Nee, hij was vooral erg gekwetst door Klink waar hij naast zat aan de onderhandelingstafel. De brief van Klink is enorm hard aangekomen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, hij vertrouwde de drie dissidenten niet. Slechts een daarvan heeft zn biezen gepakt.
De overgrote meerderheid van de CDA fractie is ook centrum-rechts georienteerd. Dit kabinet is binnenkort gewoon een feitquote:Op dinsdag 7 september 2010 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verhagen is geen alleenheerser.
Die arme jongen toch, is hij "knettergek gemaakt" daar in Den Haag door Klink?quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:46 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, hij was vooral erg gekwetst door Klink waar hij naast zat aan de onderhandelingstafel. De brief van Klink is enorm hard aangekomen.
Gekwetst?quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:46 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, hij was vooral erg gekwetst door Klink waar hij naast zat aan de onderhandelingstafel. De brief van Klink is enorm hard aangekomen.
De opstelling van Klink en zijn rol als onderhandelaar ging verder dan een herstelbare breuk en nu dit geen deel meer uitmaakt van het proces is de eindstreep, die toch al in zicht was, binnen handbereik.
Meerderheid van het CDA centrum-rechts? Ooh?quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:47 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid van de CDA fractie is ook centrum-rechts georienteerd. Dit kabinet is binnenkort gewoon een feit
Klink spelt zichzelf een brevet van onvermogen op door zo duidelijk stelling te nemen tegen een samenwerking met PVV voordat de fractie daar over zou kunnen beslissen. Niet bepaald een democratisch proces. Bleker gaf zelf ook aan in P&W dat hij daarmee een kapitale fout heeft begaan, waardoor zijn positie onhoudbaar werd. Niet meer dan logisch dat Wilders nu meer perspectieven zit in de onderhandelingen (zeker met waarschijnlijke steun van het SGP)quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die arme jongen toch, is hij "knettergek gemaakt" daar in Den Haag door Klink?
Dit is mijn inschatting. Daar mag jij het mee oneens zijn, maar ik zou dan graag iets van jouw argumenten willen vernemen boven dit nietszeggende infantiele postje.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die arme jongen toch, is hij "knettergek gemaakt" daar in Den Haag door Klink?
AMSTERDAM - Oud-europarlementariër Arie Oostlander (CDA) vergelijkt Geert Wilders met de Bosnisch-Servische leider Karadzic. Volgens Oostlander zetten de PVV-leider en de van oorlogsmisdaden verdachte Karadzic mensen tegen elkaar op.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gekwetst?Wilders maakt zijn collega-politici voor alles en nogwat uit, maar Wilders is gekwetst. En nee, een coalitie is niet dichterbij. Het rommelt binnen het CDA, daar verandert het vertrek van Klink niets aan.
Gekwetst of kunstje geflikt (vul het maar in). Onderhandelingen vinden plaats op basis van vertrouwen. En als je al een aantal weken zo intensief en langdurig met elkaar samenwerkt kan de draai van Klink eenvoudigweg opgevat worden als een dolksteek in de rug.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gekwetst?Wilders maakt zijn collega-politici voor alles en nogwat uit, maar Wilders is gekwetst. En nee, een coalitie is niet dichterbij. Het rommelt binnen het CDA, daar verandert het vertrek van Klink niets aan.
Zeg ik dat die uitlating netjes is? En ik heb het over Wilders, of geeft deze opmerking Geert vrij spel?quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:53 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
AMSTERDAM - Oud-europarlementariër Arie Oostlander (CDA) vergelijkt Geert Wilders met de Bosnisch-Servische leider Karadzic. Volgens Oostlander zetten de PVV-leider en de van oorlogsmisdaden verdachte Karadzic mensen tegen elkaar op.
Lees gewoon maar eens het i-view met Klink op de website van de Volkskrant. En het steekt jou vooral omdat jij dolgraag een rechts kabinet ziet aantreden.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:54 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Gekwetst of kunstje geflikt (vul het maar in). Onderhandelingen vinden plaats op basis van vertrouwen. En als je al een aantal weken zo intensief en langdurig met elkaar samenwerkt kan de draai van Klink eenvoudigweg opgevat worden als een dolksteek in de rug.
Jij hebt geen behoefte aan een constructieve discussie is mijn inschatting.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lees gewoon maar eens het i-view met Klink op de website van de Volkskrant. En het steekt jou vooral omdat jij dolgraag een rechts kabinet ziet aantreden.
Duh.. hij is links.. "omdat ik het zeg"quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:57 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jij hebt geen behoefte aan een constructieve discussie is mijn inschatting.
De discussie over de brief van Klink is al uitvoerig gevoerd. Geen zin om wederom dezelfde argumenten op tafel te gooien.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:57 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jij hebt geen behoefte aan een constructieve discussie is mijn inschatting.
Als hij zo'n teer zieltje is dan heeft hij ten eerste het verkeerde werk gekozen, hoewel deze staatsruif wel al 20 jaar erg comfortabel is natuurlijk. En ten tweede heeft hij zich dan verkeerd opgesteld. If you can't stand the heat, get out of the kitchen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:52 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is mijn inschatting. Daar mag jij het mee oneens zijn, maar ik zou dan graag iets van jouw argumenten willen vernemen boven dit nietszeggende infantiele postje.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:47 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid van de CDA fractie is ook centrum-rechts georienteerd. Dit kabinet is binnenkort gewoon een feit
De meerderheid is duidelijk nog niet hetzelfde als 'het gehele CDA' en er moet nog wel het een en ander gebeuren voor dit kabinet 'gewoon een feit' is.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:53 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
AMSTERDAM - Oud-europarlementariër Arie Oostlander (CDA) vergelijkt Geert Wilders met de Bosnisch-Servische leider Karadzic. Volgens Oostlander zetten de PVV-leider en de van oorlogsmisdaden verdachte Karadzic mensen tegen elkaar op.
Ik vind deze argumentatie behoorlijk bevooroordeeld, want zowel Rutte als Wilders en Verhagen herkenden zich niet in het geschetste beeld uit de brief.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als hij zo'n teer zieltje is dan heeft hij ten eerste het verkeerde werk gekozen, hoewel deze staatsruif wel al 20 jaar erg comfortabel is natuurlijk. En ten tweede heeft hij zich dan verkeerd opgesteld. If you can't stand the heat, get out of the kitchen.
Wilders wil deze regering een hand geven terwijl hij ze tegelijkertijd tegen de schenen schopt. Klink had daar moeite mee, meer CDA-ers hebben daar moeite mee. Anderen zullen daar moeite mee krijgen zodra het schoppen begint. Het verwijderen van verkozenen en daarmee al die kiezers buitenspel zetten zal slechts op korte termijn helpen.
Dus Klink is een leugenaar?quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind deze argumentatie behoorlijk bevooroordeeld, want zowel Rutte als Wilders en Verhagen herkenden zich niet in het geschetste beeld uit de brief.
Alweer?quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:43 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, toen ik Rutte die uitspraak hoorde doen, had hij voor mij echt afgedaan!
Nogmeerquote:
Die willen ook die coalitie. Het gaat niet om het geschetste beeld, het gaat ook niet om de timing van Klink, die best ongelukkig is. Het gaat om het onderliggende probleem, en dat is dat Wilders zich af wil kunnen zetten tegen het kabinet dat hij steunt. Daar is Klink over gevallen, en Rutte wil te graag premier worden om daarover te vallen en is te bang voor de PVV om ze helemaal buiten boord te laten en Verhagen wil te graag regeren, en niet met de PvdA, die al op hun hoede voor hem zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:04 schreef damian5700 het volgende:
Ik vind deze argumentatie behoorlijk bevooroordeeld, want zowel Rutte als Wilders en Verhagen herkenden zich niet in het geschetste beeld uit de brief.
Een links kabinet komt er gewoon niet. Ik vind het leuk dat Roemer dat graag wil, maar er zijn binnen het CDA teveel rechtse hardliners.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk dat Roemer iets te hard van stapel loopt. Rutte heeft nog een kans. Faalt hij opnieuw dan is het over en sluiten. Overigens ben ik wel te porren voor Wijffels en Marijnissen als informateurs. Twee heel intelligente kerels
Links komt er niet, dat klopt. Maar ik denk dat Rutte wel uitgespeeld is wanneer het niet mogelijk blijkt een rechts kabinet te vormen. Dan neemt de VVD wellicht wel zitting in het kabinet, maat wordt Rutte geen premier.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Een links kabinet komt er gewoon niet. Ik vind het leuk dat Roemer dat graag wil, maar er zijn binnen het CDA teveel rechtse hardliners.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |