quote:Op maandag 6 september 2010 18:54 schreef Mike het volgende:
Ik zou het wel eens willen zien, hoor, een kabinet dat niet zozeer uit politici bestaat, maar gewoon uit mensen die vanuit hun kwaliteiten weten waar ze mee bezig zijn. Misschien willen we dan wel nooit wat anders meer.
Zou best kunnen werken idd.quote:Op maandag 6 september 2010 18:54 schreef Mike het volgende:
Ik zou het wel eens willen zien, hoor, een kabinet dat niet zozeer uit politici bestaat, maar gewoon uit mensen die vanuit hun kwaliteiten weten waar ze mee bezig zijn. Misschien willen we dan wel nooit wat anders meer.
Maar wel boeiend om naar te luisteren.quote:Op maandag 6 september 2010 18:55 schreef remlof het volgende:
Zometeen Jack de Vries in De Wereld Draait Door. Over geniepige rechtse CDA'ers gesproken
Tot er nu weer een rechtse coalitie in beeld komt, dan staat hij weer te huilen dat hij best had willen praten over een middenkabinet.quote:Op maandag 6 september 2010 18:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waar Cohen nog altijd niet erg enthousiast over is, dat middenkabinet dus.
Lijkt mij niks. Mensen uit het bedrijfsleven die de boel runnen. Heb toch moeite die figuren te vertrouwen. Vooral omdat zij met hun vinger vast ook in een ander potje roeren. Eigenbelang-kabinet.quote:
Nee, maar paars + groen = bruin. Paars+ = dus Bruin Iquote:Op maandag 6 september 2010 18:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat vind jij stevig aan een minderheidskabinet met gedoogsteun met daarin twee instabiele partijen?
Hey, het is al ingewikkeld genoegquote:Op maandag 6 september 2010 18:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee, maar paars + groen = bruin. Paars+ = dus Bruin I
Als één van de partijen echt niet wil, houdt het op.quote:
Geen meerderheid in de EK, toch?quote:Op maandag 6 september 2010 18:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
Vooralsnog blijf ik gewoon hierbij:
Paars+ ligt gewoon het meest voor de hand... Iedereen heeft gewonnen (behalve Pvda, maar verliest slechts een zeer beperkt aantal zetels). Links zit er in, rechts zit er in, is progressief, en geen christelijke partijen.. "Onderbezuinigen" en "overbezuinigen" houdt elkaar in de hand..
Owh ja, én heeft een stabiele meerderheid van 80+ zetels, en is ook goed vertegenwoordigd in de EK
Wat wil je nou nog meer???
Nee, helaas niet.quote:
Objectief gezien is het de potentieel meest stabiele optie...quote:Op maandag 6 september 2010 18:59 schreef Mike het volgende:
[..]
Als één van de partijen echt niet wil, houdt het op.
quote:Op maandag 6 september 2010 18:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Hey, het is al ingewikkeld genoeg![]()
Ik denk dat de VVD toch eerder het partijbelang in de gaten zal houden dan het landsbelang.quote:Op maandag 6 september 2010 19:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Objectief gezien is het de potentieel meest stabiele optie...
Nou ja, in de Eerste Kamer hebben ze vooralsnog maar 34 van de 75 zetels. Maar dat lijkt me voor zo'n middencoalitie een minder groot probleem dan voor een rechtse of linkse coalitie.quote:Op maandag 6 september 2010 18:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
Vooralsnog blijf ik gewoon hierbij:
Paars+ ligt gewoon het meest voor de hand... Iedereen heeft gewonnen (behalve Pvda, maar verliest slechts een zeer beperkt aantal zetels). Links zit er in, rechts zit er in, is progressief, en geen christelijke partijen.. "Onderbezuinigen" en "overbezuinigen" houdt elkaar in de hand..
Owh ja, én heeft een stabiele meerderheid van 80+ zetels, en is ook goed vertegenwoordigd in de EK
Wat wil je nou nog meer???
De kans is (denk ik) groter dat Paars+ na de verkiezingen volgend jaar een meerderheid in de EK heeft, dan een rechts kabinet...quote:
En morgen...quote:Op maandag 6 september 2010 19:16 schreef Geleerde het volgende:
Laat eerst onze Bea maar aan het woord vanavond.
Als ze de vlaai van Wilders overleeft.quote:
quote:Op maandag 6 september 2010 19:17 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Als ze de vlaai van Wilders overleeft.
wilders weet tenminste hoe het hoort.quote:Op maandag 6 september 2010 19:17 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Als ze de vlaai van Wilders overleeft.
Ja, wie jarig is trakteertquote:Op maandag 6 september 2010 19:20 schreef Geleerde het volgende:
[..]
wilders weet tenminste hoe het hoort.
Ohhhhh.... Aast 'ie op een kusje van Bea???quote:
Een blowjob van Maxima denk ikquote:Op maandag 6 september 2010 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ohhhhh.... Aast 'ie op een kusje van Bea???
Ik denk eerder op een voortzetting van een rechts kabinet schatquote:Op maandag 6 september 2010 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ohhhhh.... Aast 'ie op een kusje van Bea???
Niet zo zuur...quote:Op maandag 6 september 2010 19:30 schreef Monidique het volgende:
Tsja, de huidige democratisch gekozen (extreem-)rechtse meerderheid is niet in staat om een kabinet te vormen. Een gekozen volksvertegenwoordiger stapt "vrijwillig" op daarna en wie weet, misschien komt dat kabinet er toch nog wel. Wat een bananenrepubliek... Dit te komen kabinet-Rutte is ontstaan in schande en schaamte en zal ongetwijfeld in schande en schaamte ondergaan.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat Bea een enorme fan van hem is.. Dus of hij dat verjaardagscadeautje ook kan verwachten?quote:Op maandag 6 september 2010 19:32 schreef Geleerde het volgende:
[..]
Ik denk eerder op een voortzetting van een rechts kabinet schat![]()
Waarom niet eigenlijk? Waarom doet dat je kotsen?quote:
Dan zitten wij gelukkig op de zelfde golflengte wat dit aangaatquote:Op maandag 6 september 2010 19:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet zo zuur...
Ik ben er ook niet blij mee, maar ja...
Zuur, zuur; ik kijk ernaar uit! Het wordt een grote faal. (En ik zou daarmee wederom gelijk krijgen, daar hou ik nu eenmaal van.) Maar toch is het gemak waarmee een gekozen volksvertegenwoordiger opstapt nadat hij ervoor heeft gezorgd dat een (extreem-)rechts kabinet niet mogelijk meer was, iets waar je gerust met enig recht zurig over mag zijn. Om fundamentele redenen, niet specifieke problemen met partijen.quote:Op maandag 6 september 2010 19:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet zo zuur...
Ik ben er ook niet blij mee, maar ja...
Ik had ook liever gehad dat hij de "groep Klink" was begonnen was opgestapt, juist om een rechts kabinet voorgoed te blokkeren... Of dat hij pas over een paar weken/maandenwas opgestapt..quote:Op maandag 6 september 2010 19:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zuur, zuur; ik kijk ernaar uit! Het wordt een grote faal. (En ik zou daarmee wederom gelijk krijgen, daar hou ik nu eenmaal van.) Maar toch is het gemak waarmee een gekozen volksvertegenwoordiger opstapt nadat hij ervoor heeft gezorgd dat een (extreem-)rechts kabinet niet mogelijk meer was, iets waar je gerust met enig recht zurig over mag zijn. Om fundamentele redenen, niet specifieke problemen met partijen.
Waarnaar? Of het definitief mislukt is of niet? Wat de andere "dissidenten" doen? Wat Bea morgen doet? Iets anders?quote:
De kabinetten die niet hebben gefaald (de volle tijd hebben volbracht) is volgens mij op 1 hand te tellen.quote:Op maandag 6 september 2010 19:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zuur, zuur; ik kijk ernaar uit! Het wordt een grote faal. (En ik zou daarmee wederom gelijk krijgen, daar hou ik nu eenmaal van.) Maar toch is het gemak waarmee een gekozen volksvertegenwoordiger opstapt nadat hij ervoor heeft gezorgd dat een (extreem-)rechts kabinet niet mogelijk meer was, iets waar je gerust met enig recht zurig over mag zijn. Om fundamentele redenen, niet specifieke problemen met partijen.
Paars I was het laatstequote:Op maandag 6 september 2010 19:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De kabinetten die niet hebben gefaald (de volle tijd hebben volbracht) is volgens mij op 1 hand te tellen.
Dan is het antwoord Paars IIquote:Op maandag 6 september 2010 19:55 schreef Monidique het volgende:
Ik denk dat er een verschil zit tussen een vroegtijdig beëindigd kabinet en een faalkabinet.
Dat was het grootste faalkabinet everquote:Op maandag 6 september 2010 20:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nou, wat dacht je van Balkenende I???
Baal ik ook van ja... En zijn bovenste zit onder in mijn beeld...quote:Op maandag 6 september 2010 20:10 schreef remlof het volgende:
Alleen ziet Rutte eruit als een smurf en is er geen geluid
Nogal.. En zoals ik zei: zijn bovenste zit onder...quote:
Jan Tromp. Vond het niet bijster goed gepresenteerd, maar waar het om ging is wel degelijk interessant:quote:Op maandag 6 september 2010 20:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wie IS die man (bij Uitgesproken)?? En is hij geïmporteerd uit de jaren 50??
Dit kan mijn sympathie wel krijgen, zie www.eenandernederland.nlquote:Oproep Een Ander Nederland 2010
Een Ander Nederland: Links, neem je verantwoordelijkheid!
Nederland, 6 september 2010 • De verkiezingen liggen inmiddels drie maanden achter ons, maar geen mens weet wat voor kabinet we krijgen. Over rechts ging het niet, Paars Plus evenmin, de weg door het centrum werd geblokkeerd en een rechts minderheidskabinet met Geert Wilders als gedoger is inmiddels, tot opluchting van velen, mislukt. Desalniettemin claimt Marc Rutte opnieuw het recht een proeve van een regeerakkoord te schrijven. Maar na vier mislukte pogingen heeft hij te veel schepen achter zich laten verbranden om nog langer aan het roer van de formatie te kunnen staan. De wereld in een economische recessie, Nederland in een politieke crisis, een bevolking in onzekerheid. Geen beter moment voor links om haar politieke veerkracht te gebruiken voor een nieuw alternatief. Maar waar rechts ook de vijfde formatiepoging actief naar zich toetrekt, blijft links Nederland passief. Alsof links vergeten is dat er méér mensen op PvdA, SP en GroenLinks stemden dan op VVD en CDA. Geert Wilders mag dan roepen dat een regering waarin zijn PVV geen rol speelt anderhalf miljoen kiezers 'demoniseert'; wat moeten de bijna drie en een half miljoen kiezers die op één van de linkse partijen hebben gestemd dan wel niet denken?
Het is de hoogste tijd dat PvdA, SP en GroenLinks in het belang van die kiezers samen het initiatief nemen. De verkiezingsuitslag toont ook aan dat we gelukkig nog in een land leven waar de meerderheid van de bevolking vrijheid van godsdienst boven verkettering verkiest, een zorgzame samenleving boven kille kaalslag en naastenliefde boven het pure eigen belang.
En dat willen wij zo houden. Maar waarom slagen de huidige linkse partijen niet in wat in 1972 wél lukte? Toen sloten de linkse partijen in Nederland een stembusakkoord, en legden daarmee de basis voor het meest progressieve kabinet dat Nederland ooit heeft gekend: het kabinet Den Uyl. Sindsdien hebben de linkse partijen enkel nog gescheiden opgetreden, en hebben niet gezamenlijk gewerkt aan ideeën- en machtvorming. Links moet begrijpen dat het separate handelen – zonder een serieus signaal richting de kiezers waaruit blijkt dat men bereid is in elkaar te investeren, om zo tot een wervend alternatief voor een rechtse regering te komen – de kans op regeermacht dramatisch verkleint en een stem op links minder waardevol maakt. We zien dat het CDA en de VVD er, met al hun ideologische verschillen, geen enkele moeite mee hebben om elkaar voor en na verkiezingen als meest geliefde partner te bestempelen. In die zin vormt de rechtse flank een voorbeeld. PvdA, SP en GroenLinks, zoek elkaar op! Ga tijdens de komende coalitieonderhandelingen in gezamenlijkheid assertief en creatief te werk. Leer van ervaringen uit het buitenland. Kijk eens naar Finland, Noorwegen, Zweden, Denemarken, Duitsland, Tsjechië, IJsland, Frankrijk, Italië en Spanje (om maar een paar dwarsstraten te noemen), waar het op gezette tijden mogelijk is gebleken dat links zich met elkaar verbindt en – soms in bredere coalities – regeringsmacht heeft.
Nadat de VVD op 9 juni op het nippertje de grootste partij werd, was Rutte de aangewezen man om het initiatief te nemen in de formatie. Maar na zes informateurs en twee mislukte informatiepogingen is het ‘time for a change’. PvdA, SP en GroenLinks moeten de kans die nu ontstaat grijpen en samen optrekken, als voorbode van een gemeenschappelijke politieke opstelling en regeringsdeelname. Zeker: de linkse partijen hebben met hun 55 zetels geen meerderheid. Maar het zijn er wel meer dan de 52 van CDA en VVD. Dat betekent dat links meer dan gerechtigd is om, met de eigen zetels als stevige uitgangspositie, steun te zoeken bij anderen partijen voor een regering die progressief en sociaal is. Het vinden van een werkbare parlementaire meerderheid zal niet eenvoudig zijn, maar dat geldt ook voor rechts. Wij leven nu eenmaal in ‘Nederland Coalitieland’, en dus zullen er compromissen met andere partijen gesloten moeten worden. De politieke speelruimte is groot genoeg. Met D66, de CU maar zeker ook met het CDA van Ab Klink kan er een comfortabele meerderheid ontstaan en kan er een werkelijk progressief kabinet worden gevormd. Een kabinet dat het financiële tekort op een sociale manier aanpakt, dat de overheid moderniseert zonder dat er een uitverkoop plaatsvindt en dat burgers stimuleert te participeren in onze multiculturele samenleving, in plaats van hen te stigmatiseren vanwege hun afkomst of religie. Zodat Nederland weer het land wordt waar mensen op respectvolle wijze ziek, oud of werkloos kunnen worden, waar tolerantie een verworvenheid is, waar internationale hulpverlening als een humane verantwoordelijkheid wordt beschouwd en de waarden in onze Grondwet vanzelfsprekend zijn.
Kortom: een ander Nederland dan het Nederland van rechts. Maar om ´Een Ander Nederland´ voor elkaar te krijgen is het noodzakelijk dat links zich over haar verschillen heen zet en uitgaat van dat wat bindt. Dus...
Een Ander Nederland: Links, neem je verantwoordelijkheid!
Met deze oproep om de handen ineen te slaan, grijpen we feitelijk terug op ons initiatief ‘Een ander Nederland’ uit 2005, waarin door Kamerleden van de PvdA, SP en GroenLinks werd gepleit voor een nieuw initiatief:
“Laat ons duidelijk zijn: wij bepleiten niet één progressieve partij. PvdA, SP en GroenLinks hebben een verschillende geschiedenis, een eigen profiel, werkwijze en partijcultuur die verschillende groepen kiezers aanspreken (…) Maar ondanks deze verschillen hebben zij meer met elkaar gemeen dan met partijen als CDA en VVD. Dat biedt een goede basis voor links om te werken aan een aansprekend, progressief alternatief voor het huidige kabinet. Dat kan de komende jaren verder groeien door onderlinge discussie en gezamenlijke activiteiten.”
Juist nú is het urgenter dan ooit dat de PvdA, SP en GroenLinks de handen ineen slaan en een regeerakkoord schrijven dat de inzet vormt voor besprekingen met andere partijen over een coalitieakkoord.
Nu is 2010 zijn de maatschappelijke en politieke omstandigheden veranderd, maar de kern van ‘Een ander Nederland’ blijft onveranderd overeind:
“Wij willen een ander Nederland met een ander politiek klimaat, waarin niet de behoudzucht regeert, maar de nieuwsgierigheid. Niet alleen de keuzevrijheid, maar ook de solidariteit. Waar burgers niet om hun afkomst worden buitengesloten, maar volop mogelijkheden krijgen om mee te doen. Een land waarin niet voortdurend deuren gesloten, maar geopend worden. Een land dat zijn inwoners hoop geeft in plaats van zorgen baart. Een land waarin iedereen ook echt telt.”
Links, neem je verantwoordelijkheid voor Een Ander Nederland.
Adri Duivesteijn (PvdA)
Tiny Kox (SP)
Leo Platvoet (GroenLinks)
Een Ander Nederland
Wat zegt 'ie?quote:Op maandag 6 september 2010 20:51 schreef remlof het volgende:
Nu Cohen niet als smurf en met geluid op Politiek24.
Kennelijk het volgende:quote:
Hij heeft een voorkeur voor een breed middenkabinet maar sluit een kabinet van VVD-PvdA-CDA ook niet uit.quote:
En paars+ dan???quote:Op maandag 6 september 2010 21:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij heeft een voorkeur voor een breed middenkabinet maar sluit een kabinet van VVD-PvdA-CDA ook niet uit.
En dat is 2...quote:Op maandag 6 september 2010 20:59 schreef eriksd het volgende:
Breedmidden en paars worden hem sowieso niet. Next!
Ja, maar ik vroeg wat Cohen wou...quote:
Zou je dat wel doen Mark, zomaar contact maken met een Links Persoon? Blijkbaar moest je nog even melden dat een handdruk het enige was, stel je voor wat Geert er anders van zou kunnen denken. Hij is immers je echte baas nu. Wat een lulletje, mijn premier wordt je nooit.quote:Op maandag 6 september 2010 20:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
'Wilders heeft sleutel in handen'
Uitgegeven: 6 september 2010 19:15
Laatst gewijzigd: 6 september 2010 20:25
DEN HAAG - VVD-leider Mark Rutte vindt dat Geert Wilders van de PVV de sleutel in handen heeft van een rechtse samenwerking. De liberaal zei dat maandagavond nadat hij een uur bij koningin Beatrix op paleis Noordeinde was geweest.
© ANPWat Rutte betreft had de rechtse samenwerking helemaal niet van tafel gehoeven, benadrukte hij. Aan zijn positie is ook niets veranderd. Rutte had er wel vertrouwen in dat Verhagen alle 21 fractieleden achter zich had gekregen.
Rutte heeft zoals verwacht aan de koningin geadviseerd om hem een proeve van een regeerakkoord te laten schrijven. Of hij die opdracht krijgt, is afwachten, zei hij.
Toen Rutte vertrok, was PvdA-leider Job Cohen al ruim 20 minuten binnen. Hij heeft hem alleen de hand geschud, zei hij.
http://www.nu.nl/politiek(...)eutel-in-handen.html
quote:Op maandag 6 september 2010 21:08 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Zou je dat wel doen Mark, zomaar contact maken met een Links Persoon? Blijkbaar moest je nog even melden dat een handdruk het enige was, stel je voor wat Geert er anders van zou kunnen denken. Hij is immers je echte baas nu. Wat een lulletje, mijn premier wordt je nooit.
Zijn ze toch een klein feestje aan het vieren,quote:Op maandag 6 september 2010 21:38 schreef remlof het volgende:
Het duurt wel lang voordat Wilders komt...
Hij heeft de koningin vergiftigd met zijn rijstevlaai en nu is hij gearresteerd (denk ik).quote:Op maandag 6 september 2010 21:38 schreef remlof het volgende:
Het duurt wel lang voordat Wilders komt...
Geert heeft wel een zwak voor buitenlandse vrouwen hè?quote:Op maandag 6 september 2010 21:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zijn ze toch een klein feestje aan het vieren,
quote:Op maandag 6 september 2010 21:42 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Hij heeft de koningin vergiftigd met zijn rijstevlaai en nu is hij gearresteerd (denk ik).
quote:Op maandag 6 september 2010 21:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Geert heeft wel een zwak voor buitenlandse vrouwen hè?
Met Desi B.?quote:Op maandag 6 september 2010 21:55 schreef eriksd het volgende:
Ik denk dat hij wat belletjes aan het plegen is momenteel
Erg vreemd ja... Maar hij zal eens iets hetzelfde doen als anderenquote:Op maandag 6 september 2010 21:52 schreef remlof het volgende:
politiek24 MAANDAG LIVE: Wilders (PVV) gaf vandaag geen pc over zijn formatieadvies aan de koningin. Rond 22 uur wel Verhagen (CDA) op politiek24.nl
3 minutes ago via web
Weird.
Ik ben ook heel benieuwd, denk dat dit ze veel aanhang gaat kosten, als middenpartij.quote:Op maandag 6 september 2010 22:49 schreef Jojoke het volgende:
Ik vraag me af wat het CDA nu in de peilingen gaan doen. Misschien dat het opstappen van Klink de druppel is die de emmer doet overlopen voor sommige CDA'ers met een geweten?
Ik durf er niets zinnigs van te zeggen.. Lijkt er tot nu toe op dat zowel de leden als de aanhang achter Verhagen staan.. Maar is koffiedik kijken.. Komende dagen/weken wordt het wel duidelijk denk ik..quote:Op maandag 6 september 2010 22:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ben ook heel benieuwd, denk dat dit ze veel aanhang gaat kosten, als middenpartij.
Hij is mooiquote:Op maandag 6 september 2010 23:58 schreef Jud1th het volgende:
Was deze hier al gepost?![]()
Advies Beatrix: Onderzoek andere staatsvormen
"Het was een interessant experiment, maar dit slaat nergens meer op."
Je hebt de bron gezien?quote:Op maandag 6 september 2010 23:58 schreef Jud1th het volgende:
Sorry, misschien omdat ik moe ben nu, maar ik vind het niet zo grappig...quote:Op maandag 6 september 2010 23:58 schreef Jud1th het volgende:
Gezien, heb heel erg de indruk dat Bleker ook niet erg van de PVV is gecharmeerd.quote:Op maandag 6 september 2010 23:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
Jammer, tegen de tijd dat jij de HH gezien hebt, lig ik lekker te pitten...
Iemand die het wel tijdens de reguliere uitzendtijd gezien heeft???
Zolang het blijft rommelen blijven ook veel kiezers weg.quote:Op maandag 6 september 2010 22:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ben ook heel benieuwd, denk dat dit ze veel aanhang gaat kosten, als middenpartij.
Die indruk wekt hij al langer. Maar het kan ook een act zijn. Daar vond ik het meer op lijken tijdens de uitzending...quote:Op dinsdag 7 september 2010 01:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Gezien, heb heel erg de indruk dat Bleker ook niet erg van de PVV is gecharmeerd.
En waar gaan ze dan naar overlopen?quote:Op maandag 6 september 2010 22:49 schreef Jojoke het volgende:
Ik vraag me af wat het CDA nu in de peilingen gaan doen. Misschien dat het opstappen van Klink de druppel is die de emmer doet overlopen voor sommige CDA'ers met een geweten?
Rutte gooit het laatste minimale restje liberaliteit van de VVD wel erg makkelijk in de uitverkoop om maar met Wilders te mogen spelen...quote:Op maandag 6 september 2010 20:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
'Wilders heeft sleutel in handen'
Uitgegeven: 6 september 2010 19:15
Laatst gewijzigd: 6 september 2010 20:25
DEN HAAG - VVD-leider Mark Rutte vindt dat Geert Wilders van de PVV de sleutel in handen heeft van een rechtse samenwerking. De liberaal zei dat maandagavond nadat hij een uur bij koningin Beatrix op paleis Noordeinde was geweest.
© ANPWat Rutte betreft had de rechtse samenwerking helemaal niet van tafel gehoeven, benadrukte hij. Aan zijn positie is ook niets veranderd. Rutte had er wel vertrouwen in dat Verhagen alle 21 fractieleden achter zich had gekregen.
Rutte heeft zoals verwacht aan de koningin geadviseerd om hem een proeve van een regeerakkoord te laten schrijven. Of hij die opdracht krijgt, is afwachten, zei hij.
Toen Rutte vertrok, was PvdA-leider Job Cohen al ruim 20 minuten binnen. Hij heeft hem alleen de hand geschud, zei hij.
http://www.nu.nl/politiek(...)eutel-in-handen.html
Ik geeft jou helemaal gelijk!!! Rutte is met die uitspraak inderdaad geen premier voor het hele land en heeft eigenlijk al zijn geloofwaardigheid verloren.quote:Op dinsdag 7 september 2010 09:00 schreef KoosVogels het volgende:
In mijn optiek is Rutte flink stom bezig. Hij wil koste wat kost een rechts kabinet doordrukken. Zelfs wanneer een eerste poging is stukgelopen doordat het CDA er gewoon geen trek in heeft. Klink is misschien weg, maar de rust is natuurlijk niet direct teruggekeerd binnen de partij.
Daarbij heeft Rutte het over een regeerakkoord waar rechts Nederland zijn vingers bij af zou likken. Meneer wil dus alleen premier worden van rechts NL. Wat als rechts wederom mislukt. Voor wie wil Rutte dan premier zijn met z'n rechtse lulkoek? Dan mag hij het stokje overdragen aan Cohen.
Dat is alleen de lijn van Verhagen cs, denk dat juist veel van de CDAers die het nu niet eens zijn met de gang van zaken in hun partij de volgende keer wel eens PvdA kunnen gaan stemmen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 04:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
PvdA is de aartsvijand waarmee je alleen maar uit pure noodzaak samenwerkt,
CU? Groenlinks? Bovendien, ik denk dat de CDA'ers die naar het midden leunen over het algemeen geen PvdA haters zijn. De deel van die vleugel is wellicht al eerder overgestapt naar de PvdA. De echt rechtse CDA'er met geweten heeft wel een probleem. Qua rechtsheid komt D66 het meest in de buurt of anders CU in de conservatieve hoek.quote:Op dinsdag 7 september 2010 04:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En waar gaan ze dan naar overlopen?VVD? PvdA? D'66? Allemaal erg onwaarschijnlijk. Tenminste, voor CDA'ers met een geweten.
Wat een onzin, alsof Cohen een premier voor heel het land zou kunnen zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2010 09:04 schreef harry8 het volgende:
[..]
Ik geeft jou helemaal gelijk!!! Rutte is met die uitspraak inderdaad geen premier voor het hele land en heeft eigenlijk al zijn geloofwaardigheid verloren.
Wellicht niet, maar het gaat om de intenties die je uitspreekt. Cohen zal nooit roepen dat hij een regeerakkoord heeft geschreven waar links Nederland van smult. Rutte doet dat wel en maakt daarmee direct duidelijk dat hij premier wenst te zijn van een bepaald segment binnen onze maatschappij. Althans, die indruk geeft hij.quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:31 schreef -Kadesh- het volgende:
[..]
Wat een onzin, alsof Cohen een premier voor heel het land zou kunnen zijn.
Helemaal mee eens, toen ik Rutte die uitspraak hoorde doen, had hij voor mij echt afgedaan!quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht niet, maar het gaat om de intenties die je uitspreekt. Cohen zal nooit roepen dat hij een regeerakkoord heeft geschreven waar links Nederland van smult. Rutte doet dat wel en maakt daarmee direct duidelijk dat hij premier wenst te zijn van een bepaald segment binnen onze maatschappij. Althans, die indruk geeft hij.
Denk dat Roemer iets te hard van stapel loopt. Rutte heeft nog een kans. Faalt hij opnieuw dan is het over en sluiten. Overigens ben ik wel te porren voor Wijffels en Marijnissen als informateurs. Twee heel intelligente kerelsquote:Roemer: rol Rutte is uitgespeeld
DEN HAAG - SP-leider Emile Roemer vindt dat VVD-leider Mark Rutte zijn kansen heeft gehad om een kabinet te vormen en dat zijn rol nu voorlopig is uitgespeeld.
In zijn advies aan koningin Beatrix heeft Roemer dinsdagochtend opnieuw gepleit voor een onderzoek naar de mogelijkheden van een centrumlinks kabinet, met daarin PvdA, CDA, SP en GroenLinks. Dat onderzoek zou volgens Roemer geleid moeten worden door twee informateurs, CDA-coryfee Herman Wijffels en oud-SP-leider Jan Marijnissen. ‘Dit zou een hele serieuze kans moeten krijgen.’
Roemer bracht de centrumlinkse variant sinds de verkiezingen al vaker naar voren, maar kreeg tot op heden geen bijval van andere partijen. De SP-leider noemde het dinsdagochtend ‘onbegrijpelijk’ dat PvdA-leider Job Cohen ook maandag na zijn bezoek aan de koningin opnieuw niet een centrumlinkse combinatie als een optie noemde.
Tijdverspilling
Een proeve van een regeerakkoord, zoals Rutte dat wil schrijven, vindt Roemer tijdverspilling. Volgens hem heeft de VVD-leider duidelijk gemaakt dat hij voor een nieuw kabinet alleen ‘rechtsom’ wil. ‘Als je drie pogingen hebt gehad om een kabinet te vormen, dan ben je, zoals dat in honkbaltermen heet, uit.’
Na Roemer was het de beurt aan D66-leider Alexander Pechtold om advies uit te brengen aan de majesteit. Na hem volgen nog de fractieleiders van GroenLinks, ChristenUnie, SGP en Partij voor de Dieren
Welk breekpunt? Hij vertrouwde Klink niet, Klink is weg, dus nu wil hij weer praten.. Je zou binnen zeggen dat het van te voren bedacht is allemaalquote:Op dinsdag 7 september 2010 11:39 schreef Weltschmerz het volgende:
De grootste draaikont onder de plucheplakkende staatsruifafhankelijken is alweer om. Als je het erop laat breken verwacht je toch dat dan wel een breekpunt is, maar ook dit breekpunt is alweer als sneeuw voor de zon verdwenen.
Dit denk ik ook. Heeft Verhagen al een uitspraak hierover gedaan? Wil hij verder?quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
Leuk, als Rutte hiermee akkoord gaat dan verneukt hij zijn kansen op het premierschap. Het is wel erg naief om te veronderstellen dat rust binnen het CDA is wedergekeerd nu Klink is vertrokken.
Nee, hij vertrouwde de drie dissidenten niet. Slechts een daarvan heeft zn biezen gepakt.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Welk breekpunt? Hij vertrouwde Klink niet, Klink is weg, dus nu wil hij weer praten.. Je zou binnen zeggen dat het van te voren bedacht is allemaal
En gisteren smste hij dat er nog 2 dissidenten over zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Welk breekpunt? Hij vertrouwde Klink niet, Klink is weg, dus nu wil hij weer praten.. Je zou binnen zeggen dat het van te voren bedacht is allemaal
Jazeker, gisteren bij de persconferentie heeft Dhr. Verhagen te kennen gegeven dat door te onderhandelen een van de opties zou zijn wat hem betreft.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:42 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Dit denk ik ook. Heeft Verhagen al een uitspraak hierover gedaan? Wil hij verder?
Ah ja, dat is waar. Maar dan nog, 'breekpunt'?quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, hij vertrouwde de drie dissidenten niet. Slechts een daarvan heeft zn biezen gepakt.
Het punt waarop het brak.quote:
Hij vertrouwde het CDA niet, en eiste een schriftellijke verklaring van 3 verkozenen. Niet van 2, en niet van 1.quote:Hij vertrouwde Klink niet, Klink is weg, dus nu wil hij weer praten.. Je zou binnen zeggen dat het van te voren bedacht is allemaal
Mwoah, SGP wilt gedogen, dus als de 2 " dissidenten" van het CDA alsnog besluiten hun biezen te pakken dan heb je het SGP nog (2 eruit, 2 erin)quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ah ja, dat is waar. Maar dan nog, 'breekpunt'?
Verhagen is geen alleenheerser.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:44 schreef Boomlaars het volgende:
Ik zie geen reden waarom Verhagen niet verder zou willen. Er is geen aantrekkelijker alternatief voor het CDA dan deze coalitie.
Nee, hij was vooral erg gekwetst door Klink waar hij naast zat aan de onderhandelingstafel. De brief van Klink is enorm hard aangekomen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, hij vertrouwde de drie dissidenten niet. Slechts een daarvan heeft zn biezen gepakt.
De overgrote meerderheid van de CDA fractie is ook centrum-rechts georienteerd. Dit kabinet is binnenkort gewoon een feitquote:Op dinsdag 7 september 2010 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verhagen is geen alleenheerser.
Die arme jongen toch, is hij "knettergek gemaakt" daar in Den Haag door Klink?quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:46 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, hij was vooral erg gekwetst door Klink waar hij naast zat aan de onderhandelingstafel. De brief van Klink is enorm hard aangekomen.
Gekwetst?quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:46 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, hij was vooral erg gekwetst door Klink waar hij naast zat aan de onderhandelingstafel. De brief van Klink is enorm hard aangekomen.
De opstelling van Klink en zijn rol als onderhandelaar ging verder dan een herstelbare breuk en nu dit geen deel meer uitmaakt van het proces is de eindstreep, die toch al in zicht was, binnen handbereik.
Meerderheid van het CDA centrum-rechts? Ooh?quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:47 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid van de CDA fractie is ook centrum-rechts georienteerd. Dit kabinet is binnenkort gewoon een feit
Klink spelt zichzelf een brevet van onvermogen op door zo duidelijk stelling te nemen tegen een samenwerking met PVV voordat de fractie daar over zou kunnen beslissen. Niet bepaald een democratisch proces. Bleker gaf zelf ook aan in P&W dat hij daarmee een kapitale fout heeft begaan, waardoor zijn positie onhoudbaar werd. Niet meer dan logisch dat Wilders nu meer perspectieven zit in de onderhandelingen (zeker met waarschijnlijke steun van het SGP)quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die arme jongen toch, is hij "knettergek gemaakt" daar in Den Haag door Klink?
Dit is mijn inschatting. Daar mag jij het mee oneens zijn, maar ik zou dan graag iets van jouw argumenten willen vernemen boven dit nietszeggende infantiele postje.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die arme jongen toch, is hij "knettergek gemaakt" daar in Den Haag door Klink?
AMSTERDAM - Oud-europarlementariër Arie Oostlander (CDA) vergelijkt Geert Wilders met de Bosnisch-Servische leider Karadzic. Volgens Oostlander zetten de PVV-leider en de van oorlogsmisdaden verdachte Karadzic mensen tegen elkaar op.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gekwetst?Wilders maakt zijn collega-politici voor alles en nogwat uit, maar Wilders is gekwetst. En nee, een coalitie is niet dichterbij. Het rommelt binnen het CDA, daar verandert het vertrek van Klink niets aan.
Gekwetst of kunstje geflikt (vul het maar in). Onderhandelingen vinden plaats op basis van vertrouwen. En als je al een aantal weken zo intensief en langdurig met elkaar samenwerkt kan de draai van Klink eenvoudigweg opgevat worden als een dolksteek in de rug.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gekwetst?Wilders maakt zijn collega-politici voor alles en nogwat uit, maar Wilders is gekwetst. En nee, een coalitie is niet dichterbij. Het rommelt binnen het CDA, daar verandert het vertrek van Klink niets aan.
Zeg ik dat die uitlating netjes is? En ik heb het over Wilders, of geeft deze opmerking Geert vrij spel?quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:53 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
AMSTERDAM - Oud-europarlementariër Arie Oostlander (CDA) vergelijkt Geert Wilders met de Bosnisch-Servische leider Karadzic. Volgens Oostlander zetten de PVV-leider en de van oorlogsmisdaden verdachte Karadzic mensen tegen elkaar op.
Lees gewoon maar eens het i-view met Klink op de website van de Volkskrant. En het steekt jou vooral omdat jij dolgraag een rechts kabinet ziet aantreden.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:54 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Gekwetst of kunstje geflikt (vul het maar in). Onderhandelingen vinden plaats op basis van vertrouwen. En als je al een aantal weken zo intensief en langdurig met elkaar samenwerkt kan de draai van Klink eenvoudigweg opgevat worden als een dolksteek in de rug.
Jij hebt geen behoefte aan een constructieve discussie is mijn inschatting.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lees gewoon maar eens het i-view met Klink op de website van de Volkskrant. En het steekt jou vooral omdat jij dolgraag een rechts kabinet ziet aantreden.
Duh.. hij is links.. "omdat ik het zeg"quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:57 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jij hebt geen behoefte aan een constructieve discussie is mijn inschatting.
De discussie over de brief van Klink is al uitvoerig gevoerd. Geen zin om wederom dezelfde argumenten op tafel te gooien.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:57 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jij hebt geen behoefte aan een constructieve discussie is mijn inschatting.
Als hij zo'n teer zieltje is dan heeft hij ten eerste het verkeerde werk gekozen, hoewel deze staatsruif wel al 20 jaar erg comfortabel is natuurlijk. En ten tweede heeft hij zich dan verkeerd opgesteld. If you can't stand the heat, get out of the kitchen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:52 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is mijn inschatting. Daar mag jij het mee oneens zijn, maar ik zou dan graag iets van jouw argumenten willen vernemen boven dit nietszeggende infantiele postje.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:47 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid van de CDA fractie is ook centrum-rechts georienteerd. Dit kabinet is binnenkort gewoon een feit
De meerderheid is duidelijk nog niet hetzelfde als 'het gehele CDA' en er moet nog wel het een en ander gebeuren voor dit kabinet 'gewoon een feit' is.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:53 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
AMSTERDAM - Oud-europarlementariër Arie Oostlander (CDA) vergelijkt Geert Wilders met de Bosnisch-Servische leider Karadzic. Volgens Oostlander zetten de PVV-leider en de van oorlogsmisdaden verdachte Karadzic mensen tegen elkaar op.
Ik vind deze argumentatie behoorlijk bevooroordeeld, want zowel Rutte als Wilders en Verhagen herkenden zich niet in het geschetste beeld uit de brief.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als hij zo'n teer zieltje is dan heeft hij ten eerste het verkeerde werk gekozen, hoewel deze staatsruif wel al 20 jaar erg comfortabel is natuurlijk. En ten tweede heeft hij zich dan verkeerd opgesteld. If you can't stand the heat, get out of the kitchen.
Wilders wil deze regering een hand geven terwijl hij ze tegelijkertijd tegen de schenen schopt. Klink had daar moeite mee, meer CDA-ers hebben daar moeite mee. Anderen zullen daar moeite mee krijgen zodra het schoppen begint. Het verwijderen van verkozenen en daarmee al die kiezers buitenspel zetten zal slechts op korte termijn helpen.
Dus Klink is een leugenaar?quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind deze argumentatie behoorlijk bevooroordeeld, want zowel Rutte als Wilders en Verhagen herkenden zich niet in het geschetste beeld uit de brief.
Alweer?quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:43 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, toen ik Rutte die uitspraak hoorde doen, had hij voor mij echt afgedaan!
Nogmeerquote:
Die willen ook die coalitie. Het gaat niet om het geschetste beeld, het gaat ook niet om de timing van Klink, die best ongelukkig is. Het gaat om het onderliggende probleem, en dat is dat Wilders zich af wil kunnen zetten tegen het kabinet dat hij steunt. Daar is Klink over gevallen, en Rutte wil te graag premier worden om daarover te vallen en is te bang voor de PVV om ze helemaal buiten boord te laten en Verhagen wil te graag regeren, en niet met de PvdA, die al op hun hoede voor hem zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:04 schreef damian5700 het volgende:
Ik vind deze argumentatie behoorlijk bevooroordeeld, want zowel Rutte als Wilders en Verhagen herkenden zich niet in het geschetste beeld uit de brief.
Een links kabinet komt er gewoon niet. Ik vind het leuk dat Roemer dat graag wil, maar er zijn binnen het CDA teveel rechtse hardliners.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk dat Roemer iets te hard van stapel loopt. Rutte heeft nog een kans. Faalt hij opnieuw dan is het over en sluiten. Overigens ben ik wel te porren voor Wijffels en Marijnissen als informateurs. Twee heel intelligente kerels
Links komt er niet, dat klopt. Maar ik denk dat Rutte wel uitgespeeld is wanneer het niet mogelijk blijkt een rechts kabinet te vormen. Dan neemt de VVD wellicht wel zitting in het kabinet, maat wordt Rutte geen premier.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Een links kabinet komt er gewoon niet. Ik vind het leuk dat Roemer dat graag wil, maar er zijn binnen het CDA teveel rechtse hardliners.
Die blijft dan fractievoorzitter.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Links komt er niet, dat klopt. Maar ik denk dat Rutte wel uitgespeeld is wanneer het niet mogelijk blijkt een rechts kabinet te vormen. Dan neemt de VVD wellicht wel zitting in het kabinet, maat wordt Rutte geen premier.
Hij heeft geen geschikte opvolgers binnen de fractie?quote:
Edith Schippers wordt genoemd, maar dat is nou niet echt een wandelende reclame voor de VVD. Vervelende stem ook btw.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij heeft geen geschikte opvolgers binnen de fractie?
quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:56 schreef Boomlaars het volgende:
http://twitter.com/fritswester/status/23227083131
![]()
Als niet-linkse fokker mag je mij ook uitlachen. Dit hele circus is lachwekkend te noemen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:38 schreef Boekenwurm het volgende:
Haha, dit is wel leuk om boze linkse fokkers uit te lachen.
Het gaat om de frustratie en de boosheid natuurlijk, schadenfreude.quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:28 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als niet-linkse fokker mag je mij ook uitlachen. Dit hele circus is lachwekkend te noemen.
Draaikonterij en ongeloofwaardigheid ten top.
Ach so...komen we weer terug waar we het gisteren ook al over hadden....hoe serieus neem je het allemaal.quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:30 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Het gaat om de frustratie en de boosheid natuurlijk, schadenfreude.
Die heeft wel veel meer de gave om over te komen als iemand die boven de partijen staatquote:Op dinsdag 7 september 2010 10:31 schreef -Kadesh- het volgende:
[..]
Wat een onzin, alsof Cohen een premier voor heel het land zou kunnen zijn.
Enorm idd..quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:57 schreef eriksd het volgende:
Gniffel. Deze formatie is een grote soap.
Als Verhagen zijn partij graag kapot ziet gaan dan is dit inderdaad een zeer aantrekkelijk alternatiefquote:Op dinsdag 7 september 2010 11:44 schreef Boomlaars het volgende:
Ik zie geen reden waarom Verhagen niet verder zou willen. Er is geen aantrekkelijker alternatief voor het CDA dan deze coalitie.
Dit gaat nergens meer over idd.quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:35 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ach so...komen we weer terug waar we het gisteren ook al over hadden....hoe serieus neem je het allemaal.
Wat politici in hun ijver maar weinig lijken te beseffen is dat mensen van allerlei rangen en standen hierdoor de politiek en politici steeds minder serieus nemen en het meer als een soap bekijken....en dan nog vreemd opkijken als er bij de volgende verkiezingen weer minder mensen de weg naar de stembus maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |