tot zij voer ik dat niet uitquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:15 schreef IHVK het volgende:
[..]
[..]
Geweldsverheerlijking.
Een van de opvallendste kenmerken van fascisme.
veel te duur. gewoon in tenten opslaan dat afval wat niet kan leven met huur of hypotheek betalen. de ware aard komt wel heel duidelijk naar boven.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:46 schreef Lekiamh het volgende:
Krakers willen graag een dak boven hun hoofd?
De cel lijkt me een prima oplossing.
Kan niet anders dan dat dat ook fout gaat lopen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:13 schreef Oom_Agent het volgende:
Morgen is er ook een demonstratie in Nijmegen. Er worden honderden demonstranten verwacht.
Als je zo trots op jezelf bent, laat je je gezicht toch zienquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:24 schreef Mylene het volgende:
Filmpje Telegraaf: Demonstratie van krakers
Wat ziet dat meisje er vies uit.
Ze ziet er best leuk uit.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:24 schreef Mylene het volgende:
jullie wetten, niet onze wetten.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:31 schreef Resistor het volgende:
[..]
Als je zo trots op jezelf bent, laat je je gezicht toch zien
-edit-
Net een paar video's van extreem rechtse demonstraties zitten kijken, maar die laten hun gezicht dus wel zien.
Berichtgeving over de rellen van vanavond: http://www.indymedia.nl/nl/2010/10/69861.shtmlquote:buurtbewoner - 01.10.2010 22:59
hallo mijn auto is kapot gemaakt door krakers.
wil die mensen die dat gedaan hebben even eerlijk zeggen?
ikw acht tot morgen vroeg is er dan geen briefje met namen pak ik me aanmaakblokjes
spuistraat 14 a
Misschien wilde ze die auto ook gaan krakenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:23 schreef Nibb-it het volgende:
Die auto is kapotgemaakt voor de goede zaak!
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:25 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Misschien wilde ze die auto ook gaan kraken
Ja maar niemand gebruikte hem en ze moeten zich toch verplaatsen als ze geen bakfiets hebbenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:26 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
![]()
![]()
Die types hebben maar van andermans spullen af te blijven.
Want zwartrijden in het OV mag ook al niet van de kapitalistische regeringquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ja maar niemand gebruikte hem en ze moeten zich toch verplaatsen als ze geen bakfiets hebben
Gelukkig is het vereeuwigd op Fok!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:42 schreef admiraal_anaal het volgende:
Aha en nu hebben ze dat berichtje over die auto verwijderd zodat er alleen zielige jankverhalen staan over hoeveel onrecht hun is aangedaan
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:21 schreef admiraal_anaal het volgende:
Van indymedia
[..]
Berichtgeving over de rellen van vanavond: http://www.indymedia.nl/nl/2010/10/69861.shtml
WTFquote:k ben inelkaar geslagen
kraker uit friesland - 01.10.2010 23:30
ik was ook in de spui straat ik stak me middelvingerop en rende daarna kei hard weg en ik werd gepakt door een smeris ze duwde pepeprspray vol in me anus en ze trapte me in me plasser alleen omdat ik me middervinger uitstak en ja ook me tong waar kan ik me klacht melden of waar kan ik de burgemeester zijn kinderen vinden??/
Had ie geen broek aan.....quote:ze duwde pepeprspray vol in me anus
lol2gelul. krakers gebruiken meer agressie dan de me kan wegslaan. heb je vaker met ratten die in de val zitten en beseffen dat ze nu ook huur moeten gaan betalen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 00:27 schreef juxtaposition het volgende:
Normaal is geweld niet toegestaan, en nu moeten ze opeens allemaal kapotgeschoten worden?![]()
![]()
Ik ben erg benieuwd naar hoe het is gegaan.
Ik moest wel erg lachen om het nieuws:
"er zijn 11 krakers opgepakt voor openbare geweldpleging"
Vervolgens zie je 20 ME mannetjes Vol losgaan en kopjes inslaan.
Btw, zaten hier niet een paar bij die zeiden dat je als man nooit een vrouw mag slaan, en vervolgens vrolijk schelden op dat rattekopje dat aan puin is geslagen door de ME?
Bronnen?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 00:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol2gelul. krakers gebruiken meer agressie dan de me kan wegslaan. heb je vaker met ratten die in de val zitten en beseffen dat ze nu ook huur moeten gaan betalen.
Over crimineel gesprokenquote:Door Jos van Sambeek op vr, 01/10/2010 - 11:41
De krakers van een pand van de faculteit Diergeneeskunde op De Uithof wordt het leven zuur gemaakt door studenten, die de aanwezigheid van de krakers blijkbaar niet op prijs stellen. Ze bedreigen de krakers, hebben ruiten ingegooid en vernielingen aangericht, een gang onder water gezet, een zak rottend vlees gedumpt, vier banden lek gestoken en hebben krakers met pepperspray bespoten, dat alles in kennelijke staat.
Volgens de krakers gaat het om leden van de studievereniging Diergeneeskunde, die vlakbij het kraakpand een honk hebben. Een gesprek tussen beide partijen heeft er toe geleid dat de krakers de afgelopen week een nacht met rust gelaten zijn; in de nacht van donderdag op vrijdag was het echter weer raak. De krakers vonden de situatie zo bedreigend dat ze de politie hebben gebeld. Die hield enkele studenten staande maar verrichte geen aanhoudingen. De krakers gaan in de loop van vrijdag aangifte doen. De politie wacht dat af.
Hehe bizar. Krakers vs PETA ledenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 00:31 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Bronnen?
[..]
Over crimineel gesproken
Ja idd! Nu ik er over nadenkquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 00:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hehe bizar. Krakers vs PETA leden
Zelfs hierbij kan ik die studenten begrijpenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 00:31 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Bronnen?
[..]
Over crimineel gesproken
Over dubbel gesprokenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 00:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Zelfs hierbij kan ik die studenten begrijpen
Kom jij maar eens met bronnen aan dat krakers geen geweld gebruiken.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 00:31 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Bronnen?
[..]
Over crimineel gesproken
Bewijs van absentie van actie...quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 00:58 schreef Clan het volgende:
[..]
Kom jij maar eens met bronnen aan dat krakers geen geweld gebruiken.
Die auto is zeker door de ME omver geworpen?
Bewijs dat ze vreedzaam zijnquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 01:02 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Bewijs van absentie van actie...
Wat een held ben je ook he![]()
Nou ja, als ik een charge van ME te paard op mijn dak krijg, aangevuld met pepperspray en wapenstokken sta ik ook niet meer voor mijn daden in hoor..quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 01:03 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Bewijs dat ze vreedzaam zijn
Bewijs dat ze niet vreedzaam zijn is zojuist geleverd door filmpje.![]()
Heerlijk filmpje, dat worden popcorn momenten op het late nieuws morgen
JULLIE WETTEN, NIET DE ONZE
enquote:puk - 02.10.2010 00:51
Wat ik heb begrepen is dat die auto is omgegooid om de smeris tegen te houden. Dus als barricademateriaal. Dat een eigenaar weer alleen om zn eigen bezit denkt en niet om het algemeen belang is tekenent voor de maatschappij waarin we leven!
Dus omdat er niet heel duidelijk een invalide teken op stond mocht de auto gesloopt worden?quote:Na de charges werden er in het stuk ter hoogte van café de Prik pas stenen losgetrokken en later helaas ook de auto omgekieperd (die er niet duidelijk als een invalidewagen uitzag oid) als obstakel tegen de van weerszijden galloperende aanvallen.
IndyMediaquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 01:14 schreef admiraal_anaal het volgende:
Even een copy/paste uit een ander topicreactie op indymedia
[..]
en
[..]
Dus omdat er niet heel duidelijk een invalide teken op stond mocht de auto gesloopt worden?wat een kansloos simpel volk is het toch ook
Maar geen van die patsers die natuurlijk de schade gaat vergoeden.... lafaards
quote:
Deze? Dat is niets ongebruikelijks hoor?quote:rogier - 01.10.2010 20:39
Ik vind dat we de gemeenteraad op moeten roepen een onderzoek in te stellen naar de gang van zaken rond deze escalatie. Het lijkt mij duidelijk dat hier moedwillig is ingezet op een confrontatie door de ME. Deze rel had voorkomen kunnen worden als we gewoon rustig naar het spui hadden kunnen doorlopen. Waarom wil Welten zo graag dat de ME en de krakers knokken? Omdat hij dan nog meer ruimte krijgt om lekker z'n eigen plannetjes door te voeren. De centrale stad moet hem terugfluiten/afzetten.
Wat een tyfusstreek.
R.
ik bedoelde de bedreigingen van de amsterdamse burgemeester.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:32 schreef okiokinl het volgende:
hier kan ik niet achter staan, belachelijk.
ik weet ook zeker dat heel veel krakers dit belachelijk zullen vinden.
quote:Wat ik heb begrepen is dat die auto is omgegooid om de smeris tegen te houden. Dus als barricademateriaal. Dat een eigenaar weer alleen om zn eigen bezit denkt en niet om het algemeen belang is tekenent voor de maatschappij waarin we leven!
bijna?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 01:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nee ik doelde op deze reactie![]()
Lijkt bijna op een troll.
[..]
Mens, je leeft in een droomwereld! Misschien waren die demonstranten eigenlijk PVV stemmers, geloof wat je wilt geloven, Oogkleppen op hebben het dat.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 01:21 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
IndyMedia
Daar blijft altijd de vraag of dit door krakers is geschreven, maar dat lijkt me duidelijk.
(Nouja, in elke groep zitten figuren met minder verstand dan een aap, dus onder de krakers uiteraard ook)
? Het is onmogelijk om een reactie te plaatsen op indy media, waar je je voordoet als een hele domme kraker, die met zijn opmerking het tegendeel bewijst?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 01:49 schreef Clan het volgende:
[..]
Mens, je leeft in een droomwereld! Misschien waren die demonstranten eigenlijk PVV stemmers, geloof wat je wilt geloven, Oogkleppen op hebben het dat.
Jij praat alles goed wat alleen in jou straatje past, Lijkt wel PvdA, Iedereen telt, behalve de mensen die niet zo denken als wij denken!quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 00:27 schreef juxtaposition het volgende:
Normaal is geweld niet toegestaan, en nu moeten ze opeens allemaal kapotgeschoten worden?![]()
![]()
Ik ben erg benieuwd naar hoe het is gegaan.
Ik moest wel erg lachen om het nieuws:
"er zijn 11 krakers opgepakt voor openbare geweldpleging"
Vervolgens zie je 20 ME mannetjes Vol losgaan en kopjes inslaan.
Btw, zaten hier niet een paar bij die zeiden dat je als man nooit een vrouw mag slaan, en vervolgens vrolijk schelden op dat rattekopje dat aan puin is geslagen door de ME?
Ik praat dingen goed die in mijn ogen goed zijn.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 01:52 schreef Clan het volgende:
[..]
Jij praat alles goed wat alleen in jou straatje past, Lijkt wel PvdA, Iedereen telt, behalve de mensen die niet zo denken als wij denken!
lol volgens mij is dat een pvv standpunt...quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 01:52 schreef Clan het volgende:
[..]
Jij praat alles goed wat alleen in jou straatje past, Lijkt wel PvdA, Iedereen telt, behalve de mensen die niet zo denken als wij denken!
Maar bij geschienisles heeft u afgeweten, ik ben een realist, rn ssn jou post te lezen, en je ontkenning en verdraaing van feiten lijk je in de verste verte niet op mij.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 01:57 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Ik praat dingen goed die in mijn ogen goed zijn.
Gek he?![]()
Ik lijk eigenlijk best op jou he?
Animal farm "all animals are equal, but some are more equal then others.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 01:58 schreef okiokinl het volgende:
[..]
lol volgens mij is dat een pvv standpunt...
En idd, alleen maar feieten verdraaien, maar geen feiten tonen. Straks wordt de holocaust nog ontkend of toegeschreven aan liberalen!quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 00:58 schreef Clan het volgende:
[..]
Kom jij maar eens met bronnen aan dat krakers geen geweld gebruiken.
Die auto is zeker door de ME omver geworpen?
quote:buurtbewoner - 01.10.2010 22:59
hallo mijn auto is kapot gemaakt door krakers.
wil die mensen die dat gedaan hebben even eerlijk zeggen?
ikw acht tot morgen vroeg is er dan geen briefje met namen pak ik me aanmaakblokjes
spuistraat 14 a
Berichtgeving over de rellen van vanavond: http://www.indymedia.nl/nl/2010/10/69861.shtml
Van Indymedia:quote:Aha en nu hebben ze dat berichtje over die auto verwijderd zodat er alleen zielige jankverhalen staan over hoeveel onrecht hun is aangedaan
Mensen die hun baby/kleine kind als schild gebruiken.quote:onnodig en gevaarlijk
m - 02.10.2010 00:27
Liep achterin mee met de demo. Sfeer was goed, om me heen liepen wat oudere lui, evenals een gezin met kinderwagen. Op Spui stonden we stil, na paar minuten had ik door dat er een pandje gekraakt was. Wat gejuich, daarna goedgemutst Britney en Michael.
Tuurlijk. En tegenwoordig komen er ook hooligans en anderen die van rellen houden op af.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 05:47 schreef eigendeegcookie het volgende:
t zou mij niet verbazen als ook nu , net als 30 jaar terug,
een groot deel van de 'krakers' die van rellen houden,
gewoon een koop-of huurwoning bewonen.
Aan de woningzoekende/dakloze weinigverdiener die werkelijk woont in een kraakpand
wordt niet gevraagd of hij zich gesteund voelt door deze 'demonstranten'
Tuurlijk, die hebben ook het kraken bedachtquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 08:03 schreef kitao het volgende:
maar wie begint met al die ongein ?
juist , die kutregering.
De regering?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 08:03 schreef kitao het volgende:
geen commentaar.
juist , die kutregering.
Hahah die gozer in het beginquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:24 schreef Mylene het volgende:
hij heeft gelijk ga maar kraken op een onbewoond eiland ofzoietsquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 09:26 schreef DanHardy het volgende:
[..]
die gozer is een eckte eindbaas! Geweldig!
jij noemt het toeval dat dit gebeurt op de dag waarop de nieuwe terreurwet in werking wordt gesteld?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 08:58 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Tuurlijk, die hebben ook het kraken bedacht
Nee dat is geen toeval. Krakers krijgen door dat hun illegale en egoistische praktijken eindelijk zullen worden aangepakt en laten hun ware gezicht zien; gewelddadig, zonder erkenning van wetten, egoistisch iets proberen op te eisen dat niet van hun is. De ME had van mij nog 3x zo hard mogen optreden tegen dit tuig.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:00 schreef kitao het volgende:
[..]
jij noemt het toeval dat dit gebeurt op de dag waarop de nieuwe terreurwet in werking wordt gesteld?
met gasten als jij aan de macht zijn we lekker klaar mee.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:06 schreef OnwieZ het volgende:
Ik hoop dat we nu eindelijk met deze rechtse regering wat sneller dit soort lui aanpakken. Het moet toch eens een keer afgelopen zijn met dat gedogen en theedrinken.
Het is de PvdA/CDA/CU regering die deze wet heeft ingevoerd, lieve jongenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 08:03 schreef kitao het volgende:
geen commentaar.
juist , die kutregering.
maakt mij niet zoveel uit Piet , als ik me goed herinner staat er 2 jaar cel op kraken in de nieuwe wet.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is de PvdA/CDA/CU regering die deze wet heeft ingevoerd, lieve jongen
Valt wel mee hoor. Als je dan gewoon doet wat ik zeg is er niks aan de handquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:09 schreef kitao het volgende:
[..]
met gasten als jij aan de macht zijn we lekker klaar mee.
Dat is de maximumstraf, maar mooi te zien dat ook jij de rechters in NL te slappe hap vind.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:11 schreef kitao het volgende:
[..]
maakt mij niet zoveel uit Piet , als ik me goed herinner staat er 2 jaar cel op kraken in de nieuwe wet.
dat krijg je nog niet eens als je je schoonmoeder om zeep helpt.
ik vind je maar als een gefrustreerd beultje overkomen en wat dat laatste betreft :quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:14 schreef OnwieZ het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. Als je dan gewoon doet wat ik zeg is er niks aan de hand
Kitao, dacht dat je er overheen was om te antwoorden met een joetoep flimpjequote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:18 schreef kitao het volgende:
[..]
ik vind je maar als een gefrustreerd beultje overkomen en wat dat laatste betreft :
Zo beter? Ik ben lief zie je?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:18 schreef kitao het volgende:
[..]
ik vind je maar als een gefrustreerd beultje overkomen en wat dat laatste betreft :
Hallo waht.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:17 schreef waht het volgende:
Wat een bende hebben ze er weer van gemaakt.
Denken ze nou echt dat rellen gaat helpen?
In dat geval zijn het echt de dwazen zoals elk weldenkend mens ze ziet.
deze was té toepasselijk om te laten gaan.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kitao, dacht dat je er overheen was om te antwoorden met een joetoep flimpje
Geef het max een jaartje van af en toe een rel en dan zijn we de krakers kwijt en de krakers zijn hun tanden kwijtquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:45 schreef kitao het volgende:
ok.
het volgende :
gisteren zag ik een collega die totaal niet politiek betrokken is of wat dan ook en ik praat er ook weinig over.
toen kwamen op de radio de berichten over de rellen in amsterdam.
het eerste wat die zei was : jarenlang was het rustig en nu hebben ze het voor elkaar.
wie ?
die mallote wetgevers natuurlijk.
Omdat ze niet zozeer willen wonen, maar midden in Amsterdam willen wonen zonder huur te betalenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:53 schreef Klaudias het volgende:
waarom gaan die krakers niet in Oost-Groningen wonen?
het dorp Ganzedijk moest laatst gesloopt worden omdat niemand er wilde wonen
best mogelijk , en dan hebben we dankzij de ruggegraatlozen die overal ja en amen op zeggen wat de staat hun voorschrijft een dit soort samenleving ontworpen :quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geef het max een jaartje van af en toe een rel en dan zijn we de krakers kwijt en de krakers zijn hun tanden kwijt
Het gekke is dat dit soort toestanden nu juist realiteit zijn geworden in Landen waar de idealisten aan de macht kwamen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:56 schreef kitao het volgende:
[..]
best mogelijk , en dan hebben we dankzij de ruggegraatlozen die overal ja en amen op zeggen wat de staat hun voorschrijft een dit soort samenleving ontworpen :
[ afbeelding ]
nou , veel plezier ermee.
Tja, de krakers hebben schijt aan de belangrijkste basis van de rechtsstaat, de garantie van bezit, maar lopen te gillen over de rechtsstaat die ten onder gaat als ze uit het huis van iemand anders worden gezet. En daarbij, die door hun zo verfoeide wetgeving die de ondergang van de rechtsstaat zou zijn, zou er nooit gekomen zijn als krakers echt altijd netjes waren geweest.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:05 schreef Scorpie het volgende:
Wat nog gekker is dat er mensen zijn die anarchisten zoals de krakersbeweging ziet als de Redders van deze Maatschappij, terwijl ieder weldenkend mens weet dat ze dat bij lange na niet zijn. Nee beste dames en heren, we kunnen nu wel stellen dat de krakersbeweging in Nederland verworden is tot een hardnekkig kankergezwel dat we dienen uit te roeien voordat het uitzaait en onze maatschappij aantast, voor zover dat het nog niet doet.
Heb je het nu over die beweging of over de mensen die in die beweging zitten? En wat bedoel je dus met dat uitroeien? Verbieden?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:05 schreef Scorpie het volgende:
Wat nog gekker is dat er mensen zijn die anarchisten zoals de krakersbeweging ziet als de Redders van deze Maatschappij, terwijl ieder weldenkend mens weet dat ze dat bij lange na niet zijn. Nee beste dames en heren, we kunnen nu wel stellen dat de krakersbeweging in Nederland verworden is tot een hardnekkig kankergezwel dat we dienen uit te roeien voordat het uitzaait en onze maatschappij aantast, voor zover dat het nog niet doet.
Ze hebben zo wel wat ze willen toch? Gratis kost en inwoningquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:11 schreef kitao het volgende:
[..]
maakt mij niet zoveel uit Piet , als ik me goed herinner staat er 2 jaar cel op kraken in de nieuwe wet.
dat krijg je nog niet eens als je je schoonmoeder om zeep helpt.
Gaan we dreigen met terrorisme?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:22 schreef kitao het volgende:
O ja, voordat ik het vergeet : watch your step.
[ afbeelding ]
Spijker op op de kop!quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:45 schreef kitao het volgende:
het eerste wat die zei was : jarenlang was het rustig en nu hebben ze het voor elkaar.
wie ?
Gekke wetgevers zeg, je mag niet eens inbreken bij het pand van een ander en dat kosteloos gaan bewonen. Tegenwoordig halen ze je er nog uit ook!quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:45 schreef kitao het volgende:
ok.
het volgende :
gisteren zag ik een collega die totaal niet politiek betrokken is of wat dan ook en ik praat er ook weinig over.
toen kwamen op de radio de berichten over de rellen in amsterdam.
wie ?
Waarom vind jij het belang van speculanten zwaarwegende dan dat van woningzoekenden?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:48 schreef 16meter het volgende:
[..]
Gekke wetgevers zeg, je mag niet eens inbreken bij het pand van een ander en dat kosteloos gaan bewonen. Tegenwoordig halen ze je er nog uit ook!![]()
Langharig stinkend tuig met hun kromme denkbeelden.
Arbeidsuren van de politie ook doorberekenen op het tuig. Al moeten ze er tot hun dood voor werken.
Krakers hebben schijt aan woningzoekenden, die kraken panden die de woningbouwvereniging aan het opknappen is.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:49 schreef Gulo het volgende:
[..]
Waarom vind jij het belang van speculanten zwaarwegende dan dat van woningzoekenden?
Lul niet zo dom, Kitao, de kraakbeweging in Nederland heeft dit over zichzelf afgeroepenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:59 schreef kitao het volgende:
die propagandamakers van de staat zullen zelf wel een idioot hebben gevonden om met bombriefjes te komen.
goed voor de schaapachtige publieke opinie.
Pas op dat je aluminiumhoedje niet wegwaait bij de demonstratiequote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:59 schreef kitao het volgende:
die propagandamakers van de staat zullen zelf wel een idioot hebben gevonden om met bombriefjes te komen.
goed voor de schaapachtige publieke opinie.
De hardwerkende burger is veel meer kwijt aan speculanten dan aan krakers. Echt dude, get real.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:56 schreef ssebass het volgende:
Allemaal kosten waar de werkende lui voor moeten opdraaien, omdat een stel idioten niet buiten het centrum wil wonen en huur wil betalen. Dat moet de rest ook! We leven niet meer in de jaren 70.
hoe ging dat ook alweer ; 2 delen aluminium , 3 delen salpeter en 5 delen kunstmest ?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:03 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Pas op dat je aluminiumhoedje niet wegwaait bij de demonstratie
Dat is gemakkelijk te verklaren: De meeste mensen begrijpen dat eigendomsrecht de basis is van orde in onze samenleving.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:40 schreef Gulo het volgende:
[..]
Spijker op op de kop!![]()
En waarom al deze ellende? Alleen om wat speculanten te behagen.
Ik begrijp echt niet dat er toch nog een brede steun is voor een kraakverbod.
Ik betaal ook gewoon mijn huur hoor. Toch heb ik geen moeite met krakers. Zolang er woningnood maar tegelijkertijd leegstand is, lijkt mij dat alleszins billijk.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:05 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Dat is gemakkelijk te verklaren: De meeste mensen begrijpen dat eigendomsrecht de basis is van orde in onze samenleving.
Krakers vinden dat zij zich daar niets van aan hoeven te trekken en dat zet kwaad bloed bij mensen die werken en betalen voor hun woonruimte.
ik demonstreer op mijn eigen manier.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Kitao zit ook liever hier stoer te posten dan te demonstreren.
Dan ben jij een uitzondering, begrijp je dat wel?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:07 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik betaal ook gewoon mijn huur hoor. Toch heb ik geen moeite met krakers. Zolang er woningnood maar tegelijkertijd leegstand is, lijkt mij dat alleszins billijk.
Ze verleggen hun hobbies van kraken naar spelen met kinderen denk ik? Heeft iemand dat tuig al verteld dat ook dát strafbaar is?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:51 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Wat wil hij met de kinderen van de burgermeester uitspoken dan?
Vrouwen slaan mag niet,... de luis uit iemand haar haar timmeren is volledig toegestaan.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 00:27 schreef juxtaposition het volgende:
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:05 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Dat is gemakkelijk te verklaren: De meeste mensen begrijpen dat eigendomsrecht de basis is van orde in onze samenleving.
De analogie ontgaat me totaal. Voedsel is niet schaars in Nederland. Iedereen kan eten kopen in de supermarkt. Sommig voedsel is duur, maar dan zijn er alternatieven. Voor woningen zijn er echt geen alternatieven behalve krakekn.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:11 schreef Boekenwurm het volgende:
Immers, volgens die redenatie is het ook billijk om niet meer te betalen voor voedsel en het gewoon te stelen, daarvan is er namelijk ook schaarste en overschot tegelijk.
Ik hoop dat ze met scherp schieten.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:22 schreef okiokinl het volgende:
ik hoop dat ze vandaag half nijmegen afbreken en dagen doorrellen.
Dan wordt het hard tegen hard. De politie heeft het beste materieel en wint toch wel.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:22 schreef okiokinl het volgende:
ik hoop dat ze vandaag half nijmegen afbreken en dagen doorrellen.
Bullshit. Net als met voedsel zijn er genoeg alternatieven. Je hoeft niet in Amsterdam te gaan wonen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:25 schreef Gulo het volgende:
[..]
De analogie ontgaat me totaal. Voedsel is niet schaars in Nederland. Iedereen kan eten kopen in de supermarkt. Sommig voedsel is duur, maar dan zijn er alternatieven. Voor woningen zijn er echt geen alternatieven behalve krakekn.
Niet iedereen kan een betaalbare huurwoning betrekken. Zelfs al zou je wel een redelijk bedrag voor huur per maand kunnen betalen, zeg 400-500 euro, kan je in veel gebieden alsnog niet huren. Dat mensen dan hun toevlucht tot kraken zoeken lijkt me niet meer dan sociaal rechtvaardig.
Dat is marktwerking.quote:Als je de metafoor met voedsel wilt maken, ziet het er meer zo uit (licht gechargeerd, en de sociale woningbouw buiten beschouwing gelaten, maar misschien begrijp je het punt zo). (lees bloemkool als voedsel in het algemeen, en supermarkt als de gehele markt in het algemeen).:
Een supermarkt heeft heeft 500 bloemkolen, er zijn 490 burgers die een bloemkool willen, en daarvoor willen betalen. Niets aan de hand zou je zeggen. Wat doe de supermarkt?
Die pleurt 200 goede bloemkolen gewoon in de vuilnisbak. Hierdoor stijgen de prijzen van de resterende 300 bloemkolen enorm. De mensen die genoeg geld hebben kunnen zo'n dure bloemkool kopen, de rest heeft niks te vreten.
Ja, dan vind ik het rechtvaardig als die mensen naar de vuilnisbak lopen en daar die weggegooide bloemkool uithalen, daar wordt immers toch niets mee gedaan.
Nee, nadrukkelijk niet. Marktwerking zou het zijn als alle beschikbare bloemkolen gewoon aangeboden worden. Nu worden er bewust 200 goede bloemkolen weggeflikkerd om de prijs kunstmatig op te schroeven. Dat is geen marktwerking, maar misdaad!quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:36 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Bullshit. Net als met voedsel zijn er genoeg alternatieven. Je hoeft niet in Amsterdam te gaan wonen.
[quote]
Die alternatieven zijn er helemaal niet. Ja, je kan verkassen naar de andere kant van het land. Maar als jouw sociale leven (of werk) zich in Amsterdam afspeelt snap ik dat je niet naar de andere kant van het land gaat verhuizen. Als jij dat wel een redelijk eis vindt, vind ik dat zeer asociaal van je.
Als jouw sociale omgeving
[quote]Dat is marktwerking.
Dat valt nogal mee volgens mij, maar ik weet ook niet wat jij als stereotype links ziet. Ik zie me zelf in ieder geval absoluut niet zo.quote:Wat ben jij tenenkrommend stereotype links op vrijwel elk issue zeg. Is dat oprecht of meer een kwestie van de identiteit die je hebt gekozen?
Kunstmatige schaarste is onderdeel van marktwerking. Geen mooi onderdeel, maar het wordt al eeuwen toegepast. En er is niets illegaals aan, hoe moreel verwerpelijk het ook is.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:44 schreef Gulo het volgende:
[..]
Nee, nadrukkelijk niet. Marktwerking zou het zijn als alle beschikbare bloemkolen gewoon aangeboden worden. Nu worden er bewust 200 goede bloemkolen weggeflikkerd om de prijs kunstmatig op te schroeven. Dat is geen marktwerking, maar misdaad!
Het viel me gewoon op; krakers, Israel, immigratie, Islam, economie. Ik kan nu al voorspellen wat je standpunten over bijna alles zijn.quote:[..]
Dat valt nogal mee volgens mij, maar ik weet ook niet wat jij als stereotype links ziet. Ik zie me zelf in ieder geval absoluut niet zo.
Dat het niet illegaal is zegt genoeg over de huidige wetgeving. Je geeft zelf al aan dat het moreel verwerpelijk is. Wordt het dan niet eens tijd de wetgeving op deze punten te herzien?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:52 schreef Boekenwurm het volgende:
Kunstmatige schaarste is onderdeel van marktwerking. Geen mooi onderdeel, maar het wordt al eeuwen toegepast. En er is niets illegaals aan, hoe moreel verwerpelijk het ook is.
Dat denk ik niet. En wat betreft immigratie, hoezo ben ik daar volgens jou stereotype links in?quote:Het viel me gewoon op; krakers, Israel, immigratie, Islam, economie. Ik kan nu al voorspellen wat je standpunten over bijna alles zijn.
Wat een hyperbool, je hoeft helemaal niet naar de andere kant van het land. Je kunt ook even buiten de stad gaan wonen. Ik reis dagelijks een twee uur (heen & terug) naar een grote stad maar woon lekker in een dorpje 80 kilometer verderop waar je voor 500 euro pm een heel huis kunt huren.quote:Die alternatieven zijn er helemaal niet. Ja, je kan verkassen naar de andere kant van het land. Maar als jouw sociale leven (of werk) zich in Amsterdam afspeelt snap ik dat je niet naar de andere kant van het land gaat verhuizen. Als jij dat wel een redelijk eis vindt, vind ik dat zeer asociaal van je.
ik vind dat Gulo een goed punt heeft , de voedselbanken krijgen amper nog wat van de supermarkten aangeleverd , mijn vrouw werkt in een groot bedrijfsrestaurant en als je dan hoort wat er daar in de kliko wordt gedonderd dan kun je natuurlijk de andere kant opkijken , maar voedselspeculanten zoals .........quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:36 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Bullshit. Net als met voedsel zijn er genoeg alternatieven. Je hoeft niet in Amsterdam te gaan wonen.
[..]
Dat is marktwerking.
Wat ben jij tenenkrommend stereotype links op vrijwel elk issue zeg. Is dat oprecht of meer een kwestie van de identiteit die je hebt gekozen?
dan maken we het nu illegaal , werd tijd.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:52 schreef Boekenwurm het volgende:
Kunstmatige schaarste is onderdeel van marktwerking. Geen mooi onderdeel, maar het wordt al eeuwen toegepast. En er is niets illegaals aan, hoe moreel verwerpelijk het ook is.
quote:(..)
Nijmegen
Wel hebben krakers opgeroepen tot een betoging in Nijmegen. In een rondgemailde verklaring wordt gesteld dat krakers en sympathisanten uit het hele land zaterdagmiddag naar Nijmegen komen.
De betoging begint om 13.00 uur op het Joris Ivensplein. De bedoeling is dat de deelnemers vervolgens door het centrum van de stad trekken.
nu.nl
quote:Na de door de fascistische beëindiging van de demo op in Amsterdam is de toon voor de komende tijd gezet! Tot morgen!!!
indymedia
Niet direct, want hoe handhaaf je dat? Ik ben geen jurist of econoom, maar volgens mij is dat niet te doen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:56 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dat het niet illegaal is zegt genoeg over de huidige wetgeving. Je geeft zelf al aan dat het moreel verwerpelijk is. Wordt het dan niet eens tijd de wetgeving op deze punten te herzien?
Ik dacht ergens iets in die richting van jou gelezen te hebben, kan mijn eigen vooroordeel zijnquote:[..]
Dat denk ik niet. En wat betreft immigratie, hoezo ben ik daar volgens jou stereotype links in?
En weet je ook waarom? Die vraag is namelijk veel beter. Wist jij dat de voedselbank hele pallets met broden weigert alleen omdat het niet gesneden is??????????????????????quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:57 schreef kitao het volgende:
[..]
ik vind dat Gulo een goed punt heeft , de voedselbanken krijgen amper nog wat van de supermarkten aangeleverd ,
tuurlijk, jij gaat lekker los bij ajax feyenoord. veel belangrijker..quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:30 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze met scherp schieten.
Leuk dat jij er voor kiest, om zover te reizen, maar sommige mensen blijven liever dicht in de buurt van hun vrienden/familie wonen. Daar lijkt mij niets onredelijk aan.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:57 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Wat een hyperbool, je hoeft helemaal niet naar de andere kant van het land. Je kunt ook even buiten de stad gaan wonen. Ik reis dagelijks een twee uur (heen & terug) naar een grote stad maar woon lekker in een dorpje 80 kilometer verderop waar je voor 500 euro pm een heel huis kunt huren.
Goede aannamequote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:02 schreef okiokinl het volgende:
[..]
tuurlijk, jij gaat lekker los bij ajax feyenoord. veel belangrijker..
Meen je dat?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:02 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
En weet je ook waarom? Die vraag is namelijk veel beter. Wist jij dat de voedselbank hele pallets met broden weigert alleen omdat het niet gesneden is??????????????????????
Dan zou ik ook als bakker zeggen; sterf maar lekker ik gooi het wel weg.
Sterker nog... behalve de broden die gesneden moeten zijn....moeten het ook nog A merken zijn.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:04 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Meen je dat?
Dat is echt bizar.
Jammer dat het geenstijl isquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:05 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Sterker nog... behalve de broden die gesneden moeten zijn....moeten het ook nog A merken zijn.
http://www.geenstijl.nl/archives/images/txt319.html
Leer jij eerst eens wat het begrip schaarste in de economie betekend voordat je uit je nek kletstquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:52 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
[..]
quote:Relatieve schaarste (ook wel schaarste in de economische zin): als er productiemiddelen of tijd moeten worden opgeofferd om het product voort te brengen. Bijvoorbeeld om een brood te produceren, moeten er eerst de productiemiddelen arbeid en natuur en ook tijd opgeofferd worden. Brood is daardoor een schaars goed.
Speculatie is toch gewoon bij wet te verbieden?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:01 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Niet direct, want hoe handhaaf je dat? Ik ben geen jurist of econoom, maar volgens mij is dat niet te doen.
Nee, klinkt wel interessant. Maar dit is ook weer een voortvloeisel van het zieke kapitalistische systeem. Blijkbaar bepaalt de prijs het handelen, en niet de primaire levensbehoefte van mensen. Dat krijg je als de mensen in dienst van de economie staan, in plaats van andersom.quote:Heb je trouwens The Grapes of Wrath van Steinbeck wel eens gelezen? Heel aangrijpend boek waarin wordt beschreven hoe mensen stierven van de honger terwijl boomgaarden vol fruit niet eens geoogst werden doordat de prijzen te laag waren.
Ik denk het ook.quote:Ik dacht ergens iets in die richting van jou gelezen te hebben, kan mijn eigen vooroordeel zijn
1. Het is een romanquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:01 schreef Boekenwurm het volgende:
Heb je trouwens The Grapes of Wrath van Steinbeck wel eens gelezen? Heel aangrijpend boek waarin wordt beschreven hoe mensen stierven van de honger terwijl boomgaarden vol fruit niet eens geoogst werden doordat de prijzen te laag waren.
[..]
Politiek?? We hebben het over kinderen bedreigende, geweldplegende, bommenmakende krakers hoor.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:16 schreef kitao het volgende:
[..]
daar zijn andere topics voor hooligan.
Giro 555 voor Rotterdam
dus ga daar maar even brallen terwijl de volwassenen het hier over knerpende politiek hebben.
Wat doe jij hier dan met je getroll?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:16 schreef kitao het volgende:
[..]
daar zijn andere topics voor hooligan.
Giro 555 voor Rotterdam
dus ga daar maar even brallen terwijl de volwassenen het hier over knerpende politiek hebben.
Whutquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Politiek?? We hebben het over kinderen bedreigende, geweldplegende, bommenmakende krakers hoor.
ja hoor , en die gaan dat even op het net aankondigen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Politiek?? We hebben het over kinderen bedreigende, geweldplegende, bommenmakende krakers hoor.
Jij bent bezig met het posten van bomreceptenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:23 schreef kitao het volgende:
[..]
ja hoor , en die gaan dat even op het net aankondigen.
En we hebben een Godwinquote:god , ik dacht dat we iets van Goebels hadden geleerd.
die niet kloppenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij bent bezig met het posten van bomrecepten
lekker makkelijk om in de media te zeggen dat KRAKERS kinderen willen opblazen.quote:En we hebben een Godwin
En om met Franz Jozef te spreken, De mensen uit de mob zijn Goebbels beste leerlingen
Ik denk dat iedereen berichten van nijmegen afwacht.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:44 schreef kitao het volgende:
iedereen uitgeluld ?
geeft niet , is niet voor de eerste keer.
Geen truuk, is gewoon zo dat de officier van justitie bedreigd wordt, ook zijn kinderenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:35 schreef kitao het volgende:
[..]
die niet kloppen
[..]
lekker makkelijk om in de media te zeggen dat KRAKERS kinderen willen opblazen.
waar heb ik die truc eerder gehoord ?
(godwin of niet)
http://www.parool.nl/paro(...)ef-en-officier.dhtmlquote:Het huis van de openbare aanklager, die het optreden tegen de krakers voor justitie coördineert, is beklad. De naam van zijn partner staat op de gevel geschreven. Aan zijn kind wordt ook gerefereerd. 'Een ongeluk zit in een klein hoekje,' staat er verder. In de buurt zijn teksten geklad: 'Otto ben je thuis?' De politie heeft al teksten verwijderd.
Op de activistensite Indymedia is een oproep gedaan een bom te plaatsen onder de auto van commissaris Schaap, die maandag in deze krant zei dat 'zijn handen jeuken om een eind te maken aan enkele schrijnende situaties (van overlast gevende kraakpanden) in de stad'. Het kenteken van Schaaps auto staat in de oproep genoemd.
plaatjes van bommen ?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geen truuk, is gewoon zo dat de officier van justitie bedreigd wordt, ook zijn kinderen
[..]
http://www.parool.nl/paro(...)ef-en-officier.dhtml
En jij bent er niet vies van bomrecepten te plaatsen, en plaatjes van bommen. Lijkt me duidelijk hoe de geknakte persoonlijkheidjes denken, niet?
Ben benieuwd of het rustig blijft.quote:Krakers betogen in Nijmegen tegen kraakverbod
In Nijmegen gaan vanmiddag enkele honderden krakers en sympathisanten de straat op om te demonstreren tegen de antikraakwet die vrijdag van kracht werd. Dat heeft de politie bekendgemaakt. Vooralsnog gaat de politie ervan uit dat de betoging 'harmonieus' verloopt.
De organisatie verwacht dat driehonderd tot vijfhonderd demonstranten zullen meelopen in een protestmars. De route loopt om het centrum van Nijmegen heen. De betogers komen eerst bijeen in het Kronenburgpark, waarna rond 14.00 uur de mars begint.
De politie zegt goed voorbereid te zijn op eventuele ongeregeldheden, maar verwacht dat de actie niet uit de hand loopt. Volgens een woordvoerder zijn er 'goede afspraken gemaakt met de organisatie' van de krakersdemonstratie.
Vrijdag liep een betoging tegen het kraakverbod in het centrum van Amsterdam uit op rellen. De Mobiele Eenheid moest in actie komen en gebruikte onder meer traangas om de betogers uiteen te drijven. Daarbij raakten zowel politieagenten als krakers gewond. Elf krakers werden gearresteerd wegens openlijke geweldpleging.
trouw
Wat mij vooral opvalt Kitao dat je je nog steeds geen afstand genomen hebt van het geweld en de bedreigingen. Je bent eerder aan het escalerenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:59 schreef kitao het volgende:
[..]
plaatjes van bommen ?
bekijk de context eens Piet.
wees niet iemand de post daarvoor dat ik maar van een balkon moest springen ?
of wil je nu echt quotes ervan zien ?
kan ook hoor zeurpiet , eén moment en dan zie je waarom ik die cartoon heb geplaatst.
o ja , ik weet het alweer, dat was toen Paddy ingreep toen een halve gare begon te dreigen met ausrotting en kankergezwellen.
Fuck it.
ik hoop het ook.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:07 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ben benieuwd of het rustig blijft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
megalomaniac
is niet waar , je kunt teruglezen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat mij vooral opvalt Kitao dat je je nog steeds geen afstand genomen hebt van het geweld en de bedreigingen. Je bent eerder aan het escaleren
De uitkeringen enzo hier zijn toch wel fijnquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:22 schreef FJD het volgende:
Als je zo tegen het kapitalisme bent zou ik naar Cuba of Noord-Korea verhuizen of ben je bang dat je dan je CV op moet geven en je koude voetjes krijgt?
Kraken was ooit vanuit ideologie maar net als een kampioenschap voor Feyenoord is dat iets uit het verre verleden.
Ik zie hier de laatste tijd tot vervelens toe de term "Godwin" voorbij komen, maar alles wat niet uit is op een compleet vrije martkeconomie te koppelen aan Cuba of Noord-Korea is minstens zo vervelend.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:22 schreef FJD het volgende:
Als je zo tegen het kapitalisme bent zou ik naar Cuba of Noord-Korea verhuizen of ben je bang dat je dan je CV op moet geven en je koude voetjes krijgt?
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:03 schreef Gulo het volgende:
Leuk dat jij er voor kiest, om zover te reizen, maar sommige mensen blijven liever dicht in de buurt van hun vrienden/familie wonen. Daar lijkt mij niets onredelijk aan.
Niet zomaar een.quote:
Honderden, duizenden, tienduizenden? De schattingen lopen nogal uiteen.quote:2. Ja, er waren problemen tijdens de grote depressie, maar vertel eens, boekenworm, hoeveel mensen zijn er toe in de VS gestorven van de honger?
Anti-kapitalist is iets compleet anders dan niet uit zijn op een compleet vrije markteconomiequote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:26 schreef Gulo het volgende:
Ik zie hier de laatste tijd tot vervelens toe de term "Godwin" voorbij komen, maar alles wat niet uit is op een compleet vrije martkeconomie te koppelen aan Cuba of Noord-Korea is minstens zo vervelend.
Vertel dat aan Kim Jong-Un!!!!111quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:26 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik zie hier de laatste tijd tot vervelens toe de term "Godwin" voorbij komen, maar alles wat niet uit is op een compleet vrije martkeconomie te koppelen aan Cuba of Noord-Korea is minstens zo vervelend.
Het gaat om handhaven, onze voedselmarkt zou in elkaar storten zonder kunstmatige schaarste. Boeren kunnen nu al niet rondkomen van 'eerlijke' prijzen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:09 schreef Gulo het volgende:
[..]
Speculatie is toch gewoon bij wet te verbieden?
Mja, in de alternatieve systemen kwamen nog veel meer mensen om van de honger, dus ik houd het bij kapitalisme.quote:[..]
Nee, klinkt wel interessant. Maar dit is ook weer een voortvloeisel van het zieke kapitalistische systeem. Blijkbaar bepaalt de prijs het handelen, en niet de primaire levensbehoefte van mensen. Dat krijg je als de mensen in dienst van de economie staan, in plaats van andersom.
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:20 schreef kitao het volgende:
[..]
ik hoop het ook.Je hoopt dat het rustig blijft maar vindt het niet erg als het uit de hand loopt. Correct?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
Feiten, cijfers, bronnen?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:27 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Niet zomaar een.
[..]
Honderden, duizenden, tienduizenden? De schattingen lopen nogal uiteen.
Een dak boven je hoofd ja, niet per se een dak dat om de hoek ligt van je opleiding/werkgever/familie/vrienden. Nogmaals, je moet niet zo egoïstisch zijn en accepteren dat iedereen prioriteiten moet stellen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:03 schreef Gulo het volgende:
[..]
Leuk dat jij er voor kiest, om zover te reizen, maar sommige mensen blijven liever dicht in de buurt van hun vrienden/familie wonen. Daar lijkt mij niets onredelijk aan.
En wat betreft dat hele huis voor 500 euro per maand. Kan ik in een straal van 80 km rondom Amsterdam binnen afzienbare tijd een dergelijke huurwoning betrekken voor dat bedrag?
Zo ja, show me!!!!
Zo nee, dan is er dus een wachtlijst het geen woningnood impliceert. Point being made. Een dak boven je hoofd is een primaire levensbehoefte. Als daar niet aan voldoen kan worden, terwijl er ook een hoop leegstand is, lijkt het me logisch je daar op te richten. (maar nu val ik in herhaling)
Ah, je hebt dus geen idee waar je het over hebt, je roept maar wat en als je daar op aangesproken wordt roep jij maar google.quote:
je bent gewoon aan het generaliseren.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 09:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Krakers zijn extremistisch en geweldadig tuig
QED
Dat die redenering gebruikt wordt als argument om kraken toe te moeten staan. Dat lijkt me toch echt eenquote:
Waar blijft jouw afstand nemen van het geweld en de bedreigingen? Weer doe je je best te escalerenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:37 schreef kitao het volgende:
[..]
je bent gewoon aan het generaliseren.
en ik kan nog wel een aantal posts opnoemen over tandeloze krakers e.d. maar volgens mij is de helft al verwijderd.
als ik ga zeggen dat de politiechefs een stel corrupte incompetente zelfverrijkende zakkenvullers zijn dan gelooft ook niemand mij.
Ik heb mijn thesis geschreven over de Grote Depressie in Amerika, maar ik ga echt niet voor jou eenvoudig te achterhalen bronnen voorkauwen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, je hebt dus geen idee waar je het over hebt, je roept maar wat en als je daar op aangesproken wordt roep jij maar google.
Piet, ik wil niet offtopic gaan, maar ik wacht ook nog op feiten, cijfers, bronnen mbt tot je beweringen in het topic m.b.t. het politiegeweld in Stuttgart.quote:
Je verwees naar een roman en deed het voorkomen dat de mensen van de hongers stierven terwijl het fruit aan de bomen hing, maar onderbouwen of hard maken kan je dat niet.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:39 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Ik heb mijn thesis geschreven over de Grote Depressie in Amerika, maar ik ga echt niet voor jou eenvoudig te achterhalen bronnen voorkauwen.
Nee, zoals ik al aangaf. Maar je hebt duidelijk geen zin in een serieuze discussie over het onderwerp. Daarvoor ontbreekt het je aan de kennis en intellect in het algemeen, afgaande op je posts op dit forum.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je verwees naar een roman en deed het voorkomen dat de mensen van de hongers stierven terwijl het fruit aan de bomen hing, maar onderbouwen of hard maken kan je dat niet.
Kortom, je hele kennis van de depressie is dat je er een keertje een roman over gelezen hebt en maar wat roept. Vat ik het zo goed samen?
en wat wil je daarmee zeggen dan , dat de rockefellers in je scriptie gelijk hadden en dat dit nu de norm is van de wereld ?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:46 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Nee, zoals ik al aangaf. Maar je hebt duidelijk geen zin in een serieuze discussie over het onderwerp. Daarvoor ontbreekt het je aan de kennis en intellect in het algemeen, afgaande op je posts op dit forum.
Ja, van jou had ik niets anders verwacht. Jij vindt het normaal als kinderen bedreigd worden. Wees er trots op jongen. Je laat je ware aard weer eens zien.quote:
Als mijn ware aard is dat ik vind dat het een keer tijd wordt dat er vanuit het volk op de rem wordt getrapt betreffende politie-staat taferelen, dan ben ik daar trots op ook. De overheid is niets dan bemoeizuchtige controlefreaks, oprotten moeten ze.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 15:01 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ja, van jou had ik niets anders verwacht. Jij vindt het normaal als kinderen bedreigd worden. Wees er trots op jongen. Je laat je ware aard weer eens zien.
Pietverdriet is te dom om een serieuze discussie mee aan te gaan, jij bent te achterlijk en te triest om überhaupt een reactie op te geven. Deze uitzondering dus even om je duidelijk te maken waarom ik je negeer.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:59 schreef kitao het volgende:
[..]
en wat wil je daarmee zeggen dan , dat de rockefellers in je scriptie gelijk hadden en dat dit nu de norm is van de wereld ?
Kijk anders dit even met je bananenogen.
M.Parenti
yeah , whatever.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 15:16 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Pietverdriet is te dom om een serieuze discussie mee aan te gaan, jij bent te achterlijk en te triest om überhaupt een reactie op te geven. Deze uitzondering dus even om je duidelijk te maken waarom ik je negeer.
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:46 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Nee, zoals ik al aangaf. Maar je hebt duidelijk geen zin in een serieuze discussie over het onderwerp. Daarvoor ontbreekt het je aan de kennis en intellect in het algemeen, afgaande op je posts op dit forum.
Waarom zet je niet in je sig/ondertitel dat het De_Ruyter was die in die post oorlog en neocons aanhangt?quote:
een geleerde boekenwurm die zich verlaagt tot het in de treure beledigen van zijn debattanten om zijn gelijk te halen.quote:
Ik kan t je nog gekker vertellen:quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 07:27 schreef dylany het volgende:
[..]
Tuurlijk. En tegenwoordig komen er ook hooligans en anderen die van rellen houden op af.
Het zou mij niet verbazen als morgen iedereen die wil rellen (en dat zijn dan behalve de kleine harde krakerskern, de hooligans en de aanhangers van Groen Links die helemaal niets met de natuur hebben maar gewoon willen haten om het haten) naar Nijmegen gaat.
Mensen die niet van geweld houden blijven thuis.![]()
En dan heb je natuurlijk ook nog de mensen die graag ergens bij willen horen en alleen al daarom gehoor geven aan de oproep.
Het is altijd al zo geweest dat de meest kanloze figuren zich aansluiten bij dat soort secties en groeperingen. Voelen ze zich tenminste nog wat.
Het was een uitspraak van Whiskey_Tango , die verdient mijn respect al meer dan genoeg.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 15:39 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Waarom zet je niet in je sig/ondertitel dat het De_Ruyter was die in die post oorlog en neocons aanhangt?
Ach moet je geen kinderen bedreigen? Kom op!quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:44 schreef kitao het volgende:
iedereen uitgeluld ?
geeft niet , is niet voor de eerste keer.
Wat, omdat de ME een charge uitvoerde?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:29 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Is dit al gepost? Werpt toch een ander licht op de zaak zoals die door de media geschetst wordt.
http://woot.zideo.nl/?opt(...)nel=6c4961576e673d3d
plaats dan een quote aub met je hoofdpunten.iemand die dat niet wil lezen gaat dan echt niet linken.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:29 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Is dit al gepost? Werpt toch een ander licht op de zaak zoals die door de media geschetst wordt.
Nee is nog niet gepost maar zeker bedankt! Mooie beelden.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:29 schreef Tonio-mcdo het volgende:
DIRECT DOODKNUPPELEN! GEVAAR GEVAAR!quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Viel me trouwens op hoe getrained en gedrilld de krakers daar liepen. vrijwel allemaal vermomd, allemaal helemaal in het zwart, in blokvorm, spandoeken zo dat ze echt blokken vormen, dat doe je niet spontaan, dat is oefening, jarenlange rel ervaring in binnen en buitenland.
Lekker los gaan op dat stinkvolkquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:29 schreef Tonio-mcdo het volgende:
allemaal vredelievende studenten die geen vlieg kwaad doen en alleen maar bezig zijn met kunst en het opknappen van huizen. Dat je dat niet ziet..........quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Viel me trouwens op hoe getrained en gedrilld de krakers daar liepen. vrijwel allemaal vermomd, allemaal helemaal in het zwart, in blokvorm, spandoeken zo dat ze echt blokken vormen, dat doe je niet spontaan, dat is oefening, jarenlange rel ervaring in binnen en buitenland.
Mijn punt is dat vooral de media aan de lopende band laat weten dat krakers confrontatie zochten met de ME. Ik geloof best dat dit gebeurd is, maar onderstaande beelden laten iets anders zien. Noem het 'het beëindigen van een niet toegestane demonstratie', ik noem het met geweld trachten een denkbeeld te verjagen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:35 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nee is nog niet gepost maar zeker bedankt! Mooie beelden.
Ik zie overigens alleen ME die krakers weg mept dus wat is het andere licht? Daar zijn ze toe bevoegd. Er was geen vergunning voor de demonstratie
Oh bedoel je datquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:42 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Mijn punt is dat vooral de media aan de lopende band laat weten dat krakers confrontatie zochten met de ME. Ik geloof best dat dit gebeurd is, maar onderstaande beelden laten iets anders zien. Noem het 'het beëindigen van een niet toegestane demonstratie', ik noem het met geweld trachten een denkbeeld te verjagen.
Joh als het moet komen er duizenden lui uit heel Europa meedoen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Toen ik in Amsterdam rondliep waren er wat zuid europese figuren die rondhingen in oa Vrankrijk, die dreven een tijdje later met hun gezicht naar beneden in de gracht. Waren ETA terroristen die de spaanse geheime dienst even onschadelijk had gemaakt.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:41 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
allemaal vredelievende studenten die geen vlieg kwaad doen en alleen maar bezig zijn met kunst en het opknappen van huizen. Dat je dat niet ziet..........
Mede daarom moeten ze hier maar snel een eind aan maken.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Toen ik in Amsterdam rondliep waren er wat zuid europese figuren die rondhingen in oa Vrankrijk, die dreven een tijdje later met hun gezicht naar beneden in de gracht. Waren ETA terroristen die de spaanse geheime dienst even onschadelijk had gemaakt.
Het is een ondergronds circuit.
Juist, het zal best ooit de beste intenties hebben gehad, maar dat is lang geleden en ver weg.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:47 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Mede daarom moeten ze hier maar snel een eind aan maken.
het is inderdaad niet te hopen dat ze tot zoiets gaan evolueren , dan heb je de Beatrix-poppetjes aan het dansen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
http://en.wikipedia.org/w(...)nization_17_Novemberquote:Attacks
17N's first attack, on 23 December 1975, was against the U.S. Central Intelligence Agency's station chief in Athens, Richard Welch. Welch was gunned down outside his residence by four assailants, in front of his wife and driver. 17N's repeated claims of responsibility were ignored until December 1976, when it murdered the former intelligence chief of the Greek security police, Evangelos Mallios and left its proclamation at the scene. In January 1980 17N murdered the deputy director of the riot police (MAT) and his driver. It also intervened with two long proclamations offering theoretical guidance to the Greek armed struggle and criticizing a non-deadly rival group, Revolutionary Popular Struggle (ELA) for poor target selection and operational incompetence.
Klopt, de krakers in de jaren 80 hadden zelfs op mijn sympathie kunnen rekenen. Echter tegenwoordig is het alleen nog maar uitschot wat de naam 'kraken' misbruikt om maar te kunnen parasiteren op andermans bezit.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Juist, het zal best ooit de beste intenties hebben gehad, maar dat is lang geleden en ver weg.
Als de ME eenmaal gaat ingrijpen, vervalt die zogenaamd getrainde eenheid bij de krakers ook snel. En de politie heeft nog lang niet het uiterste van haar vermogen laten zien. Als het echt uit de hand gaat lopen, roepen die krakers heel veel ellende over zichzelf af.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Trollolololquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Klopt, de krakers in de jaren 80 hadden zelfs op mijn sympathie kunnen rekenen. Echter tegenwoordig is het alleen nog maar uitschot wat de naam 'kraken' misbruikt om maar te kunnen parasiteren op andermans bezit.
Imo roep je als overheid pas wat over je heen zodra je structureel geweld tegen je eigen bevolking gaat gebruiken.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:54 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Als de ME eenmaal gaat ingrijpen, vervalt die zogenaamd getrainde eenheid bij de krakers ook snel. En de politie heeft nog lang niet het uiterste van haar vermogen laten zien. Als het echt uit de hand gaat lopen, roepen die krakers heel veel ellende over zichzelf af.
Jep, maar het gros van de probleemkrakers zijn niet echt eigen bevolking, heel veel buitenlands tuig erbij uit italie, spanje, UK,quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:55 schreef fs180 het volgende:
[..]
Imo roep je als overheid pas wat over je heen zodra je structureel geweld tegen je eigen bevolking gaat gebruiken.
De politie is er om de wet te handhaven. Krakers opereren nu buiten de wet, dus kan er effectief tegen ze opgetreden worden. Dat kan vreedzaam of het kan met geweld. De keuze is aan de krakers.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:55 schreef fs180 het volgende:
Imo roep je als overheid pas wat over je heen zodra je structureel geweld tegen je eigen bevolking gaat gebruiken.
quote:December 2008 Riots and resurgence
The 2008 Greek riots started on 6 December 2008, when Alexandros Grigoropoulos (Greek: Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος), a 15-year-old student, was fatally shot by Epaminondas Korkoneas, a police officer. The shooting occurred after an altercation between a police patrol and a small group of youths in the Exarcheia district of central Athens. The death of Grigoropoulos resulted in large protests and demonstrations, which escalated to widespread rioting, with hundreds of rioters damaging property and engaging riot police with Molotov cocktails, stones and other objects.
Krakers kennende zal het niet lang duren..... immers bedreigen ze nu al kinderen dus dan is dit een kleine stap.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:05 schreef kitao het volgende:
je zal toch maar zoiets krijgen , daar ben je dan mooi klaar mee.
[..]
Ik denk dat jij daar eigenlijk heel erg op hooptquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:05 schreef kitao het volgende:
[..]
En politiek is er om wetten te maken die door geen enkele rechter of jurist ondersteund zullen worden. Dat ze "fout "zitten maakt het nog niet normaal om dan er maar op in te gaan rammen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:01 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De politie is er om de wet te handhaven. Krakers opereren nu buiten de wet, dus kan er effectief tegen ze opgetreden worden. Dat kan vreedzaam of het kan met geweld. De keuze is aan de krakers.
Nu ook al terrorisme aan het promoten? Lekker bezig knulquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:05 schreef kitao het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:38 schreef fs180 het volgende:
Ironie. We gaan je dakloos maken uit het pand waar jij onrechtmatig verblijft halen en als je het er niet mee eens bent niet vrijwillig stopt met het plegen van misdaden stoppen we je in de cel
Nou dan doen we DAAR toch iets aan?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, maar het gros van de probleemkrakers zijn niet echt eigen bevolking, heel veel buitenlands tuig erbij uit italie, spanje, UK,
Gezien zijn verheerlijking van terreurorganisaties als de RAF lijkt me dat zeer waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:07 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik denk dat jij daar eigenlijk heel erg op hoopt
Ga lekker door met escaleren en dreigen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:09 schreef kitao het volgende:
kijk , dit is die Alexander.
wil je dit nu echt in nederland ?
Dan moeten ze een aanklacht tegen ze in dienen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:07 schreef fs180 het volgende:
[..]
En politiek is er om wetten te maken die door geen enkele rechter of jurist ondersteund zullen worden. Dat ze "fout "zitten maakt het nog niet normaal om dan er maar op in te gaan rammen.
Ze kunnen niets anders en zodra er iemand iets zegt wat ze niet aanstaat gaan ze janken...quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga lekker door met escaleren en dreigen.
jajaja. die beelden zijn zeker bijna porno voor jou.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:09 schreef kitao het volgende:
Houd je aan de wet en er gebeurt niets. Doe niet alsof burgers de keuze voor de rellen maken.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:09 schreef kitao het volgende:
Link werkt niet meer?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:29 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Tja, wie verrast dat nog? Sowieso zijn ME-ers gewoon opgefokte testeronbommetjes.quote:
Waarom? Die macht ligt nou eenmaal bij de imcomptente politiek..quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:11 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dan moeten ze een aanklacht tegen ze in dienen.
Als ze denken dat er ongeoorloofd geweld is toegepast moeten ze een aanklacht indienen. Jij was toch zo goed op de hoogte van de wet?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:41 schreef fs180 het volgende:
[..]
Waarom? Die macht ligt nou eenmaal bij de imcomptente politiek..
En toch kun je het weer niet laten jouw fantasie overal te spuwen/quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:39 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
En toch trappen die domme krakers erin en gaan ze rellen.
Oh ging het daar over? Zo ja; zie filmjequote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Als ze denken dat er ongeoorloofd geweld is toegepast moeten ze een aanklacht indienen. Jij was toch zo goed op de hoogte van de wet?
Fantasie? Feiten jochie, feiten.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:43 schreef fs180 het volgende:
[..]
En toch kun je het weer niet laten jouw fantasie overal te spuwen/
Hebben ze al een klacht ingediend?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:44 schreef fs180 het volgende:
[..]
Oh ging het daar over? Zo ja; zie filmje
http://www.watkijkjij.tv/(...)len_in_amsterdam/%22quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:37 schreef Gulo het volgende:
[..]
Tja, wie verrast dat nog? Sowieso zijn ME-ers gewoon opgefokte testeronbommetjes.
Bovendien is er mensen die pleiten voor een kraakverbod veel aangelegen dat er de komende tijd her en der wat relletjes met krakers komen.
Dan denkt de gemiddelde domme Nederlander toch weer iets van, "zie je wel, het is toch tuig".
Zo doorzichtig.
Als ze bewijs hebben kan het nog aardig wat opleveren.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:45 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Hebben ze al een klacht ingediend?
daar heb ik ook nog een stuk of tien clips van oa van de ZDF hoe vermomde italiaanse fascistenagenten begonnen met de rellen in Genua.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |