Ben wel benieuwd wat nou dat staatsrechtelijke bezwaar is. Volgens mij is die geheimhouding er alleen voor de ministerraad.quote:Op zaterdag 4 september 2010 15:46 schreef Toad het volgende:
[..]
Dat is zo.
Alhoewel ik persoonlijk erg voor transparantie en openheid ben.
En gesprekken met de koningin, toch?quote:Op zaterdag 4 september 2010 15:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wat nou dat staatsrechtelijke bezwaar is. Volgens mij is die geheimhouding er alleen voor de ministerraad.
Ja, dat denk ik ook. Maar dit was toch gewoon aan de onderhandelingstafel. 3 partijen onderhandelen ergens over, daar is het staatsrecht natuurlijk niet voor bedoeld lijkt mij.quote:Op zaterdag 4 september 2010 15:53 schreef remlof het volgende:
[..]
En gesprekken met de koningin, toch?
Volgens mij heeft het staatsrecht er ook niets mee te maken.quote:Op zaterdag 4 september 2010 15:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook. Maar dit was toch gewoon aan de onderhandelingstafel. 3 partijen onderhandelen ergens over, daar is het staatsrecht natuurlijk niet voor bedoeld lijkt mij.Waar is Pool?
![]()
Opstelten zei dat de brief in ging tegen "alle mores van het staatsrecht". Dus vandaar dat ik mij dat afvraag. Ik vind staatsrecht altijd best interessant. Iemand als Donner kan daar enorm interessant over vertellen.quote:Op zaterdag 4 september 2010 16:04 schreef Wombcat het volgende:
Volgens mij heeft het staatsrecht er ook niets mee te maken.
Donner wel, Opstelten is daar een veel te groot leeghoofd voor. Dan heeft hij over de 'mores' van het staatsrecht en komt er meteen een gewichtig armgebaar bij omdat hij ook een latijns woordje kent, uiteraard geduldig en met basstem uitgesproken, zodat het wat lijkt.quote:Op zaterdag 4 september 2010 16:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Opstelten zei dat de brief in ging tegen "alle mores van het staatsrecht". Dus vandaar dat ik mij dat afvraag. Ik vind staatsrecht altijd best interessant. Iemand als Donner kan daar enorm interessant over vertellen.
Hmmmmm was het niet Wilders die Verhagen ettelijke keren opriep om mee te praten?quote:Allemaal goed en wel maar uiteindelijk is het Wilders die wegloopt, en die heeft van af het begin af aan nou ook niet zo'n welwillende indruk gemaakt in de formatie met zijn uitlatingen en geschreeuw...
http://nos.nl/artikel/182(...)we-verkiezingen.htmlquote:Een meerderheid van de mensen die reageren op het NOS weblog 'Geen rechtse coalitie. Wat nu?' wil nieuwe verkiezingen nu weer een formatiepoging is mislukt.
http://nl.wikipedia.org/w(...)_veiligheidsdienstenquote:Op zaterdag 4 september 2010 16:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Bestaat die nog? Dat was toch tegen het Rode Gevaar uit het oosten?
Control & Surveillance op elke hoek.quote:Rutte: "Rechts Nederland zou z'n vingers aflikken bij wat er allemaal al op papier stond."
Ow fijn dat de partijleider van de partij die de grootste bedreiging voor de staat vormt er ook bij zitquote:Op zaterdag 4 september 2010 16:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/w(...)_veiligheidsdiensten
http://www.nu.nl/algemeen(...)mmissie-stiekem.html
nooit verdwenenquote:Op zaterdag 4 september 2010 16:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Bestaat die nog? Dat was toch tegen het Rode Gevaar uit het oosten?
Wat een onzin staat daarin zeg.quote:Op zaterdag 4 september 2010 16:20 schreef Toad het volgende:
Ook mooi dit:
[..]
http://nos.nl/artikel/182(...)we-verkiezingen.html
Ja, vastquote:Zo snel mogelijk nieuwe verkiezingen", schrijft Jack Oosthuizen. "Ik denk dat nieuwe verkiezingen veel meer helderheid geven over de politieke verhoudingen, zoals dat door de inwoners van Nederland wordt gewenst."
Tuurlijk. Er komt dan geen race voor het premierschapquote:Max sluit zich hier bij aan en schrijft "waarom stemmen we niet gewoon opnieuw? Ik weet bijna zeker dat als we opnieuw stemmen, niemand meer zo strategisch zal stemmen als afgelopen keer en we nu veel duidelijkere resultaten zullen zien."
En was het niet Wilders die steeds geen begrip op kon brengen voor hoe gevoelig dat binnen het CDA lag en dat het met een omweg moest?quote:Op zaterdag 4 september 2010 16:14 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Hmmmmm was het niet Wilders die Verhagen ettelijke keren opriep om mee te praten?
laat maar weer eens zien he, wilders moet alles kunnen zeggen, en altijd. doen een paar CDAers dat, dan wil wilders dat ze officieel afstand daarvan doen of anders geheel ondemocratisch hun zetels opgeven... hilarisch..quote:Op zaterdag 4 september 2010 16:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En was het niet Wilders die steeds geen begrip op kon brengen voor hoe gevoelig dat binnen het CDA lag en dat het met een omweg moest?
Kijk, als Gekke Gertje echt zo graag wilde regeren had hij wel ingestemd. Rutte wilde wel met hem alleen om tafel en dan later zien of het CDA erbij kon, Rutte heeft WIlders letterlijk 10 keer gevraagd dat te doen. Maar Geertje moet alles precies zo hebben als Geertje het wil, anders gaat ie huilen
Het was ook mooi hoe Roemer het zei: "Als collega Cohen mij zo'n aanbod deed ging ik nú met hem mee.". Kijk, dán wil je regeren, maar Geert moet blijkbaar overal zijn zin in hebben.quote:Op zaterdag 4 september 2010 17:13 schreef okiokinl het volgende:
[..]
laat maar weer eens zien he, wilders moet alles kunnen zeggen, en altijd. doen een paar CDAers dat, dan wil wilders dat ze officieel afstand daarvan doen of anders geheel ondemocratisch hun zetels opgeven... hilarisch..
quote:Koningin begint maandag gesprekken
` Koningin Beatrix begint na het
mislukken van de formatie maandag met
een nieuwe consultatieronde.Ze zal in
de ochtend spreken met haar adviseurs
Herman Tjeenk Willink,vice-president
van de Raad van State,Gerdi Verbeet,
voorzitter van de Tweede Kamer en René
van der Linden,Eerste Kamer-voorzitter.
Later op de dag zal ze spreken met de
fractievoorzitters Rutte (VVD),Cohen
(PvdA),Wilders (PVV) en Verhagen (CDA).
Dinsdag gaan de andere fractieleiders
naar de koningin om hun voorkeuren
kenbaar te maken.Rutte heeft al gezegd
dat hij de koningin zal adviseren dat
hij een concept-regeerakkoord schrijft.
Ja, die lijkt steeds beter in zijn rol te komen. Hij doet het best goed voor de SP, volgens mij.quote:Op zaterdag 4 september 2010 17:21 schreef Klaudias het volgende:
die Roemer wordt nog een grote.
niet mijn partij maar toch ... de SP gaat het goed doen volgende verkiezingen
Roemer wil idd regeren, het maakt hem geen zak uit met wiequote:Op zaterdag 4 september 2010 17:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het was ook mooi hoe Roemer het zei: "Als collega Cohen mij zo'n aanbod deed ging ik nú met hem mee.". Kijk, dán wil je regeren, maar Geert moet blijkbaar overal zijn zin in hebben.
Volgens mij had hij toch een uitgesproken voorkeur hoor...quote:Op zaterdag 4 september 2010 17:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Roemer wil idd regeren, het maakt hem geen zak uit met wie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |