marcodej | vrijdag 17 september 2010 @ 18:42 |
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Lijst met vorige topics: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | Vaste klasbakken: Captain_Fabulous Leeftijd:37 BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken Regio: Hilversum Fiets: Gazelle instapmodel alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets) Doel voor dit seizoen: JJC, Giro Tourtochten 8 & 9 mei, Dam tot Dam Classic en ergens dit jaar m'n eerste 200 km tocht rijden.Mischien een leuke Ardennetocht. Eens zien of er rond de Tourstart nog wat leuks wordt georganiseerd. ![]() jpjedi Leeftijd: 32 Regio: Hoogstraten-Belgie Fiets: Specialized allez tripple Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!) ![]() Littlecreep Leeftijd: 20 Regio: Amsterdam en Gouda Fiets: Stevens Aspin genaamd V2 Licentie: Nog niet, gaat er dit seizoen of volgend seizoen wel komen. Doel voor dit seizoen: Weer normaal 100 km kunnen fietsen na lang herstel na operatie. ![]() marcodej Leeftijd: 25 Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer Fiets: Cube Agree GTC Pro 2010. Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten ![]() Superher0 Leeftijd: 29 BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo) Regio: Utrecht, Amersfoort Licentie: B Fiets: Felt AR4D, Rose Bull ALS 200 Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, top 10 Amateur B wedstrijd, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+ ![]() Tommeke Leeftijd: 23 Regio: 't Noorden Fiets: Renault Equipe, Renault Beat T5 MTB, Giovanni Cyclocrosser Doelen: Snelle tijdritten rijden, vooraan meekoersen in het B-peloton, Elfstedentocht, Steven Rooks Classic en als een malle Alpe d'Huez opfietsen. ![]() ultra_ivo Leeftijd: 42 Regio: Zuid-Limburg Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer Doel voor dit seizoen: Superrandonneurserie + Witte Nachten 1200 ![]() Wombcat Leeftijd: 39 BMI: ca. 66 kg bij 1.81 Regio: Utrecht Fiets: Gazelle ACC Pro 110 Campa Record Doelen: 13.300+ km (zou mijn hoogste ooit zijn in een jaar). Cyclo's: Velostar 91, Blé d'Or, Cote d'Orienne, Bernard Thevenet, Robert Mintkewicz, Tour de l'Ain (4-daagse), Laurent Desbiens, Charly Gaul, Ronde Picarde, La Forestiere. ![]() FJD Leeftijd 26 BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg) Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam Fiets Bulls Harrier 105 Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer ![]() Ask-Brad Leeftijd 23 BMI +/-20 (1.93 met ongeveer 74 kg) Regio Twente Fiets Cannondale Synapse Hi-mod Licentie? Neen Doel voor dit seizoen Alpe D'Huez (en buur colls?), recreatief rijden, wvttk! ![]() Gripper Leeftijd 27 BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg) Regio: Utrecht Fiets: Bulls Ultegra (en een nieuw project in de planning) Licentie: Nee Doelen 2010: Ondanks klussen en verhuizing dit voorjaar toch proberen lekker wat km's te maken, paar leuke toertochten, en wat weekendjes fietsen in de Ardennen/Vogezen Proberen om net als vorig seizoen de 5000 km aan te tikken. ![]() Oksel Leeftijd:26 BMI: 26 Regio: Twente Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur Doel voor dit seizoen: Lichter worden! ![]() Yankee Leeftijd: 26 BMI: 22.8 Regio: Groningen Fiets: Wilier Izoard Ultegra Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden. ![]() Pritt Leeftijd: 22 Bmi: 20 Regio: Amsterdam Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux ursel dutch_cyclist / Wielracer ![]() FredWielergek ![]() thettes ![]() No-P Leeftijd: 24 BMI: 22 (68,5 bij 1,76) Regio: Nijmegen/achterhoek Fiets: Concorde camp. mirage Doel voor dit seizoen: recreatief fietser, geen doel Jakkop Leeftijd: 18 BMI: 23 Regio: United Kingdom Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken hetsjhokleek Leeftijd: 25 BMI: 20 (170 cm, 59 kg ) Regio: Den Bosch Fiets: Merida Licentie: Nee Doel voor dit seizoen Dolomieten trip in augustus en verder vooral plezier op de fiets Najr Leeftijd: 20 Regio: Rotterdam Fiets: Bulls Harrier Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Conditie opbouwen, en in de zomer een tourtocht met groep richting Spanje. 045represent Leeftijd: 16 Regio: Midden-Limburg Fiets: Trek 1.2 Licentie: (nog) niet Doel voor dit seizoen: Het wielrennen verder ontdekken, dit wordt mijn eerste volledige seizoen (Ben in september 2009 begonnen) en een aantal tourtochten fietsen, kijken waar mijn grenzen liggen rockin_the_lowland Leeftijd: 29 BMI: 62 kg bij 1,72 m Regio: Weert Fiets: Trek 1200 Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België Bananablues Leeftijd: 23 Bmi: 19 (63 kilo bij 181cm) Regio: Midden-Delfland (Delft) Fiets: Cube Attempt 2006 met mavic ksyrium elite wielen Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: 1/8 tot olympische triatlon en misschien nog een toertocht oid proberen. Nappie-oleon Leeftijd: 21 Bmi: 20 Regio: nijmegen Fiets: koga en gazelle Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: gewoon zoveel mogelijk trainen, toertocht henk lubberding classic Cyclinggirl Leeftijd: 29 BMI: 18.5 (166 cm, 54 kg ) Regio: Dordrecht Fiets: Trek Madone 4.5 WSD Licentie: Ja Doel voor dit seizoen: Veel plezier op de fiets en er goed bij blijven bij de koersen. ![]() Freddeh Leeftijd: 28 BMI: 26 (183cm, 87kg ) Regio: Dordrecht Fiets: 2002 Giant OCR Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: In vorm raken voor toekomstige bergen Mascleta Leeftijd: 21 BMI: 19 (176cm, 59kg ) Regio: Zeeland Fiets: Mardini instapfietsje. Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Net begonnen en wil voor de winter inslaat toch wel over de 1000km zitten. Blik Leeftijd: 26 BMI: 27 (184cm, 91kg ) Regio: Utrecht Fiets: Moser instapfietsje Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Wil dit seizoen voor de eerste keer een tocht van meer dan 100 km maken SuperWeber Leeftijd: 29 BMI: 24 (190 cm, 88 kg) Regio: Groningen Fiets: Cadex (tweedehands ex-studentenfiets, binnenkort maar eens op zoek naar een nieuwe) Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: 3000+ km fietsen, inclusief een aantal heuvels in Limburg (dat laatste is inmiddels gehaald) Marurk Leeftijd: 21 BMI: 20 (183 cm, 66 kg) Regio: Zuid-Limburg Fiets: Koga Miyata RoadWinner Ultegra Licentie: - Doelen voor dit seizoen: Conditie opbouwen (veel kilometers maken, aantal Limburgse heuvels beklimmen) en aansluiten bij wielervereniging. Aardengel Leeftijd: 24 BMI: 23 (186 cm, 81kg) Regio: Noord-Holland ('t Gooi) Fiets: Garnelli Luciano Alu Lite Ultegra Licentie: Nee Doelen voor dit seizoen: 150km proberen aan te tikken. actuele_vertrektijd Leeftijd: 31 BMI: 20.1 (184 cm, 68kg) Regio: Zuid-Holland Fiets: Ilson Dura-Ace Licentie: Nee Doelen voor dit seizoen: La Marmotte (gehad en overleefd), Claude Criquillion en Woon-Werk ritten (24 km enkeltje) Nuttige links: Algemene info • Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrenner in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje De OP is hier te vinden [ Bericht 99% gewijzigd door marcodej op 17-09-2010 19:26:56 ] | |
marcodej | vrijdag 17 september 2010 @ 18:42 |
quote:*meld* | |
Freddeh | vrijdag 17 september 2010 @ 19:24 |
quote:*meldt* quote:Weet ik niet exact, heb helaas geen drukmeter op mijn pomp zitten. Wat ik wel weet is dat voor en achter even hard zijn, maar als ik er op rijd achter een stuk zachter voelt dan mijn oude band. Maar goed, ik pomp er zo nog wel wat bij en kijk vanavond wel hoe het gaat. In het donker. Met een klein lampje. Cool als ik ben. ![]() | |
Yankee | vrijdag 17 september 2010 @ 19:34 |
![]() | |
ultra_ivo | vrijdag 17 september 2010 @ 19:49 |
Zondag m'n laatste 200km brevet van dit seizoen, de Crazy Bikers Tour. Altijd leuk, Brussel is dan autovrij en het parcours loopt dwars door de binnenstad van Brussel. | |
045represent | vrijdag 17 september 2010 @ 20:03 |
Vandaag ook de winterhandschoenen gehaald bij de Lidl, ¤4,99 kleur: zwart/rood ![]() | |
Captain_Fabulous | vrijdag 17 september 2010 @ 20:18 |
Joehoehoe! | |
Oksel | vrijdag 17 september 2010 @ 20:37 |
Lidl / Aldi zijn tof voor fietsspullen.. ![]() Verder mis ik door een feestje zondag m'n zondagmorgenrondje, dus wil vanaf Nunspeet naar Wierden fietsen. Alleen dat is niet makkelijk door die stomme Ijssel die er loopt. Kan ik pontje pakken ergens? | |
Oksel | vrijdag 17 september 2010 @ 20:39 |
Oh, t'is via Deventer ook maar 70km. Dat is wel mooie afstand voor een zondagmiddag ![]() | |
Narcotical | vrijdag 17 september 2010 @ 21:03 |
quote:Check ![]() | |
Blik | vrijdag 17 september 2010 @ 21:21 |
Waar is de volg topic knop? | |
Freddeh | vrijdag 17 september 2010 @ 21:22 |
Klik op reageer en laat een berichtje achter. Of klik op reageer en dan rechtsonder volg topic. | |
marcodej | vrijdag 17 september 2010 @ 21:29 |
Bardienstje op de club gedraaid vanavond. Het fietsseizoen is duidelijk over: er waren slechts 2 man... Hopelijk is het zondag een beetje droog. Heb zin om weer eens richting het Kopje te trappen. Heb hem al een tijdje niet gedaan. | |
kaasplankje | vrijdag 17 september 2010 @ 21:31 |
Hoi! Meldt Ik kom ook uit ZH ![]() enne Toemeke, mijn kader van mijn nieuwe winterfiets is (waarschijnlijk) een Gazelle van ijzer met ovaal getrokken buizen, geen idee verder, hij lijkt al eens overgespoten te zijn ![]() Verder reed ie wel lekker | |
kaasplankje | vrijdag 17 september 2010 @ 21:57 |
Oja, NCK is tof, alleen moet je niet de minste zijn ![]() ![]() | |
Tommeke | zaterdag 18 september 2010 @ 01:02 |
quote:Dat is serieus wel cool! @Kaasplankje: Klinkt erg tof. Lekker retro ![]() Ik zou die crank gewoon even demonteren, invetten en weer monteren. Misschien dat 't dan overgaat. Het probleem is dat ik bijna al weet dat ik één van de minderen ben. Al word je daar alleen maar sterk van ![]() ![]() | |
Freddeh | zaterdag 18 september 2010 @ 09:20 |
Vanochtend weer op de fiets naar kantoor. Voelde het gisteravond al aankomen, puddingbenen... ![]() | |
Blik | zaterdag 18 september 2010 @ 10:05 |
quote:Knopje hoort ook altijd rechtonder het 'snel reageren' boxje te staan. Daar staat die nu weer wel ![]() | |
Freddeh | zaterdag 18 september 2010 @ 10:19 |
quote:Ok... die knoppen ken ik dus niet. Waar staat dat 'snel reageren' knopje? ![]() | |
Freddeh | zaterdag 18 september 2010 @ 11:09 |
Heb veel te hard na zitten denken vanochtend... 1) Wat moet ik eten voor snel spierherstel? Hebben jullie daar ideeën over? 2) Hebben jullie verschillende spanning op voor- en achterband? Gebruiken jullie voor en achter verschillende bandjes, of identiek? | |
kaasplankje | zaterdag 18 september 2010 @ 11:22 |
quote:1.) gewoon lekker en veel. Vezels, eiwitten; bruinbrood met gebakken eieren pasta met spek & kaas of rijst met kip/vis en groente. Een hersteltraining doen met een lange broek aan en een sauna of een warm bad. 2.) zelfde spanning; 6-7 bar trainen en 7-8 koersen meestal koersen met dezelfde bandjes maar op de winterfiets maakt 't geen klap uit. Meestal de zachte voor en de stugge achter mochten ze verschillend zijn. | |
Narcotical | zaterdag 18 september 2010 @ 11:44 |
quote:De snelreageren optie moet je eerst bij je instellingen aanzetten, anders zie je die niet volgens mij Overigens een mooie dag om te fietsen vooralsnog. Over ongeveer een half uur is mn maat hier, dan gaan we maar eens flink knallen ![]() | |
JohnDDD | zaterdag 18 september 2010 @ 11:58 |
Ik drink meestal meteen na het fietsen een pakje van die hersteldrank leeg met iets van 25g eiwitten en vitaminen, dan neem ik 30-45 minuten later vaak een bord pasta met tomatensaus en tonijn en een kop thee. Herstel ik aanmerkelijk sneller op dan als ik die dingen níet eet. | |
Freddeh | zaterdag 18 september 2010 @ 13:04 |
Thnks @ kaasplankje en JohnDDD voor de voedingsinfo. Zal nog even verder googlen, en denk dat ik zondag en maandag fietsen ff oversla en ff m'n benen rust ga gunnen. Ik rijd inmiddels 2 dagen met lange broek, maar dat is niet effectief genoeg blijkbaar ![]() Thnks @ Narcotical. Heb de optie gevonden en aangezet. Vind het wel fijn om zo makkelijk te kunnen reageren op posts. | |
JLSB | zaterdag 18 september 2010 @ 14:53 |
Toen ik afgelopen zomer op de Ventoux stond heb ik wat foto's geschoten met mijn telefoon:![]() ![]() ![]() Mooi hoe de totale leegte over komt. Overigens was mijn tijd vanuit Bedoin naar de top 1 uur en 55 minuten! | |
FJD | zaterdag 18 september 2010 @ 15:43 |
Voor 80,- een MTB gekocht, net even opgelapt en nu voor een eerste rondje op t parcours ![]() | |
Freddeh | zaterdag 18 september 2010 @ 16:54 |
Leuk ![]() Ik ga zo nog naar huis rijden. Vrouwlief en dochterlief zijn niet thuis, dus misschien doe ik een lang rondje. Maar even kijken hoe ik me voel. Als m'n benen nog van pudding zijn rijd ik wel direct naar huis, maar anders lijkt een langer rondje me wel ff leuk. | |
Tommeke | zaterdag 18 september 2010 @ 17:03 |
Mooie foto's ![]() Ik wil daar ook heen! ![]() | |
Narcotical | zaterdag 18 september 2010 @ 17:50 |
Zo, net weer thuis van een rondje hier in de buurt. 56 kilometertjes gereden, ben er wel tevreden over hoe het ging ![]() Wel veel wind ![]() | |
kaasplankje | zaterdag 18 september 2010 @ 18:08 |
quote:Moet je echt eens doen, Bedoin is ook een mooi plaatsje om een bivak op te slaan. Gemeentecamping with nize prize. Mooie uitvalsbasis voor heroïsche wieleravonturen | |
Tommeke | zaterdag 18 september 2010 @ 18:11 |
quote:Afgelopen zomer stonden de Alpen op het programma. Eens kijken hoever ik vriendinlief krijg ![]() Ik heb m'n fiets trouwens maar eens verwend met 'n nieuw stuur en nieuwe stuurpen. Beide ook oversized, smoelt een stuk beter! ![]() Bij de oude was 'n schroefje dolgedraaid en 't stuur was niet mooi meer omdat ik er meerdere keren een opzetstuurtje op had. Daarna mezelf maar verwend met een paar witte, hoge sokken. Die ik voorlopig niet kan dragen dus ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Tommeke op 18-09-2010 21:24:22 ] | |
SuperWeber | zaterdag 18 september 2010 @ 18:52 |
quote:Ik heb altijd dezelfde spanning voor en achter, beide 8 bar, mijn fietsmaat rijdt zelfs met 9 bar rond... | |
FJD | zaterdag 18 september 2010 @ 19:02 |
quote:Leuk parcours bij Bergschenhoek. Ongemerkt toch redelijk intensief zonder dat t int extreme explosief wordt. Aanrader! | |
Captain_Fabulous | zaterdag 18 september 2010 @ 20:42 |
Alles klaargelegd voor Dam tot Dam...de broek gechecked om zeker te zijn dat ik geen ongewenst bil-haar ga showen wegens een versleten koersbroek...het was zo'n hectische week, geen tijd gehad voor een volledige wax beurt dus oppassen is het devies! Met een beetje mazzel wordt het droog, motregentje is voor een stoere fietser niet serieus te nemen als regen ![]() ![]() Vanochtend bij een bevooradingspost gestaan van de Dam to Dam wandeltocht...best grappig. Wat zijn wandelaars rustig, niemand drong voor bij het drinken enzo ![]() | |
HaverMoutKoekje | zaterdag 18 september 2010 @ 20:47 |
quote:Jij ook? Ik ben morgen ook present vanaf 06 uur op de Dam | |
Captain_Fabulous | zaterdag 18 september 2010 @ 20:48 |
Als vrijwilliger of fiets je? Start is pas om 8:00 toch ![]() | |
Captain_Fabulous | zaterdag 18 september 2010 @ 20:50 |
Ik heb startnummer 152 voor wie me langs ziet denderen... | |
HaverMoutKoekje | zaterdag 18 september 2010 @ 20:50 |
quote:vrijwilliger, voor opbouw startgebied moet ik me om 6 uur al melden en heb 'dienst' tot 17.30 En vanochtend voor de wandeltocht ook al ![]() | |
Captain_Fabulous | zaterdag 18 september 2010 @ 20:52 |
OK, dus ![]() | |
HaverMoutKoekje | zaterdag 18 september 2010 @ 20:54 |
Ik heb ook bij de Giro tourtocht geholpen, steeds die medaille om die helmen mikken bij de finish heb ik een ontstoken pees aan over gehouden. Het was toen ook naar koud welke post stond je vandaag? | |
Captain_Fabulous | zaterdag 18 september 2010 @ 20:59 |
Schellingerwoudebrug...had om een post gevraagd die om een uur of twaalf klaar was om niet voor morgen te moe te zijn. Ga zo naar m'n bedje toe..zie je mischien wel aan de start, ik draag het Jan Jansen shirt van dit jaar, grotendeels wit, en heb dus nr 152 aan m'n stuur. | |
HaverMoutKoekje | zaterdag 18 september 2010 @ 21:04 |
quote:Dan hebben we elkaar al gezien ![]() Daar stond ik ook [ Bericht 2% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 18-09-2010 21:10:31 ] | |
Captain_Fabulous | zaterdag 18 september 2010 @ 21:05 |
??????????????????? | |
Freddeh | zaterdag 18 september 2010 @ 21:15 |
En de spanning stijgt.... | |
Captain_Fabulous | zaterdag 18 september 2010 @ 21:24 |
Fok lijkt wel een soort vrijmetselaars te worden...niemand die in het openbaar toegeeft er op te zitten, maar je komt ze overal tegen | |
Littlecreep | zaterdag 18 september 2010 @ 21:25 |
quote:En ik heb weer een slachtoffer om voorbij te knallen op mijn racefiets op het klimmetje ![]() | |
FJD | zondag 19 september 2010 @ 02:20 |
quote:Als je zo moet winnen... ![]() | |
Tommeke | zondag 19 september 2010 @ 08:25 |
quote: ![]() | |
Freddeh | zondag 19 september 2010 @ 09:02 |
Kun je eigenlijk de binnenzooltjes van je Shimano schoenen wassen in de wasmachine? Dingen zitten namelijk gewoon los in die schoenen, en na bijna 2 jaar zijn ze niet even fruitig geurend meer... | |
Tommeke | zondag 19 september 2010 @ 09:35 |
Ik zou ze gewoon op de hand wassen cq. in een sopje gooien. | |
marcodej | zondag 19 september 2010 @ 11:14 |
Verkouden en het is weer eens bewolkt/miezerig weer buiten... Misschien vanmiddag nog een rondje. | |
kaasplankje | zondag 19 september 2010 @ 12:20 |
quote: ![]() | |
kaasplankje | zondag 19 september 2010 @ 12:22 |
quote:Ja, dan worden ze nog kleiner ![]() ![]() | |
kaasplankje | zondag 19 september 2010 @ 12:23 |
En ik was vandaag weer eens op de clubkoers, ik reed een beetje vierkant maar toch was ik 3e ![]() ![]() | |
SuperWeber | zondag 19 september 2010 @ 13:58 |
Ik heb net ook nog even een stuk getrapt, na +/- 1,5 weken niet fietsen. Dat was toch nog pittiger dan ik dacht. Er stond ook meer wind dan ik dacht... | |
Freddeh | zondag 19 september 2010 @ 14:43 |
Zit nog te twijfelen of ik morgen al weer met de fiets naar kantoor ga. Moet om 7 uur al beginnen, dus 5:30 al weg.... Of ik nou OV pak of de fiets maakt qua tijd niet uit, maar ik voel me zó moe he... Net een uur op m'n bed gelegen, en ik voel me gewoon nog slechter nu ik er uit moet. Bah, bah, bah! | |
Blik | zondag 19 september 2010 @ 16:56 |
Het zit ons wel mee, een paar weken geleden n.a.v. een aantal lekke banden nieuwe buitenbanden gekocht. Continental GP4000s. Gisteren 45 kilometer gereden, en wederom een lekke band gekregen... ![]() | |
Tommeke | zondag 19 september 2010 @ 17:03 |
Ik ben nog nooit lek gereden met die dingen ![]() Vandaag heb ik 2 uurtjes heerlijk getoerd. Geen tellers en hartslagmeters, gewoon ff lekker fietsen. | |
marcodej | zondag 19 september 2010 @ 17:27 |
Ook ik heb met de Conti's nauwelijks lekgereden. Alleen tijdens een toertocht in de regen (van die viezige regen waarbij de steentjes aan je wiel plakken) twee keer achter elkaar lekgereden, voor de rest niet. | |
eentwee | zondag 19 september 2010 @ 18:15 |
quote:Checklist doorlopen? Steentjes of andere scherpe dingen achtergebleven, velglint goed en over alle spaakgaten, zand, etc. Dan houd je nog pech over en de iets grotere kans om lek te rijden met gloednieuwe banden (met name op natte wegen). Op natte wegen met nieuwe banden heb je trouwens ook meer kans op om je bek te gaan, zit een of ander nieuwigheids/conserveringstofje op dat na enkele tientallen kilometers weggesleten is. Vóór een eerste rit (in de regen danwel uitgevoerd door fanatici tout court) met nieuwe banden worden ze wel eens even afgenomen met keukenazijn. | |
FJD | zondag 19 september 2010 @ 18:48 |
Lekker dat MTBen, net weer even geweest, parcours 2x gedaan en meteen m'n eerste MTBer eraf gereden ![]() ![]() Ik heb geloof ik 1x lek gereden op de Contis maar toen klapte ik ook met een noodgang op een net iets te hoog randje ![]() | |
Narcotical | zondag 19 september 2010 @ 19:57 |
Ik heb sinds het fietsen gister wat last van de luchtpijp en borststreek, beetje pijnlijk bij het rekken en soms ook bij hoesten of niezen of whatever... Iemand een idee wat het kan zijn en wat ik tegen zoiets kan doen? Heb al wel ingesmeerd met van die Voltaren spierenbalsem, maar dat lijkt niet heel erg te helpen.. | |
kaasplankje | zondag 19 september 2010 @ 22:48 |
quote:Je hebt vast last van keelrot, vroeg naar je mandje en goed eten en drinken ![]() | |
marcodej | zondag 19 september 2010 @ 23:01 |
quote: ![]() | |
ultra_ivo | maandag 20 september 2010 @ 00:29 |
Weer terug uit België. De Crazy Bikers Brussels Tour blijft een hele leuke tocht. Na afloop moest ik ff op het podium komen om de prijs voor de verst komende deelnemer in ontvangst te nemen. Een fietstdrager voor op de auto. Klein probleempje, ik heb geen auto en geen rijbewijs. En dat ding op de fiets meesjouwen is wat onhandig. Dus maar de prijs daar laten staan. | |
Littlecreep | maandag 20 september 2010 @ 00:30 |
quote:Mijn redding, elke winter weer ![]() | |
Freddeh | maandag 20 september 2010 @ 08:01 |
Vandaag dus toch met het OV. Heb m'n tas stampvol kleding gestopt, dus m'n kluisje is goed vol nu. Hoef ik voorlopig even niets mee te nemen naar kantoor. Even bijkomen dus vandaag, en dan morgen weer fietsen. | |
Oksel | maandag 20 september 2010 @ 08:53 |
Goeie, ik ga mijn kleding van hier maar eens mee terug nemen, is allemaal zomerkleding. Verder zaterdag m'n fietsje mooi gepoetst.. ![]() Ook een mountainbike aangeboden gekregen via de club, een Merida Centurion (volgens mij) afgemonteerd met Deore LX en dubbele vering van Rock Shox. Waarom er achtervering in zit snap ik dan weer niet. Maargoed, 350 euro. Goed onderhouden fiets. | |
Captain_Fabulous | maandag 20 september 2010 @ 09:40 |
Epic ride was epic...kolere wat een wind de laatste 15 km van de Dam tot Dam. Die sadisten jagen je de laatste lootjes over de dijkjes van Monnickendam en Volendam. Etters. Was mooi op tijd bij de start (voor het eerst geloof ik) dus ik kon het eerste uur inhaken op een peletonnetje. Kan merken dat ik de laatste weken op de spinfiets heb gezeten, vind 35 mee in de groep helemaal niet (in)spannend meer. Ook is m'n bochtentechniek veel beter dan vorig jaar, bij de Oksel fietsmeet heb ik een goed lesje bochten aansnijden en uit acceleren gehad merk ik. Nog bedankt jongens! Maar na anderhalf uur begon ik een stuk trager te worden...misschien ook omdat m'n zadel naar beneden begon te glijden. En regen, dus toch maar de 105 km afslag genomen, en hopen dat ze het kunnen fixen biij de eerste post. Want ik zat zo laag dat m'n knieen pijn begonnen te doen, uitrijden was opeens heel twijfelachtig. De fietsenmaker had toevallig een extra ring en bout voor de zadelpen...en zelfs gratis... ![]() Na Monickendam ging het even weer lekkerder...Tot de route echt over de dijk ging. Pal tegen, windkracht 5...stoempem en knarsen om 20 km te halen. Dus ik ben een wiel in gedoken van iemand die er net iets frisser uitzag (toen die me inhaalde) en daar aan blijven hangen....hangen en wurgen, plakken als een postzegel...niet eervol maar het was overleven. Omdat het geen autovrije dag was, gingen de laatste kilometers door een centrum vol met stonede Spanjaarden en dronken Engelse groepjes...en Amsterdamse chaufeurs...feest! iemand naast me moest door een groepje Engelsen heen laveren die op het fietspad wankelde, en nam 1 van die gasten op haar voorwiel...maar stapvoets dus de fiets had gelukkig geen schade. Volgend jaar maar weer een poging om de langste afstand eens te halen... | |
Oksel | maandag 20 september 2010 @ 10:31 |
Mooi verhaal. Meer trainen dus Captain! | |
Freddeh | maandag 20 september 2010 @ 10:36 |
Respect dat je hem uitgereden hebt hoor! ![]() | |
Yankee | maandag 20 september 2010 @ 10:37 |
Goed bezig Captain ![]() Wat weer een kutweer vandaag, weer niet fietsen dus denk ik | |
Oksel | maandag 20 september 2010 @ 10:40 |
Regen trekt al weg. Morgen beter weer. | |
Freddeh | maandag 20 september 2010 @ 10:40 |
Inderdaad een grote grauwe streep die over het noorden van het land trekt. Wij zitten hier nog best prettig in het westen. | |
Yankee | maandag 20 september 2010 @ 10:41 |
quote:Mooi ![]() | |
Captain_Fabulous | maandag 20 september 2010 @ 10:43 |
quote:Of cousrse...maar zal deze winter vooral me blijven concentreren op trainen in de sportschool...wil volgend jaar wel eens niet de zwaarste deelnemer in koers zijn ![]() Denk dat op de korte termijn ik meer afval van twee drie keer per week spinnen + gewichten dan een uur fietsen. In elk geval vanavond uitfietsen op de hometrainer en de sauna in. M'n verkoudheid is wel praktisch genezen gisteren...zoveel slijm en prut in de berm gehoest onderweg, daar kan een simpel virus niet tegenop ![]() | |
Tommeke | maandag 20 september 2010 @ 11:07 |
Respect C_F ![]() Bedenk wel, dit is waarom je wielrenner bent, afzien ![]() | |
Oksel | maandag 20 september 2010 @ 11:13 |
Ik moet zeggen dat het voor mij wel lang geleden is dat ik echt diep ben gegaan. Je fietst lange afstanden gewoon in een groep, doet af en toe meer of minder kopwerk.. en je fietst rustig de lange afstanden. Ondanks dat de snelheden best hoog liggen. Natuurlijk ben je wel moe, maar de volgende dag weinig last. | |
Captain_Fabulous | maandag 20 september 2010 @ 11:18 |
quote:Pijn is fijn ![]() Viel me trouwens mee hoe netjes iedereen reed, geen enkele ambulance onderweg bezig gezien. Gingen alleen twee man vlak voor me onderuit(zonder dat het er ernstig uitzag)...op een koeievlaai Tenminste dat denk ik, want ze stuurde ons een heel klein weggetje tussen de weilanden in, met flink veel koeiepoep op de rijbaan ![]() | |
Littlecreep | maandag 20 september 2010 @ 11:39 |
Top C_F ![]() Over die toeristen, dat is een techniek die je even moet leren. Mijn reactievermogen is torenhoog inmiddels nu ik elke dag die toeristen moet ontwijken ![]() | |
Oksel | maandag 20 september 2010 @ 11:43 |
Hier in Twente ben ik een techniek aan het ontwikkelen tegen stilte, leegte, brede wegen en veel natuur. Wel wennen. Van Rotterdam naar Twente. ![]() | |
CyclingGirl | maandag 20 september 2010 @ 12:30 |
quote:\ Ik kom ook uit Zuid Holland | |
CyclingGirl | maandag 20 september 2010 @ 12:31 |
quote:Chapeau hoor ![]() | |
CyclingGirl | maandag 20 september 2010 @ 12:32 |
quote:Pff ik ben ook gaar maar ik denk dat ik woesdag wel op de fiets naar het werk ga. | |
Freddeh | maandag 20 september 2010 @ 13:13 |
Ik ga morgen wel weer, maar doe lekker rustig aan deze week. Hier op kantoor zie ik de ene na de andere ziekmelding voorbij komen, zal me niets verbazen als ik van hun iets mee heb gepikt. | |
CyclingGirl | maandag 20 september 2010 @ 13:15 |
Die kans is groot ja. Ik voel me ook niet zo goed en er zijn er hier veel verkouden en keelpijn. Ik denk dat het modevirus voor deze herfst keelontsteking is, ik zie de een na de ander thuis, schor en pijn in de keel. | |
Freddeh | maandag 20 september 2010 @ 13:24 |
Of keelontsteking, of ze hebben allemaal Pfeiffer ![]() | |
Oksel | maandag 20 september 2010 @ 13:36 |
Straks steken jullie me nog aan. Zie hier op Fok! allemaal zieke mensen voorbij komen. | |
Freddeh | maandag 20 september 2010 @ 13:37 |
Zal wel meevallen... Toen ik hier net kwam rondscharrelen zat 90% van jullie ook thuis met spierpijntjes e.d. en mij hebben jullie ook niet aangestoken destijds ![]() | |
Oksel | maandag 20 september 2010 @ 13:38 |
Heb trouwens ook een virusscanner op m'n laptop staan, dus. | |
CyclingGirl | maandag 20 september 2010 @ 13:39 |
Ik heb ook een virusscanner maar voorlopig ben ik nog zo gaar als de pest. | |
Captain_Fabulous | maandag 20 september 2010 @ 13:43 |
Topsporters balanceren voortdurend op de grens van ziek/geblesseerd hoor ik wel eens...we zijn hier gewoon allemaal topatleten ![]() | |
Oksel | maandag 20 september 2010 @ 13:44 |
Uh uh. | |
Freddeh | maandag 20 september 2010 @ 13:47 |
Ik wel iig.... ![]() | |
CyclingGirl | maandag 20 september 2010 @ 13:51 |
Ja ik ook ![]() | |
CyclingGirl | maandag 20 september 2010 @ 13:52 |
Wie heeft trouwens gisteren die samenvatting voor de laatste etappe van de Vuelta nog gezien? Tussen Nibali en Mosquera. Was wel gaaf. | |
Freddeh | maandag 20 september 2010 @ 13:53 |
Ik niet helaas. Hoewel... Ik zat in de kerk havermoutkoek ofzo te eten. Erg lekker en nog eens topsporterverantwoord ook ![]() | |
Yankee | maandag 20 september 2010 @ 13:54 |
heb zaterdag de laatste kilometers van die etappe gekeken, was mooi ![]() | |
Captain_Fabulous | maandag 20 september 2010 @ 13:58 |
Gezien...vond het wel service dat ze gewoon even alle hoogtepunten achter elkaar hadden gezet ![]() Trouwens, wat is julie ervating met van die gelletjes? Had gisteren 1tje geprobeerd, met colasmaak. Leek van te voren precies wat ik nodig had, maar het was zo zoet dat je er misselijk van werd ![]() | |
CyclingGirl | maandag 20 september 2010 @ 13:59 |
Welk merk was het gelletje. Ik had er ook pas een met colasmaak en die was wel lekker. Ik vind lekker die van Amacx en AA drink. | |
Captain_Fabulous | maandag 20 september 2010 @ 14:05 |
Was van Multipower, had een énergie'set gekocht bij de Jan jansen dit jaar, daar zat het in. Heb nog de 'Mint' smaak. Zet er toch vraagtekens bij, tijdens een tocht banaan, krentebol, (sinas)energiedrank..en mint???? | |
CyclingGirl | maandag 20 september 2010 @ 14:17 |
Wil ik wel eens proberen ![]() | |
R_B | maandag 20 september 2010 @ 15:04 |
Waar plaats je zo'n soort fietsbel op je racefiets? http://hollandbikeshop.com/fietsbellen-sportief_cid141.html | |
Yankee | maandag 20 september 2010 @ 15:08 |
quote:stuur /stuurpen / zadelpen......of natuurlijk gewoon niet omdat het lelijk is ![]() (ps: bespaar me aub dat geneuzel dat een bel handig is e.d. ![]() | |
Oksel | maandag 20 september 2010 @ 15:09 |
Bel is handig. Wie fietst er morgen mee rondje Holterberg? | |
Freddeh | maandag 20 september 2010 @ 15:16 |
@ Yankee, zonder bel ben je strafbaar :p Ik heb hem op de spacers onder m'n stuurpen zitten. Werkt prima, kan er altijd bij. Heb hem op diverse plekken gehad, onder de fietscomputer gaat vaak ook wel, maar was in mijn geval lastig gepositioneerd. | |
Yankee | maandag 20 september 2010 @ 15:22 |
quote: ![]() ![]() | |
Oksel | maandag 20 september 2010 @ 15:24 |
Ik heb een klok op mijn helm gemonteerd. | |
Freddeh | maandag 20 september 2010 @ 15:25 |
quote: ![]() Ok, je hebt m'n aandacht. Wat voor klok? | |
Captain_Fabulous | maandag 20 september 2010 @ 15:26 |
quote:Niet doen...dat stimuleert hem alleen maar ![]() | |
Yankee | maandag 20 september 2010 @ 15:29 |
![]() | |
Oksel | maandag 20 september 2010 @ 15:31 |
Zoiets, en dan op z'n kop, op mijn helm. ![]() Die, maar dan in celeste natuurlijk. Handig hoor. | |
actuele_vertrektijd | maandag 20 september 2010 @ 15:45 |
Ik heb een 'Héy', of als het echt nodig is een 'HÉY'. | |
CyclingGirl | maandag 20 september 2010 @ 15:46 |
Je kan ook gewoon "tringgg tringgg" zeggen ![]() | |
Oksel | maandag 20 september 2010 @ 15:47 |
Je kan ook gewoon een belletje op je fiets zetten, zodat je niet alsof een of andere aso hoeft te gaan schreeuwen. | |
Yankee | maandag 20 september 2010 @ 15:49 |
![]() | |
Oksel | maandag 20 september 2010 @ 15:50 |
quote:The URL http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3054974.html was blocked, it is in the Restricted Pornography category. | |
SuperWeber | maandag 20 september 2010 @ 16:00 |
Ik weiger ook zo'n ding op mijn fiets te monteren... | |
Oksel | maandag 20 september 2010 @ 16:01 |
Ja, het is inderdaad ook echt opvallend, zo'n klein zwart belletje! | |
Yankee | maandag 20 september 2010 @ 16:04 |
Tja....als je zo'n kermis bianchi hebt valt zo'n belletje natuurlijk niet op ![]() | |
actuele_vertrektijd | maandag 20 september 2010 @ 16:11 |
Dit is echt té erg. Ze zijn er gewoon...![]() | |
CyclingGirl | maandag 20 september 2010 @ 16:14 |
![]() | |
Captain_Fabulous | maandag 20 september 2010 @ 16:24 |
Site van sportplaat.nl is gecrashed wegens teveel drukte ![]() | |
SuperWeber | maandag 20 september 2010 @ 16:25 |
quote:Dan kun je altijd je bel nog in dezelfde kermiskleuren laten spuiten... | |
actuele_vertrektijd | maandag 20 september 2010 @ 16:26 |
Dit lijkt me dan wel weer wat, maar dat is meer door de overkill... | |
Oksel | maandag 20 september 2010 @ 16:30 |
![]() | |
Captain_Fabulous | maandag 20 september 2010 @ 16:36 |
Bijtend in het wiel in het laatste stuk ![]() maar evengoed, het is hier fantastisch...je bent bikkel of niet natuurlijk ![]() | |
Yankee | maandag 20 september 2010 @ 16:37 |
duimpje omhoog, wat ben je toch een baas ![]() | |
Narcotical | maandag 20 september 2010 @ 16:46 |
quote:Thanks voor de tip, heb gewoon goed gegeten en vandaag proberen zo veel mogelijk te drinken en het voelt al een stuk beter aan! ![]() Straks mezelf weer op de spinningfiets hijsen, zal wel weer flink afzien worden ![]() | |
CyclingGirl | maandag 20 september 2010 @ 16:52 |
Je rijdt er goed bij Captain! ![]() | |
Captain_Fabulous | maandag 20 september 2010 @ 16:59 |
quote:Voor de foto moet je natuurlijk even stoer doen ![]() Die vent op die Bianchi voor me zat af en toe te wuiven van 'ga ook eens op kop'...maar ik was al blij met elke meter dat ik z'n wiel kon houden ![]() | |
Freddeh | maandag 20 september 2010 @ 17:00 |
Goed bezig CF! Je lacht er zelfs bij ![]() Waarom stappen we eigenlijk niet allemaal over op de Airzound? Als je daarmee de schooljeugd etc niet aan de kant krijgt houdt het écht op... Was trouwens in de lunchpauze een rondje aan het lopen met een collega. Komt er een wielrenner langs, roept iemand aan de andere kant van het fietspad (vond ie leuk, de eikel) "HEY PAS OP!!!". Je schrikt je als wielrenner van zoiets echt he-le-maal de tyfus. Had echt de neiging om me om te draaien en hem op zn bakkes te meppen. Hond... | |
Captain_Fabulous | maandag 20 september 2010 @ 17:43 |
Ik ben ook een volkomen camera slet...alweer wijven in de tunnel ![]() | |
Freddeh | maandag 20 september 2010 @ 18:02 |
Je komt idd wel wat camerageil over ![]() Het is dat ie op zondag verreden wordt volgend jaar, maar anders zou ik met je meerijden in 2011. | |
kaasplankje | maandag 20 september 2010 @ 20:13 |
quote:échte kampioenen houden van de camera, knap werk ![]() | |
kaasplankje | maandag 20 september 2010 @ 20:16 |
quote:Dat is een K3 bel, ik heb er ook een, maar dan met een foto er op ![]() Vandaag lekker gefietst, was goed weer bij ons. Vanmorgen nog wat stijve benen maar in de middag ging 't alweer prima. | |
Narcotical | maandag 20 september 2010 @ 20:37 |
Zo, net even een uurtje wezen spinnen. Ging verrassend goed, hetgeen het meest pijn deed was nog wel mn perineum. Details blijven jullie bespaard ![]() De benen waren wonderwel goed, herstel alweer sneller dan ik verwacht had ![]() | |
kaasplankje | maandag 20 september 2010 @ 20:44 |
Ik begin weer met een kuurtje voeddingssups vandaag. Nog tot eind van de maand kan ik op de club rijden om 't gevoel weer een beetje te pakken te krijgen en daarna ga ik 't krachthonk in; lekker wat vlees op die dijen kweken ![]() | |
kaasplankje | maandag 20 september 2010 @ 20:59 |
Freddeh, er vraagt hier iemand naar je bananenbroodrecept: Fok! Foodgawkers deel 5 | |
JohnDDD | maandag 20 september 2010 @ 21:59 |
Ik heb de Panaracers erop, Ivo nog bedankt voor de tip, ik ben er nu al blij mee, ze gingen er zeer gemakkelijk op en ik schoot bij het uitproberen echt over de weg heen terwijl die dingen toch behoorlijk veel profiel hebben ![]() ![]() | |
Freddeh | maandag 20 september 2010 @ 22:00 |
Krijg nou wat... Die zag ik niet aankomen... ![]() Net trouwens ook weer een (mis?)baksel uit de magnetron gehaald. Hadden cinnamon buns moeten worden, maar is meer soort van sticky buns geworden. Rommeltje, plakkerig, kliederig... maar lekker!!! ![]() | |
ultra_ivo | maandag 20 september 2010 @ 22:14 |
quote:Nieuwe banden zijn altijd wat gladder, je moet eerst het waslaagje eraf rijden. | |
No-P | maandag 20 september 2010 @ 22:29 |
Zo.... ik ben klaar voor de winter. Meerdere series en natuurseries beschikbaar om te kijken tijdens het Tacxen, schaatsrittenkaart gehaald en de hardloopschoenen gepoetst. ![]() Mooi gemaakt filmpje over sport op de weblog [ Bericht 0% gewijzigd door No-P op 20-09-2010 22:57:10 ] | |
Marurk | maandag 20 september 2010 @ 23:20 |
Zo, sinds gisteravond terug van een weekendje wielrennen in de Belgische Ardennen! ![]() Toch zo'n 200 km gefietst, en vele klimmetjes gemaakt, waaronder de Muur van Geraardsbergen (1075 m, 9,2% [steilste stuk 19,8%]). Was wel erg afzien, maar uiteindelijk goed boven gekomen. ![]() | |
Tommeke | dinsdag 21 september 2010 @ 00:57 |
Ik ga nu echt hoge velgen kopen, puur een irrationeel besluit aangezien ik al twee wielsets op overschot heb ![]() | |
Freddeh | dinsdag 21 september 2010 @ 08:37 |
Heerlijk, vanochtend lekker kunnen doorrijden. Ging best hard. Na Zwijndrecht dook ik een andere wielrenner voorbij, die bij me aanhaakte. Na een km of 5 pakte hij over. Heel fijn ![]() | |
Marurk | dinsdag 21 september 2010 @ 08:59 |
quote:Zo vroeg kan ik dus echt niet opstaan. ![]() | |
Freddeh | dinsdag 21 september 2010 @ 09:09 |
Of ik nou met het OV of met de fiets ga, ik moet er toch om 6:15 uit en om 7:00 weg. En ja, ik ben een langzame starter 's ochtends dus heb die tijd nodig :p | |
Yankee | dinsdag 21 september 2010 @ 09:22 |
quote:vet ![]() lekker mistig hier....... | |
CyclingGirl | dinsdag 21 september 2010 @ 09:37 |
quote:Dat is wel fijn idd. Ik ben morgen van de partij! | |
FJD | dinsdag 21 september 2010 @ 09:41 |
Ik ben niet gemaakt om voor 07:00 wakker te worden ![]() ![]() | |
Freddeh | dinsdag 21 september 2010 @ 09:44 |
Hoe laat vertrek je? | |
FJD | dinsdag 21 september 2010 @ 09:53 |
Tegen vieren voor een rit van ruim 2:30. Begin @ Zuid, eind @ Capelle. Ik denk aan Rdam-Rotte-Gouda-Bergambacht-Krimpen-Capelle. | |
045represent | dinsdag 21 september 2010 @ 09:59 |
Ben vanaf zondag al ziek, fietsen zit er voorlopig dus niet in ![]() ![]() ![]() | |
JohnDDD | dinsdag 21 september 2010 @ 09:59 |
quote:ik had geen bezwaar hoor, ik reed na het avond eten even een rondje en het voelde alsof ik een wielergod was. ![]() Trouwens noemen jullie dat langzaam starten om 6.15 eruit en om 7 uur weg? Ik sta 's ochtends meestal op, maak cappuccino en eet muesli, ga dan douchen, (dan zijn we 40 minuten verder), dan doen ik een ademoefening van 30 minuten, dan rommel ik nog wat aan en dan ga ik weg. Heb meestal wel anderhalf, 2 uur nodig ![]() | |
Freddeh | dinsdag 21 september 2010 @ 10:03 |
quote:Lekker rondje ![]() quote:Ligt je tempo nu wat lager dan voor 'het incident'? Anders kunnen we morgen misschien samen rijden? [ Bericht 38% gewijzigd door Freddeh op 21-09-2010 10:12:30 ] | |
FJD | dinsdag 21 september 2010 @ 10:11 |
Ik ben 's ochtends in 30 minuten weg ![]() Ander keertje dan maar Freddeh ![]() | |
Freddeh | dinsdag 21 september 2010 @ 10:13 |
Nee, helaas geen MTB of crosser. Ben helaas maar de armoedige bezitter van 1 racefiets en een gewone fiets ![]() | |
SuperWeber | dinsdag 21 september 2010 @ 10:13 |
Ik heb tussen de 30 en 45 min. nodig ![]() | |
CyclingGirl | dinsdag 21 september 2010 @ 10:17 |
quote:Ik probeer 7 uur ![]() | |
CyclingGirl | dinsdag 21 september 2010 @ 10:17 |
quote:Mijn tempo ligt wel lager nu ja na 3 weken niet fietsen. | |
Superher0 | dinsdag 21 september 2010 @ 10:31 |
Zo, net zoals Cap Fab de Dam to Dam gereden. Samen met een maatje, het was gezellig. Flink lopen keuvelen, jammer van het weer. Regen en veel wind. Op de dijk terug mocht ik niet harder dan 25km/u. Wel grappig om te merken hoe sterk ik geworden ben in de afgelopen tijd. Ik trapte in mijn D1 zone 25km/u met wind tegen, heel veel opgeveegd maar niet veel die in mijn wiel konden blijven. Was totaal niet moe toen ik na 155km weer bij de auto stond. vind de eerste en laatste kilometers trouwens niet tof. Door Amsterdam en dan over het Rokin tussen de auto's, toeristen, bussen en trams door. Is vragen om problemen. Denk dat ik volgend jaar deze tocht maar oversla. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 21 september 2010 @ 10:42 |
quote:Mee eens...volgend jaar doe ik weer een poging om de langste afstand te rijden, en dan vind ik het wel goed met die tocht. Ik kan zelf betere routes bedenken eigenlijk... | |
Yankee | dinsdag 21 september 2010 @ 10:55 |
Ik zie zon en een steeds blauwer wordende lucht, fietsen dus ![]() | |
Freddeh | dinsdag 21 september 2010 @ 10:58 |
Ik ben die mist inmiddels wel zat. Hoewel het vanochtend al gewoon warm aanvoelde buiten, blij dat die mist nog een klein beetje koelde ![]() | |
FJD | dinsdag 21 september 2010 @ 11:19 |
Iemand die een leuke inschatting weet te maken voor m'n 3 jaar oude Bulls Harrier 105? Ding zit er nog prima uit en loopt ook nog prima. Punt is beetje dat ik geen naaiprijs op wil geven aangezien ie misschien naar een goede collega gaat. Kwam zelf op een 300,- uit? | |
Littlecreep | dinsdag 21 september 2010 @ 11:19 |
quote:Het is dat ik naar A'dam terug moet vandaag, anders was ik vanaf Gouda wel even opgestapt ![]() | |
CyclingGirl | dinsdag 21 september 2010 @ 11:35 |
quote:Bah mist geef mij maar warmte ![]() | |
Tommeke | dinsdag 21 september 2010 @ 11:36 |
quote:Ik heb net in die mist getraind, heerlijk ![]() Mijn wakker worden is ook zo'n ritueel ![]() De wekker gaat, tussen de 15 en 30 minuten later kruip ik eruit. Vervolgens ga ik douchen, smeer ik 'n broodje, kleed ik me aan. Drink ik wat, tanden poetsen en weg. Maar meestal gaat de computer ook nog aan en kom ik weer te laat ![]() | |
FJD | dinsdag 21 september 2010 @ 11:47 |
Frappant, iedereen wil een rondje rijden in de buurt van ZH maar zodra ik een rondje maak heeft men het opeens druk met werk. Bang geworden? ![]() | |
CyclingGirl | dinsdag 21 september 2010 @ 11:49 |
Ik wil wel maar helaas moet ik werken vandaag en vanavond naar Spaanse les :S | |
Freddeh | dinsdag 21 september 2010 @ 11:50 |
Het is dat ik vandaag geen vroege dienst heb. Als ik om 15:30 vrij was geweest had ik mee kunnen rijden ![]() | |
045represent | dinsdag 21 september 2010 @ 12:08 |
quote:Hablas Español? ![]() | |
marcodej | dinsdag 21 september 2010 @ 12:28 |
quote:Veel meer, rond de 500 denk ik? Ik kreeg al 250,- inruil bij mijn FM voor een 2.5jaar oude Batavus met Sora afmontage. | |
Tommeke | dinsdag 21 september 2010 @ 12:57 |
quote:Yo hablo Español un poco ![]() Ofzo ![]() | |
CyclingGirl | dinsdag 21 september 2010 @ 13:12 |
Jullie kunnen wel mee op les ![]() | |
Freddeh | dinsdag 21 september 2010 @ 13:24 |
Dat wordt de slechtste Fok! fietsmeet ooit ![]() Vanuit welke wijk moet jij komen hier in Dordrecht, dan weet ik hoe laat ik waar moet zijn morgenochtend. | |
CyclingGirl | dinsdag 21 september 2010 @ 13:54 |
Nou ik heb slecht nieuws ik moet morgen naar Waddinxveen. Dus het gaat helaas niet door. En ik wilde zo graag fietsen ![]() | |
Freddeh | dinsdag 21 september 2010 @ 14:09 |
Helaas. Dan maar hopen dat mijn sidekick van vanochtend weer op straat is ![]() | |
CyclingGirl | dinsdag 21 september 2010 @ 14:22 |
Ja verdorie het komt gewoon niet uit zo, elke keer wel weer wat. Hahaha je sidekick, ja wie weet. | |
Freddeh | dinsdag 21 september 2010 @ 15:15 |
Vergeten jullie niet dat 2 Oktober Livestrong Day is? | |
FJD | dinsdag 21 september 2010 @ 15:20 |
Graadje of 20, zon & zelf werktijden indelen ![]() | |
Freddeh | dinsdag 21 september 2010 @ 15:22 |
quote: ![]() | |
045represent | dinsdag 21 september 2010 @ 16:06 |
quote:ik heb 3 uur per week Spaans op school, dat vind ik al meer dan genoeg ![]() ik gebruik mijn vrije tijd liever om te fietsen, zeker met zo'n lekker zonnetje als vandaag... maar ik ben ziek dus dan kan ik maar beter in bed blijven liggen ![]() | |
045represent | dinsdag 21 september 2010 @ 16:06 |
Wat doen jullie trouwens in de winter? Nemen jullie een X aantal weken rust of trainen jullie gewoon het hele jaar door? | |
Freddeh | dinsdag 21 september 2010 @ 16:09 |
Ik train niet. Ik fietsforens ![]() ![]() | |
Littlecreep | dinsdag 21 september 2010 @ 16:10 |
quote:Hardlopen zolang mogelijk volhouden tot ik besef dat het saai is ![]() | |
CyclingGirl | dinsdag 21 september 2010 @ 16:11 |
quote:Ja ik ook maar wil het toch leren, anders zo saai als ik niet met mijn schoonmoeder kan kletsen. | |
045represent | dinsdag 21 september 2010 @ 16:35 |
quote:En dan weer fietsen? Ik was eigenlijk van plan om binnenkort 5 weken helemaal niks te doen, letterlijk helemaal niks (men zegt dat een aantal weken rust belangrijk is voor jongere wielrenners). Dan een aantal weken gaan hardlopen en ergens eind december weer beginnen met fietsen en opbouwen voor seizoen 2011... | |
No-P | dinsdag 21 september 2010 @ 16:37 |
quote:Tacx, hardlopen, schaatsen, waarschijnlijk ook weer even boksen en ik ben van plan de oude MTB van me pa op te knappen. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 21 september 2010 @ 16:38 |
Veel sportschool en buiten rijden in het weekend zolang het weer een beetje te doen is. | |
Littlecreep | dinsdag 21 september 2010 @ 16:53 |
quote:Ja ![]() | |
Yankee | dinsdag 21 september 2010 @ 17:41 |
Grieperig + keelpijn + een kapotte fiets terwijl het lekker weer is, mooi kut dus ![]() | |
marcodej | dinsdag 21 september 2010 @ 17:54 |
Heb al 2/2.5 weken niet serieus gefietst, mede door het slechte weer en een verkoudheid... Het begint nu alweer te kriebelen, en de winter moet nog beginnen. ![]() Deze week maar achter dat tacxje aangaan dan... | |
Stage | dinsdag 21 september 2010 @ 18:06 |
haha wat doen jullie allemaal lang over dat opstaan.. Hier gaat half 6 de wekker.. 2 keer snoozen ![]() kleren aan en om 6 uur ben ik aan het werk... ![]() vanaf morgen trouwens alles uurtje later want we beginnen dan om 7 uur ![]() Verder denk morgen maar weer fietsen.. vanaaf huiswerk maken ![]() | |
ultra_ivo | dinsdag 21 september 2010 @ 18:15 |
quote:In de winter ben ik vooral op Glanerbrook te vinden. Ik schaats wedstrijden. Daarnaast nog een beetje fietsen. Rust neem ik direct aansluitend aan mijn seizoenshoogtepunt, dat was dit jaar dus in juli. | |
FJD | dinsdag 21 september 2010 @ 18:20 |
quote:Perfect rondje gereden ![]() ![]() ![]() | |
Freddeh | dinsdag 21 september 2010 @ 18:40 |
Was idd heerlijk rijden zonet zeg. Met 55 min thuis, op m'n gemakje gereden. Had vanochtend met m'n sidekick al geknald natuurlijk ![]() | |
Oksel | dinsdag 21 september 2010 @ 19:06 |
Prachtig net, in m'n korte broek lekker ff 40km met 31+ gemiddeld.. Alleen last van m'n maag. Wel heel lekker weer. | |
Freddeh | dinsdag 21 september 2010 @ 19:15 |
Net even gekeken, en m'n vermoeden klopt. Zit een slingertje in m'n achterwiel, verklaart wel de instabiliteit in bochten, en het idee dat ik achter soms weg glijd. Dus, eens kijken hoe je zoiets oplost, spaaksleutel heb ik wel, vind het wat jammer om ook daarvoor nou wéér langs de fm te moeten... | |
nodisch18 | dinsdag 21 september 2010 @ 20:23 |
Zijn er toevallig mensen die zin hebben om aanstaande donderdag mee een rondje te gaan fietsen door de heuvels van limburg/voerstreek? Zit te denken aan een goede 100km. Echter sta voor alles open! ![]() | |
Freddeh | dinsdag 21 september 2010 @ 20:51 |
Zou wel willen maar zit ook dan weer met werk... Heb overigens m'n spaken zelf maar gespannen en m'n wiel is weer perfect uitgelijnd. Daar betaal ik dus de fm écht geen 10 euro per keer meer voor ![]() | |
Blik | dinsdag 21 september 2010 @ 21:43 |
Om nog even terug te komen op mijn lekke band van vorig weekend na 200 km fietsen. Was blijkbaar door een ieniemienie klein stukje glas gereden, wat voor de lekke band heeft gezorgd. Er zit nu dus een heel klein mini-gaatje in de buitenband, is dat meteen reden voor een nieuwe buitenband? | |
Ambrosius | dinsdag 21 september 2010 @ 22:11 |
quote:Alleen ontzettend veel vliegjes ![]() | |
Freddeh | woensdag 22 september 2010 @ 06:42 |
Nu 11C buiten met windkracht 1. Het is gewoon nagenoeg windstil. Klein beetje mistig, dat wel. Ik ga de poging weer wagen, hoewel mijn maag niet super voelt. Blijkbaar heb ik toch iets meegepakt van dat kantoorvirusje. | |
kaasplankje | woensdag 22 september 2010 @ 06:43 |
quote:Doordeweek moet ik altijd werken joeng ![]() Ik heb ook echt geen tijd om te fokken overdag ![]() (Als ´t goed gaat ben ik dan vrij op woensdag of donderdag, maar deze week gaat het niet goed ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door kaasplankje op 22-09-2010 07:08:40 ] | |
Freddeh | woensdag 22 september 2010 @ 10:11 |
Vanochtend even vlug naar mijn wielen gekeken. Mijn achterwiel is weer nagenoeg recht, misschien dat ik nog een paar kleine draaitjes aan wat spaaknippeltjes moet geven om heel kleine afwijkingen nog even recht te trekken. Maar op zich is het wiel recht, en zo voelt hij ook weer ![]() Voorwiel blijkt inmiddels ook een kleine afwijking te hebben opgelopen in de afgelopen 9 maanden. Blijkt dat fietspad langs Rijsoord dus toch weer érg slecht te zijn voor je wielen ![]() | |
Blik | woensdag 22 september 2010 @ 11:27 |
quote:anyone? | |
Yankee | woensdag 22 september 2010 @ 11:29 |
quote:Doe ik meestal niet. Laatste keer dat ik lek reed zat er een klein steentje in m'n buitenband die heb ik verwijderd en sindsdien niet meer lek gereden en dit is toch al wel weer een tijd geleden. | |
actuele_vertrektijd | woensdag 22 september 2010 @ 11:31 |
Ik zou niet gelijk om een gaatje in de buitenband een nieuwe kopen. Als je het niet vertrouwd kun je aan de binnenzijde een stukje canvas o.i.d. leggen dan voorkom je dat er toevallig iets doorheen prikt. Als het gaatje te groot is heb je kans dat de interne structuur van de band beschadigd raakt (afh. van het type dat je hebt), als deze te zwak is loop je kans een klapband te hebben. Geen aanrader, dus kijk even goed naar de mesh in de binnenzijde van de band, ziet dit er goed uit gewoon doorrijden, beschadigd=vervangen. | |
Freddeh | woensdag 22 september 2010 @ 11:42 |
Sorry, had over je vorige post heen gelezen. Ik heb zelf ook heel lang gereden met dergelijke poriën in de banden. Op zich kan het geen kwaad, hoewel bij vochtig weer natuurlijk iets makkelijker daar steentjes of glas in blijft hangen. | |
Blik | woensdag 22 september 2010 @ 11:53 |
Thanks ![]() Ik heb de band gisteren gewoon laten zitten. Het is echt een minigaatje, wat ik aan de binnenkant niet eens kon voelen. Inderdaad bij nat weer zal de kans op een lekke band iets groter zijn. Afijn, heb in ieder geval reserve buitenbanden op voorraad nu Vanavond op tijd naar huis en even genieten van het laatste lekkere weer. Even 50 km rijden | |
eentwee | woensdag 22 september 2010 @ 13:20 |
quote:Cool! Welke? quote:Dat lijkt mij ook vrij goedkoop, een vriendenprijsje. Is het een 10sp 105 groep? Met welke wielen? quote:Daar heb ik wel zin in, als ik mee kan rijden vanuit het midden van het land ![]() | |
nodisch18 | woensdag 22 september 2010 @ 13:27 |
quote:check je mailbox! ![]() | |
Oksel | woensdag 22 september 2010 @ 13:29 |
quote:Wat voor wielen rij je? | |
Oksel | woensdag 22 september 2010 @ 13:30 |
quote:Nee man, mijn buitenbanden lijken wel gatenkaas, en rij echt niet vaak lek. Ik heb op 1 band een remgat zitten, door hard remmen. Die gooi ik er ook rustig weer op. | |
Oksel | woensdag 22 september 2010 @ 13:32 |
quote:Hm, interessant. Ik kan echter niet, teveel afspraken staan. Veel plezier. | |
Freddeh | woensdag 22 september 2010 @ 13:40 |
quote:Mavic CXP22's met Shimano Tiagra naven. Geen boeiende spaken, Sapim geloof ik maar dat zegt nog niks want die hebben geloof ik 90% van de spakenmarkt ![]() Volgende keer wil ik denk ik iets van Easton, de EA50 set vind ik wel heel mooi. Maar ja, dan ga je automatisch esthetisch gezien ook al snel richting overige Easton onderdelen als stuurpen, zadelpen, stuur... en dan wordt het wel aardig prijzig denk ik ![]() | |
Yankee | woensdag 22 september 2010 @ 13:45 |
quote:Waarom? Fiets de helft van de tijd met EA 90 aero van Easton en heb verder niks van easton op m'n fiets, vind het er prima uitzien | |
Captain_Fabulous | woensdag 22 september 2010 @ 13:46 |
Ik heb eens nagekeken wat voor effect je gewicht heeft op energie verbruik. Een uur fietsen met 25 km gem kost iemand van 75 kilo rond de 900 kCal. Ik verbrand dan 1200 kcal kennelijk. Zou je dat ook kunnen doortrekken, dat als ik 30 rij, iemand van 75kg 40 moet gaan om net zoveel energie te gebruiken? | |
Oksel | woensdag 22 september 2010 @ 13:46 |
Hm, misschien andere wielen kopen? Ik ben aardig zwaar, en ros over een hoop slechte wegen, maar m'n wielen blijven recht (als m'n spaken niet losschieten, maar het lijkt nu goed te gaan ![]() En je kan natuurlijk best beginnen met Eastons zonder dat je de rest aanpast ![]() | |
Oksel | woensdag 22 september 2010 @ 13:47 |
quote:Het zegt allemaal niets.. als je conditie goed is fiets je eenvoudig 30, terwijl het voor anderen aanpoten is. Ook alleen vs. groep fietsen is al een heel groot verschil. | |
Freddeh | woensdag 22 september 2010 @ 13:51 |
quote:Joh, ik heb 3 weken kunnen rondrollen in jouw regio en ben geen slechte weg tegengekomen! Waar heb je het in vredesnaam over? ![]() Maar idd, het waren wielen die ik met opzet op budget gekocht heb. Ik had een setje wielen nodig tegen lage prijs, omdat m'n oude afgeragd waren. Was beetje dom en had m'n remblokjes niet op tijd vervangen en dus groeven getrokken daarmee in m'n velgen... ![]() Maar goed, m'n fiets is enigzins aan de zware kant en zou eigenlijk net als ik met dieet moeten. Nadeel is dat het nogal wat centen kost om het op een normaal gewicht te krijgen en gaat dus op termijn... Daarnaast weet ik nog niet helemaal zeker of ik er uberhaupt 3kg af kan krijgen, en vind ik comfort ook wel erg belangrijk en gaat dus m'n Brooks er niet meer vanaf ![]() | |
Captain_Fabulous | woensdag 22 september 2010 @ 13:52 |
Had ik net een mooie theorie om te verklaren waarom het me zoveel moeite kost om qua topsnelheid een beetje mee te komen ![]() ![]() ![]() | |
SuperWeber | woensdag 22 september 2010 @ 13:58 |
quote:Nja het kost jou natuurljk meer energie om 30 km/h te fietsen dan iemand van 65 kilo (onder exact dezelfde omstandigheden), maar ik heb me nog niet echt verdiept in hoe dat precies zit... | |
Captain_Fabulous | woensdag 22 september 2010 @ 13:59 |
Iemand die heel goed is met natuurkunde zal met rolweerstand van de banden en gewicht het vast goed kunnen berekenen...zo iemand in de zaal? | |
Freddeh | woensdag 22 september 2010 @ 14:03 |
De formule om de rolweerstand te berekenen is als volgt: Fr = μ x m x g F = de kracht die de weertsand op het voertuig uitoefend tijdens de beweging. μ = rolweerstandscoëfficiënt. m = massa. g = gravitatie. Zie deze pagina. | |
Oksel | woensdag 22 september 2010 @ 14:22 |
M & G zijn makkelijk, de rest is wat moeilijker ![]() | |
nodisch18 | woensdag 22 september 2010 @ 14:23 |
Vooral de wisseling in snelheden zal een zwaarder iemand veel energie kosten. Immers, massa is traag ![]() Als je eenmaal op snelheid bent zal het verschil verwaarloosbaar zijn. De banden zijn immers zo hard opgepompt dat de rolweerstand niet wezenlijk zal verschillen. wel geldt nog dat een dikker persoon meestal wel een groter frontaal oppervlakte heeft en daardoor dus meer luchtweerstand zal ondervinden. ![]() | |
Captain_Fabulous | woensdag 22 september 2010 @ 14:23 |
Ik reageer niet op speculaties over m'n G ![]() | |
SuperWeber | woensdag 22 september 2010 @ 14:27 |
Dan is dat voor iemand van 65 kg + 8 kg fiets = 73 met een rolweerstandscoefficient van 0,005 waarde die ik zo snel vond: 0,005 x 73000 x 9,81 = ~3,6 kN Voor iemand van 100 kg: 0,005 x 108000 x 9,81 = ~5,3 kN Oftewel, de rolweerstand is bijna 1,5 keer zo hoog... Dan hebben we het nog niet over de overige weerstanden... | |
No-P | woensdag 22 september 2010 @ 14:27 |
Rolweerstandscoëfficiënt is een constante, die afhankelijk is van welke banden je hebt en welke druk,op welk oppervlak je fietst etc. Hiervoor zou je bij normale omstandigheden je ongeveer 0,004 voor kunnen nemen. Edit ^^ precies. Maar dan ben je er nog niet, aangezien je grotere oppervlak weer invloed heeft op de luchtwrijving, maar dat deze luchtwrijving weer minder invloed op je snelheid heeft omdat je je met een grotere energie voortbeweegt. ![]() | |
Freddeh | woensdag 22 september 2010 @ 14:28 |
Massa is bij mij inderdaad het grootste probleem. Fiets weegt zo rond de 12kg vermoed ik incl Brooks. Daarnaast weeg ik zelf 90kg dus kom ik al op een totaal van 102kg. Stel dat ik een carbon fietsje van 7kg had, zou dag al 5kg schelen en dus nogal wat rolweerstand (theoretisch gesproken dan). Ben overigens sinds afgelopen week weer op dieet en dus heel de dag calorieën aan het tellen. Kijken of ik onder de 85kg kan komen op niet al te bizar lange tijd. ![]() | |
nodisch18 | woensdag 22 september 2010 @ 14:30 |
denk dat de rolweerstand ten opzichte van de luchtweerstand verwaarloosbaar is. iemand gegevens beschikbaar over luchtweerstand? | |
SuperWeber | woensdag 22 september 2010 @ 14:32 |
quote:Dan hebben we de weerstandscoëfficiënt nodig... | |
FJD | woensdag 22 september 2010 @ 14:38 |
quote:Een strak afgetrainde wielrenner van 65kg kan meer calorieën over de dag verbranden dan C_F doordat het lichaam in rust veel meer energie vraagt. Calorie berekeningen zijn voor zover ik heb begrepen redelijk onbetrouwbaar. | |
Captain_Fabulous | woensdag 22 september 2010 @ 14:39 |
Ik probeer m'n eten ook in de hand te houden, maar merk na zo'n tocht als zondag dat ik een paar dagen lang absolute vreetbuien krijg. Op zondag liep ik na de finish het station in, en kreeg zo'n honger...maar de trein ging bijna weg dus even snel een hamburger daar uit de muur getrokken, ik had zo'n ongelofelijke lust naar vlees en zout, na uren mueslireepjes en banaan enzo. thuis schreewde m'n lijf om kwark, en hete thee...later nog een broodje hamburger zelf gemaakt en verslonden. Maandag bij de lunch een bord pasta en weer een broodje hamburger...was gewoonweg uitgehongerd al om 12:00. Die avond ben ik nog wat wezen uitlopen op de loopband en de hometrainer, dus ik had ook best energie nodig, maar het was wel veel wat ik toen at ![]() En thuis weer gewoon warm eten 's avonds. Maar ik zie het ook niet zitten om zulke overduidelijke signalen van m'n lichaam te negeren, er is een verschil tussen aanvullen wat je verbruikt hebt, en gewoon snoepen, lijkt me. | |
Oksel | woensdag 22 september 2010 @ 14:42 |
Verplaats het topic anders even naar Wetenschap. | |
Oksel | woensdag 22 september 2010 @ 14:43 |
En een hamburger is gewoon brood en vlees (mits je er niet teveel mayo / kaas op pleurt), dus niets ongezonds. Mits je ze zelf bakt, van mager vlees. | |
Oksel | woensdag 22 september 2010 @ 14:44 |
Overigens eet ik veel koolhydraten (op aanraadden van de sportdietist), weinig vetten, veel fruit / joghurt, sport ik elke 2e dag 1 tot 3 uur, drink ik misschien 1 dag per week.. maar afvallen doe ik niet. | |
nodisch18 | woensdag 22 september 2010 @ 14:44 |
check: WWW.fietsica.be | |
Captain_Fabulous | woensdag 22 september 2010 @ 14:47 |
quote: ![]() Te melig, sorry. [ Bericht 1% gewijzigd door Captain_Fabulous op 22-09-2010 15:00:58 ] | |
Oksel | woensdag 22 september 2010 @ 14:54 |
Hier volgt een verslag van de eerste tijdrit op de maan. Maurice staat klaar op de fluorescerende rode lijn. Bijna pal boven zijn hoofd staat de zon in een zwarte hemel bezaaid met sterren. Hij staat op de top van Mons Huyghens, de hoogste berg op de maan, 4700 meter boven de laagvlakte. Het zicht is adembenemend en angstaanjagend. De brede weg met de rode lijn loopt met een constante helling van kaarsrecht naar beneden en dan recht naar de sterk gekromde en scherp afgelijnde horizon die zich op 127 km bevindt. Ver achter de horizon ligt een 180 graden bocht met een diameter van 110 km. Na de bocht nog een recht stuk van 100 km en dan een aankomstzone van 100 m. Het reglement is heel eenvoudig; de renner moet op eigen kracht op een tweewielig vehikel het parcours zo snel mogelijk afleggen en kunnen stoppen zonder vallen binnen de aankomstzone. De weg is 100 m breed en is afgezet door betonnen blokjes in dezelfde fluorescerende kleur. Het licht is een verschrikking. Het zonlicht wordt zonder enige filtering door de grond weerkaatst waardoor alles hetzij pikzwart, hetzij verblindend hel gekleurd is. De UV-stralen zijn wel het ergst. Zonder bescherming zou je huid op één uurtje hopeloos verbrand zijn in de derde graad. Daarom is het vizier van zijn sportruimtepak voorzien van een interferentiefilter die bijna alleen het licht doorlaat van de fluorescerende rode lijn, en hij buiten deze lijn bijna niks ziet. Dit is meteen ook zijn levenslijn want hij weet dat te ver afwijken van deze lijn onherroepelijk een snelle dood betekent. Maurice heeft een halfligfiets met een enorme overbrengingsverhouding, 1 trapomwenteling brengt hem 167 meter verder. Dit is de reden dat de start bergaf gegeven wordt. De fiets kan anders nooit op eigen kracht op gang getrokken worden. Bij de start krijgt hij een zetje die hem aan 5 km/h lanceert. Het vertrek is tergend langzaam, maar zonder bijtrappen gaat hij sneller en sneller en aan de voet van de berg rijdt hij reeds aan 440 km/h. Nu begint hij bij te trappen. Op dit ogenblik is zijn trapcadans bijna 50 rpm. Op het vlakke rechte stuk gaat hij op eigen kracht nog versnellen. Hij drijft de trapcadans op tot 100 rpm en rijdt nu 1000 km/h, waarvoor hij een constant vermogen moet leveren van amper 285 Watt. Met 285 Watt rij je op aarde een miezerige 40 km/h! Ooit heeft ene Fred Rompelberg op aarde 268 km/h gereden gedurende 1 mijl achter een racewagen, en ook dit is dus peanuts. De reden dat Maurice zo veel sneller rijdt dan Fred is natuurlijk dat er op de man helemaal geen luchtweerstand is, maar ook dat op de maan de zwaartekracht 6 maal kleiner is dan op aarde, en daardoor is ook de rolweerstand 6 maal kleiner. Maurice heeft nu een kinetisch energie gelijk aan deze van een 40 tonner aan 44 km/h! Het begin van de bocht wordt aangegeven door een dwarse lijn over de weg want de bocht is zo licht dat de kromming niet te zien is. Na een uiterst subtiele tegensturing ligt Maurice schuin in de bocht onder een hoek van 45 graden. Dit is de meest spectaculaire fase van de race. De beelden worden rechtstreeks op aarde bekeken en niemand gelooft zijn ogen, een man die schijnbaar in rechte lijn rijdt aan 1000 km/h en toch helemaal schuin ligt. Zoals iedere fietser weet is het zelfs aan normale snelheden moeilijk om een perfect cirkelvormige koers te rijden en is het nodig voortdurend bij te sturen zodat er een oscillatie ronde de centrale lijn ontstaat. Hier op de maan bij deze snelheid is dit zo extreem dat de weg wel 100 m breed moet zijn, en toch gaan de meeste renners uit de bocht of raken ze een van de boordblokjes. Wanneer dit gebeurt worden ze enkele honderden kilometer verder tussen de rotsen of in een krater gevonden met gescheurd ruimtepak en verhakkelde botten. In elk geval zo dood als een pier. Drie maal raast Maurice op een tiental meters van de fatale blokjes maar hij kan zijn angst en adrenaline onder controle houden en bereikt de dwarse lijn die het einde van de bocht aangeeft. Nu de laatste rechte lijn en het remmen naar de aankomststrook. Het lijkt niet zo maar dit is technisch het moeilijkste deel. De technische ondersteuning heeft nauwkeurig uitgemeten dat de wrijvingscoëfficiënt tussen zijn banden en het wegdek gelijk is aan 1.3 en zij hebben dan ook een dwarse lijn getrokken op 19 km van de aankomst. Van deze lijn af moet hij maximaal remmen op de limiet van het slippen. Zijn hydraulische schijfremmen zijn zo geregeld dat het achterwiel steeds 5% minder remkracht heeft dan het voorwiel. Hij heeft een elektronisch metertje dat de vertraging aangeeft die ideaal gelijk is aan 2.123 m/s2. Bij grotere vertraging is er groot risico voor slippen, bij kleinere vertraging suist hij door de aankomstzone en wordt hij gedeclasseerd. Na 2 minuten en 10 seconden remmen gaat hij met een slakkengangetje van 50 km/h over de aankomst en kan stoppen na 50 meter, binnen de zone. Opdracht volbracht. Schijfremmen gloeiend heet. | |
Yankee | woensdag 22 september 2010 @ 15:09 |
Om moe van te worden![]() | |
Freddeh | woensdag 22 september 2010 @ 15:15 |
Moet wel worksafe blijven he ![]() | |
Yankee | woensdag 22 september 2010 @ 15:16 |
dit kan toch nog wel door de beugel? ![]() | |
Freddeh | woensdag 22 september 2010 @ 15:18 |
In mijn privé kantoor wel ja.... oh wacht.. die heb ik niet... *edit* Kan me trouwens niet voorstellen dat het lekker zit op zo'n zadel, naakt ![]() | |
Yankee | woensdag 22 september 2010 @ 15:21 |
denk dat ze op een brooks zit ![]() | |
marcodej | woensdag 22 september 2010 @ 15:37 |
Het is duidelijk einde seizoen, er wordt veel te weinig gefietst. ![]() | |
Captain_Fabulous | woensdag 22 september 2010 @ 15:38 |
Schuldig...ben gisteren een dansles wezen doen en ga vanavond weer. En dat mag niet op de fiets. | |
Freddeh | woensdag 22 september 2010 @ 15:46 |
Ben je al buiten geweest? Dit is nog geen einde seizoen hoor. De weg is bezaaid met wielrenners, en ik ga me daar mede schuldig aan maken over iets meer dan een uur ![]() | |
marcodej | woensdag 22 september 2010 @ 15:50 |
quote:Ik heb de laatste weken belachelijk weinig gefietst moet ik zeggen. Doordeweeks moet ik het hebben van de avonduurtjes en dat is over, en in de weekenden is het de laatste tijd wat slechter weer of was ik verkouden. Aankomend weekend wil ik weer wat uurtjes maken. | |
Oksel | woensdag 22 september 2010 @ 16:00 |
Moet je eigen ondernemer worden ![]() Ik stap zo ook weer lekker op 't fietsje. ![]() | |
Blik | woensdag 22 september 2010 @ 16:10 |
quote:Het precies hetzelfde, toevallig afgelopen zaterdag nog kunnen fietsen omdat het lekker weer was. Wel een beetje fris. Moet hoognodig herfst- en winter-kleren kopen | |
Oksel | woensdag 22 september 2010 @ 16:13 |
Kou vind ik geen probleem.. maar (harde) regen is wel echt driewerf KUT. En dan is het droog, regent het alsnog van onderen, door nat wegdek. Raceblades, maar eens naar gaan kijken. | |
Freddeh | woensdag 22 september 2010 @ 16:17 |
quote: ![]() Ik vind ze fijn! Nadeel is alleen dat door m'n gekruiste derailleurkabels de passing niet 100% is. Daarnaast is het echt milimeterwerk om ze goed te monteren, alleen achter heb je wat extra ruimte. Nog een leuk dingetje is dat het 'spatlapje' erop en eraf kan, maar die zit vast met een heel matig plugje. Moet nog ff kijken hoe ik ze perfect gemonteerd krijg, denk dat ik de lokatie van de montagestripjes maar op de buizen moet gaan afplakken met elektriciteitstape. Maakt erop/eraf wat makkelijker ![]() | |
Superher0 | woensdag 22 september 2010 @ 17:29 |
Vanochtend via Hilversum, naar Vinkeveen en zo naar het Zuiden gereden. Klein beetje verdwaald in Ijsselstein en toch de weg naar Utrecht en het werk kunnen vinden, helaas. Het was echt perfect weer. Ga mij over een half uur weer omkleden en nog een uurtje of 2 rijden. Genieten van de zon, nu het nog kan. | |
ultra_ivo | woensdag 22 september 2010 @ 17:31 |
De schaatskalender is eindelijk online. Hebben ze m'n belangrijkste afstand op 20 maart geplaatst. ![]() ![]() | |
Freddeh | woensdag 22 september 2010 @ 18:46 |
Net bijna weer een motorkap van bovenop gezien. Gedetailleerde beschrijving voor bekenden in Dordrecht: De stationsweg is enigzins opgebroken en heb er al 1x lek gereden de afgelopen weken, dus ik heb mijn route tijdelijk omgelegd over de Spuiboulevard. Steekt een of andere klote pool ineens de weg over met z'n mattie in de auto en weet nog net op cm's afstand van me tot stilstand te komen. Dus ik ben momenteel er weer even van overtuigd dat al die t*&&@&^^@*&^*^^^!!!! polen het land weer uit mogen. Ze zijn toch alleen maar slecht voor onze economie. ![]() | |
Freddeh | woensdag 22 september 2010 @ 18:59 |
quote:Zo.... Frustratie is eruit, irritatie ook. Gaat weer prima, en natuurlijk mogen ze allemaal blijven. Als ze dan nu maar wel op gaan letten op straat ![]() | |
Oksel | woensdag 22 september 2010 @ 19:36 |
Ik heb een hardloper aangereden vanavond. Vent liep links op het fietspad.. dus ik wilde er rechts langs, bel ik met m'n stomme hoofd, springt hij opzij, naar rechts. Dus ik half in z'n rug, half door de berm. Dan merk je in 1 keer wel dat je meer ervaring krijgt in het rijden, want alles ging perfect ![]() | |
045represent | woensdag 22 september 2010 @ 20:17 |
Freddeh, dat was snel zeg. Al je frustratie binnen 15 minuutjes eruit ![]() @Oksel, nog schade bij de hardloper? ![]() | |
Oksel | woensdag 22 september 2010 @ 20:59 |
Neuh, volgens mij niet.. ![]() | |
Blik | woensdag 22 september 2010 @ 21:36 |
Net heerlijk gefietst. 43 kilometer, hartslag continue rond de 160, snelheid continue rond de 29-30, weinig wind. Jammer dat ik ook bijna werd aangereden op ongeveer 50 meter van mijn huis vandaan. Ik weet zeker dat hij me zelfs toen ik bijna tegen zijn auto reed, dat hij me nog steeds niet gezien had. Hij keek niet eens of er verkeer van het fietspad kwam... Naja, Opa en allochtoon is absoluut geen goede combinatie voor verkeersveiligheid... | |
Gripper | woensdag 22 september 2010 @ 21:42 |
Zo, ik ben weer terug van vakantie. Morgenochtend eens kijken of de benen nog wat kunnen na 2 weken werkeloos in een kajak gelegen te hebben... | |
FredWielergek | woensdag 22 september 2010 @ 22:03 |
Ik ga dit weekend waarschijnlijk fietsen in de omgeving Hardenberg, het lijkt me leuk om in grafschaft bentheim te fietsen, zijn daar leuke heuveltjes? Wie kan daar iets over vertellen? | |
No-P | woensdag 22 september 2010 @ 22:28 |
quote:Daar loopt een stuwwal die ook de grens passeert. Fietsen heb ik er nog nooit gedaan, maar veel stelt het geloof ik niet voor. Zie dat ze bij mij in het sportcentrum ook videocycling aanbieden in de volgende periode. Maar eens uitproberen een keer. | |
Oksel | woensdag 22 september 2010 @ 22:28 |
Morgen met m'n vriendinnetje weer eens op de fiets ![]() | |
Freddeh | woensdag 22 september 2010 @ 22:30 |
quote:Jua, moest vanaf het punt van incident nog 10 min fietsen, dus had er al wat uit kunnen fietsen. En je wil hier natuurlijk ook niet zomaar iemand kwetsen, gezien je niet van iedereen de achtergrond kent ![]() Misschien had ik niet naar hem moeten schreeuwen. Dan had ie me misschien te laat gezien en had ik écht op z'n motorkap gelegen. Vaak zijn die lui niet verzekerd en moeten ze dus cash er onderuit zien te komen. Dus had ik misschien m'n fiets kunnen vervangen en hem écht een lesje kunnen leren. Nu zat ie stom te grinniken met een sigaret in z'n bek en een 'coole' zonnebril op z'n bakkes, met z'n nagenoeg identieke (stereotypering?) mattie naast zich. Leert ie niks van... | |
Drassss | woensdag 22 september 2010 @ 22:36 |
quote:Jij was de Opa? ![]() | |
KaheemSaid | woensdag 22 september 2010 @ 23:06 |
quote:Ik heb precies hetzelfde. Gelukkig ben ik morgen rond 16:00 of 17:00 thuis, misschien heb ik er dan zin in. | |
Tommeke | woensdag 22 september 2010 @ 23:27 |
quote:In oktober een beetje aanklooien met m'n crosser. Vanaf eind oktober weer duurtrainingen en spinning. | |
Tommeke | woensdag 22 september 2010 @ 23:30 |
Ik heb vandaag een nieuwe fiets voor m'n vriendin opgehaald. Een crosser, lijkt me echt leuk. Samen een beetje crossen en vies worden. Daarna samen douchen ![]() | |
kaasplankje | donderdag 23 september 2010 @ 06:48 |
quote:Wat een sukkel, "opeens opzij springen" is ook zeer gevaarlijk. ![]() Ik reed gisteren bij Station Noord in Rdam onder 't spoor door en daar heb je aan beide kanten van de weg een smal fietspad met chicane in het tunneltje. Ik ging best hard, kmt er een vrouw tegen het verkeer in op de fiets, precies in de bocht ![]() Oja, zwaardere rijders hier die nieuwe wielen zoeken kunnen beter handgemaakte wielen nemen met 36 spaken, een stevige halfhoge velg en een mooi lopend naafje zoals Ultegra/Centaur of nog beter. Wat voor high profile wielen ga je aanschaffen Tommeke? ![]() | |
Marurk | donderdag 23 september 2010 @ 08:36 |
Afgelopen weekend trouwens voor het eerst lek gereden in een afdaling. Ging zowat met 45 km/h naar beneden en toen had ik ineens door dat ik op de velg aan het rijden was. ![]() | |
Freddeh | donderdag 23 september 2010 @ 08:39 |
Vandaag ff overgeslagen. Lichaam is wat snel moe volgens mij. | |
Captain_Fabulous | donderdag 23 september 2010 @ 08:43 |
quote:Is dat belangrijk? ![]() Oh ja, ik vergat, sommigen van julie lopen ook wel eens ![]() | |
R_B | donderdag 23 september 2010 @ 10:05 |
Eindelijk kan ik ook savonds de weg op, gisteren 2 lampjes gescoord bij de praxis. De laatste aankopen bij zo'n fiets zijn eigenlijk not done ![]() Lampje achter past mooi op het zadeltasje en lampje voor schuif ik over een kabeltje heen. Kijken wanneer ik savonds de deur uit kan. | |
Freddeh | donderdag 23 september 2010 @ 10:22 |
Zou me niet te druk maken om het uiterlijk van de fiets als ik jou was. Dan kun je echt niks meer in de winter ![]() Heb zelf ook verlichting erop zitten, zowel voor als achter. Voor komt nog een 2e lamp erop met grotere straal. Ik heb SKS Raceblades erop zitten. Een Brooks... Als ik niet de ultieme not-done-racefiets heb weet ik het niet meer ![]() | |
Drassss | donderdag 23 september 2010 @ 10:23 |
quote:Versla je ook mijn bel die met tyraps vastzit aan het stuur? ![]() | |
Tommeke | donderdag 23 september 2010 @ 10:34 |
quote:Ik ga voor 'n setje Vuelta Superlite. Maar ik denk dat ik ze pas in januari ofzo ga kopen, in de winter wil ik er niet mee fietsen ![]() | |
Freddeh | donderdag 23 september 2010 @ 10:41 |
quote:Ligt er aan wat voor bel jij hebt. Als je een K3 bel hebt win je van me, ik heb een klein zwart belletje die met een rubberbandje aan het stuur zit. Maar ik zit wel te denken aan een Airzound tegen de scholieren (en ganzen in de zomer...) ![]() | |
Drassss | donderdag 23 september 2010 @ 10:46 |
quote:Die waren helaas uitverkocht ![]() Zo Airzound is trouwens wel geniaal, maarja... Een luchthoorn voor op de fiets. Op te pompen met de fietspomp en snoeihard toeteren behoort tot de mogelijkheden. De meningen zijn zeer verdeeld, van reuze handig en noodzakelijk hebbedingetje tot asociaal martelwerktuig. Een ding is zeker: zolang je druk hebt in je luchthoorn ben je verzekerd van aandacht als je dat wilt. | |
Freddeh | donderdag 23 september 2010 @ 10:50 |
Inderdaad niet het meest sociale 'belletje', daar ben ik het mee eens. Maar asociale weggebruikers vragen om asociale reacties. En de Airzound heeft er wel de mogelijkheid op zitten om het volume te regelen, dus dan zet je hem wat zachter. Was wel ideaal geweest gisteren, tegen die idioot die me bijna meepakte op z'n motorkap. | |
twisteddlogic | donderdag 23 september 2010 @ 11:23 |
Net een Tacx gekregen ![]() | |
FJD | donderdag 23 september 2010 @ 12:54 |
Lichtjes monteren blijft een droevig moment maar ja t scheelt veel boetes 's avonds. Het argument "ik rijd alleen op goed verlichte fietspaden" telt namelijk niet. Aan de andere kant; waarom zou je je wel druk maken om de 30,- voor verlichting terwijl je ook veelvuldig door rood rijdt à 160,- ![]() | |
Superher0 | donderdag 23 september 2010 @ 13:00 |
Vanochtend in het wiel van een electrische scooter gezeten. Heerlijk, geen lawaai, geen uitlaatgassen en dat ding ging nog steeds 42. Dus schaamteloos in het kielzog gezeten en praatje gemaakt met de rijder, gecomplimeteerd met zijn bolide. Mooi Speelgoed. Al met al weer 35km en nu hopen dat het droog blijft zodat ik vanavond een uurtje of 2 kan pakken. | |
Tommeke | donderdag 23 september 2010 @ 13:03 |
Achter/naast 'n brommer fietsen is altijd leuk. Gister heb ik ook alweer met lichtjes gefietst, in het donker, in het bos ![]() | |
guitarguru | donderdag 23 september 2010 @ 13:30 |
quote:Welk type heb je gekocht? Zit er ook over na te denken... Maar ik vind het zo vreselijk saai om op mijn zolderkamer tegen een muur aan te turen! Ik hou het net 45 minuten vol op mijn hometrainer. Dan lijkt me zo'n Tacx met virtuele bergetappes op een scherm voor je, wel weer geiniger. Maar ja, daar betaal je je dan weer scheel aan... | |
Freddeh | donderdag 23 september 2010 @ 13:30 |
quote:Neem je een ipod ofzo die ook video speelt... | |
ultra_ivo | donderdag 23 september 2010 @ 13:59 |
Licht zit bij mij standaard op m'n fietsen. Net zoals spatborden en meestal een bagagedrager. (en niet te vergeten een klem voor m'n stuurtas). En dan niet van die piellichtjes maar het serieuze werk. | |
Captain_Fabulous | donderdag 23 september 2010 @ 14:00 |
quote:Mijn belletje zit met een tierap aan de stuurpen vast, en m'n fietscomputer heeft een draadje...dat ongeveer om de stuurvork gewikkeld zit, en om niet tussen het wiel te slierten ongeveer is vastgeplakt met blauw electra plakband. M'n voorvork is zwart ![]() | |
Tommeke | donderdag 23 september 2010 @ 14:07 |
quote:Mocht ik deze winter ambities hebben om 's avonds te trainen, dan koop ik zeker zo'n schijnwerper-geval ![]() | |
FJD | donderdag 23 september 2010 @ 14:13 |
quote:In Rotterdam hebben we er nog vier over, worden voorlopig toch geen avondwedstrijden meer gespeeld ![]() | |
kaasplankje | donderdag 23 september 2010 @ 19:21 |
quote:Ik heb achter een brommer één van mijn heftigste crashes ooit gemaakt, en mijn vader reed er op. ![]() in de categorie übersterke doch waargebeurde fietsverhalen ![]() | |
Tommeke | donderdag 23 september 2010 @ 20:38 |
quote: ![]() Volgend jaar wel weer, op de vrijdagavond ![]() | |
Tommeke | donderdag 23 september 2010 @ 20:39 |
quote:Vertel! ![]() Ik heb vanavond ff meegetraind met 't NCK team. Viel niet mee. Ik had m'n tijdritfiets uitgeleend en m'n zadel stond flink te hoog, dus ik kreeg aardig wat kramp en ben op een gegeven moment ook gelost. Wel functioneerden m'n gloednieuwe witte Sidi's ( ![]() | |
Marurk | donderdag 23 september 2010 @ 21:30 |
Net voor bijna 200 euro aan clubkleding besteld voor volgend jaar. Twee korte setjes met arm- en beenstukken, een windstopper met lange mouwen, twee paar sokken en handschoentjes. Toch duur die fietshobby. ![]() ![]() | |
kaasplankje | donderdag 23 september 2010 @ 21:38 |
quote: ![]() ![]() | |
kaasplankje | donderdag 23 september 2010 @ 21:45 |
Het was Februari, ongeveer een uur of 8 ´s avonds, net boven het vriespunt en al donker.Ik schat ongeveer 5 jaar geleden. Ik was met mijn pa achter de brommer gaan trainen en we reden terug naar huis, langs het kanaal tussen Alphen a/d Rijn en Boskoop, op een smal fietspad. We hadden nog maar een paar trainingen afgewerkt zo samen. Mijn vader reed op een ietwat gare rammelende scooter die geleend was van de buren. Ik weet nog dat mijn pa erg moest wennen aan dat ding en het trainen zo. We waren een beetje aan het uitbollen na een bloktraining en reden met een gangetje van 40/45 km per uur huiswaarts. Er doemde een tegenligger op in de verte. Het was een fietser. Ik zat dicht achter de brommer en reed wat aan de binnenkant, zodoende de tegenligger ruimte te geven. De tegenligger (een meisje) schrok blijkbaar van ons en maakte een flinke zwieper, vlak voor het passeren. Mijn pa schrok hiervan en kneep in zijn rem. Die rem was nogal bijterig en aangezien ik er vlak achter zat knalde ik met mijn stuur op de achterkant van de scooter. Waarschijnlijk ben ik met mijn remhendel tegen de scooter terecht gekomen want het enige wat ik me nog herinner is dat ik direct geheel over de kop ging. Ik kwam met de bovenkant van mijn hoofd op de straat terecht, rolde enkele malen over de kop en toen ik de horizon weer boven had en de grond onder, zag ik mijn Chorus-Record afgemonteerde Principia Ellipse SX team edition nog net op de rand van de kade stuiteren en met een plons in het kanaal verdwijnen, waarna hij direct naar de bodem zonk. Mijn vader was doorgereden en de tegenligger ook. Daar stond ik dan, in mijn eentje langs het kanaal, provinciale weg aan de ene kant en water aan de andere kant. Aan de overkant van het water liep een man zijn hond uit te laten, en hij had het hele gebeuren gezien. Het meisje was er waarschijnlijk snel vandoor want ik zag niets meer van haar. Mijn vader was ook doorgereden en had, zo bleek later, niets gemerkt. De man aan de overkant riep naar me of alles oké met me was. Ik riep naar hem terug dat 't mij wel goed ging maar dat mijn fiets in het kanaal verdwenen was. Mijn handen ten hemel heffend. Toen riep hij of hij geen ambulance moest bellen maar dat was volgens mij niet echt nodig. Ik was aardig gehavend maar kon alles nog bewegen. Na ongeveer 8 minuten kwam eindelijk mijn vader terug en ik vertelde hem wat er gebeurd was, en ik was natuurlijk zwaar zwaar pissig omdat hij geremd had terwijl ik in zijn wiel zat. We hadden de plaats waar mijn fiets te water was geraakt gemarkeerd en besproken eerst mij thuis te brengen zodat ik kon douchen en mijn bezwete kleding kon uittrekken. Mij pa is toen met een reddingshaak die hij even verderop had meegenomen naar mijn fiets gaan dreggen en kwam na een uurtje met fiets en al terug. De fiets had nauwelijks schade. Mijn helm was kapot, ingedeukt aan de bovenkant en boven op mijn hersenpan een dikke schaaf/blauwe plek. Verder had ik gaten in mijn kleding en schaafwonden op mijn knieën en rug. Van mijn rug en schouders heb ik nog lang last gehad, blijkbaar had mijn wervelkolom een dreun gehad, want na ruim 1 jaar voelde ik 't nog steeds af en toe. Ik kan ook niet echt meer goed met mijn rechterhand in de achterzakken van mijn fietsshirt maar dat kan ook door andere valpartijen gekomen zijn. Aldus waargebeurd en niet aangedikt. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door kaasplankje op 24-09-2010 07:11:51 ] | |
SuperWeber | vrijdag 24 september 2010 @ 15:29 |
Omdat niemand een nieuwe wilde openen, heb ik dat bij deze gedaan... Recreatief Wielrennen #60 - Voorbereid de winter in... |