Nee, ik zie liever dat winkels wat eerder en/of later bevoorraad wordenquote:Op woensdag 15 september 2010 03:04 schreef KomtTijd... het volgende:
Jij rijdt liever zelf het hele land door om je dagelijkse boodschappen te verzamelen?
Moet je ook nog chauffeurs hebben die allemaal alleen maar 's nachts willen rijden.quote:Op woensdag 15 september 2010 03:53 schreef Biogarde het volgende:
Het moet volgens mij voor die chauffeurs ook een stuk relaxter zijn 's nachts te rijden.
En zoveel duurder zal dat niet zijn. Ze verbruiken sowieso minder brandstof itt overdag wanneer ze filerijden en constant met het gaspedaal moeten spelen. Dus dat is dan al een stukje compensatie op de kosten die bedrijven maken voor het betalen van chauffeurs die in de nacht rijden.
En goederen verplaatsen zich sneller, efficiënter werken, meer ritten, bla bla, compensatie alom!
Ja. kusjesquote:Op woensdag 15 september 2010 03:04 schreef KomtTijd... het volgende:
Jij rijdt liever zelf het hele land door om je dagelijkse boodschappen te verzamelen?
en winkels die 's nachts bevoorraad willen worden.quote:Op woensdag 15 september 2010 04:45 schreef Reneuh het volgende:
[..]
Moet je ook nog chauffeurs hebben die allemaal alleen maar 's nachts willen rijden.
Klopt. En dan moeten de vrachtwagen het naar een verzamelplaats brengen en dan rijden ze het met geluidsarme apparaten weer door naar de klant.quote:Op woensdag 15 september 2010 07:52 schreef TSI het volgende:
[..]
en winkels die 's nachts bevoorraad willen worden.
In Amsterdam wil men juist niet dat er 's nachts bevoorraad wordt i.v.m. geluid. Dáár willen ze dan weer elektrische vrachtwagens of trams voor inzetten. enz.enz.
Oude garde zal er moeite mee hebben, de nieuwe mensen selecteer je erop. Er zullen er talloze zijn die het gewoon willen doen.quote:Op woensdag 15 september 2010 04:45 schreef Reneuh het volgende:
[..]
Moet je ook nog chauffeurs hebben die allemaal alleen maar 's nachts willen rijden.
Verhoudingsgewijs gebeuren er meer ongelukken met vrachtwagens dan met personenauto's hoor. En ik ben niet geïnteresseerd in de reden waarom ze langzaam rijden, want dat begrijpt iedere mongool. Het gaat mij erom dat het overal en nergens gebeurt en dat vrachtwagens daarom beter 's nachts kunnen rijden.quote:Op woensdag 15 september 2010 07:06 schreef Ploertendoder het volgende:
Dat dat inhalen irritant is snap ik, maar dat scharen, kantelen e.d. nietEr zijn vaker ongelukken met auto's dan met vrachtwagens. En dat ze niet hard door een bocht gaan.. logisch he stuk ongeduld
Een vrachtwagencombinatie weegt snel 50 ton. Dat trek je niet zomaar weg
Als je er zoveel last van hebt, waarom rijd je dan zelf niet gewoon buiten de spits om?quote:Op woensdag 15 september 2010 03:03 schreef star_gazer het volgende:
Kortom: kunnen die kutdingen niet gewoon een rijverbod krijgen tijdens de spits?
Dat auto versus vrachtwagen gezeik ken ik nu wel. Ik beaam dat vrachtwagens irritant kunnen zijn, maar dat zijn auto's ook vaak zat. En zonder vrachtwagens hebben we niks te eten. En 's nachts rijden kan misschien een oplossing zijn, maar veel winkels e.d. liggen ook in woonwijken. Leuk als er mensen liggen te slapenquote:Op woensdag 15 september 2010 13:48 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Verhoudingsgewijs gebeuren er meer ongelukken met vrachtwagens dan met personenauto's hoor. En ik ben niet geïnteresseerd in de reden waarom ze langzaam rijden, want dat begrijpt iedere mongool. Het gaat mij erom dat het overal en nergens gebeurt en dat vrachtwagens daarom beter 's nachts kunnen rijden.
Dat probeer ik regelmatig, maar ivm kantoortijden lukt dat niet altijd. Daarom pleit ik voor aanpassing van de rijtijdenwet, zodat vrachtwagens buiten de spits hun werk kunnen doen.quote:Op woensdag 15 september 2010 13:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als je er zoveel last van hebt, waarom rijd je dan zelf niet gewoon buiten de spits om?
Oplossing: Zeppelins!..quote:Op woensdag 15 september 2010 13:17 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Klopt. En dan moeten de vrachtwagen het naar een verzamelplaats brengen en dan rijden ze het met geluidsarme apparaten weer door naar de klant.
Ik zou er geen moeite mee hebben.quote:Op woensdag 15 september 2010 13:17 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Klopt. En dan moeten de vrachtwagen het naar een verzamelplaats brengen en dan rijden ze het met geluidsarme apparaten weer door naar de klant.
[..]
Oude garde zal er moeite mee hebben, de nieuwe mensen selecteer je erop. Er zullen er talloze zijn die het gewoon willen doen.
Laat dat nou exact de reden zijn waarom vrachtwagens ook in de spits rijden.quote:Op woensdag 15 september 2010 14:10 schreef star_gazer het volgende:
Dat probeer ik regelmatig, maar ivm kantoortijden lukt dat niet altijd.
Met welk doel?quote:Daarom pleit ik voor aanpassing van de rijtijdenwet, zodat vrachtwagens buiten de spits hun werk kunnen doen.
Wat dan nog? als ie jouw kant op komt duw je em toch even terugquote:Op woensdag 15 september 2010 14:22 schreef Nass het volgende:
Ik ben altijd bang dat de chauffeur in slaap valt net als ik hem wil passeren
Leuk als het supermarktpersoneel om 03.00 's nachts (o.i.d.) aanwezig moeten zijn om de wagens binnen te ladenquote:Op woensdag 15 september 2010 03:06 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Nee, ik zie liever dat winkels wat eerder en/of later bevoorraad worden
Om het wegennet te ontlasten tijdens de spitsquote:Op woensdag 15 september 2010 14:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
Laat dat nou exact de reden zijn waarom vrachtwagens ook in de spits rijden.
[..]
Met welk doel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
ja dus? wat is er mis met een 24-uurs economie?quote:Op woensdag 15 september 2010 15:41 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Leuk als het supermarktpersoneel om 03.00 's nachts (o.i.d.) aanwezig moeten zijn om de wagens binnen te laden
Wat denk je.quote:Op woensdag 15 september 2010 14:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
Laat dat nou exact de reden zijn waarom vrachtwagens ook in de spits rijden.
[..]
Met welk doel?
Met de fiets kan je vrijwel overal tussendoor, dus dit vind ik onzin.quote:Op woensdag 15 september 2010 18:19 schreef FurtiveAffaire het volgende:
Ik had vanmorgen een vrachtwagen voor me toen ik naar school toe fietste. Hij blokkeerde de weg en toen was ik bijna te laat in de les terwijl ik het normaal gemakkelijk haal
Niet bij een drukke weg waar ook nog de stoepen druk bezet zijnquote:Op woensdag 15 september 2010 18:26 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Met de fiets kan je vrijwel overal tussendoor, dus dit vind ik onzin.
Net of een paard zo over het asfalt kan schuivenquote:
Tja en voor jouw gerief moeten al die chauffeurs dus maar in de nacht de weg op of tijdens de spits 2 uur verplichte pauze nemen?quote:Op woensdag 15 september 2010 03:03 schreef star_gazer het volgende:
Kortom: kunnen die kutdingen niet gewoon een rijverbod krijgen tijdens de spits?
En jij zou zelf wel om 3 uur 's-nachts op je werk willen zijn?quote:Op woensdag 15 september 2010 16:12 schreef star_gazer het volgende:
[..]
ja dus? wat is er mis met een 24-uurs economie?
quote:Op woensdag 15 september 2010 18:37 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
En jij zou zelf wel om 3 uur 's-nachts op je werk willen zijn?
quote:Op woensdag 15 september 2010 16:11 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Om het wegennet te ontlasten tijdens de spitsJe kunt ook zelf daar iets aan doen natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat dat nog wel eens enorm tegen kan vallen, er is nu al een tekort, en men verwacht tegen in 2015 al een tekort van 58.000 chauffeurs. 's-nacht werken lijkt misschien lekker, en een hoop mensen doen een hoop voor wat toeslag. Maar als je het éénmaal een tijdje gedaan zul je merken dat het vaak vies tegenvalt. En je sociaal leven gaat er ook vaak kapot van.quote:Op woensdag 15 september 2010 13:17 schreef Biogarde het volgende:
Oude garde zal er moeite mee hebben, de nieuwe mensen selecteer je erop. Er zullen er talloze zijn die het gewoon willen doen.
Dat doen ze bij jou snachts? Hier altijd vroeg in de ochtendquote:Op woensdag 15 september 2010 18:47 schreef glaasje_water het volgende:
Wacht maar tot je naast/boven je lokale appie/super/deen woont en ze midden in de nacht komen lozen... oh nee, daar heb je geen last van in je kasteeltje
Zodat jij er zeker nog net tussen pastquote:Op woensdag 15 september 2010 15:38 schreef R-Tech het volgende:
Wat mij dan erg nuttig lijkt is een aanpassing aan vrachtwagens zodat ze automatisch afstand houden, ook al rijden ze vol gas.
Ik heb het gelezen ja. Erg tragisch natuurlijk, maar wat wil je hiermee zeggen?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:45 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag gebeurd.
[ afbeelding ]
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)bij-ongeval-a59.html
dat die dhl-truck weer te laat is met mijn pakketjequote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:47 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen ja. Erg tragisch natuurlijk, maar wat wil je hiermee zeggen?
Sorry hoor maar wel weer typisch een vrouw die tussen 2 vrachtwagens blijft hangen, dom erg dom.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:45 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag gebeurd.
[ afbeelding ]
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)bij-ongeval-a59.html
Dat vrachtwagens gevaarlijk zijn. Dat is een nadeel dat ik bij deze graag toevoeg aan mijn OP.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:47 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen ja. Erg tragisch natuurlijk, maar wat wil je hiermee zeggen?
Ok, dus jij pleit ervoor om vrachtwagens dan maar af te schaffen waardoor goederen dus maar met de personenauto of benenwagen moet worden vervoerd?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:50 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dat vrachtwagens gevaarlijk zijn. En dat is een nadeel dat ik bij deze graag toevoeg aan mijn OP.
Nee, ik zeg alleen dat ze gevaarlijk zijn.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:52 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Ok, dus jij pleit ervoor om vrachtwagens dan maar af te schaffen waardoor goederen dus maar met de personenauto of benenwagen moet worden vervoerd?
11 uur per dag werkenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:57 schreef Iuc het volgende:
Hoe kunnen wij nou buiten de spits rijden als wij 15 uur per dag werken?
Hallo, ex-nachtchauffeur hier.quote:Op woensdag 15 september 2010 19:01 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nog wel eens enorm tegen kan vallen, er is nu al een tekort, en men verwacht tegen in 2015 al een tekort van 58.000 chauffeurs. 's-nacht werken lijkt misschien lekker, en een hoop mensen doen een hoop voor wat toeslag. Maar als je het éénmaal een tijdje gedaan zul je merken dat het vaak vies tegenvalt. En je sociaal leven gaat er ook vaak kapot van.
Nee, vrachtwagens zijn niet gevaarlijk. Automobilisten zijn gevaarlijk, door al die capriolen die ze uithalen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:50 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dat vrachtwagens gevaarlijk zijn. Dat is een nadeel dat ik bij deze graag toevoeg aan mijn OP.
Inderdaad erg dom als je ertussen gaat hangen, maar het gaat hier over de nadelen van vrachtwagens. En de extreme traagheid van al die massa is er één
Nee, die achterste vrachtwagenchauffeur had beter moeten opletten of meer afstand moeten houden.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:49 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Sorry hoor maar wel weer typisch een vrouw die tussen 2 vrachtwagens blijft hangen, dom erg dom.
Wel heel erg sneu dit.
Volledig eensch!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:42 schreef RealZeus het volgende:
Maar ik moet wel zeggen dat ik me ook kapot erger aan sommige collega "chauffeurs"
Inhalen terwijl het niet mag, je vrachtwagen als machtsmiddel gebruiken, dvd kijken tijdens het rijden, dat soort grappen maken mij pislink.
En als ik het doe dan kijk ik of ik niet snel iemand hinder.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:45 schreef Iuc het volgende:
[..]
Volledig eensch!
Kijk, inhalen doe ik zo weinig mogelijk, zeker op snelwegen met 2 rijstroken. Ook al is er geen inhaalverbod.
En 30% meer personeelskosten en 30% meer brandstofkosten en 30% meer bezorgkosten en de prijzen van producten worden 30% hoger waardoor star_gazer volgende week een topic opent dat zijn dagelijkse jus-de-orange bij het ontbijt 30% duurder is geworden.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:30 schreef Iuc het volgende:
[..]
En dan komen er opeens 30% meer vrachtwagens op de weg
De gemiddelde vrachtwagen is betrouwbaarder dan de gemiddelde personenauto anders.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 00:53 schreef star_gazer het volgende:
Ik heb het over vrachtwagens. Niet over vrachtwagenchauffeurs. Dikke respect hoor, voor het dag in dag uit besturen van zo'n log monster zodat mijn jus dagvers is. Ik weet echter zeker dat er producten zat zijn die niet overlijden van een paar uur extra transit.
Dat klopt.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 00:53 schreef star_gazer het volgende:
Ik heb het over vrachtwagens. Niet over vrachtwagenchauffeurs. Dikke respect hoor, voor het dag in dag uit besturen van zo'n log monster zodat mijn jus dagvers is. Ik weet echter zeker dat er producten zat zijn die niet overlijden van een paar uur extra transit.
Lijkt me niet meer dan logisch. Je bevindt je op de weg in een extreem zwaar voertuig, dus fouten als gevolg van sufheid kunnen fataal zijn. Een beetje verstandige automobilist neemt iedere twee uur een kwartiertje pauze, dus ik vind vier en een half uur nog veel!quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 01:00 schreef Iuc het volgende:
Ik moet iedere 4 en een half uur pauze maken
Zoals? Het standaard argument dat we anders allemaal sterven van de honger of geen spulletjes hebben? Zwaar overdreven. We zullen alleen iets langer moeten wachten.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 02:42 schreef vannelle het volgende:
Ik heb echt gelachen, bedankt voor het zoveelste kuttopic.![]()
Maar ik heb goede argumenten gezien van echte chauffeurs en misschien willen de dodo's daar nog eens over nadenken?
Helaas blijkt elke vakantie weer dat er maar weinig verstandige automobilisten zijn.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 01:34 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Lijkt me niet meer dan logisch. Je bevindt je op de weg in een extreem zwaar voertuig, dus fouten als gevolg van sufheid kunnen fataal zijn. Een beetje verstandige automobilist neemt iedere twee uur een kwartiertje pauze, dus ik vind vier en een half uur nog veel!
Als er geen vrachtwagens meer zouden rijden? En hoe komt de melk van de boer bij de melkfabriek denk je?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 04:11 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Zoals? Het standaard argument dat we anders allemaal sterven van de honger of geen spulletjes hebben? Zwaar overdreven. We zullen alleen iets langer moeten wachten.
Ik zou het niet erg vinden hoor, als mijn melk een daagje korter houdbaar is.
Weet je waarom dat het standaard argument is? Omdat het waar isquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 04:11 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Zoals? Het standaard argument dat we anders allemaal sterven van de honger of geen spulletjes hebben? Zwaar overdreven. We zullen alleen iets langer moeten wachten.
Ik zou het niet erg vinden hoor, als mijn melk een daagje korter houdbaar is.
Tering wat een domme opmerking die ook totaal niet binnen de discussie past.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 09:45 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Helaas blijkt elke vakantie weer dat er maar weinig verstandige automobilisten zijn.
Een busje vol met melkbussenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 09:47 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Als er geen vrachtwagens meer zouden rijden? En hoe komt de melk van de boer bij de melkfabriek denk je?
Of wil je dat allemaal met busjes doen?
Hij begint toch over rij -en rusttijden.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:30 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Tering wat een domme opmerking die ook totaal niet binnen de discussie past.
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:46 schreef Iuc het volgende:
Vandaag weer een dodelijk ongeluk met een vrachtwagen.
Die kutchauffeur stond in België stil in de file. Hoe durft die klootzak! En dan ook nog toestaan dat een auto zich onder de oplegger boort.
Het is toch lastig blijkbaar, al dat lezen. Nergens wek ik ook maar de geringste suggestie dat vrachtwagens verbannen moeten worden. Ik zeg alleen dat ze buiten de spits moeten rijden.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:19 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Weet je waarom dat het standaard argument is? Omdat het waar is
Maar wanneer is in Nederland nog buiten de spits. Als je om 11.30u op de A27 rijdt is het nog steeds druk.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:14 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Het is toch lastig blijkbaar, al dat lezen. Nergens wek ik ook maar de geringste suggestie dat vrachtwagens verbannen moeten worden. Ik zeg alleen dat ze buiten de spits moeten rijden.
Dat was vroeger al zo.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:16 schreef Elusive het volgende:
waarom worden er geen treinen gebruikt? bouw gewoon bij elk station een laden/lossen schuur en van daaruit distribueren.... voordeel, station zit meestal in of tegen het centrum aan![]()
* Elusive patent aanvragen doet
of asfalteer desnoods alle spoorlijnen en laat hier vrachtwagens rijden![]()
komen de treinen ook nooit meer te laat![]()
kunnen de OV reizigers mooi gaan fietsen, want wat maakt het uit dat het transport naar je bureau wat langer duurt, zo belangrijk ben je niet![]()
leuk voor de omwonenden van een supermarktquote:Op woensdag 15 september 2010 16:12 schreef star_gazer het volgende:
[..]
ja dus? wat is er mis met een 24-uurs economie?
Jup, die kunnen nu ook 's nachts boodschappen doen!quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:08 schreef Evertjan het volgende:
[..]
leuk voor de omwonenden van een supermarkt
Heel veel rijden ook s'nachts maar supermarkten moet de hele dag bevooraad blijven met verse producten dus rijden ze ook overdagquote:Op woensdag 15 september 2010 03:53 schreef Biogarde het volgende:
Het moet volgens mij voor die chauffeurs ook een stuk relaxter zijn 's nachts te rijden.
En zoveel duurder zal dat niet zijn. Ze verbruiken sowieso minder brandstof itt overdag wanneer ze filerijden en constant met het gaspedaal moeten spelen. Dus dat is dan al een stukje compensatie op de kosten die bedrijven maken voor het betalen van chauffeurs die in de nacht rijden.
En goederen verplaatsen zich sneller, efficiënter werken, meer ritten, bla bla, compensatie alom!
Wauwquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:01 schreef WcPot het volgende:
Mijn vrachtauto gaat van 0 naar 80 km/h in 35 seconden
Ahja, want de begrenzer begrenst het motorvermogen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:16 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Wauw15 seconden moet mogelijk zijn als ze die begrenzer eruit slopen.
Waarom typ jij wat ik wilde typen?quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:17 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ahja, want de begrenzer begrenst het motorvermogen.
yeah right.....quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:16 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Wauw15 seconden moet mogelijk zijn als ze die begrenzer eruit slopen.
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:47 schreef Zwolsboy het volgende:
Vlotter optrekken (langer in de versnelling laten is uiteindelijk zelfs zuiniger dan loeizwaar in dezelfde versnelling laten zodat je vlot naar de 80 komt)
Meer logisch rijden dus als de bak leeg geladen is een andere rit in de buurt zoeken en vol laden zodat je niet met een lege bak terug hoeft te rijden
Volgens mij programmeert hij versnellingsbakken bij Daf, die trekken ook zo lekker door in de versnelling.quote:Op maandag 4 oktober 2010 00:38 schreef Barcaconia het volgende:
Ja, elk transportbedrijf in Nederland rijdt leeg terug naar huis en dan met een lege wagen weer terug om te gaan ladenZo hee, Zwolsboy, jij zou ondernemer moeten worden dat je zoiets bedacht kunt krijgen
![]()
![]()
Een Daf trekt redelijk snel door tot 2000 rpm.quote:Op maandag 4 oktober 2010 00:44 schreef Barcaconia het volgende:
Ja, brandstofverbruik kijkt immers geen enkele truckfabrikant of transportbedrijf naar. Iedereen moet gewoon even lekker naar 3000rpm doortrekken vanuit stilstand, dat is kei veul zuiniger volgens Zwolsboy.
Zouden die 2 punten iets met elkaar te maken kunnen hebben ?quote:Op woensdag 15 september 2010 03:03 schreef star_gazer het volgende:
* kunnen kantelen ("... vanwege een gekantelde vrachtwagen")
* komen altijd vlak voor je terecht op een klaverblad en rijden dan 40 a 50
Stekfee3, welkom op het forum maar je moet 1 ding leren. Mensen hier schreeuwen graag dingen ongehinderd door enige vorm van kennis of inzicht. Natuurlijk is elke chauffeur het met je eens hier maar dat gaat hier niet werkenquote:Op maandag 4 oktober 2010 01:34 schreef stefkee3 het volgende:
Oke, we zullen eens beginnen bij het begin,
Ik ben normaal alleen een lezer van fok, speciaal voor dit topic heb ik een account aangemaakt.
@ts, Om te beginnen:
• Zonder transport, had jij nu geen computer gehad om deze berichtjes op te typen
• Zonder transport, had jij nu geen dak boven je hoofd gehad.
• Zonder transport, had jij morgenvroeg/middag/avond niks te eten gehad.
• Zonder transport, had jij niet eens een bed gehad om in te slapen.
Kortom, als je nu weer eens bij de supermarkt staat, en je koffie is er nog niet, denk dan eens even fantsoenlijk na voordat je begint te klagen over die chauffeurs die niet doorrijden.
Ik rij in middels 3 jaar voor G snel group belgium, (waterfront weert, Spa), en door de jaren heb ik inmiddels wel ervaring.
Als jullie aankomen op een autosnelweg, en dan nog even 160 gaan rijden om vòòr een vrachtwagen te kunnen komen voor het einde van de invoegstrook, wie rijd er dan hier als een gek?
Om op een rotonde toch nog even voorrang te nemen, zodat wij met 50 ton een noodstop kunnen gaan maken.
Gek hè dat wij daar zo assiocaal van worden?
En vrachtwagens 120 laten rijden?
Laat de auto's maar netjes 80 rijden, veel beter idee in mijn ogen.
Krijgen ze ook wat meer verkeersinzicht.
Iedereen die nu nog commetaar durft te geven nodig ik uit om een dagje in mijn cabine te klimmen, om met eigen ogen te zien hoe automobilisten rijden.
En ik denk niet dat ik de enige ben die er zo over denkt, ik neem aan dat al mijn collega chauffeurs van dit forum er net zo over denken.
mvg, stefkee3
Omdat er misschien meer goederen te vervoeren zijn?quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:20 schreef Zwolsboy het volgende:Oh ja waarom is het aantal truckers fors toegenomen met 10 jaar terug?
vervoer meer via het spoor zoals vroeger en dan bij stations laad punten maken voor busjes.
Ik zie dagelijks truckers bij supermarkten die voor 1 karretje melk gaan lossenalsof je daar geld mee verdient.
Truckers zijn gewoon stront irritant op de weg laats zag ik een Poolse truck die reed DIK 100 op de snelwegrespect
En wat is dan de reden dat jullie je collega graag wilt inhalen op de snelweg ? je ziet dat dit minstens 3 minuten kost en jou collega laat het gas niet eens los waardoor je even snel naast hem ziten vervolgens kies je toch om niet in te halen en om weer terug te gaan achter je collega
![]()
Leuke post, maar ik zeg nergens dat vrachtwagens moeten verdwijnen. ik zie de noodzaak van goederenvervoer heus wel in hoor. Alleen in de spits niet. Daar moet omheen te plannen zijn.quote:Op maandag 4 oktober 2010 01:34 schreef stefkee3 het volgende:
Oke, we zullen eens beginnen bij het begin,
Ik ben normaal alleen een lezer van fok, speciaal voor dit topic heb ik een account aangemaakt.
@ts, Om te beginnen:
• Zonder transport, had jij nu geen computer gehad om deze berichtjes op te typen
• Zonder transport, had jij nu geen dak boven je hoofd gehad.
• Zonder transport, had jij morgenvroeg/middag/avond niks te eten gehad.
• Zonder transport, had jij niet eens een bed gehad om in te slapen.
Kortom, als je nu weer eens bij de supermarkt staat, en je koffie is er nog niet, denk dan eens even fantsoenlijk na voordat je begint te klagen over die chauffeurs die niet doorrijden.
Ik rij in middels 3 jaar voor G snel group belgium, (waterfront weert, Spa), en door de jaren heb ik inmiddels wel ervaring.
Als jullie aankomen op een autosnelweg, en dan nog even 160 gaan rijden om vòòr een vrachtwagen te kunnen komen voor het einde van de invoegstrook, wie rijd er dan hier als een gek?
Om op een rotonde toch nog even voorrang te nemen, zodat wij met 50 ton een noodstop kunnen gaan maken.
Gek hè dat wij daar zo assiocaal van worden?
En vrachtwagens 120 laten rijden?
Laat de auto's maar netjes 80 rijden, veel beter idee in mijn ogen.
Krijgen ze ook wat meer verkeersinzicht.
Iedereen die nu nog commetaar durft te geven nodig ik uit om een dagje in mijn cabine te klimmen, om met eigen ogen te zien hoe automobilisten rijden.
En ik denk niet dat ik de enige ben die er zo over denkt, ik neem aan dat al mijn collega chauffeurs van dit forum er net zo over denken.
mvg, stefkee3
Omdat jij nu een iPad, een flatscreen TV en een mooie audioinstallatie wilt hebben, naast je dagelijkse boodschappen. Zowel consumptie per inwoner als het aantal inwoners neemt toe dus er is VEEL meer te vervoeren.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:20 schreef Zwolsboy het volgende:
Oh ja waarom is het aantal truckers fors toegenomen met 10 jaar terug?
Per vrachtauto heb je pakweg 35 busjes nodig voor dezelfde inhoud. 35 busjes zijn ongeveer 150 meter lang tegen 16.50 van 1 vrachtwagen.quote:vervoer meer via het spoor zoals vroeger en dan bij stations laad punten maken voor busjes.
Ik zie dagelijks truckers bij supermarkten die voor 1 karretje melk gaan lossenalsof je daar geld mee verdient.
Respect voor de gevaarlijkste chauffeurs van de Nederlandse wegen? Omdat ze met 50 ton gewicht aan boord >20% te hard rijden? Nee, jij hebt het begrepen.quote:Truckers zijn gewoon stront irritant op de weg laats zag ik een Poolse truck die reed DIK 100 op de snelwegrespect
Het is vervelend als je 9 uur op een dag rijdt zonder topsnelheid te kunnen rijden. Daarnaast zijn degenen die het inhaalverbod negeren VAAK (niet altijd dus!) oostblokkers waar jij zo veel respect voor hebt. Waar geen inhaalverbod is moet je sowieso niet zeiken.quote:En wat is dan de reden dat jullie je collega graag wilt inhalen op de snelweg ? je ziet dat dit minstens 3 minuten kost en jou collega laat het gas niet eens los waardoor je even snel naast hem ziten vervolgens kies je toch om niet in te halen en om weer terug te gaan achter je collega
![]()
Nou, nee. De rechterbaan rijdt doorgaans gelijkmatiger dan de linkerbaan.quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:00 schreef Zwolsboy het volgende:
En de grooste fille veroorzakers![]()
Simpel tussen 6 en 9 geen truckers op de weg daarna kunnen ze weer erop zelfde geld tussen 4 en 6 smiddags.
99,9% van de weggebruikers hebben een stront hekel aan deze extreem slome truckers en dat merk je al helemaal bij mensen die een eigen bedrijf runnen want die zie ik ze regelmatig inhalen ondanks het inhaal verbod![]()
En met een lege bak bedoel ik puur logisch rijden.
Dus is je bak leeg zoek dan een bedrijf in de buurt die ook spullen kwijt moet en haal het op en breng dat vervolgens weg zoveel mogelijk met een volle bak laden scheelt enorm veel.
En met busjes dat is een lulverhaal ja een Partner ofzo jaMaar een Ducato Maxi met een laadklep en zon bak erop kan ook behoorlijk wat in en is veel sneller.
truckers zijn ook zelden helemaal vol geladen tot het plavond supermarkt truckers bijv die zijn hooguit tot de helft geladen omdat het niet hoger kan die dingen staan op karretjes opstapelen gaat lastig
quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:00 schreef Zwolsboy het volgende:
En de grooste fille veroorzakers![]()
Simpel tussen 6 en 9 geen truckers op de weg daarna kunnen ze weer erop zelfde geld tussen 4 en 6 smiddags.
99,9% van de weggebruikers hebben een stront hekel aan deze extreem slome truckers en dat merk je al helemaal bij mensen die een eigen bedrijf runnen want die zie ik ze regelmatig inhalen ondanks het inhaal verbod![]()
En met een lege bak bedoel ik puur logisch rijden.
Dus is je bak leeg zoek dan een bedrijf in de buurt die ook spullen kwijt moet en haal het op en breng dat vervolgens weg zoveel mogelijk met een volle bak laden scheelt enorm veel.
En met busjes dat is een lulverhaal ja een Partner ofzo jaMaar een Ducato Maxi met een laadklep en zon bak erop kan ook behoorlijk wat in en is veel sneller.
truckers zijn ook zelden helemaal vol geladen tot het plavond supermarkt truckers bijv die zijn hooguit tot de helft geladen omdat het niet hoger kan die dingen staan op karretjes opstapelen gaat lastig
Iemand heeft: 'Uit de school geklapt' gelezen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:05 schreef RealZeus het volgende:
[..]
...
Echt serieus, als dom lullen pudding was ben jij Dr. Oetker.Zelden zoveel onzin gezien, ik mag hopen dat je zit te trollen anders ben je echt knap dom.
Ik heb ook C1000 gereden en die doen dat niet. Ja, op de helft van de dag wanneer ze al 5 adressen gehad hebben staan ze misschien halfvol. Als je maar een halve wagen hebt krijg je gewoon nog wat extra adressen mee.quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:57 schreef Zwolsboy het volgende:
ik zie dagelijks C1000 truckers die laden ze tot de helft hoor![]()
Dat idee van jumbo zou enorm veel schelen![]()
1 ding is zeker truckers is gewoon 1 grote ellende op de nederlandse wegen.
Helemaal op 100 km wegen waar een geheel inhaalverbod geld zijn we kansloos voor die trucker een vrije baan die nog minstens 70 km loopt scheelt enorm veel tijd als er voorbij jaagt
Liever wat vrachtwagens op de weg en gewoon boodschappen kunnen doen dan iedere week kilometers te moeten reizen om een standaard boodschappen lijstje te vervullen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:57 schreef Zwolsboy het volgende:
ik zie dagelijks C1000 truckers die laden ze tot de helft hoor![]()
Dat idee van jumbo zou enorm veel schelen![]()
1 ding is zeker truckers is gewoon 1 grote ellende op de nederlandse wegen.
Helemaal op 100 km wegen waar een geheel inhaalverbod geld zijn we kansloos voor die trucker een vrije baan die nog minstens 70 km loopt scheelt enorm veel tijd als er voorbij jaagt
Dit zal wel G snel BV zijn geweest,quote:Op maandag 4 oktober 2010 02:13 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
G. Snel, die zag ik zeer vaak op de weg van Hulst via Antwerpen naar Bergen op Zoom, die kerels reden goed
Hef betreft met name dit stukje:quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:12 schreef star_gazer het volgende:
Leuke post, maar ik zeg nergens dat vrachtwagens moeten verdwijnen. ik zie de noodzaak van goederenvervoer heus wel in hoor. Alleen in de spits niet. Daar moet omheen te plannen zijn.
Zozo, nu kunnen we weer even vooruitquote:Op maandag 4 oktober 2010 01:34 schreef stefkee3 het volgende:
Kortom, als je nu weer eens bij de supermarkt staat, en je koffie is er nog niet, denk dan eens even fantsoenlijk na voordat je begint te klagen over die chauffeurs die niet doorrijden.
Net op de A2 bij Eindhoven. Ik zag een oma in de auto zitten en ze voegde op de snelweg in met 70 recht voor een vrachtwagen waardoor die vrachtwagen vol in de rem moest. Dat hele ding schudden natuurlijk want het ging niet soepeltjes, dat remmen met 50 ton.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 11:39 schreef Luchtkoker het volgende:
Net op de A1 net na het versmalde stuk bij afslag Den Haag, ik zie twee vrachtwagens achter elkaar rijden, schiet de ene opeens een baan naar links om de andere in te halen waardoor een personenauto volle bak op de rem moet. Die hele vrachtwagen schudden natuurlijk, want hij schoof niet soepeltjes op, nee, hij schoot echt naar links.
Vrachtwagenchauffeurs
Ik zie je punt en ik ben met je eens dat automobilisten ook echt verschrikkelijk kunnen doen, met name bejaarden, MAAR... elke gek mag in een personenauto rijden (even een rbw halen en klaar, met name oude mensen die hun rbw in de jaren 60 hebben gehaald toen er nog niemand op de weg reed en dus in feite niet echt goed aangeleerd hebben om te gaan met de drukke verkeerssituaties van hedendaags), en niet iedereen is zomaar bevoegd om een vrachtwagen vol lading te chauffreren.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 11:43 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Net op de A2 bij Eindhoven. Ik zag een oma in de auto zitten en ze voegde op de snelweg in met 70 recht voor een vrachtwagen waardoor die vrachtwagen vol in de rem moest. Dat hele ding schudden natuurlijk want het ging niet soepeltjes, dat remmen met 50 ton.
Automobilisten
Nee, want ik zeg nergens dat de chauffeurs niet doorrijden. Als je de TT leest, zie je dat de klacht gaat over vrachtWAGENS, niet over vrachtwagenCHAUFFEURS. Ofterwijl; het feit dat zo'n pleuresding vanwege zijn gewicht en omvang veel overlast geeft en niet harder kan / mag irriteert me. Chauffeurs kunnen daar ook geen tering aan doen, dat snap ik ook wel.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 11:27 schreef stefkee3 het volgende:
[..]
Dit zal wel G snel BV zijn geweest,
Ik heb het over G snel NV
[..]
Hef betreft met name dit stukje:
[..]
Zozo, nu kunnen we weer even vooruit
Dat valt mee. Zoals met eigenlijk elk overheidsding is ook de cursus voor het chauffeursdiploma redelijk verouderd. Een gesprek van 10 minuten met een gemiddelde chauffeur laat je ook zien dat het niet veel voor KAN stellen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 11:46 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Ik zie je punt en ik ben met je eens dat automobilisten ook echt verschrikkelijk kunnen doen, met name bejaarden, MAAR... elke gek mag in een personenauto rijden (even een rbw halen en klaar, met name oude mensen die hun rbw in de jaren 60 hebben gehaald toen er nog niemand op de weg reed en dus in feite niet echt goed aangeleerd hebben om te gaan met de drukke verkeerssituaties van hedendaags), en niet iedereen is zomaar bevoegd om een vrachtwagen vol lading te chauffreren.
Je zou toch zeggen dat vrachtwagenchauffeurs, die ervoor opgeleid zijn, het beter zouden moeten weten.
euh......begrenzing opgelegd door de regering?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:15 schreef Zwolsboy het volgende:
Wat is dan de reden waarom een vrachtwagen niet 95km/h bijv gaat rijden?
Dat moet toch prima kunnen?
Jij hebt echt geen idee hoe een vrachtwagen rijdt geloof ik.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:15 schreef Zwolsboy het volgende:Dat optrekken met lading erin snap ik wel dat dat niet in een paar tellen gedaan is.
Maar transport busjes waren vroeger ook sloom (tot 10 jaar geleden) maar bijv een Peugeot boxer 2.2 HDI / 3.0 HDI trekt de meeste personen autos eruit.
Als ze het optrek vermogen van een trucker wat verhogen zou enorm schelen lijkt me helemaal bij invoegstroken bij 100 km wegen als je dan zon vrachtwagen ziet invoegen waar de invoegstrook kort is komt die met veel geluk net 60 km/h erop en dan mogen wij flink op de remJa wij rijden daar 110.
Die ben ik wel met je eens, al zijn het natuurlijk niet alleen vrachtwagenchauffeurs die dit doen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:15 schreef Zwolsboy het volgende:Wat mij wel opvalt in de stad rijden ze vaak 65/70 op 50 km wegen en dat vind ik ik weer gevaarlijk met al die kinderen en fietsers langs de weg...
Ah juist. Jij mag wel je rechterbeen strekken op het gaspedaal maar als iemand anders het doet is het ineens niks.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:15 schreef Zwolsboy het volgende:k werk trouwens om de hoek(bakkerij) en smorgens om 4 uur laad ik de bus vol en we rijden heel oost NL rond en ja ik weet als we te laat zijn klagen mensen maar daar trappen wij onze rechterpoot graag voor in... krijg vaak complimentjes dat wij optijd zijn en dat veel andere bezorgers nog wat van kunnen leren niet alleen het rijden maar ook het laden en lossen doen ze zo sloom met veel gepraat telkens een bak koffie...C1000 truckers staan daar bekend om want dat zie ik dagelijks.
Ga even naar school terug..quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:15 schreef Zwolsboy het volgende:
Wat is dan de reden waarom een vrachtwagen niet 95km/h bijv gaat rijden?
Dat moet toch prima kunnen?
Dat optrekken met lading erin snap ik wel dat dat niet in een paar tellen gedaan is.
Maar transport busjes waren vroeger ook sloom (tot 10 jaar geleden) maar bijv een Peugeot boxer 2.2 HDI / 3.0 HDI trekt de meeste personen autos eruit.
Als ze het optrek vermogen van een trucker wat verhogen zou enorm schelen lijkt me helemaal bij invoegstroken bij 100 km wegen als je dan zon vrachtwagen ziet invoegen waar de invoegstrook kort is komt die met veel geluk net 60 km/h erop en dan mogen wij flink op de remJa wij rijden daar 110.
Wat mij wel opvalt in de stad rijden ze vaak 65/70 op 50 km wegen en dat vind ik ik weer gevaarlijk met al die kinderen en fietsers langs de weg...
Ik werk trouwens om de hoek(bakkerij) en smorgens om 4 uur laad ik de bus vol en we rijden heel oost NL rond en ja ik weet als we te laat zijn klagen mensen maar daar trappen wij onze rechterpoot graag voor in... krijg vaak complimentjes dat wij optijd zijn en dat veel andere bezorgers nog wat van kunnen leren niet alleen het rijden maar ook het laden en lossen doen ze zo sloom met veel gepraat telkens een bak koffie...C1000 truckers staan daar bekend om want dat zie ik dagelijks.
vannelle, jij bent ook vrachtwagen chauffeur?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
euh......begrenzing opgelegd door de regering?
[..]
Jij hebt echt geen idee hoe een vrachtwagen rijdt geloof ik.
Pk's hebben we genoeg (eigenlijk nooit genoeg) maar om 30 ton lading + eigen gewicht op gang te krijgen kost nou eenmaal tijd. Heeft iets met natuurkundige wetten te maken.
[..]
Die ben ik wel met je eens, al zijn het natuurlijk niet alleen vrachtwagenchauffeurs die dit doen.
I
[..]
Ah juist. Jij mag wel je rechterbeen strekken op het gaspedaal maar als iemand anders het doet is het ineens niks.
Leuk dat je complimentjes krijgt, altijd fijn die waardering voor je werk.
Maar gun dat een ander ook en ga niet lopen roepen over dingen waar je duidelijk geen verstand van hebt.
Begrenzing bedoel ik puur mee schaf die wet af of verhoog hem op veel stukken is dat best mogelijk.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
euh......begrenzing opgelegd door de regering?
[..]
Jij hebt echt geen idee hoe een vrachtwagen rijdt geloof ik.
Pk's hebben we genoeg (eigenlijk nooit genoeg) maar om 30 ton lading + eigen gewicht op gang te krijgen kost nou eenmaal tijd. Heeft iets met natuurkundige wetten te maken.
[..]
Die ben ik wel met je eens, al zijn het natuurlijk niet alleen vrachtwagenchauffeurs die dit doen.
I
[..]
Ah juist. Jij mag wel je rechterbeen strekken op het gaspedaal maar als iemand anders het doet is het ineens niks.
Leuk dat je complimentjes krijgt, altijd fijn die waardering voor je werk.
Maar gun dat een ander ook en ga niet lopen roepen over dingen waar je duidelijk geen verstand van hebt.
Lol, een volle vuilniswagen zit ook al gauw rond de 29 tot 30 ton.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:16 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Begrenzing bedoel ik puur mee schaf die wet af of verhoog hem op veel stukken is dat best mogelijk.
30 ton zit lang niet in elke trucker ja beton truckers jamaar die C1000 / AH truckers niet.
Dat niet alleen vrachtwagens te hard rijden ook mee eens mijn mening in de stad te hard meteen hard aanpakken maar op 100 km wegen of snelwegen denk ik daar anders over.
Er zijn eenmaal dondersveel mensen die een hekel aan truckers hebben en gevaarlijke inhaal acties voeren (nee ik niet godzijdank) dat moet gewoon anders kunnen meer via het spoor en diverse laad punten of wat iemand in dit topic zei soort van zeppelings met speciale laadpunten boven de supermarkten...
Zie trouwens ook best vaak vrachtwagen topics hierzo
Jeps, als ik tijd heb rij ik ook vrachtwagen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:46 schreef EuroBirdV8 het volgende:
[..]
vannelle, jij bent ook vrachtwagen chauffeur?
eigenlijk zouden wij eens een hele week, of zelfs een maand het hele truck verkeer moeten stopzetten![]()
immers geen transport, ook geen goederen voor de zeurende ant-vrachtwagen volk.
denk dat heel ons economie op zijn gat gaat
En hoe komen die spullen bij het spoor denk je? En hoe vanaf transport per trein verder?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:16 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Begrenzing bedoel ik puur mee schaf die wet af of verhoog hem op veel stukken is dat best mogelijk.
30 ton zit lang niet in elke trucker ja beton truckers jamaar die C1000 / AH truckers niet.
Dat niet alleen vrachtwagens te hard rijden ook mee eens mijn mening in de stad te hard meteen hard aanpakken maar op 100 km wegen of snelwegen denk ik daar anders over.
Er zijn eenmaal dondersveel mensen die een hekel aan truckers hebben en gevaarlijke inhaal acties voeren (nee ik niet godzijdank) dat moet gewoon anders kunnen meer via het spoor en diverse laad punten of wat iemand in dit topic zei soort van zeppelings met speciale laadpunten boven de supermarkten...
Zie trouwens ook best vaak vrachtwagen topics hierzo
Wat denk je dat die jongens van c1000/AH vervoeren? Alleen toiletpapier en chips?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:16 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Begrenzing bedoel ik puur mee schaf die wet af of verhoog hem op veel stukken is dat best mogelijk.
30 ton zit lang niet in elke trucker ja beton truckers jamaar die C1000 / AH truckers niet.
Dat niet alleen vrachtwagens te hard rijden ook mee eens mijn mening in de stad te hard meteen hard aanpakken maar op 100 km wegen of snelwegen denk ik daar anders over.
Er zijn eenmaal dondersveel mensen die een hekel aan truckers hebben en gevaarlijke inhaal acties voeren (nee ik niet godzijdank) dat moet gewoon anders kunnen meer via het spoor en diverse laad punten of wat iemand in dit topic zei soort van zeppelings met speciale laadpunten boven de supermarkten...
Zie trouwens ook best vaak vrachtwagen topics hierzo
en nog topzwaar ook als je duo bakken rijdquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:44 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Lol, een volle vuilniswagen zit ook al gauw rond de 29 tot 30 ton.
Ninja-edit: ergo, je weet niet waar je over praat
Dit idee bedoel ik dus moet mogelijk zijn in de toekomstquote:Op woensdag 15 september 2010 14:20 schreef Tism het volgende:
[..]
Oplossing: Zeppelins!..![]()
Laat vrachtwagens naar terminals rijden aan de rand van een stad en daar laden en lossen, vervolgens vervoeren geluidloze Zeppelins met vier keer het laadvermogen van een vrachtwagen de goederen naar de plek van bestemming in het drukke centrum van een stad, laden en lossen gebeurt vanaf de daarvoor aangepaste daken die dan uitgerust zijn van een laad en los platform, die als men ze tijdelijk niet gebruikt, dan eventueel ook nog eens kan voorzien van zonnepanelen die weer energie opwekken om de buurt voor stroom te voorzien..
Je weet duidelijk niet waar je over praat. Zelfs een lege vrachtwagen (trekker-oplegger, ongeveer 17 ton leeg) weegt dus nog gewoon 17.000 kilo. Om dit in beweging te krijgen hebben supermarkttrekkers meestal zo'n 300~350 PK aan boord (ideale verhouding tussen brandstofkosten, jouw boodschappen dus, en trekkracht).quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:16 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Begrenzing bedoel ik puur mee schaf die wet af of verhoog hem op veel stukken is dat best mogelijk.
30 ton zit lang niet in elke trucker ja beton truckers jamaar die C1000 / AH truckers niet.
Dat niet alleen vrachtwagens te hard rijden ook mee eens mijn mening in de stad te hard meteen hard aanpakken maar op 100 km wegen of snelwegen denk ik daar anders over.
Er zijn eenmaal dondersveel mensen die een hekel aan truckers hebben en gevaarlijke inhaal acties voeren (nee ik niet godzijdank) dat moet gewoon anders kunnen meer via het spoor en diverse laad punten of wat iemand in dit topic zei soort van zeppelings met speciale laadpunten boven de supermarkten...
Zie trouwens ook best vaak vrachtwagen topics hierzo
Edit: een vrachtwagen KAN weldegelijk snel optrekken als ie leeg isquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:39 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Je weet duidelijk niet waar je over praat. Zelfs een lege vrachtwagen (trekker-oplegger, ongeveer 17 ton leeg) weegt dus nog gewoon 17.000 kilo. Om dit in beweging te krijgen hebben supermarkttrekkers meestal zo'n 300~350 PK aan boord (ideale verhouding tussen brandstofkosten, jouw boodschappen dus, en trekkracht).
Om deze 350 PK elke keer die 17.000 kilo zonder brokken op te laten trekken zijn ook de versnellingbakken en differentielen flink zwaar uitgevoerd. Als het kapot gaat kost het immers tijd en geld en dan zijn ook jouw boodschappen weer duurder.
Die zware versnellingsbakken moeten geschakeld kunnen worden en omdat dat zo zwaar is uitgevoerd schakelt dat niet zo snel als een auto. Dat kost dus tijd.
Bottomline(s):
1. Een vrachtwagen KAN helemaal niet snel optrekken want dan gaat alles kapot.
2. Jij weet niet waar je over praat.
Nogmaals, hoe komen de goederen bij de zeppelins?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:33 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Dit idee bedoel ik dus moet mogelijk zijn in de toekomst
Dat oude systeem met laden en lossen moet gewoon anders kunnen.
Als ik leeg ben schakel ik maar 3x.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:53 schreef EuroBirdV8 het volgende:
[..]
Edit: een vrachtwagen KAN weldegelijk snel optrekken als ie leeg is![]()
handgeschakeld 16 versnellingsbak....4Laag, 4Hoog, en de hoog en laag gesplitst in een halve.......
en je hoeft niet als een gek elk versnelling te pakken als je leeg bent![]()
zoals ik meestal schakel:
als ik leeg ben.
3L, 5H, 6H ,7H , 8H, 8H 1/2........
en als ik geladen ben, geen zwaar container , dan gebruik ik:
2L, 4L, 5H etc
automaat is weer een ander verhaal, maar kan wel zeggen dat tegenwoordig de automaat op verschillend gewicht, op zijn manier goed kan schakelen.
maar waarom trekken veel vrachtwagen toch niet snel op?
eenvoudig. niet om verbruik, maar om tijd![]()
zolang dat men niet betaald krijgt per vracht, maar per uur..... waarom zou je je dan als beroepschauffeur dan gaan haasten?
Klopt, ben blij dat het nu al duidelijk is.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:55 schreef Zwolsboy het volgende:Dan weet ik niet waar ik over praat...
![]()
Maar de toekomst ontwikkeling zal hier wel verandering in brengen transport enzo.
Jammer genoeg hebben wij last van elkaar op de weg samen moeten we eruit zien te komen.
Wat ik vaak wel doe is bij T kruisingen als dan een vrachtwagen linksaf wilt en het is druk krijgt die nauwlijks de kans om erop te kunnen dan laat ik gas los of ga ik soms zelfs stoppen dan toeteren ze welleens naar mijquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:01 schreef vannelle het volgende:
[..]
Klopt, ben blij dat het nu al duidelijk is.![]()
Maar idd, we moeten het op de weg oplossen, beetje begrip kan geen kwaad.
Het zijn nou eenmaal verschillende voertuigen en dus gedraagt zich dat anders op de weg.
Ik zal je nooit expres dwars zitten en jij mij hopelijk ook niet.
Verkeer is nou eenmaal een sociaal gebeuren, geven en nemen.
Als je dat niet kan hoor je niet in het verkeer thuis.
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:53 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nogmaals, hoe komen de goederen bij de zeppelins?
En als die geland is, hoe gaat het verder vervoerd worden?
Of wou je met zeppelins langs de supermarkt?
Wat die gene op de 1e pagina zei.quote:
Jonguh! Jullie kuttruckers moeten gewoon eens een beetje gas geven jonguh!!!! Dan kan ik met menne corsa gsi met 18miljoenmiljard pk tenminste doorrijden!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
En hoe komen die spullen bij het spoor denk je? En hoe vanaf transport per trein verder?
En zeppelings bestaan niet, als je zeppelins bedoelt: hoe krijg je de vracht bij zo'n ding? En er weer vandaan?
Echt, je bent echt vreselijk kortzichtig bezig.
Als ik nou zeg dat ik last van jouw soort op de weg heb, stop je dan ook met op bepaalde tijden rijden?
Ik vind het irritanter dat m'n wekker klinkt als een vrachtwagen die achteruit rijdt.quote:Op woensdag 15 september 2010 03:17 schreef EppoVonHaenenschnaer het volgende:
het enige irritante aan vrachtwagens is is dat ze net zo klinken als je wekkerradioalarm als ze achteruit rijden.
Ja dat dus. Meteen artikeltje 5 aan meneer zijn broek en een maand niet rijden. Ontslag? Pech, had ie maar eerder aan moeten denken.quote:
Artikel 5quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:58 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ja dat dus. Meteen artikeltje 5 aan meneer zijn broek en een maand niet rijden. Ontslag? Pech, had ie maar eerder aan moeten denken.
Artikel 5: onnodig hinderen van verkeer. Lijkt me hier wel van toepassing. En klevende idioten zijn niet nodig als die paupertruckers gewoon netjes rechts rijdenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:21 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Artikel 5HAHAHAHAH
Artikel 5 kan je beter aan de ongeduldige klevende idioten uitdelen die er achter hangen.
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:35 schreef r8ality het volgende:
[..]
Artikel 5: onnodig hinderen van verkeer. Lijkt me hier wel van toepassing. En klevende idioten zijn niet nodig als die paupertruckers gewoon netjes rechts rijden.
Wie kent hier artikel 5 niet dom truckertje?quote:Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Je aan de snelheid houden valt niet onder hinderen. Dat een vrachtwagen zonder gevaar probeert te inhalen leidt ook niet tot gevaar of echte hinder. Je neemt hinder veel te letterlijk, dat iemand langzamer rijdt dan de maximumsnelheid wilt niet zeggen dat je dan het overige verkeer gevaarlijk aan het hinderen bent. Als iemand op de autosnelweg rijdt en 100 kilometer per uur op de linkerbaan rijdt terwijl je vrachtwagens aan het inhalen bent ofzo krijg je daar echt geen artikel 5 voor. Artikel 5 is ook bedoeld voor overtredingen die niet in andere artikelen geregeld zijn. Ik moet trouwens de eerste persoon die een boete krijgt langzaam rijden nog tegenkomen (waarbij hij wel boven de minimumsnelheid blijft).quote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:43 schreef r8ality het volgende:
[..]
Wie kent hier artikel 5 niet dom truckertje?
Vrachtwagen inhalen = file = linkerbaanmongolen = ongelukken = meer file. Vandaar dat ik het een artikel 5 vind.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 00:28 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Je aan de snelheid houden valt niet onder hinderen. Dat een vrachtwagen zonder gevaar probeert te inhalen leidt ook niet tot gevaar of echte hinder. Je neemt hinder veel te letterlijk, dat iemand langzamer rijdt dan de maximumsnelheid wilt niet zeggen dat je dan het overige verkeer gevaarlijk aan het hinderen bent. Als iemand op de autosnelweg rijdt en 100 kilometer per uur op de linkerbaan rijdt terwijl je vrachtwagens aan het inhalen bent ofzo krijg je daar echt geen artikel 5 voor. Artikel 5 is ook bedoeld voor overtredingen die niet in andere artikelen geregeld zijn. Ik moet trouwens de eerste persoon die een boete krijgt langzaam rijden nog tegenkomen (waarbij hij wel boven de minimumsnelheid blijft).
En nee, ik ben geen trucker, maar gewoon een automobilist die alleen niet zo gefrustreerd, ongeduldig, egocentrisch en idioot reageert zoals mensen als jijEn ik durf wel zeker te zeggen dat dát soort mensen meer problemen en ongelukken veroorzaken dan de chauffeur van het bovenstaand filmpje.
Ja maar in de wet gaat het er niet om wat jij vindt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:31 schreef r8ality het volgende:
[..]
Vrachtwagen inhalen = file = linkerbaanmongolen = ongelukken = meer file. Vandaar dat ik het een artikel 5 vind.
Nee in dat filmpje is het heel rustig qua auto'squote:
Nee klopt. Gelukkig mogen andere mensen beslissen wat wel of niet goed is, zonder ook maar een greintje praktijkkennis te hebbenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:52 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Ja maar in de wet gaat het er niet om wat jij vindt.
Nou, je ziet er al gauw twee of drie. En dan nog, de weg is van iedereen, ook van de truckers die voor dag en dauw op pad zijn om mijn vreten in de supermarkt te krijgen. Als er geen inhaalverbod geldt, gaan ze wat mij betreft hun gangquote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:54 schreef r8ality het volgende:
[..]
Nee in dat filmpje is het heel rustig qua auto's.
Dus, artikel 5 voor de linkerbaanmongolen omdat zij niet goed anticiperen op de situatie.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:31 schreef r8ality het volgende:
[..]
Vrachtwagen inhalen = file = linkerbaanmongolen = ongelukken = meer file. Vandaar dat ik het een artikel 5 vind.
Ken je de transport CAO? Nee, hou dan alsjeblieft je mond.quote:Op woensdag 15 september 2010 03:53 schreef Biogarde het volgende:
Het moet volgens mij voor die chauffeurs ook een stuk relaxter zijn 's nachts te rijden.
En zoveel duurder zal dat niet zijn. Ze verbruiken sowieso minder brandstof itt overdag wanneer ze filerijden en constant met het gaspedaal moeten spelen. Dus dat is dan al een stukje compensatie op de kosten die bedrijven maken voor het betalen van chauffeurs die in de nacht rijden.
En goederen verplaatsen zich sneller, efficiënter werken, meer ritten, bla bla, compensatie alom!
Oh zeker. Maar dan moet je 20 klapjosti's aanhouden. Een vrachtwagen is veel makkelijkerquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:20 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Dus, artikel 5 voor de linkerbaanmongolen omdat zij niet goed anticiperen op de situatie.
Och och, dat eeuwige gemiep over vreten in de supermarktquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:03 schreef Treinkopper het volgende:
[..]
Nou, je ziet er al gauw twee of drie. En dan nog, de weg is van iedereen, ook van de truckers die voor dag en dauw op pad zijn om mijn vreten in de supermarkt te krijgen. Als er geen inhaalverbod geldt, gaan ze wat mij betreft hun gang. Gefrustreerde josti's die er vervolgens met 10 centimeter tussenafstand achter gaan hangen, díe veroorzaken nog eerder ellende.
Of hoe dom vrachtwagenchauffeurs zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:06 schreef Redbaron het volgende:
altijd leuk om te lezen hoe egoistisch men in nederland eigenlijk is...als IK maar op tijd op mn bestemming ben..
dat een vwchauf daardoor maar niet meer mag inhalen/'snachts moet rijden is natuurlijk DE oplossing
Ja jammer dan. Dan houden ze maar wat afstand.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:22 schreef Zwolsboy het volgende:
Kan ook zijn omdat ze een vrije baan voor hun snuit willen?
Lijkt me irritant als je met 1 meter afstand naar zon bak kijkt(zie je vaak)
Waardoor er weer een auto tussenschiet die vervolgens geplet wordt als er even gouw een filetje opduikt?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:24 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja jammer dan. Dan houden ze maar wat afstand.
Als er een auto tussen komt kun je alsnog meer afstand nemenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:28 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Waardoor er weer een auto tussenschiet die vervolgens geplet wordt als er even gouw een filetje opduikt?
Neem eerst eens wat praktijkervaring voordat je hier begint te blaten
Gas terugnemen, terug naar 75, vervolgens een vrachtwagen achter je die wel 85 rijdt die gaat je weer inhalen omdat je traag bent en je begint van vooraf aan met zeiken.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:29 schreef r8ality het volgende:
[..]
Als er een auto tussen komt kun je alsnog meer afstand nemen.
Dat boodschappen argument altijd in vrachtwagentopicsquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:31 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Gas terugnemen, terug naar 75, vervolgens een vrachtwagen achter je die wel 85 rijdt die gaat je weer inhalen omdat je traag bent en je begint van vooraf aan met zeiken.
Daarnaast neem je afstand en klapt er weer een auto tussen, dan kun je net zo goed de hele weg 75 rijden en dan kost het weer te veel tijd en geld waardoor jouw boodschappen weer duurder worden.
Waarom is dat ongelooflijk? Het is de enige reden dat vrachtwagens rondrijden, dus waarom is dat een slecht argument?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:36 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat boodschappen argument altijd in vrachtwagentopicsOngelooflijk.
Het eeuwige tegenargument van de haastnerds dat vrachtwagens "files veroorzaken" en "het verkeer lamleggen" vind ik nou ook niet echt sterkquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:36 schreef kikoooooo het volgende:
Dat boodschappen argument altijd in vrachtwagentopicsOngelooflijk.
Als de ene vrachtwagen 85 kan en de andere 82, en degene die 85 kan, mag maximaal 82, dan worden mijn boodschappen echt niet duurder hoorquote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:08 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Waarom is dat ongelooflijk? Het is de enige reden dat vrachtwagens rondrijden, dus waarom is dat een slecht argument?
Niet op de A15quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:05 schreef Redbaron het volgende:
ook zonder ons heb jij geen kleren aan je lijf..
als je nu eens begint met thuiswerken of carpoolen heb jij minder om te zeiken. Want als je in de file kijkt hoeveel er alleen in die dikke dure wagen zitten weet je gelijk waarom er daadwerkelijk file is
inderdaad.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:06 schreef Redbaron het volgende:
altijd leuk om te lezen hoe egoistisch men in nederland eigenlijk is...als IK maar op tijd op mn bestemming ben..
dat een vwchauf daardoor maar niet meer mag inhalen/'snachts moet rijden is natuurlijk DE oplossing
En het leuke is dat dat egoisme juist de oorzaak is van alle files. Daardoor gaat men kleven, moet men boven op de rem etc...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:06 schreef Redbaron het volgende:
altijd leuk om te lezen hoe egoistisch men in nederland eigenlijk is...als IK maar op tijd op mn bestemming ben..
dat een vwchauf daardoor maar niet meer mag inhalen/'snachts moet rijden is natuurlijk DE oplossing
Net zolang tot ik uiteindelijk stil sta bedoel je?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:29 schreef r8ality het volgende:
[..]
Als er een auto tussen komt kun je alsnog meer afstand nemen.
Dat geldt voor al het andere verkeer net zo goedquote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:11 schreef kikoooooo het volgende:
Kortom: inhalen is nergens voor nodig. Gemiddeld kunnen ze hun maximumsnelheid toch niet halen.
Loon van de chauffeur 150% tot 200%, personeel bestemming, etc etc.quote:Op woensdag 15 september 2010 03:53 schreef Biogarde het volgende:
Het moet volgens mij voor die chauffeurs ook een stuk relaxter zijn 's nachts te rijden.
En zoveel duurder zal dat niet zijn
99% van alle onnatuurlijke objecten om jou heen is daar mede dankzij vrachtverkeer. Ik merk nu wel dat je dit argument weigert te begrijpen..quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:36 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat boodschappen argument altijd in vrachtwagentopicsOngelooflijk.
Ik durf erop te wedden dat als er een algeheel inhaal verbod zou zijn, dat jij dat merkt in je knip.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:11 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Als de ene vrachtwagen 85 kan en de andere 82, en degene die 85 kan, mag maximaal 82, dan worden mijn boodschappen echt niet duurder hoor
Kortom: inhalen is nergens voor nodig. Gemiddeld kunnen ze hun maximumsnelheid toch niet halen.
Nee, BMW X5-rijders mogen dat gewoon.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:58 schreef Zwolsboy het volgende:
Wij zijn net zo schuldig hoor aan filles...![]()
Wat dacht je van grote autos en maar 1 mens erin?
een 3 keer een BMW x5 kunnen 5 twingos voor in de plaats
Of wat dacht je van die lange Sedan autos? hoeveel ruimte die welniet vreten en hoevaak zitten ze met zn 4en 5en in?
En vrouwlief maar in een Alto rondrijden met 3 kinderen erbij
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |