abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 september 2010 @ 17:48:26 #276
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_86285382
quote:
De PvdA is geen 'Tegenpartij'. Slechts in die situaties waarin zich een serieuze kans voordoet de (stabiliteit van de) coalitie te ondermijnen, kan die opportuniteit voorrang krijgen boven consistent, geloofwaardig optreden.
Dus opportunisme gaat zelfs boven geloofwaardigheid. Bedenkelijk!
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 september 2010 @ 18:56:33 #277
862 Arcee
Look closer
pi_86287530
quote:
Tjeenk Willink: conclusie getrokken

` Informateur Tjeenk Willink heeft al
een conclusie getrokken uit het overleg
van de afgelopen dagen over de vorming
van een rechts kabinet.Hij wil nog niet
zeggen wat die conclusie is
.Die komt
pas naar buiten als de fractieleiders
van de betrokken partijen er ook naar
hebben gekeken.Tjeenk Willink verwacht
zijn verslag maandag uit te brengen.

Op de vraag of hij morgen eerst nog de
speech van Wilders in New York afwacht,
zei hij dat hij zijn agenda niet laat
afhangen van iemand anders.

De fractievoorzitters van CDA,VVD en
PVV zijn optimistisch over de kansen op
een akkoord.
Zo is het wel heel duidelijk dat de speech van Wilders eerst afgewacht moet worden.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_86287831
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 18:56 schreef Arcee het volgende:

[..]

Zo is het wel heel duidelijk dat de speech van Wilders eerst afgewacht moet worden.
Dat zou wel raar zijn als hij nu de conclusie aan de media gaat vertellen. Terwijl hij nog geen eens weerwoord op het rapport heeft gehad van Rutte, Verhagen, Wilders e.a.
  vrijdag 10 september 2010 @ 19:13:04 #279
132191 -jos-
Money=Power
pi_86288193
Hieruit kunnen we denk ik dus afleiden dat Wilders ook weer gaat onderhandelen, anders zou hij Wilders niet naar zijn besluit laten kijken.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_86288397
Nee, want ook andere fractievoorzitters mogen naar het rapport kijken, omdat de adviezen van de verschillende fractievoorzitters in het rapport staan.

Alleen Wilders heeft vanochtend het vliegtuig gepakt, dus hij kan niet reageren op dit moment.
pi_86289066
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 17:48 schreef sunny16947 het volgende:

[..]

Dus opportunisme gaat zelfs boven geloofwaardigheid. Bedenkelijk!
Niet echt verrassend in de politiek.
pi_86290250
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 18:56 schreef Arcee het volgende:

[..]

Tja, hij weet al wat het moet worden en gaat er drie dagen over doen om dat op te schrijven. Over uitstelgedrag gesproken. :)
  vrijdag 10 september 2010 @ 20:26:20 #283
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86290935
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 17:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En wanneer nemen jullie aan de rechtse kant eens je verantwoording voor het verleden waarin rechts meer geregeerd heeft als links?

Neuh, dan blijft het weer eens stil.
Waar wil je exact verantwoording voor? Ik volg de politiek slechts een jaartje of 4, dus noem maar wat en ik zal zeggen of ik het goed of slecht vindt.

Mijn kritiek op de PvdA richt zich op het afgelopen half jaar. Ik heb volgens mij nooit meegedaan aan "alles is de schuld van links ;) )
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_86313465
quote:
Als er verslechteringen optreden rond de vrijheid van onderwijs, medische ethiek en de winkeltijdenwet, komt de constructieve houding die de SGP wil innemen richting een nieuw kabinet in gevaar.
http://www.nd.nl/artikele(...)legt-punten-op-tafel
pi_86318898
quote:
Goh, dan gaan we beleven dat D66 gaat stemmen tegen de verruiming van de winkeltijden?
pi_86324126
quote:
ZOu de SGP het inperken van de vrijheid van onderwijs voor Moslims als een verslechtering zien?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_86342530
Femke Halsema zei zonet in Buitenhof dat ze de komende vier jaar in het parlement samenwerking wilde zoeken met andere partijen om bijvoorbeeld hervormingen door te voeren op de HRA.

http://player.omroep.nl/?aflID=11402574
  zondag 12 september 2010 @ 15:00:51 #289
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86343925
Ja, ik vond dat een positieve insteek. Dualisme :Y

Cohen's kleine kind houding: nee danku
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_86344332
Ik ben benieuwd hoe het uitpakt. Als VVD en CDA alles gaan vastleggen in een regeerakkoord, kan je als oppositie natuurlijk veel minder. Volgens mij hebben ze wel de ambitie om een beknopt akkoord te schrijven.
pi_86344537
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

ZOu de SGP het inperken van de vrijheid van onderwijs voor Moslims als een verslechtering zien?
Niet dat dat punt ooit haalbaar is.
pi_86344567
quote:
Op zondag 12 september 2010 15:10 schreef Toad het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het uitpakt. Als VVD en CDA alles gaan vastleggen in een regeerakkoord, kan je als oppositie natuurlijk veel minder. Volgens mij hebben ze wel de ambitie om een beknopt akkoord te schrijven.
Ze hebben in ieder geval de eerste kamer ook nodig en daar zit de PVV niet, dus ze kunnen heel weinig beginnen voorlopig.
pi_86344650
quote:
Op zondag 12 september 2010 15:16 schreef WilburQuant het volgende:

[..]

Ze hebben in ieder geval de eerste kamer ook nodig en daar zit de PVV niet, dus ze kunnen heel weinig beginnen voorlopig.
De eerste kamer blokkeert niet omdat Wilders. Ze let voornamelijk op de deugdelijkheid van een wetsvoorstel en samenhang met andere wetten.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_86344716
quote:
Op zondag 12 september 2010 15:16 schreef WilburQuant het volgende:
Dat is misschien alleen maar extra reden om niet te veel vast te leggen in een regeerakkoord, want alle impopulaire maatregelen die ze op papier zetten kunnen straks zo door de oppositie worden gebruikt als munitie bij de volgende provinciale verkiezingen.
pi_86344751
quote:
Op zondag 12 september 2010 15:19 schreef Cerbie het volgende:
De eerste kamer blokkeert niet omdat Wilders. Ze let voornamelijk op de deugdelijkheid van een wetsvoorstel en samenhang met andere wetten.
De oppositie in de EK heeft al laten weten dat ze wel degelijk politiek bedrijven en dat VVD+CDA+PVV niet te gemakkelijk moeten denken dat het wel goed zal komen.
pi_86344894
quote:
Op zondag 12 september 2010 15:22 schreef Jud1th het volgende:

[..]

De oppositie in de EK heeft al laten weten dat ze wel degelijk politiek bedrijven en dat VVD+CDA+PVV niet te gemakkelijk moeten denken dat het wel goed zal komen.
De eerste kamer behoort zich aan haar rol te houden.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_86344987
quote:
Op zondag 12 september 2010 15:27 schreef Cerbie het volgende:
De eerste kamer behoort zich aan haar rol te houden.
De EK hoeft helemaal niets, elk EK-lid is gekozen en heeft zijn eigen verantwoordelijkheid. Ze mogen blokkeren wat ze willen.

Als je het daar niet mee eens bent zul je de grondwet moeten wijzigen. Ik wens je daarbij veel succes, want zo gemakkelijk is dat niet.

Ik denk overigens dat het vrij naïef is om te denken dat de EK geen politiek bedrijft. Dat is altijd al zo geweest, zij het wat minder opvallend en meer op de achtergrond.
  zondag 12 september 2010 @ 15:33:43 #298
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86345080
quote:
Op zondag 12 september 2010 15:30 schreef Jud1th het volgende:

[..]

De EK hoeft helemaal niets, elk EK-lid is gekozen en heeft zijn eigen verantwoordelijkheid. Ze mogen blokkeren wat ze willen.

Als je het daar niet mee eens bent zul je de grondwet moeten wijzigen. Ik wens je daarbij veel succes, want zo gemakkelijk is dat niet.
De rol van de EK is niet het politieke proces in de TK over doen. Doet de EK dat wel, dan handelt de EK in strijd met het staatsrecht.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_86345282
quote:
Op zondag 12 september 2010 15:33 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

De rol van de EK is niet het politieke proces in de TK over doen. Doet de EK dat wel, dan handelt de EK in strijd met het staatsrecht.
Onzin. De Eerste Kamer controleert de regering en mag best een debat aangaan als men in de Eerste Kamer twijfels heeft over de toepassing of uitleg van de voorgestelde wet. Bovendien wordt er al sinds jaar en dag politiek bedreven in de Eerste Kamer. Er zijn al vele kabinetten gesneuveld in de Eerste Kamer. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 12 september 2010 @ 15:42:50 #300
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86345347
quote:
Op zondag 12 september 2010 15:40 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Onzin. De Eerste Kamer controleert de regering en mag best een debat aangaan als men in de Eerste Kamer twijfels heeft over de toepassing of uitleg van de voorgestelde wet. Bovendien wordt er al sinds jaar en dag politiek bedreven in de Eerste Kamer. Er zijn al vele kabinetten gesneuveld in de Eerste Kamer. :)
Leer lezen en volg eems een cursusje staatsrecht.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')