quote:Bij ons -golfer en ik- is het na ons samenwonen van 6 jaar geleden een samensmelting van 2 levens.
Met hier en daar wat anders of wat 'nieuws' wat ook zomaar van marktplaats kan komen. We voelen ons hier heel erg thuis, goeie sfeer en lekker zen. Dát moet je zien te bereiken op je thuisplek. En hoe het er dan ook uitziet is zéér persoonlijk
Binnenkort zal ik even een fotorondje maken in ons huis.
quote:Bij ons -golfer en ik- is het na ons samenwonen van 6 jaar geleden een samensmelting van 2 levens.
Met hier en daar wat anders of wat 'nieuws' wat ook zomaar van marktplaats kan komen. We voelen ons hier heel erg thuis, goeie sfeer en lekker zen. Dát moet je zien te bereiken op je thuisplek. En hoe het er dan ook uitziet is zéér persoonlijk
Het is wat behelpen met z'n tweetjes en de kat, maar het gaat net.quote:
Kijk, jullie inrichting vind ik nou gewoon een echt huis. Organisch gevormd, niet bedacht.quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:44 schreef Bluezz het volgende:
Ik zei al : een samensmelting van 2 lange hectische levens van 50'ers dus niet al te nieuw spul
En van sommige meubels/spullen tijdens de verhuizing konden óf golfer óf ik geen afscheid nemen, dus compromissen dan maar![]()
Ik hou natuurlijk van de kleur muur in je keukenquote:Op vrijdag 3 september 2010 20:18 schreef Bluezz het volgende:
Net even rondje huis gedaan (behalve boven, dat komt later wel)
Let niet op de kwaliteit vd foto's, het gaat om de indruk![]()
Het is een drive in woning :
Voorkant :
[ afbeelding ]
Halletje :
[ afbeelding ]
Links in het halletje de deur naar de garage die in de winter opgeruimd wordt zodat de auto naar binnen kan....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan de gang naar de tuinkamer :
[ afbeelding ]
Tuinkamer links :
[ afbeelding ]
en rechts :
[ afbeelding ]
Naar de tuin :
[ afbeelding ]
En de achterkant van de woning :
[ afbeelding ]
Al het parket op de vloer, behalve het laminaat van de woonkamer, lag er al in en was in goeie conditie, dus hebben we het lekker laten liggen... tis niet helemaal onze smaak trouwens
Dan lopen we naar boven :
[ afbeelding ]
Naar de woonkamer vanuit verschillende kanten een foto :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aan de woonkamer grenst een balkon waar je op de tuin kijkt :
[ afbeelding ]
En de keuken :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
quote:Op zaterdag 4 september 2010 11:59 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wat een FANTASTISCH kleed onder jullie tafel! Hoe ben je daar aan gekomen??
Staat bij de foto hoorquote:Het kleed op de grond hebben we in Turkije op een vakantie ons aan laten smeren gekocht, het is "de uil en de vrouw" van Mirõ.
Vóór buiten is ook idd niet mooi,, achter vind ik wel meevallenquote:Op zaterdag 4 september 2010 10:35 schreef sigme het volgende:
Kijk, jullie inrichting vind ik nou gewoon een echt huis. Organisch gevormd, niet bedacht.
Ik vind het parket wel mooi, maar ik heb een rare smaak. En ik vind jullie huis aan de buitenkant echt heel lelijk; gelukkig woon je erin. Wel fijn, met tuin & balkon, lijkt me. Beetje gunstig gelegen?
Hehe, zie het nu ook..sorry. Maar wat een geweldig kleed!quote:
Die salontafel en bank zijn fantastisch! Misschien heb ik het even gemist, maar waar komen die vandaan, als ik mag vragen?quote:Op donderdag 2 september 2010 22:13 schreef Ang3l het volgende:
De salontafel:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar hebben we een knopje voorquote:
Belangrijk inderdaad!quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:32 schreef Bluezz het volgende:
Ik mis een warm kleed in de zithoek rijst
Heej, thanks!quote:Op zaterdag 4 september 2010 23:49 schreef sjaakspark het volgende:
Ik vind het er leuk uitzien Rijsttafel, alleen jammer van dat houten rek. Hout zie je verder nergens, hij zou beter passen als hij dezelfde kleur heeft als de rest van je meubels
Zit je met een verrekijker op de bank als je tv aan t kijken bent?quote:Op zaterdag 4 september 2010 16:31 schreef rijsttafel het volgende:
Grappig topic.
M'n huiskamer. Interieurtips zijn altijd welkom!
De keuken is te klein om normaal te fotograferen en de slaapkamer is privé, dus hier moeten jullie het mee doen.![]()
Wat bedoel je hiermee?quote:Op zaterdag 4 september 2010 10:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Kijk, jullie inrichting vind ik nou gewoon een echt huis. Organisch gevormd, niet bedacht.
Ik vind het contrast tussen de best wel nette inrichting en de waterpijp grappig.quote:Op zaterdag 4 september 2010 16:31 schreef rijsttafel het volgende:
Grappig topic.
M'n huiskamer. Interieurtips zijn altijd welkom!
De keuken is te klein om normaal te fotograferen en de slaapkamer is privé, dus hier moeten jullie het mee doen.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die tafel van een deur heb ik zelf gemaakt. Hier lees je hoe ik het heb gedaan.quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:50 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Die salontafel en bank zijn fantastisch! Misschien heb ik het even gemist, maar waar komen die vandaan, als ik mag vragen?
En ik weet even niet meer van wie het is, maar dat huis met die zelfgemaakte tafel (van een deur? dat wilde ik ook eigenlijk!) en die vele schilderijtjes boven de tafel, is fantastisch! Leuke stijl die hele woning! Hou ik van.
En Lottekoekkie, mooie nieuwe inrichting!!!(Heel anders, maar ik vind beide mooi)
Trendhopperquote:Op zaterdag 4 september 2010 20:50 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Die salontafel en bank zijn fantastisch! Misschien heb ik het even gemist, maar waar komen die vandaan, als ik mag vragen?
Echt? Haha... Daar was ik nou nooit opgekomen...quote:
quote:Op zondag 5 september 2010 02:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Zit je met een verrekijker op de bank als je tv aan t kijken bent?
Thanksquote:Op zondag 5 september 2010 10:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het contrast tussen de best wel nette inrichting en de waterpijp grappig.
Een kleed zou je zithoek inderdaad wat knusser maken. En ik zou proberen wat meer rust te krijgen in het hoekje waar je bureau staat, bijvoorbeeld door dingen weg te halen (het tweede tafeltje maakt dat het eruit ziet alsof je hebt moeten proppen) en schapjes op te hangen. Je zou ook je gitaar op kunnen hangen. De plant daar in de hoek zou ik vervangen door iets groens (niet te hoog en groot!) op de eettafel. Ik weet niet of je van planten houdt en er goed voor zorgt, maar ik heb zelf bij de intratuin wel eens grappige cactusplantjes gekocht en er drie bij elkaar in een pot gezet. Dat zag er leuk en kleurrijk uit zonder te veel ruimte in beslag te nemen (en ze behoeven weinig zorg).
quote:Op zondag 5 september 2010 10:34 schreef vamperotica het volgende:
Bluezz...Je huis komt me zoooo bekend voor...
Je zithoek vind ik echt tof.quote:
Ik kijk m'n ogen uit bij van die gestylde inrichtingen, die bedacht en vervolgens gekocht zijn.quote:Op zondag 5 september 2010 10:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee?
Leuk topic!
Wat een bullshit om het te scharen onder geestelijke armoe, serieus! Omdat er over nagedacht is? Wat is daar geestelijke armoe aan?quote:Op zondag 5 september 2010 14:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik kijk m'n ogen uit bij van die gestylde inrichtingen, die bedacht en vervolgens gekocht zijn.
En ik vind het lelijk en getuigen van geestelijke armoe, maar dat is persoonlijke smaak. Zie de discussie in de laatste 100 posts van het vorige topic. Daar ook plaatjes van mijn huis.
Voor sommige mensen is "bij elkaar gescharreld" zelfs een gevoel van armoe.quote:Op zondag 5 september 2010 18:01 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Wat een bullshit om het te scharen onder geestelijke armoe, serieus! Omdat er over nagedacht is? Wat is daar geestelijke armoe aan?
Geen ideeeeeee?!quote:
Natuurlijk ben ik kort door de bocht, het gaat over smaak! Dat gekusssiegekroel van oh zo mooi ik zou het zelf nooit zo doen is niet mijn ding. Ik vind mooi wat ik mooi vind, daar vallen ook zaken onder die ik zelf niet heb (ik heb maar twee huizen immers), maar ik vind bedachte inrichtingen niet mooi, en dan zie ik geen reden te doen alsof.quote:Op zondag 5 september 2010 18:26 schreef lezzer het volgende:
[..]
Voor sommige mensen is "bij elkaar gescharreld" zelfs een gevoel van armoe.
Ik persoonlijk ben de krijgertjes etc wel zat, en ik ben blij dat ik nu meubels kan kopen die overduidelijk bij elkaar passen en zo bedoeld zijn met elkaar.
En Sigme, ik snap niet zo goed dat je hier zo kort door de bocht in bent. Ik ben zelf best braaf geweest in reactie naar jouw interieur, maar persoonlijk vind ik het echt een juinsmaak interieur.
Dat mag je helemaal zelf weten natuurlijk, maar ik vind het dan wel ingewikkeld worden als jij zo grof bent over een afgestyled huis.
Ik vind nou net die krampachtig bij elkaar gejutte toestanden zo juk.
Er zijn maar weinig mensen die een écht leuk en gezellig "ik doe lekker wat ik wil" interieur hebben. En dat zijn vaak mensen die al 40 jaar in zo'n huis wonen uit een bepaald (artistiek) milieu.
Gekochte persoonlijkheidquote:Op zondag 5 september 2010 18:01 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Wat een bullshit om het te scharen onder geestelijke armoe, serieus! Omdat er over nagedacht is? Wat is daar geestelijke armoe aan?
Een bedachte inrichting? Elke inrichting is toch bedacht?quote:Op zondag 5 september 2010 19:22 schreef sigme het volgende:
maar ik vind bedachte inrichtingen niet mooi, en dan zie ik geen reden te doen alsof.
Wat ik geestelijke armoe vind is om jezelf niet in te kunnen leven in anderen.quote:Op zondag 5 september 2010 14:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik kijk m'n ogen uit bij van die gestylde inrichtingen, die bedacht en vervolgens gekocht zijn.
En ik vind het lelijk en getuigen van geestelijke armoe, maar dat is persoonlijke smaak. Zie de discussie in de laatste 100 posts van het vorige topic. Daar ook plaatjes van mijn huis.
Sommige huisinrichtingen zijn gevormd uit de aanwezige meubels, erfstukken, krijgertjes etc, in de loop de tijd, en is alleen bedacht waar het moet staan. En dan ontbreekt er soms iets en komt er iets bij, gaat er iets stuk en weg etc. Dat is geen bedacht interieurplaatje.quote:Op zondag 5 september 2010 19:30 schreef lezzer het volgende:
[..]
Een bedachte inrichting? Elke inrichting is toch bedacht?
Kijk mij eens lekker anders zijn dan de meerderheid, zo lekker gek.quote:Op zondag 5 september 2010 19:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Sommige huisinrichtingen zijn gevormd uit de aanwezige meubels, erfstukken, krijgertjes etc, in de loop de tijd, en is alleen bedacht waar het moet staan. En dan ontbreekt er soms iets en komt er iets bij, gaat er iets stuk en weg etc. Dat is geen bedacht interieurplaatje.
Andere interieurs zijn eerst op een plaatje bedacht en daarna uitgevoerd (gekocht).
Wat ik ook echt vréselijk vind zijn symmetrische vensterbankaankledingen. En bijna iedereen heeft het. (Ik word vrolijk van dergelijke vreselijkheid, het is komieke tragiek.)
Waardoor je dus eigenlijk nog niet je eigen ding doet maar alleen datgene doet wat op dat moment niet in de mode is. De anti-stroom volgen is OOK en stroom volgenquote:Op zondag 5 september 2010 19:57 schreef snakelady het volgende:
[..]
Kijk mij eens lekker anders zijn dan de meerderheid, zo lekker gek.
En da's slechter dan een bij elkaar gerommelde persoonlijkheid?quote:
Nee, de manier WAAROP je commentaar geeft bevalt niet.quote:Op zondag 5 september 2010 20:00 schreef sigme het volgende:
Zullen we gewoon weer plaatjes van fokkers afwachten? Ik leverde commentaar daarop, blijkbaar valt dat slecht. Soit. Knip een foto en post het.
Lol.... Dan zal het wel aan mij liggenquote:
Ik heb even een rondje gemaakt door het appartement.quote:Op zondag 5 september 2010 20:00 schreef sigme het volgende:
Zullen we gewoon weer plaatjes van fokkers afwachten? Ik leverde commentaar daarop, blijkbaar valt dat slecht. Soit. Knip een foto en post het.
Noujaaa dat zien wij niet eens! Ik vind het er heel mooi en af uitzien! Leuk die kleuren op de muren. Vond het donkere boven de witte tegels op de wc ook heel mooi! Misschien ook wel iets voor bij mij...quote:Op zondag 5 september 2010 21:33 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is Azuurst van Flexa! Ik ben dol op de kleur, maar mijn vriend vond hem te donker. Ik mocht dus alleen het toilet ermee verven. Achteraf ben ik daar niet zo blij mee, want de kleur is niet zo heel mooi bij gelig kunstlicht; er hoort daglicht op te vallen.
Wat mij opvalt aan de foto's is alles wat er nog moet gebeuren. In het toilet staan de tegeltjes die we in Portugal kochten en die ik nog eens ergens op wilde lijmen om op te kunnen hangen. We hebben nog steeds niet durven boren in het toilet. Ik zou zo graag op een plek in het huis een soort fotowand maken (had ik in de vorige woning ook, waslijntjes met knijpertjes zodat ik de foto's kon rouleren), maar ik heb nog steeds niet besloten waar dat dan moet. De slaapkamermuur is heel kaal, maar we hebben niets om op te hangen dat mooi bij die kleur past. De kinderkamer moet nog aangekleed worden. De kast in de werkkamer heb ik nog stééds niet opgeruimd. En ik zal blij zijn als die box weg kan, maar dat gaat nog wel een tijdje duren. En ik wil nog een mooie sprei voor op bed.
Is het altijd zo enorm opgeruimd?quote:Op zondag 5 september 2010 21:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb even een rondje gemaakt door het appartement.![]()
Voordeur:
[ afbeelding ]
De gang, met de voordeur aan de linkerkant:
[ afbeelding ]
Eerste deur links, het toilet:
[ afbeelding ]
Tweede deur links is de berging, die sla ik maar even over. De eerste deur achterin is onze slaapkamer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aan de kamer ernaast, de kinderkamer en tevens de grootste slaapkamer, wordt nog gewerkt. Een kleine impressie bij daglicht:
[ afbeelding ]
De gang, met de kinderkamer en onze slaapkamer in de rug:
[ afbeelding ]
Links zit de badkamer:
[ afbeelding ]
En helemaal achterin, naast de voordeur, de werkkamer:
[ afbeelding ]
Mijn werkplek bij daglicht (zijn werkplek laat ik maar achterwege):
[ afbeelding ]
En naast de werkkamer, recht tegenover de voordeur, zit de woonkamer met open keuken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het balkon heb ik niet op de foto gezet (loopt langs de woonkamer en de werkkamer). Ik wil nog zoveel kleine dingen doen in huis, en dat terwijl we er toch alweer 1,5 jaar wonen.
Hey dat wijnrek heb ik ookquote:
schilderij is een stukje stof van Ikea over een prikbord gespannenquote:Op maandag 6 september 2010 00:03 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Claudia, wat een netjes huis inderdaad. Wat voor soort stoel is dat in je slaapkamer? Zit er een asbak ingebouwd oid?
Erg gaaf kleurgebruik in je huis. Dara hou ik wel van.
Huuphuup: Het is raar, maar ik ben verliefd op je lamp in je wc... weet je of ie nog te koop is en waar? Wat me verder opvalt: Wat een gaaf schilderij in de babykamer! En zijn dat paddenstoelen handgreepjes?En de ingebouwde boekenkastjes op de kinderkamers zijn een goed idee.
Wel jammer van die houten plafonds boven, bij mijn ouders hadden we ook van die donkere schrootjes en het leek altijd donker. Nu zit er een wit plafond in en mijn oude kinderkamer werd opeens zoveel lichter. Maar als ik het zo lees, heb je voorlopig andere prioriteiten![]()
quote:Op maandag 6 september 2010 00:11 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
ikea stof? OMG, ik moet weer eens daar kijken.
*want, need, NEED!*
Die heb ik allemaal nódig hoor!quote:Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef Bluezz het volgende:
Heel leuk huis Huup Huup! Lekker sfeertje en ik vind je keukenzw/wit erg leuk !!!
Nu de buitenkant nog
Oh en bij jou zie ik ook wat ik bij zoveel vrienden/familie in hun huizen zie in de badkamer :
Die enOrme voorraad shampoo, bodyl. badschuim e.d. zeep flessen
Ik heb uiteindelijk, toen ik een nieuwe keuken kreeg, de oude keukenkastjes in de badkamer gehangen, ook dus omdat die dicht konden en je dan de enorme zooi an flessen en tubes niet zagquote:Op maandag 6 september 2010 00:35 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Die heb ik allemaal nódig hoor!![]()
![]()
ik zei het laatst nog tegen iemand, eigenlijk wil ik een dichte kast want het oogt gelijk zo rommelig.
Die noemen we onze "superbest friends".quote:Op zondag 5 september 2010 22:15 schreef huuphuup het volgende:
Diepe kleuren inderdaad, mooi maar toch rustig. Ik vind je kastje met verschillende religieuze beelden geweldig![]()
Daar moest ik ook erg om lachen.quote:Op zondag 5 september 2010 22:43 schreef huuphuup het volgende:
oh en Bluezz, ik moest ontzettend lachen om je vloerkleed-met-haarverf-vlekken![]()
De stoel is ontzettend fijn! Ik heb alleen geen flauw idee wat voor stoel het is. We zagen hem bij toeval in het magazijn van Decennia Design en het was het enige exemplaar dat ze hadden. We hebben hem meteen meegenomen.quote:Op zondag 5 september 2010 22:29 schreef R2R het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een gave stoel. Ik vind de kleurencombinatie ontzettend lelijk maar de stoel zelf is gaaf. Lijkt me ook erg fijn zitten.
Wat is het en waar haal je het?
Het is een jaren '50 stoel die vroeger in een hotel stond. Er zit inderdaad een asbak in, goed gezien! We roken er niet in, hoor.quote:Op maandag 6 september 2010 00:03 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Claudia, wat een netjes huis inderdaad. Wat voor soort stoel is dat in je slaapkamer? Zit er een asbak ingebouwd oid?
Ja, het is bijna altijd zo opgeruimd (behalve als ons zoontje aan het spelen is). Ik heb alleen de werkplek van mijn vriend strategisch weggelaten.quote:Op zondag 5 september 2010 23:33 schreef Ang3l het volgende:
Is het altijd zo enorm opgeruimd?
Er ligt echt niets op de grond of een tafel of zo
Dat viel me meteen op.
Mijn slaapkamer is ook Azuurst.. gave kleur hequote:Op zondag 5 september 2010 21:33 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is Azuurst van Flexa! Ik ben dol op de kleur,
Foto!quote:Op maandag 6 september 2010 09:03 schreef wendy79 het volgende:
[..]
Mijn slaapkamer is ook Azuurst.. gave kleur he
Wij zijn heul niet zo kritisch hoor, post awayquote:Op maandag 6 september 2010 08:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
Leuk topic om een voorstelling te kunnen maken hoe fokkers wonen.
Maar als ik de foto's aanschouw zal ik foto's van onze woning zowel van buiten als binnen maar niet posten.
Geen probleem met kritiek alleen wil ik geen stempel van opschepper opgeplakt krijgen.quote:Op maandag 6 september 2010 09:29 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Wij zijn heul niet zo kritisch hoor, post away
binnenkortquote:
oh ik ben gek op grote mooie huizen met mooie inrichting.. dus please laat maar zien hoor... ik gun het iedereen van harte.. er zal wel hard voor gewerkt zijnquote:Op maandag 6 september 2010 10:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Geen probleem met kritiek alleen wil ik geen stempel van opschepper opgeplakt krijgen.
m-maar lees ik nou in je fobo dat je in Hongarije woont? Dan wil ik het júist zien!!quote:Op maandag 6 september 2010 10:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Geen probleem met kritiek alleen wil ik geen stempel van opschepper opgeplakt krijgen.
ja... later als ik groot benquote:Op maandag 6 september 2010 01:53 schreef Bluezz het volgende:
Lief huisje huup, en de baby is gorgeous
Ik had ook nooit veel privacy toen ik nog in Utreg woonde, boven op elkaar dus, en hier in Bdaal heb ik dat wel. Heerlijk
Dus mss ooit gaat dat jou ook nog lukken
We hebben toch ook de picture-perfect interieurs nodig waar wij onze inrichting met een kleiner budget naar proberen te modelleren?quote:Op maandag 6 september 2010 10:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Jaaa, dat is echt een SC-interieur! Ik had alleen meer kleuraccenten verwacht.quote:Op maandag 6 september 2010 11:03 schreef SacreCoeur het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
oh en m'n douchegordijn
[ afbeelding ]
Je hebt daar ook speciale verf voor, hè? Ik geloof dat je bijvoorbeeld een laag magnetenverf erop kunt doen er daar overheen een laag schoolbordverf. Maar ik heb dat nog nooit zelf gedaan.quote:Op maandag 6 september 2010 11:14 schreef huuphuup het volgende:
Leuk SC! Strak maar wel mooi. Is je ene keukenkastje nou ook met magneten of heb je die recepten er gewoon opgeplakt met plakband ofzo? Wel een goed idee, ik kom altijd ruimte tekort op mn aanrecht als k van een recept kook, geen plek voor een kookboekstandaard.
Grappig dat je behang over in meer of mindere mate terugkomtquote:Op maandag 6 september 2010 10:54 schreef SacreCoeur het volgende:
Oh leuk topic!
Ik ga ook mee doen, niet dat m'n huis zo speciaal is maar toch
Foto's zijn wel iets licht, 't is zonnig buiten.
Ja zoiets had ik wel eens ergens gelezen maar ik vraag me altijd af hoe goed dat werkt (die magneetverf dan, schoolbord geloof ik wel). Maar SC heeft het vastgeplaktquote:Op maandag 6 september 2010 11:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je hebt daar ook speciale verf voor, hè? Ik geloof dat je bijvoorbeeld een laag magnetenverf erop kunt doen er daar overheen een laag schoolbordverf. Maar ik heb dat nog nooit zelf gedaan.
Je bent wel eens bij mij naar de wc gegaan toch? Wij hebben onze wc-deur geverfd met magneetverf en nu zit er koelkastpoëzie op.quote:Op maandag 6 september 2010 12:51 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ja zoiets had ik wel eens ergens gelezen maar ik vraag me altijd af hoe goed dat werkt (die magneetverf dan, schoolbord geloof ik wel). Maar SC heeft het vastgeplaktdat kan natuurlijk ook
Whehe, nah, die kan op een tegeltje!quote:Op maandag 6 september 2010 13:32 schreef Lottekoekkie het volgende:
mensen posten hier niet hun huis maar hun thuis.
Misschien omdat je dan met een slaperig hoofd wel eens verward zou kunnen raken en op de bank zou plassen?quote:Op maandag 6 september 2010 13:38 schreef innepin het volgende:
Ik zou echt nóóit hetzelfde behang in de wc en woonkamer doen, en ik kan helemaal niet bedenken waarom niet eigenlijk
Joh, wat een humor.quote:Op maandag 6 september 2010 13:41 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Misschien omdat je dan met een slaperig hoofd wel eens verward zou kunnen raken en op de bank zou plassen?
Maar het is gewoon een Billy!quote:Op maandag 6 september 2010 13:38 schreef innepin het volgende:
Claudia ik ben verliefd op je boekenkast en je stoel![]()
Ik bedoel dan ook dat ik verliefd ben op het plaatje van zo'n enorm goed gevulde boekenkast. Ik krijg zelf maar amper twee Billys gevuld. Zo'n hele muur vol boeken vind ik geweldigquote:
tis goed en tis niet waar !quote:Op maandag 6 september 2010 14:33 schreef Lottekoekkie het volgende:
ps, dat laatste was gemeen en niet zo bedoeld maar je hebt me wel even geraakt en doen schrikken.
Zit ook niet bepaald voor mijn lol thuis hoor, je bent niet de enige.
Toch wens ik je oprecht sterkte toe.
quote:Op maandag 6 september 2010 10:07 schreef wendy79 het volgende:
[..]
oh ik ben gek op grote mooie huizen met mooie inrichting.. dus please laat maar zien hoor... ik gun het iedereen van harte.. er zal wel hard voor gewerkt zijn
Nou vooruit dan. Echt recent zijn ze niet meer maar dan heb je een idee.quote:Op maandag 6 september 2010 11:14 schreef huuphuup het volgende:
m-maar lees ik nou in je fobo dat je in Hongarije woont? Dan wil ik het júist zien!!![]()
pretty please?
[..]
M'n vriend is helemaal niet blij met de wc eigenlijk xD!quote:Op maandag 6 september 2010 12:35 schreef Bluezz het volgende:
Grappige details Sacre!
Vooral je wc is geweldig
Ik heb een oranje telefoon hé!quote:Op maandag 6 september 2010 11:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jaaa, dat is echt een SC-interieur! Ik had alleen meer kleuraccenten verwacht.
Dat Zara-tasje dat je verwelkomt als je binnenstapt!
Ja ik zag 'tquote:Op maandag 6 september 2010 16:34 schreef Ang3l het volgende:
Oeh op deze foto lijkt het behang wel heel druk! (of dat komt door het verkleinen van de foto)
Briljant telefoon kleurdetail trouwens
Die hokker he.. hocker... dat ding waar dat dienblad opstaat.... die heb ik dus ook 1 gekocht. Maar die gebruik jij dus als soort salontafel? Is da hendig?
Daar had ik ook niet om gevraagd maar de weergoden zijn weleens wat eigenwijs.quote:Op maandag 6 september 2010 15:55 schreef huuphuup het volgende:
Wauw!!
Je tuin![]()
en sneeuwmaar dat hoort niet bij je huis verder
![]()
Thx.quote:tof zeg!
Gelukkig dat smaken verschillen anders werd alles zo eentonig.quote:Op maandag 6 september 2010 15:56 schreef Ang3l het volgende:
Ben niet zo van pastel, maar het huis en vooral de tuin zijn mooi
Ik heb het echt niet over groot gehad hoor. 160 m2 woonoppervlak is voldoende voor ons.quote:Op maandag 6 september 2010 16:22 schreef SacreCoeur het volgende:
Oh maar dat valt toch best mee met onwijs groot?
Of had ik er te veel van verwacht na wat je gezegd had![]()
En erg veel werk, vooral het maaien en onkruidvrij houden.quote:Erg mooie tuin!
Het jasje van een wild zwijn.quote:
Thx.quote:Bijzonder huis hoor!
Nou 'k heb een dochtertje van 3,5 dus & hou niet van smoezelig dus heb gekozen voor donkergrijs gemeleerde stof. Zodat je niet alles er meteen op ziet & je kunt de hoezen eraf halen & stomen. Deze is onwijs zwaar dus wiebelen kan 'ie niet eensquote:Op maandag 6 september 2010 16:40 schreef Ang3l het volgende:
Ok, ik vroeg me dus idd af of dat niet wiebeldeEn ik eet nogal eens aan de salontafel... dus ik dacht "om dat nou op de hocker te doen, is oe meteen smerig en het is stof". Daarom heb ik een halve hocker (langwerpig) gekocht naast een salontafel. Maar heb er dus ook aan zitten denken die als tafel te gebruiken in eerste instantie.
Mijn nieuwe bank (en dus ook hocker) lijkt trouwens erg veel op jouw bank
quote:Op maandag 6 september 2010 17:08 schreef flipsen het volgende:
Zal ik dan ook nog een (buitenlandse) duit in het zakje doen?
Gaaf huis joh!!quote:Op maandag 6 september 2010 15:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
[..]
Nou vooruit dan. Echt recent zijn ze niet meer maar dan heb je een idee.![]()
Deze is nogal veelzeggend. Overgens is het de voorkant.
[ afbeelding ]
Wat vrolijker.
[ afbeelding ]
Vanaf de zijkant naar straatkant.
[ afbeelding ]
Achtertuin vanaf terras met op het eind de schuur.
[ afbeelding ]
Hal naar slaapkamers, badkamer en werkkamer.
[ afbeelding ]
Vanuit de huiskamer kijkend op de ingangdeur garage en de voorhal met garderobe, gasten toilet en voordeur.
[ afbeelding ]
Huiskamer met zicht op de open keuken.
[ afbeelding ]
Huiskamer.
[ afbeelding ]
Onze slaapkamer.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 6 september 2010 17:08 schreef flipsen het volgende:
Zal ik dan ook nog een (buitenlandse) duit in het zakje doen? "Probleem" is dat wij ons huis gemeubileerd moesten huren. De eettafel en stoelen bijvoorbeeld zijn dus niet van ons, net als de bijzettafeltjes in de kamer, het oerlelijke bankje met nog lelijkere kussentjes, de vreselijke gordijnen en de rare zelfgemaakte sofa, wat eigenlijk een stapelbed was
[ afbeelding ]
Van buitenaf, met het autootje dat we heel hard kwijt willen momenteel, rammelbak![]()
[ afbeelding ]
Klein maar zeker fijn. Die rare bult bovenop het dak is het hok waar de watertank staat. Dit als "reserve" als er weer eens storingen zijn in het waternet. Vorig jaar was de tank lek, geen pretje en veel schilderwerk. Gelukkig huren we dit, dus werd het allemaal voor ons gedaan.
[ afbeelding ]
De eethoek, momenteel even omgetoverd in studiehoek omdat mijn vrouw bezig is het met afronden van haar studie.
[ afbeelding ]
De keuken. En ja, ik heb het te druk om de afwas te doen of verder op te ruimen![]()
[ afbeelding ]
De voordeur die gewoon direct in de kamer uitkomt (en Pincho op zijn kleed bij de oude salamander-kachel die je net niet ziet en die nog maar zelden brandt)
[ afbeelding ]
Bella bekijkt het liever vanaf de sofa. Deze tafel hebben we onlangs wel zelf gekocht, we waren er helemaal weg van. Aan weerszijden grote kleppen waardoor je ook nog een flinke opbergruimte hebt. Het schilderij hebben we in Punta Cana gekocht tijdens onze huwelijksreis. Kitsch? Vast wel, maar who cares![]()
[ afbeelding ]
Bankje en de lampen zijn dus niet van ons. De hondjes en de vele lichtinval wel![]()
[ afbeelding ]
Gangetje met links de badkamer (en een kleiner schilderij van dezelfde schilder), rechtdoor mijn "kantoor" (annex rommelhok) en rechts een inbouwkast en onze slaapkamer.
[ afbeelding ]
De badkamer, weinig spectaculairs. De geweldige blauwe accenten heeft mijn vrouw toegevoegdOverigens heeft bijna ieder huis in Argentinie, hoe klein ook, wel ruimte voor een bidet... Maar een bad, dat kon dan weer niet
![]()
[ afbeelding ]
Geloof het of niet, maar hier in deze puinzooi verdien ik mijn boterham met kaas. Ik mag niet meer spammen van Iteejer en Danny, dus ik kan maar beter niet vertellen dat ik een eigen reisorganisatie heb gespecialiseerd in reizen naar Argentinie![]()
[ afbeelding ]
De slaapkamer met onze nieuwste aanwinst, een nieuw bed van 2.00 bij 2.00. Het oude was 1.60 bij 1.90, dus we raken elkaar af en toe kwijt nu.
[ afbeelding ]
De nachtkastjes die we hadden pasten nu niet meer, dus even provisorisch 2 stoelen gebruikt die net pasten.
Oh ja, al het houtwerk in huis is echt niet zo krom als je zou denken, maar de camera maakt er een prachtige boogvorm van. Zie de fotolijst boven het bed met foto´s van onze bruiloft en huwelijksreis![]()
Maar goed, hoewel het binnen erg leuk is kijken we ook graag naar buiten. Iedere dag even met de hondjes lopen voor dit uitzicht:
[ afbeelding ]
Of een stukje fietsen voor dit uitzicht:
[ afbeelding ]
Het llaollao-hotel (waar mijn vrouw werkt) links, de boot die terugkomt van de excursie naar Puerto Blest in het midden en het Amancay-hotel rechts achter. Wij wonen nog net iets meer naar rechts, in het bosrijke deel dus.
En het was al een rommeltjequote:
Heb je het inclusief meubels overgenomen van de vorige bewoners, of kon je de inboedel van je oma voordelig overnemen?quote:Op maandag 6 september 2010 15:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
[..]
Nou vooruit dan. Echt recent zijn ze niet meer maar dan heb je een idee.![]()
Deze is nogal veelzeggend. Overgens is het de voorkant.
[ afbeelding ]
Wat vrolijker.
[ afbeelding ]
Vanaf de zijkant naar straatkant.
[ afbeelding ]
Achtertuin vanaf terras met op het eind de schuur.
[ afbeelding ]
Hal naar slaapkamers, badkamer en werkkamer.
[ afbeelding ]
Vanuit de huiskamer kijkend op de ingangdeur garage en de voorhal met garderobe, gasten toilet en voordeur.
[ afbeelding ]
Huiskamer met zicht op de open keuken.
[ afbeelding ]
Huiskamer.
[ afbeelding ]
Onze slaapkamer.
[ afbeelding ]
Dat glas boven de deur t/m de nok vind ik heel mooi!quote:Op maandag 6 september 2010 17:08 schreef flipsen het volgende:
Bella bekijkt het liever vanaf de sofa. Deze tafel hebben we onlangs wel zelf gekocht, we waren er helemaal weg van. Aan weerszijden grote kleppen waardoor je ook nog een flinke opbergruimte hebt. Het schilderij hebben we in Punta Cana gekocht tijdens onze huwelijksreis. Kitsch? Vast wel, maar who cares![]()
[ afbeelding ]
Als we het eens gaan schoonmaken ja, maar dat is al 1,5 jaar niet gebeurd. Je komt er ook zo lekker makkelijk bijquote:Op maandag 6 september 2010 18:28 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat glas boven de deur t/m de nok vind ik heel mooi!
Is dat zo'n prachtige vloer uit de VT wonen serie van Novilon? En zo ja, bevalt het? Makkelijk schoon te houden? Geen krassen enzovoorts?quote:Op zondag 5 september 2010 21:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb even een rondje gemaakt door het appartement.![]()
Voordeur:
[ afbeelding ]
De gang, met de voordeur aan de linkerkant:
[ afbeelding ]
Eerste deur links, het toilet:
[ afbeelding ]
Tweede deur links is de berging, die sla ik maar even over. De eerste deur achterin is onze slaapkamer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aan de kamer ernaast, de kinderkamer en tevens de grootste slaapkamer, wordt nog gewerkt. Een kleine impressie bij daglicht:
[ afbeelding ]
De gang, met de kinderkamer en onze slaapkamer in de rug:
[ afbeelding ]
Links zit de badkamer:
[ afbeelding ]
En helemaal achterin, naast de voordeur, de werkkamer:
[ afbeelding ]
Mijn werkplek bij daglicht (zijn werkplek laat ik maar achterwege):
[ afbeelding ]
En naast de werkkamer, recht tegenover de voordeur, zit de woonkamer met open keuken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het balkon heb ik niet op de foto gezet (loopt langs de woonkamer en de werkkamer). Ik wil nog zoveel kleine dingen doen in huis, en dat terwijl we er toch alweer 1,5 jaar wonen.
Ja, dat heb je goed gezien! Ik heb in dit topic uitgebreid mijn mening erover gegeven: Ideale vloer voor kinderen?quote:Op maandag 6 september 2010 19:37 schreef Cyan het volgende:
[..]
Is dat zo'n prachtige vloer uit de VT wonen serie van Novilon? En zo ja, bevalt het? Makkelijk schoon te houden? Geen krassen enzovoorts?
Het schemerlampje op het zwarte tafeltje aan de rechterzijde ziet er (voor zover ik kan zien) leuk uit. Heb je daar wat meer informatie over? Merk of winkel van aanschaf?quote:Op maandag 6 september 2010 20:57 schreef k_man het volgende:
[ afbeelding ]
Blik vanaf de open keuken / eettafel richting bank.De knotsikale beeldbuis is recent kaduuk geraakt en wordt deze week vervangen door een fraaie flatscreen, die komt te staan op het lage matzwarte kastje.
Ja, dat heet Curly Sue en bestaat in minimaal twee uitvoeringen: hangend en staand, zoals bij mij. Ik heb het gekocht bij Loods 5. Ook nooit ergens anders te koop gezien.quote:Op maandag 6 september 2010 21:53 schreef v_ het volgende:
[..]
Het schemerlampje op het zwarte tafeltje aan de rechterzijde ziet er (voor zover ik kan zien) leuk uit. Heb je daar wat meer informatie over? Merk of winkel van aanschaf?
Woonstore heeft ze ook.quote:Op maandag 6 september 2010 22:02 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, dat heet Curly Sue en bestaat in minimaal twee uitvoeringen: hangend en staand, zoals bij mij. Ik heb het gekocht bij Loods 5. Ook nooit ergens anders te koop gezien.
Dankquote:Op maandag 6 september 2010 22:02 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, dat heet Curly Sue en bestaat in minimaal twee uitvoeringen: hangend en staand, zoals bij mij. Ik heb het gekocht bij Loods 5. Ook nooit ergens anders te koop gezien.
*kuchquote:Op maandag 6 september 2010 22:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, het is een echt manneninterieur! Zwarte meubels, hard rood als accentkleur. Maar het is verreweg een van de mooiste manneninterieurs die ik tot nog toe gezien heb. Ze zien er meestal niet zo verzorgd uit!
Ja, graagquote:Op maandag 6 september 2010 23:29 schreef cvboer het volgende:
[..]
*kuchIk zal morgen een paar foto's van mijn interieur maken.
Mooie kleurencombinatie in deze kamerquote:Op zondag 5 september 2010 21:19 schreef Claudia_x het volgende:
[ afbeelding ]
Ikea.quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:37 schreef Skypo het volgende:
[..]
Mooie kleurencombinatie in deze kamer. Mag ik vragen waar die witte plankjes van zijn die tegen de muur hangen?
mooi huis! lekker strakquote:Op maandag 6 september 2010 20:57 schreef k_man het volgende:
Aangezien mij in het verleden ook meer dan eens is gevraagd hoe de hut er eigenlijk uitziet, heb ik ook maar eens wat fotootjes gefabriceerd;
[ afbeelding ]
Blik vanaf de open keuken / eettafel richting bank.De knotsikale beeldbuis is recent kaduuk geraakt en wordt deze week vervangen door een fraaie flatscreen, die komt te staan op het lage matzwarte kastje.
[ afbeelding ]
Iets andere hoek. Helemaal links een stukje dressoir, achter de vitrage het balkon / loggia.
[ afbeelding ]
Andersom. Blik vanaf de bank richting eettafel / keuken. Rechts de deur naar het was-/berg-/ketelhok. De keuken is uitgekozen door de vorige bewoners en niet geheel mijn smaak (edoch niet lelijk genoeg om te vervangen).
[ afbeelding ]
Hoekje van de keuken dat op de vorige foto niet te zien was. Hier zie je beter de lelijke facetrandjes van de frontjes.
[ afbeelding ]
De bank van dichtbij.
[ afbeelding ]
Het matzwarte dresooir. Links zie je het halletje en de voordeur.
[ afbeelding ]
Stukje slaapkamer met ingelijste eigen foto's en onopgemaakt bed.
[ afbeelding ]
De wc. Op het randje van de stortbak een modelletje van m'n vorige (rechts) en huidige (links) auto.
Over het algemeen geldt dat veel muren nog geheel kaal zijn, maar dat zal in de loop der tijd vast gaandeweg veranderen.
Dank je.quote:Op woensdag 8 september 2010 10:57 schreef Mixende_match het volgende:
mooi huis! lekker strak![]()
onwijs mooie lamp trouwens (istie niet vanne artemide oid?)
en ook mooie bank zeg!
Ik zie ze niet.quote:Op maandag 13 september 2010 22:52 schreef Sold het volgende:
Ik zou nog wat foto's maken als m'n huisje wat meer klaar is, dus bij deze, voor de geïnteresseerden![]()
Waar komt dat matzwarte kastje vandaan en wat kost het?quote:Op maandag 6 september 2010 20:57 schreef k_man het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is model Noon van Pastoe. Leverbaar in verschillende maten en vele kleuren, hoewel ik onlangs begrepen heb dat matzwart maar heel kort in de standaard range gezeten heeft en momenteel alleen nog als dure optie te bestellen is. En Pastoe was al niet goedkoop...quote:Op dinsdag 14 september 2010 05:43 schreef mandatory het volgende:
[..]
Waar komt dat matzwarte kastje vandaan en wat kost het?
Thx! haha, ja ik heb in een design zaak gewerkt, dus ik herkende die lamp, erg leuke smaak heb je!quote:Op woensdag 8 september 2010 12:51 schreef k_man het volgende:
[..]
Dank je.
De lamp - ik neem aan dat je de lamp boven de eettafel bedoelt - is model Titania van Luceplan. Erg mooi inderdaad. Brandend nog een stukje mooier, door de kleurfilters.
De bank is model Faya Lobi van Leolux.
Mooi zeg!quote:Op maandag 13 september 2010 22:52 schreef Sold het volgende:
Ik zou nog wat foto's maken als m'n huisje wat meer klaar is, dus bij deze, voor de geïnteresseerden![]()
De keuken, eindelijk klaar met texen:
[ afbeelding ]
De woonkamer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is natuurlijk nog niet helemaal klaar, zo moet er bijvoorbeeld nog iets voor de ramen komen, en ik moet nog een eethoek en een grote kast voor in de keuken kopen, maar ik ben nu in ieder geval al een heel eind
wauw echt supermooi jullie huis + inrichting + omgevingquote:Op maandag 6 september 2010 17:08 schreef flipsen het volgende:
Zal ik dan ook nog een (buitenlandse) duit in het zakje doen?
quote:Op woensdag 15 september 2010 11:52 schreef Sold het volgende:
Dankje! Zit aan shutters te denken, maar ik denk dat ik dat alleen voor de onderste ramen doe, en dan voor de bovenste rolgordijnen, in dezelfde kleur grijs als de muur boven de keukenkastjes en de muur achter de tv, misschien ietsjes lichter. De shutters worden dan wit.
Een beetje zoals op deze foto, en dan effen grijze rolgordijnen erboven:
[ afbeelding ]
Ik denk gladiolen.quote:Op donderdag 16 september 2010 14:20 schreef Ang3l het volgende:
Saaw! Mooie frisse kleuren ertussen!
De muur (die met de bloeken ervoor mooi uitkomt), bekleding stoel, kastje in de hoek met dat groen.
Wat zijn het voor bloemen trouwens? En zijn ze er in wit? Vind ze erg mooi en ze zouden bij mijn feklgroene muur ook mooi staan.
idd mooi huis! weet nu hoe het er totaal uit ziet! heb je gordijntjes en tv kast al gezien in zelfmaakidee topicquote:Op donderdag 16 september 2010 15:51 schreef saaw het volgende:
Thanks allemaalBen er zelf ook heel blij mee! Het is een beetje bij elkaar geraapt, veel mensen vinden het te druk oid maar ik hou er van
en mn vriend gelukkig ook
En het zijn gladiolen inderdaad, die zijn er volgens mij ook wel in het wit.
oh dat is wel heel mooi zeg! maar wat misschien ook mooi is, houten jaloezien over het hele raam?quote:Op woensdag 15 september 2010 11:52 schreef Sold het volgende:
Dankje! Zit aan shutters te denken, maar ik denk dat ik dat alleen voor de onderste ramen doe, en dan voor de bovenste rolgordijnen, in dezelfde kleur grijs als de muur boven de keukenkastjes en de muur achter de tv, misschien ietsjes lichter. De shutters worden dan wit.
Een beetje zoals op deze foto, en dan effen grijze rolgordijnen erboven:
[ afbeelding ]
Wat een gezellige boel! Echt heel herkenbaar voor me. Ik mis nog wel een beetje de eenheid maar dat zal met de tijd vanzelf wel komen. Ben benieuwd naar het bloemetjesbehang.quote:Op donderdag 16 september 2010 14:11 schreef saaw het volgende:
Nog niet helemaal klaar [het stuk muur bij de deuropening richting gang/keuken slopen we er binnenkort uit en op het muurtje achter de eettafel komt ouderwets bloemetjesbehang] maar toch alvast even de woonkamer showen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ja ik hou van oude spullen
Ja dat is ook de reden dat ik daarvoor heb gekozen. Echte shutters zijn echt té duur voor me. Maar ik heb er dus al voor gekozen, ook al besteld. Maar foto's zijn altijd leuk!quote:Op donderdag 16 september 2010 17:23 schreef Tailyn het volgende:
@MM/SOLD
Ik heb afgelopen weekend houten jaloezien gekocht 50mm in het wit. Deze afwegingen hebben we uiteindelijk gemaakt omdat het gewoon veel goedkoper is. Als je wilt zal ik een aantal foto's plaatsen. Laat maar even weten als je interesse hebt. Het scheelde voor mij al snel 1000 euro voor 7 ramen.
Echt heeel leuk! Heeft het nou echt zo'n gigantisch hoog plafond of lijkt dat maar zo?quote:Op maandag 13 september 2010 22:52 schreef Sold het volgende:
De keuken, eindelijk klaar met texen:
[ afbeelding ]
De woonkamer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is natuurlijk nog niet helemaal klaar, zo moet er bijvoorbeeld nog iets voor de ramen komen, en ik moet nog een eethoek en een grote kast voor in de keuken kopen, maar ik ben nu in ieder geval al een heel eind
Cool! Dat gebouw ken ik!!!quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:18 schreef Sold het volgende:
Dankje! Ja het plafond is behoorlijk hoog, ca. 4 meter.
Het is in Helmond, in "De Koning van Helmond", hiervoor bekend als Christus Koning.
[ afbeelding ]
Het is een gebouw uit 1930, oorspronkelijk een klooster en patersschool. Daarna heeft het dienst gedaan als een asielzoekerscentrum, en de laatste jaren heeft het leeggestaan. Nu is het gebouw compleet gerenoveerd, en van Christus Koning omgedoopt tot De Koning van Helmond. In de rechterhelf van het gebouw, het stuk zonder de grote ramen, zit stichting SMO, daar komen jongeren die nog niet geheel toe zijn aan op zichzelf wonen, in de vorm van begeleid kamerwonen. De jongeren die daar komen huren dan hun eigen kamer, en hebben een gedeelde douche en keuken. Een soort studentenkamers, maar dan met begeleiding. In de linkerhelft van het gebouw, waar ik nu dus ook woon, zijn er 28 huurstudio's speciaal voor starters.
Ja dat is omdat de banken en tafel pas net 1 uur staanquote:Op woensdag 22 september 2010 13:27 schreef Njosnavelin het volgende:
wauw toffe tafel![]()
ook leuk ingericht verder, erg leeg naar mijn mening maar wel smaakvol
Langs de Kempel toch?quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:18 schreef Sold het volgende:
Het is in Helmond, in "De Koning van Helmond", hiervoor bekend als Christus Koning.
[ afbeelding ]
Het is een gebouw uit 1930, oorspronkelijk een klooster en patersschool. Daarna heeft het dienst gedaan als een asielzoekerscentrum, en de laatste jaren heeft het leeggestaan. Nu is het gebouw compleet gerenoveerd, en van Christus Koning omgedoopt tot De Koning van Helmond. In de rechterhelf van het gebouw, het stuk zonder de grote ramen, zit stichting SMO, daar komen jongeren die nog niet geheel toe zijn aan op zichzelf wonen, in de vorm van begeleid kamerwonen. De jongeren die daar komen huren dan hun eigen kamer, en hebben een gedeelde douche en keuken. Een soort studentenkamers, maar dan met begeleiding. In de linkerhelft van het gebouw, waar ik nu dus ook woon, zijn er 28 huurstudio's speciaal voor starters.
50% van Nederland, zeker als ze alleen wonen?quote:Op woensdag 22 september 2010 22:09 schreef k_man het volgende:
Wie eet er dan ook aan de salontafel?
quote:Op woensdag 22 september 2010 22:11 schreef Ang3l het volgende:
[..]
50% van Nederland, zeker als ze alleen wonen?
quote:Op donderdag 23 september 2010 09:15 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Ik zelfs zonder salontafel, gewoon op schoot op de bank
Mooi! Is precies mijn smaak. En, zoals iedereen al zegt, stoere tafel.quote:Op woensdag 22 september 2010 12:48 schreef Ang3l het volgende:
Zie nieuw furrrniture arriiiived!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maak later nog wel een keer betere foto's. Moet nu weer terug naar m'n werk!
Het centrale thema is: 2 identieke dingen naast elkaar zettenquote:Op zondag 3 oktober 2010 19:40 schreef MoreMusic het volgende:
Hier mijn eerste post. Ben tot vandaag een fervent meelezer van het Klussen & Wonen topic.
Hahaha, nu je het zegt!quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:53 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Het centrale thema is: 2 identieke dingen naast elkaar zetten
Klinisch lijkt het misschien doordat we alle muren wit hebben, en dat er bijna niets aan de muren hangt. In het echt voelt het toch wel erg huiselijk aanquote:Op zondag 3 oktober 2010 19:54 schreef flipsen het volgende:
Erg modern, strak en een beetje klinisch, maar dat is vrij gangbaar in Holanda tegenwoordig geloof ik. Ik vind de keuken erg mooi trouwens, zeker voor een huurhuisEn die zwart (antraciet?)-witte brede strepen overal vind ik leuk en gedurfd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahaha ik wilde als 1e opmerking maken: geef je planten ff waterquote:Op zondag 3 oktober 2010 19:46 schreef MoreMusic het volgende:
Let trouwens niet op de halfdode planten in de vensterbank van de logeerkamer......![]()
Moet nog steeds planten vinden die tegen die zonnige plek kunnen!
Verder staan er nog genoeg punten op de agenda om aan te pakken.
- Zo is de achtertuin nog niet geheel af. De beplanting wordt in het voorjaar geplant.
- De slaapkamer moet nog worden voorzien van nachtplankjes, en op den duur een nieuw bed + bijpassende kledingkast
- De logeerkamer moet nog verder worden aangekleed. Ben er nog niet helemaal uit hoe ik dit ga aanpakken. Misschien een mooie schommelstoel....
quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:53 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Het centrale thema is: 2 identieke dingen naast elkaar zetten
die leuke boekenkast, waar komt die vandaan als ik vragen mag??quote:Op maandag 13 september 2010 22:52 schreef Sold het volgende:
Shit heej, is dit een huurwoning??quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:40 schreef MoreMusic het volgende:
Hier mijn eerste post. Ben tot vandaag een fervent meelezer van het Klussen & Wonen topic.
Mijn doel is (i.v.m. mijn budget) om lowbudget iets leuks van ons huisje te maken!
Dit is een huurwoning, waar we de komende jaren nog even willen wonen totdat we een mooie 2 onder 1 kap woning kunnen bouwen.
Hier foto's onze woning:
Binnenkomst:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Onze keuken: (ben erg blij met de 5-pits kookplaat)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Onze heerlijke bank!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En openslaande tuindeuren!!!
[ afbeelding ]
Logeerkamer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Masterbedroom:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rommelkamer:
[ afbeelding ]
Het is wel nieuwbouw uiteraard, dus het is gebouwd volgens de nieuwe standaarden. Als ik heel eerlijk moet zijn, de badkamer en wc is qua tegelwerk niet heeeeeel strak. Als het een koopwoning was, was ik daar zeker niet mee akkoord gegaan. Maar dat heeft dan weer te maken met mijn perfectionisme denk ikquote:Op zondag 3 oktober 2010 22:29 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Shit heej, is dit een huurwoning??
Die is mooi ruim en strak afgewerkt.....
Kan onze woningcorporatie nog iets van leren
Nu ben ik wel benieuwd naar de badkamer/wcquote:Op zondag 3 oktober 2010 22:51 schreef MoreMusic het volgende:
[..]
Het is wel nieuwbouw uiteraard, dus het is gebouwd volgens de nieuwe standaarden. Als ik heel eerlijk moet zijn, de badkamer en wc is qua tegelwerk niet heeeeeel strak. Als het een koopwoning was, was ik daar zeker niet mee akkoord gegaan. Maar dat heeft dan weer te maken met mijn perfectionisme denk ik
Maar idd, wel helemaal top dat we zo'n woning hebben kunnen krijgen. Qua ruimte is hij echt helemaal super idd!
Bedankt voor de leuke reacties trouwens!! Altijd leuk om te horen dat andere mensen het ook mooi vinden!
Die komt van Stijl & Co in Helmond.quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:20 schreef Yoewie het volgende:
[..]
die leuke boekenkast, waar komt die vandaan als ik vragen mag??
Het is echt een rommelkamer hoor ;-) Heb misschien de foto van een goed hoek gemaaktquote:Op maandag 4 oktober 2010 08:00 schreef tliciouz het volgende:
Die lamp die in de ''rommel'' kamer hangt, waar heb je die gekocht?
Dank je, dank je!! We zijn echt super blij met deze woning. Hahahaha, ben erg zuinig op onze spulletjes, en daardoor zien ze er nog steeds erg goed uit! (ze zijn namelijk al bijna 8 jaar oud........)quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:41 schreef Mixende_match het volgende:
@ more music: mooie sfeer, en alles ziet er nog zo mooi & nieuw uit hahavolgens mij is dat heel fijn thuiskomen zo (zeker met zo'n keuken
)
alleen de slaapkamer vind ik erg vrouwelijk haha ( mijn vriend zou er niet akkoord mee gaan, helaasch)
en bij de bank, 2 vloerlampen, is dat de bedoelinghaha.
Mooie stoelen, mooie vloer + kleed en ik vind de bank in je onderste plaatje, met die 3 verschillende blauwkleuren, erg mooi!quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 21:15 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Cool heb het juiste topic gevonden voor mijn eigen interieur, ben er erg trots op omdat ik het zelf heb bedacht voor het grootste deel (behalve het kleed).
Huiskamer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Boekenkast:
[ afbeelding ]
Computerkamer:
[ afbeelding ]
Heb bewust gekozen voor een levendig en vrolijk interieur ten opzichte van een geraffineerd en gebalanceerd uiterlijk, omdat ik dat op dat moment toch cooler vond, achteraf zou ik het anders doen, meer zo:
[ afbeelding ]Levendig en rustig, dat is toch wel een betere uiting van hoe ik ben.
De salontafel heb ik bij een tweedehands designwinkel weg, samen met die eetkamer tafel, en dat tapijt is gewoon een stuk vloerbedekking dat tot een tapijt is gemaakt.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 23:05 schreef Bluezz het volgende:
Ik vind het een erg leuk interieur! Vooral de kleur van je kleed/muur en de salontafel, waar heb je die vandaan?
Mag ik vragen waar je die tafel vandaan hebt? (en wat kost zoiets?)quote:Op woensdag 22 september 2010 19:50 schreef Ang3l het volgende:
Ik vind hem nog steeds ERG mooi:
[ afbeelding ]
Maar ik moet wel ff verzinnen hoe ik er handig aan kan eten
[ afbeelding ]
WAUW! Er zit een duidelijke lijn in en alles past mooi bij elkaar. Complimenten, mooi interieur!quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 21:15 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Cool heb het juiste topic gevonden voor mijn eigen interieur, ben er erg trots op omdat ik het zelf heb bedacht voor het grootste deel (behalve het kleed).
Huiskamer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Boekenkast:
[ afbeelding ]
Computerkamer:
[ afbeelding ]
Heb bewust gekozen voor een levendig en vrolijk interieur ten opzichte van een geraffineerd en gebalanceerd uiterlijk, omdat ik dat op dat moment toch cooler vond, achteraf zou ik het anders doen, meer zo:
[ afbeelding ]Levendig en rustig, dat is toch wel een betere uiting van hoe ik ben.
Volgens mij vroeg ik dat een paar pagina's terug ook en dacht dat het trendhopper was, maar weet t niet meer zeker.quote:Op zondag 17 oktober 2010 21:07 schreef Frankvbr het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar je die tafel vandaan hebt? (en wat kost zoiets?)
Dat oranje heeft wel wat maar verder vind ik het allemaal wat inspiratieloos....quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 21:15 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Huiskamer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Boekenkast:
[ afbeelding ]
Computerkamer:
[ afbeelding ]
Ik dacht dat ik Helmond grotendeels wel kende, maar waar zit dit?quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:18 schreef Sold het volgende:
[ afbeelding ]
Net voorbij de Mac Donalds ook aan de rechterkant, als je richting Deurne rijdt!quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:44 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik Helmond grotendeels wel kende, maar waar zit dit?
quote:Waauuwww... súpermooi! Dit is precies hoe ik mijn interieur zou willen hebben(heb nu nog gewoon een studentenkamer, maar voor laterrrrr)Op zondag 3 oktober 2010 19:40 schreef MoreMusic het volgende:
Mijn doel is (i.v.m. mijn budget) om lowbudget iets leuks van ons huisje te maken!
Dit is een huurwoning, waar we de komende jaren nog even willen wonen totdat we een mooie 2 onder 1 kap woning kunnen bouwen.
Hier foto's onze woning:
Binnenkomst:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Onze keuken: (ben erg blij met de 5-pits kookplaat)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Onze heerlijke bank!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En openslaande tuindeuren!!!
[ afbeelding ]
Logeerkamer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Masterbedroom:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rommelkamer:
[ afbeelding ]
quote:Zal zo even een foto maken van het toilet. Heb ik 2 weken terug mijn verfdwang nog even op gebotvierd ;-)Op maandag 4 oktober 2010 12:11 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Nu ben ik wel benieuwd naar de badkamer/wc
quote:wauw!Op zaterdag 16 oktober 2010 21:24 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Ja, de plastic stoelen zitten niet slecht ofzo (geen kussentjes meer), maar ik denk dat je de leren fauteuils bedoelt? Die zitten inderdaad erg lekker, en de bank ook, erg handig die leuning, lekker in de hoek zitten e.d. Er hangt nu ook een schilderij boven de bank dus die hoek is nu een stuk minder kaal.
Oeh ah, mag ik vragen waar je die fotolijsten vandaan hebt? Ik ben al een poosje opzoek naar zoiets, maar ik vind het lastig te vinden!quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:56 schreef MoreMusic het volgende:
Jaaa..... ook de wc staat op de foto. Het minst mooie plekje in huis in combinatie met de badkamer. Sfeerloos!! Maar goed, ooit in een echte koopwoning wordt ook dat een mooi plekje ;-)
[ afbeelding ]
Ja, 30m2 . Ben er op zich wel tevreden mee, al zou ietsje groter wel fijn zijnquote:Op donderdag 4 november 2010 00:41 schreef Bluezz het volgende:
Het is natuurlijk klein en vol. Maar doordat je dezelfde kleuren overal toegepast hebt blijft het rustig.
Echt sjappo
quote:Op donderdag 4 november 2010 15:05 schreef Bluezz het volgende:
Niet te hoog hangen hoor Individual !
als het goed is, zie je niks van die kabelsquote:Op donderdag 4 november 2010 23:53 schreef portabel het volgende:
Iemand foto's van laminaat icm MDF plinten en hoe de kabels zijn weggewerkt
Hahahaha, dat is niet zo moeilijk hoor ;-) IKEA ;-)quote:Op donderdag 4 november 2010 02:08 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Oeh ah, mag ik vragen waar je die fotolijsten vandaan hebt? Ik ben al een poosje opzoek naar zoiets, maar ik vind het lastig te vinden!
Als je originele lijsten wilt hebben kan je eens kijken in een kringloopwinkel of vlooienmarkt. Dat zal niet altijd wat opleveren, maar nooit geschoten..quote:Op donderdag 4 november 2010 02:08 schreef bl0emetjE het volgende:
Oeh ah, mag ik vragen waar je die fotolijsten vandaan hebt? Ik ben al een poosje opzoek naar zoiets, maar ik vind het lastig te vinden!
Jij hebt ondanks de beperkte middelen? het erg leuk en stijlvol ingericht.quote:Op donderdag 4 november 2010 14:50 schreef Individual het volgende:
Een verzoekje van het Hoe ziet de buitenkant van jouw woning eruit ? topic
Mijn interieur is klassiek Engels.
[ afbeelding ]
jammer dat de originele openhaard er niet meer inzit..
[ afbeelding ]
Misschien niet te zien op de foto's, maar het plafond is ongeveer 3.5m hoog.
[ afbeelding ]
150 jaar oude interne luiken
[ afbeelding ]
Met beperkte middelen gaan wonen in een hele dure wijk van Londen?quote:Op vrijdag 5 november 2010 16:33 schreef rubje het volgende:
[..]
Jij hebt ondanks de beperkte middelen? het erg leuk en stijlvol ingericht.
Dank je! Ik heb zelfs 2 mooie katten (de ander ligt half verscholen op de boekenkast naast de tv...)quote:Op zaterdag 6 november 2010 14:19 schreef Mixende_match het volgende:
@ ewelina. Krapjes, maar erg sfeervol zeg! en ook nog eens een mooie kat
Als je pc niet meewerkt sla je er gewoon met een hamer opquote:Op zaterdag 4 december 2010 12:03 schreef Vonkenboer het volgende:
Mag ik u presenteren ? Vonkie's hok![]()
Verder niet een bijster geweldige inrichting, het is in ieder geval functioneel
Dát vind ik écht een vet idee. Die vlinders vond ik al gaaf, ik zat zelf een beetje te denken aan papier met een of ander patroontje erop ofzo. Maar met letters had ik nog niet aan gedacht.quote:Op zaterdag 4 december 2010 21:36 schreef Ang3l het volgende:
Ja dat denk ik ook wel. Misschien op m'n slaapkamer. Daar heb ik behang. En dan alleen witte vlinders.
Heb ook zitten denken ze uit boeken te knippen zodat ze letters en patronen hebben.
Dat is altijd handig:) Maar Vonk vertel eens is jou bureau altijd zo netjes of heb je er net even een doekje overheen gehaald? Die van mij ziet er altijd uit als een warzone:)quote:Op zaterdag 4 december 2010 12:56 schreef Vonkenboer het volgende:
Kijk eens goed ? Het is namelijk een bieropener
Jamaar die van mij zijn 3D met schaduwen en zo nuquote:Op zaterdag 4 december 2010 23:14 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Over vlinders gesproken: de nieuwe muurstickers van IKEA zijn ook erg gaaf en nog makkelijker dan dat geknip en geplak
ja, klopt. staat ook op het lijstje. maar als ik die deur doe moet ik de deur van de onder de trapkast ook doen en ook van de deur van de wc in de gang. en ik wil voor de trap een glazen schuifdeur. ik wil wel het karakter van een opentrap behouden maar warmte en geluid beneden houden. dezelfde glazen schuifdeur wil ik op de 2e verdieping. een vast deel waar nu een balustrade is en dan een schuivend deel.quote:Op zondag 5 december 2010 00:25 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
Zuluman, mooi! Maar hee, die deur met dat bovenlicht zou ik vervangen door een volle hoogte (mat)glasdeur. Ja, dat eerst. Die bank kan nog wel even.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |