abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 september 2010 @ 15:50:54 #1
862 Arcee
Look closer
pi_86062435

Rutte: "Rechts Nederland zou z'n vingers aflikken bij wat er allemaal al op papier stond."

Kritiek Opstelten op brief Klink

` Oud-informateur Opstelten vindt dat
CDA-onderhandelaar Klink geen brief had
moeten schrijven waarin hij een beeld
gaf van de onderhandelingen met de PVV.
Zo'n brief kan altijd uitlekken,terwijl
de onderhandelingen vertrouwelijk horen
te zijn,aldus Opstelten.

Klink schreef dat hij niets meer zag in
de samenwerking van het CDA met de PVV
van Geert Wilders.Hij beschreef hoe
Wilders aan de onderhandelingstafel zei
dat hij het regeerakkoord anders zou
gaan uitleggen dan de VVD en het CDA.

De brief van Klink veroorzaakte een
crisis in de CDA-fractie.Toen de brief
uitlekte,waren de PVV en VVD woedend.

Vorige topics:

Informatiepoging VVD/PVV/CDA mislukt
Informatiepoging VVD/PVV/CDA mislukt - deel 2.
Informatiepoging VVD/PVV/CDA mislukt - deel 3.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_86062461
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:46 schreef Toad het volgende:

[..]

Dat is zo. :)

Alhoewel ik persoonlijk erg voor transparantie en openheid ben.
Ben wel benieuwd wat nou dat staatsrechtelijke bezwaar is. Volgens mij is die geheimhouding er alleen voor de ministerraad.
  zaterdag 4 september 2010 @ 15:53:15 #3
104871 remlof
Europees federalist
pi_86062493
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:50 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd wat nou dat staatsrechtelijke bezwaar is. Volgens mij is die geheimhouding er alleen voor de ministerraad.
En gesprekken met de koningin, toch?
pi_86062541
En de Commissie Stiekem
PWBF
pi_86062550
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:53 schreef remlof het volgende:

[..]

En gesprekken met de koningin, toch?
Ja, dat denk ik ook. Maar dit was toch gewoon aan de onderhandelingstafel. 3 partijen onderhandelen ergens over, daar is het staatsrecht natuurlijk niet voor bedoeld lijkt mij. :P Waar is Pool? ;)
pi_86062780
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:55 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik ook. Maar dit was toch gewoon aan de onderhandelingstafel. 3 partijen onderhandelen ergens over, daar is het staatsrecht natuurlijk niet voor bedoeld lijkt mij. :P Waar is Pool? ;)
Volgens mij heeft het staatsrecht er ook niets mee te maken.
Niettemin is het natuurlijk niet fatsoenlijk om te lekken over de onderhandelingen.
pi_86062846
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:04 schreef Wombcat het volgende:
Volgens mij heeft het staatsrecht er ook niets mee te maken.
Opstelten zei dat de brief in ging tegen "alle mores van het staatsrecht". Dus vandaar dat ik mij dat afvraag. Ik vind staatsrecht altijd best interessant. Iemand als Donner kan daar enorm interessant over vertellen.
pi_86062944
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:07 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Opstelten zei dat de brief in ging tegen "alle mores van het staatsrecht". Dus vandaar dat ik mij dat afvraag. Ik vind staatsrecht altijd best interessant. Iemand als Donner kan daar enorm interessant over vertellen.
Donner wel, Opstelten is daar een veel te groot leeghoofd voor. Dan heeft hij over de 'mores' van het staatsrecht en komt er meteen een gewichtig armgebaar bij omdat hij ook een latijns woordje kent, uiteraard geduldig en met basstem uitgesproken, zodat het wat lijkt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 4 september 2010 @ 16:11:54 #9
104871 remlof
Europees federalist
pi_86062973
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:55 schreef Nielsch het volgende:
En de Commissie Stiekem
Bestaat die nog? Dat was toch tegen het Rode Gevaar uit het oosten?
  zaterdag 4 september 2010 @ 16:14:23 #10
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_86063029
quote:
Allemaal goed en wel maar uiteindelijk is het Wilders die wegloopt, en die heeft van af het begin af aan nou ook niet zo'n welwillende indruk gemaakt in de formatie met zijn uitlatingen en geschreeuw...
Hmmmmm was het niet Wilders die Verhagen ettelijke keren opriep om mee te praten?

Nou ja, volgens mij is het ook de schuld van Wilders dat paars+ niet doorging en het middenkabinet er niet komt. Hij had gewoon geen eigen partij op moeten richten en op die onderbuikgevoelens van die tokkies moeten zinspelen.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
pi_86063179
Opstelten zei toch ook dat het om een ongeschreven regel ging en dat hij verder ook niet veel af weet van het staatsrecht?

Toch wel grappig hoor. Opstelten zei het nog: ik heb een paar dagen geleden al gezegd dat Klink die brief niet had moeten schrijven. Oud nieuws dus. Wat zijn de koppen op dit moment van de verschillende nieuwssites?

Ook mooi dit:

quote:
Een meerderheid van de mensen die reageren op het NOS weblog 'Geen rechtse coalitie. Wat nu?' wil nieuwe verkiezingen nu weer een formatiepoging is mislukt.
http://nos.nl/artikel/182(...)we-verkiezingen.html
pi_86063279
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:11 schreef remlof het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/w(...)_veiligheidsdiensten

http://www.nu.nl/algemeen(...)mmissie-stiekem.html
PWBF
pi_86063325
quote:
Rutte: "Rechts Nederland zou z'n vingers aflikken bij wat er allemaal al op papier stond."
Control & Surveillance op elke hoek.

Nu kijken of hij het lef heeft om zich met links proberen te scharen.
  zaterdag 4 september 2010 @ 16:27:20 #14
104871 remlof
Europees federalist
pi_86063330
quote:
Ow fijn dat de partijleider van de partij die de grootste bedreiging voor de staat vormt er ook bij zit :')

En nee, dan heb ik het niet over Roemer.
pi_86063360
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:11 schreef remlof het volgende:

[..]

nooit verdwenen

http://nl.wikipedia.org/w(...)_veiligheidsdiensten
pi_86063366
quote:
Wat een onzin staat daarin zeg.
quote:
Zo snel mogelijk nieuwe verkiezingen", schrijft Jack Oosthuizen. "Ik denk dat nieuwe verkiezingen veel meer helderheid geven over de politieke verhoudingen, zoals dat door de inwoners van Nederland wordt gewenst."
Ja, vast :') De peilingen geven geen grote structurele verschuiving aan. PVV, D66 en GL winnen wat, PvdA en CDA verliezen wat, maar de totale verhoudingen blijven ongeveer gelijk.
quote:
Max sluit zich hier bij aan en schrijft "waarom stemmen we niet gewoon opnieuw? Ik weet bijna zeker dat als we opnieuw stemmen, niemand meer zo strategisch zal stemmen als afgelopen keer en we nu veel duidelijkere resultaten zullen zien."
Tuurlijk. Er komt dan geen race voor het premierschap :')
pi_86063690
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:14 schreef sunny16947 het volgende:

[..]

Hmmmmm was het niet Wilders die Verhagen ettelijke keren opriep om mee te praten?

En was het niet Wilders die steeds geen begrip op kon brengen voor hoe gevoelig dat binnen het CDA lag en dat het met een omweg moest?

Kijk, als Gekke Gertje echt zo graag wilde regeren had hij wel ingestemd. Rutte wilde wel met hem alleen om tafel en dan later zien of het CDA erbij kon, Rutte heeft WIlders letterlijk 10 keer gevraagd dat te doen. Maar Geertje moet alles precies zo hebben als Geertje het wil, anders gaat ie huilen ;(
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_86064429
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En was het niet Wilders die steeds geen begrip op kon brengen voor hoe gevoelig dat binnen het CDA lag en dat het met een omweg moest?

Kijk, als Gekke Gertje echt zo graag wilde regeren had hij wel ingestemd. Rutte wilde wel met hem alleen om tafel en dan later zien of het CDA erbij kon, Rutte heeft WIlders letterlijk 10 keer gevraagd dat te doen. Maar Geertje moet alles precies zo hebben als Geertje het wil, anders gaat ie huilen ;(
laat maar weer eens zien he, wilders moet alles kunnen zeggen, en altijd. doen een paar CDAers dat, dan wil wilders dat ze officieel afstand daarvan doen of anders geheel ondemocratisch hun zetels opgeven... hilarisch..
pi_86064514
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 17:13 schreef okiokinl het volgende:

[..]

laat maar weer eens zien he, wilders moet alles kunnen zeggen, en altijd. doen een paar CDAers dat, dan wil wilders dat ze officieel afstand daarvan doen of anders geheel ondemocratisch hun zetels opgeven... hilarisch..
Het was ook mooi hoe Roemer het zei: "Als collega Cohen mij zo'n aanbod deed ging ik nú met hem mee.". Kijk, dán wil je regeren, maar Geert moet blijkbaar overal zijn zin in hebben.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_86064637
die Roemer wordt nog een grote.

niet mijn partij maar toch ... de SP gaat het goed doen volgende verkiezingen
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 september 2010 @ 17:25:18 #21
862 Arcee
Look closer
pi_86064735
quote:
Koningin begint maandag gesprekken

` Koningin Beatrix begint na het
mislukken van de formatie maandag met
een nieuwe consultatieronde.Ze zal in
de ochtend spreken met haar adviseurs
Herman Tjeenk Willink,vice-president
van de Raad van State,Gerdi Verbeet,
voorzitter van de Tweede Kamer en René
van der Linden,Eerste Kamer-voorzitter.

Later op de dag zal ze spreken met de
fractievoorzitters Rutte (VVD),Cohen
(PvdA),Wilders (PVV) en Verhagen (CDA).

Dinsdag gaan de andere fractieleiders
naar de koningin om hun voorkeuren
kenbaar te maken.Rutte heeft al gezegd
dat hij de koningin zal adviseren dat
hij een concept-regeerakkoord schrijft.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 4 september 2010 @ 17:35:20 #22
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_86065016
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 17:21 schreef Klaudias het volgende:
die Roemer wordt nog een grote.

niet mijn partij maar toch ... de SP gaat het goed doen volgende verkiezingen
Ja, die lijkt steeds beter in zijn rol te komen. Hij doet het best goed voor de SP, volgens mij.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_86065045
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 17:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het was ook mooi hoe Roemer het zei: "Als collega Cohen mij zo'n aanbod deed ging ik nú met hem mee.". Kijk, dán wil je regeren, maar Geert moet blijkbaar overal zijn zin in hebben.
Roemer wil idd regeren, het maakt hem geen zak uit met wie _O-
pi_86065069
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 17:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Roemer wil idd regeren, het maakt hem geen zak uit met wie _O-
Volgens mij had hij toch een uitgesproken voorkeur hoor...

Maar hij wil regeren, Wilders blijkbaar niet.
pi_86065124
quote:
:r :r :r :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')