abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86391774
Twentemeisje, gefeliciteerd met je goede echo! Wat fijn zeg! heb je nu juist meer last van de MS of niet? Als je hier tenminste antwoord op wil geven!

Ik had met 6 weken al een echo omdat ik niet wist hoelang ik al zwanger was. Maar volgens mij is 8 weken wel een beetje de standaard..

DJMO, balen dat je nog steeds zo moe bent! Hopelijk niets ernstigs!

Nog meer nieuwe zwangeren! Gefeliciteerd! Als de meeste van jullie gaan bevallen ben ik alweer een maand aan het werk..
29/10/'10 - 25/03/'13
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 september 2010 @ 19:20:22 #202
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86391840
Mjah, als het pfeiffer ofzo is, is er weinig aan te doen want virus BarbaBientje, het enige nut van het zeker te weten is dat ik er beter op kan anticiperen qua indeling van mijn tijd etc.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 13 september 2010 @ 19:47:04 #203
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_86393072
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:18 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Twentemeisje, gefeliciteerd met je goede echo! Wat fijn zeg! heb je nu juist meer last van de MS of niet? Als je hier tenminste antwoord op wil geven!
Thanks BB! Natuurlijk wil ik daar wel antwoord op geven :). Ik voel me nu eigenlijk hetzelfde dan voor ik in verwachting raakte. Tijdens mijn eerste zwangerschap (die helaas eindigde in een miskraam) voelde ik me wel wat beter dan daarvoor. Bij MS komt het vaak voor dat vrouwen zich super voelen tijdens de zwangerschap. Ik heb geen nieuwe klachten dus ik ben een tevreden mens :) .
  maandag 13 september 2010 @ 19:47:25 #204
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_86393088
DJMO wat vervelend zeg! Hopelijk valt het allemaal mee!
  maandag 13 september 2010 @ 19:54:59 #205
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_86393462
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:16 schreef Vanyel het volgende:
Nog een halve zwangerschap te gaan en mijn schatje heeft de afgelopen dagen maar vast (voor 15 euro) een hobbelpaard en wipstoel van marktplaats geplukt. Je kunt er maar op tijd bij zijn :)
De naam daarentegen....

Shelly, als je hier rondkijkt is er nauwelijks iets standaard te noemen vind ik. Er zijn tig kwalen die kunnen, maar de combinatie waarin ze bij iedereen (niet) voorkomen wisselt enorm.
Je kan idd maar beter vroeg alles regelen toch :D ?
Tsja, die naam... daar moeten wij ook nog flink mee aan de slag! Wordt onderhand wel eens tijd.

Alle nieuwe zwangeren gefeliciteerd!

En Twentemeisje: fijn dat je echo goed was. Nu volop gaan genieten!
  maandag 13 september 2010 @ 20:00:10 #206
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86393678
Mag ik ook even zuchten over de naam.... ;) Er zijn hier zelfs geen opties op dit moment geloof ik :D Een originele BZN misschien dan?

En twentemeisje, wat heerlijk!

DJMO, spannend.... Aan een kant hopen dat er wat uitkomt, maar aan de andere kant... Lastig...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 september 2010 @ 20:19:41 #207
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86394649
hoe rot het ook klinkt Basboussa, met een etiketje krijg je sneller hulp enzo. Als ik in het andere topic lees, weet je precies wat ik bedoel. Bij mij is het vooral lichamelijk atm, maar ook geestelijk zal ik wrs. nog het een en ander te verwerken gaan krijgen na 1 november (psych. onderzoek naar adhd/add bij volwassenen). En wat maatschappelijk werk / thuiszorg hier zegt: met een etiketje gaan er deuren voor je open die anders gesloten blijven. dus ergens hoop ik op een (tijdelijk) etiketje, zodat ik wat makkelijker kan loslaten en beter kan anticiperen op mijn situatie.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

maandag 13 september 2010 @ 20:24:15 #208
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86394909
quote:
Op maandag 13 september 2010 20:19 schreef DJMO het volgende:
hoe rot het ook klinkt Basboussa, met een etiketje krijg je sneller hulp enzo. Als ik in het andere topic lees, weet je precies wat ik bedoel. Bij mij is het vooral lichamelijk atm, maar ook geestelijk zal ik wrs. nog het een en ander te verwerken gaan krijgen na 1 november (psych. onderzoek naar adhd/add bij volwassenen). En wat maatschappelijk werk / thuiszorg hier zegt: met een etiketje gaan er deuren voor je open die anders gesloten blijven. dus ergens hoop ik op een (tijdelijk) etiketje, zodat ik wat makkelijker kan loslaten en beter kan anticiperen op mijn situatie.
Een tijdelijk etiketje is natuurlijk prettiger, en het weten waar je aan toe bent, maar toch, bij alle etiketjes is er natuurlijk geen 'standaard' ziekteverloop/aanpak ed. Hoe het zich bij jou ontwikkelt/uit is altijd anders dan bij anderen, en dat lijkt me/is vaak gewoon het lastigste, uitvinden hoe jij het 'werkbaar' kan maken, en vooral niet teveel luisteren naar anderen, maar gewoon naar jezelf....
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  maandag 13 september 2010 @ 20:38:53 #209
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_86395642
DJMO, vervelend. Hopelijk is het niets naars.

Wat kan ik doen aan de diabetes die niet onder controle komt? Meer en meer insuline spuiten tot nu toe. Maar goed, was beetje dippie vanochtend erdoor, voel me nu een stuk beter.
pi_86397734
Claudia, wat goed dat je even pas op de plaats maakt. Je energieniveau klinkt heel herkenbaar, ook dat leuke dingen niet ineens wél goed gaan. Ik hoop dat je een goede oplossing vindt om de weken tot je verlof positief door te komen.

Alle andere dames die sterkte nodig hebben: sterkte! Ik heb weinig puf om alle verhalen te quoten, maar ik lees ze wel. Diabetes lijkt me trouwens helemaal geen pretje, succes ermee Silmarwen!

Vanmiddag was ik bij de verloskundige. Alles is goed met de baby, ze lag met haar hoofdje bovenin en ik kon dat heel goed zelf voelen. Lieuwe had ik meegenomen bij wijze van uitstapje, die scharrelde lekker rond terwijl de verloskundige de groei e.d. controleerde. Ik had niet echt het idee dat hij er veel van mee kreeg, tot ik thuis was: ik wilde mijn man ook even het hoofdje laten voelen, dus ik ging op de bank liggen met m'n buik bloot. Lieuwe kwam als een razende aangesneld om mijn buik te voelen (heel precies, met z'n vingertjes). Daarna liep hij weer weg, om terug te komen met de afstandsbediening. Om naar het hartje te luisteren O+ . Mijn kleine observator, er ontgaat hem echt helemaal niets.
pi_86397797
Twentemeisje, bedankt voor je antwoord! Fijn dat je nu geen nieuwe klachten hebt! En lekker genieten nu van je zwangerschap!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_86407335
quote:
Op maandag 13 september 2010 20:00 schreef Basboussa het volgende:
Mag ik ook even zuchten over de naam.... ;) Er zijn hier zelfs geen opties op dit moment geloof ik :D Een originele BZN misschien dan?

Hier beetje hetzelfde probleem :X Frusterend... de naam die ik leuk vind, daarvan vind meneer de afkorting niet leuk. Maar het is niet de bedoeling dat die naam afgekort wordt, dus zo erg vind ik het niet...nu hij nog 8)7
Bij de vk weer goedgekeurd, had een stagiaire ineens erbij die m'n buik zowat plat drukte. :{
Mogen die trouwens ongevraagd bij bevallingen aanwezig zijn? Want daar zit ik niet op te wachten namelijk, wil er zo min mogelijk mensen bij.
Back in business.
pi_86410799
@Shirley: volgens mij mogen die er niet ongevraagd bij zijn. De verloskundige moet dit altijd met jou overleggen. Bij jou heeft de stagiaire gewoon pech. Desnoods geef je het zelf even aan van te voren.

Hier beetje zere buik. Lijkt op spierpijn over mijn gehele buik, tot mijn zij toe? is dat normaal?
Mijn vriend zegt ook al dat hij verschil ziet aan mijn buik, ik zit pas op 7 weken! Zaterdag hebben we een echo, ben echt zeer benieuwd of ik stiekem niet al wat verder ben......
pi_86411005
Twentemeisje, wat fijn dat je echo goed was! De miskraamkans is nu geloof ik identiek aan de kans tijdens de rest van je zwangerschap (d.w.z. héél klein).

Ik hoop dat jullie voornaamste gemoedstoestand nu genieten wordt. Er blijven altijd zaken om je zorgen over te maken: in de periode die eraan komt voel je misschien maar weinig symptomen, de 20-weken-echo is spannend, daarna begon ik toe te leven naar 'het moment van levensvatbaarheid', je hoopt dat de baby goed indaalt en niet in een stuit ligt, en tot slot zijn er de bevallingszorgen. En ik weet dat het een cliché is, maar ik maak me nu meer zorgen om Ivan dan ik ooit gedaan heb, gewoon omdat ik zoveel van hem houd en de gedachte niet kan verdragen dat hem iets overkomt. Afijn, genieten dus! (Dat is tevens een boodschap aan mezelf.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86411053
quote:
Op maandag 13 september 2010 20:38 schreef Silmarwen het volgende:
Wat kan ik doen aan de diabetes die niet onder controle komt? Meer en meer insuline spuiten tot nu toe. Maar goed, was beetje dippie vanochtend erdoor, voel me nu een stuk beter.
Wat lastig dat je lichaam er niet op reageert. Ik neem aan dat het in ieder geval nog een paar weken doorbijten is en het minimale wat ze kunnen doen eventueel vroeg inleiden is?

Het is ook begrijpelijk dat je baalt van je lijf. Het verbaast mij nog steeds dat iets redelijk alledaags als een zwangerschap zo belastend is voor veel vrouwen. De natuur zit maar maf in elkaar. Maar je weet waar je het voor doet, hè? :*
pi_86411079
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:19 schreef Jore het volgende:
Vanmiddag was ik bij de verloskundige. Alles is goed met de baby, ze lag met haar hoofdje bovenin en ik kon dat heel goed zelf voelen. Lieuwe had ik meegenomen bij wijze van uitstapje, die scharrelde lekker rond terwijl de verloskundige de groei e.d. controleerde. Ik had niet echt het idee dat hij er veel van mee kreeg, tot ik thuis was: ik wilde mijn man ook even het hoofdje laten voelen, dus ik ging op de bank liggen met m'n buik bloot. Lieuwe kwam als een razende aangesneld om mijn buik te voelen (heel precies, met z'n vingertjes). Daarna liep hij weer weg, om terug te komen met de afstandsbediening. Om naar het hartje te luisteren O+ . Mijn kleine observator, er ontgaat hem echt helemaal niets.
Die Lieuwe! :o Wat geweldig, zeg. Het lijkt me zo bijzonder als je ene kindje de komst van je andere kindje (min of meer) bewust meemaakt. Het is natuurlijk fantastisch dat er hier straks niet zoveel tijd tussen beide spruiten zit, maar dat aspect mis ik toch wel een beetje, hoor!
pi_86411147
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 07:41 schreef danic het volgende:
Hier beetje zere buik. Lijkt op spierpijn over mijn gehele buik, tot mijn zij toe? is dat normaal?
Mijn vriend zegt ook al dat hij verschil ziet aan mijn buik, ik zit pas op 7 weken! Zaterdag hebben we een echo, ben echt zeer benieuwd of ik stiekem niet al wat verder ben......
Het klinkt als bandenpijn en dat is heel normaal.

Ik wil je enthousiasme niet temperen, maar er zijn meer vrouwen die vroeg een dikkere buik hebben en dat is vrijwel altijd een kwestie van darmen die opspelen. De daadwerkelijke groei van de baarmoeder voltrekt zich niet zo snel. Bij vrouwen die al een kind hebben gehad kan de buik sneller groeien; dat heeft er volgens mij vooral mee te maken dat de banden al een keer uitgerekt zijn geweest.

Maar ik duim natuurlijk voor je dat je wel degelijk verder bent dan je zelf denkt! Heb je aanleiding om te vermoeden dat je langer zwanger zou kunnen zijn?
  dinsdag 14 september 2010 @ 08:16:18 #218
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_86411154
Ik geloof het direct Claudia. Zorgen maken is inderdaad makkelijk zat, precies ook in die fases zoals je die omschrijft. Hopelijk kan ik nu nog wat meer in de relaxmodus. Maar ik vraag me af of er heel veel zwangere vrouwen zijn die zich helemaal geen zorgen maken ;).

Ik ben zo benieuwd of er een jongetje of meisje in mijn buik groeit O+
pi_86411182
Aaahw Lieuwe O+ wat schattig!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86411317
Precies, twentemeisje. Het is ook zo makkelijk gezegd, 'maak je geen zorgen'. Je mag je best zorgen maken en je mag ook behoefte hebben aan (extra) bevestiging. Volgens mij is het het beste als je jezelf maar je gevoelens toestaat. Mijn vriend vindt het bijvoorbeeld onzinnig dat ik zo vaak controleer of Ivan het nog doet, maar ik moet lekker zelf weten of ik dat doe (als ik Ivan maar niet wakker maak daarbij :+ ).

Maar het is denk ik wel heel fijn als je tussendoor flink kunt genieten, want zo'n zwangerschap is wel iets heel bijzonders. Ik baal heus van mijn moeie lijf, maar ik probeer nog steeds vooral blij te zijn dat we dit mee mogen maken.

Afijn, ik ben ook heel benieuwd of je een jongetje of een meisje krijgt! Ben je van plan een pretecho te laten doen? Because you're worth it. :7
  dinsdag 14 september 2010 @ 08:41:54 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86411476
TM, Jore en Shirley weer goedgekeurd *O*

Gisteravond hebben we (voor het eerst deze zwangerschap) buikfoto's gemaakt... nou was ik niet alleen moe, maar toen ik een van de foto's van m'n gezicht zag schrok ik me helemaal kapot; ik zag er ook enorm moe uit.
Vanmorgen realiseerde ik me ineens dat ik al zo'n 1½ week geen vitamine B meer neem, misschien dat dat juist hetgene was dat de extreme vermoeidheid voorheen voorkwam, vanmiddag maar weer even verse halen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 14 september 2010 @ 08:55:56 #222
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_86411695
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 08:30 schreef Claudia_x het volgende:
Precies, twentemeisje. Het is ook zo makkelijk gezegd, 'maak je geen zorgen'. Je mag je best zorgen maken en je mag ook behoefte hebben aan (extra) bevestiging. Volgens mij is het het beste als je jezelf maar je gevoelens toestaat. Mijn vriend vindt het bijvoorbeeld onzinnig dat ik zo vaak controleer of Ivan het nog doet, maar ik moet lekker zelf weten of ik dat doe (als ik Ivan maar niet wakker maak daarbij :+ ).

Maar het is denk ik wel heel fijn als je tussendoor flink kunt genieten, want zo'n zwangerschap is wel iets heel bijzonders. Ik baal heus van mijn moeie lijf, maar ik probeer nog steeds vooral blij te zijn dat we dit mee mogen maken.

Afijn, ik ben ook heel benieuwd of je een jongetje of een meisje krijgt! Ben je van plan een pretecho te laten doen? Because you're worth it. :7
Ik doe dat al als ik op mijn nichtje of neefje pas, dan ga ik luisteren of ze nog wel ademen (maar daar houd ik ook zielsveel van, moet je nagaan, dat wordt bij ons eigen kindje nog veul heftiger :o ) :).

Wij willen inderdaad weten wat het wordt (en vertellen dat ook), lijkt me echt veel toevoegen aan de voorpret. Bijvoorbeeld voor het kamertje en de kleertjes. Er ligt trouwens bij beide zusjes al een enorme hoeveelheid kleertjes (in de zelfde smaak als die van ons, we hebben de collectie helpen groeien :D) te wachten. Zowel als het een jongen als meisje wordt, fij-hijn!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 14 september 2010 @ 09:06:44 #223
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86411868
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 08:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het klinkt als bandenpijn en dat is heel normaal.

Ik wil je enthousiasme niet temperen, maar er zijn meer vrouwen die vroeg een dikkere buik hebben en dat is vrijwel altijd een kwestie van darmen die opspelen. De daadwerkelijke groei van de baarmoeder voltrekt zich niet zo snel. Bij vrouwen die al een kind hebben gehad kan de buik sneller groeien; dat heeft er volgens mij vooral mee te maken dat de banden al een keer uitgerekt zijn geweest.

Maar ik duim natuurlijk voor je dat je wel degelijk verder bent dan je zelf denkt! Heb je aanleiding om te vermoeden dat je langer zwanger zou kunnen zijn?
kijk maar naar mij :P bij mij vroegen ze met zeven weken al of ik drie maanden was :')

dinsdag 14 september 2010 @ 09:11:51 #224
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_86411949
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 09:06 schreef DJMO het volgende:

[..]

kijk maar naar mij :P bij mij vroegen ze met zeven weken al of ik drie maanden was :')
Hier al niet veel beter: had dit keer met 12 weken al dezelfde buik als de vorige keer met de 20 weken. Tot een week of 25 heb ik 3-4 weken voorgelopen op de groei. En mijn uitgerekende datum kan niet missen (ICSI gehad). En nu (met bijna 34 weken) ben ik al net zo groot/rond als de vorige keer op het eind. Maar de groei van de baarmoeder klopt precies. En de vk het kindje 'niet erg groot' schatte van de week .
  Licht Ontvlambaar dinsdag 14 september 2010 @ 09:22:27 #225
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86412152
Twentemeisje, 3 april is een hele mooie dag om geboren te worden O-)

quote:
Op maandag 13 september 2010 17:08 schreef shellyjanssen het volgende:
Na een negatieve ervaring op dit forum in een ander topic waar ik een leuk berichtje had over geboortekaartjes die ik had gevonden kreeg ik van Sjeen een berichtje eens naar dit topic te kijken.

Nou dat ziet er al een stuk leuker uit! Leuke berichtjes allemaal van iedereen.

Zal me even kort voorstellen: Ik ben shelly en samen met mijn vriend hebben wij nog ongeveer 2 maanden te gaan tot de kleine er is ;) Erg spannend allemaal omdat het voor ons de eerste is. Tot nu toe verloopt alles goed, op de standaard dingen na natuurlijk maar dat heeft iedereen lijkt me.
Leuk dat je ook hier bent komen kijken ^O^
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')