EK heeft een heroverwegende functie en als die besluiten om een wetsvoorstel te verwerpen, is dat echt niet in strijd met het staatsrecht.quote:Op zondag 12 september 2010 15:42 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Leer lezen en volg eems een cursusje staatsrecht.
Gaan we arrogant doen? Leer zelf lezen, en zie mijn opleiding.quote:Op zondag 12 september 2010 15:42 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Leer lezen en volg eems een cursusje staatsrecht.
Eerderquote:Op zondag 12 september 2010 15:47 schreef Cerbie het volgende:
VVD, CDA en PVV onderhandelen #12 - Stuurboord stuurboord!
Nee hoor die OP is van 15.47 en deze van 15.45.quote:
quote:Op zondag 12 september 2010 15:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee hoor die OP is van 15.47 en deze van 15.45.
We kunnen onze vingers er bij aflikkenquote:Op zondag 12 september 2010 15:54 schreef Morendo het volgende:
Ben benieuwd naar het regeer- en gedoogakkoord. Ik denk wel dat er veel moois in zit.
Ja ja, hij is ook de TS dat zag ik zojuist pas. Waarom quote hij dat dan ook in dit topic.quote:
http://www.google.nl/sear(...)i=&aql=&oq=&gs_rfai=quote:Op zondag 12 september 2010 15:56 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
We kunnen onze vingers er bij aflikken
Fok!quote:Op zondag 12 september 2010 16:01 schreef Cerbie het volgende:
[..]
http://www.google.nl/sear(...)i=&aql=&oq=&gs_rfai=
Die eerste hit
quote:Op zondag 12 september 2010 16:01 schreef Cerbie het volgende:
[..]
http://www.google.nl/sear(...)i=&aql=&oq=&gs_rfai=
Die eerste hit
Of dit nou zo'n handige reactie is op arrogant doen....quote:Op zondag 12 september 2010 15:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Gaan we arrogant doen? Leer zelf lezen, en zie mijn opleiding.
Maar waar schort het aan volgens jou?
Bestuursacademie Tilburg, daar kun je MBO/HBO/WO doen, dus dat zegt nog niet veel over Tomatenboer's vermeende kennis..quote:Op zondag 12 september 2010 16:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Of dit nou zo'n handige reactie is op arrogant doen....
Als je een blanke babyboomer bent wel waarschijnlijkquote:Op zondag 12 september 2010 15:56 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
We kunnen onze vingers er bij aflikken
Ze zullen echter nog heel wat moeite hebben om in de nieuwe EK wel een meerderheid te krijgen. VVD had toen ongeveer net zoveel stemmen (in%) als bij afgelopen TK, CDA veel meer maar die zullen halveren vermoedelijk en van de PVV is het afwachten wat die gaan doen en of ze overal de lijsten rond krijgen.quote:Op zondag 12 september 2010 15:58 schreef nikk het volgende:
Sowieso komen de verhoudingen anders te liggen over enkele maanden. Het maken van nieuwe wetgeving en de behandeling daarvan in de TK duurt normaal gesproken (veel) langer.
quote:Op zondag 12 september 2010 17:05 schreef du_ke het volgende:
blanke
Wild - Wilder - Wildersquote:Op zondag 12 september 2010 17:12 schreef Jurgen21 het volgende:
Sander de Rouwe kan van de lijst van potentiële dissidenten worden geschrapt. Hij verdedigde gisteren op Omroep Friesland de rechtse samenwerking en weigerde ook maar een kwaad woord over Wilders te zeggen. Past dus prima binnen de rechtse koers van de fractie.
Hoezo? CDA heeft flink wat verloren in de TK-peilingen, maar het lijkt me juist die harde kern bejaarden die de moeite neemt om te gaan stemmen voor de Provinciale Staten.quote:Op zondag 12 september 2010 17:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze zullen echter nog heel wat moeite hebben om in de nieuwe EK wel een meerderheid te krijgen. VVD had toen ongeveer net zoveel stemmen (in%) als bij afgelopen TK, CDA veel meer maar die zullen halveren vermoedelijk en van de PVV is het afwachten wat die gaan doen en of ze overal de lijsten rond krijgen.
Alles zal afhangen van de eerste maanden van het nieuwe kabinet. Als dat allemaal goed verloopt, dan kunnen de verliezen van het CDA wel erg mee gaan vallen.quote:Op zondag 12 september 2010 17:37 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Hoezo? CDA heeft flink wat verloren in de TK-peilingen, maar het lijkt me juist die harde kern bejaarden die de moeite neemt om te gaan stemmen voor de Provinciale Staten.
Ja, hij kwam ook met het idee aan van een verklaring...quote:Op zondag 12 september 2010 17:12 schreef Jurgen21 het volgende:
Sander de Rouwe kan van de lijst van potentiële dissidenten worden geschrapt. Hij verdedigde gisteren op Omroep Friesland de rechtse samenwerking en weigerde ook maar een kwaad woord over Wilders te zeggen. Past dus prima binnen de rechtse koers van de fractie.
De vraag is hoeveel van die bejaarden nog leven tegen die tijd.Het is nou niet echt een doelgroep die de toekomst heeft.quote:Op zondag 12 september 2010 17:37 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Hoezo? CDA heeft flink wat verloren in de TK-peilingen, maar het lijkt me juist die harde kern bejaarden die de moeite neemt om te gaan stemmen voor de Provinciale Staten.
Tenzij we een hele strenge winter krijgen, een hele hoopquote:Op zondag 12 september 2010 18:43 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De vraag is hoeveel van die bejaarden nog leven tegen die tijd.Het is nou niet echt een doelgroep die de toekomst heeft.
We zullen zien, maar ik denk het niet....bij de afgelopen TK verkiezingen zaten we al op 75%, dus die dalende trend zal zich wel voortzetten....wat ik persoonlijk trouwens toejuich.quote:Op zondag 12 september 2010 18:47 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Tenzij we een hele strenge winter krijgen, een hele hoop![]()
Nee, maar ik ben wel erg benieuwd naar de opkomst. Als Wilders zijn electoraat op de been weet te krijgen, zouden we misschien zelfs een keer boven de 50% kunnen komen
Tja je hebt gelijk, het is eigenlijk niet nodig die term te gebruiken aangezien die groep toch al zeer homogeen is qua samenstellingquote:
CDA haalde afgelopen TK 14,8% van de stemmen en bijna een miljoen stemmen. Bij de vorige statenverkiezingen zaten ze op 25% en 1,4 miljoen stemmen. Weten ze dus hun aanhang van afgelopen TK vast te houden dan zit je in de richting van die halvering, verliezen ze nog wat aanhang ten opzichte van de afgelopen TK (gezien de peilingen zou dat zomaar kunnen maar goed het is nog ver) dan moet die halvering lukken..quote:Op zondag 12 september 2010 17:37 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Racistje.quote:Op zondag 12 september 2010 18:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja je hebt gelijk, het is eigenlijk niet nodig die term te gebruiken aangezien die groep toch al zeer homogeen is qua samenstelling
Bij het regeringsexperiment dat ons te wachten staat komen die inderdaad volop aan hun trekkenquote:
Zou wel leuk zijn.quote:Op zondag 12 september 2010 19:18 schreef Boekenwurm het volgende:
Niemand die denkt dat Tjeenk morgen toch zegt dat hij er geen vertrouwen in heeft?
Het was eigenlijk het eerste wat ik dacht nav zijn beslissing vrijdag om het over het weekend te tillen.quote:Op zondag 12 september 2010 19:19 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zou wel leuk zijn.![]()
Ook goed voor een hoop boze reacties hier op het forum, dus een win-win situatie.
Ga er niet van uit maar misschien dat hij een mooie sneer meegeeftquote:Op zondag 12 september 2010 19:18 schreef Boekenwurm het volgende:
Niemand die denkt dat Tjeenk morgen toch zegt dat hij er geen vertrouwen in heeft?
De enige die voorlopig racistische retoriek bezigt ben jij.quote:Op zondag 12 september 2010 19:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Bij het regeringsexperiment dat ons te wachten staat komen die inderdaad volop aan hun trekken.
neuh totaal niet, maar goed laat maar eens zien waar ik dat dan exact doequote:Op zondag 12 september 2010 19:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
De enige die voorlopig racistische retoriek bezigt ben jij.
Dan gaan ze maar gewoon door met de gesprekken zonder de zegen van Tjeenk Willinkquote:Op zondag 12 september 2010 19:18 schreef Boekenwurm het volgende:
Zo is dat....ze hebben het al 2 keer verknald met de zegen van een informateur, dus de derde keer mag het ook zonder de zegen.quote:Op zondag 12 september 2010 19:39 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dan gaan ze maar gewoon door met de gesprekken zonder de zegen van Tjeenk Willink
Ach en al te stabiel wordt het toch al niet. Dan past een goed rommelige start wel mooiquote:Op zondag 12 september 2010 19:39 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dan gaan ze maar gewoon door met de gesprekken zonder de zegen van Tjeenk Willink
Exact. Ik heb dus gelijk.quote:Op zondag 12 september 2010 15:47 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
EK heeft een heroverwegende functie en als die besluiten om een wetsvoorstel te verwerpen, is dat echt niet in strijd met het staatsrecht.
Ik mag wel hopen dat ze de ongeschreven regels blijven volgen en erkennen dat het primaat bij de Tweede Kamer ligt.
quote:Op zondag 12 september 2010 15:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Gaan we arrogant doen? Leer zelf lezen, en zie mijn opleiding.
De EK is geen TK, en dient zich dus politiek (zeer) terughoudend op te stellen.quote:Maar waar schort het aan volgens jou?
Dat is je mening, nu het argumentquote:Op zondag 12 september 2010 20:53 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
![]()
[..]
De EK is geen TK, en dient zich dus politiek (zeer) terughoudend op te stellen.
Had niet anders verwacht. Brrrrr barre tijden liggen voor ons.quote:Op maandag 13 september 2010 11:49 schreef -jos- het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)da-mogen-verder.html
AMSTERDAM - De onderhandelingen over een rechts kabinet met gedoogsteun van de PVV kunnen worden voortgezet.
Dat had ik je van tevoren ook wel kunnen vertellen, dit is echt iemand die Maxime Verhagen als ultiem voorbeeld heeft en ook alles voor macht over heeft.quote:Op zondag 12 september 2010 17:12 schreef Jurgen21 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |