abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87092658
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 10:45 schreef kitao het volgende:
het eerste wat die zei was : jarenlang was het rustig en nu hebben ze het voor elkaar.
wie ?
die mallote wetgevers natuurlijk.
Spijker op op de kop! ^O^

En waarom al deze ellende? Alleen om wat speculanten te behagen.

Ik begrijp echt niet dat er toch nog een brede steun is voor een kraakverbod.
pi_87092812
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 10:45 schreef kitao het volgende:
ok.
het volgende :
gisteren zag ik een collega die totaal niet politiek betrokken is of wat dan ook en ik praat er ook weinig over.
toen kwamen op de radio de berichten over de rellen in amsterdam.
het eerste wat die zei was : jarenlang was het rustig en nu hebben ze het voor elkaar.
wie ?
die mallote wetgevers natuurlijk.
Gekke wetgevers zeg, je mag niet eens inbreken bij het pand van een ander en dat kosteloos gaan bewonen. Tegenwoordig halen ze je er nog uit ook! :')

Langharig stinkend tuig met hun kromme denkbeelden.

Arbeidsuren van de politie ook doorberekenen op het tuig. Al moeten ze er tot hun dood voor werken.
pi_87092830
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 11:48 schreef 16meter het volgende:

[..]

Gekke wetgevers zeg, je mag niet eens inbreken bij het pand van een ander en dat kosteloos gaan bewonen. Tegenwoordig halen ze je er nog uit ook! :')

Langharig stinkend tuig met hun kromme denkbeelden.

Arbeidsuren van de politie ook doorberekenen op het tuig. Al moeten ze er tot hun dood voor werken.
Waarom vind jij het belang van speculanten zwaarwegende dan dat van woningzoekenden?
  Donald Duck held zaterdag 2 oktober 2010 @ 11:51:04 #154
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_87092852
Deze bedreigingen, de rellen. Dat is het ware gezicht van de kraakbeweging. Geen zogenaamd nobele idealisten, maar anarchistisch parasitair laag tuig.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 11:53:05 #155
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_87092893
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 11:49 schreef Gulo het volgende:

[..]

Waarom vind jij het belang van speculanten zwaarwegende dan dat van woningzoekenden?
Krakers hebben schijt aan woningzoekenden, die kraken panden die de woningbouwvereniging aan het opknappen is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_87092966
Allemaal kosten waar de werkende lui voor moeten opdraaien, omdat een stel idioten niet buiten het centrum wil wonen en huur wil betalen. Dat moet de rest ook! We leven niet meer in de jaren 70.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 11:59:25 #157
262650 kitao
prikplaatje
pi_87093033
die propagandamakers van de staat zullen zelf wel een idioot hebben gevonden om met bombriefjes te komen.
goed voor de schaapachtige publieke opinie.
;(
megalomaniac
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:00:58 #158
45206 Pietverdriet
pi_87093082
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 11:59 schreef kitao het volgende:
die propagandamakers van de staat zullen zelf wel een idioot hebben gevonden om met bombriefjes te komen.
;(
Lul niet zo dom, Kitao, de kraakbeweging in Nederland heeft dit over zichzelf afgeroepen

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 02-10-2010 12:13:16 ]
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:03:45 #159
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_87093167
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 11:59 schreef kitao het volgende:
;(
Pas op dat je aluminiumhoedje niet wegwaait bij de demonstratie :')
pi_87093190
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 11:56 schreef ssebass het volgende:
Allemaal kosten waar de werkende lui voor moeten opdraaien, omdat een stel idioten niet buiten het centrum wil wonen en huur wil betalen. Dat moet de rest ook! We leven niet meer in de jaren 70.
De hardwerkende burger is veel meer kwijt aan speculanten dan aan krakers. Echt dude, get real. :')
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:04:53 #161
45206 Pietverdriet
pi_87093207
Kitao zit ook liever hier stoer te posten dan te demonstreren.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:05:14 #162
262650 kitao
prikplaatje
pi_87093221
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:03 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Pas op dat je aluminiumhoedje niet wegwaait bij de demonstratie :')
hoe ging dat ook alweer ; 2 delen aluminium , 3 delen salpeter en 5 delen kunstmest ?
megalomaniac
pi_87093229
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 11:40 schreef Gulo het volgende:

[..]

Spijker op op de kop! ^O^

En waarom al deze ellende? Alleen om wat speculanten te behagen.

Ik begrijp echt niet dat er toch nog een brede steun is voor een kraakverbod.
Dat is gemakkelijk te verklaren: De meeste mensen begrijpen dat eigendomsrecht de basis is van orde in onze samenleving.

Krakers vinden dat zij zich daar niets van aan hoeven te trekken en dat zet kwaad bloed bij mensen die werken en betalen voor hun woonruimte.
pi_87093271
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:05 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Dat is gemakkelijk te verklaren: De meeste mensen begrijpen dat eigendomsrecht de basis is van orde in onze samenleving.

Krakers vinden dat zij zich daar niets van aan hoeven te trekken en dat zet kwaad bloed bij mensen die werken en betalen voor hun woonruimte.
Ik betaal ook gewoon mijn huur hoor. Toch heb ik geen moeite met krakers. Zolang er woningnood maar tegelijkertijd leegstand is, lijkt mij dat alleszins billijk.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:08:08 #165
262650 kitao
prikplaatje
pi_87093284
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Kitao zit ook liever hier stoer te posten dan te demonstreren.
ik demonstreer op mijn eigen manier.
in rotterdam is er vrijwel geen kraakbeweging maar ik ken/kon zat mensen zonder woning terwijl de kantoorpanden ed jarenlang leeg stonden.

fuck it.
megalomaniac
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:09:50 #166
92279 N.icka
Windforce 11
pi_87093334
Ik heb ook lang gekraakt vroeger ,prachtig gewoond in een oud postkantoor O+
pi_87093376
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:07 schreef Gulo het volgende:

[..]

Ik betaal ook gewoon mijn huur hoor. Toch heb ik geen moeite met krakers. Zolang er woningnood maar tegelijkertijd leegstand is, lijkt mij dat alleszins billijk.
Dan ben jij een uitzondering, begrijp je dat wel?

Immers, volgens die redenatie is het ook billijk om niet meer te betalen voor voedsel en het gewoon te stelen, daarvan is er namelijk ook schaarste en overschot tegelijk.

Die speculanten zijn zeker niet moreel bezig, maar ze betalen wel voor hun eigendom.
pi_87093573
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 23:51 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Wat wil hij met de kinderen van de burgermeester uitspoken dan :')?
Ze verleggen hun hobbies van kraken naar spelen met kinderen denk ik? Heeft iemand dat tuig al verteld dat ook dát strafbaar is?

Bah, hopen dat er vandaag een paar zijn wakkergeworden met een fietsenrek in hun bakkus.

quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 00:27 schreef juxtaposition het volgende:

Btw, zaten hier niet een paar bij die zeiden dat je als man nooit een vrouw mag slaan, en vervolgens vrolijk schelden op dat rattekopje dat aan puin is geslagen door de ME?
:')
Vrouwen slaan mag niet,... de luis uit iemand haar haar timmeren is volledig toegestaan.
pi_87093708
de kraakwet is een wraakoefening van rechts.
anarchisten zijn niet links, die zijn a-politiek.
woningnood is een probleem van iedereen, niet van krakers alleen.
kraakpanden zijn er net zoveel buiten de steden als in de steden.
je maakt duizenden mensen in een keer crimineel, en bied ze geen vervangende woonruimte.

en ja, nou kan je rellen gaan verwachten bij elke ontruiming, lijkt me logisch. half nederland staat vol met lelijke leegstaande kantoorpanden en speculanten vieren feest omdat ze nu lekker ongestoord de boel kunnen gaan verzieken.

en als laatste puntje, de meeste mensen hier die tegen krakers zijn, zijn er tegen omdat ze het vies 'links' tuig vinden. denk je nou echt dat jullie mening belangrijk is, als je alleen op puur ideologische gronden krakers/anarchisten het liefst wil zien lijden? beetje zielig.

jullie hebben al je rechten als arbeiders aan actiebewegingen te danken. jullie zouden kwaad moeten zijn dat ze kraken verbieden zonder ook maar iets op te lossen met betrekking tot de woningmarkt en speculatie.

ik hoop dat ze vandaag half nijmegen afbreken en dagen doorrellen.

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 02-10-2010 13:50:42 ]
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:23:53 #170
262650 kitao
prikplaatje
pi_87093748
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:05 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

megalomaniac
pi_87093792
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:11 schreef Boekenwurm het volgende:
Immers, volgens die redenatie is het ook billijk om niet meer te betalen voor voedsel en het gewoon te stelen, daarvan is er namelijk ook schaarste en overschot tegelijk.
De analogie ontgaat me totaal. Voedsel is niet schaars in Nederland. Iedereen kan eten kopen in de supermarkt. Sommig voedsel is duur, maar dan zijn er alternatieven. Voor woningen zijn er echt geen alternatieven behalve krakekn.

Niet iedereen kan een betaalbare huurwoning betrekken. Zelfs al zou je wel een redelijk bedrag voor huur per maand kunnen betalen, zeg 400-500 euro, kan je in veel gebieden alsnog niet huren. Dat mensen dan hun toevlucht tot kraken zoeken lijkt me niet meer dan sociaal rechtvaardig.

Als je de metafoor met voedsel wilt maken, ziet het er meer zo uit (licht gechargeerd, en de sociale woningbouw buiten beschouwing gelaten, maar misschien begrijp je het punt zo). (lees bloemkool als voedsel in het algemeen, en supermarkt als de gehele markt in het algemeen).:

Een supermarkt heeft heeft 500 bloemkolen, er zijn 490 burgers die een bloemkool willen, en daarvoor willen betalen. Niets aan de hand zou je zeggen. Wat doe de supermarkt?

Die pleurt 200 goede bloemkolen gewoon in de vuilnisbak. Hierdoor stijgen de prijzen van de resterende 300 bloemkolen enorm. De mensen die genoeg geld hebben kunnen zo'n dure bloemkool kopen, de rest heeft niks te vreten.

Ja, dan vind ik het rechtvaardig als die mensen naar de vuilnisbak lopen en daar die weggegooide bloemkool uithalen, daar wordt immers toch niets mee gedaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gulo op 02-10-2010 12:31:06 ]
pi_87093928
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:22 schreef okiokinl het volgende:

Ik hoop dat ze met scherp schieten.
  Donald Duck held zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:35:13 #173
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_87094080
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:22 schreef okiokinl het volgende:

Dan wordt het hard tegen hard. De politie heeft het beste materieel en wint toch wel.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_87094108
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:25 schreef Gulo het volgende:

[..]

De analogie ontgaat me totaal. Voedsel is niet schaars in Nederland. Iedereen kan eten kopen in de supermarkt. Sommig voedsel is duur, maar dan zijn er alternatieven. Voor woningen zijn er echt geen alternatieven behalve krakekn.

Niet iedereen kan een betaalbare huurwoning betrekken. Zelfs al zou je wel een redelijk bedrag voor huur per maand kunnen betalen, zeg 400-500 euro, kan je in veel gebieden alsnog niet huren. Dat mensen dan hun toevlucht tot kraken zoeken lijkt me niet meer dan sociaal rechtvaardig.
Bullshit. Net als met voedsel zijn er genoeg alternatieven. Je hoeft niet in Amsterdam te gaan wonen.
quote:
Als je de metafoor met voedsel wilt maken, ziet het er meer zo uit (licht gechargeerd, en de sociale woningbouw buiten beschouwing gelaten, maar misschien begrijp je het punt zo). (lees bloemkool als voedsel in het algemeen, en supermarkt als de gehele markt in het algemeen).:

Een supermarkt heeft heeft 500 bloemkolen, er zijn 490 burgers die een bloemkool willen, en daarvoor willen betalen. Niets aan de hand zou je zeggen. Wat doe de supermarkt?

Die pleurt 200 goede bloemkolen gewoon in de vuilnisbak. Hierdoor stijgen de prijzen van de resterende 300 bloemkolen enorm. De mensen die genoeg geld hebben kunnen zo'n dure bloemkool kopen, de rest heeft niks te vreten.

Ja, dan vind ik het rechtvaardig als die mensen naar de vuilnisbak lopen en daar die weggegooide bloemkool uithalen, daar wordt immers toch niets mee gedaan.
Dat is marktwerking.

Wat ben jij tenenkrommend stereotype links op vrijwel elk issue zeg. Is dat oprecht of meer een kwestie van de identiteit die je hebt gekozen?
pi_87094462
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:36 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Bullshit. Net als met voedsel zijn er genoeg alternatieven. Je hoeft niet in Amsterdam te gaan wonen.
[quote]

Die alternatieven zijn er helemaal niet. Ja, je kan verkassen naar de andere kant van het land. Maar als jouw sociale leven (of werk) zich in Amsterdam afspeelt snap ik dat je niet naar de andere kant van het land gaat verhuizen. Als jij dat wel een redelijk eis vindt, vind ik dat zeer asociaal van je.
Als jouw sociale omgeving

[quote]Dat is marktwerking.
Nee, nadrukkelijk niet. Marktwerking zou het zijn als alle beschikbare bloemkolen gewoon aangeboden worden. Nu worden er bewust 200 goede bloemkolen weggeflikkerd om de prijs kunstmatig op te schroeven. Dat is geen marktwerking, maar misdaad!

quote:
Wat ben jij tenenkrommend stereotype links op vrijwel elk issue zeg. Is dat oprecht of meer een kwestie van de identiteit die je hebt gekozen?
Dat valt nogal mee volgens mij, maar ik weet ook niet wat jij als stereotype links ziet. Ik zie me zelf in ieder geval absoluut niet zo.
pi_87094694
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:44 schreef Gulo het volgende:

[..]

Nee, nadrukkelijk niet. Marktwerking zou het zijn als alle beschikbare bloemkolen gewoon aangeboden worden. Nu worden er bewust 200 goede bloemkolen weggeflikkerd om de prijs kunstmatig op te schroeven. Dat is geen marktwerking, maar misdaad!

Kunstmatige schaarste is onderdeel van marktwerking. Geen mooi onderdeel, maar het wordt al eeuwen toegepast. En er is niets illegaals aan, hoe moreel verwerpelijk het ook is.
quote:
[..]

Dat valt nogal mee volgens mij, maar ik weet ook niet wat jij als stereotype links ziet. Ik zie me zelf in ieder geval absoluut niet zo.
Het viel me gewoon op; krakers, Israel, immigratie, Islam, economie. Ik kan nu al voorspellen wat je standpunten over bijna alles zijn.

Is ook geen probleem, en het kan best oprecht zijn, maar ik ken ook mensen die dan hun standpunten niet meer inhoudelijk bepalen, maar aannemen omdat ze horen bij de indentiteit die ze hebben gekozen.
pi_87094811
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:52 schreef Boekenwurm het volgende:
Kunstmatige schaarste is onderdeel van marktwerking. Geen mooi onderdeel, maar het wordt al eeuwen toegepast. En er is niets illegaals aan, hoe moreel verwerpelijk het ook is.
Dat het niet illegaal is zegt genoeg over de huidige wetgeving. Je geeft zelf al aan dat het moreel verwerpelijk is. Wordt het dan niet eens tijd de wetgeving op deze punten te herzien?

quote:
Het viel me gewoon op; krakers, Israel, immigratie, Islam, economie. Ik kan nu al voorspellen wat je standpunten over bijna alles zijn.
Dat denk ik niet. En wat betreft immigratie, hoezo ben ik daar volgens jou stereotype links in?
pi_87094851
quote:
Die alternatieven zijn er helemaal niet. Ja, je kan verkassen naar de andere kant van het land. Maar als jouw sociale leven (of werk) zich in Amsterdam afspeelt snap ik dat je niet naar de andere kant van het land gaat verhuizen. Als jij dat wel een redelijk eis vindt, vind ik dat zeer asociaal van je.
Wat een hyperbool, je hoeft helemaal niet naar de andere kant van het land. Je kunt ook even buiten de stad gaan wonen. Ik reis dagelijks een twee uur (heen & terug) naar een grote stad maar woon lekker in een dorpje 80 kilometer verderop waar je voor 500 euro pm een heel huis kunt huren.

Die krakers zijn juist egoïstisch en asociaal omdat zij vinden dat zij niet dergelijke offers hoeven te maken en kunnen wonen waar ze willen, zonder te betalen.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:57:23 #179
262650 kitao
prikplaatje
pi_87094852
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:36 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

[..]

Dat is marktwerking.

ik vind dat Gulo een goed punt heeft , de voedselbanken krijgen amper nog wat van de supermarkten aangeleverd , mijn vrouw werkt in een groot bedrijfsrestaurant en als je dan hoort wat er daar in de kliko wordt gedonderd dan kun je natuurlijk de andere kant opkijken , maar voedselspeculanten zoals .........
zijn de plaag op deze aarde.
dat valt niet te ontkennen en datzelfde spelletje speelt zich af op de woningmarkt.
en iedereen kan denken , laat ze toch onder de brug slapen , als het echt koud wordt kunnen ze altijd nog terecht in de pauluskerk.

maar die mensen die dat denken zijn gewoon waardeloze gasten in mijn ogen.
megalomaniac
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:59:30 #180
262650 kitao
prikplaatje
pi_87094932
quote:

dan maken we het nu illegaal , werd tijd.
megalomaniac
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:01:20 #181
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_87094995
quote:
(..)

Nijmegen
Wel hebben krakers opgeroepen tot een betoging in Nijmegen. In een rondgemailde verklaring wordt gesteld dat krakers en sympathisanten uit het hele land zaterdagmiddag naar Nijmegen komen.
De betoging begint om 13.00 uur op het Joris Ivensplein. De bedoeling is dat de deelnemers vervolgens door het centrum van de stad trekken.

nu.nl

quote:
Na de door de fascistische beëindiging van de demo op in Amsterdam is de toon voor de komende tijd gezet! Tot morgen!!!

indymedia
pi_87095011
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:56 schreef Gulo het volgende:

[..]

Dat het niet illegaal is zegt genoeg over de huidige wetgeving. Je geeft zelf al aan dat het moreel verwerpelijk is. Wordt het dan niet eens tijd de wetgeving op deze punten te herzien?

Niet direct, want hoe handhaaf je dat? Ik ben geen jurist of econoom, maar volgens mij is dat niet te doen.

Heb je trouwens The Grapes of Wrath van Steinbeck wel eens gelezen? Heel aangrijpend boek waarin wordt beschreven hoe mensen stierven van de honger terwijl boomgaarden vol fruit niet eens geoogst werden doordat de prijzen te laag waren.
quote:
[..]

Dat denk ik niet. En wat betreft immigratie, hoezo ben ik daar volgens jou stereotype links in?
Ik dacht ergens iets in die richting van jou gelezen te hebben, kan mijn eigen vooroordeel zijn :@
pi_87095025
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:57 schreef kitao het volgende:

[..]

ik vind dat Gulo een goed punt heeft , de voedselbanken krijgen amper nog wat van de supermarkten aangeleverd ,
En weet je ook waarom? Die vraag is namelijk veel beter. Wist jij dat de voedselbank hele pallets met broden weigert alleen omdat het niet gesneden is??????????????????????
Dan zou ik ook als bakker zeggen; sterf maar lekker ik gooi het wel weg.
pi_87095038
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:30 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze met scherp schieten.
tuurlijk, jij gaat lekker los bij ajax feyenoord. veel belangrijker..
pi_87095079
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:57 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Wat een hyperbool, je hoeft helemaal niet naar de andere kant van het land. Je kunt ook even buiten de stad gaan wonen. Ik reis dagelijks een twee uur (heen & terug) naar een grote stad maar woon lekker in een dorpje 80 kilometer verderop waar je voor 500 euro pm een heel huis kunt huren.
Leuk dat jij er voor kiest, om zover te reizen, maar sommige mensen blijven liever dicht in de buurt van hun vrienden/familie wonen. Daar lijkt mij niets onredelijk aan.

En wat betreft dat hele huis voor 500 euro per maand. Kan ik in een straal van 80 km rondom Amsterdam binnen afzienbare tijd een dergelijke huurwoning betrekken voor dat bedrag?

Zo ja, show me!!!!

Zo nee, dan is er dus een wachtlijst het geen woningnood impliceert. Point being made. Een dak boven je hoofd is een primaire levensbehoefte. Als daar niet aan voldoen kan worden, terwijl er ook een hoop leegstand is, lijkt het me logisch je daar op te richten. (maar nu val ik in herhaling :@ )
pi_87095080
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:02 schreef okiokinl het volgende:

[..]

tuurlijk, jij gaat lekker los bij ajax feyenoord. veel belangrijker..
Goede aanname _O_
pi_87095082
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:02 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

En weet je ook waarom? Die vraag is namelijk veel beter. Wist jij dat de voedselbank hele pallets met broden weigert alleen omdat het niet gesneden is??????????????????????
Dan zou ik ook als bakker zeggen; sterf maar lekker ik gooi het wel weg.
Meen je dat?
Dat is echt bizar.
pi_87095117
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:04 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Meen je dat?
Dat is echt bizar.
Sterker nog... behalve de broden die gesneden moeten zijn....moeten het ook nog A merken zijn.

http://www.geenstijl.nl/archives/images/txt319.html
pi_87095168
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:05 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Sterker nog... behalve de broden die gesneden moeten zijn....moeten het ook nog A merken zijn.

http://www.geenstijl.nl/archives/images/txt319.html

Jammer dat het geenstijl is ;)
Maar thnx voor de link. echt heel bizar.
Als bron: Vanessa uit de supermarkt. dat is wel jammer :P
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:07:39 #190
45206 Pietverdriet
pi_87095174
quote:

[..]

[..]
Leer jij eerst eens wat het begrip schaarste in de economie betekend voordat je uit je nek kletst

quote:
Relatieve schaarste (ook wel schaarste in de economische zin): als er productiemiddelen of tijd moeten worden opgeofferd om het product voort te brengen. Bijvoorbeeld om een brood te produceren, moeten er eerst de productiemiddelen arbeid en natuur en ook tijd opgeofferd worden. Brood is daardoor een schaars goed.
pi_87095221
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:01 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Niet direct, want hoe handhaaf je dat? Ik ben geen jurist of econoom, maar volgens mij is dat niet te doen.
Speculatie is toch gewoon bij wet te verbieden?

quote:
Heb je trouwens The Grapes of Wrath van Steinbeck wel eens gelezen? Heel aangrijpend boek waarin wordt beschreven hoe mensen stierven van de honger terwijl boomgaarden vol fruit niet eens geoogst werden doordat de prijzen te laag waren.
Nee, klinkt wel interessant. Maar dit is ook weer een voortvloeisel van het zieke kapitalistische systeem. Blijkbaar bepaalt de prijs het handelen, en niet de primaire levensbehoefte van mensen. Dat krijg je als de mensen in dienst van de economie staan, in plaats van andersom.

quote:
Ik dacht ergens iets in die richting van jou gelezen te hebben, kan mijn eigen vooroordeel zijn :@
Ik denk het ook. :)
pi_87095351
ach man woningnood.. 90% van dat tuig heeft niets in de grote steden te zoeken, algemene woningnood wordt door ze uitgebuit om zichzelf panden toe te eigenen.. waar je vervolgens als andere jongere, die echt opzoek is naar een kamer, met een ruime boog omheen loopt.

Het enige wat goed was aan kraken, was het anti-kraken.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:15:54 #193
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_87095395

zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:16:17 #194
45206 Pietverdriet
pi_87095401
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:01 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]
1. Het is een roman
2. Ja, er waren problemen tijdens de grote depressie, maar vertel eens, boekenworm, hoeveel mensen zijn er toe in de VS gestorven van de honger?
pi_87095462
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:16 schreef kitao het volgende:

[..]

daar zijn andere topics voor hooligan.
Giro 555 voor Rotterdam

dus ga daar maar even brallen terwijl de volwassenen het hier over knerpende politiek hebben.

:W
Politiek?? We hebben het over kinderen bedreigende, geweldplegende, bommenmakende krakers hoor.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:18:31 #196
45206 Pietverdriet
pi_87095474
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:16 schreef kitao het volgende:

[..]

daar zijn andere topics voor hooligan.
Giro 555 voor Rotterdam

dus ga daar maar even brallen terwijl de volwassenen het hier over knerpende politiek hebben.

:W
Wat doe jij hier dan met je getroll?
pi_87095530
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Politiek?? We hebben het over kinderen bedreigende, geweldplegende, bommenmakende krakers hoor.
Whut :O dan zit ik in het foute topic! Ik dacht dat het hier over krakers ging.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:23:44 #198
262650 kitao
prikplaatje
pi_87095626
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

ja hoor , en die gaan dat even op het net aankondigen.

;(

god , ik dacht dat we iets van Goebels hadden geleerd.
megalomaniac
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:32:30 #199
45206 Pietverdriet
pi_87095862
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:23 schreef kitao het volgende:

[..]

ja hoor , en die gaan dat even op het net aankondigen.

Jij bent bezig met het posten van bomrecepten
quote:
god , ik dacht dat we iets van Goebels hadden geleerd.
En we hebben een Godwin
En om met Franz Jozef te spreken, De mensen uit de mob zijn Goebbels beste leerlingen
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:35:40 #200
262650 kitao
prikplaatje
pi_87095933
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij bent bezig met het posten van bomrecepten
die niet kloppen
quote:
En we hebben een Godwin
En om met Franz Jozef te spreken, De mensen uit de mob zijn Goebbels beste leerlingen
lekker makkelijk om in de media te zeggen dat KRAKERS kinderen willen opblazen.
waar heb ik die truc eerder gehoord ?
(godwin of niet)
megalomaniac
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:44:33 #201
262650 kitao
prikplaatje
pi_87096155
iedereen uitgeluld ?

geeft niet , is niet voor de eerste keer.
):O
megalomaniac
pi_87096337
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:44 schreef kitao het volgende:
iedereen uitgeluld ?

geeft niet , is niet voor de eerste keer.
):O
Ik denk dat iedereen berichten van nijmegen afwacht.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:49:52 #203
45206 Pietverdriet
pi_87096372
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:35 schreef kitao het volgende:

[..]

die niet kloppen
[..]

lekker makkelijk om in de media te zeggen dat KRAKERS kinderen willen opblazen.
waar heb ik die truc eerder gehoord ?
(godwin of niet)
Geen truuk, is gewoon zo dat de officier van justitie bedreigd wordt, ook zijn kinderen

quote:
Het huis van de openbare aanklager, die het optreden tegen de krakers voor justitie coördineert, is beklad. De naam van zijn partner staat op de gevel geschreven. Aan zijn kind wordt ook gerefereerd. 'Een ongeluk zit in een klein hoekje,' staat er verder. In de buurt zijn teksten geklad: 'Otto ben je thuis?' De politie heeft al teksten verwijderd.

Op de activistensite Indymedia is een oproep gedaan een bom te plaatsen onder de auto van commissaris Schaap, die maandag in deze krant zei dat 'zijn handen jeuken om een eind te maken aan enkele schrijnende situaties (van overlast gevende kraakpanden) in de stad'. Het kenteken van Schaaps auto staat in de oproep genoemd.
http://www.parool.nl/paro(...)ef-en-officier.dhtml

En jij bent er niet vies van bomrecepten te plaatsen, en plaatjes van bommen. Lijkt me duidelijk hoe de geknakte persoonlijkheidjes denken, niet?
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:59:54 #204
262650 kitao
prikplaatje
pi_87096688
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geen truuk, is gewoon zo dat de officier van justitie bedreigd wordt, ook zijn kinderen
[..]

http://www.parool.nl/paro(...)ef-en-officier.dhtml

En jij bent er niet vies van bomrecepten te plaatsen, en plaatjes van bommen. Lijkt me duidelijk hoe de geknakte persoonlijkheidjes denken, niet?
plaatjes van bommen ?
bekijk de context eens Piet.
wees niet iemand de post daarvoor dat ik maar van een balkon moest springen ?
of wil je nu echt quotes ervan zien ?
kan ook hoor zeurpiet , eén moment en dan zie je waarom ik die cartoon heb geplaatst.

o ja , ik weet het alweer, dat was toen Paddy ingreep toen een halve gare begon te dreigen met ausrotting en kankergezwellen.
Fuck it.
megalomaniac
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 14:07:11 #205
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_87096976
quote:
Krakers betogen in Nijmegen tegen kraakverbod
In Nijmegen gaan vanmiddag enkele honderden krakers en sympathisanten de straat op om te demonstreren tegen de antikraakwet die vrijdag van kracht werd. Dat heeft de politie bekendgemaakt. Vooralsnog gaat de politie ervan uit dat de betoging 'harmonieus' verloopt.

De organisatie verwacht dat driehonderd tot vijfhonderd demonstranten zullen meelopen in een protestmars. De route loopt om het centrum van Nijmegen heen. De betogers komen eerst bijeen in het Kronenburgpark, waarna rond 14.00 uur de mars begint.

De politie zegt goed voorbereid te zijn op eventuele ongeregeldheden, maar verwacht dat de actie niet uit de hand loopt. Volgens een woordvoerder zijn er 'goede afspraken gemaakt met de organisatie' van de krakersdemonstratie.

Vrijdag liep een betoging tegen het kraakverbod in het centrum van Amsterdam uit op rellen. De Mobiele Eenheid moest in actie komen en gebruikte onder meer traangas om de betogers uiteen te drijven. Daarbij raakten zowel politieagenten als krakers gewond. Elf krakers werden gearresteerd wegens openlijke geweldpleging.
trouw
Ben benieuwd of het rustig blijft.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 14:14:29 #206
45206 Pietverdriet
pi_87097266
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:59 schreef kitao het volgende:

[..]

plaatjes van bommen ?
bekijk de context eens Piet.
wees niet iemand de post daarvoor dat ik maar van een balkon moest springen ?
of wil je nu echt quotes ervan zien ?
kan ook hoor zeurpiet , eén moment en dan zie je waarom ik die cartoon heb geplaatst.

o ja , ik weet het alweer, dat was toen Paddy ingreep toen een halve gare begon te dreigen met ausrotting en kankergezwellen.
Fuck it.
Wat mij vooral opvalt Kitao dat je je nog steeds geen afstand genomen hebt van het geweld en de bedreigingen. Je bent eerder aan het escaleren
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 14:20:17 #207
262650 kitao
prikplaatje
pi_87097473
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 14:07 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Ben benieuwd of het rustig blijft.
ik hoop het ook.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
B-)
megalomaniac
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 14:22:00 #208
262650 kitao
prikplaatje
pi_87097526
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 14:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat mij vooral opvalt Kitao dat je je nog steeds geen afstand genomen hebt van het geweld en de bedreigingen. Je bent eerder aan het escaleren
is niet waar , je kunt teruglezen.
ik zal niet quotten maar de post nummers geven , momentje.
megalomaniac
pi_87097527
Als je zo tegen het kapitalisme bent zou ik naar Cuba of Noord-Korea verhuizen of ben je bang dat je dan je CV op moet geven en je koude voetjes krijgt?

Kraken was ooit vanuit ideologie maar net als een kampioenschap voor Feyenoord is dat iets uit het verre verleden.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 14:24:09 #210
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_87097583
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 14:22 schreef FJD het volgende:
Als je zo tegen het kapitalisme bent zou ik naar Cuba of Noord-Korea verhuizen of ben je bang dat je dan je CV op moet geven en je koude voetjes krijgt?

Kraken was ooit vanuit ideologie maar net als een kampioenschap voor Feyenoord is dat iets uit het verre verleden.
De uitkeringen enzo hier zijn toch wel fijn :').
pi_87097648
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 14:22 schreef FJD het volgende:
Ik zie hier de laatste tijd tot vervelens toe de term "Godwin" voorbij komen, maar alles wat niet uit is op een compleet vrije martkeconomie te koppelen aan Cuba of Noord-Korea is minstens zo vervelend. :Z
pi_87097669
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:03 schreef Gulo het volgende:
Leuk dat jij er voor kiest, om zover te reizen, maar sommige mensen blijven liever dicht in de buurt van hun vrienden/familie wonen. Daar lijkt mij niets onredelijk aan.
:') !
pi_87097681
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

1. Het is een roman

Niet zomaar een.
quote:
2. Ja, er waren problemen tijdens de grote depressie, maar vertel eens, boekenworm, hoeveel mensen zijn er toe in de VS gestorven van de honger?
Honderden, duizenden, tienduizenden? De schattingen lopen nogal uiteen.
pi_87097776
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 14:26 schreef Gulo het volgende:
Ik zie hier de laatste tijd tot vervelens toe de term "Godwin" voorbij komen, maar alles wat niet uit is op een compleet vrije martkeconomie te koppelen aan Cuba of Noord-Korea is minstens zo vervelend. :Z
Anti-kapitalist is iets compleet anders dan niet uit zijn op een compleet vrije markteconomie :*
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_87097798
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 14:26 schreef Gulo het volgende:

[..]

Vertel dat aan Kim Jong-Un!!!!111 :(
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_87097814
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:09 schreef Gulo het volgende:

[..]

Speculatie is toch gewoon bij wet te verbieden?

Het gaat om handhaven, onze voedselmarkt zou in elkaar storten zonder kunstmatige schaarste. Boeren kunnen nu al niet rondkomen van 'eerlijke' prijzen.

Nog even los van het feit dat het niet al te moeilijk is om kunstmatige schaarste te verhullen, en dat kwade opzet dus niet zomaar bewezen kan worden.
quote:
[..]

Nee, klinkt wel interessant. Maar dit is ook weer een voortvloeisel van het zieke kapitalistische systeem. Blijkbaar bepaalt de prijs het handelen, en niet de primaire levensbehoefte van mensen. Dat krijg je als de mensen in dienst van de economie staan, in plaats van andersom.

Mja, in de alternatieve systemen kwamen nog veel meer mensen om van de honger, dus ik houd het bij kapitalisme.
pi_87097830
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 14:27 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

:') !
Wat vind je hier grappig aan?
pi_87097857
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 14:20 schreef kitao het volgende:

[..]

ik hoop het ook.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
B-)
Je hoopt dat het rustig blijft maar vindt het niet erg als het uit de hand loopt. Correct?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 14:33:32 #219
45206 Pietverdriet
pi_87097866
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 14:27 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Niet zomaar een.
[..]

Honderden, duizenden, tienduizenden? De schattingen lopen nogal uiteen.
Feiten, cijfers, bronnen?
pi_87097927
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:03 schreef Gulo het volgende:

[..]

En wat betreft dat hele huis voor 500 euro per maand. Kan ik in een straal van 80 km rondom Amsterdam binnen afzienbare tijd een dergelijke huurwoning betrekken voor dat bedrag?

Zo ja, show me!!!!

Zo nee, dan is er dus een wachtlijst het geen woningnood impliceert. Point being made. Een dak boven je hoofd is een primaire levensbehoefte. Als daar niet aan voldoen kan worden, terwijl er ook een hoop leegstand is, lijkt het me logisch je daar op te richten. (maar nu val ik in herhaling :@ )
Een dak boven je hoofd ja, niet per se een dak dat om de hoek ligt van je opleiding/werkgever/familie/vrienden. Nogmaals, je moet niet zo egoïstisch zijn en accepteren dat iedereen prioriteiten moet stellen.

Het is ook immoreel om andermans eigendom toe te eigenen omdat je anders voor een minder alternatief moet betalen.
pi_87097935
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 14:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Feiten, cijfers, bronnen?
Google.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 14:37:35 #222
45206 Pietverdriet
pi_87097988
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 14:36 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Google.
Ah, je hebt dus geen idee waar je het over hebt, je roept maar wat en als je daar op aangesproken wordt roep jij maar google.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 14:37:38 #223
262650 kitao
prikplaatje
pi_87097989
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 09:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Krakers zijn extremistisch en geweldadig tuig
QED
je bent gewoon aan het generaliseren.
en ik kan nog wel een aantal posts opnoemen over tandeloze krakers e.d. maar volgens mij is de helft al verwijderd.

als ik ga zeggen dat de politiechefs een stel corrupte incompetente zelfverrijkende zakkenvullers zijn dan gelooft ook niemand mij.
megalomaniac
pi_87098010
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 14:32 schreef Gulo het volgende:

[..]

Wat vind je hier grappig aan?
Dat die redenering gebruikt wordt als argument om kraken toe te moeten staan. Dat lijkt me toch echt een :') waard.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 14:39:06 #225
45206 Pietverdriet
pi_87098029
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 14:37 schreef kitao het volgende:

[..]

je bent gewoon aan het generaliseren.
en ik kan nog wel een aantal posts opnoemen over tandeloze krakers e.d. maar volgens mij is de helft al verwijderd.

als ik ga zeggen dat de politiechefs een stel corrupte incompetente zelfverrijkende zakkenvullers zijn dan gelooft ook niemand mij.
Waar blijft jouw afstand nemen van het geweld en de bedreigingen? Weer doe je je best te escaleren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')