abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87094694
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:44 schreef Gulo het volgende:

[..]

Nee, nadrukkelijk niet. Marktwerking zou het zijn als alle beschikbare bloemkolen gewoon aangeboden worden. Nu worden er bewust 200 goede bloemkolen weggeflikkerd om de prijs kunstmatig op te schroeven. Dat is geen marktwerking, maar misdaad!

Kunstmatige schaarste is onderdeel van marktwerking. Geen mooi onderdeel, maar het wordt al eeuwen toegepast. En er is niets illegaals aan, hoe moreel verwerpelijk het ook is.
quote:
[..]

Dat valt nogal mee volgens mij, maar ik weet ook niet wat jij als stereotype links ziet. Ik zie me zelf in ieder geval absoluut niet zo.
Het viel me gewoon op; krakers, Israel, immigratie, Islam, economie. Ik kan nu al voorspellen wat je standpunten over bijna alles zijn.

Is ook geen probleem, en het kan best oprecht zijn, maar ik ken ook mensen die dan hun standpunten niet meer inhoudelijk bepalen, maar aannemen omdat ze horen bij de indentiteit die ze hebben gekozen.
pi_87094811
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:52 schreef Boekenwurm het volgende:
Kunstmatige schaarste is onderdeel van marktwerking. Geen mooi onderdeel, maar het wordt al eeuwen toegepast. En er is niets illegaals aan, hoe moreel verwerpelijk het ook is.
Dat het niet illegaal is zegt genoeg over de huidige wetgeving. Je geeft zelf al aan dat het moreel verwerpelijk is. Wordt het dan niet eens tijd de wetgeving op deze punten te herzien?

quote:
Het viel me gewoon op; krakers, Israel, immigratie, Islam, economie. Ik kan nu al voorspellen wat je standpunten over bijna alles zijn.
Dat denk ik niet. En wat betreft immigratie, hoezo ben ik daar volgens jou stereotype links in?
pi_87094851
quote:
Die alternatieven zijn er helemaal niet. Ja, je kan verkassen naar de andere kant van het land. Maar als jouw sociale leven (of werk) zich in Amsterdam afspeelt snap ik dat je niet naar de andere kant van het land gaat verhuizen. Als jij dat wel een redelijk eis vindt, vind ik dat zeer asociaal van je.
Wat een hyperbool, je hoeft helemaal niet naar de andere kant van het land. Je kunt ook even buiten de stad gaan wonen. Ik reis dagelijks een twee uur (heen & terug) naar een grote stad maar woon lekker in een dorpje 80 kilometer verderop waar je voor 500 euro pm een heel huis kunt huren.

Die krakers zijn juist egoïstisch en asociaal omdat zij vinden dat zij niet dergelijke offers hoeven te maken en kunnen wonen waar ze willen, zonder te betalen.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:57:23 #179
262650 kitao
prikplaatje
pi_87094852
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:36 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Bullshit. Net als met voedsel zijn er genoeg alternatieven. Je hoeft niet in Amsterdam te gaan wonen.
[..]

Dat is marktwerking.

Wat ben jij tenenkrommend stereotype links op vrijwel elk issue zeg. Is dat oprecht of meer een kwestie van de identiteit die je hebt gekozen?
ik vind dat Gulo een goed punt heeft , de voedselbanken krijgen amper nog wat van de supermarkten aangeleverd , mijn vrouw werkt in een groot bedrijfsrestaurant en als je dan hoort wat er daar in de kliko wordt gedonderd dan kun je natuurlijk de andere kant opkijken , maar voedselspeculanten zoals .........
zijn de plaag op deze aarde.
dat valt niet te ontkennen en datzelfde spelletje speelt zich af op de woningmarkt.
en iedereen kan denken , laat ze toch onder de brug slapen , als het echt koud wordt kunnen ze altijd nog terecht in de pauluskerk.

maar die mensen die dat denken zijn gewoon waardeloze gasten in mijn ogen.
megalomaniac
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:59:30 #180
262650 kitao
prikplaatje
pi_87094932
quote:

dan maken we het nu illegaal , werd tijd.
megalomaniac
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:01:20 #181
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_87094995
quote:
(..)

Nijmegen
Wel hebben krakers opgeroepen tot een betoging in Nijmegen. In een rondgemailde verklaring wordt gesteld dat krakers en sympathisanten uit het hele land zaterdagmiddag naar Nijmegen komen.
De betoging begint om 13.00 uur op het Joris Ivensplein. De bedoeling is dat de deelnemers vervolgens door het centrum van de stad trekken.

nu.nl

quote:
Na de door de fascistische beëindiging van de demo op in Amsterdam is de toon voor de komende tijd gezet! Tot morgen!!!

indymedia
:')
pi_87095011
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:56 schreef Gulo het volgende:

[..]

Dat het niet illegaal is zegt genoeg over de huidige wetgeving. Je geeft zelf al aan dat het moreel verwerpelijk is. Wordt het dan niet eens tijd de wetgeving op deze punten te herzien?

Niet direct, want hoe handhaaf je dat? Ik ben geen jurist of econoom, maar volgens mij is dat niet te doen.

Heb je trouwens The Grapes of Wrath van Steinbeck wel eens gelezen? Heel aangrijpend boek waarin wordt beschreven hoe mensen stierven van de honger terwijl boomgaarden vol fruit niet eens geoogst werden doordat de prijzen te laag waren.
quote:
[..]

Dat denk ik niet. En wat betreft immigratie, hoezo ben ik daar volgens jou stereotype links in?
Ik dacht ergens iets in die richting van jou gelezen te hebben, kan mijn eigen vooroordeel zijn :@
pi_87095025
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:57 schreef kitao het volgende:

[..]

ik vind dat Gulo een goed punt heeft , de voedselbanken krijgen amper nog wat van de supermarkten aangeleverd ,
En weet je ook waarom? Die vraag is namelijk veel beter. Wist jij dat de voedselbank hele pallets met broden weigert alleen omdat het niet gesneden is??????????????????????
Dan zou ik ook als bakker zeggen; sterf maar lekker ik gooi het wel weg.
pi_87095038
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:30 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze met scherp schieten.
tuurlijk, jij gaat lekker los bij ajax feyenoord. veel belangrijker..
pi_87095079
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:57 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Wat een hyperbool, je hoeft helemaal niet naar de andere kant van het land. Je kunt ook even buiten de stad gaan wonen. Ik reis dagelijks een twee uur (heen & terug) naar een grote stad maar woon lekker in een dorpje 80 kilometer verderop waar je voor 500 euro pm een heel huis kunt huren.
Leuk dat jij er voor kiest, om zover te reizen, maar sommige mensen blijven liever dicht in de buurt van hun vrienden/familie wonen. Daar lijkt mij niets onredelijk aan.

En wat betreft dat hele huis voor 500 euro per maand. Kan ik in een straal van 80 km rondom Amsterdam binnen afzienbare tijd een dergelijke huurwoning betrekken voor dat bedrag?

Zo ja, show me!!!!

Zo nee, dan is er dus een wachtlijst het geen woningnood impliceert. Point being made. Een dak boven je hoofd is een primaire levensbehoefte. Als daar niet aan voldoen kan worden, terwijl er ook een hoop leegstand is, lijkt het me logisch je daar op te richten. (maar nu val ik in herhaling :@ )
pi_87095080
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:02 schreef okiokinl het volgende:

[..]

tuurlijk, jij gaat lekker los bij ajax feyenoord. veel belangrijker..
Goede aanname _O_
pi_87095082
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:02 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

En weet je ook waarom? Die vraag is namelijk veel beter. Wist jij dat de voedselbank hele pallets met broden weigert alleen omdat het niet gesneden is??????????????????????
Dan zou ik ook als bakker zeggen; sterf maar lekker ik gooi het wel weg.
Meen je dat?
Dat is echt bizar.
pi_87095117
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:04 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Meen je dat?
Dat is echt bizar.
Sterker nog... behalve de broden die gesneden moeten zijn....moeten het ook nog A merken zijn.

http://www.geenstijl.nl/archives/images/txt319.html
pi_87095168
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:05 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Sterker nog... behalve de broden die gesneden moeten zijn....moeten het ook nog A merken zijn.

http://www.geenstijl.nl/archives/images/txt319.html

Jammer dat het geenstijl is ;)
Maar thnx voor de link. echt heel bizar.
Als bron: Vanessa uit de supermarkt. dat is wel jammer :P
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:07:39 #190
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_87095174
quote:

[..]

[..]
Leer jij eerst eens wat het begrip schaarste in de economie betekend voordat je uit je nek kletst

quote:
Relatieve schaarste (ook wel schaarste in de economische zin): als er productiemiddelen of tijd moeten worden opgeofferd om het product voort te brengen. Bijvoorbeeld om een brood te produceren, moeten er eerst de productiemiddelen arbeid en natuur en ook tijd opgeofferd worden. Brood is daardoor een schaars goed.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_87095221
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:01 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Niet direct, want hoe handhaaf je dat? Ik ben geen jurist of econoom, maar volgens mij is dat niet te doen.
Speculatie is toch gewoon bij wet te verbieden?

quote:
Heb je trouwens The Grapes of Wrath van Steinbeck wel eens gelezen? Heel aangrijpend boek waarin wordt beschreven hoe mensen stierven van de honger terwijl boomgaarden vol fruit niet eens geoogst werden doordat de prijzen te laag waren.
Nee, klinkt wel interessant. Maar dit is ook weer een voortvloeisel van het zieke kapitalistische systeem. Blijkbaar bepaalt de prijs het handelen, en niet de primaire levensbehoefte van mensen. Dat krijg je als de mensen in dienst van de economie staan, in plaats van andersom.

quote:
Ik dacht ergens iets in die richting van jou gelezen te hebben, kan mijn eigen vooroordeel zijn :@
Ik denk het ook. :)
pi_87095351
ach man woningnood.. 90% van dat tuig heeft niets in de grote steden te zoeken, algemene woningnood wordt door ze uitgebuit om zichzelf panden toe te eigenen.. waar je vervolgens als andere jongere, die echt opzoek is naar een kamer, met een ruime boog omheen loopt.

Het enige wat goed was aan kraken, was het anti-kraken.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:15:54 #193
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_87095395

:')
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:16:17 #194
45206 Pietverdriet
pi_87095401
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:01 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]
1. Het is een roman
2. Ja, er waren problemen tijdens de grote depressie, maar vertel eens, boekenworm, hoeveel mensen zijn er toe in de VS gestorven van de honger?
pi_87095462
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:16 schreef kitao het volgende:

[..]

daar zijn andere topics voor hooligan.
Giro 555 voor Rotterdam

dus ga daar maar even brallen terwijl de volwassenen het hier over knerpende politiek hebben.

:W
Politiek?? We hebben het over kinderen bedreigende, geweldplegende, bommenmakende krakers hoor.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:18:31 #196
45206 Pietverdriet
pi_87095474
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:16 schreef kitao het volgende:

[..]

daar zijn andere topics voor hooligan.
Giro 555 voor Rotterdam

dus ga daar maar even brallen terwijl de volwassenen het hier over knerpende politiek hebben.

:W
Wat doe jij hier dan met je getroll?
pi_87095530
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Politiek?? We hebben het over kinderen bedreigende, geweldplegende, bommenmakende krakers hoor.
Whut :O dan zit ik in het foute topic! Ik dacht dat het hier over krakers ging.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:23:44 #198
262650 kitao
prikplaatje
pi_87095626
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

ja hoor , en die gaan dat even op het net aankondigen.

;(

god , ik dacht dat we iets van Goebels hadden geleerd.
megalomaniac
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:32:30 #199
45206 Pietverdriet
pi_87095862
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:23 schreef kitao het volgende:

[..]

ja hoor , en die gaan dat even op het net aankondigen.

Jij bent bezig met het posten van bomrecepten
quote:
god , ik dacht dat we iets van Goebels hadden geleerd.
En we hebben een Godwin
En om met Franz Jozef te spreken, De mensen uit de mob zijn Goebbels beste leerlingen
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:35:40 #200
262650 kitao
prikplaatje
pi_87095933
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij bent bezig met het posten van bomrecepten
die niet kloppen
quote:
En we hebben een Godwin
En om met Franz Jozef te spreken, De mensen uit de mob zijn Goebbels beste leerlingen
lekker makkelijk om in de media te zeggen dat KRAKERS kinderen willen opblazen.
waar heb ik die truc eerder gehoord ?
(godwin of niet)
megalomaniac
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')