Volgens mij programmeert hij versnellingsbakken bij Daf, die trekken ook zo lekker door in de versnelling.quote:Op maandag 4 oktober 2010 00:38 schreef Barcaconia het volgende:
Ja, elk transportbedrijf in Nederland rijdt leeg terug naar huis en dan met een lege wagen weer terug om te gaan ladenZo hee, Zwolsboy, jij zou ondernemer moeten worden dat je zoiets bedacht kunt krijgen
![]()
![]()
Een Daf trekt redelijk snel door tot 2000 rpm.quote:Op maandag 4 oktober 2010 00:44 schreef Barcaconia het volgende:
Ja, brandstofverbruik kijkt immers geen enkele truckfabrikant of transportbedrijf naar. Iedereen moet gewoon even lekker naar 3000rpm doortrekken vanuit stilstand, dat is kei veul zuiniger volgens Zwolsboy.
Zouden die 2 punten iets met elkaar te maken kunnen hebben ?quote:Op woensdag 15 september 2010 03:03 schreef star_gazer het volgende:
* kunnen kantelen ("... vanwege een gekantelde vrachtwagen")
* komen altijd vlak voor je terecht op een klaverblad en rijden dan 40 a 50
Stekfee3, welkom op het forum maar je moet 1 ding leren. Mensen hier schreeuwen graag dingen ongehinderd door enige vorm van kennis of inzicht. Natuurlijk is elke chauffeur het met je eens hier maar dat gaat hier niet werkenquote:Op maandag 4 oktober 2010 01:34 schreef stefkee3 het volgende:
Oke, we zullen eens beginnen bij het begin,
Ik ben normaal alleen een lezer van fok, speciaal voor dit topic heb ik een account aangemaakt.
@ts, Om te beginnen:
• Zonder transport, had jij nu geen computer gehad om deze berichtjes op te typen
• Zonder transport, had jij nu geen dak boven je hoofd gehad.
• Zonder transport, had jij morgenvroeg/middag/avond niks te eten gehad.
• Zonder transport, had jij niet eens een bed gehad om in te slapen.
Kortom, als je nu weer eens bij de supermarkt staat, en je koffie is er nog niet, denk dan eens even fantsoenlijk na voordat je begint te klagen over die chauffeurs die niet doorrijden.
Ik rij in middels 3 jaar voor G snel group belgium, (waterfront weert, Spa), en door de jaren heb ik inmiddels wel ervaring.
Als jullie aankomen op een autosnelweg, en dan nog even 160 gaan rijden om vòòr een vrachtwagen te kunnen komen voor het einde van de invoegstrook, wie rijd er dan hier als een gek?
Om op een rotonde toch nog even voorrang te nemen, zodat wij met 50 ton een noodstop kunnen gaan maken.
Gek hè dat wij daar zo assiocaal van worden?
En vrachtwagens 120 laten rijden?
Laat de auto's maar netjes 80 rijden, veel beter idee in mijn ogen.
Krijgen ze ook wat meer verkeersinzicht.
Iedereen die nu nog commetaar durft te geven nodig ik uit om een dagje in mijn cabine te klimmen, om met eigen ogen te zien hoe automobilisten rijden.
En ik denk niet dat ik de enige ben die er zo over denkt, ik neem aan dat al mijn collega chauffeurs van dit forum er net zo over denken.
mvg, stefkee3
Omdat er misschien meer goederen te vervoeren zijn?quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:20 schreef Zwolsboy het volgende:Oh ja waarom is het aantal truckers fors toegenomen met 10 jaar terug?
vervoer meer via het spoor zoals vroeger en dan bij stations laad punten maken voor busjes.
Ik zie dagelijks truckers bij supermarkten die voor 1 karretje melk gaan lossenalsof je daar geld mee verdient.
Truckers zijn gewoon stront irritant op de weg laats zag ik een Poolse truck die reed DIK 100 op de snelwegrespect
En wat is dan de reden dat jullie je collega graag wilt inhalen op de snelweg ? je ziet dat dit minstens 3 minuten kost en jou collega laat het gas niet eens los waardoor je even snel naast hem ziten vervolgens kies je toch om niet in te halen en om weer terug te gaan achter je collega
![]()
Leuke post, maar ik zeg nergens dat vrachtwagens moeten verdwijnen. ik zie de noodzaak van goederenvervoer heus wel in hoor. Alleen in de spits niet. Daar moet omheen te plannen zijn.quote:Op maandag 4 oktober 2010 01:34 schreef stefkee3 het volgende:
Oke, we zullen eens beginnen bij het begin,
Ik ben normaal alleen een lezer van fok, speciaal voor dit topic heb ik een account aangemaakt.
@ts, Om te beginnen:
• Zonder transport, had jij nu geen computer gehad om deze berichtjes op te typen
• Zonder transport, had jij nu geen dak boven je hoofd gehad.
• Zonder transport, had jij morgenvroeg/middag/avond niks te eten gehad.
• Zonder transport, had jij niet eens een bed gehad om in te slapen.
Kortom, als je nu weer eens bij de supermarkt staat, en je koffie is er nog niet, denk dan eens even fantsoenlijk na voordat je begint te klagen over die chauffeurs die niet doorrijden.
Ik rij in middels 3 jaar voor G snel group belgium, (waterfront weert, Spa), en door de jaren heb ik inmiddels wel ervaring.
Als jullie aankomen op een autosnelweg, en dan nog even 160 gaan rijden om vòòr een vrachtwagen te kunnen komen voor het einde van de invoegstrook, wie rijd er dan hier als een gek?
Om op een rotonde toch nog even voorrang te nemen, zodat wij met 50 ton een noodstop kunnen gaan maken.
Gek hè dat wij daar zo assiocaal van worden?
En vrachtwagens 120 laten rijden?
Laat de auto's maar netjes 80 rijden, veel beter idee in mijn ogen.
Krijgen ze ook wat meer verkeersinzicht.
Iedereen die nu nog commetaar durft te geven nodig ik uit om een dagje in mijn cabine te klimmen, om met eigen ogen te zien hoe automobilisten rijden.
En ik denk niet dat ik de enige ben die er zo over denkt, ik neem aan dat al mijn collega chauffeurs van dit forum er net zo over denken.
mvg, stefkee3
Omdat jij nu een iPad, een flatscreen TV en een mooie audioinstallatie wilt hebben, naast je dagelijkse boodschappen. Zowel consumptie per inwoner als het aantal inwoners neemt toe dus er is VEEL meer te vervoeren.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:20 schreef Zwolsboy het volgende:
Oh ja waarom is het aantal truckers fors toegenomen met 10 jaar terug?
Per vrachtauto heb je pakweg 35 busjes nodig voor dezelfde inhoud. 35 busjes zijn ongeveer 150 meter lang tegen 16.50 van 1 vrachtwagen.quote:vervoer meer via het spoor zoals vroeger en dan bij stations laad punten maken voor busjes.
Ik zie dagelijks truckers bij supermarkten die voor 1 karretje melk gaan lossenalsof je daar geld mee verdient.
Respect voor de gevaarlijkste chauffeurs van de Nederlandse wegen? Omdat ze met 50 ton gewicht aan boord >20% te hard rijden? Nee, jij hebt het begrepen.quote:Truckers zijn gewoon stront irritant op de weg laats zag ik een Poolse truck die reed DIK 100 op de snelwegrespect
Het is vervelend als je 9 uur op een dag rijdt zonder topsnelheid te kunnen rijden. Daarnaast zijn degenen die het inhaalverbod negeren VAAK (niet altijd dus!) oostblokkers waar jij zo veel respect voor hebt. Waar geen inhaalverbod is moet je sowieso niet zeiken.quote:En wat is dan de reden dat jullie je collega graag wilt inhalen op de snelweg ? je ziet dat dit minstens 3 minuten kost en jou collega laat het gas niet eens los waardoor je even snel naast hem ziten vervolgens kies je toch om niet in te halen en om weer terug te gaan achter je collega
![]()
Nou, nee. De rechterbaan rijdt doorgaans gelijkmatiger dan de linkerbaan.quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:00 schreef Zwolsboy het volgende:
En de grooste fille veroorzakers![]()
Simpel tussen 6 en 9 geen truckers op de weg daarna kunnen ze weer erop zelfde geld tussen 4 en 6 smiddags.
99,9% van de weggebruikers hebben een stront hekel aan deze extreem slome truckers en dat merk je al helemaal bij mensen die een eigen bedrijf runnen want die zie ik ze regelmatig inhalen ondanks het inhaal verbod![]()
En met een lege bak bedoel ik puur logisch rijden.
Dus is je bak leeg zoek dan een bedrijf in de buurt die ook spullen kwijt moet en haal het op en breng dat vervolgens weg zoveel mogelijk met een volle bak laden scheelt enorm veel.
En met busjes dat is een lulverhaal ja een Partner ofzo jaMaar een Ducato Maxi met een laadklep en zon bak erop kan ook behoorlijk wat in en is veel sneller.
truckers zijn ook zelden helemaal vol geladen tot het plavond supermarkt truckers bijv die zijn hooguit tot de helft geladen omdat het niet hoger kan die dingen staan op karretjes opstapelen gaat lastig
quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:00 schreef Zwolsboy het volgende:
En de grooste fille veroorzakers![]()
Simpel tussen 6 en 9 geen truckers op de weg daarna kunnen ze weer erop zelfde geld tussen 4 en 6 smiddags.
99,9% van de weggebruikers hebben een stront hekel aan deze extreem slome truckers en dat merk je al helemaal bij mensen die een eigen bedrijf runnen want die zie ik ze regelmatig inhalen ondanks het inhaal verbod![]()
En met een lege bak bedoel ik puur logisch rijden.
Dus is je bak leeg zoek dan een bedrijf in de buurt die ook spullen kwijt moet en haal het op en breng dat vervolgens weg zoveel mogelijk met een volle bak laden scheelt enorm veel.
En met busjes dat is een lulverhaal ja een Partner ofzo jaMaar een Ducato Maxi met een laadklep en zon bak erop kan ook behoorlijk wat in en is veel sneller.
truckers zijn ook zelden helemaal vol geladen tot het plavond supermarkt truckers bijv die zijn hooguit tot de helft geladen omdat het niet hoger kan die dingen staan op karretjes opstapelen gaat lastig
Iemand heeft: 'Uit de school geklapt' gelezen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:05 schreef RealZeus het volgende:
[..]
...
Echt serieus, als dom lullen pudding was ben jij Dr. Oetker.Zelden zoveel onzin gezien, ik mag hopen dat je zit te trollen anders ben je echt knap dom.
Ik heb ook C1000 gereden en die doen dat niet. Ja, op de helft van de dag wanneer ze al 5 adressen gehad hebben staan ze misschien halfvol. Als je maar een halve wagen hebt krijg je gewoon nog wat extra adressen mee.quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:57 schreef Zwolsboy het volgende:
ik zie dagelijks C1000 truckers die laden ze tot de helft hoor![]()
Dat idee van jumbo zou enorm veel schelen![]()
1 ding is zeker truckers is gewoon 1 grote ellende op de nederlandse wegen.
Helemaal op 100 km wegen waar een geheel inhaalverbod geld zijn we kansloos voor die trucker een vrije baan die nog minstens 70 km loopt scheelt enorm veel tijd als er voorbij jaagt
Liever wat vrachtwagens op de weg en gewoon boodschappen kunnen doen dan iedere week kilometers te moeten reizen om een standaard boodschappen lijstje te vervullen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:57 schreef Zwolsboy het volgende:
ik zie dagelijks C1000 truckers die laden ze tot de helft hoor![]()
Dat idee van jumbo zou enorm veel schelen![]()
1 ding is zeker truckers is gewoon 1 grote ellende op de nederlandse wegen.
Helemaal op 100 km wegen waar een geheel inhaalverbod geld zijn we kansloos voor die trucker een vrije baan die nog minstens 70 km loopt scheelt enorm veel tijd als er voorbij jaagt
Dit zal wel G snel BV zijn geweest,quote:Op maandag 4 oktober 2010 02:13 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
G. Snel, die zag ik zeer vaak op de weg van Hulst via Antwerpen naar Bergen op Zoom, die kerels reden goed
Hef betreft met name dit stukje:quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:12 schreef star_gazer het volgende:
Leuke post, maar ik zeg nergens dat vrachtwagens moeten verdwijnen. ik zie de noodzaak van goederenvervoer heus wel in hoor. Alleen in de spits niet. Daar moet omheen te plannen zijn.
Zozo, nu kunnen we weer even vooruitquote:Op maandag 4 oktober 2010 01:34 schreef stefkee3 het volgende:
Kortom, als je nu weer eens bij de supermarkt staat, en je koffie is er nog niet, denk dan eens even fantsoenlijk na voordat je begint te klagen over die chauffeurs die niet doorrijden.
Net op de A2 bij Eindhoven. Ik zag een oma in de auto zitten en ze voegde op de snelweg in met 70 recht voor een vrachtwagen waardoor die vrachtwagen vol in de rem moest. Dat hele ding schudden natuurlijk want het ging niet soepeltjes, dat remmen met 50 ton.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 11:39 schreef Luchtkoker het volgende:
Net op de A1 net na het versmalde stuk bij afslag Den Haag, ik zie twee vrachtwagens achter elkaar rijden, schiet de ene opeens een baan naar links om de andere in te halen waardoor een personenauto volle bak op de rem moet. Die hele vrachtwagen schudden natuurlijk, want hij schoof niet soepeltjes op, nee, hij schoot echt naar links.
Vrachtwagenchauffeurs
Ik zie je punt en ik ben met je eens dat automobilisten ook echt verschrikkelijk kunnen doen, met name bejaarden, MAAR... elke gek mag in een personenauto rijden (even een rbw halen en klaar, met name oude mensen die hun rbw in de jaren 60 hebben gehaald toen er nog niemand op de weg reed en dus in feite niet echt goed aangeleerd hebben om te gaan met de drukke verkeerssituaties van hedendaags), en niet iedereen is zomaar bevoegd om een vrachtwagen vol lading te chauffreren.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 11:43 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Net op de A2 bij Eindhoven. Ik zag een oma in de auto zitten en ze voegde op de snelweg in met 70 recht voor een vrachtwagen waardoor die vrachtwagen vol in de rem moest. Dat hele ding schudden natuurlijk want het ging niet soepeltjes, dat remmen met 50 ton.
Automobilisten
Nee, want ik zeg nergens dat de chauffeurs niet doorrijden. Als je de TT leest, zie je dat de klacht gaat over vrachtWAGENS, niet over vrachtwagenCHAUFFEURS. Ofterwijl; het feit dat zo'n pleuresding vanwege zijn gewicht en omvang veel overlast geeft en niet harder kan / mag irriteert me. Chauffeurs kunnen daar ook geen tering aan doen, dat snap ik ook wel.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 11:27 schreef stefkee3 het volgende:
[..]
Dit zal wel G snel BV zijn geweest,
Ik heb het over G snel NV
[..]
Hef betreft met name dit stukje:
[..]
Zozo, nu kunnen we weer even vooruit
Dat valt mee. Zoals met eigenlijk elk overheidsding is ook de cursus voor het chauffeursdiploma redelijk verouderd. Een gesprek van 10 minuten met een gemiddelde chauffeur laat je ook zien dat het niet veel voor KAN stellen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 11:46 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Ik zie je punt en ik ben met je eens dat automobilisten ook echt verschrikkelijk kunnen doen, met name bejaarden, MAAR... elke gek mag in een personenauto rijden (even een rbw halen en klaar, met name oude mensen die hun rbw in de jaren 60 hebben gehaald toen er nog niemand op de weg reed en dus in feite niet echt goed aangeleerd hebben om te gaan met de drukke verkeerssituaties van hedendaags), en niet iedereen is zomaar bevoegd om een vrachtwagen vol lading te chauffreren.
Je zou toch zeggen dat vrachtwagenchauffeurs, die ervoor opgeleid zijn, het beter zouden moeten weten.
euh......begrenzing opgelegd door de regering?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:15 schreef Zwolsboy het volgende:
Wat is dan de reden waarom een vrachtwagen niet 95km/h bijv gaat rijden?
Dat moet toch prima kunnen?
Jij hebt echt geen idee hoe een vrachtwagen rijdt geloof ik.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:15 schreef Zwolsboy het volgende:Dat optrekken met lading erin snap ik wel dat dat niet in een paar tellen gedaan is.
Maar transport busjes waren vroeger ook sloom (tot 10 jaar geleden) maar bijv een Peugeot boxer 2.2 HDI / 3.0 HDI trekt de meeste personen autos eruit.
Als ze het optrek vermogen van een trucker wat verhogen zou enorm schelen lijkt me helemaal bij invoegstroken bij 100 km wegen als je dan zon vrachtwagen ziet invoegen waar de invoegstrook kort is komt die met veel geluk net 60 km/h erop en dan mogen wij flink op de remJa wij rijden daar 110.
Die ben ik wel met je eens, al zijn het natuurlijk niet alleen vrachtwagenchauffeurs die dit doen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:15 schreef Zwolsboy het volgende:Wat mij wel opvalt in de stad rijden ze vaak 65/70 op 50 km wegen en dat vind ik ik weer gevaarlijk met al die kinderen en fietsers langs de weg...
Ah juist. Jij mag wel je rechterbeen strekken op het gaspedaal maar als iemand anders het doet is het ineens niks.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:15 schreef Zwolsboy het volgende:k werk trouwens om de hoek(bakkerij) en smorgens om 4 uur laad ik de bus vol en we rijden heel oost NL rond en ja ik weet als we te laat zijn klagen mensen maar daar trappen wij onze rechterpoot graag voor in... krijg vaak complimentjes dat wij optijd zijn en dat veel andere bezorgers nog wat van kunnen leren niet alleen het rijden maar ook het laden en lossen doen ze zo sloom met veel gepraat telkens een bak koffie...C1000 truckers staan daar bekend om want dat zie ik dagelijks.
Ga even naar school terug..quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:15 schreef Zwolsboy het volgende:
Wat is dan de reden waarom een vrachtwagen niet 95km/h bijv gaat rijden?
Dat moet toch prima kunnen?
Dat optrekken met lading erin snap ik wel dat dat niet in een paar tellen gedaan is.
Maar transport busjes waren vroeger ook sloom (tot 10 jaar geleden) maar bijv een Peugeot boxer 2.2 HDI / 3.0 HDI trekt de meeste personen autos eruit.
Als ze het optrek vermogen van een trucker wat verhogen zou enorm schelen lijkt me helemaal bij invoegstroken bij 100 km wegen als je dan zon vrachtwagen ziet invoegen waar de invoegstrook kort is komt die met veel geluk net 60 km/h erop en dan mogen wij flink op de remJa wij rijden daar 110.
Wat mij wel opvalt in de stad rijden ze vaak 65/70 op 50 km wegen en dat vind ik ik weer gevaarlijk met al die kinderen en fietsers langs de weg...
Ik werk trouwens om de hoek(bakkerij) en smorgens om 4 uur laad ik de bus vol en we rijden heel oost NL rond en ja ik weet als we te laat zijn klagen mensen maar daar trappen wij onze rechterpoot graag voor in... krijg vaak complimentjes dat wij optijd zijn en dat veel andere bezorgers nog wat van kunnen leren niet alleen het rijden maar ook het laden en lossen doen ze zo sloom met veel gepraat telkens een bak koffie...C1000 truckers staan daar bekend om want dat zie ik dagelijks.
vannelle, jij bent ook vrachtwagen chauffeur?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
euh......begrenzing opgelegd door de regering?
[..]
Jij hebt echt geen idee hoe een vrachtwagen rijdt geloof ik.
Pk's hebben we genoeg (eigenlijk nooit genoeg) maar om 30 ton lading + eigen gewicht op gang te krijgen kost nou eenmaal tijd. Heeft iets met natuurkundige wetten te maken.
[..]
Die ben ik wel met je eens, al zijn het natuurlijk niet alleen vrachtwagenchauffeurs die dit doen.
I
[..]
Ah juist. Jij mag wel je rechterbeen strekken op het gaspedaal maar als iemand anders het doet is het ineens niks.
Leuk dat je complimentjes krijgt, altijd fijn die waardering voor je werk.
Maar gun dat een ander ook en ga niet lopen roepen over dingen waar je duidelijk geen verstand van hebt.
Begrenzing bedoel ik puur mee schaf die wet af of verhoog hem op veel stukken is dat best mogelijk.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
euh......begrenzing opgelegd door de regering?
[..]
Jij hebt echt geen idee hoe een vrachtwagen rijdt geloof ik.
Pk's hebben we genoeg (eigenlijk nooit genoeg) maar om 30 ton lading + eigen gewicht op gang te krijgen kost nou eenmaal tijd. Heeft iets met natuurkundige wetten te maken.
[..]
Die ben ik wel met je eens, al zijn het natuurlijk niet alleen vrachtwagenchauffeurs die dit doen.
I
[..]
Ah juist. Jij mag wel je rechterbeen strekken op het gaspedaal maar als iemand anders het doet is het ineens niks.
Leuk dat je complimentjes krijgt, altijd fijn die waardering voor je werk.
Maar gun dat een ander ook en ga niet lopen roepen over dingen waar je duidelijk geen verstand van hebt.
Lol, een volle vuilniswagen zit ook al gauw rond de 29 tot 30 ton.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:16 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Begrenzing bedoel ik puur mee schaf die wet af of verhoog hem op veel stukken is dat best mogelijk.
30 ton zit lang niet in elke trucker ja beton truckers jamaar die C1000 / AH truckers niet.
Dat niet alleen vrachtwagens te hard rijden ook mee eens mijn mening in de stad te hard meteen hard aanpakken maar op 100 km wegen of snelwegen denk ik daar anders over.
Er zijn eenmaal dondersveel mensen die een hekel aan truckers hebben en gevaarlijke inhaal acties voeren (nee ik niet godzijdank) dat moet gewoon anders kunnen meer via het spoor en diverse laad punten of wat iemand in dit topic zei soort van zeppelings met speciale laadpunten boven de supermarkten...
Zie trouwens ook best vaak vrachtwagen topics hierzo
Jeps, als ik tijd heb rij ik ook vrachtwagen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:46 schreef EuroBirdV8 het volgende:
[..]
vannelle, jij bent ook vrachtwagen chauffeur?
eigenlijk zouden wij eens een hele week, of zelfs een maand het hele truck verkeer moeten stopzetten![]()
immers geen transport, ook geen goederen voor de zeurende ant-vrachtwagen volk.
denk dat heel ons economie op zijn gat gaat
En hoe komen die spullen bij het spoor denk je? En hoe vanaf transport per trein verder?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:16 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Begrenzing bedoel ik puur mee schaf die wet af of verhoog hem op veel stukken is dat best mogelijk.
30 ton zit lang niet in elke trucker ja beton truckers jamaar die C1000 / AH truckers niet.
Dat niet alleen vrachtwagens te hard rijden ook mee eens mijn mening in de stad te hard meteen hard aanpakken maar op 100 km wegen of snelwegen denk ik daar anders over.
Er zijn eenmaal dondersveel mensen die een hekel aan truckers hebben en gevaarlijke inhaal acties voeren (nee ik niet godzijdank) dat moet gewoon anders kunnen meer via het spoor en diverse laad punten of wat iemand in dit topic zei soort van zeppelings met speciale laadpunten boven de supermarkten...
Zie trouwens ook best vaak vrachtwagen topics hierzo
Wat denk je dat die jongens van c1000/AH vervoeren? Alleen toiletpapier en chips?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:16 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Begrenzing bedoel ik puur mee schaf die wet af of verhoog hem op veel stukken is dat best mogelijk.
30 ton zit lang niet in elke trucker ja beton truckers jamaar die C1000 / AH truckers niet.
Dat niet alleen vrachtwagens te hard rijden ook mee eens mijn mening in de stad te hard meteen hard aanpakken maar op 100 km wegen of snelwegen denk ik daar anders over.
Er zijn eenmaal dondersveel mensen die een hekel aan truckers hebben en gevaarlijke inhaal acties voeren (nee ik niet godzijdank) dat moet gewoon anders kunnen meer via het spoor en diverse laad punten of wat iemand in dit topic zei soort van zeppelings met speciale laadpunten boven de supermarkten...
Zie trouwens ook best vaak vrachtwagen topics hierzo
en nog topzwaar ook als je duo bakken rijdquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:44 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Lol, een volle vuilniswagen zit ook al gauw rond de 29 tot 30 ton.
Ninja-edit: ergo, je weet niet waar je over praat
Dit idee bedoel ik dus moet mogelijk zijn in de toekomstquote:Op woensdag 15 september 2010 14:20 schreef Tism het volgende:
[..]
Oplossing: Zeppelins!..![]()
Laat vrachtwagens naar terminals rijden aan de rand van een stad en daar laden en lossen, vervolgens vervoeren geluidloze Zeppelins met vier keer het laadvermogen van een vrachtwagen de goederen naar de plek van bestemming in het drukke centrum van een stad, laden en lossen gebeurt vanaf de daarvoor aangepaste daken die dan uitgerust zijn van een laad en los platform, die als men ze tijdelijk niet gebruikt, dan eventueel ook nog eens kan voorzien van zonnepanelen die weer energie opwekken om de buurt voor stroom te voorzien..
Je weet duidelijk niet waar je over praat. Zelfs een lege vrachtwagen (trekker-oplegger, ongeveer 17 ton leeg) weegt dus nog gewoon 17.000 kilo. Om dit in beweging te krijgen hebben supermarkttrekkers meestal zo'n 300~350 PK aan boord (ideale verhouding tussen brandstofkosten, jouw boodschappen dus, en trekkracht).quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:16 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Begrenzing bedoel ik puur mee schaf die wet af of verhoog hem op veel stukken is dat best mogelijk.
30 ton zit lang niet in elke trucker ja beton truckers jamaar die C1000 / AH truckers niet.
Dat niet alleen vrachtwagens te hard rijden ook mee eens mijn mening in de stad te hard meteen hard aanpakken maar op 100 km wegen of snelwegen denk ik daar anders over.
Er zijn eenmaal dondersveel mensen die een hekel aan truckers hebben en gevaarlijke inhaal acties voeren (nee ik niet godzijdank) dat moet gewoon anders kunnen meer via het spoor en diverse laad punten of wat iemand in dit topic zei soort van zeppelings met speciale laadpunten boven de supermarkten...
Zie trouwens ook best vaak vrachtwagen topics hierzo
Edit: een vrachtwagen KAN weldegelijk snel optrekken als ie leeg isquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:39 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Je weet duidelijk niet waar je over praat. Zelfs een lege vrachtwagen (trekker-oplegger, ongeveer 17 ton leeg) weegt dus nog gewoon 17.000 kilo. Om dit in beweging te krijgen hebben supermarkttrekkers meestal zo'n 300~350 PK aan boord (ideale verhouding tussen brandstofkosten, jouw boodschappen dus, en trekkracht).
Om deze 350 PK elke keer die 17.000 kilo zonder brokken op te laten trekken zijn ook de versnellingbakken en differentielen flink zwaar uitgevoerd. Als het kapot gaat kost het immers tijd en geld en dan zijn ook jouw boodschappen weer duurder.
Die zware versnellingsbakken moeten geschakeld kunnen worden en omdat dat zo zwaar is uitgevoerd schakelt dat niet zo snel als een auto. Dat kost dus tijd.
Bottomline(s):
1. Een vrachtwagen KAN helemaal niet snel optrekken want dan gaat alles kapot.
2. Jij weet niet waar je over praat.
Nogmaals, hoe komen de goederen bij de zeppelins?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:33 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Dit idee bedoel ik dus moet mogelijk zijn in de toekomst
Dat oude systeem met laden en lossen moet gewoon anders kunnen.
Als ik leeg ben schakel ik maar 3x.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:53 schreef EuroBirdV8 het volgende:
[..]
Edit: een vrachtwagen KAN weldegelijk snel optrekken als ie leeg is![]()
handgeschakeld 16 versnellingsbak....4Laag, 4Hoog, en de hoog en laag gesplitst in een halve.......
en je hoeft niet als een gek elk versnelling te pakken als je leeg bent![]()
zoals ik meestal schakel:
als ik leeg ben.
3L, 5H, 6H ,7H , 8H, 8H 1/2........
en als ik geladen ben, geen zwaar container , dan gebruik ik:
2L, 4L, 5H etc
automaat is weer een ander verhaal, maar kan wel zeggen dat tegenwoordig de automaat op verschillend gewicht, op zijn manier goed kan schakelen.
maar waarom trekken veel vrachtwagen toch niet snel op?
eenvoudig. niet om verbruik, maar om tijd![]()
zolang dat men niet betaald krijgt per vracht, maar per uur..... waarom zou je je dan als beroepschauffeur dan gaan haasten?
Klopt, ben blij dat het nu al duidelijk is.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:55 schreef Zwolsboy het volgende:Dan weet ik niet waar ik over praat...
![]()
Maar de toekomst ontwikkeling zal hier wel verandering in brengen transport enzo.
Jammer genoeg hebben wij last van elkaar op de weg samen moeten we eruit zien te komen.
Wat ik vaak wel doe is bij T kruisingen als dan een vrachtwagen linksaf wilt en het is druk krijgt die nauwlijks de kans om erop te kunnen dan laat ik gas los of ga ik soms zelfs stoppen dan toeteren ze welleens naar mijquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:01 schreef vannelle het volgende:
[..]
Klopt, ben blij dat het nu al duidelijk is.![]()
Maar idd, we moeten het op de weg oplossen, beetje begrip kan geen kwaad.
Het zijn nou eenmaal verschillende voertuigen en dus gedraagt zich dat anders op de weg.
Ik zal je nooit expres dwars zitten en jij mij hopelijk ook niet.
Verkeer is nou eenmaal een sociaal gebeuren, geven en nemen.
Als je dat niet kan hoor je niet in het verkeer thuis.
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:53 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nogmaals, hoe komen de goederen bij de zeppelins?
En als die geland is, hoe gaat het verder vervoerd worden?
Of wou je met zeppelins langs de supermarkt?
Wat die gene op de 1e pagina zei.quote:
Jonguh! Jullie kuttruckers moeten gewoon eens een beetje gas geven jonguh!!!! Dan kan ik met menne corsa gsi met 18miljoenmiljard pk tenminste doorrijden!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
En hoe komen die spullen bij het spoor denk je? En hoe vanaf transport per trein verder?
En zeppelings bestaan niet, als je zeppelins bedoelt: hoe krijg je de vracht bij zo'n ding? En er weer vandaan?
Echt, je bent echt vreselijk kortzichtig bezig.
Als ik nou zeg dat ik last van jouw soort op de weg heb, stop je dan ook met op bepaalde tijden rijden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |