euh......begrenzing opgelegd door de regering?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:15 schreef Zwolsboy het volgende:
Wat is dan de reden waarom een vrachtwagen niet 95km/h bijv gaat rijden?
Dat moet toch prima kunnen?
Jij hebt echt geen idee hoe een vrachtwagen rijdt geloof ik.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:15 schreef Zwolsboy het volgende:Dat optrekken met lading erin snap ik wel dat dat niet in een paar tellen gedaan is.
Maar transport busjes waren vroeger ook sloom (tot 10 jaar geleden) maar bijv een Peugeot boxer 2.2 HDI / 3.0 HDI trekt de meeste personen autos eruit.
Als ze het optrek vermogen van een trucker wat verhogen zou enorm schelen lijkt me helemaal bij invoegstroken bij 100 km wegen als je dan zon vrachtwagen ziet invoegen waar de invoegstrook kort is komt die met veel geluk net 60 km/h erop en dan mogen wij flink op de remJa wij rijden daar 110.
Die ben ik wel met je eens, al zijn het natuurlijk niet alleen vrachtwagenchauffeurs die dit doen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:15 schreef Zwolsboy het volgende:Wat mij wel opvalt in de stad rijden ze vaak 65/70 op 50 km wegen en dat vind ik ik weer gevaarlijk met al die kinderen en fietsers langs de weg...
Ah juist. Jij mag wel je rechterbeen strekken op het gaspedaal maar als iemand anders het doet is het ineens niks.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:15 schreef Zwolsboy het volgende:k werk trouwens om de hoek(bakkerij) en smorgens om 4 uur laad ik de bus vol en we rijden heel oost NL rond en ja ik weet als we te laat zijn klagen mensen maar daar trappen wij onze rechterpoot graag voor in... krijg vaak complimentjes dat wij optijd zijn en dat veel andere bezorgers nog wat van kunnen leren niet alleen het rijden maar ook het laden en lossen doen ze zo sloom met veel gepraat telkens een bak koffie...C1000 truckers staan daar bekend om want dat zie ik dagelijks.
Ga even naar school terug..quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:15 schreef Zwolsboy het volgende:
Wat is dan de reden waarom een vrachtwagen niet 95km/h bijv gaat rijden?
Dat moet toch prima kunnen?
Dat optrekken met lading erin snap ik wel dat dat niet in een paar tellen gedaan is.
Maar transport busjes waren vroeger ook sloom (tot 10 jaar geleden) maar bijv een Peugeot boxer 2.2 HDI / 3.0 HDI trekt de meeste personen autos eruit.
Als ze het optrek vermogen van een trucker wat verhogen zou enorm schelen lijkt me helemaal bij invoegstroken bij 100 km wegen als je dan zon vrachtwagen ziet invoegen waar de invoegstrook kort is komt die met veel geluk net 60 km/h erop en dan mogen wij flink op de remJa wij rijden daar 110.
Wat mij wel opvalt in de stad rijden ze vaak 65/70 op 50 km wegen en dat vind ik ik weer gevaarlijk met al die kinderen en fietsers langs de weg...
Ik werk trouwens om de hoek(bakkerij) en smorgens om 4 uur laad ik de bus vol en we rijden heel oost NL rond en ja ik weet als we te laat zijn klagen mensen maar daar trappen wij onze rechterpoot graag voor in... krijg vaak complimentjes dat wij optijd zijn en dat veel andere bezorgers nog wat van kunnen leren niet alleen het rijden maar ook het laden en lossen doen ze zo sloom met veel gepraat telkens een bak koffie...C1000 truckers staan daar bekend om want dat zie ik dagelijks.
vannelle, jij bent ook vrachtwagen chauffeur?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
euh......begrenzing opgelegd door de regering?
[..]
Jij hebt echt geen idee hoe een vrachtwagen rijdt geloof ik.
Pk's hebben we genoeg (eigenlijk nooit genoeg) maar om 30 ton lading + eigen gewicht op gang te krijgen kost nou eenmaal tijd. Heeft iets met natuurkundige wetten te maken.
[..]
Die ben ik wel met je eens, al zijn het natuurlijk niet alleen vrachtwagenchauffeurs die dit doen.
I
[..]
Ah juist. Jij mag wel je rechterbeen strekken op het gaspedaal maar als iemand anders het doet is het ineens niks.
Leuk dat je complimentjes krijgt, altijd fijn die waardering voor je werk.
Maar gun dat een ander ook en ga niet lopen roepen over dingen waar je duidelijk geen verstand van hebt.
Begrenzing bedoel ik puur mee schaf die wet af of verhoog hem op veel stukken is dat best mogelijk.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
euh......begrenzing opgelegd door de regering?
[..]
Jij hebt echt geen idee hoe een vrachtwagen rijdt geloof ik.
Pk's hebben we genoeg (eigenlijk nooit genoeg) maar om 30 ton lading + eigen gewicht op gang te krijgen kost nou eenmaal tijd. Heeft iets met natuurkundige wetten te maken.
[..]
Die ben ik wel met je eens, al zijn het natuurlijk niet alleen vrachtwagenchauffeurs die dit doen.
I
[..]
Ah juist. Jij mag wel je rechterbeen strekken op het gaspedaal maar als iemand anders het doet is het ineens niks.
Leuk dat je complimentjes krijgt, altijd fijn die waardering voor je werk.
Maar gun dat een ander ook en ga niet lopen roepen over dingen waar je duidelijk geen verstand van hebt.
Lol, een volle vuilniswagen zit ook al gauw rond de 29 tot 30 ton.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:16 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Begrenzing bedoel ik puur mee schaf die wet af of verhoog hem op veel stukken is dat best mogelijk.
30 ton zit lang niet in elke trucker ja beton truckers jamaar die C1000 / AH truckers niet.
Dat niet alleen vrachtwagens te hard rijden ook mee eens mijn mening in de stad te hard meteen hard aanpakken maar op 100 km wegen of snelwegen denk ik daar anders over.
Er zijn eenmaal dondersveel mensen die een hekel aan truckers hebben en gevaarlijke inhaal acties voeren (nee ik niet godzijdank) dat moet gewoon anders kunnen meer via het spoor en diverse laad punten of wat iemand in dit topic zei soort van zeppelings met speciale laadpunten boven de supermarkten...
Zie trouwens ook best vaak vrachtwagen topics hierzo
Jeps, als ik tijd heb rij ik ook vrachtwagen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:46 schreef EuroBirdV8 het volgende:
[..]
vannelle, jij bent ook vrachtwagen chauffeur?
eigenlijk zouden wij eens een hele week, of zelfs een maand het hele truck verkeer moeten stopzetten![]()
immers geen transport, ook geen goederen voor de zeurende ant-vrachtwagen volk.
denk dat heel ons economie op zijn gat gaat
En hoe komen die spullen bij het spoor denk je? En hoe vanaf transport per trein verder?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:16 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Begrenzing bedoel ik puur mee schaf die wet af of verhoog hem op veel stukken is dat best mogelijk.
30 ton zit lang niet in elke trucker ja beton truckers jamaar die C1000 / AH truckers niet.
Dat niet alleen vrachtwagens te hard rijden ook mee eens mijn mening in de stad te hard meteen hard aanpakken maar op 100 km wegen of snelwegen denk ik daar anders over.
Er zijn eenmaal dondersveel mensen die een hekel aan truckers hebben en gevaarlijke inhaal acties voeren (nee ik niet godzijdank) dat moet gewoon anders kunnen meer via het spoor en diverse laad punten of wat iemand in dit topic zei soort van zeppelings met speciale laadpunten boven de supermarkten...
Zie trouwens ook best vaak vrachtwagen topics hierzo
Wat denk je dat die jongens van c1000/AH vervoeren? Alleen toiletpapier en chips?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:16 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Begrenzing bedoel ik puur mee schaf die wet af of verhoog hem op veel stukken is dat best mogelijk.
30 ton zit lang niet in elke trucker ja beton truckers jamaar die C1000 / AH truckers niet.
Dat niet alleen vrachtwagens te hard rijden ook mee eens mijn mening in de stad te hard meteen hard aanpakken maar op 100 km wegen of snelwegen denk ik daar anders over.
Er zijn eenmaal dondersveel mensen die een hekel aan truckers hebben en gevaarlijke inhaal acties voeren (nee ik niet godzijdank) dat moet gewoon anders kunnen meer via het spoor en diverse laad punten of wat iemand in dit topic zei soort van zeppelings met speciale laadpunten boven de supermarkten...
Zie trouwens ook best vaak vrachtwagen topics hierzo
en nog topzwaar ook als je duo bakken rijdquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:44 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Lol, een volle vuilniswagen zit ook al gauw rond de 29 tot 30 ton.
Ninja-edit: ergo, je weet niet waar je over praat
Dit idee bedoel ik dus moet mogelijk zijn in de toekomstquote:Op woensdag 15 september 2010 14:20 schreef Tism het volgende:
[..]
Oplossing: Zeppelins!..![]()
Laat vrachtwagens naar terminals rijden aan de rand van een stad en daar laden en lossen, vervolgens vervoeren geluidloze Zeppelins met vier keer het laadvermogen van een vrachtwagen de goederen naar de plek van bestemming in het drukke centrum van een stad, laden en lossen gebeurt vanaf de daarvoor aangepaste daken die dan uitgerust zijn van een laad en los platform, die als men ze tijdelijk niet gebruikt, dan eventueel ook nog eens kan voorzien van zonnepanelen die weer energie opwekken om de buurt voor stroom te voorzien..
Je weet duidelijk niet waar je over praat. Zelfs een lege vrachtwagen (trekker-oplegger, ongeveer 17 ton leeg) weegt dus nog gewoon 17.000 kilo. Om dit in beweging te krijgen hebben supermarkttrekkers meestal zo'n 300~350 PK aan boord (ideale verhouding tussen brandstofkosten, jouw boodschappen dus, en trekkracht).quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:16 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Begrenzing bedoel ik puur mee schaf die wet af of verhoog hem op veel stukken is dat best mogelijk.
30 ton zit lang niet in elke trucker ja beton truckers jamaar die C1000 / AH truckers niet.
Dat niet alleen vrachtwagens te hard rijden ook mee eens mijn mening in de stad te hard meteen hard aanpakken maar op 100 km wegen of snelwegen denk ik daar anders over.
Er zijn eenmaal dondersveel mensen die een hekel aan truckers hebben en gevaarlijke inhaal acties voeren (nee ik niet godzijdank) dat moet gewoon anders kunnen meer via het spoor en diverse laad punten of wat iemand in dit topic zei soort van zeppelings met speciale laadpunten boven de supermarkten...
Zie trouwens ook best vaak vrachtwagen topics hierzo
Edit: een vrachtwagen KAN weldegelijk snel optrekken als ie leeg isquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:39 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Je weet duidelijk niet waar je over praat. Zelfs een lege vrachtwagen (trekker-oplegger, ongeveer 17 ton leeg) weegt dus nog gewoon 17.000 kilo. Om dit in beweging te krijgen hebben supermarkttrekkers meestal zo'n 300~350 PK aan boord (ideale verhouding tussen brandstofkosten, jouw boodschappen dus, en trekkracht).
Om deze 350 PK elke keer die 17.000 kilo zonder brokken op te laten trekken zijn ook de versnellingbakken en differentielen flink zwaar uitgevoerd. Als het kapot gaat kost het immers tijd en geld en dan zijn ook jouw boodschappen weer duurder.
Die zware versnellingsbakken moeten geschakeld kunnen worden en omdat dat zo zwaar is uitgevoerd schakelt dat niet zo snel als een auto. Dat kost dus tijd.
Bottomline(s):
1. Een vrachtwagen KAN helemaal niet snel optrekken want dan gaat alles kapot.
2. Jij weet niet waar je over praat.
Nogmaals, hoe komen de goederen bij de zeppelins?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:33 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Dit idee bedoel ik dus moet mogelijk zijn in de toekomst
Dat oude systeem met laden en lossen moet gewoon anders kunnen.
Als ik leeg ben schakel ik maar 3x.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:53 schreef EuroBirdV8 het volgende:
[..]
Edit: een vrachtwagen KAN weldegelijk snel optrekken als ie leeg is![]()
handgeschakeld 16 versnellingsbak....4Laag, 4Hoog, en de hoog en laag gesplitst in een halve.......
en je hoeft niet als een gek elk versnelling te pakken als je leeg bent![]()
zoals ik meestal schakel:
als ik leeg ben.
3L, 5H, 6H ,7H , 8H, 8H 1/2........
en als ik geladen ben, geen zwaar container , dan gebruik ik:
2L, 4L, 5H etc
automaat is weer een ander verhaal, maar kan wel zeggen dat tegenwoordig de automaat op verschillend gewicht, op zijn manier goed kan schakelen.
maar waarom trekken veel vrachtwagen toch niet snel op?
eenvoudig. niet om verbruik, maar om tijd![]()
zolang dat men niet betaald krijgt per vracht, maar per uur..... waarom zou je je dan als beroepschauffeur dan gaan haasten?
Klopt, ben blij dat het nu al duidelijk is.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:55 schreef Zwolsboy het volgende:Dan weet ik niet waar ik over praat...
![]()
Maar de toekomst ontwikkeling zal hier wel verandering in brengen transport enzo.
Jammer genoeg hebben wij last van elkaar op de weg samen moeten we eruit zien te komen.
Wat ik vaak wel doe is bij T kruisingen als dan een vrachtwagen linksaf wilt en het is druk krijgt die nauwlijks de kans om erop te kunnen dan laat ik gas los of ga ik soms zelfs stoppen dan toeteren ze welleens naar mijquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:01 schreef vannelle het volgende:
[..]
Klopt, ben blij dat het nu al duidelijk is.![]()
Maar idd, we moeten het op de weg oplossen, beetje begrip kan geen kwaad.
Het zijn nou eenmaal verschillende voertuigen en dus gedraagt zich dat anders op de weg.
Ik zal je nooit expres dwars zitten en jij mij hopelijk ook niet.
Verkeer is nou eenmaal een sociaal gebeuren, geven en nemen.
Als je dat niet kan hoor je niet in het verkeer thuis.
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:53 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nogmaals, hoe komen de goederen bij de zeppelins?
En als die geland is, hoe gaat het verder vervoerd worden?
Of wou je met zeppelins langs de supermarkt?
Wat die gene op de 1e pagina zei.quote:
Jonguh! Jullie kuttruckers moeten gewoon eens een beetje gas geven jonguh!!!! Dan kan ik met menne corsa gsi met 18miljoenmiljard pk tenminste doorrijden!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
En hoe komen die spullen bij het spoor denk je? En hoe vanaf transport per trein verder?
En zeppelings bestaan niet, als je zeppelins bedoelt: hoe krijg je de vracht bij zo'n ding? En er weer vandaan?
Echt, je bent echt vreselijk kortzichtig bezig.
Als ik nou zeg dat ik last van jouw soort op de weg heb, stop je dan ook met op bepaalde tijden rijden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |