Volgens mij programmeert hij versnellingsbakken bij Daf, die trekken ook zo lekker door in de versnelling.quote:Op maandag 4 oktober 2010 00:38 schreef Barcaconia het volgende:
Ja, elk transportbedrijf in Nederland rijdt leeg terug naar huis en dan met een lege wagen weer terug om te gaan ladenZo hee, Zwolsboy, jij zou ondernemer moeten worden dat je zoiets bedacht kunt krijgen
![]()
![]()
Een Daf trekt redelijk snel door tot 2000 rpm.quote:Op maandag 4 oktober 2010 00:44 schreef Barcaconia het volgende:
Ja, brandstofverbruik kijkt immers geen enkele truckfabrikant of transportbedrijf naar. Iedereen moet gewoon even lekker naar 3000rpm doortrekken vanuit stilstand, dat is kei veul zuiniger volgens Zwolsboy.
Zouden die 2 punten iets met elkaar te maken kunnen hebben ?quote:Op woensdag 15 september 2010 03:03 schreef star_gazer het volgende:
* kunnen kantelen ("... vanwege een gekantelde vrachtwagen")
* komen altijd vlak voor je terecht op een klaverblad en rijden dan 40 a 50
Stekfee3, welkom op het forum maar je moet 1 ding leren. Mensen hier schreeuwen graag dingen ongehinderd door enige vorm van kennis of inzicht. Natuurlijk is elke chauffeur het met je eens hier maar dat gaat hier niet werkenquote:Op maandag 4 oktober 2010 01:34 schreef stefkee3 het volgende:
Oke, we zullen eens beginnen bij het begin,
Ik ben normaal alleen een lezer van fok, speciaal voor dit topic heb ik een account aangemaakt.
@ts, Om te beginnen:
• Zonder transport, had jij nu geen computer gehad om deze berichtjes op te typen
• Zonder transport, had jij nu geen dak boven je hoofd gehad.
• Zonder transport, had jij morgenvroeg/middag/avond niks te eten gehad.
• Zonder transport, had jij niet eens een bed gehad om in te slapen.
Kortom, als je nu weer eens bij de supermarkt staat, en je koffie is er nog niet, denk dan eens even fantsoenlijk na voordat je begint te klagen over die chauffeurs die niet doorrijden.
Ik rij in middels 3 jaar voor G snel group belgium, (waterfront weert, Spa), en door de jaren heb ik inmiddels wel ervaring.
Als jullie aankomen op een autosnelweg, en dan nog even 160 gaan rijden om vòòr een vrachtwagen te kunnen komen voor het einde van de invoegstrook, wie rijd er dan hier als een gek?
Om op een rotonde toch nog even voorrang te nemen, zodat wij met 50 ton een noodstop kunnen gaan maken.
Gek hè dat wij daar zo assiocaal van worden?
En vrachtwagens 120 laten rijden?
Laat de auto's maar netjes 80 rijden, veel beter idee in mijn ogen.
Krijgen ze ook wat meer verkeersinzicht.
Iedereen die nu nog commetaar durft te geven nodig ik uit om een dagje in mijn cabine te klimmen, om met eigen ogen te zien hoe automobilisten rijden.
En ik denk niet dat ik de enige ben die er zo over denkt, ik neem aan dat al mijn collega chauffeurs van dit forum er net zo over denken.
mvg, stefkee3
Omdat er misschien meer goederen te vervoeren zijn?quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:20 schreef Zwolsboy het volgende:Oh ja waarom is het aantal truckers fors toegenomen met 10 jaar terug?
vervoer meer via het spoor zoals vroeger en dan bij stations laad punten maken voor busjes.
Ik zie dagelijks truckers bij supermarkten die voor 1 karretje melk gaan lossenalsof je daar geld mee verdient.
Truckers zijn gewoon stront irritant op de weg laats zag ik een Poolse truck die reed DIK 100 op de snelwegrespect
En wat is dan de reden dat jullie je collega graag wilt inhalen op de snelweg ? je ziet dat dit minstens 3 minuten kost en jou collega laat het gas niet eens los waardoor je even snel naast hem ziten vervolgens kies je toch om niet in te halen en om weer terug te gaan achter je collega
![]()
Leuke post, maar ik zeg nergens dat vrachtwagens moeten verdwijnen. ik zie de noodzaak van goederenvervoer heus wel in hoor. Alleen in de spits niet. Daar moet omheen te plannen zijn.quote:Op maandag 4 oktober 2010 01:34 schreef stefkee3 het volgende:
Oke, we zullen eens beginnen bij het begin,
Ik ben normaal alleen een lezer van fok, speciaal voor dit topic heb ik een account aangemaakt.
@ts, Om te beginnen:
• Zonder transport, had jij nu geen computer gehad om deze berichtjes op te typen
• Zonder transport, had jij nu geen dak boven je hoofd gehad.
• Zonder transport, had jij morgenvroeg/middag/avond niks te eten gehad.
• Zonder transport, had jij niet eens een bed gehad om in te slapen.
Kortom, als je nu weer eens bij de supermarkt staat, en je koffie is er nog niet, denk dan eens even fantsoenlijk na voordat je begint te klagen over die chauffeurs die niet doorrijden.
Ik rij in middels 3 jaar voor G snel group belgium, (waterfront weert, Spa), en door de jaren heb ik inmiddels wel ervaring.
Als jullie aankomen op een autosnelweg, en dan nog even 160 gaan rijden om vòòr een vrachtwagen te kunnen komen voor het einde van de invoegstrook, wie rijd er dan hier als een gek?
Om op een rotonde toch nog even voorrang te nemen, zodat wij met 50 ton een noodstop kunnen gaan maken.
Gek hè dat wij daar zo assiocaal van worden?
En vrachtwagens 120 laten rijden?
Laat de auto's maar netjes 80 rijden, veel beter idee in mijn ogen.
Krijgen ze ook wat meer verkeersinzicht.
Iedereen die nu nog commetaar durft te geven nodig ik uit om een dagje in mijn cabine te klimmen, om met eigen ogen te zien hoe automobilisten rijden.
En ik denk niet dat ik de enige ben die er zo over denkt, ik neem aan dat al mijn collega chauffeurs van dit forum er net zo over denken.
mvg, stefkee3
Omdat jij nu een iPad, een flatscreen TV en een mooie audioinstallatie wilt hebben, naast je dagelijkse boodschappen. Zowel consumptie per inwoner als het aantal inwoners neemt toe dus er is VEEL meer te vervoeren.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:20 schreef Zwolsboy het volgende:
Oh ja waarom is het aantal truckers fors toegenomen met 10 jaar terug?
Per vrachtauto heb je pakweg 35 busjes nodig voor dezelfde inhoud. 35 busjes zijn ongeveer 150 meter lang tegen 16.50 van 1 vrachtwagen.quote:vervoer meer via het spoor zoals vroeger en dan bij stations laad punten maken voor busjes.
Ik zie dagelijks truckers bij supermarkten die voor 1 karretje melk gaan lossenalsof je daar geld mee verdient.
Respect voor de gevaarlijkste chauffeurs van de Nederlandse wegen? Omdat ze met 50 ton gewicht aan boord >20% te hard rijden? Nee, jij hebt het begrepen.quote:Truckers zijn gewoon stront irritant op de weg laats zag ik een Poolse truck die reed DIK 100 op de snelwegrespect
Het is vervelend als je 9 uur op een dag rijdt zonder topsnelheid te kunnen rijden. Daarnaast zijn degenen die het inhaalverbod negeren VAAK (niet altijd dus!) oostblokkers waar jij zo veel respect voor hebt. Waar geen inhaalverbod is moet je sowieso niet zeiken.quote:En wat is dan de reden dat jullie je collega graag wilt inhalen op de snelweg ? je ziet dat dit minstens 3 minuten kost en jou collega laat het gas niet eens los waardoor je even snel naast hem ziten vervolgens kies je toch om niet in te halen en om weer terug te gaan achter je collega
![]()
Nou, nee. De rechterbaan rijdt doorgaans gelijkmatiger dan de linkerbaan.quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:00 schreef Zwolsboy het volgende:
En de grooste fille veroorzakers![]()
Simpel tussen 6 en 9 geen truckers op de weg daarna kunnen ze weer erop zelfde geld tussen 4 en 6 smiddags.
99,9% van de weggebruikers hebben een stront hekel aan deze extreem slome truckers en dat merk je al helemaal bij mensen die een eigen bedrijf runnen want die zie ik ze regelmatig inhalen ondanks het inhaal verbod![]()
En met een lege bak bedoel ik puur logisch rijden.
Dus is je bak leeg zoek dan een bedrijf in de buurt die ook spullen kwijt moet en haal het op en breng dat vervolgens weg zoveel mogelijk met een volle bak laden scheelt enorm veel.
En met busjes dat is een lulverhaal ja een Partner ofzo jaMaar een Ducato Maxi met een laadklep en zon bak erop kan ook behoorlijk wat in en is veel sneller.
truckers zijn ook zelden helemaal vol geladen tot het plavond supermarkt truckers bijv die zijn hooguit tot de helft geladen omdat het niet hoger kan die dingen staan op karretjes opstapelen gaat lastig
quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:00 schreef Zwolsboy het volgende:
En de grooste fille veroorzakers![]()
Simpel tussen 6 en 9 geen truckers op de weg daarna kunnen ze weer erop zelfde geld tussen 4 en 6 smiddags.
99,9% van de weggebruikers hebben een stront hekel aan deze extreem slome truckers en dat merk je al helemaal bij mensen die een eigen bedrijf runnen want die zie ik ze regelmatig inhalen ondanks het inhaal verbod![]()
En met een lege bak bedoel ik puur logisch rijden.
Dus is je bak leeg zoek dan een bedrijf in de buurt die ook spullen kwijt moet en haal het op en breng dat vervolgens weg zoveel mogelijk met een volle bak laden scheelt enorm veel.
En met busjes dat is een lulverhaal ja een Partner ofzo jaMaar een Ducato Maxi met een laadklep en zon bak erop kan ook behoorlijk wat in en is veel sneller.
truckers zijn ook zelden helemaal vol geladen tot het plavond supermarkt truckers bijv die zijn hooguit tot de helft geladen omdat het niet hoger kan die dingen staan op karretjes opstapelen gaat lastig
Iemand heeft: 'Uit de school geklapt' gelezen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:05 schreef RealZeus het volgende:
[..]
...
Echt serieus, als dom lullen pudding was ben jij Dr. Oetker.Zelden zoveel onzin gezien, ik mag hopen dat je zit te trollen anders ben je echt knap dom.
Ik heb ook C1000 gereden en die doen dat niet. Ja, op de helft van de dag wanneer ze al 5 adressen gehad hebben staan ze misschien halfvol. Als je maar een halve wagen hebt krijg je gewoon nog wat extra adressen mee.quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:57 schreef Zwolsboy het volgende:
ik zie dagelijks C1000 truckers die laden ze tot de helft hoor![]()
Dat idee van jumbo zou enorm veel schelen![]()
1 ding is zeker truckers is gewoon 1 grote ellende op de nederlandse wegen.
Helemaal op 100 km wegen waar een geheel inhaalverbod geld zijn we kansloos voor die trucker een vrije baan die nog minstens 70 km loopt scheelt enorm veel tijd als er voorbij jaagt
Liever wat vrachtwagens op de weg en gewoon boodschappen kunnen doen dan iedere week kilometers te moeten reizen om een standaard boodschappen lijstje te vervullen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:57 schreef Zwolsboy het volgende:
ik zie dagelijks C1000 truckers die laden ze tot de helft hoor![]()
Dat idee van jumbo zou enorm veel schelen![]()
1 ding is zeker truckers is gewoon 1 grote ellende op de nederlandse wegen.
Helemaal op 100 km wegen waar een geheel inhaalverbod geld zijn we kansloos voor die trucker een vrije baan die nog minstens 70 km loopt scheelt enorm veel tijd als er voorbij jaagt
Dit zal wel G snel BV zijn geweest,quote:Op maandag 4 oktober 2010 02:13 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
G. Snel, die zag ik zeer vaak op de weg van Hulst via Antwerpen naar Bergen op Zoom, die kerels reden goed
Hef betreft met name dit stukje:quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:12 schreef star_gazer het volgende:
Leuke post, maar ik zeg nergens dat vrachtwagens moeten verdwijnen. ik zie de noodzaak van goederenvervoer heus wel in hoor. Alleen in de spits niet. Daar moet omheen te plannen zijn.
Zozo, nu kunnen we weer even vooruitquote:Op maandag 4 oktober 2010 01:34 schreef stefkee3 het volgende:
Net op de A2 bij Eindhoven. Ik zag een oma in de auto zitten en ze voegde op de snelweg in met 70 recht voor een vrachtwagen waardoor die vrachtwagen vol in de rem moest. Dat hele ding schudden natuurlijk want het ging niet soepeltjes, dat remmen met 50 ton.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 11:39 schreef Luchtkoker het volgende:
Net op de A1 net na het versmalde stuk bij afslag Den Haag, ik zie twee vrachtwagens achter elkaar rijden, schiet de ene opeens een baan naar links om de andere in te halen waardoor een personenauto volle bak op de rem moet. Die hele vrachtwagen schudden natuurlijk, want hij schoof niet soepeltjes op, nee, hij schoot echt naar links.
Vrachtwagenchauffeurs
Ik zie je punt en ik ben met je eens dat automobilisten ook echt verschrikkelijk kunnen doen, met name bejaarden, MAAR... elke gek mag in een personenauto rijden (even een rbw halen en klaar, met name oude mensen die hun rbw in de jaren 60 hebben gehaald toen er nog niemand op de weg reed en dus in feite niet echt goed aangeleerd hebben om te gaan met de drukke verkeerssituaties van hedendaags), en niet iedereen is zomaar bevoegd om een vrachtwagen vol lading te chauffreren.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 11:43 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Net op de A2 bij Eindhoven. Ik zag een oma in de auto zitten en ze voegde op de snelweg in met 70 recht voor een vrachtwagen waardoor die vrachtwagen vol in de rem moest. Dat hele ding schudden natuurlijk want het ging niet soepeltjes, dat remmen met 50 ton.
Automobilisten
Nee, want ik zeg nergens dat de chauffeurs niet doorrijden. Als je de TT leest, zie je dat de klacht gaat over vrachtWAGENS, niet over vrachtwagenCHAUFFEURS. Ofterwijl; het feit dat zo'n pleuresding vanwege zijn gewicht en omvang veel overlast geeft en niet harder kan / mag irriteert me. Chauffeurs kunnen daar ook geen tering aan doen, dat snap ik ook wel.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 11:27 schreef stefkee3 het volgende:
[..]
Dit zal wel G snel BV zijn geweest,
Ik heb het over G snel NV
[..]
Hef betreft met name dit stukje:
[..]
Zozo, nu kunnen we weer even vooruit
Dat valt mee. Zoals met eigenlijk elk overheidsding is ook de cursus voor het chauffeursdiploma redelijk verouderd. Een gesprek van 10 minuten met een gemiddelde chauffeur laat je ook zien dat het niet veel voor KAN stellen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 11:46 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Ik zie je punt en ik ben met je eens dat automobilisten ook echt verschrikkelijk kunnen doen, met name bejaarden, MAAR... elke gek mag in een personenauto rijden (even een rbw halen en klaar, met name oude mensen die hun rbw in de jaren 60 hebben gehaald toen er nog niemand op de weg reed en dus in feite niet echt goed aangeleerd hebben om te gaan met de drukke verkeerssituaties van hedendaags), en niet iedereen is zomaar bevoegd om een vrachtwagen vol lading te chauffreren.
Je zou toch zeggen dat vrachtwagenchauffeurs, die ervoor opgeleid zijn, het beter zouden moeten weten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |