Pssst Twitterquote:Op donderdag 9 september 2010 09:25 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zei dus... gefeliciteerd Tessie!
Hoog tijd voor een foto!
hoe is het met jou en 't insuline spuiten? ik heb denk ik je laatste update hierover gemistquote:
Ja en stom als het niet goed geregeld wordt ook! Ik heb dus de eerste maand direct van het uwv gekregen, heel fijn... per week.. Wat een hel. Echt hoe komen ze daarbij? Dat is zo vreselijk onhandig.quote:Op donderdag 9 september 2010 11:09 schreef huuphuup het volgende:
Troeta, nee mijn uwv-contactpersoon blijkt vandaag niet te werken, dus ik kan morgen pas met haar bellen. Heb wel een mail naar haar opgesteld. Ik heb verder ook nog geen bericht gehad van het uwv zelf over wat dan ook, alleen dat ze mn aanvraag binnen hebben gehad dus ik wil eerst even met haar praten en bespreken.
Echt hoor, je moet er echt bovenop zitten op je werk! Wat een raar gedoe zeg, wat rot ook dat je er nu zo zelf achteraan moet zitten, dat zou gewoon een standaard-handeling moeten zijn voor een personeelsafdeling, of ze nou veel vrouwen in dienst hebben of niet.
en het valt mij op dat er toch nog een hoop mensen zijn die denken dat een verlof een werkgever bakken met geld kost want "dan mot hij zeker dubbel loon gaan dokken" hoe komen mensen daar toch bijdat bevordert de positie van vrouwen natuurlijk niet als dat soort misverstanden blijven bestaan
![]()
Ja dat dus. Dat is dus niet handig.quote:Op donderdag 9 september 2010 11:20 schreef huuphuup het volgende:
Nouja zegper week? Handig met al je rekeningen die in 1 keer komen aan het einde van de maand zoals huur/telefoon/verzekering enz.
![]()
Handig is inderdaad anders zeg.
Prima, mn kind is saai... Die slaapt al heel lang nu... (ok 2 uurtjes ofzo, maar dat vind ik heel lang)quote:Op donderdag 9 september 2010 11:39 schreef Troeta het volgende:
Jajoh, ze doen net of ik hun geld afhandig probeer te maken.
Het is al altijd zo'n gedoe om je gewerkte uren zelfs te krijgen, dus was blij dat ik er even vanaf was, maar nee hoor..ze blijven me bezig houden.
En ik had eigenlijk wel gehoopt op geld per week, want vrees dat ik teveel geshopt heb, dus we moeten nu erg zuinig doen.
Maar misschien maar goed ook, want je geeft geld echt te makkelijk uit als je thuiszit zeg!! Jullie daar ook last van?:)
Hoe is het met jou Tico? Voel je je goed?
stom is dat hequote:Op donderdag 9 september 2010 11:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja dat dus. Dat is dus niet handig.
quote:Op donderdag 9 september 2010 11:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Prima, mn kind is saai... Die slaapt al heel lang nu... (ok 2 uurtjes ofzo, maar dat vind ik heel lang)
Mn hechtingen zijn er al uit enzo... Kan ik weer op bed springen.
Bronquote:- Voedingsmiddelen waaruit ijzer goed wordt opgenomen zijn vlees, vis, gevogelte, broccoli, bloemkool, pompoen, tomaten, citrusvruchten.
- Voedingsmiddelen waarin eveneens ijzer zit, maar ijzer dat minder goed wordt opgenomen, zijn aardappelen, wortelen, ananas, bloem (zonder zemelen), rijst, meel met zemelen, appelen, bananen, peren, rabarber, spinazie, noten, amandelen, eieren.
Ik heb floradix gebruikt na mij ks de vorige keer. Heeft me wel geholpen om weer in de benen te komen, voelde me wel energieker.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:35 schreef Claudia_x het volgende:
Mja, ik weet het niet. Het klinkt mij niet als een wondermiddel in de oren, als ik de informatie zo lees, maar ik houd me aanbevolen voor bronnen waaruit blijkt dat Floradix wel degelijk verschil kan maken! (Ervaringsverhalen zijn natuurlijk ook welkom.)
Ik eet al best goed (volkoren producten, ei, ijzerrijk groente en fruit), maar ik zal voortaan wat sinaasappelsap bij mijn eten drinken en ik zal noten kopen.
Noa: dat is goed nieuws! En nu je weer hechtingloos bent is het idd tijd om te gaan bevallenquote:Op donderdag 9 september 2010 19:34 schreef Noa24 het volgende:
Fannetje, fijn dat ze is ingedaald! Hoef je niet meer te gaan liggen in de supermarkt![]()
Ik ben vandaag bij de dermatoloog geweest voor het verwijderen van de hechtingen en de moedervlekken die zijn weggehaald waren goedNu heb ik iig geen psychische barrieres meer die haar tegen kunnen houden, dus van mij mag ze nu wel komen!
Voor de mensen die brandend maagzuur hebben, bij mij helpt melk wel. En rennies!
tijd voor nieuwe hechtingenquote:Op donderdag 9 september 2010 20:15 schreef Hobbesje het volgende:
[..]
Noa: dat is goed nieuws! En nu je weer hechtingloos bent is het idd tijd om te gaan bevallen.
Ja, van die mevrouw die al 10 keer "bevallen" was van die ballonquote:Op donderdag 9 september 2010 20:30 schreef Leandra het volgende:
Dat was toch dat verhaal van dat oprekballonnetje wat een beetje teveel opgerekt was??![]()
Noa, mooi dat de hechtingen eruit zijn en dat het allemaal keurig hersteld is
Leuk! Alles ook goed, neem ik aan? En heb je er nog mooie plaatjes aan overgehouden?quote:Op vrijdag 10 september 2010 08:17 schreef Vanyel het volgende:
20 weken
En een meisje. Daar kan ik wel heel hard om gaan juichen, maar dat had ik voor een jongen net zo hard gedaan.
Ach, een juich voor het eindelijk weten![]()
Ik ga het verzoekschrift toch maar laten schieten, alle foto's die een beetje leuk zijn hebben we al op allerlei plekken niet-anoniem gepost en ik ben zeikerd genoeg om die niet te willen dubbelposten.. (en ja, alles goed gelukkig. Fijn om te zien)quote:Op vrijdag 10 september 2010 08:46 schreef Vanyel het volgende:
Dat lees ik gewoon als een verzoekschrift hoor!
Ik doe met je mee vandaag.quote:Op vrijdag 10 september 2010 06:40 schreef danic het volgende:
Oh oh heeft er iemand een teiltje?![]()
Volgens mij wordt vrijdag kotsdag ofzo
En is het daarna weggetrokken?quote:Op vrijdag 10 september 2010 09:59 schreef Silmarwen het volgende:
Tessie, wat een lieve foto's!
Voor alle misselijke zwangerenIk heb ruim 3 maanden vastegebeten in de hoop dat ik vast niet altijd misselijk zou blijven. Dat gaf me wat steun!
quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:17 schreef huuphuup het volgende:
Amélie stond gister in bad over haar buik te wrijven met twee handen hahah, het zag er zo schattig uit. Ze ziet mij 's morgensvroeg en ook als ze met me doucht zo over mn buik wrijven en ik vind het zo schattig dat ze dat nu kopieertZe begrijpt er nog geen klap van natuurlijk maar ze merkt wel dat mn buik extra aandacht krijgt van zowel B. als mijzelf.
Ik vind het ook suf dat de gynaecoloog dat heeft gezegd. Maar het blijft lastig, ongeacht de verwachtingen die anderen je 'aanpraten'. Je moet erop voorbereid zijn dat het kind vanaf een week of 37-38 kan komen, maar je moet er ook rekening mee houden dat het zomaar 42 weken wordt.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:04 schreef Fannetje het volgende:
Ja Huup, ik weet het, ik zit veel te veel in de wachtstand![]()
Natuurlijk zegt mijn verstand ook wel dat het nog wel 3 weken kan gaan duren, maar ik geef gewoon die eerste gynaecoloog de schuld! Die zei: "De kans dat je de 40 weken haalt is héél klein!" en toen heb ik mijn verwachting gewoon bijgesteld... dat had ze dus nooit mogen zeggen! Volgende week heb ik weer een afspraak bij haar en dan zal ik dat ook wel even aangeven.![]()
Fijn dat het spuiten zelf meevalt. Waarom is het vervelend dat je meer insuline moet spuiten? Vermoeilijkt dat ook het spuiten, of zou je minder vaak mogen spuiten als je waardes binnen de marges bleven?quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:16 schreef Silmarwen het volgende:
Bleh, moet meer insuline spuiten 's ochtends. Toch nog te hoog. Maar moet zeggen dat het spuiten en prikken best meevalt, alleen het leven in een schema vind ik erg vervelend. Spontaniteit kan gewoon lastig nu.
Heb iig al de 32 weken gehaald en als ik de 34 weken haal vieren we een feestje!
Lichamelijk gaat het wel redelijk hoor. Merk wel dat lang lopen of bukken lastiger wordt, maar dat lijkt me vrij normaalquote:Op vrijdag 10 september 2010 18:45 schreef octopussy het volgende:
En even eenvoor Fannetje. Hoe voel je je lichamelijk? Fijn dat je ukkie in ieder geval ingedaald is.
Je lichaam is een baby aan het bouwen, dat zou ik geen falen noemen. Het maakt een mens uit wat jij eet!quote:Op zaterdag 11 september 2010 08:01 schreef Silmarwen het volgende:
Ohja, waarom ik meer insuline vervelend vind. Nou eigenlijk, omdat mijn lichaam gewoon weer eens ergens in faalt.
Heeel rustig..geen krampje te bekennen. Wel al de nodige telefoontjes en smsjes gehad, omdat ik vandaag uitgerekend benquote:Op zaterdag 11 september 2010 12:17 schreef Fannetje het volgende:
Wow, wat een bos haar heeft Anna!Ik verwacht een kale baby, gezien het feit dat manlief en ik allebei kaal waren bij de geboorte
Vannacht weer goed geslapen en alles is nog steeds helemaal rustig. Vandaag alweer 39 weken!![]()
Vandaag zou ik niet zo'n leuke geboortedatum vinden, blijft toch een beetje een beladen datum. Maar ik geloof ook niet dat ze zich vandaag gaat aandienen!![]()
Noa, hoe is het bij jou?
Dat mag je volgende week zaterdag pas zeggen...quote:Op zaterdag 11 september 2010 14:17 schreef YPPY het volgende:
Schiet nou een op Fannetje, hup persen!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ze lijkt ook op haar broerquote:Op vrijdag 10 september 2010 21:11 schreef Groofsken3 het volgende:
Ik vind trouwens dat ze op haar broer lijkt![]()
.
Vraag me niet waarom, ik zou het niet kunnen benoemen.![]()
Alsjeblieft!quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:53 schreef Claudia_x het volgende:
Nu wil ik ook appeltaart, mét slagroom.
Nee hoor, hooguit wat gerommel van mijn darmen, maar dat heb ik al wekenquote:Op zondag 12 september 2010 15:47 schreef Noa24 het volgende:
Heb je ook geen gerommel of wat dan ook?
No worries, ga ik écht niet doen. Ik ga mijn best doen om me bij de nieuwe situatie neer te leggen. En over een week bedenk ik wel in overleg hoe ik mezef toch nog nuttig kan maken tot het verlof. We gingen dit weekeinde een dagje op pad en het heeft me wel goed gedaan om te merken dat ik ook daar maar met moeite genoeg energie voor op kon brengen. Het is fijn om te weten dat dit niet werkontwijkend gedrag is, zeg maar; ook de leuke dingen zijn zwaar.quote:Op maandag 13 september 2010 10:29 schreef huuphuup het volgende:
Dat is goed nieuws DJMO! Mooi zeg.
En fijn Claudia! En nu niet in je vrije week allerlei achterstallig werk willen doen hè![]()
Jammer is dat, dat je nog weinig voelt. Maar het echte voelen is toch iets van de tweede helft van de zwangerschap. Het zal vast niet lang meer duren! Heb je nog last van je voeten trouwens?quote:Ik voel me nog steeds echt he-le-maal niet zwanger
Echt he pff zo gaat het wel snel ja hahaha, heel heel soms voel ik iets bewegen maar das absoluut niet dagelijks. Ik vind er niks aan die hele placenta aan de voorkant
Zo, wat ga je snel! De 30 weken komen eraan en dan ben je zo goed als hoogzwanger!quote:Op maandag 13 september 2010 10:33 schreef Leandra het volgende:
Hier overigens ook moe... kapot moe, en ik loop niet dagelijks achter een krummel van 10 maanden aan te rennenzo moe dat ik gisteren de halve dag in bed gelegen heb, gelukkig hadden we de verjaardagsvisite sowieso gisteren al niet geplanned, dus het kon ook gewoon.
En ik mijlpaal met Mrien mee, vandaag 28 weken
vannacht, tussen waken en slapen in, bedacht ik me ineens dat in prinicpe jouw lichaam wordt opgegeten door de baby .. sluit wel een beetje aan bij wat jij nu tiept ^^ .quote:Op maandag 13 september 2010 10:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zo, wat ga je snel! De 30 weken komen eraan en dan ben je zo goed als hoogzwanger!
Was het gister een tijdelijke dip of begint het bij jou ook chronische vormen aan te nemen?
Ik moet er zo om lachen dat mjn verloskundige de baby een parasiet noemt. Zo voelt het voor mij ook echt. Mijn placenta is een soort superbabyfabriek en daarom maak ik ook grote kinderen (is het vermoeden). Het klinkt mij plausibel in de oren: de baby maakt het bijzonder goed, maar het gaat wel ten koste van mij. De eerste zwangerschap vond ik ook zwaar terwijl Ivan tot het laatste moment bijzonder beweeglijk was (vogens mijn verloskundige is dat een teken dat een kind het goed maakt).
Ik heb ook niet-zwanger een spierprobleempje... daar gaat het nu onder invloed van hormonen vrij goed mee, maar soms zijn er toch van die dingen die ook nu wel doorwerken, en dat komt dan altijd een paar dagen later.quote:Op maandag 13 september 2010 10:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zo, wat ga je snel! De 30 weken komen eraan en dan ben je zo goed als hoogzwanger!
Was het gister een tijdelijke dip of begint het bij jou ook chronische vormen aan te nemen?
Ik moet er zo om lachen dat mjn verloskundige de baby een parasiet noemt. Zo voelt het voor mij ook echt. Mijn placenta is een soort superbabyfabriek en daarom maak ik ook grote kinderen (is het vermoeden). Het klinkt mij plausibel in de oren: de baby maakt het bijzonder goed, maar het gaat wel ten koste van mij. De eerste zwangerschap vond ik ook zwaar terwijl Ivan tot het laatste moment bijzonder beweeglijk was (vogens mijn verloskundige is dat een teken dat een kind het goed maakt).
Het zou goed kunnen dat het nog doorwerkt, maar feitelijk wéét je het niet. De vorige zwangerschap heb ik veel sterker in pieken en dalen ervaren: een paar dagen/weken ging het goed, daarna ging het weer minder goed, enzovoort. Op een bepaald moment leer je wel dat je je er gewoon bij neer te leggen hebt en maar mee moet gaan met de golven. Wat dat betreft is het een uitstekende voorbereiding op de bevalling zelf.quote:Op maandag 13 september 2010 10:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb ook niet-zwanger een spierprobleempje... daar gaat het nu onder invloed van hormonen vrij goed mee, maar soms zijn er toch van die dingen die ook nu wel doorwerken, en dat komt dan altijd een paar dagen later.
In dit geval gok ik dat het slepen met de kasten van de studeerkamer naar zolder en van de toekomstige babykamer naar de studeerkamer wat ik afgelopen woensdag samen met zoonlief gedaan heb de oorzaak is.
Hoewel ik de tussenliggende dagen eigenlijk vrij weinig last had (behalve van een pijnlijke voet omdat een van de kasten daarop gevallen was), maar goed... ik hoop en ga er vanuit dat het wel weer over gaat.
Ja flauw he!quote:Op maandag 13 september 2010 10:29 schreef huuphuup het volgende:
Ik vind er niks aan die hele placenta aan de voorkant
Nah, ik ben met m'n vader ook wel voorzichtig, die heet diabetes en wil zichzelf wel eens "vergeten" en hij zit daarna wel weer op de snelweg, met mijn zoon bij hem in de auto.... dus ik probeer hem ook wel een beetje te ontzien.quote:Op maandag 13 september 2010 11:08 schreef Claudia_x het volgende:
Goed dat je de troepen hebt ingeschakeld voor de volgende sjouwronde! Ik ben (ook) te koppig om dat soort taken te laten staan, maar het is wel beter.
Ja enorm!quote:
Misschien helpt het als je de week na de eisprong vooral op je rug slaapt?quote:Op maandag 13 september 2010 11:26 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ja enorm!
bij een volgende bestel ik gewoon weer een placenta aan de achterkant, veel gezelliger
Heerlijk dat het allemaal zo goed gaatquote:Op maandag 13 september 2010 11:10 schreef kaatjejannie het volgende:
Hier ook al een parasiet, ik begin nu (35w5d) pas aan te komen. Terwijl ze nu zo'n 2900 gram is. Vanmrgen in het ziekenhuis geweest, een echo bij de gyn. Vond dr niet zoveel aan, ik kon niet meekijken, nog geen 5 minuten bezig geweest. Maar ze ligt goed, hoofdje naar beneden, en volgens de gyn ook al wel aardig vast, dus ws niet meer draaien.
Ik mag gewoon bij de vk blijven, en als ik zou willen zelfs thuis bevallen.
Tja, tis voor mij de enige (volgens de planning iig), dus die luxe heb ik niet.quote:Op maandag 13 september 2010 11:26 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ja enorm!
bij een volgende bestel ik gewoon weer een placenta aan de achterkant, veel gezelliger
Hey gezellig weer samen in 1 topicquote:Op maandag 13 september 2010 13:22 schreef klavertje-4 het volgende:
hoi! Ik mag me hier ook officieel melden!
Tis allemaal nog erg pril 4 weken en 1 dag vandaag. Ben ook nog erg onzeker, ik loop elke 5 minuten naar het toilet om te kijken of ik niet al bloed
Vanmorgen de verloskundige gebeld en ik mag gelukkig al in de 8e week voor een echo. Echt een opluchting, ik hoop op 15 oktober een mooi kloppend hartje te zien
Bij mij begon die test met een echo, waar ik direct het formuliertje voor het bloedprikken meekreeg.quote:Op maandag 13 september 2010 18:12 schreef J-net het volgende:
Morgenmiddag combinatietest deel 1; bloed afname voor zover ik overal kan terugvinden.
Thanks BB! Natuurlijk wil ik daar wel antwoord op gevenquote:Op maandag 13 september 2010 19:18 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Twentemeisje, gefeliciteerd met je goede echo! Wat fijn zeg! heb je nu juist meer last van de MS of niet? Als je hier tenminste antwoord op wil geven!
Je kan idd maar beter vroeg alles regelen tochquote:Op maandag 13 september 2010 18:16 schreef Vanyel het volgende:
Nog een halve zwangerschap te gaan en mijn schatje heeft de afgelopen dagen maar vast (voor 15 euro) een hobbelpaard en wipstoel van marktplaats geplukt. Je kunt er maar op tijd bij zijn
De naam daarentegen....
Shelly, als je hier rondkijkt is er nauwelijks iets standaard te noemen vind ik. Er zijn tig kwalen die kunnen, maar de combinatie waarin ze bij iedereen (niet) voorkomen wisselt enorm.
Een tijdelijk etiketje is natuurlijk prettiger, en het weten waar je aan toe bent, maar toch, bij alle etiketjes is er natuurlijk geen 'standaard' ziekteverloop/aanpak ed. Hoe het zich bij jou ontwikkelt/uit is altijd anders dan bij anderen, en dat lijkt me/is vaak gewoon het lastigste, uitvinden hoe jij het 'werkbaar' kan maken, en vooral niet teveel luisteren naar anderen, maar gewoon naar jezelf....quote:Op maandag 13 september 2010 20:19 schreef DJMO het volgende:
hoe rot het ook klinkt Basboussa, met een etiketje krijg je sneller hulp enzo. Als ik in het andere topic lees, weet je precies wat ik bedoel. Bij mij is het vooral lichamelijk atm, maar ook geestelijk zal ik wrs. nog het een en ander te verwerken gaan krijgen na 1 november (psych. onderzoek naar adhd/add bij volwassenen). En wat maatschappelijk werk / thuiszorg hier zegt: met een etiketje gaan er deuren voor je open die anders gesloten blijven. dus ergens hoop ik op een (tijdelijk) etiketje, zodat ik wat makkelijker kan loslaten en beter kan anticiperen op mijn situatie.
Hier beetje hetzelfde probleemquote:Op maandag 13 september 2010 20:00 schreef Basboussa het volgende:
Mag ik ook even zuchten over de naam....Er zijn hier zelfs geen opties op dit moment geloof ik
Een originele BZN misschien dan?
Wat lastig dat je lichaam er niet op reageert. Ik neem aan dat het in ieder geval nog een paar weken doorbijten is en het minimale wat ze kunnen doen eventueel vroeg inleiden is?quote:Op maandag 13 september 2010 20:38 schreef Silmarwen het volgende:
Wat kan ik doen aan de diabetes die niet onder controle komt? Meer en meer insuline spuiten tot nu toe. Maar goed, was beetje dippie vanochtend erdoor, voel me nu een stuk beter.
Die Lieuwe!quote:Op maandag 13 september 2010 21:19 schreef Jore het volgende:
Vanmiddag was ik bij de verloskundige. Alles is goed met de baby, ze lag met haar hoofdje bovenin en ik kon dat heel goed zelf voelen. Lieuwe had ik meegenomen bij wijze van uitstapje, die scharrelde lekker rond terwijl de verloskundige de groei e.d. controleerde. Ik had niet echt het idee dat hij er veel van mee kreeg, tot ik thuis was: ik wilde mijn man ook even het hoofdje laten voelen, dus ik ging op de bank liggen met m'n buik bloot. Lieuwe kwam als een razende aangesneld om mijn buik te voelen (heel precies, met z'n vingertjes). Daarna liep hij weer weg, om terug te komen met de afstandsbediening. Om naar het hartje te luisteren. Mijn kleine observator, er ontgaat hem echt helemaal niets.
Het klinkt als bandenpijn en dat is heel normaal.quote:Op dinsdag 14 september 2010 07:41 schreef danic het volgende:
Hier beetje zere buik. Lijkt op spierpijn over mijn gehele buik, tot mijn zij toe? is dat normaal?
Mijn vriend zegt ook al dat hij verschil ziet aan mijn buik, ik zit pas op 7 weken! Zaterdag hebben we een echo, ben echt zeer benieuwd of ik stiekem niet al wat verder ben......
Ik doe dat al als ik op mijn nichtje of neefje pas, dan ga ik luisteren of ze nog wel ademen (maar daar houd ik ook zielsveel van, moet je nagaan, dat wordt bij ons eigen kindje nog veul heftigerquote:Op dinsdag 14 september 2010 08:30 schreef Claudia_x het volgende:
Precies, twentemeisje. Het is ook zo makkelijk gezegd, 'maak je geen zorgen'. Je mag je best zorgen maken en je mag ook behoefte hebben aan (extra) bevestiging. Volgens mij is het het beste als je jezelf maar je gevoelens toestaat. Mijn vriend vindt het bijvoorbeeld onzinnig dat ik zo vaak controleer of Ivan het nog doet, maar ik moet lekker zelf weten of ik dat doe (als ik Ivan maar niet wakker maak daarbij).
Maar het is denk ik wel heel fijn als je tussendoor flink kunt genieten, want zo'n zwangerschap is wel iets heel bijzonders. Ik baal heus van mijn moeie lijf, maar ik probeer nog steeds vooral blij te zijn dat we dit mee mogen maken.
Afijn, ik ben ook heel benieuwd of je een jongetje of een meisje krijgt! Ben je van plan een pretecho te laten doen? Because you're worth it.![]()
kijk maar naar mijquote:Op dinsdag 14 september 2010 08:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het klinkt als bandenpijn en dat is heel normaal.
Ik wil je enthousiasme niet temperen, maar er zijn meer vrouwen die vroeg een dikkere buik hebben en dat is vrijwel altijd een kwestie van darmen die opspelen. De daadwerkelijke groei van de baarmoeder voltrekt zich niet zo snel. Bij vrouwen die al een kind hebben gehad kan de buik sneller groeien; dat heeft er volgens mij vooral mee te maken dat de banden al een keer uitgerekt zijn geweest.
Maar ik duim natuurlijk voor je dat je wel degelijk verder bent dan je zelf denkt! Heb je aanleiding om te vermoeden dat je langer zwanger zou kunnen zijn?
Hier al niet veel beter: had dit keer met 12 weken al dezelfde buik als de vorige keer met de 20 weken. Tot een week of 25 heb ik 3-4 weken voorgelopen op de groei. En mijn uitgerekende datum kan niet missen (ICSI gehad). En nu (met bijna 34 weken) ben ik al net zo groot/rond als de vorige keer op het eind. Maar de groei van de baarmoeder klopt precies. En de vk het kindje 'niet erg groot' schatte van de week .quote:Op dinsdag 14 september 2010 09:06 schreef DJMO het volgende:
[..]
kijk maar naar mijbij mij vroegen ze met zeven weken al of ik drie maanden was
Leuk dat je ook hier bent komen kijkenquote:Op maandag 13 september 2010 17:08 schreef shellyjanssen het volgende:
Na een negatieve ervaring op dit forum in een ander topic waar ik een leuk berichtje had over geboortekaartjes die ik had gevonden kreeg ik van Sjeen een berichtje eens naar dit topic te kijken.
Nou dat ziet er al een stuk leuker uit! Leuke berichtjes allemaal van iedereen.
Zal me even kort voorstellen: Ik ben shelly en samen met mijn vriend hebben wij nog ongeveer 2 maanden te gaan tot de kleine er isErg spannend allemaal omdat het voor ons de eerste is. Tot nu toe verloopt alles goed, op de standaard dingen na natuurlijk maar dat heeft iedereen lijkt me.
Hier hetzelfde. De vorige keer kon men bij 18 weken nog niet zien dat ik zwanger was en had ik zelfs mijn gewone broeken nog aan. Dit keer was mijn eerste zwangerschapssymptoom mijn bolle buik. Maar goed, er zijn ook genoeg uitzonderingen. Ticootje was juist slanker, net als Tessie, en volgens mij is Huup ook iets bescheidener zwanger.quote:Op dinsdag 14 september 2010 09:11 schreef Hobbesje het volgende:
[..]
Hier al niet veel beter: had dit keer met 12 weken al dezelfde buik als de vorige keer met de 20 weken.
Nah valt hier wel mee hoorquote:Op dinsdag 14 september 2010 09:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. De vorige keer kon men bij 18 weken nog niet zien dat ik zwanger was en had ik zelfs mijn gewone broeken nog aan. Dit keer was mijn eerste zwangerschapssymptoom mijn bolle buik. Maar goed, er zijn ook genoeg uitzonderingen. Ticootje was juist slanker, net als Tessie, en volgens mij is Huup ook iets bescheidener zwanger.
Serieus??? Nou zo erg is het nou ook weer niet en het is ook niet zo dat ik gezegend ben met een platte buik, dus ik heb wat speling. Maar ik ben me wel constant bewust van mijn buik. Het geeft een aanwezig gevoel zeg maar, lastig uit te leggen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 09:06 schreef DJMO het volgende:
[..]
kijk maar naar mijbij mij vroegen ze met zeven weken al of ik drie maanden was
Wat gaaf, gefeliciteerd! Ik kwam pas een foto tegen van jou en je vriendin in het fok!userfotoforum. Leuke vrouw, leuke man, daar moet wel fraai nageslacht uit voortkomen. Jongen of meisje, weet je dat al?quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:07 schreef Chooselife het volgende:
Oké, ik word in februari dus ook daddy.
Haha wat lief dat je dat zegt.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat gaaf, gefeliciteerd! Ik kwam pas een foto tegen van jou en je vriendin in het fok! userfototopic. Leuke vrouw, leuke man, daar moet wel fraai nageslacht uit voortkomen. Jongen of meisje, weet je dat al?
Dat zijn ontzettend leuke kindjesquote:Op dinsdag 14 september 2010 12:14 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Haha wat lief dat je dat zegt.Zit Indo-bloed in, dus wordt wel een kwart-bloed-kindje.
Nee, weten we nog niet. Komen we wel achter bij volgende echo.
Vriendin is volgende week jarig. Nu wil ze (onder meer) graag een badjas cadeau. Ik wil daar graag een lief babybadjasje bij doen. Heb jij toevallig suggesties?
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het Kinderkledingtopic zou ideaal zijn om deze vraag te stellen. (Ik ben alleen bang dat je je er niet op je gemak voelt tussen het vrouwengeleut, maar dat is hier niet veel anders.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:14 schreef Chooselife het volgende:
Vriendin is volgende week jarig. Nu wil ze (onder meer) graag een badjas cadeau. Ik wil daar graag een lief babybadjasje bij doen. Heb jij toevallig suggesties?
Iets origineels. Leuke kleurtjes, logo'tjes. Voor mijn vriendin koop ik een Pip-Studio badjas. Die zijn er helaas niet voor baby's.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:18 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Dat zijn ontzettend leuke kindjes![]()
Gefeliciteerd en welkom!
Badjasjes kun je oa bij Prénatal kopen, in gewoon simpel wit, of bij de grotere babywinkels.
Heeft Lief! ze niet ook? Wat voor soort zoek je eigk? kleur/stijl enz?
Ik had 'm in het kinderkledingtopic ook al even neergelegd.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het Kinderkledingtopic zou ideaal zijn om deze vraag te stellen. (Ik ben alleen bang dat je je er niet op je gemak voelt tussen het vrouwengeleut, maar dat is hier niet veel anders.) Ik zou altijd de Hema even checken; online zie ik daar nu niks leuks.
Ik vond zelf een omslagdoek die eerste maanden fijner dan een badjas. Pas nu hij wat ouder is (10 maanden) begin ik behoefte te krijgen aan een badjas die ik hem om kan doen als ik hem uit bad haal en mezelf nog even af wil drogen. Maar als het je vooral om het idee gaat, dan is een badjas natuurlijk hartstikke leuk.
Ik zoek nog even verder omdat ik zelf ook wel geïnteresseerd ben in een badjasje.
Daar is ze!!!quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:45 schreef Tally het volgende:
Ik wil me hier langzaam ook melden. Vanmorgen weer een echo gehadEn het zag er weer goed uit.
Wel nog pril. 9w4d. Uitgerekende datum 15 april.
Zou iemand me in de OP kunnen zetten onder Jeetjejom?
Dank U
Die spanning is er nog steeds. En de 12 weken hebben we nog niet gered. Maar dat gaat wel lukkenquote:Op dinsdag 14 september 2010 12:53 schreef Silmarwen het volgende:
Tally, gefeliciteerd! Lijkt me toch wel extra spannend voor jou, met alle poeha van te voren en dan die spanning. Gelukkig was alles weer goed, en pril, ach joh, je bent al bijna het eerste trimester door.
Dat wordt een ware bevallingsmarathon zo in de eerste dagen van aprilquote:Op dinsdag 14 september 2010 13:31 schreef -Nienna- het volgende:
Wat zitten we trouwens allemaal dicht bij elkaar begin april!
Door je zwangerschap razen er nu keiveel hormonen door je lijf, hier reageert je lichaam natuurlijk ook op. Grote kans dat het je darmen zijn die nu een beetje opgezet zijn, je misschien in een verkeerde houding gezeten/gelegen hebt etc etc etc. Ook hier geld als je je zorgen maakt kun je altijd contact opnemen met je verloskundige/huisarts/gyneacoloog.quote:Op dinsdag 14 september 2010 14:39 schreef klavertje-4 het volgende:
lieve meiden ik heb een vraagje. Is het normaal dat mijn onderbuik nu al erg gevoelig is? Ik heb de knoop van mijn skinny jeans nu zelfs los gemaakt (gelukkig een lang shirt aan haha), het lijkt een beetje spierpijnachtig en zit ook in mijn zijen (is dat wel een woord)
Ik las hierboven over bandenpijn, maar dat lijkt me bij mij nog wat vroeg, ben net vier weken. Iemand misschien een idee?
Das heel herkenbaar.quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:31 schreef klavertje-4 het volgende:
Dat is natuurlijk zo Maffemuts... ik had nooit verwacht dat ik zo'n ontzettende zwangerschapsnoob zou zijn. Heb toch veel erover gelezen en ook hier veel meegelezen, maar het zelf meemaken maakt het zooo anders, maf is dat!
Ik gok ook op darmen. Mijn buik was de eerste zeg 10 weken een stuk dikker dan de weken erna en vooral ook een stuk gevoeliger. In mijn ervaring zijn die darmen ook veel vervelender dan de latere 'baarmoederbuik'quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:02 schreef danic het volgende:
Was onderweg naar een dealer voor een nieuwe auto en dat was bijna 1,5 uur rijden. Dat heb ik toch lekker met knoop open en rits los gedaan.
Klopt. 2 weken geleden is het hartje gestopt van het andere kindje.quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:43 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Tally, welkom! begrijp ik goed dat het nu een kindje is?![]()
Ja hoorquote:Op dinsdag 14 september 2010 17:43 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Heeft Fannetje zich al gemeld vandaag?![]()
De mijne een week later, de tijd gaat echt hard hé? Weet niet wat voor werk je doet, maar laten we het uitzingenquote:Op dinsdag 14 september 2010 18:08 schreef Pvoesss het volgende:
Alle nieuwelingen welkom![]()
![]()
Vrijdag 15 oktober is mijn laatste werkdag![]()
![]()
Dus dat is nog maar heel even.. Ik vind de tijd echt vliegen![]()
Ik ga pas met 36 weken met verlof en hoop zo dat ik het vol kan houden..
Idem, alleen ik krijg weer een meisjequote:Op dinsdag 14 september 2010 20:08 schreef mrien het volgende:
Jahoor, bij de eerste ben ik regelmatig wel misselijk geweest, bij deze zwangerschap helemaal niet
Wel vermoeidheid bij beide
Eerste zwangerschap --> meisje
Deze zwangerschap --> jongen
Wellicht zit daar het verschil in
Het gaat inderdaad erg snel! Iedereen zegt wel dat een 2e zwangerschap sneller gaat dan een 1e, nou dat is dus ook echt zo vind ikquote:Op maandag 13 september 2010 08:28 schreef Silmarwen het volgende:
Gaat snel he Mrien!
Ik heb het idee dat deze zwangerschap voorbij vliegt in tegen stelling tot de vorige. Toen was ik het rond deze tijd al een beetje zat. Hoge bloeddruk, heel erg moe, mega toeter en een hittegolf.Nu heb ik veel meer iets van "Poeh, moet dit nog doen en dat!" en we moeten toch echt wel een beetje opschieten!
Had ik ook heel veel last van, vooral hartkloppingen. Wel even melden bij de verloskundige, kan ook iets met je schildklier zijn namelijk. Ik vind hartkloppingen altijd dood eng om eerlijk te zijn, zo'n rotgevoel.quote:Op woensdag 15 september 2010 09:19 schreef twentemeisje het volgende:
Wat fijn dat het een beetje op orde is met je insuline Silmarwen! Hopelijk straks met alle antwoorden weer naar huis.
Ik vergat nog twee symptomen: ik ben kortademiger en ik heb last van hartkloppingen. Volgens de boekjes en het wereldwijde web ook veroorzaakt door de zwangerschap, namelijk het toenemende bloedvolume (hartkloppingen) en een grotere gevoeligheid van het ademcentrum voor kooldioxide (kortademig). Wel irritant, met name dat gerace in mijn borstkas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |