abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 september 2010 @ 03:03:31 #1
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_86449426
Serieus, wat zijn die dingen enorm irritant :r Laat ik het even opsommen.

Vrachtwagens:

* kunnen scharen ("... vanwege een geschaarde vrachtwagen")
* kunnen kantelen ("... vanwege een gekantelde vrachtwagen")
* krijgen vaak pech ("... vanwege een vrachtwagen met pech")
* halen vaak met 1km/u snelheidsverschil een hele colonne andere vrachtwagens in op een tweebaansweg (A15 :r)
* komen altijd vlak voor je terecht op een klaverblad en rijden dan 40 a 50
* trekken irritant langzaam op
* obstrueren je zicht als je er al dan niet noodgedwongen achter zit
* gooien je hele ruit vol met spray als het regent
* geven je een dreun van wind als je er voorbij rijdt

En zo is er vast wel meer te verzinnen.

Kortom: kunnen die kutdingen niet gewoon een rijverbod krijgen tijdens de spits?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_86449429
Jij rijdt liever zelf het hele land door om je dagelijkse boodschappen te verzamelen?
  woensdag 15 september 2010 @ 03:06:45 #3
77130 star_gazer
pi_86449433
quote:
Op woensdag 15 september 2010 03:04 schreef KomtTijd... het volgende:
Jij rijdt liever zelf het hele land door om je dagelijkse boodschappen te verzamelen?
Nee, ik zie liever dat winkels wat eerder en/of later bevoorraad worden :*
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_86449457
het enige irritante aan vrachtwagens is is dat ze net zo klinken als je wekkerradioalarm als ze achteruit rijden.
  woensdag 15 september 2010 @ 03:53:09 #5
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_86449534
Het moet volgens mij voor die chauffeurs ook een stuk relaxter zijn 's nachts te rijden.

En zoveel duurder zal dat niet zijn. Ze verbruiken sowieso minder brandstof itt overdag wanneer ze filerijden en constant met het gaspedaal moeten spelen. Dus dat is dan al een stukje compensatie op de kosten die bedrijven maken voor het betalen van chauffeurs die in de nacht rijden.

En goederen verplaatsen zich sneller, efficiënter werken, meer ritten, bla bla, compensatie alom!
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_86449600
quote:
Op woensdag 15 september 2010 03:53 schreef Biogarde het volgende:
Het moet volgens mij voor die chauffeurs ook een stuk relaxter zijn 's nachts te rijden.

En zoveel duurder zal dat niet zijn. Ze verbruiken sowieso minder brandstof itt overdag wanneer ze filerijden en constant met het gaspedaal moeten spelen. Dus dat is dan al een stukje compensatie op de kosten die bedrijven maken voor het betalen van chauffeurs die in de nacht rijden.

En goederen verplaatsen zich sneller, efficiënter werken, meer ritten, bla bla, compensatie alom!
Moet je ook nog chauffeurs hebben die allemaal alleen maar 's nachts willen rijden.
I spoke proper England since I was a children.
pi_86449818
Dat dat inhalen irritant is snap ik, maar dat scharen, kantelen e.d. niet :') Er zijn vaker ongelukken met auto's dan met vrachtwagens. En dat ze niet hard door een bocht gaan.. logisch he stuk ongeduld :') Een vrachtwagencombinatie weegt snel 50 ton. Dat trek je niet zomaar weg :')
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_86449858
quote:
Op woensdag 15 september 2010 03:04 schreef KomtTijd... het volgende:
Ja. kusjes
Lost my ipod :`(
  woensdag 15 september 2010 @ 07:14:17 #9
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_86449863
Terechte klacht Ts. Waar je helemaal de pleuris van krijgt is als zo'n pikhoofd meent een van zijn collega's te moeten gaan inhalen. Vervolgens daarmee de hele zaak dichtzet voor de overige weggebruikers.
Laat dat volkje maar 's nachts rijden. :W
Qui habet aures audiendi audiat
pi_86450119
quote:
Op woensdag 15 september 2010 04:45 schreef Reneuh het volgende:

[..]

Moet je ook nog chauffeurs hebben die allemaal alleen maar 's nachts willen rijden.
en winkels die 's nachts bevoorraad willen worden.

In Amsterdam wil men juist niet dat er 's nachts bevoorraad wordt i.v.m. geluid. Dáár willen ze dan weer elektrische vrachtwagens of trams voor inzetten. enz.enz.
  woensdag 15 september 2010 @ 13:17:26 #11
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_86458048
quote:
Op woensdag 15 september 2010 07:52 schreef TSI het volgende:

[..]

en winkels die 's nachts bevoorraad willen worden.

In Amsterdam wil men juist niet dat er 's nachts bevoorraad wordt i.v.m. geluid. Dáár willen ze dan weer elektrische vrachtwagens of trams voor inzetten. enz.enz.
Klopt. En dan moeten de vrachtwagen het naar een verzamelplaats brengen en dan rijden ze het met geluidsarme apparaten weer door naar de klant.

quote:
Op woensdag 15 september 2010 04:45 schreef Reneuh het volgende:

[..]

Oude garde zal er moeite mee hebben, de nieuwe mensen selecteer je erop. Er zullen er talloze zijn die het gewoon willen doen.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  woensdag 15 september 2010 @ 13:48:50 #12
77130 star_gazer
pi_86459201
quote:
Op woensdag 15 september 2010 07:06 schreef Ploertendoder het volgende:
Dat dat inhalen irritant is snap ik, maar dat scharen, kantelen e.d. niet :') Er zijn vaker ongelukken met auto's dan met vrachtwagens. En dat ze niet hard door een bocht gaan.. logisch he stuk ongeduld :') Een vrachtwagencombinatie weegt snel 50 ton. Dat trek je niet zomaar weg :')
Verhoudingsgewijs gebeuren er meer ongelukken met vrachtwagens dan met personenauto's hoor. En ik ben niet geïnteresseerd in de reden waarom ze langzaam rijden, want dat begrijpt iedere mongool. Het gaat mij erom dat het overal en nergens gebeurt en dat vrachtwagens daarom beter 's nachts kunnen rijden.
-
pi_86459395
quote:
Op woensdag 15 september 2010 03:03 schreef star_gazer het volgende:

Kortom: kunnen die kutdingen niet gewoon een rijverbod krijgen tijdens de spits?
Als je er zoveel last van hebt, waarom rijd je dan zelf niet gewoon buiten de spits om? :?
pi_86459522
quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:48 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Verhoudingsgewijs gebeuren er meer ongelukken met vrachtwagens dan met personenauto's hoor. En ik ben niet geïnteresseerd in de reden waarom ze langzaam rijden, want dat begrijpt iedere mongool. Het gaat mij erom dat het overal en nergens gebeurt en dat vrachtwagens daarom beter 's nachts kunnen rijden.
Dat auto versus vrachtwagen gezeik ken ik nu wel. Ik beaam dat vrachtwagens irritant kunnen zijn, maar dat zijn auto's ook vaak zat. En zonder vrachtwagens hebben we niks te eten. En 's nachts rijden kan misschien een oplossing zijn, maar veel winkels e.d. liggen ook in woonwijken. Leuk als er mensen liggen te slapen :') Het is een kwestie van geven en nemen.
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_86459878
Die kentekenplaten in de cabine met daarop 'Anita en de kids' zijn al helemaal verschrikkelijk.
  woensdag 15 september 2010 @ 14:10:33 #16
77130 star_gazer
pi_86460104
quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:52 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als je er zoveel last van hebt, waarom rijd je dan zelf niet gewoon buiten de spits om? :?
Dat probeer ik regelmatig, maar ivm kantoortijden lukt dat niet altijd. Daarom pleit ik voor aanpassing van de rijtijdenwet, zodat vrachtwagens buiten de spits hun werk kunnen doen.
-
pi_86460324
Vooral die KUT Action vrachtwagens vinden het nodig om een andere vrachtwagen in te halen met 1kmph verschil. MEt name op de A7 rond een uurtje of kwart over 5 's ochtends. Schijt irritant. Kan je een kwartiertje lekker doorrijden en dan ontstaat er ineens een mini-file omdat een vrachtwagenchauffeur eerder dan zijn collega koffie wilt halen bij het tankstation
pi_86460466
Dit is een discussie die nooit zal eindigen. Hoe vaak kleven automobilisten achter vrachtwagens? Hoe vaak scheren automobilisten net voor vrachtwagens langs als ze een afrit dreigen te missen? Zoals ik al zei: het is een kwestie van geven en nemen.
Ik ben illegaal!
  woensdag 15 september 2010 @ 14:20:19 #19
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_86460502
quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:17 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Klopt. En dan moeten de vrachtwagen het naar een verzamelplaats brengen en dan rijden ze het met geluidsarme apparaten weer door naar de klant.

Oplossing: Zeppelins!.. :)

Laat vrachtwagens naar terminals rijden aan de rand van een stad en daar laden en lossen, vervolgens vervoeren geluidloze Zeppelins met vier keer het laadvermogen van een vrachtwagen de goederen naar de plek van bestemming in het drukke centrum van een stad, laden en lossen gebeurt vanaf de daarvoor aangepaste daken die dan uitgerust zijn van een laad en los platform, die als men ze tijdelijk niet gebruikt, dan eventueel ook nog eens kan voorzien van zonnepanelen die weer energie opwekken om de buurt voor stroom te voorzien.. :s)

Pfffrrttt..just a brainfart.. 8)7.. :P .. :{w .. :D .. :').. :o .. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Tism op 15-09-2010 14:27:29 ]
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  woensdag 15 september 2010 @ 14:20:36 #20
78498 classpc
I don't like change
pi_86460514
quote:

[..]

[..]

Oude garde zal er moeite mee hebben, de nieuwe mensen selecteer je erop. Er zullen er talloze zijn die het gewoon willen doen.
Ik zou er geen moeite mee hebben. :Y
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_86460585
Ik ben altijd bang dat de chauffeur in slaap valt net als ik hem wil passeren :')
lol?
pi_86460728
Die postal grapjes gaan me een beetje de strot uithangen.
Weggehaald :O
Juin uit Eigen Tuin!
pi_86461480
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:10 schreef star_gazer het volgende:

Dat probeer ik regelmatig, maar ivm kantoortijden lukt dat niet altijd.
Laat dat nou exact de reden zijn waarom vrachtwagens ook in de spits rijden.

quote:
Daarom pleit ik voor aanpassing van de rijtijdenwet, zodat vrachtwagens buiten de spits hun werk kunnen doen.
Met welk doel?
pi_86461904
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:22 schreef Nass het volgende:
Ik ben altijd bang dat de chauffeur in slaap valt net als ik hem wil passeren :')
Wat dan nog? als ie jouw kant op komt duw je em toch even terug :Y
pi_86463206
Ik ben het wel eens met TS, vooral dat onnodig inhalen is zo irritant!
Wat mij dan erg nuttig lijkt is een aanpassing aan vrachtwagens zodat ze automatisch afstand houden, ook al rijden ze vol gas.. Ze hebben nu al automatisch aanpassende cruisecontrol, dus dit kan ook.
Dan heb je naar mijn idee al veel minder ongelukken omdat ze niet meer kunnen bumperkleven bij elkaar.
Zon, zee en strand, eerst een dagje lol, dan alles vol met zand.
pi_86463299
quote:
Op woensdag 15 september 2010 03:06 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Nee, ik zie liever dat winkels wat eerder en/of later bevoorraad worden :*
Leuk als het supermarktpersoneel om 03.00 's nachts (o.i.d.) aanwezig moeten zijn om de wagens binnen te laden :')
  woensdag 15 september 2010 @ 16:11:30 #27
77130 star_gazer
pi_86464530
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:49 schreef Alicey het volgende:

[..]

[..]

Met welk doel?
Om het wegennet te ontlasten tijdens de spits

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-
  woensdag 15 september 2010 @ 16:12:01 #28
77130 star_gazer
pi_86464549
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:41 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Leuk als het supermarktpersoneel om 03.00 's nachts (o.i.d.) aanwezig moeten zijn om de wagens binnen te laden :')
ja dus? wat is er mis met een 24-uurs economie?
-
pi_86464913
Lol..

echt te dom voor woorden dit.. en ffs ik reageer er nog op ook..

Wees blij dat die vrachtwagens jouw spullen kunnen vervoeren pauper
Op maandag 23 november 2009 13:51 schreef longinus het volgende:
Masturberen is lekker maar je laten aftrekken is nog lekkerder, zie het als jezelf kietelen, dat werkt ook niet zo goed.
pi_86465037
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:49 schreef Alicey het volgende:

[..]

[..]

Met welk doel?
Wat denk je. :') Het is toch duidelijk dat het de verkeersstroom overdag en in de spits dan verbetert.
pi_86465110
Ik vind het wel een goed plan om de meerderheid van het vrachtverkeer buiten de "normale" tijden te laten rijden.
pi_86465145
Topic 2624738735849084 over vrachtwagens versus kantoorvolk in auto's.
Ga dan in je woonplaats werken, hoef je ook niet in de spits te rijden en files langer te maken. probleem opgelost. of ga thuiswerken, of ga savonds werken.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_86467903
Trekkers zijn vervelender.. iedere ochtend 3~4 trekkers en dan iemand die niet durft in te halen recht achter de trekker :'(
Die met die rooie broek
pi_86468885
Ik had vanmorgen een vrachtwagen voor me toen ik naar school toe fietste. Hij blokkeerde de weg en toen was ik bijna te laat in de les terwijl ik het normaal gemakkelijk haal }:|
(A)___BEZIG MET EEN BOEK___(A)
Een auteur is een mens met meerdere gedachtes!
pi_86469078
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:19 schreef FurtiveAffaire het volgende:
Ik had vanmorgen een vrachtwagen voor me toen ik naar school toe fietste. Hij blokkeerde de weg en toen was ik bijna te laat in de les terwijl ik het normaal gemakkelijk haal }:|
Met de fiets kan je vrijwel overal tussendoor, dus dit vind ik onzin.
Ik ben illegaal!
pi_86469187
In India weten ze er wel raad mee.
lol?
pi_86469228
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:26 schreef Ploertendoder het volgende:

[..]

Met de fiets kan je vrijwel overal tussendoor, dus dit vind ik onzin.
Niet bij een drukke weg waar ook nog de stoepen druk bezet zijn :r
pi_86469246
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:30 schreef Nass het volgende:
In India weten ze er wel raad mee.
Net of een paard zo over het asfalt kan schuiven :')
pi_86469307
quote:
Tja en voor jouw gerief moeten al die chauffeurs dus maar in de nacht de weg op of tijdens de spits 2 uur verplichte pauze nemen?

Wees blij met die mensen, want alles wat bij jou thuis staat is dankzij diezelfde chauffeurs al eens vervoerd.
pi_86469344
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:12 schreef star_gazer het volgende:

[..]

En jij zou zelf wel om 3 uur 's-nachts op je werk willen zijn?
  woensdag 15 september 2010 @ 18:38:25 #41
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_86469375
Je kan er toch gewoon voorbij? Of heb je 4 wielen en mag je alleen in de blokkendoosparade?
  woensdag 15 september 2010 @ 18:38:36 #42
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_86469382
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:37 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

En jij zou zelf wel om 3 uur 's-nachts op je werk willen zijn?
:Y _O_
pi_86469672
Wacht maar tot je naast/boven je lokale appie/super/deen woont en ze midden in de nacht komen lozen... oh nee, daar heb je geen last van in je kasteeltje
likkebaardendlekkerlessendkloekkklinkendfrisdrinkendstemmensmerendrazendflitsendsnelvibrerendkoelkoelkoelklotsend watah...
pi_86469870
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:11 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Om het wegennet te ontlasten tijdens de spits

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt ook zelf daar iets aan doen natuurlijk.
pi_86470219
quote:
Ik denk dat dat nog wel eens enorm tegen kan vallen, er is nu al een tekort, en men verwacht tegen in 2015 al een tekort van 58.000 chauffeurs. 's-nacht werken lijkt misschien lekker, en een hoop mensen doen een hoop voor wat toeslag. Maar als je het éénmaal een tijdje gedaan zul je merken dat het vaak vies tegenvalt. En je sociaal leven gaat er ook vaak kapot van.
  woensdag 15 september 2010 @ 19:03:15 #46
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_86470280
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:47 schreef glaasje_water het volgende:
Wacht maar tot je naast/boven je lokale appie/super/deen woont en ze midden in de nacht komen lozen... oh nee, daar heb je geen last van in je kasteeltje
Dat doen ze bij jou snachts? Hier altijd vroeg in de ochtend :?
pi_86472015
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:38 schreef R-Tech het volgende:
Wat mij dan erg nuttig lijkt is een aanpassing aan vrachtwagens zodat ze automatisch afstand houden, ook al rijden ze vol gas.
Zodat jij er zeker nog net tussen past ;)
I am not death, I am just ignoring you
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:45:39 #48
77130 star_gazer
pi_87066900
-
pi_87066947
Ah, hier is ie, het wekelijks vrachtwagen-bash-topic c_/
FH 420 eev Globetrotter XL
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:47:25 #50
264953 Ploertendoder
Doodt Ploerten!
pi_87066961
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:45 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag gebeurd.

[ afbeelding ]

Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)bij-ongeval-a59.html
Ik heb het gelezen ja. Erg tragisch natuurlijk, maar wat wil je hiermee zeggen?
Ik ben illegaal!
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:48:31 #51
154252 EvanStone
Daar gaan we!
pi_87066992
Automobilisten kunnen er ook wat van..

vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:48:54 #52
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_87067003
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:47 schreef Ploertendoder het volgende:

[..]

dat die dhl-truck weer te laat is met mijn pakketje :r
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:49:13 #53
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_87067014
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:45 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag gebeurd.

[ afbeelding ]

Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)bij-ongeval-a59.html
Sorry hoor maar wel weer typisch een vrouw die tussen 2 vrachtwagens blijft hangen, dom erg dom.
Wel heel erg sneu dit.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:50:23 #54
77130 star_gazer
pi_87067056
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:47 schreef Ploertendoder het volgende:

[..]

Dat vrachtwagens gevaarlijk zijn. Dat is een nadeel dat ik bij deze graag toevoeg aan mijn OP.

Inderdaad erg dom als je ertussen gaat hangen, maar het gaat hier over de nadelen van vrachtwagens. En de extreme traagheid van al die massa is er één :)
-
pi_87067134
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:50 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Dat vrachtwagens gevaarlijk zijn. En dat is een nadeel dat ik bij deze graag toevoeg aan mijn OP.
Ok, dus jij pleit ervoor om vrachtwagens dan maar af te schaffen waardoor goederen dus maar met de personenauto of benenwagen moet worden vervoerd?
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:52:57 #56
77130 star_gazer
pi_87067159
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:52 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Ok, dus jij pleit ervoor om vrachtwagens dan maar af te schaffen waardoor goederen dus maar met de personenauto of benenwagen moet worden vervoerd?
Nee, ik zeg alleen dat ze gevaarlijk zijn.

En ik pleit voor een rijverbod in de spits.
-
pi_87067308
Hebben jullie enig idee hoe het is om in een vrachtwagen te rijden?
En hoe automobilisten zich gedragen ten opzichte van vrachtwagens?

Ik heb het idee dat ze liever dood gaan door een gevaarlijke actie dan om achter een vrachtwagen te zitten. Hoe vaak ik niet jullie fouten moet opvangen. Als ik voor iedere keer een duppie gehad zou hebben, zou ik geen salaris meer nodig hebben.

Ik ben er zoeen, een vrachtwagenchauffeur die iedere dag 15 uur lang in de weer is om jullie spulletjes van A naar B te vervoeren. Hoe kunnen wij nou buiten de spits rijden als wij 15 uur per dag werken?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:20:34 #58
77130 star_gazer
pi_87071878
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:57 schreef Iuc het volgende:
Hoe kunnen wij nou buiten de spits rijden als wij 15 uur per dag werken?
11 uur per dag werken :)
-
pi_87072346
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:20 schreef star_gazer het volgende:

[..]

11 uur per dag werken :)
En dan komen er opeens 30% meer vrachtwagens op de weg :Y
pi_87072631
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:01 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

Ik denk dat dat nog wel eens enorm tegen kan vallen, er is nu al een tekort, en men verwacht tegen in 2015 al een tekort van 58.000 chauffeurs. 's-nacht werken lijkt misschien lekker, en een hoop mensen doen een hoop voor wat toeslag. Maar als je het éénmaal een tijdje gedaan zul je merken dat het vaak vies tegenvalt. En je sociaal leven gaat er ook vaak kapot van.
Hallo, ex-nachtchauffeur hier.

Je gaat inderdaad kapot. Niet alleen je sociaal leven gaat naar de palestijnen, maar lichamelijk verneem je het ook. Na een nacht doorhalen kun je heel slecht tegen het ochtendlicht. En in de winter zie je weinig tot geen daglicht en dat breekt je echt op.
pi_87072674
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:50 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Dat vrachtwagens gevaarlijk zijn. Dat is een nadeel dat ik bij deze graag toevoeg aan mijn OP.

Inderdaad erg dom als je ertussen gaat hangen, maar het gaat hier over de nadelen van vrachtwagens. En de extreme traagheid van al die massa is er één :)
Nee, vrachtwagens zijn niet gevaarlijk. Automobilisten zijn gevaarlijk, door al die capriolen die ze uithalen.
pi_87072704
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:49 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Sorry hoor maar wel weer typisch een vrouw die tussen 2 vrachtwagens blijft hangen, dom erg dom.
Wel heel erg sneu dit.
Nee, die achterste vrachtwagenchauffeur had beter moeten opletten of meer afstand moeten houden.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:40:46 #63
314223 Mr_Mojo
Leven is het meervoud van lef.
pi_87072732
Vrachtwagens:

- brengen jouw eten in de winkel
- brengen jouw non food in de winkel

Dit kan nou eenmaal niet alleen buiten de spits; waar mogelijk zou dit wel mooi zijn; maar als de vracht s'nachts gebracht wordt moeten de winkels dan ook personeel hebben om de vracht te ontvangen; echt handig is dit allemaal niet.

Afschaven die hap?
Vrijheid is het recht om alles te doen wat de wet toestaat.
pi_87072793
Maar ik moet wel zeggen dat ik me ook kapot erger aan sommige collega "chauffeurs"

Inhalen terwijl het niet mag, je vrachtwagen als machtsmiddel gebruiken, dvd kijken tijdens het rijden, dat soort grappen maken mij pislink.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:42:41 #65
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_87072809
Respect voor je fatsoenlijke vrachtwagenchaffeurs _O_
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_87072820
Ik weet zeker dat niemand mij een product kan noemen wat niet direct of indirect in een vrachtwagen heeft gezeten.
pi_87072919
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:42 schreef RealZeus het volgende:
Maar ik moet wel zeggen dat ik me ook kapot erger aan sommige collega "chauffeurs"

Inhalen terwijl het niet mag, je vrachtwagen als machtsmiddel gebruiken, dvd kijken tijdens het rijden, dat soort grappen maken mij pislink.
Volledig eensch!

Kijk, inhalen doe ik zo weinig mogelijk, zeker op snelwegen met 2 rijstroken. Ook al is er geen inhaalverbod.
pi_87073265
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:45 schreef Iuc het volgende:

[..]

Volledig eensch!

Kijk, inhalen doe ik zo weinig mogelijk, zeker op snelwegen met 2 rijstroken. Ook al is er geen inhaalverbod.
En als ik het doe dan kijk ik of ik niet snel iemand hinder.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 00:12:00 #69
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87085464
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:30 schreef Iuc het volgende:

[..]

En dan komen er opeens 30% meer vrachtwagens op de weg :Y
En 30% meer personeelskosten en 30% meer brandstofkosten en 30% meer bezorgkosten en de prijzen van producten worden 30% hoger waardoor star_gazer volgende week een topic opent dat zijn dagelijkse jus-de-orange bij het ontbijt 30% duurder is geworden.

Oeps. Daar gaat je plan.

Oja, als ik nog eens een dagje distributie ga rijden mag je best een keer mee de cabine in. Volgens mij draait je standpunt opeens 180 graden om.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 00:53:49 #70
77130 star_gazer
pi_87087044
Ik heb het over vrachtwagens. Niet over vrachtwagenchauffeurs. Dikke respect hoor, voor het dag in dag uit besturen van zo'n log monster zodat mijn jus dagvers is. Ik weet echter zeker dat er producten zat zijn die niet overlijden van een paar uur extra transit.
-
pi_87087079
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 00:53 schreef star_gazer het volgende:
Ik heb het over vrachtwagens. Niet over vrachtwagenchauffeurs. Dikke respect hoor, voor het dag in dag uit besturen van zo'n log monster zodat mijn jus dagvers is. Ik weet echter zeker dat er producten zat zijn die niet overlijden van een paar uur extra transit.
De gemiddelde vrachtwagen is betrouwbaarder dan de gemiddelde personenauto anders.
pi_87087296
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 00:53 schreef star_gazer het volgende:
Dat klopt.
Maar ja, vertel dat maar eens aan je baas. Voor hem had je er gisteren al moeten zijn.

Ik rij veel voor nestlé, en die vrachten moeten er het liefst gisteren zijn. Dan ga je misschien een beetje te ver.
Maar dan denk ik van waarom mogen automobilisten onbeperkt rijden en een beroepschauffeur niet?

Ik moet iedere 4 en een half uur pauze maken :X
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 01:34:17 #73
77130 star_gazer
pi_87088103
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 01:00 schreef Iuc het volgende:
Ik moet iedere 4 en een half uur pauze maken :X
Lijkt me niet meer dan logisch. Je bevindt je op de weg in een extreem zwaar voertuig, dus fouten als gevolg van sufheid kunnen fataal zijn. Een beetje verstandige automobilist neemt iedere twee uur een kwartiertje pauze, dus ik vind vier en een half uur nog veel!
-
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 02:06:07 #74
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87088624
Oplossingen:

- ALLE 2-baans snelwegen verbreden naar 3-baans.
- Vrachtwagens dezelfde maximum snelheid geven als auto's buiten de stedelijke gebieden.

Met name dat laatste zal een hoop gezeur oplossen. Hier in de VS rijden vrachtwagens binnen de steden 55, mph en gewone autos 65 mph (resp. 88 en 104 km/u) en buiten de steden mag alles 75 mph (120 km/u). En de vrachtwagens rijden dan ook gewoon 75 Mph, en met 121 km/u inhalen is een stuk prettiger dan met 81km/u. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_87088644
Ze moeten gewoon een compleet tweede wegennet aanleggen enkel voor vrachtwagens. Vervelendste zijn die provinciale wegen waar je niet kan/mag inhalen, wel 100 mag maar niet harder als 80 kunt
* To make your prayers come true, you have to get off your knees.
* only dead fish go with the flow.
pi_87088999
Ik heb echt gelachen, bedankt voor het zoveelste kuttopic. _O-

Maar ik heb goede argumenten gezien van echte chauffeurs en misschien willen de dodo's daar nog eens over nadenken?
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 04:11:35 #77
77130 star_gazer
pi_87089371
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 02:42 schreef vannelle het volgende:
Ik heb echt gelachen, bedankt voor het zoveelste kuttopic. _O-

Maar ik heb goede argumenten gezien van echte chauffeurs en misschien willen de dodo's daar nog eens over nadenken?
Zoals? Het standaard argument dat we anders allemaal sterven van de honger of geen spulletjes hebben? Zwaar overdreven. We zullen alleen iets langer moeten wachten.

Ik zou het niet erg vinden hoor, als mijn melk een daagje korter houdbaar is.
-
pi_87090424
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 01:34 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Lijkt me niet meer dan logisch. Je bevindt je op de weg in een extreem zwaar voertuig, dus fouten als gevolg van sufheid kunnen fataal zijn. Een beetje verstandige automobilist neemt iedere twee uur een kwartiertje pauze, dus ik vind vier en een half uur nog veel!
Helaas blijkt elke vakantie weer dat er maar weinig verstandige automobilisten zijn.
pi_87090434
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 04:11 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Zoals? Het standaard argument dat we anders allemaal sterven van de honger of geen spulletjes hebben? Zwaar overdreven. We zullen alleen iets langer moeten wachten.

Als er geen vrachtwagens meer zouden rijden? En hoe komt de melk van de boer bij de melkfabriek denk je?

Of wil je dat allemaal met busjes doen? :')
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 10:19:16 #80
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87090800
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 04:11 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Weet je waarom dat het standaard argument is? Omdat het waar is :')
pi_87092463
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 09:45 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Helaas blijkt elke vakantie weer dat er maar weinig verstandige automobilisten zijn.
Tering wat een domme opmerking die ook totaal niet binnen de discussie past. :')
pi_87092777
Vandaag weer een dodelijk ongeluk met een vrachtwagen.

Die kutchauffeur stond in België stil in de file. Hoe durft die klootzak! En dan ook nog toestaan dat een auto zich onder de oplegger boort. -O-
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:05:51 #83
78498 classpc
I don't like change
pi_87093235
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 09:47 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Als er geen vrachtwagens meer zouden rijden? En hoe komt de melk van de boer bij de melkfabriek denk je?

Of wil je dat allemaal met busjes doen? :')
Een busje vol met melkbussen _O-
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_87093273
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 11:30 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Tering wat een domme opmerking die ook totaal niet binnen de discussie past. :')
Hij begint toch over rij -en rusttijden.
pi_87093282
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 11:46 schreef Iuc het volgende:
Vandaag weer een dodelijk ongeluk met een vrachtwagen.

Die kutchauffeur stond in België stil in de file. Hoe durft die klootzak! En dan ook nog toestaan dat een auto zich onder de oplegger boort. -O-
:{
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:09:14 #86
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_87093323
Of we houden in het verkeer een beetje rekening met elkaar. Zonder transport is er helemaal niets.
Tics van je petten.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:14:54 #87
77130 star_gazer
pi_87093497
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 10:19 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Weet je waarom dat het standaard argument is? Omdat het waar is :')
Het is toch lastig blijkbaar, al dat lezen. Nergens wek ik ook maar de geringste suggestie dat vrachtwagens verbannen moeten worden. Ik zeg alleen dat ze buiten de spits moeten rijden.
-
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:16:07 #88
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_87093525
waarom worden er geen treinen gebruikt? bouw gewoon bij elk station een laden/lossen schuur en van daaruit distribueren.... voordeel, station zit meestal in of tegen het centrum aan *O*
* Elusive patent aanvragen doet

of asfalteer desnoods alle spoorlijnen en laat hier vrachtwagens rijden _O_
komen de treinen ook nooit meer te laat :Y
kunnen de OV reizigers mooi gaan fietsen, want wat maakt het uit dat het transport naar je bureau wat langer duurt, zo belangrijk ben je niet :')
pi_87093785
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:14 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Het is toch lastig blijkbaar, al dat lezen. Nergens wek ik ook maar de geringste suggestie dat vrachtwagens verbannen moeten worden. Ik zeg alleen dat ze buiten de spits moeten rijden.
Maar wanneer is in Nederland nog buiten de spits. Als je om 11.30u op de A27 rijdt is het nog steeds druk.
Dat is gewoon het probleem, het is in Nederland zelden echt rustig.
pi_87093903
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:16 schreef Elusive het volgende:
waarom worden er geen treinen gebruikt? bouw gewoon bij elk station een laden/lossen schuur en van daaruit distribueren.... voordeel, station zit meestal in of tegen het centrum aan *O*
* Elusive patent aanvragen doet

of asfalteer desnoods alle spoorlijnen en laat hier vrachtwagens rijden _O_
komen de treinen ook nooit meer te laat :Y
kunnen de OV reizigers mooi gaan fietsen, want wat maakt het uit dat het transport naar je bureau wat langer duurt, zo belangrijk ben je niet :')
Dat was vroeger al zo. :) Alleen is dat niet rendabel.
pi_87094524
Snelheid verhogen naar 95 km/h (begrenzer instellen op 100km/h)

Geheel inhaal verbod voor truckers op de snelweg
Op snelwegen mogen ze 95 km/h rijden
Op 100 km wegen 90 km/h
Op 80 km wegen gewoon 80 km/h
Vlotter optrekken (langer in de versnelling laten is uiteindelijk zelfs zuiniger dan loeizwaar in dezelfde versnelling laten zodat je vlot naar de 80 komt)

Meer logisch rijden dus als de bak leeg geladen is een andere rit in de buurt zoeken en vol laden zodat je niet met een lege bak terug hoeft te rijden :*
Interessant he ?
pi_87095206
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:12 schreef star_gazer het volgende:

[..]

leuk voor de omwonenden van een supermarkt
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:36:00 #93
77130 star_gazer
pi_87095935
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:08 schreef Evertjan het volgende:

[..]

leuk voor de omwonenden van een supermarkt
Jup, die kunnen nu ook 's nachts boodschappen doen!
-
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 22:41:38 #94
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_87116457
quote:

Heel veel rijden ook s'nachts maar supermarkten moet de hele dag bevooraad blijven met verse producten dus rijden ze ook overdag
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_87117154
Mijn vrachtauto gaat van 0 naar 80 km/h in 35 seconden :D
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_87143516
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:01 schreef WcPot het volgende:
Mijn vrachtauto gaat van 0 naar 80 km/h in 35 seconden :D
Wauw :') 15 seconden moet mogelijk zijn als ze die begrenzer eruit slopen.
Interessant he ?
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:17:03 #97
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87143556
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:16 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Ahja, want de begrenzer begrenst het motorvermogen.
pi_87143604
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:17 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ahja, want de begrenzer begrenst het motorvermogen.
Waarom typ jij wat ik wilde typen?
pi_87144067
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:16 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

yeah right..... :')
pi_87156131
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:47 schreef Zwolsboy het volgende:

Vlotter optrekken (langer in de versnelling laten is uiteindelijk zelfs zuiniger dan loeizwaar in dezelfde versnelling laten zodat je vlot naar de 80 komt)

Meer logisch rijden dus als de bak leeg geladen is een andere rit in de buurt zoeken en vol laden zodat je niet met een lege bak terug hoeft te rijden :*
:') :') :')

Dat laatste gebeurt al heel vaak en kan niet eens altijd door de rijtijden.

En dat eerste :') :') :')
  maandag 4 oktober 2010 @ 00:38:08 #101
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87156310
Ja, elk transportbedrijf in Nederland rijdt leeg terug naar huis en dan met een lege wagen weer terug om te gaan laden :') Zo hee, Zwolsboy, jij zou ondernemer moeten worden dat je zoiets bedacht kunt krijgen :o :o :o
pi_87156379
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 00:38 schreef Barcaconia het volgende:
Ja, elk transportbedrijf in Nederland rijdt leeg terug naar huis en dan met een lege wagen weer terug om te gaan laden :') Zo hee, Zwolsboy, jij zou ondernemer moeten worden dat je zoiets bedacht kunt krijgen :o :o :o
Volgens mij programmeert hij versnellingsbakken bij Daf, die trekken ook zo lekker door in de versnelling. :')
  maandag 4 oktober 2010 @ 00:44:12 #103
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87156443
Ja, brandstofverbruik kijkt immers geen enkele truckfabrikant of transportbedrijf naar. Iedereen moet gewoon even lekker naar 3000rpm doortrekken vanuit stilstand, dat is kei veul zuiniger volgens Zwolsboy.
pi_87156580
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 00:44 schreef Barcaconia het volgende:
Ja, brandstofverbruik kijkt immers geen enkele truckfabrikant of transportbedrijf naar. Iedereen moet gewoon even lekker naar 3000rpm doortrekken vanuit stilstand, dat is kei veul zuiniger volgens Zwolsboy.
Een Daf trekt redelijk snel door tot 2000 rpm. :X
pi_87157222
Oke, we zullen eens beginnen bij het begin,

Ik ben normaal alleen een lezer van fok, speciaal voor dit topic heb ik een account aangemaakt.

@ts, Om te beginnen:

• Zonder transport, had jij nu geen computer gehad om deze berichtjes op te typen

• Zonder transport, had jij nu geen dak boven je hoofd gehad.

• Zonder transport, had jij morgenvroeg/middag/avond niks te eten gehad.

• Zonder transport, had jij niet eens een bed gehad om in te slapen.

Kortom, als je nu weer eens bij de supermarkt staat, en je koffie is er nog niet, denk dan eens even fantsoenlijk na voordat je begint te klagen over die chauffeurs die niet doorrijden.

Ik rij in middels 3 jaar voor G snel group belgium, (waterfront weert, Spa), en door de jaren heb ik inmiddels wel ervaring.

Als jullie aankomen op een autosnelweg, en dan nog even 160 gaan rijden om vòòr een vrachtwagen te kunnen komen voor het einde van de invoegstrook, wie rijd er dan hier als een gek?

Om op een rotonde toch nog even voorrang te nemen, zodat wij met 50 ton een noodstop kunnen gaan maken.

Gek hè dat wij daar zo assiocaal van worden?

En vrachtwagens 120 laten rijden?
Laat de auto's maar netjes 80 rijden, veel beter idee in mijn ogen.
Krijgen ze ook wat meer verkeersinzicht.

Iedereen die nu nog commetaar durft te geven nodig ik uit om een dagje in mijn cabine te klimmen, om met eigen ogen te zien hoe automobilisten rijden.
En ik denk niet dat ik de enige ben die er zo over denkt, ik neem aan dat al mijn collega chauffeurs van dit forum er net zo over denken.

mvg, stefkee3
Deze post staat vol fouten, so the fuck?
  Moderator / Redactie FP maandag 4 oktober 2010 @ 02:13:20 #106
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_87157604
G. Snel, die zag ik zeer vaak op de weg van Hulst via Antwerpen naar Bergen op Zoom, die kerels reden goed :Y
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  † In Memoriam † maandag 4 oktober 2010 @ 02:31:52 #107
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87157727
quote:
* kunnen kantelen ("... vanwege een gekantelde vrachtwagen")
* komen altijd vlak voor je terecht op een klaverblad en rijden dan 40 a 50
Zouden die 2 punten iets met elkaar te maken kunnen hebben ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 4 oktober 2010 @ 10:05:40 #108
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87160651
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 01:34 schreef stefkee3 het volgende:

Ik ben normaal alleen een lezer van fok, speciaal voor dit topic heb ik een account aangemaakt.

@ts, Om te beginnen:

• Zonder transport, had jij nu geen computer gehad om deze berichtjes op te typen

Kortom, als je nu weer eens bij de supermarkt staat, en je koffie is er nog niet, denk dan eens even fantsoenlijk na voordat je begint te klagen over die chauffeurs die niet doorrijden.

Ik rij in middels 3 jaar voor G snel group belgium, (waterfront weert, Spa), en door de jaren heb ik inmiddels wel ervaring.

Als jullie aankomen op een autosnelweg, en dan nog even 160 gaan rijden om vòòr een vrachtwagen te kunnen komen voor het einde van de invoegstrook, wie rijd er dan hier als een gek?

Om op een rotonde toch nog even voorrang te nemen, zodat wij met 50 ton een noodstop kunnen gaan maken.

Iedereen die nu nog commetaar durft te geven nodig ik uit om een dagje in mijn cabine te klimmen, om met eigen ogen te zien hoe automobilisten rijden.
En ik denk niet dat ik de enige ben die er zo over denkt, ik neem aan dat al mijn collega chauffeurs van dit forum er net zo over denken.

mvg, stefkee3
Stekfee3, welkom op het forum maar je moet 1 ding leren. Mensen hier schreeuwen graag dingen ongehinderd door enige vorm van kennis of inzicht. Natuurlijk is elke chauffeur het met je eens hier maar dat gaat hier niet werken ;)
pi_87164397
:') Oh ja waarom is het aantal truckers fors toegenomen met 10 jaar terug?

vervoer meer via het spoor zoals vroeger en dan bij stations laad punten maken voor busjes.
Ik zie dagelijks truckers bij supermarkten die voor 1 karretje melk gaan lossen :') alsof je daar geld mee verdient.

Truckers zijn gewoon stront irritant op de weg laats zag ik een Poolse truck die reed DIK 100 op de snelweg _O_ respect :)

En wat is dan de reden dat jullie je collega graag wilt inhalen op de snelweg ? je ziet dat dit minstens 3 minuten kost en jou collega laat het gas niet eens los waardoor je even snel naast hem zit :') en vervolgens kies je toch om niet in te halen en om weer terug te gaan achter je collega :')
Interessant he ?
pi_87164710
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:20 schreef Zwolsboy het volgende:

vervoer meer via het spoor zoals vroeger en dan bij stations laad punten maken voor busjes.
Ik zie dagelijks truckers bij supermarkten die voor 1 karretje melk gaan lossen :') alsof je daar geld mee verdient.

Truckers zijn gewoon stront irritant op de weg laats zag ik een Poolse truck die reed DIK 100 op de snelweg _O_ respect :)

En wat is dan de reden dat jullie je collega graag wilt inhalen op de snelweg ? je ziet dat dit minstens 3 minuten kost en jou collega laat het gas niet eens los waardoor je even snel naast hem zit :') en vervolgens kies je toch om niet in te halen en om weer terug te gaan achter je collega :')
Omdat er misschien meer goederen te vervoeren zijn?

Voor busjes? :') Dat zal een mooie file van busjes worden dan, en ook kan niet alles qua gewicht en volume in een busje.
En dat laatste kan bijna niet omdat supermarkten altijd bijna volle bakken krijgen, of het moet een nalevering zijn geweest , maar dan heeft dat absoluut op de route gelegen.

Nou respect, de oostblokkers zijn juist degenen die het inhaalverbod het meest negeren.

Als ik ingehaald word en ik zie dat die andere auto er moeite mee heeft laat ik echt wel het gas los hoor. En jij vindt het toch ook irritant om de hele tijd achter een auto te zitten die net iets langzamer rijdt dan jij?
  maandag 4 oktober 2010 @ 13:12:12 #111
77130 star_gazer
pi_87166301
quote:

@ts, Om te beginnen:

mvg, stefkee3
Leuke post, maar ik zeg nergens dat vrachtwagens moeten verdwijnen. ik zie de noodzaak van goederenvervoer heus wel in hoor. Alleen in de spits niet. Daar moet omheen te plannen zijn.
-
  maandag 4 oktober 2010 @ 13:22:00 #112
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87166683
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:20 schreef Zwolsboy het volgende:
Omdat jij nu een iPad, een flatscreen TV en een mooie audioinstallatie wilt hebben, naast je dagelijkse boodschappen. Zowel consumptie per inwoner als het aantal inwoners neemt toe dus er is VEEL meer te vervoeren.

quote:
Per vrachtauto heb je pakweg 35 busjes nodig voor dezelfde inhoud. 35 busjes zijn ongeveer 150 meter lang tegen 16.50 van 1 vrachtwagen.

quote:
Respect voor de gevaarlijkste chauffeurs van de Nederlandse wegen? Omdat ze met 50 ton gewicht aan boord >20% te hard rijden? Nee, jij hebt het begrepen.

quote:
Het is vervelend als je 9 uur op een dag rijdt zonder topsnelheid te kunnen rijden. Daarnaast zijn degenen die het inhaalverbod negeren VAAK (niet altijd dus!) oostblokkers waar jij zo veel respect voor hebt. Waar geen inhaalverbod is moet je sowieso niet zeiken.
pi_87167980
En de grooste fille veroorzakers :')

Simpel tussen 6 en 9 geen truckers op de weg daarna kunnen ze weer erop zelfde geld tussen 4 en 6 smiddags.

99,9% van de weggebruikers hebben een stront hekel aan deze extreem slome truckers en dat merk je al helemaal bij mensen die een eigen bedrijf runnen want die zie ik ze regelmatig inhalen ondanks het inhaal verbod :P

En met een lege bak bedoel ik puur logisch rijden.
Dus is je bak leeg zoek dan een bedrijf in de buurt die ook spullen kwijt moet en haal het op en breng dat vervolgens weg zoveel mogelijk met een volle bak laden scheelt enorm veel.

En met busjes dat is een lulverhaal ja een Partner ofzo ja :') Maar een Ducato Maxi met een laadklep en zon bak erop kan ook behoorlijk wat in en is veel sneller.
truckers zijn ook zelden helemaal vol geladen tot het plavond supermarkt truckers bijv die zijn hooguit tot de helft geladen omdat het niet hoger kan die dingen staan op karretjes opstapelen gaat lastig :')
Interessant he ?
pi_87168141
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:00 schreef Zwolsboy het volgende:

Simpel tussen 6 en 9 geen truckers op de weg daarna kunnen ze weer erop zelfde geld tussen 4 en 6 smiddags.

99,9% van de weggebruikers hebben een stront hekel aan deze extreem slome truckers en dat merk je al helemaal bij mensen die een eigen bedrijf runnen want die zie ik ze regelmatig inhalen ondanks het inhaal verbod :P

Dus is je bak leeg zoek dan een bedrijf in de buurt die ook spullen kwijt moet en haal het op en breng dat vervolgens weg zoveel mogelijk met een volle bak laden scheelt enorm veel.

En met busjes dat is een lulverhaal ja een Partner ofzo ja :') Maar een Ducato Maxi met een laadklep en zon bak erop kan ook behoorlijk wat in en is veel sneller.
truckers zijn ook zelden helemaal vol geladen tot het plavond supermarkt truckers bijv die zijn hooguit tot de helft geladen omdat het niet hoger kan die dingen staan op karretjes opstapelen gaat lastig :')
Nou, nee. De rechterbaan rijdt doorgaans gelijkmatiger dan de linkerbaan.

Dat is leuk met een levering naar de andere kant van het land. _O-

Zoals eerder gezegd: met een lege bak rijden wordt al zoveel mogelijk voorkomen

En dat laatste is helemaal gelul. Je heb in zo'n bus met laadklep amper laadvermogen door het hoge eigen gewicht van zo'n ding.

Echt serieus, als dom lullen pudding was ben jij Dr. Oetker. :') Zelden zoveel onzin gezien, ik mag hopen dat je zit te trollen anders ben je echt knap dom.
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:09:10 #115
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87168308
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:00 schreef Zwolsboy het volgende:

Jumbo dubbeldekkers, 2 lagen rolcontainers, totaal 87 rolcontainers. Juist supermarkttrailers worden trouwens volledig volgeladen. Ik heb zelf overigens ook supermarkt gereden.
Enneuh, op die karretjes gebruiken ze CBL of EBS kratten, die kunnen dus gewoon in een enkeldekker ook bijna tot het dak toe volgedouwd worden.

En zoals er al eerder gezegd is: Zodra een transportbedrijf ergens kan laden zodat hij niet met een lege wagen hoeft te rijden gebeurd dat altijd. Als het was zoals jij het stelt hadden transportplanners niet eens een baan.

Het niet-rijden-in-de-spits verhaal is ook al onderuit gehaald: Dat is simpelweg te duur en jij wilt niet 30% meer gaan betalen voor jouw dagelijkse boodschappen.
  maandag 4 oktober 2010 @ 15:01:56 #116
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_87170179
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:05 schreef RealZeus het volgende:

[..]

...

Echt serieus, als dom lullen pudding was ben jij Dr. Oetker. :') Zelden zoveel onzin gezien, ik mag hopen dat je zit te trollen anders ben je echt knap dom.
Iemand heeft: 'Uit de school geklapt' gelezen. :D
Qui habet aures audiendi audiat
pi_87174574
ik zie dagelijks C1000 truckers die laden ze tot de helft hoor :')
Dat idee van jumbo zou enorm veel schelen ^O^

1 ding is zeker truckers is gewoon 1 grote ellende op de nederlandse wegen.
Helemaal op 100 km wegen waar een geheel inhaalverbod geld zijn we kansloos voor die trucker een vrije baan die nog minstens 70 km loopt scheelt enorm veel tijd als er voorbij jaagt :')
Interessant he ?
  maandag 4 oktober 2010 @ 17:08:03 #118
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87175008
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:57 schreef Zwolsboy het volgende:

Helemaal op 100 km wegen waar een geheel inhaalverbod geld zijn we kansloos voor die trucker een vrije baan die nog minstens 70 km loopt scheelt enorm veel tijd als er voorbij jaagt :')
Ik heb ook C1000 gereden en die doen dat niet. Ja, op de helft van de dag wanneer ze al 5 adressen gehad hebben staan ze misschien halfvol. Als je maar een halve wagen hebt krijg je gewoon nog wat extra adressen mee.
pi_87175169
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:57 schreef Zwolsboy het volgende:

Liever wat vrachtwagens op de weg en gewoon boodschappen kunnen doen dan iedere week kilometers te moeten reizen om een standaard boodschappen lijstje te vervullen.
pi_87201543
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 02:13 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
G. Snel, die zag ik zeer vaak op de weg van Hulst via Antwerpen naar Bergen op Zoom, die kerels reden goed :Y
Dit zal wel G snel BV zijn geweest,

Ik heb het over G snel NV

quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:12 schreef star_gazer het volgende:

Leuke post, maar ik zeg nergens dat vrachtwagens moeten verdwijnen. ik zie de noodzaak van goederenvervoer heus wel in hoor. Alleen in de spits niet. Daar moet omheen te plannen zijn.
Hef betreft met name dit stukje:

quote:

Zozo, nu kunnen we weer even vooruit ;)
pi_87201926
Net op de A1 net na het versmalde stuk bij afslag Den Haag, ik zie twee vrachtwagens achter elkaar rijden, schiet de ene opeens een baan naar links om de andere in te halen waardoor een personenauto volle bak op de rem moet. Die hele vrachtwagen schudden natuurlijk, want hij schoof niet soepeltjes op, nee, hij schoot echt naar links.

Vrachtwagenchauffeurs :r
Of toch du vader?
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 11:43:01 #122
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87202007
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 11:39 schreef Luchtkoker het volgende:
Net op de A1 net na het versmalde stuk bij afslag Den Haag, ik zie twee vrachtwagens achter elkaar rijden, schiet de ene opeens een baan naar links om de andere in te halen waardoor een personenauto volle bak op de rem moet. Die hele vrachtwagen schudden natuurlijk, want hij schoof niet soepeltjes op, nee, hij schoot echt naar links.

Vrachtwagenchauffeurs :r
Net op de A2 bij Eindhoven. Ik zag een oma in de auto zitten en ze voegde op de snelweg in met 70 recht voor een vrachtwagen waardoor die vrachtwagen vol in de rem moest. Dat hele ding schudden natuurlijk want het ging niet soepeltjes, dat remmen met 50 ton.

Automobilisten :r
pi_87202120
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 11:43 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Net op de A2 bij Eindhoven. Ik zag een oma in de auto zitten en ze voegde op de snelweg in met 70 recht voor een vrachtwagen waardoor die vrachtwagen vol in de rem moest. Dat hele ding schudden natuurlijk want het ging niet soepeltjes, dat remmen met 50 ton.

Automobilisten :r
Ik zie je punt en ik ben met je eens dat automobilisten ook echt verschrikkelijk kunnen doen, met name bejaarden, MAAR... elke gek mag in een personenauto rijden (even een rbw halen en klaar, met name oude mensen die hun rbw in de jaren 60 hebben gehaald toen er nog niemand op de weg reed en dus in feite niet echt goed aangeleerd hebben om te gaan met de drukke verkeerssituaties van hedendaags), en niet iedereen is zomaar bevoegd om een vrachtwagen vol lading te chauffreren.

Je zou toch zeggen dat vrachtwagenchauffeurs, die ervoor opgeleid zijn, het beter zouden moeten weten.
Of toch du vader?
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:11:12 #124
77130 star_gazer
pi_87207432
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 11:27 schreef stefkee3 het volgende:

[..]

Dit zal wel G snel BV zijn geweest,

Ik heb het over G snel NV
[..]

Hef betreft met name dit stukje:
[..]

Zozo, nu kunnen we weer even vooruit ;)
Nee, want ik zeg nergens dat de chauffeurs niet doorrijden. Als je de TT leest, zie je dat de klacht gaat over vrachtWAGENS, niet over vrachtwagenCHAUFFEURS. Ofterwijl; het feit dat zo'n pleuresding vanwege zijn gewicht en omvang veel overlast geeft en niet harder kan / mag irriteert me. Chauffeurs kunnen daar ook geen tering aan doen, dat snap ik ook wel.

Al vind ik overigens wel dat ze moeten kappen met inhalen op tweebaanswegen. Ik rijd iedere dag over de A15 (daar barst het van de vrachtwagens ivm de Maasvlakte) en geloof me; je wordt er gestoord van als er oostwaarts voorbij Papendrecht (daar wordt het tweebaans) weer eens een vrachtwagen naar links duikt om een colonne van vijf even 'hard' rijdende vrachtwagens 'in te halen'.
-
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 16:35:00 #125
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87213052
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 11:46 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Ik zie je punt en ik ben met je eens dat automobilisten ook echt verschrikkelijk kunnen doen, met name bejaarden, MAAR... elke gek mag in een personenauto rijden (even een rbw halen en klaar, met name oude mensen die hun rbw in de jaren 60 hebben gehaald toen er nog niemand op de weg reed en dus in feite niet echt goed aangeleerd hebben om te gaan met de drukke verkeerssituaties van hedendaags), en niet iedereen is zomaar bevoegd om een vrachtwagen vol lading te chauffreren.

Je zou toch zeggen dat vrachtwagenchauffeurs, die ervoor opgeleid zijn, het beter zouden moeten weten.
Dat valt mee. Zoals met eigenlijk elk overheidsding is ook de cursus voor het chauffeursdiploma redelijk verouderd. Een gesprek van 10 minuten met een gemiddelde chauffeur laat je ook zien dat het niet veel voor KAN stellen. ;)
Opzich heb je wel een punt hoor, de cursus is zwaarder, maar het is niet zo dat je echt een goed chauffeur moet zijn als je die cursus doorlopen hebt.
pi_87213333
Als jij nou gewoon een baan zoekt dicht bij je woning, of een woning dicht bij je werk, kunnen vrachtwagenchauffeurs tenminste een beetje fatsoenlijk zonder file de werkdag doorkomen.
pi_87216792
Wat is dan de reden waarom een vrachtwagen niet 95km/h bijv gaat rijden?
Dat moet toch prima kunnen?
Dat optrekken met lading erin snap ik wel dat dat niet in een paar tellen gedaan is.
Maar transport busjes waren vroeger ook sloom (tot 10 jaar geleden) maar bijv een Peugeot boxer 2.2 HDI / 3.0 HDI trekt de meeste personen autos eruit.

Als ze het optrek vermogen van een trucker wat verhogen zou enorm schelen lijkt me helemaal bij invoegstroken bij 100 km wegen als je dan zon vrachtwagen ziet invoegen waar de invoegstrook kort is komt die met veel geluk net 60 km/h erop en dan mogen wij flink op de rem :') Ja wij rijden daar 110.

Wat mij wel opvalt in de stad rijden ze vaak 65/70 op 50 km wegen en dat vind ik ik weer gevaarlijk met al die kinderen en fietsers langs de weg...

Ik werk trouwens om de hoek :') (bakkerij) en smorgens om 4 uur laad ik de bus vol en we rijden heel oost NL rond en ja ik weet als we te laat zijn klagen mensen maar daar trappen wij onze rechterpoot graag voor in... krijg vaak complimentjes dat wij optijd zijn en dat veel andere bezorgers nog wat van kunnen leren niet alleen het rijden maar ook het laden en lossen doen ze zo sloom met veel gepraat telkens een bak koffie...C1000 truckers staan daar bekend om want dat zie ik dagelijks.
Interessant he ?
pi_87217416
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 18:15 schreef Zwolsboy het volgende:
euh......begrenzing opgelegd door de regering?

quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 18:15 schreef Zwolsboy het volgende:Dat optrekken met lading erin snap ik wel dat dat niet in een paar tellen gedaan is.
Maar transport busjes waren vroeger ook sloom (tot 10 jaar geleden) maar bijv een Peugeot boxer 2.2 HDI / 3.0 HDI trekt de meeste personen autos eruit.

Als ze het optrek vermogen van een trucker wat verhogen zou enorm schelen lijkt me helemaal bij invoegstroken bij 100 km wegen als je dan zon vrachtwagen ziet invoegen waar de invoegstrook kort is komt die met veel geluk net 60 km/h erop en dan mogen wij flink op de rem :') Ja wij rijden daar 110.
Jij hebt echt geen idee hoe een vrachtwagen rijdt geloof ik.
Pk's hebben we genoeg (eigenlijk nooit genoeg) maar om 30 ton lading + eigen gewicht op gang te krijgen kost nou eenmaal tijd. Heeft iets met natuurkundige wetten te maken.

quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 18:15 schreef Zwolsboy het volgende:Wat mij wel opvalt in de stad rijden ze vaak 65/70 op 50 km wegen en dat vind ik ik weer gevaarlijk met al die kinderen en fietsers langs de weg...
Die ben ik wel met je eens, al zijn het natuurlijk niet alleen vrachtwagenchauffeurs die dit doen.

I
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 18:15 schreef Zwolsboy het volgende:k werk trouwens om de hoek :') (bakkerij) en smorgens om 4 uur laad ik de bus vol en we rijden heel oost NL rond en ja ik weet als we te laat zijn klagen mensen maar daar trappen wij onze rechterpoot graag voor in... krijg vaak complimentjes dat wij optijd zijn en dat veel andere bezorgers nog wat van kunnen leren niet alleen het rijden maar ook het laden en lossen doen ze zo sloom met veel gepraat telkens een bak koffie...C1000 truckers staan daar bekend om want dat zie ik dagelijks.
Ah juist. Jij mag wel je rechterbeen strekken op het gaspedaal maar als iemand anders het doet is het ineens niks.
Leuk dat je complimentjes krijgt, altijd fijn die waardering voor je werk.
Maar gun dat een ander ook en ga niet lopen roepen over dingen waar je duidelijk geen verstand van hebt.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 18:41:04 #129
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_87217680
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 18:15 schreef Zwolsboy het volgende:
Dat optrekken met lading erin snap ik wel dat dat niet in een paar tellen gedaan is.

Wat mij wel opvalt in de stad rijden ze vaak 65/70 op 50 km wegen en dat vind ik ik weer gevaarlijk met al die kinderen en fietsers langs de weg...

Ik werk trouwens om de hoek :') (bakkerij) en smorgens om 4 uur laad ik de bus vol en we rijden heel oost NL rond en ja ik weet als we te laat zijn klagen mensen maar daar trappen wij onze rechterpoot graag voor in... krijg vaak complimentjes dat wij optijd zijn en dat veel andere bezorgers nog wat van kunnen leren niet alleen het rijden maar ook het laden en lossen doen ze zo sloom met veel gepraat telkens een bak koffie...C1000 truckers staan daar bekend om want dat zie ik dagelijks.
Ga even naar school terug.. :')
pi_87217852
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 18:34 schreef vannelle het volgende:

[..]

[..]

Pk's hebben we genoeg (eigenlijk nooit genoeg) maar om 30 ton lading + eigen gewicht op gang te krijgen kost nou eenmaal tijd. Heeft iets met natuurkundige wetten te maken.
[..]

Die ben ik wel met je eens, al zijn het natuurlijk niet alleen vrachtwagenchauffeurs die dit doen.

I
[..]

Ah juist. Jij mag wel je rechterbeen strekken op het gaspedaal maar als iemand anders het doet is het ineens niks.
Maar gun dat een ander ook en ga niet lopen roepen over dingen waar je duidelijk geen verstand van hebt.
vannelle, jij bent ook vrachtwagen chauffeur?
eigenlijk zouden wij eens een hele week, of zelfs een maand het hele truck verkeer moeten stopzetten })
immers geen transport, ook geen goederen voor de zeurende ant-vrachtwagen volk.

denk dat heel ons economie op zijn gat gaat })
pi_87219046
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 18:34 schreef vannelle het volgende:

[..]

[..]

[..]

I
[..]

Begrenzing bedoel ik puur mee schaf die wet af of verhoog hem op veel stukken is dat best mogelijk.
30 ton zit lang niet in elke trucker ja beton truckers ja :') maar die C1000 / AH truckers niet.
Dat niet alleen vrachtwagens te hard rijden ook mee eens mijn mening in de stad te hard meteen hard aanpakken maar op 100 km wegen of snelwegen denk ik daar anders over.
Er zijn eenmaal dondersveel mensen die een hekel aan truckers hebben en gevaarlijke inhaal acties voeren (nee ik niet godzijdank :') ) dat moet gewoon anders kunnen meer via het spoor en diverse laad punten of wat iemand in dit topic zei soort van zeppelings met speciale laadpunten boven de supermarkten...

Zie trouwens ook best vaak vrachtwagen topics hierzo :')
Interessant he ?
pi_87220267
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:16 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Begrenzing bedoel ik puur mee schaf die wet af of verhoog hem op veel stukken is dat best mogelijk.
30 ton zit lang niet in elke trucker ja beton truckers ja :') maar die C1000 / AH truckers niet.
Dat niet alleen vrachtwagens te hard rijden ook mee eens mijn mening in de stad te hard meteen hard aanpakken maar op 100 km wegen of snelwegen denk ik daar anders over.
Er zijn eenmaal dondersveel mensen die een hekel aan truckers hebben en gevaarlijke inhaal acties voeren (nee ik niet godzijdank :') ) dat moet gewoon anders kunnen meer via het spoor en diverse laad punten of wat iemand in dit topic zei soort van zeppelings met speciale laadpunten boven de supermarkten...

Lol, een volle vuilniswagen zit ook al gauw rond de 29 tot 30 ton.

Ninja-edit: ergo, je weet niet waar je over praat :)
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_87222466
Beton truck....
ligt eraan wat het voor een model is.
een 4 asser (+- 10 ton per as) komt al gauw tegen de 35 a 40 ton totaal gewicht.
een 5 asser GINAF, komt al gauw tegen de 50 ton aan. soms zelf meer als 50 ton :P

dan heb je nog container vervoer.
gemiddeld tussen de 30 a 35 ton......
maar als je containers rijd met cacaoboter/bonen. kom je makkelijk tegen de 50 ton aan. en zoals bij mijn vorige werkgever was de hoogste weging 72,5 TON!!!!!!!!!!!
dat mocht ik met mn 1e truck Daf FX 430 trekker (3 assen) en een breker met 5 assen (2x20FT containers) gaan rijden.
daarna met een Iveco Stralis 2 assen + hulp/liftas convoi exeptionel transport rijden....
met ontheffing voor extreme lading (hoogte,breedte,lengte,gewicht) kwam ik niet onder de 60 ton totaalgewicht.......

een DHL trekker-oplegger combinatie komt max tegen 25 ton aan aan totaal gewicht.

dus vergelijk aub een vrachtwagen niet met snelheid en remtijd als een luxe wagen....

btw, ooit eens een klapband gehad met een vrachtwagen?
ik wel ........... -O-
in de beneluxetunnel....... daar had ik een zeer zwaar 45FT container op mn chassis gehad.....en beste wat je kunt doen is gas loslaten en je voet van de rem houden.....
de vrachtwagen haalt op dat moment makkelijk 130 als je op de laagste punt bent.....
en geloof me..... als je dat niet doet, kom je met een slakkengangetje naar boven kruipen.
maar nadeel van dit is als je een klapband krijgt op je stuuras van de trekker... dan ga je voor gaas....en krijg je een ongeluk.
nee, als vrachtwagenchauffeur vind ik persoonlijk 80 a 90 voor een vrachtwagen hard zat -O-
pi_87226112
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 18:46 schreef EuroBirdV8 het volgende:

[..]

vannelle, jij bent ook vrachtwagen chauffeur?
eigenlijk zouden wij eens een hele week, of zelfs een maand het hele truck verkeer moeten stopzetten })
immers geen transport, ook geen goederen voor de zeurende ant-vrachtwagen volk.

denk dat heel ons economie op zijn gat gaat })
Jeps, als ik tijd heb rij ik ook vrachtwagen.
Normaal rij ik op een reachstacker, krijg je van mij je veel te zware 45 ft die je een klapband bezorgt. ;)
Maar idd, dit is echt gezeur om niks.
Spijtig om te zien dat mensen zonder inhoudelijke kennis de wijsheid in pacht denken te hebben.
pi_87226323
quote:

[..]

En hoe komen die spullen bij het spoor denk je? En hoe vanaf transport per trein verder?

En zeppelings bestaan niet, als je zeppelins bedoelt: hoe krijg je de vracht bij zo'n ding? En er weer vandaan?

Echt, je bent echt vreselijk kortzichtig bezig.
Als ik nou zeg dat ik last van jouw soort op de weg heb, stop je dan ook met op bepaalde tijden rijden?
pi_87226552
quote:

[..]

Wat denk je dat die jongens van c1000/AH vervoeren? Alleen toiletpapier en chips?
De wagens die supermarkt bevoorrading doen, zitten ook behoorlijk aan het gewicht.

quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:44 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Lol, een volle vuilniswagen zit ook al gauw rond de 29 tot 30 ton.

Ninja-edit: ergo, je weet niet waar je over praat :)
en nog topzwaar ook als je duo bakken rijd
pi_87226634
dubbel
pi_87228660
Het blijft klaagbaak he klagen om niks :') :'(
Ja klapband verhaal dàs idd een drama maar dat komt gelukkig bijna nooiit voor zolang er voldoende rubber op zit en genoeg druk.
Interessant he ?
pi_87228837
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:20 schreef Tism het volgende:

[..]

Oplossing: Zeppelins!.. :)

Laat vrachtwagens naar terminals rijden aan de rand van een stad en daar laden en lossen, vervolgens vervoeren geluidloze Zeppelins met vier keer het laadvermogen van een vrachtwagen de goederen naar de plek van bestemming in het drukke centrum van een stad, laden en lossen gebeurt vanaf de daarvoor aangepaste daken die dan uitgerust zijn van een laad en los platform, die als men ze tijdelijk niet gebruikt, dan eventueel ook nog eens kan voorzien van zonnepanelen die weer energie opwekken om de buurt voor stroom te voorzien.. :s)

Dit idee bedoel ik dus moet mogelijk zijn in de toekomst
Dat oude systeem met laden en lossen moet gewoon anders kunnen.
Interessant he ?
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 22:39:02 #140
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87229096
quote:

[..]

Je weet duidelijk niet waar je over praat. Zelfs een lege vrachtwagen (trekker-oplegger, ongeveer 17 ton leeg) weegt dus nog gewoon 17.000 kilo. Om dit in beweging te krijgen hebben supermarkttrekkers meestal zo'n 300~350 PK aan boord (ideale verhouding tussen brandstofkosten, jouw boodschappen dus, en trekkracht).
Om deze 350 PK elke keer die 17.000 kilo zonder brokken op te laten trekken zijn ook de versnellingbakken en differentielen flink zwaar uitgevoerd. Als het kapot gaat kost het immers tijd en geld en dan zijn ook jouw boodschappen weer duurder.

Die zware versnellingsbakken moeten geschakeld kunnen worden en omdat dat zo zwaar is uitgevoerd schakelt dat niet zo snel als een auto. Dat kost dus tijd.

Bottomline(s):
1. Een vrachtwagen KAN helemaal niet snel optrekken want dan gaat alles kapot.
2. Jij weet niet waar je over praat.
pi_87229692
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:39 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Je weet duidelijk niet waar je over praat. Zelfs een lege vrachtwagen (trekker-oplegger, ongeveer 17 ton leeg) weegt dus nog gewoon 17.000 kilo. Om dit in beweging te krijgen hebben supermarkttrekkers meestal zo'n 300~350 PK aan boord (ideale verhouding tussen brandstofkosten, jouw boodschappen dus, en trekkracht).
Om deze 350 PK elke keer die 17.000 kilo zonder brokken op te laten trekken zijn ook de versnellingbakken en differentielen flink zwaar uitgevoerd. Als het kapot gaat kost het immers tijd en geld en dan zijn ook jouw boodschappen weer duurder.

Die zware versnellingsbakken moeten geschakeld kunnen worden en omdat dat zo zwaar is uitgevoerd schakelt dat niet zo snel als een auto. Dat kost dus tijd.

Bottomline(s):
1. Een vrachtwagen KAN helemaal niet snel optrekken want dan gaat alles kapot.
2. Jij weet niet waar je over praat.
Edit: een vrachtwagen KAN weldegelijk snel optrekken als ie leeg is ;)
handgeschakeld 16 versnellingsbak....4Laag, 4Hoog, en de hoog en laag gesplitst in een halve.......

en je hoeft niet als een gek elk versnelling te pakken als je leeg bent ;)
zoals ik meestal schakel:
als ik leeg ben.

3L, 5H, 6H ,7H , 8H, 8H 1/2........
en als ik geladen ben, geen zwaar container , dan gebruik ik:
2L, 4L, 5H etc

automaat is weer een ander verhaal, maar kan wel zeggen dat tegenwoordig de automaat op verschillend gewicht, op zijn manier goed kan schakelen.

maar waarom trekken veel vrachtwagen toch niet snel op?
eenvoudig. niet om verbruik, maar om tijd ;)
zolang dat men niet betaald krijgt per vracht, maar per uur..... waarom zou je je dan als beroepschauffeur dan gaan haasten? :P
pi_87229696
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:33 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Dit idee bedoel ik dus moet mogelijk zijn in de toekomst
Dat oude systeem met laden en lossen moet gewoon anders kunnen.
Nogmaals, hoe komen de goederen bij de zeppelins?
En als die geland is, hoe gaat het verder vervoerd worden?

Of wou je met zeppelins langs de supermarkt? :')
pi_87229803
:s) Dan weet ik niet waar ik over praat... :')
Maar de toekomst ontwikkeling zal hier wel verandering in brengen transport enzo.
Jammer genoeg hebben wij last van elkaar op de weg samen moeten we eruit zien te komen ;) .
Interessant he ?
pi_87229875
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:53 schreef EuroBirdV8 het volgende:

[..]

Edit: een vrachtwagen KAN weldegelijk snel optrekken als ie leeg is ;)
handgeschakeld 16 versnellingsbak....4Laag, 4Hoog, en de hoog en laag gesplitst in een halve.......

en je hoeft niet als een gek elk versnelling te pakken als je leeg bent ;)
zoals ik meestal schakel:
als ik leeg ben.

3L, 5H, 6H ,7H , 8H, 8H 1/2........
en als ik geladen ben, geen zwaar container , dan gebruik ik:
2L, 4L, 5H etc

automaat is weer een ander verhaal, maar kan wel zeggen dat tegenwoordig de automaat op verschillend gewicht, op zijn manier goed kan schakelen.

maar waarom trekken veel vrachtwagen toch niet snel op?
eenvoudig. niet om verbruik, maar om tijd ;)
zolang dat men niet betaald krijgt per vracht, maar per uur..... waarom zou je je dan als beroepschauffeur dan gaan haasten? :P
Als ik leeg ben schakel ik maar 3x.
4h, 6h en dan 8h.
Volle bak is dat natuurlijk anders.

En ik word idd per uur betaald maar werk in diensten dus weet wanneer ik klaar ben.
Trappen doe ik voor de fun, niet voor de baas.
pi_87230056
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:55 schreef Zwolsboy het volgende:
:s) Dan weet ik niet waar ik over praat... :')
Maar de toekomst ontwikkeling zal hier wel verandering in brengen transport enzo.
Jammer genoeg hebben wij last van elkaar op de weg samen moeten we eruit zien te komen ;) .
Klopt, ben blij dat het nu al duidelijk is. :')

Maar idd, we moeten het op de weg oplossen, beetje begrip kan geen kwaad.
Het zijn nou eenmaal verschillende voertuigen en dus gedraagt zich dat anders op de weg.

Ik zal je nooit expres dwars zitten en jij mij hopelijk ook niet.
Verkeer is nou eenmaal een sociaal gebeuren, geven en nemen.
Als je dat niet kan hoor je niet in het verkeer thuis.
pi_87230825
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:01 schreef vannelle het volgende:

[..]

Klopt, ben blij dat het nu al duidelijk is. :')

Maar idd, we moeten het op de weg oplossen, beetje begrip kan geen kwaad.
Het zijn nou eenmaal verschillende voertuigen en dus gedraagt zich dat anders op de weg.

Ik zal je nooit expres dwars zitten en jij mij hopelijk ook niet.
Verkeer is nou eenmaal een sociaal gebeuren, geven en nemen.
Als je dat niet kan hoor je niet in het verkeer thuis.
Wat ik vaak wel doe is bij T kruisingen als dan een vrachtwagen linksaf wilt en het is druk krijgt die nauwlijks de kans om erop te kunnen dan laat ik gas los of ga ik soms zelfs stoppen dan toeteren ze welleens naar mij :P en ff seinen :')

Of op rondes en ik zie dat er de afslag na mij een trucker erop wilt en er zit een hele reeks autos achter mij laat ik hem ook (heel soms) erop door heel langzaam te gaan rijden en dan krijg ik vaak van die kantoor types die daarna bij mij gaan kleven :')

Zelf doe ik nooit aan kleven 1 steenslag 2 irritant (licht in je ogen) 3 gevaarlijk maar bij mij wil je niet weten hoe vaak ik van de weg af gedrukt word :'(

Of bij stoplichten (ik rij vaak snachts) en ze springen op rood en er is geen auto te zien en slechts een trucker ga ik gewoon op de linker baan staan anders moet die trucker zo hard remmen :P en zwaaien ze weer naar me :') hehe alleen die snelheid van 80km/h op 100 km wegen kan ik (helaas) niet accepteren zal wel aan mij liggen maargoed die 2 strepen negeren heb ik geen ballen voor :|W .
Interessant he ?
pi_87232015
Je toont iig goede wil, nu nog begrip. ;)
pi_87232043
En dit natuurlijk.

quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:53 schreef vannelle het volgende:

[..]

Nogmaals, hoe komen de goederen bij de zeppelins?
En als die geland is, hoe gaat het verder vervoerd worden?

Of wou je met zeppelins langs de supermarkt? :')
pi_87232715
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:57 schreef vannelle het volgende:
En dit natuurlijk.
[..]

Wat die gene op de 1e pagina zei.

Laad plekken maken voor truckers buiten de stad.
Dan over op zeppelings of kleine busjes ofzo.

Weet ik het veel :') maar het huidige idee deugt ook niet naar mijn mening maar als het zo moet dan moet het maar zo :P
Interessant he ?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 09:03:31 #150
303187 MrWimpenny
Are you alright?
pi_87236203
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:46 schreef vannelle het volgende:

[..]

En hoe komen die spullen bij het spoor denk je? En hoe vanaf transport per trein verder?

En zeppelings bestaan niet, als je zeppelins bedoelt: hoe krijg je de vracht bij zo'n ding? En er weer vandaan?

Echt, je bent echt vreselijk kortzichtig bezig.
Als ik nou zeg dat ik last van jouw soort op de weg heb, stop je dan ook met op bepaalde tijden rijden?
Jonguh! Jullie kuttruckers moeten gewoon eens een beetje gas geven jonguh!!!! Dan kan ik met menne corsa gsi met 18miljoenmiljard pk tenminste doorrijden!
Kuttruckers, hebben wel 500pk, net als een M5, en rijden gewoon niet net zo hard! Kutviolen zijn het! ALLEMAAAAAAL!!!!!!!!!!!!

Check die bak van zwolsboy dan jonguh!!!!

En zie maar hoe trots zwolsboy is op zn waoge jonguh!!!!!!
Are you wanking?
pi_87236760
quote:
Op woensdag 15 september 2010 03:17 schreef EppoVonHaenenschnaer het volgende:
het enige irritante aan vrachtwagens is is dat ze net zo klinken als je wekkerradioalarm als ze achteruit rijden.
Ik vind het irritanter dat m'n wekker klinkt als een vrachtwagen die achteruit rijdt.

Overigens, mijn wekkerradioalarm klinkt als radio 538 ;)
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_87246027
Wel leuk.
pi_87251798
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:42 schreef Spiketrain het volgende:
Ja dat dus. Meteen artikeltje 5 aan meneer zijn broek en een maand niet rijden. Ontslag? Pech, had ie maar eerder aan moeten denken.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_87251937
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:42 schreef Spiketrain het volgende:
Ik vond dat dan weer wel lollig.
pi_87252749
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:58 schreef r8ality het volgende:

[..]

Ja dat dus. Meteen artikeltje 5 aan meneer zijn broek en een maand niet rijden. Ontslag? Pech, had ie maar eerder aan moeten denken.
Artikel 5 :') HAHAHAHAH

Artikel 5 kan je beter aan de ongeduldige klevende idioten uitdelen die er achter hangen.
pi_87253882
Echt,ik zie hier dingen voorbij komen :')
pi_87262431
Diegene die dat gefilmt heeft zou een artikel 5 moeten krijgen.

Filmen achter het stuur, het is te gek voor woorden
pi_87263486
Deze vind ik dan wel weer mooi :D *O*
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_87268783
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:21 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Artikel 5 :') HAHAHAHAH

Artikel 5 kan je beter aan de ongeduldige klevende idioten uitdelen die er achter hangen.
Artikel 5: onnodig hinderen van verkeer. Lijkt me hier wel van toepassing. En klevende idioten zijn niet nodig als die paupertruckers gewoon netjes rechts rijden :W.
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_87268857
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 23:35 schreef r8ality het volgende:

[..]

Artikel 5: onnodig hinderen van verkeer. Lijkt me hier wel van toepassing. En klevende idioten zijn niet nodig als die paupertruckers gewoon netjes rechts rijden :W.
:') JIj kent artikel 5 niet.
pi_87269026
quote:
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Wie kent hier artikel 5 niet dom truckertje?
pi_87270357
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 23:43 schreef r8ality het volgende:

[..]

Wie kent hier artikel 5 niet dom truckertje?
Je aan de snelheid houden valt niet onder hinderen. Dat een vrachtwagen zonder gevaar probeert te inhalen leidt ook niet tot gevaar of echte hinder. Je neemt hinder veel te letterlijk, dat iemand langzamer rijdt dan de maximumsnelheid wilt niet zeggen dat je dan het overige verkeer gevaarlijk aan het hinderen bent. Als iemand op de autosnelweg rijdt en 100 kilometer per uur op de linkerbaan rijdt terwijl je vrachtwagens aan het inhalen bent ofzo krijg je daar echt geen artikel 5 voor. Artikel 5 is ook bedoeld voor overtredingen die niet in andere artikelen geregeld zijn. Ik moet trouwens de eerste persoon die een boete krijgt langzaam rijden nog tegenkomen (waarbij hij wel boven de minimumsnelheid blijft).

En nee, ik ben geen trucker, maar gewoon een automobilist die alleen niet zo gefrustreerd, ongeduldig, egocentrisch en idioot reageert zoals mensen als jij :') En ik durf wel zeker te zeggen dat dát soort mensen meer problemen en ongelukken veroorzaken dan de chauffeur van het bovenstaand filmpje.
pi_87274492
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:28 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Je aan de snelheid houden valt niet onder hinderen. Dat een vrachtwagen zonder gevaar probeert te inhalen leidt ook niet tot gevaar of echte hinder. Je neemt hinder veel te letterlijk, dat iemand langzamer rijdt dan de maximumsnelheid wilt niet zeggen dat je dan het overige verkeer gevaarlijk aan het hinderen bent. Als iemand op de autosnelweg rijdt en 100 kilometer per uur op de linkerbaan rijdt terwijl je vrachtwagens aan het inhalen bent ofzo krijg je daar echt geen artikel 5 voor. Artikel 5 is ook bedoeld voor overtredingen die niet in andere artikelen geregeld zijn. Ik moet trouwens de eerste persoon die een boete krijgt langzaam rijden nog tegenkomen (waarbij hij wel boven de minimumsnelheid blijft).

En nee, ik ben geen trucker, maar gewoon een automobilist die alleen niet zo gefrustreerd, ongeduldig, egocentrisch en idioot reageert zoals mensen als jij :') En ik durf wel zeker te zeggen dat dát soort mensen meer problemen en ongelukken veroorzaken dan de chauffeur van het bovenstaand filmpje.
Vrachtwagen inhalen = file = linkerbaanmongolen = ongelukken = meer file. Vandaar dat ik het een artikel 5 vind.
pi_87274972
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 09:31 schreef r8ality het volgende:

[..]

Vrachtwagen inhalen = file = linkerbaanmongolen = ongelukken = meer file. Vandaar dat ik het een artikel 5 vind.
Ja maar in de wet gaat het er niet om wat jij vindt.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_87275006
quote:

Vrachtwagen inhalen = file
:')
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
pi_87275035
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 09:53 schreef Treinkopper het volgende:

[..]

:')
Nee in dat filmpje is het heel rustig qua auto's :').
pi_87275069
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 09:52 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Ja maar in de wet gaat het er niet om wat jij vindt.
Nee klopt. Gelukkig mogen andere mensen beslissen wat wel of niet goed is, zonder ook maar een greintje praktijkkennis te hebben :').
pi_87275313
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 09:54 schreef r8ality het volgende:

[..]

Nee in dat filmpje is het heel rustig qua auto's :').
Nou, je ziet er al gauw twee of drie. En dan nog, de weg is van iedereen, ook van de truckers die voor dag en dauw op pad zijn om mijn vreten in de supermarkt te krijgen. Als er geen inhaalverbod geldt, gaan ze wat mij betreft hun gang ^O^. Gefrustreerde josti's die er vervolgens met 10 centimeter tussenafstand achter gaan hangen, díe veroorzaken nog eerder ellende.
pi_87275393
altijd leuk om te lezen hoe egoistisch men in nederland eigenlijk is...als IK maar op tijd op mn bestemming ben..
dat een vwchauf daardoor maar niet meer mag inhalen/'snachts moet rijden is natuurlijk DE oplossing :N
Doet maar wat..
pi_87275809
quote:

[..]

Dus, artikel 5 voor de linkerbaanmongolen omdat zij niet goed anticiperen op de situatie.
pi_87275837
quote:

Ken je de transport CAO? Nee, hou dan alsjeblieft je mond.
pi_87275843
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:20 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Dus, artikel 5 voor de linkerbaanmongolen omdat zij niet goed anticiperen op de situatie.
Oh zeker. Maar dan moet je 20 klapjosti's aanhouden. Een vrachtwagen is veel makkelijker :Y.
pi_87275897
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:03 schreef Treinkopper het volgende:

[..]

Nou, je ziet er al gauw twee of drie. En dan nog, de weg is van iedereen, ook van de truckers die voor dag en dauw op pad zijn om mijn vreten in de supermarkt te krijgen. Als er geen inhaalverbod geldt, gaan ze wat mij betreft hun gang ^O^. Gefrustreerde josti's die er vervolgens met 10 centimeter tussenafstand achter gaan hangen, díe veroorzaken nog eerder ellende.
Och och, dat eeuwige gemiep over vreten in de supermarkt :'). Dat eten komt er wel hoor, Of je nou 80 km/u rijdt of 89. En gefrustreerde josti's krijg je door uitlokgedrag.
pi_87280406
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:06 schreef Redbaron het volgende:
altijd leuk om te lezen hoe egoistisch men in nederland eigenlijk is...als IK maar op tijd op mn bestemming ben..
dat een vwchauf daardoor maar niet meer mag inhalen/'snachts moet rijden is natuurlijk DE oplossing :N
Of hoe dom vrachtwagenchauffeurs zijn.

Ga maar eens van Rotterdam naar Nijmegen rijden, over de A15. Dan wordt je echt GEK van inhalende vrachtwagenchauffeurs. De chauffeur zelf haalt misschien 3 vrachtwagens in over dat hele stuk, echter kom ik minstens 40 tegen die inhalen en het hele verkeer lamleggen.

Oprotten met het inhalen, ook overdag. Die 2km/u verschil op topsnelheid maakt echt geen reet uit.
pi_87280530
Kan ook zijn omdat ze een vrije baan voor hun snuit willen?
Lijkt me irritant als je met 1 meter afstand naar zon bak kijkt :P (zie je vaak)
Interessant he ?
pi_87280595
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 12:22 schreef Zwolsboy het volgende:
Kan ook zijn omdat ze een vrije baan voor hun snuit willen?
Lijkt me irritant als je met 1 meter afstand naar zon bak kijkt :P (zie je vaak)
Ja jammer dan. Dan houden ze maar wat afstand.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 12:28:53 #179
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87280707
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 12:24 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ja jammer dan. Dan houden ze maar wat afstand.
Waardoor er weer een auto tussenschiet die vervolgens geplet wordt als er even gouw een filetje opduikt?

Neem eerst eens wat praktijkervaring voordat je hier begint te blaten :{w
pi_87280729
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 12:28 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Waardoor er weer een auto tussenschiet die vervolgens geplet wordt als er even gouw een filetje opduikt?

Neem eerst eens wat praktijkervaring voordat je hier begint te blaten :{w
Als er een auto tussen komt kun je alsnog meer afstand nemen :').
  donderdag 7 oktober 2010 @ 12:31:53 #181
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87280817
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 12:29 schreef r8ality het volgende:

[..]

Gas terugnemen, terug naar 75, vervolgens een vrachtwagen achter je die wel 85 rijdt die gaat je weer inhalen omdat je traag bent en je begint van vooraf aan met zeiken.
Daarnaast neem je afstand en klapt er weer een auto tussen, dan kun je net zo goed de hele weg 75 rijden en dan kost het weer te veel tijd en geld waardoor jouw boodschappen weer duurder worden.
pi_87280970
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 12:31 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Gas terugnemen, terug naar 75, vervolgens een vrachtwagen achter je die wel 85 rijdt die gaat je weer inhalen omdat je traag bent en je begint van vooraf aan met zeiken.
Daarnaast neem je afstand en klapt er weer een auto tussen, dan kun je net zo goed de hele weg 75 rijden en dan kost het weer te veel tijd en geld waardoor jouw boodschappen weer duurder worden.
Dat boodschappen argument altijd in vrachtwagentopics :') Ongelooflijk.
pi_87281864
ook zonder ons heb jij geen kleren aan je lijf..
als je nu eens begint met thuiswerken of carpoolen heb jij minder om te zeiken. Want als je in de file kijkt hoeveel er alleen in die dikke dure wagen zitten weet je gelijk waarom er daadwerkelijk file is
Doet maar wat..
  donderdag 7 oktober 2010 @ 13:08:46 #184
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87281962
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 12:36 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Waarom is dat ongelooflijk? Het is de enige reden dat vrachtwagens rondrijden, dus waarom is dat een slecht argument?
pi_87281997
quote:

Het eeuwige tegenargument van de haastnerds dat vrachtwagens "files veroorzaken" en "het verkeer lamleggen" vind ik nou ook niet echt sterk :').
pi_87282037
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 13:08 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Waarom is dat ongelooflijk? Het is de enige reden dat vrachtwagens rondrijden, dus waarom is dat een slecht argument?
Als de ene vrachtwagen 85 kan en de andere 82, en degene die 85 kan, mag maximaal 82, dan worden mijn boodschappen echt niet duurder hoor :')

Kortom: inhalen is nergens voor nodig. Gemiddeld kunnen ze hun maximumsnelheid toch niet halen.
pi_87282375
zelf alles verbouwen in je achterttuin.
Leest alleen op FOK! Post niet, naja, behalve nu. !!!1!!!11!!!
  donderdag 7 oktober 2010 @ 14:01:57 #188
77130 star_gazer
pi_87283772
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 13:05 schreef Redbaron het volgende:
ook zonder ons heb jij geen kleren aan je lijf..
als je nu eens begint met thuiswerken of carpoolen heb jij minder om te zeiken. Want als je in de file kijkt hoeveel er alleen in die dikke dure wagen zitten weet je gelijk waarom er daadwerkelijk file is
Niet op de A15
-
  donderdag 7 oktober 2010 @ 14:02:33 #189
77130 star_gazer
pi_87283787
quote:
inderdaad.
-
pi_87318947
quote:
En het leuke is dat dat egoisme juist de oorzaak is van alle files. Daardoor gaat men kleven, moet men boven op de rem etc...
pi_87319026
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 12:29 schreef r8ality het volgende:

[..]

Net zolang tot ik uiteindelijk stil sta bedoel je?

Ik probeer altijd afstand te houden , zowel met de vrachtwagen als met de personenauto en toch lukt het me nooit. Simpelweg omdat er altijd een mongool is die meent dat die meters ruimte voor hem/haar bedoeld zijn.
pi_87321171
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 13:11 schreef kikoooooo het volgende:
Kortom: inhalen is nergens voor nodig. Gemiddeld kunnen ze hun maximumsnelheid toch niet halen.
Dat geldt voor al het andere verkeer net zo goed :') Als je 100 kilometer per uur rijdt of 120, scheelt het per uur 12 minuten.. En de gemiddelde dagelijkse rit is behoorlijk korter. Dus ja, waarom halen wij eigenlijk in het verkeer? Gewoon overal een doorgetrokken streep maken op de snelweg, inhalen heeft toch geen nut.
pi_87337710
ik kom net uit de file bij Antwerpen en elke keer dat ik ruimte laat om normaal op te kunnen trekken of normaal te remmen kruipt er weer zo'n klaploper tussen die denkt dat ie dan sneller is maar geen idee heeft dat er goed 40t achter hem rijdt :(
Doet maar wat..
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 21:27:21 #194
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_87337913
Klacht onterecht, ik geef vrachtwagens altijd de ruimte, gewoon omdat hun echt nuttig werk verzetten.

Het enige wat irritant is, dat is het inhalen. Voor de rest maakt het langzaam optrekken mij niet uit, omdat mijn motorvermogen dat wel goed maakt.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 22:04:39 #195
282339 Xantalien
Høken, kreng.
pi_87339760
Onterechte klacht. :(
Vrachtwagens. _O_
Bi-j mien achter 't huus steet een Amerikaanse slee,
Bi-j de aanschaf mos ik erg diep in de portomonee.
't Is een 8-cilinder met veel chroom en een linnen kap,
Ik hol 'm moeilijk in toom as ik 'm op zien donder trap.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 22:12:46 #196
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_87340198
quote:

En zoveel duurder zal dat niet zijn
Loon van de chauffeur 150% tot 200%, personeel bestemming, etc etc.
Word vors stukje duurder.. En ik denk dat 99% van de supermarkten ivm geluidsoverlast niet eens snachts gelost kan worden.

Krijg al shit over me heen als ik ergens om 06:30 los.

quote:

[..]

99% van alle onnatuurlijke objecten om jou heen is daar mede dankzij vrachtverkeer. Ik merk nu wel dat je dit argument weigert te begrijpen..

quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 13:11 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Als de ene vrachtwagen 85 kan en de andere 82, en degene die 85 kan, mag maximaal 82, dan worden mijn boodschappen echt niet duurder hoor :')

Ik durf erop te wedden dat als er een algeheel inhaal verbod zou zijn, dat jij dat merkt in je knip.

Maar weetje, boeie, wind je zelf lekker op, raak maar gefrustreerd, er zal geen een chauffeur zijn die zich om jou bekommert. Sterker, de meeste vermaken zich zelf om die gefrustreerde haastvaders op de a15.

[ Bericht 19% gewijzigd door blup op 08-10-2010 22:27:53 ]
pi_87342339
Wij zijn net zo schuldig hoor aan filles... :')

Wat dacht je van grote autos en maar 1 mens erin?
een 3 keer een BMW x5 kunnen 5 twingos voor in de plaats

Of wat dacht je van die lange Sedan autos? hoeveel ruimte die welniet vreten en hoevaak zitten ze met zn 4en 5en in?

En vrouwlief maar in een Alto rondrijden met 3 kinderen erbij :')
Interessant he ?
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 23:15:08 #198
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_87342969
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:58 schreef Zwolsboy het volgende:
Wij zijn net zo schuldig hoor aan filles... :')

Wat dacht je van grote autos en maar 1 mens erin?
een 3 keer een BMW x5 kunnen 5 twingos voor in de plaats

Of wat dacht je van die lange Sedan autos? hoeveel ruimte die welniet vreten en hoevaak zitten ze met zn 4en 5en in?

En vrouwlief maar in een Alto rondrijden met 3 kinderen erbij :')
Nee, BMW X5-rijders mogen dat gewoon. :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')