dat die dhl-truck weer te laat is met mijn pakketjequote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:47 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen ja. Erg tragisch natuurlijk, maar wat wil je hiermee zeggen?
Sorry hoor maar wel weer typisch een vrouw die tussen 2 vrachtwagens blijft hangen, dom erg dom.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:45 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag gebeurd.
[ afbeelding ]
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)bij-ongeval-a59.html
Dat vrachtwagens gevaarlijk zijn. Dat is een nadeel dat ik bij deze graag toevoeg aan mijn OP.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:47 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen ja. Erg tragisch natuurlijk, maar wat wil je hiermee zeggen?
Ok, dus jij pleit ervoor om vrachtwagens dan maar af te schaffen waardoor goederen dus maar met de personenauto of benenwagen moet worden vervoerd?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:50 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dat vrachtwagens gevaarlijk zijn. En dat is een nadeel dat ik bij deze graag toevoeg aan mijn OP.
Nee, ik zeg alleen dat ze gevaarlijk zijn.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:52 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Ok, dus jij pleit ervoor om vrachtwagens dan maar af te schaffen waardoor goederen dus maar met de personenauto of benenwagen moet worden vervoerd?
11 uur per dag werkenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:57 schreef Iuc het volgende:
Hoe kunnen wij nou buiten de spits rijden als wij 15 uur per dag werken?
Hallo, ex-nachtchauffeur hier.quote:Op woensdag 15 september 2010 19:01 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nog wel eens enorm tegen kan vallen, er is nu al een tekort, en men verwacht tegen in 2015 al een tekort van 58.000 chauffeurs. 's-nacht werken lijkt misschien lekker, en een hoop mensen doen een hoop voor wat toeslag. Maar als je het éénmaal een tijdje gedaan zul je merken dat het vaak vies tegenvalt. En je sociaal leven gaat er ook vaak kapot van.
Nee, vrachtwagens zijn niet gevaarlijk. Automobilisten zijn gevaarlijk, door al die capriolen die ze uithalen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:50 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dat vrachtwagens gevaarlijk zijn. Dat is een nadeel dat ik bij deze graag toevoeg aan mijn OP.
Inderdaad erg dom als je ertussen gaat hangen, maar het gaat hier over de nadelen van vrachtwagens. En de extreme traagheid van al die massa is er één
Nee, die achterste vrachtwagenchauffeur had beter moeten opletten of meer afstand moeten houden.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:49 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Sorry hoor maar wel weer typisch een vrouw die tussen 2 vrachtwagens blijft hangen, dom erg dom.
Wel heel erg sneu dit.
Volledig eensch!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:42 schreef RealZeus het volgende:
Maar ik moet wel zeggen dat ik me ook kapot erger aan sommige collega "chauffeurs"
Inhalen terwijl het niet mag, je vrachtwagen als machtsmiddel gebruiken, dvd kijken tijdens het rijden, dat soort grappen maken mij pislink.
En als ik het doe dan kijk ik of ik niet snel iemand hinder.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:45 schreef Iuc het volgende:
[..]
Volledig eensch!
Kijk, inhalen doe ik zo weinig mogelijk, zeker op snelwegen met 2 rijstroken. Ook al is er geen inhaalverbod.
En 30% meer personeelskosten en 30% meer brandstofkosten en 30% meer bezorgkosten en de prijzen van producten worden 30% hoger waardoor star_gazer volgende week een topic opent dat zijn dagelijkse jus-de-orange bij het ontbijt 30% duurder is geworden.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:30 schreef Iuc het volgende:
[..]
En dan komen er opeens 30% meer vrachtwagens op de weg
De gemiddelde vrachtwagen is betrouwbaarder dan de gemiddelde personenauto anders.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 00:53 schreef star_gazer het volgende:
Ik heb het over vrachtwagens. Niet over vrachtwagenchauffeurs. Dikke respect hoor, voor het dag in dag uit besturen van zo'n log monster zodat mijn jus dagvers is. Ik weet echter zeker dat er producten zat zijn die niet overlijden van een paar uur extra transit.
Dat klopt.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 00:53 schreef star_gazer het volgende:
Ik heb het over vrachtwagens. Niet over vrachtwagenchauffeurs. Dikke respect hoor, voor het dag in dag uit besturen van zo'n log monster zodat mijn jus dagvers is. Ik weet echter zeker dat er producten zat zijn die niet overlijden van een paar uur extra transit.
Lijkt me niet meer dan logisch. Je bevindt je op de weg in een extreem zwaar voertuig, dus fouten als gevolg van sufheid kunnen fataal zijn. Een beetje verstandige automobilist neemt iedere twee uur een kwartiertje pauze, dus ik vind vier en een half uur nog veel!quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 01:00 schreef Iuc het volgende:
Ik moet iedere 4 en een half uur pauze maken
Zoals? Het standaard argument dat we anders allemaal sterven van de honger of geen spulletjes hebben? Zwaar overdreven. We zullen alleen iets langer moeten wachten.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 02:42 schreef vannelle het volgende:
Ik heb echt gelachen, bedankt voor het zoveelste kuttopic.![]()
Maar ik heb goede argumenten gezien van echte chauffeurs en misschien willen de dodo's daar nog eens over nadenken?
Helaas blijkt elke vakantie weer dat er maar weinig verstandige automobilisten zijn.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 01:34 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Lijkt me niet meer dan logisch. Je bevindt je op de weg in een extreem zwaar voertuig, dus fouten als gevolg van sufheid kunnen fataal zijn. Een beetje verstandige automobilist neemt iedere twee uur een kwartiertje pauze, dus ik vind vier en een half uur nog veel!
Als er geen vrachtwagens meer zouden rijden? En hoe komt de melk van de boer bij de melkfabriek denk je?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 04:11 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Zoals? Het standaard argument dat we anders allemaal sterven van de honger of geen spulletjes hebben? Zwaar overdreven. We zullen alleen iets langer moeten wachten.
Ik zou het niet erg vinden hoor, als mijn melk een daagje korter houdbaar is.
Weet je waarom dat het standaard argument is? Omdat het waar isquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 04:11 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Zoals? Het standaard argument dat we anders allemaal sterven van de honger of geen spulletjes hebben? Zwaar overdreven. We zullen alleen iets langer moeten wachten.
Ik zou het niet erg vinden hoor, als mijn melk een daagje korter houdbaar is.
Tering wat een domme opmerking die ook totaal niet binnen de discussie past.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 09:45 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Helaas blijkt elke vakantie weer dat er maar weinig verstandige automobilisten zijn.
Een busje vol met melkbussenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 09:47 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Als er geen vrachtwagens meer zouden rijden? En hoe komt de melk van de boer bij de melkfabriek denk je?
Of wil je dat allemaal met busjes doen?
Hij begint toch over rij -en rusttijden.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:30 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Tering wat een domme opmerking die ook totaal niet binnen de discussie past.
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:46 schreef Iuc het volgende:
Vandaag weer een dodelijk ongeluk met een vrachtwagen.
Die kutchauffeur stond in België stil in de file. Hoe durft die klootzak! En dan ook nog toestaan dat een auto zich onder de oplegger boort.
Het is toch lastig blijkbaar, al dat lezen. Nergens wek ik ook maar de geringste suggestie dat vrachtwagens verbannen moeten worden. Ik zeg alleen dat ze buiten de spits moeten rijden.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:19 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Weet je waarom dat het standaard argument is? Omdat het waar is
Maar wanneer is in Nederland nog buiten de spits. Als je om 11.30u op de A27 rijdt is het nog steeds druk.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:14 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Het is toch lastig blijkbaar, al dat lezen. Nergens wek ik ook maar de geringste suggestie dat vrachtwagens verbannen moeten worden. Ik zeg alleen dat ze buiten de spits moeten rijden.
Dat was vroeger al zo.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:16 schreef Elusive het volgende:
waarom worden er geen treinen gebruikt? bouw gewoon bij elk station een laden/lossen schuur en van daaruit distribueren.... voordeel, station zit meestal in of tegen het centrum aan![]()
* Elusive patent aanvragen doet
of asfalteer desnoods alle spoorlijnen en laat hier vrachtwagens rijden![]()
komen de treinen ook nooit meer te laat![]()
kunnen de OV reizigers mooi gaan fietsen, want wat maakt het uit dat het transport naar je bureau wat langer duurt, zo belangrijk ben je niet![]()
leuk voor de omwonenden van een supermarktquote:Op woensdag 15 september 2010 16:12 schreef star_gazer het volgende:
[..]
ja dus? wat is er mis met een 24-uurs economie?
Jup, die kunnen nu ook 's nachts boodschappen doen!quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:08 schreef Evertjan het volgende:
[..]
leuk voor de omwonenden van een supermarkt
Heel veel rijden ook s'nachts maar supermarkten moet de hele dag bevooraad blijven met verse producten dus rijden ze ook overdagquote:Op woensdag 15 september 2010 03:53 schreef Biogarde het volgende:
Het moet volgens mij voor die chauffeurs ook een stuk relaxter zijn 's nachts te rijden.
En zoveel duurder zal dat niet zijn. Ze verbruiken sowieso minder brandstof itt overdag wanneer ze filerijden en constant met het gaspedaal moeten spelen. Dus dat is dan al een stukje compensatie op de kosten die bedrijven maken voor het betalen van chauffeurs die in de nacht rijden.
En goederen verplaatsen zich sneller, efficiënter werken, meer ritten, bla bla, compensatie alom!
Wauwquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:01 schreef WcPot het volgende:
Mijn vrachtauto gaat van 0 naar 80 km/h in 35 seconden
Ahja, want de begrenzer begrenst het motorvermogen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:16 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Wauw15 seconden moet mogelijk zijn als ze die begrenzer eruit slopen.
Waarom typ jij wat ik wilde typen?quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:17 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ahja, want de begrenzer begrenst het motorvermogen.
yeah right.....quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:16 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Wauw15 seconden moet mogelijk zijn als ze die begrenzer eruit slopen.
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:47 schreef Zwolsboy het volgende:
Vlotter optrekken (langer in de versnelling laten is uiteindelijk zelfs zuiniger dan loeizwaar in dezelfde versnelling laten zodat je vlot naar de 80 komt)
Meer logisch rijden dus als de bak leeg geladen is een andere rit in de buurt zoeken en vol laden zodat je niet met een lege bak terug hoeft te rijden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |