Precies, dat 'weet' men van Holland. Gewoon een ieniemienie-landje waar veel gedoogd wordt ergens in Europa.quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:17 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat is in Nederland niet heel relevant; hier hebben ze wel 100% aandacht voor wat hij gaat zeggen. Overigens heb je wel gelijk om hierop te wijzen want er wordt steeds gedaan alsof Nederland in het verdomhoekje komt als Wilders meeregeert, maar de realiteit is natuurlijk dat mensen maar ternauwernood weten waar Nederland is en als ze er al wat van weten ze alleen weten dat er in Amsterdam geen verbod is op hoeren en wiet.
Ook waar.quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:34 schreef Sloggi het volgende:
De goed geïnformeerde Amerikaan weet iets meer dan dat:
http://topics.nytimes.com(...)=1&sq=wilders&st=cse
http://www.nytimes.com/20(...)_r=1&ref=netherlands
http://www.washingtonpost(...)AR2010090401768.html
Het gaat er natuurlijk niet om wat de gemiddelde Amerikaan van Nederland denkt, maar wat mensen die er toe doen (lees: mensen die de touwtjes in handen hebben) van ons vinden.
De mensen die er toe doen hebben ook wel belangrijker dingen aan hun hoofd. En sinds onze soldaten niet meer als kanonnenvoer in Afghanistan zitten (prima overigens) zal Nederland echt niet meer op de radar staan van deze mensen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:34 schreef Sloggi het volgende:
De goed geïnformeerde Amerikaan weet iets meer dan dat:
http://topics.nytimes.com(...)=1&sq=wilders&st=cse
http://www.nytimes.com/20(...)_r=1&ref=netherlands
http://www.washingtonpost(...)AR2010090401768.html
Het gaat er natuurlijk niet om wat de gemiddelde Amerikaan van Nederland denkt, maar wat mensen die er toe doen (lees: mensen die de touwtjes in handen hebben) van ons vinden.
Och, ik denk dat we er best vanuit kunnen gaan dat ze in het buitenland er net zo goed van op de hoogte zijn als wij hier wanneer er een rechts-extremistische politieke partij aan de regering meedoet (hoe je dat laatste ook wil definiëren). En vaak heeft dat ook nog best de nodige consequenties, al wordt dat niet altijd hardop uitgesproken. Wanneer Wilders inderdaad mee gaat doen, kunnen we de hoge Europese politieke functies voorlopig wel gedag kussen...quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:38 schreef HiZ het volgende:
[..]
Grof geval van zelf-overschatting weer, denken dat ze in het buitenland echt veel interesse hebben voor Wilders.
Vraag het me af eigenlijk. Die hele conservatieve/anti-migratie golf is niet voorbehouden aan Nederland natuurlijk. De tijden dat driekwart van Europa sociaal-democratisch was ingesteld en schande sprak van Haider en De Winter, is wel een beetje voorbij.quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:47 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Och, ik denk dat we er best vanuit kunnen gaan dat ze in het buitenland er net zo goed van op de hoogte zijn als wij hier wanneer er een rechts-extremistische politieke partij aan de regering meedoet (hoe je dat laatste ook wil definiëren). En vaak heeft dat ook nog best de nodige consequenties, al wordt dat niet altijd hardop uitgesproken. Wanneer Wilders inderdaad mee gaat doen, kunnen we de hoge Europese politieke functies voorlopig wel gedag kussen...
Nou, het buitenland ligt écht wakker van Wilders hoor.quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:47 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Och, ik denk dat we er best vanuit kunnen gaan dat ze in het buitenland er net zo goed van op de hoogte zijn als wij hier wanneer er een rechts-extremistische politieke partij aan de regering meedoet (hoe je dat laatste ook wil definiëren). En vaak heeft dat ook nog best de nodige consequenties, al wordt dat niet altijd hardop uitgesproken. Wanneer Wilders inderdaad mee gaat doen, kunnen we de hoge Europese politieke functies voorlopig wel gedag kussen...
Sterker nog, veel Amerikanen zijn niet blij dat de anti-Islam beweging daar steeds meer Europese banden krijgt. Naast Wilders is dat met name de Deense oorsprong van de stichting Stop Islamisation Of America, ook die waar Wilders de sterkste banden mee heeft. En of het nou tegen de Islam is of niet, het moet wel Amerikaans blijven natuurlijk...quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:15 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Ja, Amerika zit niet te wachten op Wilders. Wordt heel weinig aandacht aan besteed. De U.S. heeft andere zorgen. Dus het 'grote podium' dat Wilders verwacht zou wel eens flink tegen kunnen vallen!!
Juist omdat we niet zo belangrijk zijn is een regering met Wilders een probleem. We zijn immers vervangbaar. Dan is het dus niet zo'n grote stap om de volgende keer een ander land uit te nodigen voor een internationale top, om maar iets te noemen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:38 schreef HiZ het volgende:
[..]
Grof geval van zelf-overschatting weer, denken dat ze in het buitenland echt veel interesse hebben voor Wilders.
Probleem is dat men in het buitenland geen flauw idee heeft wie Verhagen of Rutte zijn. Wilders kennen ze wel.quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:38 schreef HiZ het volgende:
quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:55 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Juist omdat we niet zo belangrijk zijn is een regering met Wilders een probleem. We zijn immers vervangbaar. Dan is het dus niet zo'n grote stap om de volgende keer een ander land uit te nodigen voor een internationale top, om maar iets te noemen.
Dus het argument "aan het regeerakkoord houden" is totale bullshit?quote:Op vrijdag 10 september 2010 11:35 schreef HiZ het volgende:
[..]Alsof dat afhangt van de gedoog-steun van Wilders en niet van het terugtrekken van onze troepen. De schade in de internationale arena is veroorzaakt door de PvdA, niet door Wilders.
Overigens vond ik het terugtrekken van onze troepen die schade wel waard. Dus voor de verandering was ik het wel eens met de uitkomst van het PvdA spelletje over Uruzgan. Ook al vond ik hun argumenten totale bull.
Juist. Vroeger werden de extreemrechtsen als gekken verklaard.quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:50 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Vraag het me af eigenlijk. Die hele conservatieve/anti-migratie golf is niet voorbehouden aan Nederland natuurlijk. De tijden dat driekwart van Europa sociaal-democratisch was ingesteld en schande sprak van Haider en De Winter, is wel een beetje voorbij.
Eens.quote:Op vrijdag 10 september 2010 03:05 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Wat een walgelijke voorstellen zeg. Om op te kotsen. Het wordt weer eens duidelijk hoe sociaal links is en hoe asociaal rechts is.
Mijn voorstellen zijn om de HRA onmiddellijk af te schaffen voor een gezin dat meer dan een ton per jaar verdient. En onmiddellijk de kinderbijslag stoppen voor mensen die meer dan 50.000 per jaar verdienen. Aanpakken dat volk! Meer dan 1 miljoen mensen onder de armoedegrens is een godvergeten schande in dit welvarende land.
Zeer mee eens.quote:Op vrijdag 10 september 2010 03:05 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Wat een walgelijke voorstellen zeg. Om op te kotsen. Het wordt weer eens duidelijk hoe sociaal links is en hoe asociaal rechts is.
Mijn voorstellen zijn om de HRA onmiddellijk af te schaffen voor een gezin dat meer dan een ton per jaar verdient. En onmiddellijk de kinderbijslag stoppen voor mensen die meer dan 50.000 per jaar verdienen. Aanpakken dat volk! Meer dan 1 miljoen mensen onder de armoedegrens is een godvergeten schande in dit welvarende land.
dan zijn gezinnen met een inkomen van 49.999 spekkoperquote:Op vrijdag 10 september 2010 03:05 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Slechte voorstellen. Dit soort inkomensgrenzen werken creatief boekhouden in de hand, zijn een enorme lastenverzwaring en het mooie is dat in jouw voorstel twee mensen die beide minder dan modaal verdienen de sjaak zijn. Jaja, ik zie het al: een beetje roeptoeteren vanaf de zijlijn maar zelfs bij dit soort simpele situaties bereik je al het tegenovergestelde.quote:Op vrijdag 10 september 2010 03:05 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Bron:quote:Volgens bronnen in de CDA-fractie heeft Kamerlid Koppejan gezegd dat hij de partijtop geen valse verwachtingen wil geven dat hij uiteindelijk voor zal stemmen. Ook Ferrier benadrukte geen garanties te geven.
Vergaande middelen
De partijtop heeft vorige week al vergaande middelen gebruikt om hen te doen zwichten. Zo werden de drie ‘dissidenten’, onder wie ook Ab Klink, dinsdagnacht naar huis gestuurd met de mededeling dat ze uit de fractie zouden worden gezet en dat ze in het kader van de ontslagprocedure de volgende ochtend op het partijbureau werden verwacht voor een gesprek met het dagelijks bestuur.
Ook werd hen woensdagavond meegedeeld dat een aantal regionale afdelingen voor de zaterdag daarop een congres aan het organiseren was waarop de drie ter verantwoording zouden worden geroepen.
Congresuitspraak
Ten slotte bevestigen bronnen in de fractie dat de drie onder grote druk zijn gezet om zich van tevoren aan een congresuitspraak over een eventueel akkoord met VVD en PVV te committeren. CDA-fractieleider Maxime Verhagen heeft die bewuste dinsdagavond zo’n eis gesteld, de volgende dag deed de als bemiddelaar ingeschakelde minister Piet Hein Donner hetzelfde.
De drie ‘dissidenten’ hebben dat steeds geweigerd met het argument dat zo’n verzoek ongrondwettig was. Afgelopen vrijdag stelde Wilders dezelfde eis – garantie vooraf over het stemgedrag van de drie – aan Verhagen. Die weigerde dat met het argument dat zo’n verzoek ‘onmogelijk, want ongrondwettig’ was. Daarop beëindigde Wilders de onderhandelingen.
quote:
Och, middenrechts zal er altijd zijn. Ik ben er ook nog!quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
![]()
Hoewel ik denk dat het strategisch beter is om wél een rechts kabinet te hebben.. Ander krijgen ze de volgende keer nog meer aanhang.. En als ze regeren is de kans groot dat dat niet gebeurd.. Laat ze er maar lekker een zootje van maken..
Dus ik denk dat ik vanaf nu maar vóór een rechts kabinet ben
Het gaat ook niet om de gevolgen in de VS als zodaning.quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:16 schreef eriksd het volgende:
Alsof iemand ook maar denkt dat die speech ertoe doet in de U.S.
Het is sowieso asociaal om de HRA in één keer af te schaffen. Die mensen hebben hun financiën ingericht op de HRA, dan kun je ze niet verrassen met dit soort maatregelen. Dat stort de huizenmarkt in elkaar en komen mensen op straat te staan omdat ze hun huis niet meer kunnen betalen. Afschaffing van de HRA moet geleidelijk gebeuren, zoals de meeste partijen ook willen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Slechte voorstellen. Dit soort inkomensgrenzen werken creatief boekhouden in de hand, zijn een enorme lastenverzwaring en het mooie is dat in jouw voorstel twee mensen die beide minder dan modaal verdienen de sjaak zijn. Jaja, ik zie het al: een beetje roeptoeteren vanaf de zijlijn maar zelfs bij dit soort simpele situaties bereik je al het tegenovergestelde.
Fiscaaltechnische aangelegenheden, plus inkomenspolitiek is niet aan jou besteed zie ik.
Een rechts kabinet als dit zal Wilders niet onschadelijk maken. Daarvoor zou hij moeten regeren. Nu kan hij nog altijd de verantwoordelijkheid op anderen afschuiven.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
![]()
Hoewel ik denk dat het strategisch beter is om wél een rechts kabinet te hebben.. Ander krijgen ze de volgende keer nog meer aanhang.. En als ze regeren is de kans groot dat dat niet gebeurd.. Laat ze er maar lekker een zootje van maken..
Dus ik denk dat ik vanaf nu maar vóór een rechts kabinet ben
Hoezo grove maatregelen???quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:00 schreef Toad het volgende:
[..]
Bron:
http://www.volkskrant.nl/(...)_blijven_dwarsliggen
Mwah, in bepaalde kringen trekt hij wel volle zalen daar hoor. Hoorde van een vriendin die regelmatig in de VS kwam ook dat hij eens een speech gaf voor een hal vol bekrompen fundi's die hem helemaal te gek vonden, totdat hij begon over onze homo's die bedreigd worden door de islam. Dat vonden ze daar weer iets minder grappig.quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:15 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Ja, Amerika zit niet te wachten op Wilders. Wordt heel weinig aandacht aan besteed. De U.S. heeft andere zorgen. Dus het 'grote podium' dat Wilders verwacht zou wel eens flink tegen kunnen vallen!!
Ik zeg niet dat rechts eventueel helemaal zal verdwijnen....quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Och, middenrechts zal er altijd zijn. Ik ben er ook nog!
Ben ik nou zo afgestompt of jij zo lief en naief?quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoezo grove maatregelen???Schandalig!
Het zegt eerder iets van de staat van het CDA op dit moment.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:15 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ben ik nou zo afgestompt of jij zo lief en naief?
Last van het "laat ze het dan in godsnaam maar doen, dan zullen de kiezers het zelf wel zien"-syndroom..quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:03 schreef nikk het volgende:
Last van het Stockholm syndroom Whiskers?
Klopt, maar ik zie niet hoe "we" er voor kunnen zorgen dat hij "vol" gaat regeren.. Jij nog een ideetje???quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:06 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Een rechts kabinet als dit zal Wilders niet onschadelijk maken. Daarvoor zou hij moeten regeren. Nu kan hij nog altijd de verantwoordelijkheid op anderen afschuiven.
Lief ben ik natuurlijk sowiesoquote:Op vrijdag 10 september 2010 13:15 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ben ik nou zo afgestompt of jij zo lief en naief?
http://www.dumpert.nl/mediabase/1104871/a5184a5b/mooi_.htmlquote:Op vrijdag 10 september 2010 13:20 schreef remlof het volgende:
'PvdA zet nu al in op val rechts kabinet'. En terecht, maar ik moet dat rechtse kabinet er eerst nog zien komen.
Het werkt alleen wel polariserend. Lijkt me een vreemde positie voor Cohen, de man die de boel zou gaan binden.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:20 schreef remlof het volgende:
'PvdA zet nu al in op val rechts kabinet'. En terecht, maar ik moet dat rechtse kabinet er eerst nog zien komen.
Weinig verrassend. Als het doorgaat komen ze in de oppositie... En dat heet niet voor niets zoquote:Op vrijdag 10 september 2010 13:20 schreef remlof het volgende:
Het staat er zelfs haaks op. Maarja, dat wordt lachen natuurlijk. Cohen met zo'n ooglapje en opgestroopte mouwen achter de microfoonquote:Op vrijdag 10 september 2010 13:22 schreef Mike het volgende:
[..]
Het werkt alleen wel polariserend. Lijkt me een vreemde positie voor Cohen, de man die de boel zou gaan binden.
Ik mag hopen dat de PvdA nooit meer het woord polariseren in de mond neemt. Maar goed, draaikonterij en hypocrisie is men niet vreemd.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:20 schreef remlof het volgende:
Jij vind dat ECHT een geweldig stukje he??quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
http://www.dumpert.nl/mediabase/1104871/a5184a5b/mooi_.html
In combinatie met die stoere taal van de PvdA is het prachtig natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij vind dat ECHT een geweldig stukje he??![]()
Ik vind dat het meer zegt over Rutte dan over Cohen..
quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het staat er zelfs haaks op. Maarja, dat wordt lachen natuurlijk. Cohen met zo'n ooglapje en opgestroopte mouwen achter de microfoon![]()
Kom, kom, nu niet hypocriet gaan doen.. De VVD zou exact hetzelfde doen als er een "links"kabinet zou komen, en zij in de oppositie zouden belanden....quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:23 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat de PvdA nooit meer het woord polariseren in de mond neemt. Maar goed, draaikonterij en hypocrisie is men niet vreemd.
Ook van partijen die in de oppositie zitten ga ik er vanuit dat ze ook proberen om samen met de coalitie tot zo goed mogelijke afspraken te komen. Het zou toch erg zot zijn als de oppositie altijd overal maar tegenstemde, ook al zouden ze het eens zijn met wat er voorgesteld wordt.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Weinig verrassend. Als het doorgaat komen ze in de oppositie... En dat heet niet voor niets zo
Lopen die de hele tijd te schermen met "iedereen doet mee".quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Kom, kom, nu niet hypocriet gaan doen.. De VVD zou exact hetzelfde doen als er een "links"kabinet zou komen, en zij in de oppositie zouden belanden....
Sterker nog, al bij het vorige kabinet deden ze precies hetzelfdequote:Op vrijdag 10 september 2010 13:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Kom, kom, nu niet hypocriet gaan doen.. De VVD zou exact hetzelfde doen als er een "links"kabinet zou komen, en zij in de oppositie zouden belanden....
Als de VVD een politiek leider had gekozen met veel tamtam omdat-ie het land wel even zou gaan redden door alle partijen te binden, zou ik precies hetzelfde zeggen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Nu niet alles wat ik schrijf letterlijk gaan nemen.. Da's erg flauw, want je weet (neem ik aan) bést wat ik bedoel.. Bovendien ligt dit kabinet écht nog even anders dan andere kabinetten. Gezien de principes van een aantal kamerleden (denk ook aan Koppejan en Ferrier)..quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:27 schreef Mike het volgende:
[..]
Ook van partijen die in de oppositie zitten ga ik er vanuit dat ze ook proberen om samen met de coalitie tot zo goed mogelijke afspraken te komen. Het zou toch erg zot zijn als de oppositie altijd overal maar tegenstemde, ook al zouden ze het eens zijn met wat er voorgesteld wordt.
Heb de VVD geen demonstraties zien organiseren hoor. Of het mobiliseren van allerlei subsidieclubjes voor eigen gewin. Maar belangrijker nog, de VVD sloeg geen hoge toon aan over polarisatie.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Sterker nog, al bij het vorige kabinet deden ze precies hetzelfde
Jij noemt het weinig verrassend dat de PvdA vanaf dag 1 alles van een centrumrechts minderheidskabinet zal torpederen. Dan lijkt mijn reactie daar toch best gepast op?quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nu niet alles wat ik schrijf letterlijk gaan nemen.. Da's erg flauw, want je weet (neem ik aan) bést wat ik bedoel.. Bovendien ligt dit kabinet écht nog even anders dan andere kabinetten. Gezien de principes van een aantal kamerleden (denk ook aan Koppejan en Ferrier)..
Dit dus. Maarja, de oogkleppen bij de PvdA achterban zijn als vanouds weer op. Kritisch terugkijken op de partij: ho maar.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:36 schreef nikk het volgende:
[..]
Heb de VVD geen demonstraties zien organiseren hoor. Of het mobiliseren van allerlei subsidieclubjes voor eigen gewin. Maar belangrijker nog, de VVD sloeg geen hoge toon aan over polarisatie.
quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dit dus. Maarja, de oogkleppen bij de PvdA achterban zijn als vanouds weer op. Kritisch terugkijken op de partij: ho maar.
Het is toch gewoon zo. Hele campagne: iedereen doet mee. Job de bruggenbouwer, enzovoorts, enzovoorts. Veel applaus, Job zou de boel wel redden. Job was van de redelijke woorden. Job zou mensen binden. En dan kom je met dit op de proppen.quote:
Als ze het een beetje voortvarend aanpakken in het kabinet zullen we daar straks geen last meer van hebben.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:36 schreef nikk het volgende:
Of het mobiliseren van allerlei subsidieclubjes voor eigen gewin.
quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:48 schreef remlof het volgende:
Wat is er vreemd aan dat een partij die mensen wil binden fel oppositie gaat voeren tegen een coalitie waarvan de gedoogpartner tot doel heeft mensen uit elkaar te drijven?
Dat snap ik ook niet helemaal. Dat 'samenbindend' wordt er met de haren bijgesleept om de PvdA te kunnen aanvallen. Maar uiteindelijk slaat die term natuurlijk op het soort samenleving dat je wil, niet de politieke methodes die je gebruikt om dat doel te bereiken.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:48 schreef remlof het volgende:
Wat is er vreemd aan dat een partij die mensen wil binden fel oppositie gaat voeren tegen een coalitie waarvan de gedoogpartner tot doel heeft mensen uit elkaar te drijven?
Dus polariseren en dan klagen dat er sprake is van polarisatie. Volstrekt logisch ook. Hetzelfde trucje als tijdens Balkenende II.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:48 schreef remlof het volgende:
Polarisering binnen politiek of polarisering binnen de samenleving, zijn twee verschillende zaken (zit wel een beetje overlap in natuurlijk).quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:52 schreef nikk het volgende:
[..]
Dus polariseren en dan klagen dat er sprake is van polarisatie. Volstrekt logisch ook. Hetzelfde trucje als tijdens Balkenende II.
Ik zou zeggen: een beetje boel.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:54 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
(zit wel een beetje overlap in natuurlijk).
Dat zal wel zijn omdat ze zichzelf zo graag willen profileren, maar op die manier sta je als oppositie wel veel zwakker. Het lijkt me een stukje misplaatste zelfingenomenheid dat ze denken het zonder te kunnen stellen.quote:De PvdA zal de samenwerking opzoeken met 'de sociale beweging, de milieubeweging, ouderen en jongerenorganisaties' en zal de strijd dus niet in 'Haags isolement' gaan voeren. Andere linkse partijen zouden slechts als figuranten gezien worden in het spel. De SP wordt gezien als een dogmatische socialistische partij en D66 en GroenLinks als 'links-liberale clubs'.
En natuurlijk, als je in de oppositie zit probeer je altijd kritisch op het kabinet te zijn, anders heet het geen oppositie.quote:De PvdA is geen 'Tegenpartij'. Slechts in die situaties waarin zich een serieuze kans voordoet de (stabiliteit van de) coalitie te ondermijnen, kan die opportuniteit voorrang krijgen boven consistent, geloofwaardig optreden.
Kijk even onderaan de eerste pagina van het stuk.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:56 schreef StormWarning het volgende:
Ik vind het ook niet zo vreemd dat de PvdA van plan is om frontaal de aanval in te zetten, sterker nog: het lijkt me niet meer dan logisch.
Wat me wel verbaast is dat ze volgens volgens dit stuk geen aansluiting willen zoeken bij andere partijen.
[..]
Demonstraties organiseren en allerlei subsidieclubjes optrommelen (en niet te vergeten hun zusterorganisatie de FNV) is het polariseren van de samenleving, niet de politiek. En polarisatie in de politiek heeft altijd een uitwerking op de samenleving.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:54 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Polarisering binnen politiek of polarisering binnen de samenleving, zijn twee verschillende zaken (zit wel een beetje overlap in natuurlijk).
Je kan prima politiek polariseren om polarisatie in de samenleving te voorkomen
Tsja, en andere fracties zaten van afgelopen weekend zich voor te bereiden met waarschijnlijk zelfde soort papiertjes op een rol als coalitiepartner (of ook oppositiepartij).quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
Misschien een gekke vraag, maar is er eigenlijk al een kabinet?Alles op z'n tijd zou ik tegen de PvdA willen zeggen.
Het is partijpolitiek. Maar dat kan toch geen verrassing zijn?quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:56 schreef StormWarning het volgende:
Ik vind het ook niet zo vreemd dat de PvdA van plan is om frontaal de aanval in te zetten, sterker nog: het lijkt me niet meer dan logisch.
Wat me wel verbaast is dat ze volgens volgens dit stuk geen aansluiting willen zoeken bij andere partijen.
[..]
Dat zal wel zijn omdat ze zichzelf zo graag willen profileren, maar op die manier sta je als oppositie wel veel zwakker. Het lijkt me een stukje misplaatste zelfingenomenheid dat ze denken het zonder te kunnen stellen.
Dat is links dus een grote schandequote:Op vrijdag 10 september 2010 13:48 schreef remlof het volgende:
Ze gaan toplobbist elco echt niet verbieden te lobbyenquote:Op vrijdag 10 september 2010 13:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Als ze het een beetje voortvarend aanpakken in het kabinet zullen we daar straks geen last meer van hebben.
En wanneer nemen jullie aan de rechtse kant eens je verantwoording voor het verleden waarin rechts meer geregeerd heeft als links?quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dit dus. Maarja, de oogkleppen bij de PvdA achterban zijn als vanouds weer op. Kritisch terugkijken op de partij: ho maar.
Edit: het is eigenlijk te dom voor woorden dat er zelfs niet een lachje afkan bij de PvdA'ers hier.
Dit is al de derde poging....zou wel heel tragisch zijn als het weer mislukte.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
Misschien een gekke vraag, maar is er eigenlijk al een kabinet?Alles op z'n tijd zou ik tegen de PvdA willen zeggen.
Dus opportunisme gaat zelfs boven geloofwaardigheid. Bedenkelijk!quote:De PvdA is geen 'Tegenpartij'. Slechts in die situaties waarin zich een serieuze kans voordoet de (stabiliteit van de) coalitie te ondermijnen, kan die opportuniteit voorrang krijgen boven consistent, geloofwaardig optreden.
Zo is het wel heel duidelijk dat de speech van Wilders eerst afgewacht moet worden.quote:Tjeenk Willink: conclusie getrokken
` Informateur Tjeenk Willink heeft al
een conclusie getrokken uit het overleg
van de afgelopen dagen over de vorming
van een rechts kabinet.Hij wil nog niet
zeggen wat die conclusie is.Die komt
pas naar buiten als de fractieleiders
van de betrokken partijen er ook naar
hebben gekeken.Tjeenk Willink verwacht
zijn verslag maandag uit te brengen.
Op de vraag of hij morgen eerst nog de
speech van Wilders in New York afwacht,
zei hij dat hij zijn agenda niet laat
afhangen van iemand anders.
De fractievoorzitters van CDA,VVD en
PVV zijn optimistisch over de kansen op
een akkoord.
Dat zou wel raar zijn als hij nu de conclusie aan de media gaat vertellen. Terwijl hij nog geen eens weerwoord op het rapport heeft gehad van Rutte, Verhagen, Wilders e.a.quote:Op vrijdag 10 september 2010 18:56 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zo is het wel heel duidelijk dat de speech van Wilders eerst afgewacht moet worden.
Niet echt verrassend in de politiek.quote:Op vrijdag 10 september 2010 17:48 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Dus opportunisme gaat zelfs boven geloofwaardigheid. Bedenkelijk!
Tja, hij weet al wat het moet worden en gaat er drie dagen over doen om dat op te schrijven. Over uitstelgedrag gesproken.quote:Op vrijdag 10 september 2010 18:56 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zo is het wel heel duidelijk dat de speech van Wilders eerst afgewacht moet worden.
Waar wil je exact verantwoording voor? Ik volg de politiek slechts een jaartje of 4, dus noem maar wat en ik zal zeggen of ik het goed of slecht vindt.quote:Op vrijdag 10 september 2010 17:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En wanneer nemen jullie aan de rechtse kant eens je verantwoording voor het verleden waarin rechts meer geregeerd heeft als links?
Neuh, dan blijft het weer eens stil.
http://www.nd.nl/artikele(...)legt-punten-op-tafelquote:Als er verslechteringen optreden rond de vrijheid van onderwijs, medische ethiek en de winkeltijdenwet, komt de constructieve houding die de SGP wil innemen richting een nieuw kabinet in gevaar.
Goh, dan gaan we beleven dat D66 gaat stemmen tegen de verruiming van de winkeltijden?quote:Op zaterdag 11 september 2010 14:39 schreef Toad het volgende:
[..]
http://www.nd.nl/artikele(...)legt-punten-op-tafel
ZOu de SGP het inperken van de vrijheid van onderwijs voor Moslims als een verslechtering zien?quote:Op zaterdag 11 september 2010 14:39 schreef Toad het volgende:
[..]
http://www.nd.nl/artikele(...)legt-punten-op-tafel
Niet dat dat punt ooit haalbaar is.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
ZOu de SGP het inperken van de vrijheid van onderwijs voor Moslims als een verslechtering zien?
Ze hebben in ieder geval de eerste kamer ook nodig en daar zit de PVV niet, dus ze kunnen heel weinig beginnen voorlopig.quote:Op zondag 12 september 2010 15:10 schreef Toad het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het uitpakt. Als VVD en CDA alles gaan vastleggen in een regeerakkoord, kan je als oppositie natuurlijk veel minder. Volgens mij hebben ze wel de ambitie om een beknopt akkoord te schrijven.
De eerste kamer blokkeert niet omdat Wilders. Ze let voornamelijk op de deugdelijkheid van een wetsvoorstel en samenhang met andere wetten.quote:Op zondag 12 september 2010 15:16 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Ze hebben in ieder geval de eerste kamer ook nodig en daar zit de PVV niet, dus ze kunnen heel weinig beginnen voorlopig.
Dat is misschien alleen maar extra reden om niet te veel vast te leggen in een regeerakkoord, want alle impopulaire maatregelen die ze op papier zetten kunnen straks zo door de oppositie worden gebruikt als munitie bij de volgende provinciale verkiezingen.quote:Op zondag 12 september 2010 15:16 schreef WilburQuant het volgende:
Ze hebben in ieder geval de eerste kamer ook nodig en daar zit de PVV niet, dus ze kunnen heel weinig beginnen voorlopig.
De oppositie in de EK heeft al laten weten dat ze wel degelijk politiek bedrijven en dat VVD+CDA+PVV niet te gemakkelijk moeten denken dat het wel goed zal komen.quote:Op zondag 12 september 2010 15:19 schreef Cerbie het volgende:
De eerste kamer blokkeert niet omdat Wilders. Ze let voornamelijk op de deugdelijkheid van een wetsvoorstel en samenhang met andere wetten.
De eerste kamer behoort zich aan haar rol te houden.quote:Op zondag 12 september 2010 15:22 schreef Jud1th het volgende:
[..]
De oppositie in de EK heeft al laten weten dat ze wel degelijk politiek bedrijven en dat VVD+CDA+PVV niet te gemakkelijk moeten denken dat het wel goed zal komen.
De EK hoeft helemaal niets, elk EK-lid is gekozen en heeft zijn eigen verantwoordelijkheid. Ze mogen blokkeren wat ze willen.quote:Op zondag 12 september 2010 15:27 schreef Cerbie het volgende:
De eerste kamer behoort zich aan haar rol te houden.
De rol van de EK is niet het politieke proces in de TK over doen. Doet de EK dat wel, dan handelt de EK in strijd met het staatsrecht.quote:Op zondag 12 september 2010 15:30 schreef Jud1th het volgende:
[..]
De EK hoeft helemaal niets, elk EK-lid is gekozen en heeft zijn eigen verantwoordelijkheid. Ze mogen blokkeren wat ze willen.
Als je het daar niet mee eens bent zul je de grondwet moeten wijzigen. Ik wens je daarbij veel succes, want zo gemakkelijk is dat niet.
Onzin. De Eerste Kamer controleert de regering en mag best een debat aangaan als men in de Eerste Kamer twijfels heeft over de toepassing of uitleg van de voorgestelde wet. Bovendien wordt er al sinds jaar en dag politiek bedreven in de Eerste Kamer. Er zijn al vele kabinetten gesneuveld in de Eerste Kamer.quote:Op zondag 12 september 2010 15:33 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De rol van de EK is niet het politieke proces in de TK over doen. Doet de EK dat wel, dan handelt de EK in strijd met het staatsrecht.
Leer lezen en volg eems een cursusje staatsrecht.quote:Op zondag 12 september 2010 15:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Onzin. De Eerste Kamer controleert de regering en mag best een debat aangaan als men in de Eerste Kamer twijfels heeft over de toepassing of uitleg van de voorgestelde wet. Bovendien wordt er al sinds jaar en dag politiek bedreven in de Eerste Kamer. Er zijn al vele kabinetten gesneuveld in de Eerste Kamer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |