abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86076077
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:32 schreef Bluezz het volgende:
Ik mis een warm kleed in de zithoek rijst :s)
Belangrijk inderdaad!

Hij is verstopt achter de bank :P
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_86076601
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 23:49 schreef sjaakspark het volgende:
Ik vind het er leuk uitzien Rijsttafel, alleen jammer van dat houten rek. Hout zie je verder nergens, hij zou beter passen als hij dezelfde kleur heeft als de rest van je meubels
Heej, thanks!

Dat rek is inderdaad niet de mooiste, maar ik had een goedkope kast nodig. :P Overigens is de kleur op de foto opvallender dan in het echt, dat komt denk ik door de flits.

De tafel is overigens ook van hout (oude vloerplanken) maar die heb ik wit gelakt. Misschien is dat een idee voor die kast.

Vandaag lampjes onder de schouw gemaakt:

Zeer tevreden mee. :Y Nu hopen dat het blijft hangen, want het zit vast met ducktape :P
pi_86079846
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:31 schreef rijsttafel het volgende:
Grappig topic.

M'n huiskamer. Interieurtips zijn altijd welkom!
De keuken is te klein om normaal te fotograferen en de slaapkamer is privé, dus hier moeten jullie het mee doen. :P

Zit je met een verrekijker op de bank als je tv aan t kijken bent?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_86082677
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 10:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Kijk, jullie inrichting vind ik nou gewoon een echt huis. Organisch gevormd, niet bedacht.
Wat bedoel je hiermee?

Leuk topic!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86082729
Bluezz...Je huis komt me zoooo bekend voor... :D
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_86082788
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:31 schreef rijsttafel het volgende:
Grappig topic.

M'n huiskamer. Interieurtips zijn altijd welkom!
De keuken is te klein om normaal te fotograferen en de slaapkamer is privé, dus hier moeten jullie het mee doen. :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik vind het contrast tussen de best wel nette inrichting en de waterpijp grappig. :+

Een kleed zou je zithoek inderdaad wat knusser maken. En ik zou proberen wat meer rust te krijgen in het hoekje waar je bureau staat, bijvoorbeeld door dingen weg te halen (het tweede tafeltje maakt dat het eruit ziet alsof je hebt moeten proppen) en schapjes op te hangen. Je zou ook je gitaar op kunnen hangen. De plant daar in de hoek zou ik vervangen door iets groens (niet te hoog en groot!) op de eettafel. Ik weet niet of je van planten houdt en er goed voor zorgt, maar ik heb zelf bij de intratuin wel eens grappige cactusplantjes gekocht en er drie bij elkaar in een pot gezet. Dat zag er leuk en kleurrijk uit zonder te veel ruimte in beslag te nemen (en ze behoeven weinig zorg O-) ).
pi_86083216
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:50 schreef Beijtje het volgende:

[..]

Die salontafel en bank zijn fantastisch! Misschien heb ik het even gemist, maar waar komen die vandaan, als ik mag vragen?

En ik weet even niet meer van wie het is, maar dat huis met die zelfgemaakte tafel (van een deur? dat wilde ik ook eigenlijk! O+ ) en die vele schilderijtjes boven de tafel, is fantastisch! Leuke stijl die hele woning! Hou ik van.
En Lottekoekkie, mooie nieuwe inrichting!!! ^O^ (Heel anders, maar ik vind beide mooi)
Die tafel van een deur heb ik zelf gemaakt. Hier lees je hoe ik het heb gedaan.

De schilderijtjes zijn inderdaad leuk. Binnenkort ga ik de 'Herman Brood' vervangen voor uitvergrote foto's. Ben benieuwd hoe het er dan uitziet.
pi_86083936
Dit kastje heb ik gekregen in zeer slechte staat. Een likje verf doet wonderen...
  zondag 5 september 2010 @ 11:50:40 #34
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_86084174
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:50 schreef Beijtje het volgende:

[..]

Die salontafel en bank zijn fantastisch! Misschien heb ik het even gemist, maar waar komen die vandaan, als ik mag vragen?

Trendhopper :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_86084488
quote:
Op zondag 5 september 2010 11:50 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Trendhopper :D
Echt? Haha... Daar was ik nou nooit opgekomen...

En Megje, ja ik had gelezen dat je die tafel zelf had gemaakt, echt leuk!
pi_86085316
quote:
Op zondag 5 september 2010 02:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Zit je met een verrekijker op de bank als je tv aan t kijken bent?
:D

In tegenstelling tot wat veel mensen denken wordt de beleving van TV kijken maar weinig bepaald door de grootte van het scherm. Daarnaast kijk ik nooit TV, alleen af en toe een film/serie met m'n laptop aangesloten op dat scherm. Een grotere TV staat in de kast, maar die gebruik ik nooit. Is een oud ding zonder VGA aansluiting.

Als je toch nog medelijden met me hebt kan ik m'n rekeningnummer wel PM-en. :*

[ Bericht 4% gewijzigd door rijsttafel op 05-09-2010 12:39:49 ]
pi_86085472
quote:
Op zondag 5 september 2010 10:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het contrast tussen de best wel nette inrichting en de waterpijp grappig. :+

Een kleed zou je zithoek inderdaad wat knusser maken. En ik zou proberen wat meer rust te krijgen in het hoekje waar je bureau staat, bijvoorbeeld door dingen weg te halen (het tweede tafeltje maakt dat het eruit ziet alsof je hebt moeten proppen) en schapjes op te hangen. Je zou ook je gitaar op kunnen hangen. De plant daar in de hoek zou ik vervangen door iets groens (niet te hoog en groot!) op de eettafel. Ik weet niet of je van planten houdt en er goed voor zorgt, maar ik heb zelf bij de intratuin wel eens grappige cactusplantjes gekocht en er drie bij elkaar in een pot gezet. Dat zag er leuk en kleurrijk uit zonder te veel ruimte in beslag te nemen (en ze behoeven weinig zorg O-) ).

Bedankt voor de tips ook. Een tof kleed zou vet zijn, daar moet ik zeker ooit eens naar kijken. Zal ook eens kijken of ik wat kan verzinnen voor de hoek. Als het lukt laat ik het zien.

In de vensterbank probeer ik een plantje die normaal op de eettafel staat wat nieuw leven in te blazen, door 'm wat meer zonlicht te geven. Ik hou van planten, maar de verzorging is soms wat lastig. :P
pi_86085474
quote:
Op zondag 5 september 2010 10:34 schreef vamperotica het volgende:
Bluezz...Je huis komt me zoooo bekend voor... :D
:D Hoezo :?
pi_86087399
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:44 schreef Bluezz het volgende:

......
.....
Zo :7

Je zithoek vind ik echt tof. :Y En de kleur in de keuken ook (zoiets heb ik ook).

Maar die bureau's zo naast elkaar lijkt wel een kantoor, om eerlijk te zijn :P
pi_86088097
quote:
Op zondag 5 september 2010 10:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee?

Leuk topic!
Ik kijk m'n ogen uit bij van die gestylde inrichtingen, die bedacht en vervolgens gekocht zijn.
En ik vind het lelijk en getuigen van geestelijke armoe, maar dat is persoonlijke smaak. Zie de discussie in de laatste 100 posts van het vorige topic. Daar ook plaatjes van mijn huis.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_86089733
Oh, dus 'organisch' is een eufemisme voor 'bij elkaar geraapt zootje'? :Y)

Ik vond het erg leuk om je huis te zien! Eigenlijk precies wat ik verwacht had, op het meubelstuk in de serre na. Dat vind ik dan weer leuk om te zien, zoiets onverwachts.
pi_86090044
Ik begreep wel wat ze met 'organisch' bedoelde en ik hou erg van bij elkaar geraapte zootjes waar je mensen hun levens in kan zien/voelen... terwijl ik ook verlekkerd door sites en/of woonbladen kan bladeren waarin dan vooral bijzondere meubels of architectuur te zien is.
Ik raak zelden opgewonden van strakke- of andere mode gevoelige interieurs die volkomen in dezelfde stijl zijn ingericht of volgens de 'laatste' mode.... vergeef me dan ook de groene keukenmuur, dat was een moderne uitstap :D
pi_86090374
Ik begrijp wat jullie bedoelen, al vind ik het tegenovergestelde ook niet per definitie mooi. Zo is het een trend in interieurdesignland om lekker nonchalant in te richten met verschillende stijlen meubels die vaak een geschiedenis lijken te hebben; daar straalt het bedachte juist vanaf. En zo zijn er evenzeer bij elkaar geraapte interieurs die bolstaan van de smakeloosheid.

Ik houd wel van eenheid, een rode draad. En ik houd van unieke stukken, meubilair dat niet na 3 uur hersendodende Ikea-activiteit aan een inboedel is toegevoegd. Maar ik vind het evenzeer leuk om te zien hoe iemand zijn eigen smaak tot uiting brengt met bijvoorbeeld het opleuken van een trap met behang. Dat is ontzettend bedacht en modegevoelig, maar ik kan heel vrolijk worden van aandacht voor zulke details in een interieur.
pi_86092169
Oh, een bedacht en modieus ding ertussen vind ik niks mis mee, ik vind het levenloos wanneer het een heel huis (of een hele woonkamer) een te zeer bij elkaar horend geheel is. Vooral als het duidelijk nieuw en bijelkaarpassend gekocht is, het ergste wanneer het 1 lijn is met tafel, stoelen, dressoir, kast etc.

Hoewel ik moet zeggen dat ik onlangs tegen show-inrichtingen aanliep, geheel opgetrokken uit 1 lijn van 1 meubelmerk en ik vond het gruwelijk mooi. Maar daarvan kost verdorie 1 keukenstoel 1200,-. En eerlijk gezegd vind ik het ook dan nog mooier als het niet allemaal bij elkaar past en tweedehands is.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 05-09-2010 17:26:47 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_86092684
Voor degene die het leuk vinden om nog meer interieurs te bekijken... :Y

zonderkloppen.nl
  zondag 5 september 2010 @ 18:01:41 #46
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_86094919
quote:
Op zondag 5 september 2010 14:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik kijk m'n ogen uit bij van die gestylde inrichtingen, die bedacht en vervolgens gekocht zijn.
En ik vind het lelijk en getuigen van geestelijke armoe, maar dat is persoonlijke smaak. Zie de discussie in de laatste 100 posts van het vorige topic. Daar ook plaatjes van mijn huis.
Wat een bullshit om het te scharen onder geestelijke armoe, serieus! Omdat er over nagedacht is? Wat is daar geestelijke armoe aan?
L'Amour menaçant:
pi_86095602
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:01 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Wat een bullshit om het te scharen onder geestelijke armoe, serieus! Omdat er over nagedacht is? Wat is daar geestelijke armoe aan?
Voor sommige mensen is "bij elkaar gescharreld" zelfs een gevoel van armoe.
Ik persoonlijk ben de krijgertjes etc wel zat, en ik ben blij dat ik nu meubels kan kopen die overduidelijk bij elkaar passen en zo bedoeld zijn met elkaar.

En Sigme, ik snap niet zo goed dat je hier zo kort door de bocht in bent. Ik ben zelf best braaf geweest in reactie naar jouw interieur, maar persoonlijk vind ik het echt een juinsmaak interieur.
Dat mag je helemaal zelf weten natuurlijk, maar ik vind het dan wel ingewikkeld worden als jij zo grof bent over een afgestyled huis.
Ik vind nou net die krampachtig bij elkaar gejutte toestanden zo juk.
Er zijn maar weinig mensen die een écht leuk en gezellig "ik doe lekker wat ik wil" interieur hebben. En dat zijn vaak mensen die al 40 jaar in zo'n huis wonen uit een bepaald (artistiek) milieu.
  zondag 5 september 2010 @ 18:39:32 #48
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_86095894
Ik vind bij elkaar gejutte toestanden wel leuk en een persoonlijk interieur waar niet alles bij elkaar past ook.... het hoeft niet allemaal strak en ubergestyled (ook niets mis mee verder hoor) maar dan wel als de dingen ook echt mooi zijn. Charme hebben. Bij elkaar geraapt en dan gewoon echt een zooi, wanorde, krakkemikkig en lelijk.... da's niet helemaal mijn ding. Dan vind ik dan wel geestelijke armoe op het gebied van smaak en inzicht. Maar da's mijn persoonlijke mening.
L'Amour menaçant:
pi_86096370
quote:
Op zondag 5 september 2010 12:39 schreef Bluezz het volgende:

[..]

:D Hoezo :?
Geen ideeeeeee?! :D T lijkt net of ik er eerder geweest ben.... Staat t ergens in Gelderland?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_86096391
Nope Bloemendaal O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')