bronquote:AMSTERDAM - De woningen van officier van justitie Otto van der Bijl en politiecommissaris Leen Schaap in Amsterdam worden 24 uur per dag bewaakt vanwege dreigementen uit de kraakbeweging. Vandaag gaat de wet in die kraken verbiedt.
Het huis van de openbare aanklager, die het optreden tegen de krakers voor justitie coördineert, is beklad. De naam van zijn partner staat op de gevel geschreven. Aan zijn kind wordt ook gerefereerd. 'Een ongeluk zit in een klein hoekje,' staat er verder. In de buurt zijn teksten geklad: 'Otto ben je thuis?' De politie heeft al teksten verwijderd.
Op de activistensite Indymedia is een oproep gedaan een bom te plaatsen onder de auto van commissaris Schaap, die maandag in deze krant zei dat 'zijn handen jeuken om een eind te maken aan enkele schrijnende situaties (van overlast gevende kraakpanden) in de stad'. Het kenteken van Schaaps auto staat in de oproep genoemd.
Vandaag treedt de antikraakwet in werking die kraken verbiedt en op grond waarvan de Amsterdamse 'driehoek' van gemeente, politie en justitie ongeveer tweehonderd kraakpanden willen ontruimen.
Voor de krakers zijn officier van justitie Van der Bijl en commissaris Schaap de gezichten van de ontruimingsploeg. (PAUL VUGTS)
Je doet je ondertitel niet veel eer aan...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
Tja wat moeten ze ander... nu wonen ze gratis en straks zouden ze moeten werken om ergens te kunnen wonen
*aai aai knuf knuf SCHOT IN BEIDE KNIEEN*
Schrijft die politiechef terug: "Geschikte woonruimte voor jullie ook."quote:'Een ongeluk zit in een klein hoekje,' staat er verder.
Ik herken er wel bij mij bekende krakers in...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:54 schreef novel het volgende:
Zo ontzettend nadelig voor het image van de kraakbeweging.
Moeten dan wel heel dom zijn. Of zijn het soms provocateurs die dit doen? Ik herken er in ieder geval helemaal niet de mij bekende krakers in.
Doet me een beetje denken aan bedreigingen en rare teksten die geschreven worden met een fantasienaam die aan de islam refereert.
Inderdaad, keihard eruit trappen dus.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:49 schreef fruityloop het volgende:
Dat geeft voor mij alleen maar aan dat die wet terecht is, en dat er stel terroristen in de kraakbeweging ztten puur voor het eigenbelang. Hoe dient dit de zaak tegen de woningnood?
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:49 schreef fruityloop het volgende:
Dat geeft voor mij alleen maar aan dat die wet terecht is, en dat er stel terroristen in de kraakbeweging ztten puur voor het eigenbelang.
ernstig....quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:48 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
Dit is wel heel ernstig, ook om aan diens partner en kind te refereren.
Politie doet inval in krakersbolwerkquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:32 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik dacht altijd dat krakers geen geweld gebruikten
He gadver, eigenlijk zijn dit schriftelijke bewijzen dat de krakers in contact staan met terreurbewegingen.quote:
zelfs wanneer ik het met G. Nekschot eens ben zijn z'n cartoons extreem slechtquote:
http://dnu.nu/artikel/314(...)eigen-krakers-uithofquote:Door Jos van Sambeek op vr, 01/10/2010 - 11:41
De krakers van een pand van de faculteit Diergeneeskunde op De Uithof wordt het leven zuur gemaakt door studenten, die de aanwezigheid van de krakers blijkbaar niet op prijs stellen. Ze bedreigen de krakers, hebben ruiten ingegooid en vernielingen aangericht, een gang onder water gezet, een zak rottend vlees gedumpt, vier banden lek gestoken en hebben krakers met pepperspray bespoten, dat alles in kennelijke staat.
Volgens de krakers gaat het om leden van de studievereniging Diergeneeskunde, die vlakbij het kraakpand een honk hebben. Een gesprek tussen beide partijen heeft er toe geleid dat de krakers de afgelopen week een nacht met rust gelaten zijn; in de nacht van donderdag op vrijdag was het echter weer raak. De krakers vonden de situatie zo bedreigend dat ze de politie hebben gebeld. Die hield enkele studenten staande maar verrichte geen aanhoudingen. De krakers gaan in de loop van vrijdag aangifte doen. De politie wacht dat af.
Gaan ze zichzelf aangeven omdat ze in andermans pand wonen?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:01 schreef Cerbie het volgende:
In Utrecht zijn ze alvast begonnen:
[..]
http://dnu.nu/artikel/314(...)eigen-krakers-uithof
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:01 schreef Cerbie het volgende:
In Utrecht zijn ze alvast begonnen:
[..]
http://dnu.nu/artikel/314(...)eigen-krakers-uithof
Meteen arresteren na opnemen van aangiftequote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:02 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Gaan ze zichzelf aangeven omdat ze in andermans pand wonen?
Haha, die melkboer in de Madurastraat, ik heb ook in de Indische buurt gewoond.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Laat de krakers dit maar eens lezen, het is wellicht wat veel tekst maar je moet maar zo denken, ze hebben toch niets beters te doen:
http://www.trouw.nl/opinie/letter-en-geest/article1642887.ece
Krakersonlusten in Amsterdamquote:Krakersonlusten in Amsterdam
Een groep krakers heeft zich vrijdagavond in het centrum van Amsterdam tegen de politie gekeerd. De krakers hebben met stenen gegooid en auto's beschadigd.
De krakers hebben zich vrijdagavond in Amsterdam verzameld om te demonstreren tegen het kraakverbod dat vrijdag is ingegaan.
http://www.elsevier.nl/we(...)dam-ME-grijpt-in.htmquote:Krakersrellen in Amsterdam; ME grijpt in
vrijdag 1 oktober 2010 20:23
Een groep krakers heeft zich vrijdagavond in het centrum van Amsterdam de politie belaagd. De krakers hebben met stenen gegooid en auto's beschadigd.
Krakers accepteren het kraakverbod niet
De demonstratie tegen het kraakverbod dat vandaag is ingegaan begon rustig, maar al snel werd de sfeer grimmig, melden ooggetuigen.
Straatstenen
Zo zijn stenen uit de straat getrokken en gegooid naar politieagenten. Ook is er een auto gekanteld. De onlusten hadden om 20.25 uur nog altijd plaats. De Mobiele Eenheid (ME) heeft verschillende charges uitgevoerd om de relschoppers terug te dringen.
In tegenstelling tot zij voer ik dat niet uitquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:15 schreef IHVK het volgende:
[..]
[..]
Geweldsverheerlijking.
Een van de opvallendste kenmerken van fascisme.
veel te duur. gewoon in tenten opslaan dat afval wat niet kan leven met huur of hypotheek betalen. de ware aard komt wel heel duidelijk naar boven.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:46 schreef Lekiamh het volgende:
Krakers willen graag een dak boven hun hoofd?
De cel lijkt me een prima oplossing.
Kan niet anders dan dat dat ook fout gaat lopen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:13 schreef Oom_Agent het volgende:
Morgen is er ook een demonstratie in Nijmegen. Er worden honderden demonstranten verwacht.
Als je zo trots op jezelf bent, laat je je gezicht toch zienquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:24 schreef Mylene het volgende:
Filmpje Telegraaf: Demonstratie van krakers
Wat ziet dat meisje er vies uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |